Home › انجمن ها › شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت › پاسخ به شبهه ی مطرح شده در مقاله ی ” آیا توسل به امامان و یا غیر امامان یک دستور قرآنی است؟”
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط blackblock در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1440
آیا توسل به امامان و یا غیر امامان یک دستور قرآنی است؟
این را بخوانید
من شیعه هستم و یک سوال دارم
آیا اهل سنت قبول دارند که ممکن است یکی از انبیا یا امامان یا هر کس دیگر که زنده نیست به خواب انسان بیاید؟ مثلا یک نفر خواب ببیند که شخص مرده ای مثل پیامبر اسلام به خواب وی آمده و او با پیامبر صحبت کند و …
بدون شک امکان پذیر است. اما سوال این جاست که آیا آن خواب امکان دارد معتبر باشد یا نه؟ لطفا با دلیل بگویید.
من شک ندارم که امکان پذیر است. اعتقاد من این است که ممکن است کسی پیامبر را در خواب ببیند و پیامبر سوال های وی را جواب دهند. و خواب وی نیز معتبر است. اما آنچه در خواب بر وی گذشته فقط برای خواب بیننده ملاک و معتبر است و شخص نمی تواند آن چه را که در خواب دیده و از پیامبر شنیده بر دیگران نیز تحمیل کند. هرچند که خواب وی معتبر است، ولی برای جلوگیری از این که هر کسی دوست دارد به دروغ بگوید که من خواب پیامبر را دیدم، برای جلوگیری از این گونه مشکلات، به نظر من خواب وی با این که معتبر است ولی شخصی است. نظر شما چیست؟
فعلا ادامه نمی دهم تا یک شخص اهل سنت جواب مرا بدهد.
===================================
حالا یک سوال دیگر.
شما چگونه بین "نزدیکی کردن با انسان مرده" و "دعا کردن مرده برای زنده" ارتباط برقرار کردید؟
این دو تا چه ربطی دارند؟
انسان وقتی میمیرد برخی از قابلیت هایش را از دست می دهد ولی برخی قابلیت هایش را همچنان دارد.
انسان مرده قابلیت های جسمانی از جمله نزدیکی کردن و غذا خوردن و صحبت کردن و … را از دست می دهد.
اما روح او همچنین زنده است و قابلیت های خودش را از دست نداده است.
روح یک انسان وارسته و صالح به نزد خدا می رود و روزی می گیرد. (البته نه به این معنی که غذا در دهان خودش می گذارد و می خورد به زعم شما)
روزی می گیرد یعنی مورد عنایت خدا قرار می گیرد و هرچه بخواهد و لازم داشته باشد (مناسب روح باشد) از خدا دریافت می کند. غذای مادی نمی خورد. اما آنچه که روح انسان لازم دارد را دریافت می کند. حالا کاری نداریم که چیست… بحث ما چیز دیگری است.
بنا بر این روح انسان وارسته مثل پیامبران و امامان ما که بدون شک انسان وارسته بودند و سنی ها هم قبول دارند، می توانند دعا کنند و از خدا چیزی بخواهند.
اما نمی توانند با یک انسان زنده نزدیکی کنند و … که شما برای ایجاد فتنه و پوشاندن حقیقت مطرح کرده بودید
=========== قبل از این که ادامه ی مطلب را بخوانید سعی کنید قدری فکر کنید تا تصدیق کنید که حرف من صحیح است. مدرک آن هم در سوره ی واقعه و جا های دیگر قرن موجود است.==================
به نظر شما اگر به هر دلیل فرضا پیامبر دلش بخواهد که برای انسان زنده ای نزد خدا دعا کند، آیا خدا دعای وی را نمی پذیرد؟
خدا دعای پیامبر را استجابت نمی کند؟
بدون شک اگر پیامبر یا انسان صالح و متقی که مرده است از خدا چیزی بخواهد، خدا استجابت می کند. حتی اگر دعا در حق زندگان باشد.
زشت است که بگویید اگر پیامبر که فوت کرده در حق زنده ای دعا کند خدا دعای وی را نمی پذیرد.
===============================
حالا فقط یک مساله می ماند: آیا امکان دارد که پیامبر یا امام در حق انسان زنده دعا کند یا نه؟
به نظر من که امکان دارد. هیچ دلیل عقلی ای نمی توانی بیاورید که امکان دعا کردن را نفی کند.
اگر پیامبر می تواند به خواب زنده بیاید، نمی تواند دعا هم بکند؟
===============
تا این جا من فقط ثابت کردم که امکان دعا کردن مرده ی صالح برای زندگان وجود دارد. اما حالا این که این اتفاق در عمل هم می افتد یا نه بحث دیگری است.
برای من که خیلی واضح است. نمی دانم چرا بعضی ها مسایل ساده را نمی فهمند.
مثلا چه اشکالی دارد که مرده ی صالح مثل پیامبر برای زنده دعا کند؟ نه جان من چی میشه؟
مگر نه این است که پیامبر بر امت خودش از جان مقدم تر است؟
مگر پیامبر رحمت للعالمین نیست؟ آیا پیامبر بعد از فوتش دیگر رحمت للعالمین بودنش را از دست می دهد؟
===========================
البته ما ادعا نمی کنیم که هرکس برود سر قبر پیامبر مورد دعای پیامبر واقع می شود. این حرفی است که منافقان و جاهلان و کینه توزان به شیعه نسبت داده اند. دعای پیامبر یکی از الطاف الهی است که نسیب هر کسی نمی شود. خدا مجانی به کسی چیزی نمی دهد.
ما قبول داریم که الدنیا مزرعه الاخره و انسان باید در دنیا خودش تلاش کند و نتیجه ی کارش را ببیند. ولی این با دعای پیمابر در حق صالحان و شفاعت منافات ندارد.
مگر این که یک آدم کینه توز لج کند و هر چیزی را به هر چیزی ربط دهد.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3113شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3272سلامشما وقتی میخوابی چه دعایی میخوانی
الهم باسمک اموت واحیا؟؟؟؟!!آیا تو میتونی با کسی که خوابه حرف بزنی
2- شما میگی مرده میشنوه
یاد قصه ای افتادمطرف تو ضبط صوت سوالات منکر ونکیر را ضبط کرده گذاشته و گفته هر وقت من مردم اینو کنار قبرم بذارید تا خوب جوابشو نو بدم
3- قبر یا گودالی از جهنم یا قطعه ای از بهشت اگرقطعه ای از بهشت باشه طرف بهشتی و بر دنیا آگاهی داشته باشه و حالات خانواده و مشکلات مختلف آگاهی داشته باشه 100 در 100 ناراحت میشه و نتیجه تو بهشت آرامش و ناراحتی هست؟!؟!؟
برو قرآنو باز کن با چشمانی باز و تعصب را از داخل قلبت با پاک کن پاک کن خودتو کنترل کن حال بخوان
وَلَوْ أَنَّ قُرآناً سُيِّرَتْ بِهِ الْجِبَالُ أَوْ قُطِّعَتْ بِهِ الْأَرْضُ أَوْکُلِّمَ بِهِ الْمَوْتَي بِل لِلَّهِ الْأَمْرُ جَمِيعاً …سوره رعد31
اگر بوسیله قرآن، کوه ها به حرکت درآیند یا زمین ها قطعه قطعه شوند، یا بوسیله آن با مردگان سخن گفته شود، (باز هم ایمان نخواهند آورد.) ولی همه کارها در اختیار خداست.
وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ ﴿۶۰﴾
پروردگار شما گفته است مرا بخوانيد تا (دعاي) شما را اجابت كنم، كساني كه از عبادت من تكبر ميورزند به زودي با ذلت وارد دوزخ ميشوند. (۶۰)
داداش یک چیز جالب گفته کسانی که از عبادت من تکبر می ورزند پس دعا هم عبادته
داداش دعا عبادت برادرم عزیزم دوست من دعا عبادته عبادت چیه ع ب ا د َ ت
میشه عبادت (توحید الوهیت)امام رضا تو یک لحظه صدای 1000 نفر را میشنود!؟!؟ خواب دیدی خیرباشه (توحید صفات و اسما)
ما هر کاری میکنیم با بسم الله الرحمن الرحیم آغازش میکنیم
اما تا بحال از خودتون پرسیدین که چرا الرحمن الرحیم این همه صفت چرا تو قرآن تمام سوره ها با نام خدا و صفت الرحمن و الرحیم اومده 99 صفت داره یعنی خدا خیلی خیلی بخشنده و مهربانهخداوند در کل 104 صحیفه و کتاب فرستاده که همه را توی چهار کتاب خلاصه کرده است انجیل،تورات،زبور،قرآن
و این چهار کتاب در قرآن خلاصه شده و قرآن در سوره ای به نام ام القران(مادرقرآن)خلاصه شده بله سوره فا تحه یا الحمد!!
و کل سوره فاتحه در آیه ایاک نعبدوایاک نستعین (تنها،تورامی پرستیم و تنها،ازتوکمک می جوییم)حضرت یونس در شکم ماهی حضرت یوسف در چاه حضرت ابراهیم در آتش اینها چه کسانی را واسطه قرار دادند؟(خدا را) و چه کسانی فریاد زدند به غیر رحمن و جبار.!
حضرت آدم ، حضرت شیث،حضرت ادریس،حضرت نوح و، و،تا… رسول پاک (ص)و حضرت علی و…… از کدام قبر یا به غیر خدا از کی کمک گرفتند!!!!؟؟؟
آیا امام حسین زنده است یا خیر ما که می گوییم شهید شده است و نزد پروردگارش روزی می خورد اما اگر بعضی ها می گویند زنده است و از دنیا آگاه است
خوب خلاصه اگه میگن زنده است عزاداری واسه چیه
اصلا روز قیامت سوال میشه چرا سر قبر فلان شخص نرفتی ها چرا نشستی قرآن خوندی و نرفتی رو سر و صورتت نزدی چرا برای امامان گریه نکردی بالا خره روز قیامت ازچه پرسیده می شود(از قرآن و ذکر) یا صورتی الله جمیل وکریم به ما داده چرا روش نزدیم!!@در آيه 18 سوره 72 (سوره جن) خداوند ميفرمايد:
فلا تدعو مع الله احدا
” کسي را در كنار خدا به كمك نخوانيد “شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3801تمامی اهل سنت حتی ابن تیمیه که قائد و رهبر وهابیت است قائل به حیات برزخی می باشد و همچنین ابن قیم جوزی در کتاب خود«الروح» از اول تا آخر حیات برزخی را اثبات می کند حال سوال من این است که اگر حیات برزخی ثابت است و انبیاء در آن دنیا زنده هستند چه اشکالی دارد که به آنها توسل کنیم.از طرفی هم خیلی از علمای ما(اهل سنت) قائل به جواز توسل هستند و فقط وهابیت است که توسل را حرام می داند حال ما چرا حرف علمای خود را رها کرده و به حرف وهابی ها گوش بدیم؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3867پيامبر خدا صلي الله عليه وسلم در حديث صحيحي فرمودند:«من أحدث في أمرنا ما ليس منه فهو ردّ». متفق عليه يعني: «هر کس چيزي را در دين ما ايجاد کند که جزو آن نباشد، مردود است واز او پذيرفته نمي شود.
حال من از شما سه نفر(محمد عمر-blackblock-و a) مي خواهم يك روايت بياوريد كه خود شخص رسول الله به قبر كسي توسل جسته اند اگر نياوريد شما يك دروغگو بيش نيستيد.
در روايتي آمده كه ابي عبدالله فرمود: كسي كه به نزد قبر امام حسين برود در حالي كه مقام و منزلت ايشان را بشناسد مانند آن است كه صد بار حج كرده باشد. وسائل الشيعه ج10 ص350.
آري توسل به قبر امام حسين از توسل به ذات برتر الله جل و جلاله نعوذبالله بيشتر است.
خب ما حرف هاي شما را قبول كرديم درباره جواز توسل به پيامبر(ص) چه جوازي است به توسل ديگر امامان؟؟
ما در هر نماز اين آيه را ميخوانيم:إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ [پروردگارا تنها تو را ميپرستيم، و از تو ياري ميجوييم].
ما بايد خدا را بشناسيم نه مردگان نه قبرها
طلب آمرزش از زنده ها کاملا جايز است، بعبارتي جايز است که ما نزد يک شخص صالح و زنده برويم و از ايشان بخواهيم که براي ما دعا کند، ولي شفاعت خواستن يا طلب کردن از مردگان (حتي اگر رسول خدا صلي الله عليه وسلم باشد) ممنوع و بلکه شرک است.
خداوند متعال كساني را كه بدون اجازه او تشريع مي كنند را انكار نموده و كارشان را شرك ناميده است و مي فرمايد:*أَمْ لَهُمْ شُرَكَاءُ شَرَعُوا لَهُمْ مِنَ الدِّينِ مَا لَمْ يَأْذَنْ بِهِ اللَّهُ* «آيا آنها شركائي دارند كه دين را برايشان مي نمايند چيزي كه خداوند اجازه آن را نداده است.» و مي فرمايد:*اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَالْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا إِلَهًا وَاحِدًا لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ سُبْحَانَهُ عَمَّا يُشْرِكُونَ* «عالمان و زاهدان خويش و مسيح بن مريم را به غير از خداوند براي خويش تبديل به ارباب كردند در حاليكه به آنها دستور داده نشده بودند كه جز الله كه معبود يگانه مي باشد را برگزينند. خداوند از آنچه نسبت به او شريك قرار مي دهند پاك و منزه است.»
تمامی اهل سنت حتی ابن تیمیه که قائد و رهبر وهابیت است.چه اشکالی دارد که به آنها توسل کنیم.از طرفی هم خیلی از علمای ما(اهل سنت) قائل به جواز توسل هستند و فقط وهابیت است که توسل را حرام می داند حال ما چرا حرف علمای خود را رها کرده و به حرف وهابی ها گوش بدیم؟
جواب:جناب سلمان هم گفتند سني هستند اما بعد ها به خلفاي ثلاثه توهين كردند تو نيز سني نيستي حرف بيخود نزن كدام عالم سني اين حرف هارا زده اسمش را بگو همه اهل سنت وهابيت را فرقه نميدانند تو چه طور سني هستي كه به شيخ الاسلام تيميه توهين ميكني حرف هايت را ثابت كن و گرنه يك دروغگو هستي شما معلومه خيلي به قبرها علاقه داريد درسته؟ سازنده تايپيك (نظر مذاهب اربعه در مورد زیارت قبور)شما هستيد.كاملا مشخصه كه علاقه داريد.
وصلي الله وسلم علي محمد وعلى آله وأصحابه والتابعين لهم بإحسان إلى يوم الدين -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
دلايل عدم جواز توسل به ائمه اطهار(از سايت اسلام تكس):
آيا شيعه فرق بين زنده و مرده را تشخيص نميدهد يا تفاوت را ميداند ولي خود را به ناداني ميزند تا کار بد خود را ( توسل را) مطابق قرآن جلوه دهد؟
گاهي چيزي در زمان زنده بودن خوب است ولي در بعد از مرگ بد ميشود حرام ميشود کفر ميشود، مثلا آميزش با همسر وقتي زنده است خوب است مُرد، مشمئز کننده است.
مثلا نهادن خوراک و غذا جلوي پدر وقتي که زنده است خوب است و وقتي مُرد برايش سفره پهن کنيم زشت است..
بيدار کردن پسر زنده براي نماز صبح خوب است ولي وقتي که مرد تکان دادنش که بيدار شو نماز بخوان ديوانگي است..
ما ميگوييم شهداء زنده اند و از نعيم قبر بهره ميبرند و نميگوييم از بين رفتند مگر ما ملحديم ؟ ما فقط ميگوييم مرده از دنيا بيخبر است و نميتواند ببيند يا بخورد يا بنشيند يا راه برود يا گوش دهد زيرا مرده ،مرده است زيرا دو بعلاوه دو مساوي چهار است و نميگوييم که مرد از بين رفت!اين تهمت است. ميگويم مرد و روحش به جهان ديگر رفت.
ما قبول داريم که روزي ميخورند اما شما نتيجه ميگيريد چون روزي ميخورند پس ميشنوند چون ميشنوند پس حاجت ميخواهيم و توسل ميکنم پس واسطه ميشوند و…..
گوشه اي از پاكدامني و ايمان عايشه(از سايت اسلام ناب)
عايشه رضي الله عنه ميگويد : قبل از آنکه عمر را در خانه ام دفن کنند، در داخل خانه حجاب را برميداشتم و برخي از لباسهايم را از تن بيرون ميآوردم، زيرا تنها همسرم رسول خدا و پدرم ابوبکر در آنجا بودند، اما از آن به بعد به خاطر شرم از عمر آنگونه نميکردم.
نتيجه گيري:
1-يا عايشه هم به قول عالم سني مانند شيعيان فرق مرده و زنده را تشخيص نمي داد و همانند آنها جاهل و نادان و… بوده است.
2-يا اينكه در آن سالهايي كه با پيامبر اكرم (ص) زندگي مي كرد به حقايقي دست يافت كه البته آن را به دنباله هاي خود آموزش نداد.
چطور عايشه حضور يك فرد عادي كه زير خروارها خاك مدفون است را حس مي كند.تجسم مي كند.و از او خود را مي پوشاند.ليكن شيعيان که به حضور روحاني پيامبر اكرم وائمه اطهار اعتقاد دارند مورد بدترين تهمت ها قرار مي گيرند.