نژاد برستی مذهبی و عقاید رافضه درباره اقوام-تلنگری اساسی برای طرفداران مکتب شیعه!!!!

Home انجمن ها انتقاد از احادیث شیعه نژاد برستی مذهبی و عقاید رافضه درباره اقوام-تلنگری اساسی برای طرفداران مکتب شیعه!!!!

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  اوربان موحد در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 118)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #5966
    گفتی====================

    در بین قبیله ای که بابا و عمو و دایی آدم یکی است. میخواهیی زن بگیری. به کدام این قوم اعتماد میکنی و میگی خب این اگر گفت فلان زن عفیفه است من میگیرمش؟

    جواب======================

    بنا به احادیث ذکر شده شما روافض با اقوام مخالفتان دشمنی دیرینه دارید . اصلا این چه حرفیست . این جناب کلینی و مجلسی که کارشان افترا است انتظار داری که به قبیله ای که مخالفشون هستن حدیث جعلی نبندن که اینها اهل زنا هستن پس بهشون نزدیک نشید ؟؟ این دقیق سوال ماست .شما وقتی ملاکی ندارید امت را دچار سر در گمی کرده اید .

    گفتی=====================

    برای 4 و 5 هم که آره.

    یه چیزی رو شروع کردی که جوابش معلوم بود. اینجا ملت میگن مردم مثلا پشکل شتر بو میکردند. سریع میگی فلان راوی ضعیفه پس حدیث ضعیفه. عین همین رو من برای تو نوشتم. زیرش زاییدی؟

    جواب=====================

    سخنان را جاهل ترین انسانها هم قبول نمیکنند . جوابش بله معلوم است . جوابش این است :بله روافض نژاد پرست هستن.شیعه کل احادیثش جعلی است و باید حذفش کنند .

    گفتی=======================

    کدام اسلام قلوب را با مروت و… فتح میکند؟

    اسلامی که به ایران آمد؟به هند رفت؟شمال آفریقا؟ اسپانیا؟ الان در سوریه؟ ابتدای کار کلاب اهل النار در حجاز؟

    جواب===============================

    بله به کوری چشم روافض شیطان اسلام حضرت عمر بن خطاب با فتح قلوب بود . مردم ایران از بردگی رها شدند و 8قرن بیشترین پیشرفتها رو در سایه اسلام ناب داشتند . بزرگترین دانشمندان ایرن زمین در این دوران طلایی تمدن ایرانی اهل سنت بودن و شما از این بشدت محزون هستید و خاری شد در چشم شما روافض تکفیری مجوسی و یهودی .جنگ الان سوریه هم شما روافض تکفیری چنین بلاایی سرش اوردید .روزانه گروه تکفیری حزب الشیطان صدها زن و کودک بی گناه را به خاطر اهل سنت بودن سر میبرد . خاک بر سر شیاطین رافضی.

    کلاب اهل الناز مراجع شما و ان امام زمان بو گندو می باشد که 1400سال است در بیخ چاه گیر نموده و شما عقده ایها رو تحویل جامعه داده.ههههههههههههه

    #5967
    گفتی========================

    البته یه هشداری میدم در مورد لحن کلامت که امیدوارم برود میخ آهنین در کلوخ.

    زیپ دهنت رو بکش و چاکش رو محکم بچسب. اگر قرا بشه که من ببندمش تا دیگه توهین نکنی کاری با خودت ندارم. روایت بخاری و مسلم رو میذارم که عین چیزی بشی که استعمال نشادر کرده.

    جواب==================================

    لحن کلام بنده بسیار تنداست جلو کسانیکه :

    1- اصحاب رو فحش میدن

    2-زنان پیامبر را اهانت میکنند

    3-امت اسلامی را تکفیر میکنند

    4-علما را ترور میکنند

    5-مساجد را خراب میکنند و اهل سنت را قتل عام میکنند

    6-………………………………………..

    (((((زیپ دهنت رو بکش و چاکش رو محکم بچسب.)) به به بنازم ادب وحشی های آمازونی رافضی را. قسم به اقدسیت الله باطلتر از رافضیت ندیدم .دروغ خیر داره و فحش و افترا خوب است در مذهبشان . و…………..هزاران اباطیل دیگر.

    شما خیلی کوچولویی برو با ان مراجعت بیا . فعلا بنده دهن امام زمانتان را بسته ام و ایشان سکوت کردن و جوابها را به کسانی که با بنده وارد بحث می شوند نمی دهد .نکند جوابش در مصحف فاطمه است و نمیخواهد ما بدانیم .ههههههه

    #6070

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    بنا رو میذارم بر ادبیات خودت؛ ضمن اینکه گفته بودم که دهنت رو گل بگیر و هر چه لایق خودت و هم تبارانت میشه رو نگو و گرنه خودم دهنت رو عسل میگیرم.

    10؛

    قشنگ مغز؛ ای عالم؛ ای رجال شناس؛ ای همه چی دون، تو که همه چی رو میدونی بیا بگو عده من اصحابنا یعنی چی. عمن ذکره یعنی چی.

    بابا یه نسکافه ای خوردی الان تو دل دردش موندی.

    ابله مگر ما مثل شما هستیم که عقل نداشته باشیم و در نتیجه مصداق بارز یجعل الرجس علی الذین لا یعقلون بشیم؟ کفگیری دقت کن که رجال قواعدی دارد که البته من بلد نیستم ولی این را میدانم که تشخیص مراتب صحت حدیث در بین شیعه اجتهادی است. سنی نیستند که بگویند پیامبر اشتباه میکند اما ذهبی نه. بخاری نه. مسلم نه. البانی نه.

    در شرف علامه مجلسی همین بس که در زمان حیات پدرش به دنیا آمده نه 2 یا 5 یا 7سال بعد از مرگ پدرش. تازه این که چیزی نیست او یک پدر بیشتر نداشته. اما بودند بعضیها که 4 نفر سر بابا بودنش دعوا داشتند. کتابش هم اینقدر شرف دارد که جنب شدن مرد غریبه در نزد ناموس پیامبر را در آن ننویسد. یا فوران خون حیض زن پیامبر در مسجد را ننویسد. یا رقاصه دوست بودن پیامبر را ننویسد. احمق مقدمه بحار رو یقین دارم که توی عمرت اصلا اسمش رو نشنیدی چه برسد که خونده باشی. بخون. بعد تو میگی صحیح بخاری.مسلم. ما کی گفتیم؟ تو میگی شیخ فلانی تصحیح کرده پس وحی منزل. ما کی گفتیم؟

    کوتوله مخ؛

    اگر غربالگری شده چرا غلطهایش را باز هم چاپ میکنید؟ کرم دارید؟ بخاری و مسلم را خوب آمدی. هیچ دروغگویی جز این دو نفر ادعا نکرده که تمام دروغهایی که به نام حدیث جمع کرده هم اش راست است.

    …ما مثل جناب کلینی یهودی ادعا نکردیم که الکافی کاف لشیعتنا…

    این رو کلینی گفته؟ جکله بعدی رو علامه گفته؟ باز میبینم که عسل زدی به بدن.

    دین بدون ملاک نیست. حسبنا کتاب الله است. حدیث میخواییم چیکار. گفتی صیغه یاد وطئ غلام افتادم. گفتی 15 سالگی کجا بودی؟ آهان با ادیان مباحثه میکردی. یادم نبود.

    این عدد 15 رو هم یه جایی همچین تحویلت بدم که از اون طرف صفحه بزنه بیرون.

    حال بماند که لفظ امام قطعا بدعت است و تو با به کاربردن آن بدعت گزاری میکنی اما؛

    حدثنا عمر بن حفص حدثنا أبي حدثنا الأعمش حدثنا أبو صالح قال حدثني أبو هريرة رضي الله عنه قال قال النبي صلى الله عليه وسلم أفضل الصدقة ما ترك غنى واليد العليا خير من اليد السفلى وابدأ بمن تعول تقول المرأة إما أن تطعمني وإما أن تطلقني ويقول العبد أطعمني واستعملني ويقول الابن أطعمني إلى من تدعني

    فقالوا يا أبا هريرة سمعت هذا من رسول الله صلى الله عليه وسلم قال لا هذا من كيس أبي هريرة

    صحيح البخاري ج5 ص2048 کتاب النفقات باب وجوب النفقة على الآهل والعيال ش 5040

    #6071

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    راستی سر چه چیز ابوهریره میخوایی مناظره کنی؟

    ابن سبا؟ معلومه که آخر مطالعات هستی. یه چرخی بزن دوری بزن دیدی بزن ببین طبری از کی نقل کرده. اون از کی همینطور بگیر برو تا بالا. ببین چند نفرشون رو پیدا میکنی.

    البته باز خوبه نگفتی صفوی. آخه میدونی چیه نه اینکه تیم شما کلا همگی اهل فضل هستید، دقیقا نمیدونید که ابتدای تشیع رو از کی گفتید. آخه من شنیدم که میگن دروغگو کم حافظه است. برای همین یه بار میشه ابن سبا یه بار میشه صفویه.

    حیف از احمق که به تو بگن. اللص را نمیتونی ترجمه کنی بگو خب. ندانستن که عیب نیست. پیامبر هم یه چیزهایی رو نمیدونست. مثلا روش بارور کردن خرما رو. یا بد بودن نشستن در کنار نو عروس مردم رو. بخاری رو که خوندی؟

    در مذهب شما مخالف فکری را جن میکشد. پیامبر برای زکات کشت؟ جرجان(گرگان) رو که شنیدی؟ فتح ایران رو که شنیدی؟

    بله با دیدی که تو دار پیامبر نژادپرستانه مینگریست. از زنان مکه بر چه چیزی بیعت گرفت؟ همه را زنا کار و دزد میدانست؟ قطعا میدانست. پس نژاد پرست است.

    تو ار کجا فهمیدی که خدا مجوس منحرف را گفته یا اصیل را؟

    باز مجوس شرف داره به قرآن. من یه گروهی میشناسم که مثلا موحد هستند اما حین عبادت عین بتهای بت پرستها می ایستند. شما تا حالا ندیدی؟

    سواد اعظم مسلمانان؟ قرآن که اصولا در مورداکثریت میگه لا یعقلون لا یفقهون لا یومنون فاسقون….

    بعد اگر شما حق هستید چرا اعلون نیستید؟

    کلاب اهل النار را هم که سواد نداری تا بفهمی.

    اشتراک عمو و بابا و دایی رو هم که نگرفتی. آقا اصلا فرض کن در اون قبیله هر پسری که متولد میشه 4 نفر سر اینکه باباش هستند دعوا دارند. شما چیکار میکنی؟

    بعد الان تو با من دوستی داری که میگی رافضی؟آخوند خبیث؟

    باز یه باد موسمی معده ای خورد به مغز نداشته و مخ معدومت یه چیزی پروندی؟ بیا و ثابت کن که احادی شیعه جعلی. ادعا کردی حالا ثابت کن.

    #6072

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    همه دیدند که من اگر مطلب تندی نوشتم مخاطبم شخص اوربان بود به خاطر دهن گشادی هایی که داشته بود نه خلیفه یا صحابی یا زن پیامبر. اما این کسیکه قطعا لغیر رشده است به امام زمان سلام الله علیه که از مقدسات شیعه میباشد توهین کرد. چرا؟ چون مانند اسلاف صالحش زیر جواب زایید. عسلی خورد که نتوانست هضمش کند.

    بر خود واجب میدانم که در اقدام متقابل خلفایش را شسته و اتو کرده و تحویلش دهم اما قرآن میفرماید و لا تسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم.

    یعنی اینها کلا غنم تشریف دارند و نمیفهمند. شما بزرگواری کن و بی خیال شو.

    اما یه غلطی کردی و نجاستی نشخوار کردی که جوابت رو میدم حتی اگر از سایت اخراج بشم؛

    کلاب اهل الناز مراجع شما و…

    رجاله، من هیچ تعصبی روی مراجع ندارم، اما به شما تذکر میدهم که همین الان برو و یه تست ژنتیک بده. بو گندو ان کسی لست که وقتی غذا میخورد دستش را نه با آب لکه با ماتحتش پاک میکرد. آنی است که شپش را وقتی در ریشش میکشت خون لباسش را میگرفت. آن کسی است که وقتی خودش را خلاص میکرد با خاک خودش را تمیز میکرد. یاد دانشگاه کابل افتادم.

    ادب شما قبلا در مباحثتون روشن شده بود. خر و خبیث و نجس و…. . الان هم نسب و طیب ولادتتان معلوم شد.

    گزارش تخلف نتونستم بدم چون پیدا نکردم که کجاست. جوابتون رو در حد اینکه فقط متوجه شوید که بل تنجسک الجاهلیة بانجاسها هستید نوشتم. اگر دنبال کاملترش هستید ایمیل بفرستید.

    ما که 1400 سال است دهن تو و مقتدایان تو را بسته ایم. آن هم چه بستنی. آن هم با چی. کار به جایی رسیده که تنها آرامبخش آلام بی استدلالی و البته نفهمی تو و امثال تو فقط کمربند انتحاری است.

    عمر و عطوفت؟ مروت؟ اصلا عمر و فتح؟ این بابا اگر اینکاره بود چرا یه مرتبه هم تا نزدیکی مرز نیومد؟

    کاننی اروی بقال محله ما بوده؟

    به خدای تو قسم که قدر علمت معلوم بود معلوم تر شد.

    جواب ها هم در مصحف نیست. ببین بخاری گفته پیامبرتان شبها در لای چه چیزی سجده میکرده، جواب آنجاست.

    1. صحابی که بگوید پیامبر هذیان میگوید؟ یا آنکه نفس پیامبر را ناسزا و لعن میگوید؟ یا آنکه به پیامبر و دخترش دروغ میبندد؟

    2.زنانی که خدا در سوره تحریم آنها را هم مثل زن نوح و لوط کرده؟ زنی که سگهای حوئب بر او وق زدند؟ زنی که پیراهن را به شام فرستاد؟

    3. آنها که میگن رافضی؟ کی میگه باید جزیه بدی؟

    4. قاضی نورالله؟میرحامد حسین؟ شهید اول؟ شهید ثانی؟

    5. ریگی؟ شهر حمص؟ سلطان محمود؟

    #6075

    گفتی==========================

    بنا رو میذارم بر ادبیات خودت؛ ضمن اینکه گفته بودم که دهنت رو گل بگیر و هر چه لایق خودت و هم تبارانت میشه رو نگو و گرنه خودم دهنت رو عسل میگیرم.

    10؛

    قشنگ مغز؛ ای عالم؛ ای رجال شناس؛ ای همه چی دون، تو که همه چی رو میدونی بیا بگو عده من اصحابنا یعنی چی. عمن ذکره یعنی چی.

    بابا یه نسکافه ای خوردی الان تو دل دردش موندی.

    جواب==============================

    اولا تو یک بچه رافضی و بایستی به احادیث مذهبت عمل کنی که می گوید اهانت کن به مخالف .من میزارم به حساب اینکه در مراسمهای عاشورا و تاسوعا زیادی نذری بهت دادن و مستت کردن پس طبق قران گویم .سلامـــــــــــــــــــــــــــــــــــا ای اهل الرفض و الزندقه

    .2-اینکه گفتی ای عالم و ای رجال شناس اینش رو الله اعلم و شما فقط وظیفه جواب دادن . اینجا دادگاه محاکمه اهل رفض است نه جای دادگاهی ما .اگر بر مذهبت می بالی و بر رافضی گری افتخار میکنی باید جواب پس بدی .

    3-اول پایه مذهبت را مشخص کن واسمون . چرا میترسی

    -اعتقاد به تحریف قرآن و نقص آن حکمش چیست؟؟؟؟

    -یک حدیث صحیح و متواتر برای ما ذکر کن از مذهب امامیه یهودی داشته باشد با شرط ضابط بودن -امامی بودن-در جمیع طبقات حدیث هم باشد .بفرما ؟

    به قول شاعر قافیه چو به تنگ اید شاعر به جفنگ اید. خیلیا قبل از تو باهام وارد بحث شدن . ولی میدونی نهایت کارشون چی بود؟؟؟ شکست و ضعف عقایدشان .پس تو هم بچرخ تا بچرخیم .

    بابا دلم به حالت میسوزه .ههههههههههههههه .بنده خدا جوابی نمیتونه بده . هر جا شیعه بخواد فرار کنه میگه این چیز ضعیف است ولی بنده که میدونم شماها چی هستید . بایستی مسلمان به رافضیان خوراج و تکفیری بگوید بابا تو اول پایه را مشخص کن بعد برو بنا را بساز.شماها هنوز بنا رو نساختید میرید سراغ دکوراسیون؟؟؟؟؟؟

    هههههههههههههههههههههه.هذا عجیب جدا .البته منعت نمیکنم .شما دیگه رافضی هستید چکارتون میشه کرد.هههه

    #6076

    گفتی=======================

    ابله مگر ما مثل شما هستیم که عقل نداشته باشیم و در نتیجه مصداق بارز یجعل الرجس علی الذین لا یعقلون بشیم؟ کفگیری دقت کن که رجال قواعدی دارد که البته من بلد نیستم ولی این را میدانم که تشخیص مراتب صحت حدیث در بین شیعه اجتهادی است. سنی نیستند که بگویند پیامبر اشتباه میکند اما ذهبی نه. بخاری نه. مسلم نه. البانی نه.

    جواب=========================

    خوبه اعترافی بسیار خوبه . تشخیص مراتب صحت حدیث در بین شیعه اجتهادی است.

    خب دیگه خواننده خودش میداند که به نتیجه رسیدیم . اجتهاد در علم حدیث رافضه یعنی====ملاک هوا و هواس و امیال در تشخیص احادیث .یعنی نبودن عدم وجود احادیث صحیح . یعنی قصد فرار از جواب به عوام شیعه که اگر بخواهند چیزی را توجیه کنند .یعنی کلاهبرادر مراجع تکفیری رافضه . به به .بهت تبریک عرض میکنم .شیعه یعنی اجتهاد!!!!!!!!!!!!!!!

    سنی نیستند که بگویند پیامبر اشتباه میکند اما ذهبی نه. بخاری نه. مسلم نه. البانی نه==سنی هیچوقت چنین چیزی نگفته .کجا مکتب ما چنین گفته ای بی عقل .جواب بده .دلیل بیار .سند بیار .حرف مفت هم نزن

    #6078

    گفتی============

    در شرف علامه مجلسی همین بس که در زمان حیات پدرش به دنیا آمده نه 2 یا 5 یا 7سال بعد از مرگ پدرش. تازه این که چیزی نیست او یک پدر بیشتر نداشته. اما بودند بعضیها که 4 نفر سر بابا بودنش دعوا داشتند. کتابش هم اینقدر شرف دارد که جنب شدن مرد غریبه در نزد ناموس پیامبر را در آن ننویسد. یا فوران خون حیض زن پیامبر در مسجد را ننویسد. یا رقاصه دوست بودن پیامبر را ننویسد. احمق مقدمه بحار رو یقین دارم که توی عمرت اصلا اسمش رو نشنیدی چه برسد که خونده باشی. بخون. بعد تو میگی صحیح بخاری.مسلم. ما کی گفتیم؟ تو میگی شیخ فلانی تصحیح کرده پس وحی منزل. ما کی گفتیم؟

    جواب==================

    من به نسب کسی طعن نمیزنم چرا که صادق و باقر و نقی و تقی بهم گفتن در نسب طعن نزنم

    مگه جناب مجلسی یهودی بهت نگفته که

    عن علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن محمد بن حمران، عن أبيه، عن أبي جعفر محمد بن علي الباقر عليه السلام قال: ثلاثة من عمل الجاهلية: الفخر بال

    انساب، والطعن في الاحساب والاستسقاء بالانواء

    یا در جایی دیگه بهت آموخته که

    عنه عليه السلام قال: ثلاث من أعمال الجاهلية لا يزال فيها الناس حتى تقوم الساعة: الاستسقاء بالنجوم، وال
    طعن في الانساب والنياحة على الموتى

    پس طبق همین حدیثی که در بحار الخراافات دادم عبدالحسین جاهل است .اومدی ریشت رو درست کنی سبیلت رو هم زدی.
    در مورد طعنی که به سیدنا عمر زدی .خوب گوش کن .اونوقت میگی اهانت هم نکردی .سر تا پات تناقضه .

    http://www.islamtxt.net/?q=article/195این لینک رو نگاه کن درباره نسب حضرت عمر .

    #6079
    رافضی به ابوهریره طعن زد و گفت از کیسه اش حدیث داده.

    ابوهريره تمام آنچه را كه از پيامبر اكرم(ص) ياد گرفته و حفظ كرده بود براي مردم بيان ميكرد جز يك باب از ابواب علم، كه آن را بسته نگاه داشت، چون احاديث اين باب بيشتر در مورد فتنه ها و برخي از حوادث گذشته و آينده بود كه تصور آن براي مردم مشكل به نظر مي رسيد ابوهريره مي ترسيد كه آنها را بيان كند مردم او را تصديق نكنند و حديث نبوي در معرض تكذيب قرار گيرد بدين جهت با دورانديشي ترجيح داد كه اين احاديث را براي مردم بازگو نكند ابوهريره چنيدين بار اعلام كرد كه نزد او علمي هست كه آن را به مردم نگفته است و آنچه در اختيار آنها قرار داده تمام علم او نمي باشد همچنين مي گفت: «پيامبر اكرم(ص) دو ظرف علم در اختيار من قرار داد من يكي از آنها را براي مردم باز كردم و ديگري را بسته نگهداشتم زيرا اگر آن را باز مي كردم گردنم زده مي شد» و مي گفت كيسه هايي از حديث نزد ابوهريره هست كه هنوز آن را باز نكرده است سخن اين دانشمند بزرگوار را بعداً ائمه اسلام درك كردند و به منظور او پي بردند امام ذهبي در اظهار نظري كه براي اين سخن ابوهريره نموده گفته است: «به نظر من بعضي از احاديث كه

    باعث تحريك فتنه اي در اصول و فروع يا مدح ذم باشند كتمان آنها جايز است اما حديثي كه مربوط به حلال و حرام باشد كتمان آن به هيچ وجه جايز نمي باشد چون آن حديث از بينات و هدايات است.» امام بخاري از حضرت علي(رض) نقل مي كند كه فرمود: «احاديثي را براي مردم بيان كنيد كه مطالب آن را مي دانيد و احاديثي كه مطلب آن را نمي دانيد از گفتن آن صرف نظر كنيد آيا شما دوست داريد خدا و رسولش تكذيب شوند؟»

    #6080

    اگر ابوهريره آن ظرف حديثي را كه از آن سخن مي گويد براي مردم بازگو مي كرد چه بسا كه شكنجه مي شد و به قتل مي رسيد گاهي اجتهاد عالم او را وادار مي كند كه به خاطر احياي سنت حديثي را روايت كند او از اين كار پاداش خواهد گرفت اگر چه در اجتهادش اشتباه كرده باشد.

    حافظ ابن كثير مي گويد: «آن ظرف حديثي كه ابوهريره آن را براي مردم باز نكرد در واقع احاديث مربوط به فتنه ها و مشكلات و جنگ هايي كه ميان مردم درگرفت و حوادثي بود كه بعد از آنها (در آينده) به وقوع مي پيوست. اگر قبل از وقوع آنها خبر مي داد بسياري از مردم او را تكذيب مي كردند و خبر راست و درستي را كه او از آن سخن مي گفت نمي پذيرفتند. مثلاً اگر مي گفت: «به اطلاع شما مي رسانم كه امامان را خواهيد كشت و به روي يكديگر شمشير خواهيد كشيد سخن مرا تصديق مي كرديد.»

    امام بن حجر (شارح بخاري) به نقل از ابن منير مي گويد: «هدف ابوهريره از اينكه گفته است اگر احاديث را روايت كنم حلقوم من قطع خواهد شد اين است كه وقتي ظالمان بشنوند كه او از كارهاي آنها انتقاد مي كند و تلاش هاي آنها را گمراهي مي پندارد گردنش را خواهند زد.»

    برخي گفته اند: «احتمال دارد كه آن احاديث در مورد نشانه هاي قيامت و تغيير حالات در آخر الزمان و وقوع فتنه ها بوده كه اگر كسي آنها را درك نكند نمي پذيرد. و حتي فردي كه آگاهي نداشته باشد به آنها اعتراض كند.»

    باري به علت شهرت ابوهريره در حفظ و روايت حديث، افراد زيادي براي فرا گرفتن حديث از او وارد مدينه شدند و روز به روز به تعداد آنها افزوده مي شد تا اينكه به هشتصد نفر رسيدند در ميان آنها تعدادي از صحابة معروف مانند انس بن مالك، جابر ابن عبدالله، ابن عباس، واثله بن الاسقع به چشم مي خوردند. همچنين تعدادي زيادي از فرزندان صحابه و بزرگان تابعين مانند حسن بصري. سعيد بن مسيب _ كسي كه دخترش را به ازدواج ابوهريره درآورد_، محمد بن سيرين، ابو ادريس خولاني، ابو مسلم بن عبدالرحمن نيز از زمره شاگردان او بودند. مورد فوق، توجه مروان بن حكم كه از طرف معاويه(رض) به عنوان امير مدينه تعيين شده بود به خود جلب كرد. وتصميم گرفت كه ابوهريره را بيازمايد. و در مورد حفظي كه او ادعا مي كرد و به كثرت مي گفت: «گناهم چيست كه من حفظ كرده ام و آنها فراموش كرده اند؟ « اطمينان حاصل نمايد. مروان براي اين كار به نويسندة زيرك و باهوش خود ابو الزعيزعه گفت: « مي خواهم ابوهريره را امتحان كنم. بنابراين من او را احضار مي كنم و از او حديث مي پرسم تو پشت پرده پنهان شو و احاديثي را كه او روايت مي كند، يادداشت كن.» ابوهريره آمد، مروان شروع به سؤال كردن از او نمود كه رسول خدا(ص) در مورد فلان مطلب چه فرمودند؟ يا به فلاني چه گفت؟ ابوهريره آن طور كه گويي از روي كتاب مي خواند، آن احاديث را روايت مي كرد و ابوالزعيزعه هم آنها را يادداشت مي نمود. سرانجام پرسش و پاسخ تمام شد و ابوهريره به خانة خود برگشت.

    #6081

    پس از گذشت يك سال دوباره مروان ابوهريره را نزد خود فرا خواند و مانند سال گذشته به نويسنده خود گفت: «پشت پرده بنشين من همان سؤالات گذشته را از او مي پرسم و تو جوابها را مقايسه كن. ابوهريره آمد. مروان با تقديم و تأخير، همان سؤالات گذشته را از ابوهريره پرسيد. ابوهريره به او جواب مي داد و ابوالزعيزعه به نوشته هاي خود نگاه مي كرد. ديد كه او بدون كم و كاست همان كلمات گذشته را بيان مي كند. در آن اثناء ابوهريره متوجه كار مروان شد و به او گفت: «چرا همان مطالب سال گذشته را مي پرسي؟« مروان گفت: «ميخواستم تو را امتحان كنم «سپس ابوالزعيزعه از پشت پرده بيرون آمد و به مروان گفت: « اي امير! به خدا سوگند! يك كلمه از احاديث نه كم و زياد و نه پيش و پس بود. مروان خنديد، چهرة ابوهريره باز شد و درخشيد. سپس ابوهريره به مروان گفت: « من چندين سال همراه پيامبر اكرم(ص) بودم. در آن سالها بيشتر از هر چيز، علاقه داشتم كه سخني از آن حضرت(ص) بياموزم و نيز از همة سالهاي عمر خود، در آن دوران داناتر بودم و دوست داشتم كه هر چه پيامبر(ص) مي فرمايند، حفظ كنم. آن حضرت(ص) نيز براين دعا كردند. اي عبدالملك! به خدا سوگند! همة آنچه را كه از پيامبر اكرم(ص) شنيده ام، برايتان بازگو نمي كنم. كيسه اي از علم نزد من هست كه هنوز آن را نگشوده ام.»

    #6082
    ادامه دارد. این فقط جواب یکی از پستهات بود.به زودی کاملش میکنم……………………………..
    #6084

    Mehrab
    کاربر
    ميگويم اين روايات ضعيف ألسند هستند
    روايت اول:
    مجلسي ميگويد: مرسل. (مرآة العقول 19/145)
    وبهبودي درصحيح كافي ذيل روايت ميگويد:ضعيف
    روايت دوم:
    مجلسي ذيل روايت گويد: مرسل. (مرآة العقول 20/56)
    وبهبودي انرا ضعيف دانسته است

    سيدمحمد الصدر دربيان علل روايات ميگويد
    اين روايات جميعأ مرسل هستند ودرخلل اسناد اين طور امدس /ازكسي ذكرشدس يا حديث شدس/پس اين راوي مجهول است وممكن نيست عمل به روايت مجهول ومرسل به اين نحو

    وجه دوم ضعف روايات
    ربيع الشامي كسي است كه موثق نيست وشخص مجهولي است وبعضي رجال شناسان گفتن كذاب است وحديث جعل مي نمود ودراخر اين روايات حجت وقابل استدلال نمي باشند
    وجه سوم:ربيع الشامي است كسي كه تمام اين روايات به او ميرسد همانطور كه در روايت كأفي وصدوق شنيديم.
    معلوم است روايت اين شخص حجت نيست نه تنها او توثيق نشدس
    واين كافيس براي ساقط شدن حجيتش
    بل كذاب ، وشخص غيرمعروفيس وبه اين جهت ميتوان گفت ازرجال كذاب ووضاع است

    طبق اين برآوردها اين روايات تمامأ ساقط هستند وبراي ما حجتي باقي نمي ماند ازاين روايات
    (ما وراء الفقه 6/129)

    ودراخر سيدمحمد الصدرگويد:
    ثابت نشدس كه كردها قومي ازجن هستند همانطوري كه ثابت نشدس حرمت وكراهت معامله وازدواج با آنها بلكه انها هم مثل مردمان ديگرهستند دردرخواستهاي حقي خود وديگران درقواعد فقهي وشرعي طبيعي اند
    (ما وراء الفقه 6/131)

    وبجاس اينجا سخن جناب حيدري كارشناس شبكه كلمه را به اقاي اوربان تقديم كنيم:
    كسيكه به روايات ضعيف احتجاج مي كند آن خرمگسي را ماند كه بجاي نشستن بر روي گل مي رود و نجاست را انتخاب مي كند وبر آن مي نشيند

    #6085

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    حدیث نفرموده اهانت کن. فرموده لغیر رشده بودن طرف را آشکار کن.

    اما اینکه به ما میگویی رافضی؛

    آقای لغیر رشده دقت کن که چی میگی. با این حرف یعنی تو مسلمانی. اسلامت را ثابت کن.

    دادگاه محاکمه را هم بر عکس باز کردی. اگر دادگاه است مدعی باید ادعایش را ثابت کند. تا اینجا تو ادعا کردی و من به آ اشکال گرفتم. نه توانسته ای ادعا را ثابت کنی و نه از زیر اشکالات فرار کنی.

    این همه میگی پایه را معلوم کنید، خوت کجای کاری؟

    در آن پستی که این حرف را زدی حدیثی گذاشته ام که رفتی که رفتی تا بررسی کنیش. کجای کاری الان؟ ادعا کردی اثبات کن. باز میگم که من هیچ ادعایی نکردم اما فط به ادعاهای تو اشکال میگیرم. تو بیا و اشکالات را برطرف کن.

    وقتی صحابه اجتهاد میکنند و ملت را میکشند و به مسلخ میبرند خوب شیعه هم اجتهاد میکند در تشخیص صحت حدیث. ایرادی دارد؟

    آنقدر بی مایه هستی که اجتهاد را هم نمیفهمی. من نگفتم که قواعد ندارد. گفتم نتیجه آن قواعد در نزد همه یکی نیست. چرا؟

    بیخود جوش نزن و سند مطالبه نکن. یه مشت ادعای زیر شکمی کردی همش گفتیم مدرک سند، دائم گفتی تکفیری خبیث نژادپرست و…. .

    نظر اهل سنت در مورد صحیح بخاری چیست؟ اصلا اسمش روشه. صحیح. البانی چه کار کرده؟ صحیح و ضعیف درست کرده. تو که یک وهابی هستی در مقابله با آن چه میکنی؟

    پیامبر هم اشتباه کرده. غرانیق. گرده افشانی. کم و زیاد خوندن نماز.

    همان علامه مجلسی علیه الرحمه نوشته که اذا رایتم اهل البدع( تو رو میگه)…. .

    بعئ من طعن نزدم. شرف علامه را بر دیگران گفتم. بعد شما چرا به خودت میگیری؟ اصلا نکند برای حرف من در بزرگان مذهبت مصداق داری؟

    من به عمر چیزی گفتم؟ اگر منظورت ان فردی است که 4 نفر پدرش بوده اند من عمر را نگفتم. تو عمر را با عنایت به اینکه فکر کرده ای مصداق این قضیه است متهم به این میکنی. یه چیزی هم هست، چرا تا یکی میگه یه نفری بوده که حلال زاده نبوده شماها بی معطلی حرف از عمر میزنید؟ این نشان میدهد که شماها عمر پرست هستید.

    این ابوهریره عالم چه مدتی با پیامبر بود؟ چرا پیامبر به آنانی که 23 سال در کنارش بودند آن دو ظرف علم را نداد؟ چرا اصحاب دیگر او را دروغگو میدانستند؟ کسی هم آن دو ظرف علم را که او مدعی شده تایید کرده؟ این کیسه بدجوری من رو یاد کانگورو میندازه.

    ابن حجر به چه کسانی گفته ظالم؟ ابوبکر؟عمر؟عثمان؟علی؟معاویه؟ اینها بودند که هم عصر او بودند. نبودند؟

    جابر بن عبدالله؟ انس؟ اینها که مسلمان بودنشان سابق بر ابوهریره است. بروند از او مطلب یاد بگیرند؟ کی اسلام آورده؟ مطالبی که قبل از اسلامش پیامبر فرموده را چه میکند؟

    #6086

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    و البته معلوم شد که ابوهریره پرست هم هستی.

    این را هم بدان که اگر به کسی توهین شد و دیگری از او دفاع کرد معنایش پرستش نیست.

    ما فضائل ام المومنین عایشه را از بخاری نقل میکنیم شماها میگید اینها دارند اهانت میکنن. معنایش این میشود که شماها عایشه پرست هستید.

    .

    وحشی آمازونی هم آن کسی است که گفت ما برای غذا به ملک شما لشکر کشیده ایم.

    .

    این رو یادم نبود بگن که مظلوم نمایی هم بلد نیستی. من گفتم اگر عین بچه آدم(حالا باباش هر کی هست) مطلب نذاری و هر نجاستی به دهنت رسید اون رو توی سایت بذاری، چاک دهنت رو عسل میگیرم.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 118)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.