Home › انجمن ها › خلفای راشدین › نفاق صحابه !!! پاسخ دهید
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط مسلمان حقیقی در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
دوشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۸ ق.ظ #9549..دوشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۵ ق.ظ #9550و با تاکید از شما خواهشمندم اگر می خواهید پاسخ بدهید حتما زیر هر کامنت و مرتبط با همان کامنت پاسخ بدهید تا خوانندگان قضاوت کنند .
و همانطوری که من به صورت شفاف پاسخ دادم شما هم در زیر هر کامنت سوال من پاسخ بدهید .
و من قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنم که بهترین داور می باشند .
و به لحاظ اینکه این سایت اینقدر آزادی برای مخالفین خود داده است که به صراحت و به راحتی می توانند عقائد خود را بیان کرده و سانسور نمی شود شما بیشتر از این خود را رسوا نکن و موجب هتک حرمت مذهبت را فراهم نساز .
اگر راست می گویی چند سایت شیعه را مثل این سایت معرفی کن که همه آزادانه بتوانند نظرات خود را بگذارند و سانسور نشوند .
و این نشان دهنده ی حقیقت عقیده ی مبتنی بر قران اهل سنت می باشد که هیچ ترسی از طرح مباحث توسط مخالف ندارند .
و اگر عقیده ی شما حق است چند سایت مثل این سایت معرفی کن که همه ازادانه بتوانند نظرات خود را بگذارند و سانسور نشوند .
و همان توصیه قبلی که برای شما کردم برو تیله بازی کن .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1883به نام خدا با سلام خدمت بازدیدکنندگان گرامی و اما بعد : شاید بگوئید این تاپیک تکراری است اما در تاپیک های قبلی تعدادی سوال پیرامون صحابه مطرح کردم که کسی از برادران نتوانستند جوابی به کل سوالات دهند و آمدند و بحث را نیز منحرف کردند خواهشمندم فقط کسانی که میخواهند به این سوالات پاسخ روشن دهند کامنت بگذارند و خواهشمندم بحث را منحرف نکنید زیرا مردم شما را بهتر میشناسند . با تشکر و اما سوالات : سوال 1-چرا پیامبر خلیفه ای تعین نکرد ولی ابوبکر خلیفه مشخص کرد آیا این کار انحراف از سنت رسول خدا نبود ؟ سوال 2-چرا عمر هنگام مرگش تنها شش نفر را کاندید خلافت کرد و آن را به مسلمین واگذار نکرد مگر نمی گویید پیامبر در حالی وفات کرد که جانشینی مشخص نکرد و حتی شورای شش نفره نیز مشخص نکرد آیا این کار انحراف از سنت پیامبر نبود ؟ سوال 3-چزا فاطمه زهرا تنها چند ماه پس از فوت پیامبر و در سن هجده سالگی وفات کرد در تاریخ هیچگونه بیماری برای ایشان ذکر نشده آیا مرگشان غیر عادی نبود ؟ سوال 4-چرا قبر فاطمه زهرا پنهان است آیا ایشان مخفیانه دفن نشدند.اگر جواب مثبت است چرا ؟ سوال 5- چرا علی در دوران ابوبکر و عمر و عثمان در هیچ جنگی شرکت نکرد و هیچ پستی نپذیرفت و امارتی نیز قبول نکرد مگر او از بهترین مبارزان و جنگجویان زمان پیامبر نبود ؟ سوال 6- چرا عمر و عثمان گفته اند اگر علی نبود (عمر-عثمان) هلاک میشد آیا این دال بر برتری علی نیست در حالی که علی یکبار نگفت اگر عمر یا عثمان نبود هلاک میشدم دلیل چیست؟ به نظرتان کدامیک ضعف علمی داشتند و کدام یک افضلیت ؟ سوال 7- علت مرگ اباذر صحابی بزرگ پیامبر چه بود مگر نمی گویید صحابه درستکارند پس عثمان چرا وی را تبعید کرد به ربذه که دارای آب و هوای بدی هم بود ؟ سوال 8- چرا اکثریت قریب به اتفاق فرمانداران عثمان از خویشاوندانش بودند آیا امت اسلامی آن روزه مردان لایق تری نداشته . به نظرتان این کار نوعی نژاد پرستی نبوده ؟ سوال 9- چرا بیشتر فرمانداران عمر توسط عثمان عزل شدند علت چیست آیا این نوعی تضاد نیست ؟ سوال 10- چرا تقریبا همه ی فرمانداران عثمان توسط علی و بلافاصله پس از به خلافت رسیدن علی عزل شدند . علت چیست . آیا آنان از نظر علی افرادی نا لایق نبودند ؟ سوال 11- علت مرگ مالک اشتر در راه سفر به مصر چه بود آیا با سم اتباع معاویه کشته نشد ؟ سوال 12- علت مرگ محمد بن ابی بکر توسط فرمانده جنگی معاویه چه بود شما که میگویید معاویه فقط بر سر مساله ی زمان قصاص قاتلان عثمان با علی مشکل داشت پس چرا والیان او را میکشت و به شهر های تحت حاکمیت خلیفه مسلمین شبیخون میزد ؟ سوال 13- چرا معاویه وقتی عمار کشته شد با توجه به روایت رسول خدا ( عمار به دست گروه ستمگر کشته مشود ) دست از جنگ نکشید و حتی قاتل اصلی وی را کسی معرفی کرد که اور آورده پس طبق گفته ی او حمزه را نیز آن کس که آورده بود کشته نعوذ بالله اگر باز میگویید اجتهاد کرده چرا همیشه اجتهاداتش بر ضد مواضع علی بوده است ؟ سوال 14- شما میگویید در اجتهاد کسی که اجتهادش درست باشد دو پاداش و کسی که اجتهادش غلط باشد یک پاداش میگیرد بنابراین به نظر شما آیا معاویه که در جنگ صفین با اجتهاد غلط جان ده ها هزار انسان بی گناه را بر باد داد پاداش هم میگیرد ؟ اگر جوابتان مثبت است . پس جواب جان آن قربانیان بیگناه را چه کسی میدهد؟ آیا این منطق با عدالت خداوند جور در می آید ؟ سوال 15- چرا معاویه با توجه به مخالفت فرزندان صحابه از جمله حسین بن علی و ابن عمر و ابن ابی بکر و ابن زبیر با خلافت یزید او را انتخاب کرد . آیا کسانی لایق تر از او نبودند. اگر اجتهاد کرده چرا برای کس دیگری نبوده شاید هم خیالی دیگر داشته و میخاسته به هر نحوی فرزندش خلیفه شود. شاید باز هم در اجتهاد خطا کرده . کدام ؟ سوال 16- هنگام مرگ خلیفه دوم عثمان با پذیرفتن بیشتر چه شرطی نسبت به علی انتخاب شد. مگر عبدالرحمان ابن عوف شروط بیعت با آندو را سه شرط تعین نکرد اول:کتاب خدا دوم:پیروی از سنت پیامبر سوم:پیروی از سیرت ابی بکر و عمر به نظر شما علی کدامیک از این شروط را نپذیرفت ؟ سوال 17- چرا عایشه با توجه به آیات 32 و33 سوره ی احزاب مقابل خلیفه مسلمین ایستاد آیا مردان صحابه برای به قول شما خونخواهی بس نبودند ؟ سوال 18- چرا حسن مجتبی به صورت ناگهانی و در سن 47 سالگی و بدونه سابقه ی هیچگونه بیماری وفات کرد آیا مسموم نشد از جانب کسی که میخواست بعد از خود یزید را به گرده ی مسلمین سوار کند و حسن مزاحمش بود ؟ سوال 19- آیا بخشی از اعمال یزید در دوران خلافتش مانند فاجعه ی کریلا و قتل عام مدینه و سوزاندن کعبه متوجه شخصی نمیشود که با توجه به مخالفت اصحاب رسول خدا و فرزندان بزرگان صحابه اقدام به انتخاب وی کرد ؟ سوال 20- چرا اصحاب جمل به سوی بصره حرکت کردند اگر میگویید برای اصلاح رفتند پس چرا با لشکر مجهز حرکت کردند آیا کسی که به دنبال صلح و اصلاح است با نیروی نظامی مجهزحرکت میکند ؟ در پایان مجددا تاکید میکنم فقط کسانی که جواب های روشن به سوالات میدهند کامنت بگذارند و از به انحراف کشیدن بحث خودداری کنید. مانند همیشه قضاوت با مردم والسلامشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9543با سلام برادرم .شما دو تاپیک دیگر در همین موضوع گذاشته ای !!
و پاسخ های شما را دادم .
و چون در آنجا در اول تاپیک ادعای حقانیت شیعه کرده بودی و نتوانستی ادعای خود را ثابت کنی دو مرتیه تاپیک دیگری باز کردی و باز هم گاف بزرگتری داده ای !!
شما در سربرگ تاپیک نوشته ای نفاق صحابه !!
اولا شما تعریف صحابه را از دیدگاه اهل سنت نمی دانی که چیست !
دوما : در بیست سوال شما هیچ گونه نفاقی را مطرح نکرده ای بلکه سوالات آبکی و سوالاتی که صدها بار پاسخ داده شده است را دو مرتبه کپی کرده ای و گذاشته ای و همین که نتوانستی امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام را با ایات قران و مرتبط با موضوع را ثابت کنی نشان دهنده ی بطلان عقیده ی شما می باشد .
و این سوالاتی که شما مطرح کرده ای هیچ کدام عقیدتی نیست و هیچ کدام نفاق صحابه مهاجر و انصار پیامبر اسلام را ثابت نمی کند .
بلکه موضوعات تاریخی را مطرح کرده ای که ربطی به عقیده ی دینی ندارد و چون اسم خودت را مسلمان حقیقی گذاشته ای من چند سوال عقیدتی و درباره ی عقیده ی شما مطرح می کنم اگر می توانی پاسخ بده .
به مصداق اینکه اول برادریت را ثابت کن بعد ادعای ارث کن !
و اگر نمی توانی بیشتر از این خود را رسوا نکن و موجبات بطلان مذهب خود را فراهم نکن .
و در این لینک ها به سوالاتت پاسخ داده شده و دوباره نیز پاسخ می دهم :
http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2245
http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2246
اما شما ابتدا به این سوالات عقیدتی که مربوط به عقیده ی شماست پاسخ بده تا خوانندگان قضاوت کنند .
و نیز در مورد عقیده که خداوند در قیامت از ما سوال می کند با یکدیگر بحث کنیم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9544شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .
هنوز یک عالم شیعه پیدا نشده است که بتواند به این سوال ، پاسخ صحیح بدهد . مستند با ایات قران و مستند به ایاتی که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت مثل توحید و نبوت و معاد ثابت کند ، و دوباره این سوال را می گذارم
چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟
برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به اعتقاد علمای شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است .
اگر جزو ارکان ایمان هم می بود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده
1-ایمان به خدا
2- ایمان به رسولان
3- ایمان به کتب الهی
4 – ایمان به ملائکه
5 – ایمان به معاد.
و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است .
و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست .
با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر).
منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9545خداوند وظیفه پیامبر را در قران به صراحت بیان نموده :
(17 یس و 18 عنکبوت و 99 مائده و 12 تغابن و 82 نحل) (وَمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ)
و نیز 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ ۖ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)
و همچنین پیامبر طبق ایه 44 نحل تبیین کننده ایات قران می باشد .
(الْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ)
و نیز (57 فرقان) (قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلَّا مَن شَاءَ أَن يَتَّخِذَ إِلَىٰ رَبِّهِ سَبِيلًا)و چندین آیه دیگر ….1-اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که وظیفه ی امامان 12 گانه پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!
2- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که غیبت صغری و غیبت کبری امام 12 را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!
3- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که اطاعت از 12 امام پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!! به لحاظ اینکه در آیات زیادی از قران ، خداوند دستور به اطاعت از پیامبر داده است .
4 – آیاتی در قران که اعتقاد و ایمان به نبوت می باشد ، به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان داشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده ، در کدام سوره و ایه قران است ؟؟؟!!
5- آیاتی که اعتقاد نداشتن به نبوت موجب ضلالت و گمراهی می شود ، در قران به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان نداشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر موجب ضلالت و گمراهی می شود در کدام سوره و ایه قران بیان شده است ؟؟!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9546از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ)
و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .و به عقیده ی ما ربطی ندارد.
و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .
و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .
و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .
و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .
و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .
و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید . تا فتوا های متضاد صادر نکنند .
و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .
و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است . آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .
و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟ تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .
و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نایب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .
آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9547..شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9548…شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9551با سلام برادرم .شما که ادعای نفاق صحابه را کرده بودی !!
ولی چون نتوانستی نفاق صحابه مهاجر و انصار را طبق ایات قران ثابت کنی سوالاتی مطرح کرده ای که هیچ ربطی به عنوان تاپیک شما ندارد .
و اما دوباره پاسخ شما را می دهم تا خوانندگان قضاوت کنند .
اینکه گفته ای (سوال 1-چرا پیامبر خلیفه ای تعین نکرد ولی ابوبکر خلیفه مشخص کرد)
برادرم چون پیامبر الهی یعنی پیامرسان الهی .
و وظائف پیامبر در قران به صراحت شده است (وَمَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ) و ده ها ایه دیگر
و خلیفه چون منصوب الهی نیست و یک موضوع سیاسی اجتماعی می باشد ربطی به دین ندارد .
اینکه گفته ای (سوال 2-چرا عمر هنگام مرگش تنها شش نفر را کاندید خلافت کرد و آن را به مسلمین واگذار نکرد)
برادرم چون موضوع خلافت سیاسی بود و دینی نبود و اگر مشروعیت نداشت پس چرا حضرت علی عضویت در آن شوری به قول شما ناحق را پذیرفت ؟؟؟
پس با استدلال شما اولین مجرمین اعضای آن شوری 6 نفره هستند .
و در همین زمان ما امام خمینی هم خبرگان رهبری را بنیان نهاد و به رای مستقیم مسلمین واگذار نکرد .
اینکه گفته ای (سوال 3-چزا فاطمه زهرا تنها چند ماه پس از فوت پیامبر و در سن هجده سالگی وفات کرد)
برادرم دلیل آن را از خداوند سوال کن .
و همچنین سه دختر دیگر پیامبر اسلام هم در همین محدوده ی سنی فوت کردند .
و امروزه هم خیلی افراد در همین محدوده ی سنی فوت می کنند .
و اگر موضوع خاصی می بود حتما حضرت علی از شما با ناموس تر و با غیرت تر بود تا پیگیر فوت ناموس خود شود .
اگر شما اعتقاد دارید که خدایی نکرده حضرت علی آنقدر غیرت نداشت که پیگیر شود بیان بفرمایید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9552اینکه گفته ای (سوال 4-چرا قبر فاطمه زهرا پنهان است)
برادرم قبر خیلی از همسران پیامبر و بزرگان اسلام و دیگر دختران پیامبر هم معلوم نیست و هیچ ربطی به دین اسلام و عقیده و عمل ما ندارد و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .
اینکه گفته ای (سوال 5- چرا علی در دوران ابوبکر و عمر و عثمان در هیچ جنگی شرکت نکرد)
برادرم حضرت علی چون وزیر و مشاور ارشد بود و تعداد لشکریان اسلام زیاد بود نیازی به حضور حضرت علی در جنگ نبود .
همینطوری که امروز اکثر وزرای دفاع و فرمانده کل قوا در خط مقدم جبهه شرکت نمی کنند .
و اگر حضرت علی آن جنگ ها را قبول نمی داشت پس چرا از عنائم آن استفاده می کرد و دختر پادشاه ایران را که به اسارت گرفتند به امام حسین داد .
پس اگر آن جنگ ها غاصبانه بوده پس ازدواج امام حسین با آن دختر هم غاصبانه بوده است .
و استفاده از بیت المال هم غاصبانه بوده است .
کجای این موضوعاتی که مطرح کرده ای ربطی به عقیده داشت ؟؟؟
و نفاق صحابه را ثابت کرد ؟؟
در حالی که خداوند در ایه 100 سوره ی توبه به صراحت رضایت خود را از صحابه مهاجر و انصار اعلام نموده .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9553اینکه گفته ای (سوال 6- چرا عمر و عثمان گفته اند اگر علی نبود (عمر-عثمان) هلاک میشد)
برادرم چون صحابه ی مهاجر و انصار نسبت به یکدیگر الفت و مهربانی داشتند و در کارها با یکدیگر مشورت می کردند اگر به همدیگر راهنمایی و کمک می کردند از صدق دل می پذیرفتند و تشکر می کردند .
و همین نشان دهنده ی شخصیت آنها می باشد .
اینکه گفته ای (سوال 7- علت مرگ اباذر صحابی بزرگ پیامبر چه بود)
علت مرگ اباذر ربطی به دین اسلام و عقیده و عمل ما ندارد و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .
و امروز هم که حکومت به دست نائب امام زمان است علت مرگ ایت الله منتظری و صدها نفر در کوی دانشگاه و زندان رجایی شهر و قزل حصار و موضوع کهریزک و صدها موضوع دیگر وجود دارد .
اینکه گفته ای (سوال 8- چرا اکثریت قریب به اتفاق فرمانداران عثمان از خویشاوندانش بودند)
برادرم حضرت عثمان از قریش بودند و شما هم معتقدید پیامبر قریش را تمجید نموده .
اینکه گفته ای (سوال 9- چرا بیشتر فرمانداران عمر توسط عثمان عزل شدند علت چیست آیا این نوعی تضاد نیست ؟)
چون خلافت موضوع سیاسی هست . امروز هم هر فردی که به قدرت می رسد طرفداران خود و همفکران خود را منصوب می کند .
اینکه گفته ای (سوال 10- چرا تقریبا همه ی فرمانداران عثمان توسط علی و بلافاصله پس از به خلافت رسیدن علی عزل شدند .)
چون خلافت موضوع سیاسی هست . امروز هم هر فردی که به قدرت می رسد طرفداران خود و همفکران خود را منصوب می کند .
کجای این موضوعاتی که مطرح کرده ای ربطی به عقیده داشت ؟؟؟
و نفاق صحابه را ثابت کرد ؟؟
در حالی که خداوند در ایه 100 سوره ی توبه به صراحت رضایت خود را از صحابه مهاجر و انصار اعلام نموده .
اگر موضوعات عقیدتی نداری و مستند به ایات قران نداری و نمی توانی ارائه کنی دوباره همان توصیه را برایتان می نمایم که برو تیله بازی کن .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9554اینکه گفته ای (سوال 11- علت مرگ مالک اشتر )
علت مرگ مالک اشتر ربطی به دین اسلام و عقیده و عمل ما ندارد و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .
و مالک اشتر هیچگونه موقعیت دینی نداشت .
و پس از فوت پیامبر اسلام با زور شمشیر حضرت عمر مسلمان شد .
اینکه گفته ای (سوال 12- علت مرگ محمد بن ابی بکر)
علت مرگ محمد ابن ابوبکر ربطی به دین اسلام و عقیده و عمل ما ندارد و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .
و امروز هم که حکومت به دست نائب امام زمان است علت مرگ ایت الله منتظری و صدها نفر در کوی دانشگاه و زندان رجایی شهر و قزل حصار و موضوع کهریزک و صدها موضوع دیگر وجود دارد .
اینکه گفته ای (سوال 13- چرا معاویه وقتی عمار کشته شد)
برادرم حکمیتی که حضرت علی پذیرفت نشان دهنده ی این است که جنگ دینی نبوده و جنگ سیاسی بین مسلمین بوده و خداوند حکمش را به صراحت بیان نموده (وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا) (9حجرات)
اینکه گفته ای (آیا معاویه که در جنگ صفین با اجتهاد غلط جان ده ها هزار انسان بی گناه را بر باد داد پاداش هم میگیرد ؟)
برادرم پس با استدلال شما اولین مجرم حضرت علی می باشد چون خلیفه و حاکم بود و چرا قصاص خون هزاران انسان بی گناه را نگرفت و بر باد داد و حکمیت را پذیرفت .
اینکه گفته ای (سوال 15- چرا معاویه با توجه به مخالفت فرزندان صحابه از جمله حسین بن علی و ابن عمر و ابن ابی بکر و ابن زبیر با خلافت یزید او را انتخاب کرد .)
این موضوع سیاسی می باشد و مربوط به مردم همان زمان می باشد و هیچ ربطی به دین و عقیده و اعمال ما ندارد .
و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9555اینکه گفته ای (سوال 16- هنگام مرگ خلیفه دوم عثمان با پذیرفتن بیشتر چه شرطی نسبت به علی انتخاب شد.)
این موضوع سیاسی می باشد و مربوط به مردم همان زمان می باشد و هیچ ربطی به دین و عقیده و اعمال ما ندارد .
و خداوند در قیامت از ما سوال نمی کند .
اینکه گفته ای (سوال 17- چرا عایشه با توجه به آیات 32 و33 سوره ی احزاب مقابل خلیفه مسلمین ایستاد)
برادرم در کجای ایه 32 و 33 سوره احزاب به عایشه دستور داده در برابر خلیفه ی مسلمین حق نداری خونخواهی بکنی .
من قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنم و می خواهم ایات 32 و 33 سوره احزاب را مطالعه کنند .
اینکه گفته ای (سوال 18- چرا حسن مجتبی به صورت ناگهانی و در سن 47 سالگی و بدونه سابقه ی هیچگونه بیماری وفات کرد)
اگر موضوع خاصی می بود حتما حضرت حسین و حضرت ابولفضل از شما با ناموس تر و با غیرت تر بود تا پیگیر فوت برادرش شود .
اگر شما اعتقاد دارید که خدایی نکرده حضرت حسین آنقدر غیرت نداشت که پیگیر شود بیان بفرمایید .
اینکه گفته ای (سوال 19- آیا بخشی از اعمال یزید در دوران خلافتش)
برادرم یزید جنایتکار کجا صحابه ی پیامبر بوده است ؟؟
و همچنین اینکه گفته ای (مانند فاجعه ی کریلا و قتل عام مدینه و سوزاندن کعبه متوجه شخصی نمیشود که با توجه به مخالفت اصحاب رسول خدا و فرزندان بزرگان صحابه اقدام به انتخاب وی کرد ؟)
برادرم معاویه که علم غیب نداشت که فرزند جنایتکارش چه اعمالی انجام می دهد .
و امروز از جنایت یزید کسانی نان می خورند و احتمالا شما هم از همان طیف باشید پس آن جنایت به کام شما شده !!
و مجیز گوی یزید خواهید بود که شما را به نان و نوایی رسانده .
کجای این موضوعاتی که مطرح کرده ای ربطی به عقیده داشت ؟؟؟
و نفاق صحابه را ثابت کرد ؟؟
در حالی که خداوند در ایه 100 سوره ی توبه به صراحت رضایت خود را از صحابه مهاجر و انصار اعلام نموده .
و به لحاظ اینکه این سایت اینقدر آزادی برای مخالفین خود داده است که به صراحت و به راحتی می توانند عقائد خود را بیان کرده و سانسور نمی شود شما بیشتر از این خود را رسوا نکن و موجب هتک حرمت مذهبت را فراهم نساز .
اگر راست می گویی چند سایت شیعه را مثل این سایت معرفی کن که همه آزادانه بتوانند نظرات خود را بگذارند و سانسور نشوند .
و این نشان دهنده ی حقیقت عقیده ی مبتنی بر قران اهل سنت می باشد که هیچ ترسی از طرح مباحث توسط مخالف ندارند .
و اگر عقیده ی شما حق است چند سایت مثل این سایت معرفی کن که همه ازادانه بتوانند نظرات خود را بگذارند و سانسور نشوند .
و همان توصیه قبلی که برای شما کردم برو تیله بازی کن .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9556اینکه گفته ای (سوال 20- چرا اصحاب جمل به سوی بصره حرکت کردند)
برادرم موضوع جنگ جمل را دوباره می گذارم تا دوباره مطالعه کنی و بعد پاسخ دهی :
در مورد جنگ جمل : و موضوع رفتن حضرت عایشه و صحابه پیامبر از مکه که مناسک حج را انجام داده بودند ، به سمت بصره به خون خواهی و دستگیری قاتلین حضرت عثمان بوده.
و شورش بر علیه خلیفه نبوده .
در زمان به خلافت رسیدن حضرت علی در مدینه حضور نداشته اند .
و در مکه در مناسک حج بوده اند.
و اگر می خواستند بر علیه خلیفه شورش کنند باید از مکه به مدینه می امدند نه اینکه به بصره در تعقیب قاتلین حضرت عثمان بروند .
و حضرت علی هم وقتی در مدینه از موضوع مطلع گشتند به سمت بصره حرکت کردند و در آنجا طرفداران همان منافقینی ، که حضرت عثمان را به قتل رسانده بودند و در داخل لشگر حضرت علی پنهان شده بودند در نصف شب بین دو لشگر آتش جنگ را بر افروختند .
و اگر حضرت عایشه شورش بر علیه خلیفه می کردند حضرت علی ایشان را محترمانه به خانه ی پیامبر نمی فرستادند .
و حضرت علی آنقدر عقل و شعور داشتند و از شما بهتر می فهمیدند و اشخاص را می شناختند .
و چون حضرت عایشه بی گناه بودند ایشان را با احترام به خانه ی پیامبر برگرداندند .
و اگر گناهکار می بودند حضرت علی به عنوان حاکم آنها را تحت عنوان جنایتکار جنگی مورد محاکمه قرار می داد و از خون آن همه انسان نمی گذشت .
اینکه گفته ای (دوما برای خون خواهی عثمان فرزندانش سزاوارتربودند تا عایشه زیرا خدا در کتابش میفرماید حق قصاص را برای ولی دم معرفی مینماید نه برای مادر مومنان)
برادرم اولا : خود شما اعتراف کرده اید که حضرت عایشه مادر مومنان بوده است طبق ایه ی 6 سوره احزاب پس حق خونخواهی تمام مومنین را دارد .
دوما : همه از قبیله قریش بودند و نسبت قوم و خویشی به همدیگر داشتند .
سوما : موضوع دستگیری قاتلین خلیفه ی سوم بود و تمام کسانی که بیعت کرده بودند حق دستگیری قاتلان را داشتند .
در این لینک ها به سوالاتت پاسخ داده شده و دوباره نیز پاسخ دادم :
http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2245
http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2246
اما شما ابتدا به سوالات عقیدتی که مربوط به عقیده ی شماست پاسخ بده تا خوانندگان قضاوت کنند .
و نیز در مورد عقیده که خداوند در قیامت از ما سوال می کند با یکدیگر بحث کنیم .
و همچنین در آن لینک ها حقانیت شیعه را با ایات قران و مرتبط با موضوع ثابت نکردی .
منتظر پاسخ هستم .
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.