Home › انجمن ها › گفتگوی ازاد › نظر حذیفه منافق شناس درباره ابوموسی اشعری
این جستار شامل 12 پاسخ ، و دارای 2 کاربر است ، و آخرین بار توسط mohammad در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
چهارشنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۹ ق.ظ #25609
+ حَدَّثَنِي ابْنُ نُمَيْرٍ ، حَدَّثَنَا أَبِي ، عَنِ حَدَّثَنِي ابْنُ نُمَيْرٍ ، حَدَّثَنَا أَبِي ، عَنِ الْأَعْمَشِ ، عَنْ شَقيقٍ قال : کنا مع حذیفة جلوساً، فدخل عبد الله وأبو موسى المسجد فقال: أحدهما منافق ثم قال: إن أشبه الناس هدیاً ودلاً وسمتاً برسول الله صلى الله علیه وسلم عبد الله.
سیر اعلام النبلاء، ذهبى ج2 ص 394 و المعرفة والتاریخ – لیعقوب الفسوی – المجلد الثالث – صفحة 89 – طبعة دار الکتب العلمیة – بیروت – لبنان
_شقیق میگوید: با حذیفه نشسته بودیم، پس عبدالله (بن عباس) و ابوموسى اشعرى وارد مسجد شدند، (حذیفه) گفت: یکى از این دو منافق است، سپس گفت: شبیه ترین مردم از نظر راه رفتن و حرکات و سکنات به رسول خدا (صلى الله علیه وآله وسلم)عبدالله (بن عباس) استتمام راویان ثقه هستند
چهارشنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۴ در ۱۲:۵۰ ب.ظ #25610دیوار
امام ذهبی و محقق کتاب این روایت را رد می کنند و امام می فرمایند:فقط غلاة شیعه(روافض) بغض سیدنا ابو موسی را داشتند و سیدنا حذیفه را تبرئه می کنند
http://postimg.org/image/vpmcqr16l/
دیوار
چهارشنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۴ در ۶:۴۵ ب.ظ #25619+تشکر میکنم اسکن کتاب را گذاشتی،اخه در پا ورقی نوشته راویان ثقه هستند.این وسط غلاه شیعه چه کسانی هستند؟
ابن نمیر
ابیه (ابن نمیر)
الاعمش
شقیق
شاید هم خود ذهبی؟؟؟پنج شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۴ در ۱۰:۵۹ ق.ظ #25629دیوار
راویان ثقه هستند درست چند بار به شما گفتم و باز هم خواهم گفت که فقط ثقه بودن راوی شرط نیست
امام ذهبی تبرئه می کند و می گوید غلاة شیعه بغض سیدنا ابو موسی را داشته اند نه اصحاب رسول الله
دیوار
پنج شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۴ در ۲:۱۱ ب.ظ #25642+راویان ثقه هستند درست چند بار به شما گفتم و باز هم خواهم گفت که فقط ثقه بودن راوی شرط نیست.
اقا شما از هر نظر که می خواهی این حدیث را بررسی کن
+امام ذهبی تبرئه می کند و می گوید غلاة شیعه بغض سیدنا ابو موسی را داشته اند نه اصحاب رسول الله
حرف ذهبی متناقض من اگر بگویم ادم بهشتی جهنمی داریم شما می پذیری؟حذیفه میگه ابوموسی منافق خود ذهبی این را باسند معتبر اورده در کتاب های دیگر هم هست. این وسط غلاه شیعه چیکارن!حرف ذهبی زمانی درست بوده که یکی از راویان از غلاه شیعه غیر ثقه زده میشد نه از این راویان.
علم رجال بی در و پیکر نیست که به هر حدیثی موضوع و ضعیف گفته شه.پنج شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۴ در ۲:۲۸ ب.ظ #25646_نظر این شخصی که گغتی فکر کنم شهید سیاد درباره این حدیث چیه
جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۱:۲۸ ب.ظ #25660دیوار
حرف ذهبی متناقض من اگر بگویم ادم بهشتی جهنمی داریم شما می پذیری؟حذیفه میگه ابوموسی منافق خود ذهبی این را باسند معتبر اورده در کتاب های دیگر هم هست. این وسط غلاه شیعه چیکارن!حرف ذهبی زمانی درست بوده که یکی از راویان از غلاه شیعه غیر ثقه زده میشد نه از این راویان.
علم رجال بی در و پیکر نیست که به هر حدیثی موضوع و ضعیف گفته شه.بله آدم بهشتی جهنمی وجود دارد
http://s29.postimg.org/804s0qjjb/Untitled_81.png
گفته رجال ثقات نگفته حدیث صحیح امام ذهبی هم هیچی نگفته فقط گفته غلاة شیعه روافض بغض ابوموسی را داشتند در ضمن عکس کتاب را گذاشتم خوانندگان به پاورقی خوب نگاه کنند
علم رجال بی در و پیکر نیست بله برای اهل سنت است نه برای مذهب شما که معلوم نیست کدوم حدیث صحیح کدوم ضعیف بار آخرتان باشد که درباره احادیث اهل سنت قاضی می شوید خیلی دوست دارید کتب خودتان را رجال شناسی کنید
دیوار
جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۳:۲۳ ب.ظ #25675+بله آدم بهشتی جهنمی وجود دارد
_ببخشید من نمی دانستم منافق بهشتی هم داریم.
+گفته رجال ثقات نگفته حدیث صحیح امام ذهبی هم هیچی نگفته فقط گفته غلاة شیعه روافض بغض ابوموسی را داشتند در ضمن عکس کتاب را گذاشتم خوانندگان به پاورقی خوب نگاه کنند
_برای بار صدم غلاه شیعه در حدیث چه کسانی هستند.
+علم رجال بی در و پیکر نیست بله برای اهل سنت است نه برای مذهب شما که معلوم نیست کدوم حدیث صحیح کدوم ضعیف بار آخرتان باشد که درباره احادیث اهل سنت قاضی می شوید خیلی دوست دارید کتب خودتان را رجال شناسی کنید
_ببخشید نمی دانستم باید اجازه بگیرم .حالا اجازه نامه کجا صادر میشه:))شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۴ در ۳:۰۹ ب.ظ #25695دیوار
البته حرف داخل سر دیوار نمیرود
«إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُ الْبُکْمُ الَّذِینَ لا یَعْقِلُونَ؛ (انفال (8) آیه 22)
قطعا بدترین جانوران نزد خدا کران و لالانی اند که اصلا تعقل نمی کنند».
من میگویم برای چندین بار ثقة بودن راوی دلیل صحیح بودن حدیث نیست البته گمان نمی برم که دیوار متوجه شود چون حرف داخل سر دیوار نمیرود طبق آیه بالا بدترین موجودات هستند
امام ذهبی تبرئه می کند و می گوید غلاة شیعه بغض سیدنا ابو موسی را داشته اند نه اصحاب رسول الله
دیوار
شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۴ در ۳:۵۷ ب.ظ #25703+امام ذهبی تبرئه می کند و می گوید غلاة شیعه بغض سیدنا ابو موسی را داشته اند نه اصحاب رسول الله
_ذهبی که چند قرن به دنیا امده چه جوری ابو موسی را تبرئه میکنه؟
+اقا برای هزارومین بار غلاه شیعه اینجا کین .این دفعه از یعقوب فسوی که نگی ذهبی تبرئه کرده.
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=192&pid=119453&hid=1342
بدو بدو از جواب فرار کن وضعیت خرابه
+من میگویم برای چندین بار ثقة بودن راوی دلیل صحیح بودن حدیث نیست البته گمان نمی برم که دیوار متوجه شود چون حرف داخل سر دیوار نمیرود طبق آیه بالا بدترین موجودات هستند
_اقا میفهمید من چی میگم.از هر نظری که دوست داری حدیث را خودت بررسی کن.معلومه که سواد این کار را نداری.یکشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۴ در ۳:۰۴ ب.ظ #25712البته حرف داخل سر دیوار نمیرود
«إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُ الْبُکْمُ الَّذِینَ لا یَعْقِلُونَ؛ (انفال (8) آیه 22)
قطعا بدترین جانوران نزد خدا کران و لالانی اند که اصلا تعقل نمی کنند».
من میگویم برای چندین بار ثقة بودن راوی دلیل صحیح بودن حدیث نیست البته گمان نمی برم که دیوار متوجه شود چون حرف داخل سر دیوار نمیرود طبق آیه بالا بدترین موجودات هستند
امام ذهبی تبرئه می کند و می گوید غلاة شیعه بغض سیدنا ابو موسی را داشته اند نه اصحاب رسول الله
دیوار
یکشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۴ در ۴:۵۹ ب.ظ #25717+من میگویم برای چندین بار ثقة بودن راوی دلیل صحیح بودن حدیث نیست
_من میگم از همه نظر صحیح اگر ایرادی داره بیان کن.سواد علم رجال نداری فقط کپی میکنی.دوباره الان همان مطلب قبلی را کپی میکنی.بد جوری کم اوردی فکر کنم خودت هم حس میکنی.نمی توانی از سند و متن حدیث ایراد بگیری.دوش اب سرد راهکار خوبیه.یکشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۴ در ۵:۴۸ ب.ظ #25724اقا شما این حدیث را با این 5 شرط خودت بررسی کن.اگر بلدی:)))))))))
شروط حدیث صحیح
1- اتصال السند.
2- عدالة الرواة.
3- ضبط الرواة.
4- انتفاء الشذوذ.
5- انتفاء العلة.
ترسو تر و بی سواد تر از داعشی وجود نداره.
این هم ادرس
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=192&pid=119453&hid=1342
الان کم میاره دوباره مطلب ذهبی را مینویسه. -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.