مناظره دوم اوربان با شیخ محمد الشمیلی مدرس حوزه و شاگرد آقایون .فرارش از جواب بر سر حدیث متی استعبدتم الناس……….

Home انجمن ها گفتگوی ازاد مناظره دوم اوربان با شیخ محمد الشمیلی مدرس حوزه و شاگرد آقایون .فرارش از جواب بر سر حدیث متی استعبدتم الناس……….

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  اوربان موحد در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1702
    تاریخ مناظره=12 تیر 1390 . اگر دفاعی داشتند علمای امامیه ارایه دهند

    موضوع:حدیث متی استعبدتم الناس…….ولدتم امهاتهم احرارا فضیلت عمر یا رذیلت او؟

    اوربان با شیخ محمد الشمیلی مدرس حوزه شیعه

    سلام جناب شمیلی اوربان کردستانی=

    محمد الشميلي is offline and will receive your messages later23:35

    محمد الشميلي is online again23:37

    محمد الشميلي says:

    عليكم الرحمة

    تفضل

    اوربان کردستانی=خوب هستی

    الحمدلله =محمد الشميلي

    اوربان کردستانی=منو بجا میاری

    محمد الشميلي: نخير

    اما من شما رو بجا میارم=اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says: علي إي حالأ، بفرمايد

    شما هم سطح طلبیده بودی به مناظره= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says: بفرمايد

    آره یا خیر برادر=اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says: بله

    شما شنیدم از خودتون که سواد حوزه دارید= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    خب درخدمتم

    اگر دوست داشته باشی من بعدا با شما سلسله مباحثاتی خواهم داشت= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    إن شاء الله

    اگر هم منو هم سطح خود نمیدانی لازم به ذکر است که وارد رومهای اهلسنت و شیعه بشی و درباره من بپرسید=اوربان کردستانی

    قبلا هم راجع به تحریف قرآن و امامت مختصر بحثی داشتیه ایم و فرار نمودی و شکست خوردی و در قضیه فدک مساوی شدیم= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says: خب براي بنده حديثي كه بر روي ادي دي خود نوشته بوديد توضيح دهيد

    چی رو توضیح بدم= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says: حديث امهاتهم احرارا

    خب سخن سیدنا عمر است=اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says: بنده ميكم اين حديث در طعن عمر هست

    بنده هم ذکر میکنم اگر این سخن طعن سیدنا عمر باشد سخنی که درباب سیدنا حسین آمده نیز طعن است=اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says: اصلا شما اين حديث را ديده ايد؟

    سیدنا حسین هم دقیقا چنیین سخنی با یک کم تفاوت داشته اند= اوربان کردستانی

    بله در اخبار عمر و کتابی دیگر که الان آدرسش موجود نیست دیده ام= اوربان کردستانی

    شما هم آیا سخن سیدنا حسین را شنیده ای با این شمایل= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says: خب ، مشخصه كه اصلا حديث را تا به حال نديديد، فقط از شبكه ها شنيده ايد

    حال خوب كوش كنيد= محمد الشميلي

    عزیزم دیدنش مگر مشکل است الان در شامله سرچ کنی فوری میاره جانم= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says: كوش كنيد عزيزم

    بفرما

    محمد الشميلي says: مضمون حديث :

    شخصي از اهل مصر نزد عمر آمد و از فرزند عمروبن عاص شكايت كه او به نسب خود بر عليه ما فخر مي ورزد و با شلاق من را زد= محمد الشميلي

    عمر بلافاصله براي خود عمرو بن عاص نامه نوشت و او را به مدينه خواند وقتي عمرو بن عاص رسيد ، عمر دستور داد كه آن مرد مصري عمرو بن محمد الشميلي= عاص را با شلاق بزند

    و عمر ميگفت : اين فرزند….(به نسب عمرو توهين كرد= محمد الشميلي)

    انس مي گويد : آن مرد، عمرو را با شلاق ميزد= محمد الشميلي!

    خب داستانش رو خودم میدانم لطف کن فقط شما رذیلت این سخن و سخن حسین را ذکر کن=اوربان کردستانی

    مگر حسین هم این سخن با شکلی دیگر بیان نفرموده= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says: اولا) بررسي سند روايت :

    قال ابن عبد الحكم فى” فتوح مصر ” صـ 290 : حُدثَنا عن أبى عبدة عن ثابت البُنانى وحُمَيْد عن أنس……

    و این کار سیدنا عمر جز فضیلت چیزی نیست=اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says: رواي كه ابن عبدالحكم از او نقل ميكند

    :

    أبو عبدة هو يوسف بن عبدةالأزدي مولاهم ، أبو عبدة البصري القصاب ، *لين الحديث*

    محمد الشميلي says:

    قاله الحافظ في التقريب
    ونقل الحافظ أقوال العلماء في أبو عبدة فقال :
    قال الأثرم : قلت لعبد الله يوسف بن عبدة أبو عبدة كيف هو ؟ قال : *له أحاديث مناكير* عن حميد وثابت و*كأنه ضعفه *

    شما میگی حدیث ضعیف است؟= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    وقال أبو حاتم : شيخ ليس بالقوي *ضعيف* 
وقال العقيلي : *له مناكير* قال وأنكر عليه حماد بن سلمة حديثه عن ثابت عن أنس أنه أوصى إذا مات أن يوضع في فمه شعر من شعر النبي صلى اللهعليه وآله وسلم ،

    صبر شمیلی . جواب بده= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    وقال موسىبن إسماعيل : إذا حدثك هؤلاء الشيوخ عن ثابت بشيء *فاتهمهم

    با حرف و گفتگو پیش بریم نه با کپی پیست= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    باتوجه به ترجمه ابوعبده ، كاملا واضح است كه او ضعيف است و او را با اين الفاظ ترجمه كرده اند :

    *له مناكير*
*فاتهمهم
    *
*ضعيف*
*أنكر عليه حماد بن سلمة حديثه*
*له أحاديث مناكير*
*كأنه ضعفه *
((بنابراين سند حديث ضعيف است))

    خب لطف کن حدیث کاملشو ذکر کن تا برات بررسی کنم=اوربان کردستانی

    من خود در رجال درس خواندم= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    نكاتي مهم درباره متن حديث :

    شمیلی؟= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    كوش كن عزيزم

    من الان بهت اثبات میکنم حدیث صحیح و متواتر است=اوربان کردستانی

    متن حدیث رو بده تا واست توثیق کنم= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    در متن حديث مشاهده ميكنيم كه عمر به نسب عمرو بن عاص توهين ميكند و نسب او را به تمسخر ميگيرد :
((ويقول عمر : اضرب ابن الألْيَمَيْن!!))

    متن حدیث رو بده تا واست توثیق کنم= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    اللئيم : لسان العرب ( 12 / 530 ) ” الدنيء الأصل الشحيح النفس “(داراي نسب نامشخص، و مطرود)

    شمیلی

    با بچه که طرف نیستی . سند بده تا واست توثیق کنم= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    عن أنس بن مالك – رضى الله عنه – أتى رجل من أهل مصر إلى عمر بن الخطاب رضى الله عنه فقال : يا أمير المؤمنين عائذ بك من الظلم قال : عذت بمعاذ ، قال : سابقت ابن عمرو بن العاص فسبقته ، فجعل يضربنى بالسوط

    خب تا اخر حدیثو ذکر کن= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    ويقول : أنا ابن الأكرمين ، فكتب عمر إلىعمرو يأمره بالقدوم عليه ، ويَقْدم بابنه معه ، فقدم ، فقال عمر : أين المصرى؟ خذ السوط فاضرب فجعل يضربهبالسوط

    خب= شیخ شعیب کردستانی

    محمد الشميلي says:

    ويقول عمر : اضرب ابن الألْيَمَيْن ، قال أنس : فضرب ، فوالله لقد ضربه ونحن نحب ضربه ، فما أقلع عنه حتى تمنينا أنه يرفع عنه ،ثم قال عمر للمصرى : ضع على صلعة عمرو

    محمد الشميلي says:

    فقال : يا أمير المؤمنين إنما ابنه الذى ضربنى ، وقد اشتفيت منه فقال عمر لعمرو : متى استعبدتم الناس وقد ولدتهم أمهاتهم أحرارًا ؟! قال : يا أمير المؤمنين لم أعلم ولم يأتنى.

    آدرسشو بگو=اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    أخرجها ابن عبد الحكم فى ” فتوح مصر و أخبارها ” صـ 290 ،

    أوردها محمد بن يوسف الكان دهلوى فى ” حياة الصحابة ” ( 2 / 88 ) باب : عدل النبى صلى الله عليه وسلم وأصحابه

    من در اخبار عمر دیدم و رذیلتی در آن نبود واینکه شما گفتی عمر و عاصرا بی نسب ذکر نموده عدم واقف شدن شما به لغت عربی است = اوربان کردستان

    الان در شامله سرچ کنم= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    وأخرج ابن عبد الحكم عن أنس – رضى الله عنه – ثم ذكر القصة . 
ثم قال : كذا فى”منتخب كنز العمال ” ( 4 /420)

    كنز العمال فى سنن الأقوال و الأفعال
علاء الدين المتقى بن حسام الدين الهندى (12 /660 ) ورقم ( 36010 )

    Tuesday, September 25, 2012

    صبر= اوربان کردستانی

    =اوربان کردستانی =عن أنس أن رجلا من أهل مصر أتى عمر بن الخطاب فقال : يا أمير المؤمنين ! عائذ بك من الظلم ، قال : عذت معاذا ، قال : سابقت ابن عمرو بن العاص فسبقته ، فجعل يضربني بالسوط ويقول : أنا ابن الاكرمين ، فكتب عمر إلى عمرو يأمره بالقدوم ويقدم بابنه معه ، فقدم ، فقال عمر : أين المصري ؟ خذ السطو فاضرب ، فجعل يضربه بالسوط ويقول عمر : اضرب

    ابن الاكرمين= اوربان کردستانی
    قال أنس ، فضرب ، فو الله لقد ضربه ونحن نحب ضربه ، فما أقلع عنه حتى تمنينا أنه يرفع عنه ، ثم قال عمر للمصري : ضع السوط على صلعة (1) عمرو ، فقال : يا أمير المؤمنين ! إنما ابنه الذي ضربني وقد استقدت منه ، فقال عمر لعمرو :

    مذكم تعبدتم الناس وقد ولدتهم أمهاتهم أحرارا ؟ قال : يا أمير المؤمنين ! لم أعلم ولم يأتني (ابن عبد

    این رو میگی= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    خب بنده همين را كفتم

    خب بزار در مابقی جاها هم بهت بگم= اوربان کردستانی

    البته در شامله کتاب فتوح مصر نیامده بود= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    دوست عزيز

    شما در رجال کدام یک شک داری که میگی ضعیف است= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    سندش را بررسي كن

    چشم= اوربان کردستانی

    شما در رجال کدام یک شک داری که میگی ضعیف است من عرض میکنم حدیث صحیح است و فضیلت عدالت سیذنا عمر را بیان میکند اما دلی که مریض باشد ان را رذیلت میداند= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    أبو عبدة هو يوسف بن عبدةالأزدي

    خب=اوربان کردستانی

    اولا= اوربان کردستانی

    این شخص ثقه است= اوربان کردستانی

    طبقه حدیثس ایشان= اوربان کردستانی

    من کبار تابعین= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    خب كي كفته ثقه است؟

    ابن حجر را قبول داری= اوربان کردستانی

    ذهبی چی؟= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    بفرمايد

    در رواه اتذهبین حکم بر توثیق ایشان امده و ذهبی او را ثقه میداند= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    ابن حجر در تقريب ميكويد

    قاله الحافظ في التقريب
    ونقل الحافظ أقوال العلماء في أبو عبدة فقال :
    قال الأثرم : قلت لعبد الله يوسف بن عبدة أبو عبدة كيف هو ؟ قال : *له أحاديث مناكير* عن حميد وثابت و*كأنه ضعفه *

    صبر= اوربان کردستانی

    الان در شامله سرچ میکنم=اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    بنده بله

    البته ذهبی نوشته ثقه است= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي is offline and will receive your messages later00:17

    محمد الشميلي is online again00:18

    محمد الشميلي says:

    بنده با جامع الكبير كار ميكنم

    در قست تراجم

    وقال أبو حاتم : شيخ ليس بالقوي *ضعيف*

    میشه باز کنی چون من در ثقه بودن لبوعبده حتم دارم . ذهبی ان را ثقه شمرد= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    ذهبي در كجا كفته ثقه؟

    قال المزي في تهذيب الكمال= اوربان کردستانی :
    ( بخ ت ) : يوسف بن عبدة بن ثابت الأزدى العتكى المهلبى ، أبو عبدة البصرى القصاب ، مولى يزيد بن المهلب بن أبى صفرة .
    و ذكر ابن حبان أنه ختن حميد الطويل . اهـ .
    و قال المزى=اوربان کردستانی :
    قال عباس الدورى ، عن يحيى بن معين : ثقة .
    و ذكره ابن حبان فى كتاب ” الثقات= اوربان کردستانی ” .
    روى له البخارى فى ” الأدب ” ، و الترمذى . اهـ .

    محمد الشميلي says: شما بفرمايد ذهبي در كجا كفته؟.

    در قسمت ترجمه مکتب الشامله ذهبی حکم ثقه گذاشته . حال کتابشو در کدام قسمت بیارم تا عین مطلبش رو ذکر کنم= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    عزيز دل من كه نكفتم ذهبي توثيق كرده!

    شما ادعا كردي

    من میگم توثیق کرده و اگر الان در رواه التذهبین بیابم مطلب رو واست ذکر میکنم= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    فعلا ياعلي

    محمد الشميلي says:

    بعدا إن شاء الله، بيام بزاري

    چشم= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي is offline and will receive your messages later00:30

    از ذهبی و ابن حجر بیارم شما باید بپذیری که ثقه است= اوربان کردستانی

    يوسف بن عبدة بن ثابت العتكي الأزدي مولاهم أبو عبدة البصري القصاب عن الحسن وعنه الأصمعي وأبو سلمة التبوذكي وثقه بن معين= اوربان کردستانی.

    صبر تا کلشو بفرستم= اوربان کردستانی

    در لسان المیزان ج 3 صفحه = اوربان کردستانی 266

    آخرش نوشته ثقه= اوربان کردستانی

    در جرح و تعدیل اون چیزی که شما گفتی احادیث منکر راجع بهش هست . خوب است پاورقی رو هم بخونی . نوشته این مطلب خطا است= اوربان کردستانی

    خطأ (2) هكذا في م ومثله في التهذيب ووقع في ك (وابو) (3) من م= اوربان کردستانی.

    ثنا الحسن بن أحمد قال قرئ على العباس بن محمد قال سمعت يحيى بن معين يقول يوسف بن عبدة كنيته أبو عبدة وهو بصري ثقة (درکتاب تاریخ اسما و الثقات جلد 1 صفحه درکتاب تاریخ اسما و الثقات جلد 1 صفحه= اوربان کردستانی

    حکم بر ثوثیقش در اون کتاب هم اومده

    تاریخ ابن معین جز 2 صفحه189 ان جا هم حکم بر توثیقش امده

    سمعت يحيى يقول يوسف بن عبده كنيته أبو عبده وهو =اوربان کردستانی

    بصري ثقة قد حدث عن ثابت البناني

    سمعت يحيى يقول يوسف بن عبده كنيته أبو عبده وهو
    بصري ثقة قد حدث عن ثابت البناني

    و اونی که گفتی در تقریب ابن حجر گفته در واقع تلبیس انجام دادای و ابن حجر گفته لین الحدیث= اوربان کردستانی

    مال ذهبی هم و نظرش رو که اعتقاد به ثقه بودن ایشان داره رو واست میفرستم= اوربان کردستانی

    و اونی که شما گفتی احادیث منکر مال جرح و تعدیل و نقل قول شخصی دی دیگر از ایشان بود= اوربان کردستانی

    اوربان کردستانی =و در پا ورقی این ذکر شما که تلبیس کردی و فرمودی نقل ابن حجر عسقلانی در تقریب التذهیب است و خواستی ان را حرف ابن حجر نشان بدی خوب است پاورقی ان را بخوانی که نوشته این نقل که شما گفتی نوشته خطا است و اشتباه

    من بر ثقه بودن این شخص حتم دارم و روایت صحیح است فضیلت عدالت سیدنا عمر رابیان میکند=اوربان کردستانی

    و اگر این سخن سیدنا عمر خطا باشد خوب است سخن حسین را نیز خطا بدانی= اوربان کردستانی

    اما نزد من سخن سیدنا عمر و سیدنا حسین فضیلت است و نه رذیلت= اوربان کردستانی

    و روایت صحیح و متواتر است و ابو عبده ثقه است= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    دوست عزيز اينقدر دست وبا نزن

    تنها كسي كه اين راوي را توثيق كرده ابن حبان است= محمد الشميلي

    وبقيه تضعيف كرده اند =محمد الشميلي

    محمد الشميلي=1) ذهبي در ميزان الاعتدال آورده ج 4 ص 468 رقم 9876

    محمد الشميلي=1) ذهبي در ميزان الاعتدال آورده ج 4 ص 468 رقم 9876

    . =محمد الشميلي 9876 – يوسف بن عبدة [ ت ]. عن ثابت البنانى وغيره. وكان ختن حماد ابن سلمة. قال الاصمعي: رأني حماد بن سلمة عند يوسف بن عبدة فقال: ما هذه الروضة [ 413 ] التى وقعت عليها ؟ وقال العقيلى: له مناكير عن حميد وثابت

    موسى بنإسماعيل، حدثنا يوسف بن عبدة، عن ثابت، عن أنس – أنه أوصى إذا مات أن يوضع في فمه شعر منشعر النبي صلى الله عليه وسلم، فحدثت به حماد محمد الشميلي= ابن سلمة فأنكره وحرك رأسه، وقال: إذا أتى (1) هؤل
الشيوخ عن ثابت بشئ فاتهمهم

    =محمد الشميلي2) ابن حجر در تقريب التهذيب (2/610) آورده :

    =محمد الشميلي7871- يوسف ابن عبدة الأزدي مولاهم أبو عبدة البصري القصاب لين الحديث من السابعة بخ ت

    =محمد الشميلي3) الرازي در ج 9 الجرح والتعديل ص 226 رقم 947 آخر سر ميگه فقال شيخ ليس بالقوي ضعيف

    ثانيا) در ترجمه و رجال اصلا تحقيق نداريم كه كسي بيايد بكويد خطاء! و اصلا نكفته خطإ في ترجمه بل ثقة =محمد الشميلي!

    هيج وقت در ترجمه خطاء نداريم، بلكه خطاء نوشتاري بوده كه تصحيح شده است =محمد الشميلي

    اين را ياد بكيريد =محمد الشميلي

    ثالث =محمد الشميليا ) 
نكاتي مهم درباره متن حديث :

    =محمد الشميلي1) در متن حديث مشاهده ميكنيم كه عمر به نسب عمرو بن عاص توهين ميكند و نسب او را به تمسخر ميگيرد :
((ويقول عمر : اضرب ابن الألْيَمَيْن!!))

اللئيم : لسان العرب ( 12 / 530 ) ‘ الدنيء الأصل الشحيح النفس ‘(داراي نسب نامشخص، و مطرود)

    طبق احاديث اهل سنت مسخره كردن شخص به خاطر نسبش جايز نيست و از كارهاي جاهليت استبخارى در صحيح خود در اين ضمينه حديثي را از ابوذر نقل كرده است =محمد الشميلي

    صحيح بخاري ( حديث 30 ، 2545 ، 6050 :
1 – لقيت أبا ذر بالربذة وعليه حلة وعلى غلامه حلة فسألته عن ذلك فقال : إني ساببت رجلا فعيرته بأمه فقال لي النبي صلى الله عليه وسلم : يا أبا ذر ، أعيرته بأمه ، إنك امرو فيك جاهلية ، إخوانكم خولكم ، جعلهم الله تحت أيديكم ، فمن كان أخوه تحت يده ،فليطعمه مما يأكل ، وليلبسه مما يلبس ، ولا تكلفوهم ما يغلبهم ، فإن كلفتموهم فأعينوهم =محمد الشميلي .

    الراوي: أبو ذر الغفاري المحدث: البخاري – المصدر: صحيح البخاري – الصفحة أو الرقم: 30

    ابن حجر در شرح اين حديث مينويسد : الفتح الباري ( 1 / 108) : 
ويظهر لى أن ذلك كان قبل أن يعرف أبى ذر بتحريمه فكانت تلك الخصلة من خصال الجاهلية باقية عنده

    ترجمه : براي من مشخص است كه ابوذر قبل از اين كه بفهمد اين كار حرام است اين را انجام داده زيرا اين كار جاهليت است =محمد الشميلي.

    نكاتي ديكر هم وجود دارد كه بعدا عرض خواهد شد =محمد الشميلي

    و اما جواب من به شم= شیخ شعیب کردستانی ا

    = اوربان کردستانی 1- ابن حبان حکم بر توثیق ان داده و شما هم اعتراف نمودی و دیگر لازم نیست متن سخنانشو برات بیارم

    =اوربان کردستانی2- شما صبح ذکر نمودی که این شخص توسط ابن حجر بهش گفته شده اسناد منکر وجود دارد اما حالا رو قول بنده امدی و ایشان حکم بر لین الحدیث داده و این با سخن صبح شما که قصد تلبیس داشتی تناقض دارد لذا این شما هستی دست و پا میزنی

    = اوربان کردستانی 3- من الان به شما اثبات میکنم با سند که ذهبی ابو عبده را ثقه شمرده

    در لسان المیزان ج 3 صفحه 266= يوسف بن عبدة بن ثابت العتكي الأزدي مولاهم أبو عبدة البصري القصاب عن الحسن وعنه الأصمعي وأبو سلمة التبوذكي وثقه بن معين. ذهبی در اخر نوشته ثقه است= اوربان کردستانی

    =اوربان کردستانی 4-در کتاب من روایه فی کتب السته جلد 2 صفحه 400 = ذهبی ذکر میکند که ایشان از ثقه ها هستند =يوسف بن عبدة البصري القصاب عن الحسن ومحمد وعنه مسلم والتبوذكي ثقة . خوب بخونش

    = اوربان کردستانی 5-استناد شما به این قسمت از میزان الاعتدال است و شما دوست عزیز باز کذب فرمودی با کمال احترام و ان قسمت را قیچی نمودی تمام حرفی که گفتی اسناد منکر اشتباه بود . دقیق این را بخوان مثل اینکه با زمان عربی مانوس نیستی و یا هستی و فقط دوست داری رو حرفت پافشاری کنی

    عن ثابت البنانى وغيره= اوربان کردستانی.
    وكان ختن حماد ابن سلمة.
    قال الاصمعي: رأني حماد بن سلمة عند يوسف بن عبدة فقال: ما هذه الروضة [ 413 ] التى وقعت عليها ؟ وقال العقيلى: له مناكير عن حميد وثابت /.

    ذکر حال ثابت لبنانی را به یوسف عبده نسبت دادی . اگر ترجمه کنی نوشته است اصمعی گفت دیدم حماد بن سلمه نزد یوسف بن عبده گفت . در حضورش= اوربان کردستانی= گفت و الی اخره و این له به یوسف بن عبده بر نمیگردد و خودت بهتر میدانی

    پس ذهبی در روایه فی کتب السته و لسان میزان حکم بر ثقه بودن با لفظ صحیح داده و این شما هستی که داری دست و پا میزنی= اوربان کردستانی

    = اوربان کردستانی 6-شما استناد به این قسمت نمودی وخوب است که خودم پاورقی و توضیحی که راجع به این سند دادی رو کنم =يوسف بن عبدة أبو عبدة روى عن ثابت البنانى وحميد الطويل روى عنه خلاد بن يحيى وغسان بن الربيع.
    نا عبد الرحمن انا على بن ابى طاهر فيما كتب إلى قال نا أبو بكر الاثرم قال قلت لابي عبد الله احمد بن حنبل: يوسف بن عبدة (1) أبو عبدة ؟ (329 م 6) قال: له احاديث مناكير عن حميد وثابت وكأنه ضعفه.

    پاورقی در این خصوص نوشته =هكذا في م ومثله في التهذيب ووقع في ك (وابو) (3) من م. و قبل این نوشته که این سخن اشتباه است =خطا= اوربان کردستانی

    = اوربان کردستانی =و شما را باید آگاه کنم که ابو طاهر که این شخص از کسانی است که دشمنی داشته با شخص یوسف بن عبده و روایت و حرف ایشان هماچنکه در پاورقی ذکر شده بر ما حجت نیست خطاست . خوب است از شخص علی بن طاهر یک کم برات بگم که ایشان از سلاجقه بود و دشمنی شدیدی در ان زمان با روایان ثقه داشته اند =علي بن عيسي القمي، أبو طاهر: وزير السلطان سنجر السلجوقي (2) استوزره بعد وفاة عبد الرزاق بن عبد الله الطوسي (ابن أخي نظام الملك) فعاش بضعة شهور، وعاجلته الوفاة (3).

    و من که بر شما پاورقی را ذکر نمودم=اوربان کردستانی

    = اوربان کردستانی 7- خوب هست که اندک نگاهی هم به حرفهای دیگر ذهبی بندازی

    محمد الشميلي says:—-

    بايد به اطلاع شما برسانم كه شما هيج جيز از رجال و درايه نميفهميد=اوربان کردستانی

    8- و بنده در رجال تخصص دارم و خوب است اندکی شما تامل کنی

    هنوز برایت جواب دارم و شما معلوم است تلبیس گر بیسوادی بیش نیستی که همه را جاهل میدانی جز خودت اما کسیکه دیگران را جاهل داند خودش جاهلترین جاهلان است=اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    همانطور كه ذكر شد، ذهبي و ابن حجر و ساير اعظام او را تضعيف كرده اند

    و كاملا واضح و مبرهن است

    من هم با سند ذکر نمودم ابن حبان و ذهبی لفظ ثقه را بکار برده اند و شما یک کم دقتو بیشتر کن= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says: وحتي رازي كه در تشكيك شهره خاص است او را تضعيف كرده است

    الان برای لغتی که اشتباه معنی کردی کلی سند بهت میدم . لسان العرب جلد 12 صفحه 532 تا 538 .حدود 30 معنی بر لغت مذکور بیان نموده و شما لغت بد را معنی کردی تا بد بودن سیدنا عمر رانشان دهی اما این لغت به معنی لعیم است و از سیاق جمله معلوم است از شدت عصبانیت عمرو بن عاص را دو لعیم ذکر نموده و نشان میدهد که اصلا لعیم فحش نیست و باز تلبیس نمودی جناب استاد در نجف جمکرانیان زمان= اوربان کردستانی

    صبر کن جانم= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    در كجاي ميزان اعتدال كفته است ثقه؟

    بالا دلایل را خواندی جناب شمیلی= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    عزيز دل داري تجاهل ميكني

    نص صريح داده شد=اوربان کردستانی ه

    نص صریح دال بر ثقه بودن را نیز من ارایه دادم= اوربان کردستانی

    نگاه کن با دقت= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    عزيزم كجا؟

    مگر مطالب من را نخواندی= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    شما مطلب زياد نوشتي

    دو كتاب اصلي ذهبي سير و لسان است=اوربان کردستانی

    راجع به لغتی که رذیلت نوشتی من برات اثبات میکنم در حالت خشم به مجرم شخص اون لغت رو بگی اشتباه نیست= اوربان کردستانی

    صبر کن= اوربان کردستانی

    يوسف بن عبدة بن ثابت العتكي الأزدي مولاهم أبو عبدة البصري القصاب عن الحسن وعنه الأصمعي وأبو سلمة التبوذكي وثقه بن معين= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    عزيزم

    صبر کن شبهه وارد میکنی دنبال جوابش هم باش= اوربان کردستانی

    همیشه یاد بگیر منتظر جواب سخنانی که میفرمایی هم باش=اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    به من بكو كجاي لسان ميزان كفته ثقه؟

    يوسف بن عبدة بن ثابت العتكي الأزدي مولاهم أبو عبدة البصري القصاب عن الحسن وعنه الأصمعي وأبو سلمة التبوذكي وثقه بن معين اینجای لسان ذکر شده است= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    حرف اضافه لازم نيست

    آخر سر نوشته ثقه= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    اين كجاي لسان ميزان است؟

    حتم دارم ان قدر مغروری اصلا حرفهای من را نخواندی=اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    آقا جان داري دروغ شاخ دار ميكي

    اوربان کردستانی=ج 3 صفحه 266 لسان المیزان اینجای لسان ذکر شده . اینم متنش= يوسف بن عبدة بن ثابت العتكي الأزدي مولاهم أبو عبدة البصري القصاب عن الحسن وعنه الأصمعي وأبو سلمة التبوذكي وثقه بن معين اینجای لسان ذکر شده است

    يوسف بن عبدة بن ثابت العتكي الأزدي مولاهم أبو عبدة البصري القصاب عن الحسن وعنه الأصمعي وأبو سلمة التبوذكي وثقه بن معين

    در کتاب من روایه فی کتب السته جلد 2 صفحه 400 = ذهبی ذکر میکند که ایشان از ثقه ها هستند =يوسف بن عبدة البصري القصاب عن الحسن ومحمد وعنه مسلم والتبوذكي ثقة . خوب بخونش= اوربان کردستانی

    بر طبق نرم افزار شامله سرچ کن= اوربان کردستانی

    اما درباره میزان الاعتدال ذهبی که گفتی . باز جوابشو بهت میدم= اوربان کردستانی

    = اوربان کردستانی =استناد شما به این قسمت از میزان الاعتدال است و شما دوست عزیز باز کذب فرمودی با کمال احترام و ان قسمت را قیچی نمودی تمام حرفی که گفتی اسناد منکر اشتباه بود . دقیق این را بخوان مثل اینکه با زمان عربی مانوس نیستی و یا هستی و فقط دوست داری رو حرفت پافشاری کنی

    .
    وكان ختن حماد ابن سلمة-.= اوربان کردستانی
    قال الاصمعي: رأني حماد بن سلمة عند يوسف بن عبدة فقال: ما هذه الروضة [ 413 ] التى وقعت عليها ؟ وقال العقيلى: له مناكير عن حميد وثابت

    =اوربان کردستانی= ذکر حال ثابت لبنانی را به یوسف عبده نسبت دادی . اگر ترجمه کنی نوشته است اصمعی گفت دیدم حماد بن سلمه نزد یوسف بن عبده گفت . در حضورش گفت و الی اخره و این له به یوسف بن عبده بر نمیگردد و خودت بهتر میدانی

    پس ذهبی در روایه فی کتب السته و لسان میزان حکم بر ثقه بودن با لفظ صحیح داده و این شما هستی که داری دست و پا میزنی=اوربان کردستانی

    خوب است مقدمه لسان را نگاه کنی تا ببینی مال کیست= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    در لسان ميزان اصلا يوسف را ترجمه نكرده

    من هم متنشو بهت میدم که ترجمه کرده جانم= اوربان کردستانی

    ج 3 صفحه 266 لسان المیزان = اوربان کردستانی
    =اوربان کردستانی =يوسف بن عبدة بن ثابت العتكي الأزدي مولاهم أبو عبدة البصري القصاب عن الحسن وعنه الأصمعي وأبو سلمة التبوذكي وثقه بن معين
    اوربان کردستانی= در کتاب من روایه فی کتب السته جلد 2 صفحه 400 = ذهبی ذکر میکند که ایشان از ثقه ها هستند =يوسف بن عبدة البصري القصاب عن الحسن ومحمد وعنه مسلم والتبوذكي ثقة . خوب بخونش

    محمد الشميلي says:

    شما اصلا به عمرت كتاب را نديده اي

    اوربان کردستانی=دیدم یا ندیدم دیدی که متن ثقه بودنش را ذکر کردم حدیث ضعیف را با تلبیس و کذب خواستی صحیح جلوه بدی اما یک شیر بچه از اهلسنت فریب تو را خنثی کرد

    شمیلی اگر شامله داری عباس دوری را نیز که نقل کرده که حکم بر ثقه بودنش داده= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    عزيز دل

    بفرما

    ابن حجر میگه لین الحدیث و بعد ذکر میکنه ثقه هست= اوربان کردستانی

    و ذهبی ثقه= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    لسان ميزان به ترتيب حروف الفبا است

    كوش بده

    خب میدانم= اوربان کردستانی

    شمیلی سر بچه که کلاه نمیزاری من بر رجال علم دارم= اوربان کردستانی

    محمد الشميلي says:

    عزيز دلم

    اوربان کردستانی= راستی راجع به مناظره ای که با استاد خالد هم گفته بودی انجام دادی باید بگم خالد دوستم هست و فرمود چنین چیزی را بیاد ندارد و لینکی هم ساخته بودی سرکاری است .

    شم اگر كوش بده

    شمیلی خوب میشه= اوربان کردستانی=

    ا

    محمد الشميلي says:

    من به شما لينك تمام كتاب ها را دادم

    هم لسان ميزان

    شما گوش بده . من بر طبق نرم افزار شامله به شما سند داددم و برو بررسی کن= اوربان کردستانی=

    05:36

    محمد الشميلي says:

    هم ميزان اعتدال

    منم هم از میزان اعتدال جوابتو دادم= اوربان کردستانی=

    محمد الشميلي says:

    بازهم داري ميكي دروغه

    جكارت كنم كه قبول كني!

    شما اسناد من رو بر طبق شامله رد کن پس با توجه بی دفاع بودنت و اسناد واضح من معلوم میشود حدیث مذکور صحیح است و فضیلتی است بر سیدنا عمر=اوربان کردستانی

    سخنی با خواننده

    خواننده عزیز و محترم من در پایان در مورد مناظراتی که داشتم سخن نمیگویم ولی میدانم کسیکه این کتاب را می خواند از شیعیان عزیز و اهل سنت می باشد لیکن به خواننده توصیه میکنم برود ودرمورد سخنان طرفین مناظره تحقیق کند و بعد بر اساس منهج قرآنی که می فرماید الزمرایات 17و 18: فَبَشِّرْ عِبَادِ (17) الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ بهترین و نیکوترین سخن را برگزیند و دیگر تابع باطل نباشید و تعصب را کنار بگذارید . قضاوت با خوانندگان عزیز

    سلام علیکم و رحمه الله

    #4792
    منتظرم علمای امامیه لطف کنند و بیایند برای مناظره با بنده

    منتظرمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم

    خادم الاهل السنه-اوربان

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.