این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط rrw در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3620شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3621دوست عزيز (علی ولی الله )یعنی علی ولی ای است که خدا او را انتخاب کرده و از طرف خداوند ولایت دارد. همچنانکه( محمد رسول الله) يعني محمد فرستاده اي از طرف خداست. مي دانم براي شما بايد از ابوبکر وعمرتان شاهد بياورم تا قبول کنيد.در صحيح مسلم آمده:
فَلَمَّا تُوُفِّىَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- قَالَ أَبُو بَكْرٍ أَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم…..
صحيح مسلم ، ج 3 ، ص 1378 ، ح 1757
آيا در اينجا که ابوبکر گفته (أَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ )يعني من سرپرست رسول خدا هستم!اصلا خودت بگو معني اين جمله ابوبکر چه بود . همان را براي جمله( علي ولي الله) معني کن .( طبق معمول سکوت نکن وجواب بده)
جواب:ما مي گوييم ولي مي شود دوست شما مي گوييد سرپرست معني هم همان مي شود يعني دوست لطفا از كتب ما روايت نياوريد
خدا در سوره ي إسراء آيه ي111 (وَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَداً وَلَمْ يَكُنْ لَهُ شَرِيكٌ فِي الْمُلْكِ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ وَلِيٌّ مِنَ الذُّلّ) كه صريح كلام خداست بر اينكه خدا ولي ندارد.
در سوره ي نساء آيه ي 165 فرموده: (رُسُلاً مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ) يعني: رسولان را براي بشارت و انذار فرستاديم تا پس از آنان خلق را بر خدا حجتي نباشد، و خود علي در نهج البلاغه ي منسوب به او خطبه ي90 فرموده: تمت بنبيينا محمد حجته يعني حجت خدا با آمدن محمد تمام شد.
و اگر هم بالفرض ابوبکر و عمر رضی الله عنهما به سقیفه نمی رفتند حادثه ناگواری رخ نمی داد، زیرا صحابه پیامبر صلی الله علیه وسلم محافظ دین و دلسوز آن بودند چنانکه از جان خود گذشتند تا این دین گسترش یابد، پس اگر هم این دو شخصیت نمی رفتند قطعا تصمیمی نمی گرفتند که مسیر اسلام نابود شود.اسلام شما از كجا آمد؟شما چطور مسلمان شديد
آيا در اينجا که ابوبکر گفته (أَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ )يعني من سرپرست رسول خدا هستم!اصلا خودت بگو معني اين جمله ابوبکر چه بود . همان را براي جمله( علي ولي الله) معني کن .( طبق معمول سکوت نکن وجواب بده)
من از شما سوال كردم از كتب ما روايت نكن كاري هم به روايات ما نداشته باش معني ولي چه مي شود؟
معني آن مي شود من دوست پيامبر هستم (أَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ )
وصلي الله وسلم علي محمد وعلى آله وأصحابه والتابعين لهم بإحسان إلى يوم الدينشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3624نوشته ايد:” (در روايت صحيح مسلم) معني آن مي شود من دوست پيامبر هستم (أَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ )”
پاسخ:ابتدا روايت را کامل بخوانيم
فَلَمَّا تُوُفِّىَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- قَالَ أَبُو بَكْرٍ أَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- فَجِئْتُمَا تَطْلُبُ مِيرَاثَكَ مِنَ ابْنِ أَخِيكَ وَيَطْلُبُ هَذَا مِيرَاثَ امْرَأَتِهِ مِنْ أَبِيهَا ….
صحيح مسلم ، ج 3 ، ص 1378 ، ح 1757حال طبق گفته شما معني روايت مي شود.
(پس از وفات رسول خدا ابوبكر گفت : من(( دوست)) رسول خدا هستم ، شما دو نفر (عباس و علي ) آمديد و تو اي عباس ميراث برادر زادهات را درخواست كردي و تو اي علي ميراث فاطمه دختر پيامبر را ….)
اولا:در روايت قيد زمان آمده(پس از وفات رسول خدا)پس يعني ابوبکر قبل از وفات رسول خدا با ايشان دوست نبود! آيا چنين تعبيري خنده دار نيست؟
ثانيا: واضح است که حضرت علي و عباس براي امري که در حوزه قدرت ومسئوليت خليفه است پيش ابوبکر مي روند. لذا مطمئنا منظور ابوبکر از( انا ولي رسول الله )دوستي نيست.
اين موضوع آنقدر روشن است که هيچ عاقلي اين معني را از شما نمي پذيرند. من ترديدي ندارم که حتي خودت هم اين معني را قبول نداري ولي افسوس که اسيرتعصب و لجاجت خود هستي.( به قول خودت لعنت الله علي المكذبين)
نوشته ايد:”… از كتب ما روايت نكن كاري هم به روايات ما نداشته باش معني ولي چه مي شود؟”
پاسخ :
در تعجبم که چرا وقتي به اصول مناظره آشنا نيستي وارد آن مي شويد. در مناظرات مي بايست به اسنادي که مقبول طرف مقابل است استناد کرد وگرنه اگر بنده از کتب خودمان براي شما دليل بياورم که شما مي توانيد بگوييد آن را قبول نداريد.
نوشته ايد:” اگر هم بالفرض ابوبکر و عمر رضی الله عنهما به سقیفه نمی رفتند حادثه ناگواری رخ نمی داد، ………”
پاسخ: يک بار ديگر روايت را بخوان :
هنگامي كه در خانه ي پيغمبر و در كنار پيكر پاك وي نشسته بوديم، ناگاه مردي از بيرون فرياد بر آورد كه اي پسر خطاب براي لحظه اي بيرون بيا، من جواب دادم كه ما را آرام بگذار زيرا سرگرم فراهم ساختن مقدمات مربوط به دفن پيامبر r هستيم. آن مرد جواب داد كه حادثه اي اتفاق افتاده كه شما بايد از آن مطلع شويد. انصار در سقيفه بني ساعده اجتماع كرده اند قبل از اينكه حادثه ناگواري رخ دهد به آنها برسيد. من رو به ابوبكر كردم و گفتم: بيا نزد برادران خود برويم تا از كم و كيف قضيه مطلع شويم.فتح الباري: 7/30″
آن مرد نگران چه بود که با عجله و با فرياد عمر را صدا زد و آن را موکول به بعد از تدفين پيامبر نکرد. آيا نگراني اش بي مورد بود؟ آيا تعبير آن به وقوع حادثه اي ناگوار غلط بود؟ آيا ابوبکر وعمر هيچ خطري احساس نکردند و بي جهت مراسم تدفين را رها کرده به سقيفه رفتند؟
اتفاقا ما نيز مي گوييم اگر ابوبکر و عمر به سقیفه نمی رفتند حادثه ناگواری رخ نمی داد. و اي کاش نمي رفتند . بدين ترتيب شايد شما هم اکنون شيعه بوديد و اين دودستگي تاريخي به وقوع نمي پيوست.
جناب سيدنا عمر گمان نمي کنم بتوان جنابعالي را بيدار کرد چون شما خود را به خواب زده ايد.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3634لعنت الله علي المكذبين
پس يعني ابوبکر قبل از وفات رسول خدا با ايشان دوست نبود! آيا چنين تعبيري خنده دار نيست؟
يا الله شكرت بلاخره ايشان قبول كردند كه سيدنا ابوبكر دوست رسول الله بودند.
اتفاقا ما نيز مي گوييم اگر ابوبکر و عمر به سقیفه نمی رفتند حادثه ناگواری رخ نمی داد. و اي کاش نمي رفتند . بدين ترتيب شايد شما هم اکنون شيعه بوديد و اين دودستگي تاريخي به وقوع نمي پيوست.
شايد شما هم اگر صفويه روي كار نمي آمد سني بودي و اين دودستگي تاريخي به وقوع نمي پيوست.
جناب rrw گمان نمي کنم بتوان جنابعالي را بيدار کرد چون شما خود را به خواب زده ايد.
مي شود كرامات مذهب شيعه 12 امامي را بفرماييد؟شيعه براي اسلام چه كار كرد؟
اگر پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم میخواست «اولی» بودنِ علی علیه السلام را مطرح کند، هیچگاه به جای «اولی» از واژة «مولا» استفاده نمیکرد. زیرا «اولی» بر وزن افعل و «مولا» بر وزن «مفعل» است و عرب هیچگاه «مفعل» را به جای «افعل» بکار نمیبرد. آیا اگر پیامبر میخواست «اولی» بودنِ علی علیه السلام را مطرح کند نمیتوانست بگوید: «من کنت اولی بنفسه فهذا علی اولی به»؟ آیا پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم با فرض بر اینکه قصد داشت «اولی» بودن و «امامت» علی علیه السلام را مطرح کند – نمیدانست که بکار بردن واژه «مولا» (که در عرف زبان عرب به معنای «دوست» و «یاور» است) به جای «اولی» ممکن است بسیاری از انسانها را به اشتباه بیندازد؟
مهندس مهدي بازرگان، اولين رييس دولت حکومت شیعی و نظام ولایت فقیه: اينکه مي گويند پيامبر اکرم در غدير خم حضرت علي را به جانشيني خود معين کردند اين درست نيست چون که اگر چنين حکمي از طرف خدا به پيامبر ابلاغ شده مي شد مسلمانها به آن زودي آن را فراموش نمي کردند و بلافاصله بعد از رحلت پيامبر به سراغ شوراي خلافت و . . . نمي رفتند!(کتاب بعثت و ايدئولوژِي از بازرگان و کتاب حاميان وابستگي) شايد خميني به همين دليل او را عزل كرد؟
وصلي الله وسلم علي محمد وعلى آله وأصحابه والتابعين لهم بإحسان إلى يوم الدين -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
فَلَمَّا تُوُفِّىَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- قَالَ أَبُو بَكْرٍ أَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم…..
صحيح مسلم ، ج 3 ، ص 1378 ، ح 1757
آيا در اينجا که ابوبکر گفته (أَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ )يعني من سرپرست رسول خدا هستم!اصلا خودت بگو معني اين جمله ابوبکر چه بود . همان را براي جمله( علي ولي الله) معني کن .( طبق معمول سکوت نکن وجواب بده)
جواب:ما مي گوييم ولي مي شود دوست شما مي گوييد سرپرست معني هم همان مي شود يعني دوست لطفا از كتب ما روايت نياوريد
خدا در سوره ي إسراء آيه ي111 (وَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَداً وَلَمْ يَكُنْ لَهُ شَرِيكٌ فِي الْمُلْكِ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ وَلِيٌّ مِنَ الذُّلّ) كه صريح كلام خداست بر اينكه خدا ولي ندارد.
در سوره ي نساء آيه ي 165 فرموده: (رُسُلاً مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ) يعني: رسولان را براي بشارت و انذار فرستاديم تا پس از آنان خلق را بر خدا حجتي نباشد، و خود علي در نهج البلاغه ي منسوب به او خطبه ي90 فرموده: تمت بنبيينا محمد حجته يعني حجت خدا با آمدن محمد تمام شد.
و اگر هم بالفرض ابوبکر و عمر رضی الله عنهما به سقیفه نمی رفتند حادثه ناگواری رخ نمی داد، زیرا صحابه پیامبر صلی الله علیه وسلم محافظ دین و دلسوز آن بودند چنانکه از جان خود گذشتند تا این دین گسترش یابد، پس اگر هم این دو شخصیت نمی رفتند قطعا تصمیمی نمی گرفتند که مسیر اسلام نابود شود.اسلام شما از كجا آمد؟شما چطور مسلمان شديد
آيا در اينجا که ابوبکر گفته (أَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ )يعني من سرپرست رسول خدا هستم!اصلا خودت بگو معني اين جمله ابوبکر چه بود . همان را براي جمله( علي ولي الله) معني کن .( طبق معمول سکوت نکن وجواب بده)
من از شما سوال كردم از كتب ما روايت نكن كاري هم به روايات ما نداشته باش معني ولي چه مي شود؟
معني آن مي شود من دوست پيامبر هستم (أَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ )
وصلي الله وسلم علي محمد وعلى آله وأصحابه والتابعين لهم بإحسان إلى يوم الدين