Home › انجمن ها › گفتگوی ازاد › معاویه(قتل حجر بن عدی و یارانش)
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط غزوه 2 در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #15051.زیاد آنان(حجر و یارانش ) را همراه صد تن از لشکریانش نزد معاویه فرستاد و درباره ایشان نوشت که در لعن ابوتراب (علی علیهالسلام) با «جماعت» مخالفت ورزیده و در نتیجه از فرمان خلیفه سرپیچی کردهاند.
وی شهادت برخی بزرگان کوفه مبنی بر مخالفت صریح حجر با بدگویی از علی بن ابی طالب، را نیز بر ضد حجر ضمیمه نامه کرد.احمد بن داوود دینوری، ص۲۲۳ـ۲۲۴.
یعقوبی، تاریخ یعقوبی، ج۲، ص۲۳۰….2.کشتگان را کنار قبرهایی که کنده و کفنهایی که گشوده بودند، به شهادت رساندند، سپس بر آنها نماز گزاردند و اجسادشان را به خاک سپردند.
حجر و یارانش شب قبل از شهادت را به نماز خواندن گذراندند و حجر قبل از شهادت نیز دو رکعت نماز گزارد. یعقوبی، تاریخ یعقوبی، ج۲، ص۲۳۱.
طبری، تاریخ الطبری، ج۴، ص۲۰۵-۲۰۷.
طبری، تاریخ الطبری، ج۴، ص۲۰۵.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8944شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8945برادرم فارغ از صحت و سقم سندی و رجالی روایتی که گذاشتی از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ)
و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .و به عقیده ی ما ربطی ندارد.
و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .
پیامبر یعنی پیامرسان.
و خداوند وظیفه پیامبر را در قران به صراحت بیان نموده :
(17 یس و 18 عنکبوت و 99 مائده و 12 تغابن و 82 نحل) (وَمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ)
و نیز 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ ۖ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)
و همچنین پیامبر طبق ایه 44 نحل تبیین کننده ایات قران می باشد .
(الْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ)
و نیز (57 فرقان) (قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلَّا مَن شَاءَ أَن يَتَّخِذَ إِلَىٰ رَبِّهِ سَبِيلًا)و چندین آیه دیگر ….1-اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که وظیفه ی امامان 12 گانه پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!
2- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که غیبت صغری و غیبت کبری امام 12 را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!
3- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که اطاعت از 12 امام پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!! به لحاظ اینکه در آیات زیادی از قران ، خداوند دستور به اطاعت از پیامبر داده است .
4 – آیاتی در قران که اعتقاد و ایمان به نبوت می باشد ، به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان داشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده ، در کدام سوره و ایه قران است ؟؟؟!!
5- آیاتی که اعتقاد نداشتن به نبوت موجب ضلالت و گمراهی می شود ، در قران به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان نداشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر موجب ضلالت و گمراهی می شود در کدام سوره و ایه قران بیان شده است ؟؟!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8946برادرم فارغ از صحت و سقم سندی و رجالی روایتی که گذاشتی از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ)
و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .و به عقیده ی ما ربطی ندارد.
و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .
و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .
و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .
و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .
و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .
و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید . تا فتوا های متضاد صادر نکنند .
و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .
و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است . آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .
و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟ تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .
و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نایب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .
آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #89471.(برادرم)من برادر شما نیستم برادر من اهل سنت هستند نه شما 2.(فارغ از صحت و سقم سندی و رجالی روایتی)اره سندش اشکال داره فقط نمیدانم چرا طبری و ابن اثیر سایرین یک باب 25 صفحه ای درباره قیام حجر و یارانش نوشتن.3.(و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد)بحث اسلام مربوط به 1400 سال پیش چون اسلام ان موقع به وجود امد و باید مشخص شود ایا معاویه ادم درستکاری بوده یا نه و حرف های او سندیت داره یا نه؟پس چرا در بررسی سند یک روایت ثقه یا کذاب بودن راوی بررسی میشود مگر راوی برای 1400 سال پیش نیست؟مگر دین توسط همین افراد نباید به ما برسد؟درباره قاتلان عمر و عثمان هم همین حرف را میزنی؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8975با سلام . برادرم فارغ از صحت و سقم سندی و رجالی روایتی که گذاشتی از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ)
و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .
و از دیگر برادران هم می خواهم که وارد این بحث های فرعی نشوند .
و به عقیده ی ما ربطی ندارد.
و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .
هنوز یک عالم شیعه پیدا نشده است که بتواند به این سوال ، پاسخ صحیح بدهد . مستند با ایات قران و مستند به ایاتی که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت مثل توحید و نبوت و معاد ثابت کند ، و دوباره این سوال را می گذارم
چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟
برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به اعتقاد علمای شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است .
اگر جزو ارکان ایمان هم می بود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده
1-ایمان به خدا
2- ایمان به رسولان
3- ایمان به کتب الهی
4 – ایمان به ملائکه
5 – ایمان به معاد.
و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است .
و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست .
با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر).
منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8976برادرم فارغ از صحت و سقم سندی و رجالی روایتی که گذاشتی از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ)
و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .و به عقیده ی ما ربطی ندارد.
و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .
پیامبر یعنی پیامرسان.
و خداوند وظیفه پیامبر را در قران به صراحت بیان نموده :
(17 یس و 18 عنکبوت و 99 مائده و 12 تغابن و 82 نحل) (وَمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ)
و نیز 45 ق (نَّحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ ۖ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)
و همچنین پیامبر طبق ایه 44 نحل تبیین کننده ایات قران می باشد .
(الْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ ۗ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ)
و نیز (57 فرقان) (قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلَّا مَن شَاءَ أَن يَتَّخِذَ إِلَىٰ رَبِّهِ سَبِيلًا)و چندین آیه دیگر ….1-اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که وظیفه ی امامان 12 گانه پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!
2- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که غیبت صغری و غیبت کبری امام 12 را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!!
3- اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که اطاعت از 12 امام پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!! به لحاظ اینکه در آیات زیادی از قران ، خداوند دستور به اطاعت از پیامبر داده است .
4 – آیاتی در قران که اعتقاد و ایمان به نبوت می باشد ، به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان داشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده ، در کدام سوره و ایه قران است ؟؟؟!!
5- آیاتی که اعتقاد نداشتن به نبوت موجب ضلالت و گمراهی می شود ، در قران به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان نداشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر موجب ضلالت و گمراهی می شود در کدام سوره و ایه قران بیان شده است ؟؟!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8977رادرم فارغ از صحت و سقم سندی و رجالی روایتی که گذاشتی از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ)
و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .و به عقیده ی ما ربطی ندارد.
و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .
و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .
و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .
و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .
و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .
و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید . تا فتوا های متضاد صادر نکنند .
و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .
و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است . آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .
و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟ تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .
و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نایب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .
آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8978با سلام . اولا : چرا شما پاسخهایی که می دهید را زیر همان کامنت نمی گذارید تا خوانندگان قضاوت کنند .و همین نشان دهنده ی این است که می خواهید با فریب کاری عقیده ی خود را به دیگران تحمیل کنید .
و اینکه گفته ای (1.(برادرم)من برادر شما نیستم)
اولا : پدر من به صیغه اعتقادی نداشت که من در هر شهری برادر داشته باشم ، چون شما عقیده دارید که صیغه جزو اعتقادات شما می باشد و خیلی ثواب دارد ان شا الله که ناراحت نشوید .
دوما : خدا را شکر که شما و امثال شما هستید که شبهه افکنی کنید و ما اهل سنت پاسخهای مستدلل و مستند به قران به شبهه افکنی های شما بدهیم . و خوانندگان قضاوت کنند که حق با چه کسی می باشد .
سوما : اینکه گفته ای (فقط نمیدانم چرا طبری و ابن اثیر سایرین یک باب 25 صفحه ای درباره قیام حجر و یارانش نوشتن.)
اگر اشخاصی بعد از 500 سال مطالبی بنویسند هیچگونه سندیتی ندارد .
و همین زمان ما با توجه به وسائل ارتباط جمعی که وجود دارد نمی شود صد در صد به مطالبی که منتشر می شود اطمینان کرد و اگر شخصی به مطالب روزنامه کیهان استناد کند و شخصی دیگر به مطالب روزنامه اعتماد استناد کند حداقل 50 در صد متضاد است آن هم با توجه به اینکه در یک روز که منتشر شده است !!!
اینکه گفته ای (مگر دین توسط همین افراد نباید به ما برسد؟)
اولا : ما دین و عقیده ی خود را از قران و آیات روشن آن می گیریم .
و طبق ایه 44 سوره نحل تبیین آنچه نازل شده از سنت صحیح که مخالف قران نباشد می گیریم .
دوما : ما اهل سنت دین خود و عقیده ی دینی خود را از معاویه نمی گیریم .
سوما : حتی به پیامبر اسلام خداوند دستور داده طبق قران حکم کن و با قران پند ده . (فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)
و چهارما : شما چرا از مطرح شدن سه موضوع اساسی که مربوط به عقیده ی شما می باشد و باید از قران ثابت کنید فراری هستید و پاسخ نمی دهید ؟؟؟
و همین پاسخ ندادن های شما نشان دهنده ی این است که عقائد شما مبتنی بر قران نمی باشد .
و اگر راست می گویی به آن سه سوالی که گذاشته ام پاسخ بده . و حتما از ایات قران و مرتبط با همان سوال و موضوع باشد .
و هر کدام در زیر همان کامنت باشد . تا خوانندگان قضاوت کنند و دروغگو و کذاب رسوا شود .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8979جواب کامنت شما را چون اینجوری دوست داری زیر کامنت خودت گذاشتم.اما بعد قرار نیست شما فقط مطلب بنویسی من جواب بدم صریح جواب بده،حجر بن عدی که بود؟ بر ضد چه کسی قیام کرد؟ به چه علت قیام کرد؟ چه کسی او را کشت؟چرا عایشه نسبت به کشته شدن حجر بن عدی اعتراض کرد؟_انگشت و چشم حتما داری برو تحقیق کن از این حال و روز در بیایی اگر جواب سوال های من را دادی میفهم رفتی تحقیق کردی در غیر این صورت شما از تحقیق کردن میترسی و سعی میکنی با کشاندن بحث به سمت امامت موضوع را عوض کنی و طبیعتا بحث با چنین فردی بی فایده است.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8983( پدر من به صیغه اعتقادی نداشت که من در هر شهری برادر داشته باشم ، چون شما عقیده دارید که صیغه جزو اعتقادات شما می باشد و خیلی ثواب دارد ان شا الله که ناراحت نشوید).در چند حالت من برادر شما میشوم ،حالت اول اینکه پدر شما به صیغه اعتقاد داشته باشه که خودت گفتی نداره،حالت دوم: پدر من هم کسی را صیغه موقت نکرده حالت سوم:برادر رضاعی هم نیستیم حالت چهارم:برادر دینی هم نیستیم. پس به من نگو برادر. من فقط با اهل سنت برادر دینی هستم.(اگر اشخاصی بعد از 500 سال مطالبی بنویسند هیچگونه سندیتی ندارد)میشه بگی ابن تیمیه کتاب هایش را در چه سالی نوشته.( ما دین و عقیده ی خود را از قران و آیات روشن آن می گیریم)یعنی من قتل حجر بن عدی الان باید از قران بیارم؟(و چهارما : شما چرا از مطرح شدن سه موضوع اساسی که مربوط به عقیده ی شما می باشد و باید از قران ثابت کنید فراری هستید و پاسخ نمی دهید ؟؟؟)دانشمند بالتازار بالای این مطلب نوشته معاویه و قتل حجر بن عدی نه امامت بعد میگی چرا جواب نمیدی!!!. رفتی صحیح بودن حدیث را بررسی کردی یا نه؟؟؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9017با سلام . اینکه گفته ای (جواب کامنت شما را چون اینجوری دوست داری زیر کامنت خودت گذاشتم.)از همین رفتار منافقانه شما مشخص می شود که چقدر فریب کار می باشید و از خوانندگان می خواهم که قضاوت کنند که زیر کامنت من گذشته یا خودش .
دوما : شما چون نمی توانید عقیده ی خود را از قران ثابت کنید همیشه به دنبال رفتارهای اشخاص می باشید که عقیده ی باطل خود را توجیه کنید .
به مصداق اهل فضل دنبال فضائلند و اهل رذل دنبال رذائل .
شما همیشه در کتابهای تاریخی که بعد از چند صد سال از صدر اسلام نوشته شده و خود مولف هم گفته که من صحت و سقم این کتاب را تایید نمی کنم و فقط شنیده هایم را می نویسم ، می گردید و مطالبی که به میل و مطابق توهمات شما باشد را به عنوان یک موضوع دینی و عقیدتی مطرح می کنید .
در حالی که ما اهل سنت دین و عقیده ی دینی خود را از قران می گیریم .
و طبق ایه 44 سوره نحل (وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ) تبیین ایاتی که نازل شده را از سنت صحیح پیامبر اسلام میگیریم .
ما اهل سنت که عقیده ی دینی خود را از طبری ،ابن حجر ، سبکی و یعقوبی و … نمی گیریم .
اینکه گفته ای (صریح جواب بده،حجر بن عدی که بود؟ بر ضد چه کسی قیام کرد؟)
از اعمال کسانی که در 1400 سال قبل زندگی می کردند خداوند از ما سوال نمی کند طبق این ایه قران (تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ)
و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .و اگر بخواهیم وارد این بحث ها بشویم در همین 30 سال که خود ما زنده هستیم و شاهد هستیم کسانی مثل ایت الله منتظری به خاطر نوشتن یک نامه به چه روزی افتادند و یا صدها نفر در زندان ها به چه جرمی اعدام شدند ؟؟!!
قتلهای زنجیره ای هم که یاد شما هست ؟؟
موضوع کهریزک که حتما از یاد شما نرفته است ؟؟
و صدها موضوع دیگر ….
که ان شا الله اگر این موضوعات فرعی را کش بدهی همه را میگذارم تا برای خوانندگان یاد آوری شود .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9018اینکه گفته ای (چهارم:برادر دینی هم نیستیم. پس به من نگو برادر.)من اگر شما را برادر خطاب کردم به لحاظ احترام بوده و حال که احترام سر شما نمی شود و نمی فهمید دیگر برادر خطاب نمی کنم .
اینکه گفته ای (. من فقط با اهل سنت برادر دینی هستم.)
از همین رفتار و گفتار شما مشخص می شود که رفتار منافقانه دارید .
اگر شما با اهل سنت برادر هستید پس چرا به عقیده ی آنها احترام نمی گذارید ؟؟
و در همین سایت و در رادیو و تلوزیونهای خود و کتابهای خود به خلفای راشدین و ازواج پیامبر و … به صراحت توهین میکنید .
و تمام عقائد اهل سنت را مورد هجمه قرار می دهید .
و شما فکرمی کنید که اهل سنت این رفتارهای منافقانه شما را نمی فهمند ؟؟
کور خوانده ای !!اینکه گفته ای (میشه بگی ابن تیمیه کتاب هایش را در چه سالی نوشته.)
اگر شما اینقدر بی عقل هستی و نمی دانی که با وارد کردن نام یک فرد شناخته شده در سایت گوگل و یا دیگر سایتها به راحتی ظرف چند دقیقه تمام زندگی آن فرد قابل دسترسی می باشد پس چطوری وارد بحث های علمی می شوی ؟؟
من چندین بار گفتم که شماها هنوز فکر می کنید مثل صد سال قبل مردم بی سواد می باشند .
و همین سوال نشان دهنده ی این است که شما ها مطلبی برای گفتن ندارید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9019اینکه گفته ای (یعنی من قتل حجر بن عدی الان باید از قران بیارم؟)چرا به مغلطه بازی افتاده ای ؟؟؟
من در جواب سوالی که در تاریخ 21/3/93 مطرح کرده بودی :
(مگر دین توسط همین افراد نباید به ما برسد؟) من جواب دادم :
اولا : ما دین و عقیده ی خود را از قران و آیات روشن آن می گیریم .
و طبق ایه 44 سوره نحل تبیین آنچه نازل شده از سنت صحیح که مخالف قران نباشد می گیریم .
دوما : ما اهل سنت دین خود و عقیده ی دینی خود را از معاویه نمی گیریم .
سوما : حتی به پیامبر اسلام خداوند دستور داده طبق قران حکم کن و با قران پند ده . (فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)
و چهارما : شما چرا از مطرح شدن سه موضوع اساسی که مربوط به عقیده ی شما می باشد و باید از قران ثابت کنید فراری هستید و پاسخ نمی دهید ؟؟؟
و همین پاسخ ندادن های شما نشان دهنده ی این است که عقائد شما مبتنی بر قران نمی باشد .
من از خوانندگان محترم می خواهم که خوب دقت کنند و این دغل بازان و فریبکاران را بشناسند و مطالبی که در همین صفحه موجود است را چطوری وارونه می کنند و بعد حق به جانب می شوند و مظلوم نمایی می کنند .
اینکه گفته ای (دانشمند بالتازار بالای این مطلب نوشته معاویه و قتل حجر بن عدی نه امامت بعد میگی چرا جواب نمیدی!!!)
من به صراحت با آیات قران ثابت کردم که از اعمال و رفتار گذشتگان خداوند از ما سوال نمی کند طبق این آیات :
(تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ ۖ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ ۖ وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ) و همچنین (وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ)
و از شما خواستم اگر راست می گویی اعتقادات خود را از قران ثابت کنید چون خداوند از عقیده ی خود شما سوال می کند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9020و اینکه گفته ای (رفتی صحیح بودن حدیث را بررسی کردی یا نه؟؟؟)
اولا : با همین موضوع دوباره مشخص کردی که شما می خواهید با فریب و نیرنگ ذهن خواننده را مشوش کنید .
در سوال اولیه از کتاب تاریخ طبری و یعقوبی مطلبی آورده ای و حالا می خواهی آن را به عنوان حدیث مطرح کنی تا خوانندگان را فریب بدهی و فکر کنند که حدیث پیامبر بوده است .
و از خوانندگان محترم می خواهم که خوب دقت کنند و قضاوت کنند که چه کسی پروفسور بالتازار می باشد که با سحر و جادو و فریب کاری می خواهد توهمات خود را به خوانندگان منتقل کند .و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .
و اگر بخواهیم وارد این بحث ها بشویم در همین 30 سال که خود ما زنده هستیم و شاهد هستیم کسانی مثل ایت الله منتظری به خاطر نوشتن یک نامه به چه روزی افتادند و یا صدها نفر در زندان ها به چه جرمی اعدام شدند ؟؟!!
قتلهای زنجیره ای هم که یاد شما هست ؟؟
موضوع کهریزک که حتما از یاد شما نرفته است ؟؟
و صدها موضوع دیگر ….
که ان شا الله اگر این موضوعات فرعی را کش بدهی همه را میگذارم تا برای خوانندگان یاد آوری شود .
ضمنا چون شما از قران می ترسید و خداوند برای ما معجزه ای فرستاده که واقعا تمام منحرفین را زمین گیر کرده است .
(فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا) (پس، از كافران اطاعت مكن، و با [الهام گرفتن از] قرآن با آنان به جهادى بزرگ بپرداز.)(ترجمه فولادوند)
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
و بحث کردن بر سر موضوعات آن زمان که ما حضور نداشتیم و شاهد و ناظر نبودیم هیچ سودی به اعمال ما ندارد .
و از دیگر برادران هم می خواهم که وارد این بحث های فرعی نشوند .
و به عقیده ی ما ربطی ندارد.
و شما بیایید به این سوال پاسخ بدهید که مربوط به عقیده ی خود شما می باشد و طبق عقیده ی شما خداوند از شما سوال می کند .
هنوز یک عالم شیعه پیدا نشده است که بتواند به این سوال ، پاسخ صحیح بدهد . مستند با ایات قران و مستند به ایاتی که امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت مثل توحید و نبوت و معاد ثابت کند ، و دوباره این سوال را می گذارم
چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته علمای شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟
برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به اعتقاد علمای شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است .
اگر جزو ارکان ایمان هم می بود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده
1-ایمان به خدا
2- ایمان به رسولان
3- ایمان به کتب الهی
4 – ایمان به ملائکه
5 – ایمان به معاد.
و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است .
و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست .
با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر).
منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.