این جستار شامل 13 پاسخ ، و دارای 4 کاربر است ، و آخرین بار توسط mohammad در 9 سال، 5 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
پنج شنبه، ۴ تیر ۱۳۹۴ در ۱۰:۱۱ ب.ظ #25577
+ حَدَّثَنَا إِسْحَاقُ قَالَ : أنا عَبْدُ الرَّزَّاقِ ، عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ ، قَالَ : أَخْبَرَنِي عَمْرُو بْنُ دِينَارٍ , أَنَّهُ سَمِعَ عِكْرِمَةَ يَقُولُ : قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ : ” الْوُضُوءُ غَسْلَتَانِ وَمَسْحَتَانِ.
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?hflag=1&bk_no=1496&pid=891423
___________________________________________________________________________________
+حدثنا : وكيع ، عن الأعمش ، عن أبي إسحاق ، عن عبد خير ، عن علي قال : لو كان الدين برأي كان باطن القدمين أحق بالمسح من ظاهرهما ولكن رأيت رسول الله (ص) مسح ظاهرهما .
إبن أبي شيبة – المصنف – الجزء : ( 1 ) – رقم الصفحة : ( 30 )
___________________________________________________________________________________
+حدثنا : إسماعيل بن علية ، عن حميد قال : كان أنس إذا مسح على قدميه بلهما
إبن أبي شيبة – المصنف – الجزء : ( 1 ) – رقم الصفحة : ( 30 )
____________________________________________________________________________________
+وَأَمَّا الأَثَرُ الَّذِي أَخْبَرَنَاهُ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْحَافِظُ ، وَمُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى بْنِ الْفَضْلِ ، قَالا : أنا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ ، ثنا يَحْيَى بْنُ أَبِي طَالِبٍ ، أنا عَبْدُ الْوَهَّابِ بْنُ عَطَاءٍ ، أنا حُمَيْدٌ ، عَنْ مُوسَى بْنِ أَنَسٍ ، قَالَ : خَطَبَ الْحَجَّاجُ بْنُ يُوسُفَ النَّاسَ ، فَقَالَ : ” اغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ ، وَأَيْدِيَكُمْ ، وَأَرْجُلَكُمْ ، فَاغْسِلُوا ظَاهِرَهُمَا ، وَبَاطِنَهُمَا ، وَعَرَاقِيبَهُمَا ، فَإِنَّ ذَلِكَ أَقْرَبُ إِلَى جَنَّتِكُمْ ” ، فَقَالَ أَنَسٌ : ” صَدَقَ اللَّهُ ، وَكَذَبَ الْحَجَّاجُ ، فَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ ، وَأَرْجُلِكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ ” . قَالَ : قَرَأَهَا جَرًّا ، فَإِنْمَا أَنْكَرَ أَنَسُ بْنُ مَالِكٍ الْقِرَاءَةَ دُونَ الْغَسْلِ ، فَقَدْ رُوِّينَا عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَا دَلَّ عَلَى وُجُوبِ الْغَسْلِ
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=673&pid=331369&hid=308
___________________________________________________________________________________
+ عبد الرزاق ، عن إبن عيينة قال : ، حدثنا : إسماعيل بن أبي خالد ، عن الشعبي قال : أما جبريل (ع) فقد نزل بالمسح على القدمين
عبدالرزاق الصنعاني – المصنف – باب غسل الرجلين
__________________________________________________________________________________
+مَسْأَلَةٌ: وَأَمَّا قَوْلُنَا فِی الرِّجْلَیْنِ فَإِنَّ الْقُرْآنَ نَزَلَ بِالْمَسْحِ. قَالَ اللَّهُ تَعَالَى: {وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ} [المائدة: 6] وَسَوَاءٌ قُرِئَ بِخَفْضِ اللَّامِ أَوْ بِفَتْحِهَا هِیَ عَلَى كُلِّ حَالٍ عَطْفٌ عَلَى الرُّءُوسِ: إمَّا عَلَى اللَّفْظِ وَإِمَّا عَلَى الْمَوْضِعِ، لَا یَجُوزُ غَیْرُ ذَلِكَ. لِأَنَّهُ لَا یَجُوزُ أَنْ یُحَالَ بَیْنَ الْمَعْطُوفِ وَالْمَعْطُوفِ عَلَیْهِ بِقَضِیَّةٍ مُبْتَدَأَةٍ.
وَهَكَذَا جَاءَ عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ: نَزَلَ الْقُرْآنُ بِالْمَسْحِ – یَعْنِی فِی الرِّجْلَیْنِ فِی الْوُضُوءِ – وَقَدْ قَالَ بِالْمَسْحِ عَلَى الرِّجْلَیْنِ جَمَاعَةٌ مِنْ السَّلَفِ، مِنْهُمْ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ وَابْنُ عَبَّاسٍ وَالْحَسَنُ وَعِكْرِمَةُ وَالشَّعْبِیُّ وَجَمَاعَةٌ غَیْرُهُمْ، وَهُوَ قَوْلُ الطَّبَرِیِّ، وَرُوِیَتْ فِی ذَلِكَ آثَارٌ.در مورد دوپا، قرآن بر مسح نازل شده است، چه لام در «ارجلکم» را مکسور بخوانیم یا مفتوح، به هر حال عطف به «رؤوس» است، یا عطف به لفظ آن یا به محلش و جز آن روا نیست.
آنچه قرآن برای ما ثابت میکنه مسح پا است، هرطوری که شما بخونید «وَأَرْجُلَكُمْ عطف میشه الرُّءُوسِ». چه عطف رو بر لفظ بگیریم و چه بر محل بگیریم جایز نیست ما طور دیگر انجام بدیم چون از نظر ادبیات عرب قوانین لغت عرب جایز نیست بین معطوف و معطوف علیه یک جمله مستقل فاصله بشه (وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ ) یک جمله مستقله یک حکم مستقله.
و ابن عباس میگفت: قرآن بر مسح پا در وضو نازل شد وجمع كثیرى از صحابه و تابعین پا را مسح مى كشیده و بعضى آنرا واجب مى دانستند. همانند حضرت على(ع) و ابن عباس و عكرمه و أنس بن مالك و شعبى و حسن بصرى و امام محمد باقر (ع) .المحلى بالآثار ابن حزم اندلسی، ج 1 ص 301 ، الناشر: دار الفكر – بیروت، الطبعة: بدون طبعة وبدون تاریخ.
جمعه، ۵ تیر ۱۳۹۴ در ۵:۳۲ ب.ظ #25586کاش کمی از فتنه گری خود می کاستید و از لجاجت احمقانه خود دست می کشیدید و خود را از بند جهل تحمیل شده می رهانیدید.
و با تکیه بر منقولات نادرست این چنین گستاخانه مسلمات و اجماع علما و ائمه را رد نمی کردید.
استنباط و استخراج احکام مبتنی بر نص قرآنی و سنت صحیح نبوی است و قول ضعیف و نظرات مفتن تنها ماهیت قائلین را فاش می کند.جمعه، ۵ تیر ۱۳۹۴ در ۶:۳۶ ب.ظ #25590+کاش کمی از فتنه گری خود می کاستید و از لجاجت احمقانه خود دست می کشیدید و خود را از بند جهل تحمیل شده می رهانیدید.
دوباره یک وهابی کم اورد شروع کرد به فحاشی.دیگه عادت کردیم.تو بحث علمی کم میارن فحش میدن:))))))))))))بتوانند سر طرف مقابل را میبرن یا عملیات انتحاری میکنند.
___________________________________________________
+و با تکیه بر منقولات نادرست این چنین گستاخانه مسلمات و اجماع علما و ائمه را رد نمی کردید.
استنباط و استخراج احکام مبتنی بر نص قرآنی و سنت صحیح نبوی است و قول ضعیف و نظرات مفتن تنها ماهیت قائلین را فاش می کند.
کجا مطالب بالا قول ضعیفه؟؟؟یکشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۴ در ۷:۳۶ ب.ظ #25596وقتی حکمی از جانب مسلمین حسب اجماع فقها مقبول و محری است،چه معنایی دارد؟
ساده ترین و قابل فهم ترین نتیجه این است که چنین روایات منافی با حکم و فعل جاری و مقبول از صحت کافی برخوردار نیستند.
طرح چنین شبهاتی علیرغم اجماع مسلم، جز حماقت،خیانت و عناد و فتنه قایل چه چیزی را می رساند؟
شما چاره ای جز تمسک به ادعاهای کذب و منقولات ضعیف و نادر و شاذ ندارید.چرا که نتایج باور ضد دینی تان به اندازه ای روشن است که جز رد ارکان و احکام مسلم دینی و غلو و تنقیص در اشخاص و توقف در خیانت های جعل و نقل مفتری بر اولیای الله دفاعی در برابر موحدین ندارید.
و این ماهیت اصلی و علت واقعی انحراف و نیت شوم اسلاف خائن یا احمق های بانی و مقلد را می رساند.
و حق و بازگویی آن به کام شما خوش نمی آید.دوشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۴ در ۷:۲۵ ب.ظ #25598+وقتی حکمی از جانب مسلمین حسب اجماع فقها مقبول و محری است،چه معنایی دارد؟
_در شراب خواری و فاسق بودن ولید بن عقبه هم اجماع هست قبول داری؟می خواهی نظر چندتا عالم شما درباره اجماع بر توسل به قبور را بیاورم ،ان موقع هم اجماع راقبول داری؟
_بقیه حرفات مثل بیشتر اوقات بی ارزش.سه شنبه، ۹ تیر ۱۳۹۴ در ۸:۲۵ ب.ظ #25603طبیعی است که غریق در اوهام و خرافات اصل کلام را نفهمد.
و این که قبر پرست در توجیه شرک خود خیال پردازی کند تعجب ندارد.و کج فهمی و تحریف کلام بزرگان از سوی فرق ضاله تازگی ندارد.
نص آیات و سنت صحیح نبوی و سیره اولیای دین مخصوصا” ائمه اهل بیت علیهم السلام بر حرمت توسل به قبور صراحت دارد.سه شنبه، ۹ تیر ۱۳۹۴ در ۹:۱۶ ب.ظ #25606+و این که قبر پرست در توجیه شرک خود خیال پردازی کند تعجب ندارد.و کج فهمی و تحریف کلام بزرگان از سوی فرق ضاله تازگی ندارد.
من دارم میگم ابن عباس گفته الْوُضُوءُ غَسْلَتَانِ وَمَسْحَتَانِ،من دارم میگم اهل سنت اجماع دارند ولید بن عقبه شراب خوار ،میگه “کج فهمی و تحریف کلام بزرگان از سوی فرق ضاله تازگی ندارد”صد در صد حالت خوب نیست.دعاهایی در این مورد در کتاب های دعا وجود داره به انها مراجعه کن خدا بخواهد شفا پیدا می کنی.چهارشنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۴ در ۸:۰۸ ب.ظ #25625احمق محترم مگه جماعت مسلمین مثل شما مدعیان مغفول و چلمنگ می شود چیزی یگویند و گونه ای دیگر عمل کنند.
چشمت رو باز کن ببین چه جوری وضو می گیرند.چهارشنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۴ در ۹:۱۰ ب.ظ #25626+احمق محترم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دوباره پیشنهاد خودم مبنی بر صدقه و دعا برای شفا گرفتن را تکرار میکنم.پنج شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۴ در ۱۱:۵۸ ق.ظ #25634……………………………
پنج شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۴ در ۷:۲۶ ب.ظ #25648همین که به دعا کردن ادعا داری نشانه خوبی است.
ادامه بده و کمی هم مغز خود را از آکبندی رها کن شاید رستگار شوی.پنج شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۴ در ۹:۰۸ ب.ظ #25651«وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذينَ يَمْشُونَ عَلَي الْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً
بندگان ( خاص خداوند ) رحمان ، کسانی هستند که با آرامش و بی تکبّر بر زمین راه می روند و هنگامی که جاهلان آنها را مخاطب سازند ( و سخنان نابخردانه گویند ) ، به آنها سلام می گویند ( و با بی اعتنایی و بزرگواری می گذرند )
63 فرقان»جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۱:۱۸ ب.ظ #25659http://islampp.com/index.php?id=144&ftwid=10607
http://islampp.com/index.php?id=144&ftwid=7145
این وضو اهل سنت است و اگر نماز اهل سنت صحیح یا غیر صحیح است به الله و خودمان مربوط است چون شما در قیامت از طرف اهل سنت باز خواست نمی شوید
جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ در ۲:۳۹ ب.ظ #25667+این وضو اهل سنت است و اگر نماز اهل سنت صحیح یا غیر صحیح است به الله و خودمان مربوط است چون شما در قیامت از طرف اهل سنت باز خواست نمی شوید
:))))))))) -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.