متعه را پیامبر حرام کرد یا عمر ؟ کتب اهل سنت چه میگوید!!

Home انجمن ها فقه متعه را پیامبر حرام کرد یا عمر ؟ کتب اهل سنت چه میگوید!!

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  mohammad hamzeh در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 9 نوشته (از کل 24)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #6446

    mojahed.din
    کاربر
    نوشته ای:

    و- از حکم پرسیدند آیا آیة متعة نساء منسوخه است؟ گفت: خیر. و علی(ع) فرمود: اگر عمر نهی از متعه نکرده بود، کسی زنا نمی‌کرد مگر شقی و جنایتکار.

    پاسخ:

    این روایت قبل از هر چیز منقطع است و علاوه بر اینکه از نظر اهل سنت دروغ میباشد حتی از نظر رجال شناسان شیعه نیز مردود و موضوع و دروغ میباشد.
    راوی این روایت حکم بن عتیه میباشد که ثقه نیست و مورد طعن اردبیلی الحلی دیگر علمای شیعه میباشد.

    قال الطوسي: الحكم بن عتيبة أبو محمد الكوفي الكندي مولى زيدي بتري. در رجالش صفحه 171
    وقال الحلي: الحكم بن عتيبة مذموم من فقهاء العامة .مورد مذمت است.
    در رجالش ص218.
    ابن داود الحلی این راوی را در رجالش در قسم دوم آورده است که اختصاص دارد به مجهولین و مجروحین و درباره اش میگوید: الحکم بن عتیبه زيدي بتري. یعنی او از فرقه زیدی بتری است.
    ابن داود الحلي در رجالش ص243.
    وقال الأردبيلي: روى الكشي في ذمه روايات كثيرة . اردبیلی میگوید الکشی در ذم او روایات کثیری دارد.
    در جامع الرواة 1 جلد ص 266.

    مجلسی هم روایتی در بحار الانوار آورده است از طریق مفضل بن عمر.

    عن المفضل بن عمر يقول المفضل للصادق (ع) : يا مولاي فالمتعة قال المتعة حلال طلق …. وقول أمير المؤمنين (ع) : لعن الله ابن الخطاب فلولاه ما زنى إلا شقي أو شقية لأنه كان يكون للمسلمين غناء في المتعة عن الزنا. بحار الانوار 103/305 و بحراني در حدائق 24/116.

    قال النجاشي: المفضل بن عمر أبو عبد الله وقيل أبو محمد الجعفي الكوفي ، فاسد المذهب ! مضطرب الرواية لا يعبأ به و قيل : أنه كان خطابيا و قد ذكرت له مصنفات لا يعول عليها و إنما ذكره للشرط الذي قدمناه له .

    نجاشی هم میگوید فاسد المذهب است و مضطرب الروایه

    در رجالش جلد 2 ص359 -360

    ابن الغضائري در مجمع الرجال للقهبائي و حلي در رجالش وأبو داود الحلي میگویند: که او ضعیف است و از غلاة است و جایز نیست حدیثش نوشته شود

    المفضل بن عمر الجعفي أبو عبد الله ضعيف متهافت مرتفع القول خطابي وقد زيد عليه شيء كثير وحمل الغلاة في حديثه حملا عظيما ولا يجوز أن يكتب حديثه .

    مجمع الرجال للقهبائي 6/131 والحلي در رجالش ص258 وأبو داود الحلي در رجالش ص280

    یعنی: المفضل بن عمر الجعفي أبوعبدالله ضعيف بي اعتبار واز فرقة خطابية است وچيزهاي زيادي درموردش گفته شده وغلاة از احاديث او زياد استفاده كردند و جايز نيست احاديث نوشته شود.

    #6447

    mojahed.din
    کاربر
    جناب محمد35 چرا حیا را کنار میگذاری؟ باور کن اگر این مطلب را نمیگذاشتی کسی نمیگفت لال هستی

    اما خودت خواستی پس رسوا شدنت با خودت

    این دلیل محکم شما آنچنان شما را مفتضح فرمود که به خدا قسم اگر حیا داشته باشی تا اخر عمرت هم دور و بر سایت اسلام تکس نمی ایی اما چه میتوان گفت.

    اولا بخاری این حدیث را در باب «35 – باب { فمن تمتع بالعمرة إلى الحج=پس‌هر كس‌ با عمره‌ به‌ سوي‌ حج‌ بهره‌ بگيرد } / البقرة 196 / » آورده است.

    شبیه این روایت در صحیح مسلم نیز آمده است در «باب جواز التمتع»

    ( 1226 ) حدثنا حامد بن عمر البكراوي ومحمد بن أبي بكر المقدمي قالا حدثنا بشر بن المفضل حدثنا عمران بن مسلم عن أبي رجاء قال قال عمران بن حصين نزلت آية المتعة في كتاب الله ( يعني متعة الحج ) وأمرنا بها رسول الله صلى الله عليه و سلم ثم لم تنزل آية تنسخ آية متعة الحج ولم ينه عنها رسول الله صلى الله عليه و سلم حتى مات قال رجل برأيه بعد ما شاء

    یعنی: عمران بن حصین میگوید آیه متعه در کتاب خدا نازل شد ( یعنی متعه حج) و پیامبر صلی الله علیه و سلم ما را به آن امر کرد سپس ایه ای هم نازل نشد تا ایه متعه ی حج را نسخ کند و پیامبر نیز از آن نهی نکرد تا زمانی که وفات کردند بعد از ان مردی با رای خودش آنچه را خواست گفت.

    . و اصلا چطور در حج زنان را متعه میکنند؟
    مگر نمیدانند که در حج رفث زنان حرام است؟

    خداوند میفرماید:الْحَجُّ أَشْهُرٌ مَّعْلُومَاتٌ فَمَن
    فَرَضَ فِيهِنَّ الْحَجَّ فَلاَ رَفَثَ وَلاَ فُسُوقَ وَلاَ جِدَالَ فِي الْحَجِّ
    197 بقره

    حجّ در ماههاي معيّني انجام مي‌پذيرد. پس كسي كه ، حجّ را
    بر خويشتن واجب كرده باشد در حجّ آميزش جنسي با زنان و گناه و جدالي نيست ( و
    نبايد مرتكب چنين اعمالي شود ) .

    #6449

    mojahed.din
    کاربر

    و اگر بگویید که چرا از متعه ی حج منع کرد این دیگر یک موضوع دیگر است و هیچ ارتباطی با متعه ی نساء ندارد ولی برای اینکه مختصر جوابی ارائه شده باشد چنین گفته میشود که

    ابتدا باید بدانیم که متعه ی حج چیست؟

    در فتح الباری آمده است‌: «جمهور فقها گفته‌اند: تمتع آنست ‌که یک شخص حج و عمره را دریک سال در ماههای حج دریک سفر انجام دهد و عمره را برحج مقدم دارد و مکی باشد. هرکس به یکی از این شروط خلل برساند متمتع نیست‌«

    سیدنا عمر از چه چیزی نهی کرد؟

    از متعه ی حج. چرا؟

    برای اینکه کسی که حج تمتع را انجام دهد حج عمره را نیز انجام داده است یعنی تمتع شامل عمره نیز میباشد. و علت چه بود؟ علت این بود که سیدنا عمر دوست داشت همیشه در هر ماهی مردم در حج حضور داشته باشند و فقط ان را محدود به ماه های حج نکنند. دوست داشت همیشه کعبه رنگی و پر از زائران و حاجیان در حال طواف باشد. پس به این خاطر حج تمتع را ممنوع کرد تا مردم عمره را در ماه های دیگر نیز انجام دهند.

    و راه و روش خلفای راشدین بدعت نیست چراکه پیامبر صلی الله علیه و سلم میفرماید

    «اقتدوا باللذين من بعدي من أصحابي أبي بكر و عمر.» رسول الله فرمودند:بعد از من، از دو دوست من، ابوبکر و عمر پیروی کنید. سلسله احادیث صحیحه البانی 1233 و أخرجه الترمذي وقال حسن وأخرجه أحمد وابن ماجه وابن حبان.

    باز میفرماید: «عَلَيْكُمْ بِسُنَّتِي وَسُنَّةِ الْخُلَفَاءِ الرَّاشِدِينَ بَعْدِي تَمَسَّكُوا بِهَا وَعُضُّوا عَلَيْهَا بِالنَّوَاجِذِ »

    یعنی:به سنت من و سنت خلفای راشدین بعد از من، عمل کنید و روش من و آنها محكم چنگ بزنید.

    أخرجه أحمد وأبو داود وابن ماجه والترمذي وصححه الحاكم وقال على شرط الشيخين.

    در ضمن اهل سنت همه متفق القول هستند که میتوان متعه حج انجام داد.

    دست از سر خودتان چرا بر نمیدارید؟ آبروی باقی شیعیان را نیز برده اید

    #6697

    محمد35
    کاربر
    ابتدا در جواب این دوست بزرگوار نکته ای را از صیحح مسلم می آوریم: حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بْنُ رَافِعٍ حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ أَخْبَرَنَا ابْنُ جُرَیْجٍ أَخْبَرَنِی أَبُو الزُّبَیْرِ قَالَ سَمِعْتُ جَابِرَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ یَقُول کُنَّا نَسْتَمْتِعُ بِالْقَبْضَةِ مِنْ التَّمْرِ وَالدَّقِیقِ الْأَیَّامَ عَلَی عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ وَأَبِی بَکْرٍ حَتَّی نَهَی عَنْهُ عُمَرُ فِی شَأْنِ عَمْرِو بْنِ حُرَیْثٍ.
    از جابر بن عبد الله الأنصاری شنیدم که می گفت: ما در زمان رسول خدا و ابو بکر در مقابل یک مشت خرما یا آرد متعه می کردیم. تا اینکه عمر در قضیه عمرو بن حریث از آن نهی کرد.
    صحیح مسلم ج2 ص 1023
    البته در این مورد روایات مشابه بسیار است که ضعیف نیستند ولی اهل تسنن دو کتاب صحیح مسلم و بخاری را کاملا قبول دارند و دیگر جای تشکیکی نمی ماند!!
    نکته دوم کلام خود خلیفه دوم است که در منابع مختلف آمده:متعتان کانتا علی عهد رسول الله و انا احرمهما و اعاقب.منابع: 3-تفسیر الرازی ج 2 / 167 وج 3 / 201 و 202 ط 1، شرح نهج البلاغة لابن أبى الحدید ج 12 / 251 و 252 وج 1 / 182، البیان والتبیان للجاحظ ج 2 / 223، أحکام القرآن للجصاص ج 1 / 342 و 345 وج 2 / 184، تفسیر القرطبى ج 2 / 270 وفى طبع آخر ج 2 / 39، المبسوط للسرخسی الحنفی باب القرآن من کتاب الحج وصححه ج، زاد المعاد لابن القیم ج 1 / 444 فقال ثبت عن عمر وفى طبع آخر ج 2 / 205 فصل اباحة متعة النساء، کنز العمال ج 8 / 293 و 294 ط 1، ضوء الشمس ج 2 / 94، سنن البیهقى ج 7 / 206، الغدیر للامینی ج 6 / 211، المغنى لابن قدامة ج 7 / 527، المحلى لابن حزم ج 7 / 107، شرح معانی الاثار باب مناسک الحج للطحاوی ص 374، مقدمة مرآة العقول ج 1 / 200.
    حال با این اسناد آیا جای شبهه ای هم می ماند که این ازدواج در زمان رسول خدا ازدواج مشروعی بوده است…
    #6857

    mojahed.din
    کاربر
    مشکل امثال شما این است که چشمانتات را بر روی حقایق بسته اید و نمیخواهید به صراط مستقیم و به جماعت مسلمین بپیوندید و فحشا وفساد را دوست دارید همانطور که در اینجا

    http://islamtxt.net/?q=content/forum/2106

    ثابت کردم که اربابان شما تا چه حد فساد را دوست دارند

    در مورد قضیه عمرو بن حریث نیز اینجا قضیه اش را توضیح دادم

    http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/974#comment-6090

    لَمَّا وَلِيَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ خَطَبَ النَّاسَ فَقَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَذِنَ لَنَا فِي الْمُتْعَةِ ثَلَاثًا ثُمَّ حَرَّمَهَا وَاللَّهِ لَا أَعْلَمُ أَحَدًا يَتَمَتَّعُ وَهُوَ مُحْصَنٌ إِلَّا رَجَمْتُهُ بِالْحِجَارَةِ إِلَّا أَنْ يَأْتِيَنِي بِأَرْبَعَةٍ يَشْهَدُونَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ أَحَلَّهَا بَعْدَ إِذْ حَرَّمَهَا.

    موقعی که عمر بن خطاب به خلافت رسید برای مردم خطبه داد و گفت گفت: همانا رسول خداوند صلی الله علیه و سلم به ما اذن و اجازه ی متعه در س

    ه مرتبه داد سپس آن را حرام اعلام کرد. والله اگر بدانم کسی متعه کرده است و محصن بوده او را سنگ رجم خواهم کرد. مگر اینکه چهار شاهد بیاورد که رسول خدا آن را حلال کرده است بعد از آنکه حرام اعلام کرده بود.

    سنن ابن ماجه جلد 2ص131 و مصباح الزجاجه شهاب الدين البوصيرى دار النشر / دار الجنان ـ بيروت حدیث 701 جلد 1 ص 296 و کنز العمال رقم 45714

    آیا آوردن چهار شاهد اینقدر سخت بود؟

    در کتب خودتان چنین آمده است

    (قال لي محمد بن أبي عمير عن عبد الله بن سنان قال سألت أبا عبد الله (ع) عن المتعة فقال لا تدنس نفسك بها )
    بحار الانوار حِ۱۰۰ ابوب المتعه ص۱۰۳ (جعفر صادق می گوید با صیغه زنان خودت را آلود نکن )


    [كتاب حسين بن سعيد و النوادر] ابن أبي عمير عن هشام بن الحكم عن أبي عبد الله (ع) قال ما تفعلها عندنا إلا الفواجر. بحار جلد ۱۰۰ابواب المتعه صفحه ۱۰۳*(ابی عبد الله صادق در پاسخ سوال کننده می گوید صیغه زنان را در نزد ما افراد خبیث و فاجر انجام می دهند)

    عن زراة قال جاء عبد الله بن عميرالي ابي جعفر ( الباقر ) فقال ما تقول في متعة النساء؟ فقال ابو جعفر احلها الله في كتابه وعلي لسانه نبيه فهي حلال الي يوم القيامة وذكر كلاما طويلا , ثم قال ابو جعفر لعبدالله بن عمير هلم الي ألاعنك فأقبل عليه عبدالله بن عمير وقال ايسرك ان نسائك وبناتك واخواتك وبنات عمك يفعلن ذلك؟ فاعرض عنه ابو جعفر وعن مقالته عندما ذكر له نسائه وبناته وبنات عمه . مستدرك الوسائل ج 14 ص 449 /بحار الأنوار – العلامة المجلسي – ج 100 – ص 317 – 318

    (عبدالله بن عمیر نزد امام باقر آمد و سوال کرد در مورد صیغه زنان حِه می گویی؟پاسخ داد در کتاب خدا وسنت رسولش حلال شده تا روز قیامت عبدالله بن عمیر پاسخ داد آیا برایت آسات است که زنانت و دخترانت و خواهرانت این کار انحِام دهند؟پس امام باقر بدش آمد واز او روی گرداند وپاسخش نداد)

    خوب اگر صیغه خوب است چرا امام باقر برای اهل خود نمی پسندد؟

    #6894

    Mehrab
    کاربر
    سیدنا عمر از چه چیزی نهی کرد؟از متعه ی حج. چرا؟
    برادر سني بهتر است بگوئي پيغمبرنا عمر‎!‎آري كسي كه از روي هواي نفس خود حلال وحرام احكام خدا مي كند او سيد نيست او پيغمبر است البته پيغمبرشماها.
    پيغمبر اهل سنت يعني جناب عمربن خطايت گويد:
    واللَّهُ إنِّي لأنهاكُم‎ ‎عن‎ ‎المتعةِ‎ ‎وإنَّها لَفي كتابِ اللَّهِ ولقَد فعلَها رسولُ اللَّهِ – يعني – العُمرةَ في الحجِّ
    پيغمبرعمربن خطاب گويد:به خدا قسم كه من شمارا منع مي كنم از انجام متعه با اينكه دركتاب خدا هست و نبي ص هم انجامش داده يعني حج عمره الراوي:عمر بن الخطاب‎ ‎المحدث: الألباني-المصدر: صحيح النسائي-الصفحة أو الرقم:2735خلاصة حكم المحدث:إسناده صحيح
    اهل انصاف بنگرند كه خدا چه فرموده :
    اية 36سوره احزاب:
    هيچ زن و مرد مومن را سزاوار نيست كه وقتي خدا و رسولش امري را صادر فرمودند،بازهم در امور خود،خود را صاحب اختيار بدانند،وهركس خدا ورسولش را نافرماني كند،به ضلالتي آشكار گمراه شده است‎.
    عمربن خطاب بهتر صلاح اسلام را مي داند ياخدا ورسولش‎!‎‎!‎‎!‎
    اية جواب مي دهد:
    آية216بقره:
    وچه بسا چيزها كه دوست ميداريد درحالي كه شرشما درآن است وخدا خيروشر شما را ميداند وخود شما نمي دانيد.
    پس هرتوجيحي راجب فعل عمر جز فريب خود نيست حق انست كه خدا فرموده ورسولش.احاديث اقتدوا وعليكم بسنتي هم دروغ بودنشان اظهرمن شمس است اگر عمري باقي بود راجبشان توضيح خواهم داد.آري اين احاديث را آنان ساختند كه قول خدا ورسولش را پشت سرانداختند وپيرو سخنان عمر شدند گوئي پيغمبر عمراست نه محمد.
    تمتعَ النبيُّ صلَّى اللهُ عليهِ وسلَّمَ : فقال عروةُ بنُ الزبيرِ نهى أبو بكرٍ وعمرُ عن المتعةِ فقال : ابنُ عباسٍ ما يقولُ عُرَيَّةُ قال يقول نهى أبو بكرٍ وعمرُ عن المتعةِ فقال ابنُ عباسٍ أراهم سيَهلكون أقولُ قال النبيُّ صلَّى اللهُ عليهِ وسلَّمَ ويقولُ نهى أبو بكرٍ وعمرُ
    الراوي:عبدالله بن عباس المحدث: أحمد شاكر-المصدر: مسند أحمد-الصفحة أو الرقم:5/48خلاصة حكم المحدث:إسناده صحيح
    ابن عباس گويدمي بينمشان كه هلاك خواهند شد. من مي گويم پيامبر فرموده انان ميگن ابوبكر وعمر نهي كرده!
    ان احاديث را هم همين جاهلان ساختن
    #6896

    mojahed.din
    کاربر
    امثال شما روافض عقده ای تنها نصف خالی لیوان را میبینید و تنها به آن قسمتی استناد میکنید که باب هوای میلتان میباشد و البته در این راه از هیچ گونه زور گویی و تزویر نیز دریغ نمیکنید.

    همانطور که در بالا نیز مکاری شما ها را نشان دادم و مکرتان را به باد دادم. یک روایت از زمان حلال بودن متعه در بخاری می آورید اما چشمتان از دیدن دیگر روایات در همان باب که میگوید حرام شده است کور میشود

    در اینجا نیز این روایت به مزاقتان خوش آمده و علم جهالتتان شده است

    در حدیث صحیح دیگری چنین آمده است

    قال عليّ بن أبي طالبٍ لعمرَ بن الخطابِ – رضي الله عنهما – : أنهيتَ عن المتعةِ ؟ قال : لا ، ولكني أردتُ كثرةَ زيارةَِ البيتِ . فقال عليّ : من أفردَ الحجَّ فحسنٌ ، ومن تمتَّعَ فقد أخذَ بكتابِ اللهِ تعالى وسنةُ نبيهِ صلى الله عليه وسلم

    الراوي: علي بن أبي طالب المحدث: النووي – المصدر: المجموع – الصفحة أو الرقم: 7/158
    خلاصة حكم المحدث: إسناده صحيح

    علی بن ابی طالب به عمر بن خطاب گفت آیا از متعه نهی میکنی؟ گفت نه ، اما میخواهم زیارت خانه خدا زیاد شود. علی گفت هرکسی حج افراد کند کار خوبی کرده است و هرکسی متعه حج کند مطابق قران و سنت رسول خدا عمل کرده است

    همان طور که در این روایت میبینیم هدف سیدنا عمر رضی الله عنه دور کردن مردم از حج کردن نبوده بلکه عمر دوست داشته که هیمیشه خانه خدا رنیگن و پر از حاجیان در حال طواف باشد. عینک های کثیفتان را از قلب های مریضتان بردارید شاید هدایت شدید

    #6906

    خالد35
    کاربر
    در این عبارت شما چند اعتراف وجود دارد که مدعیات شما را ابطال می کند : گفتید :
    هدف سیدنا عمر رضی الله عنه دور کردن مردم از حج کردن نبوده بلکه عمر دوست داشته که هیمیشه خانه خدا رنیگن و پر از حاجیان در حال طواف باشد……………………………………
    اولا این گفته شما اعترافی است براینکه خلیفه دوم متعه حج را منع کرده است وآن را حرام اعلام نموده است .
    ثانیا عبارتی که از خلیفه دوم در کتب مختلف نقل شده است این است که دومتعه در زمان رسول خدا بود که من از آن دو نهی می کنم وبر آن عقاب می کنم متعه النساء ومتعه حج وقتی شما اعتراف به نهی خلیفه دوم از متعه حج اعتراف کردید نتیجه آن اعتراف به نهی خلیفه دوم از متعه نساء هم هست چون نقل همان نقلی است که در مورد هر دو وجود دارد….
    ثالثا عمر بدون دلیل این کار را انجام نداده است بلکه این کار را برای آن کرده است که خانه خدا در ایام حج شلوغ تر وبه قول شما رنگین تر باشد بنا بر این پذیرفته اید که هر کسی می تواند به اسنتنباط شخصی خود وبرای غرضی که تشخیص می دهد حلال خدا را حرام وحرام او را حلال کند پس سنت ثابتی نخواهد ماند…
    رابعا از نظر شما حسبنا کتاب الله است مرجع کتاب خدا است ویا حد اکثر چنانکه خود می گویید پایبند به سنت نبوی هستید حال این نهی خلیفه دوم از قرآن نشات گرفته است یا از سنت نبوی بی گمان از هیچکدام پس خلیفه دوم با چه مجوزی حق چنین اقدامی را داشته است.
    خامسا احکام در شریعت ودر فقه توقیفی هستند یعنی قابل تغییر ونسخ جز به وسیله شارع که خدا است ویا رسول او نیستند واین اصلی مسلم است حال سوال ما این است خلیفه دوم خدا بوده تا تکلیف شرعی مردم را مشخص کند یا رسول خدا بوده

    سادسا هیچ نصی از رسول خدا هر چند ضعیف بر جانشینی خلیفه دوم واجازه رسول خدا بر تصرفات خلیفه دوم از ناحیه رسول اکرم صادر نشده پس خلیفه دوم با چه مجوزی این تصرفات را انجام داده است اگر مجوزی هست بفرمایید واگر مجوزی ندارید ….پس این تصرفات ونیز تصرفات دیگر حضرات همه باطل است …..
    سابعا با توجه به دلسوزی جناب خلیفه دوم واقدام او بر این مهم نتیجه می گیریم ایشان از خدا ورسول خدا بر خانه خدا ودین خدا دلسوز تر بوده اند ……………واعجبا

    #6931

    mojahed.din
    کاربر
    جناب كذاب 35 حماقت شما تحسين بر انگیز است بارک الله فی جهلک

    خداوند درباره شما میفرماید

    ‏ وَمَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُواْ كَمَثَلِ الَّذِي يَنْعِقُ بِمَا لاَ يَسْمَعُ إِلاَّ دُعَاء وَنِدَاء صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَعْقِلُونَ ( بقره 171)

    ‏ مثل كساني كه كفر ورزيده‌اند همچون مثل كسي است كه ( چوپان گوسفنداني باشد و ) آنها را صدا بزند ، ولي آنها چيزي جز سر و صدا نشنوند كران و لالان و كورانند و لذا ايشان از روي خرد عمل نمي‌كنند و نمي‌فهمند .

    بنده میدانم که اجیر شده ای اما به هر حال قضاوت با خوانندگان

    در حدیث صحیح آمده است
    وعن ابن عباس قال «سمعت عمر يقول والله إني لا أنهاكم عن المتعة، وإنها لفي كتاب الله، وقد فعلها رسول الله يعني العمرة في الحج» (سنن النسائي رقم 2719 وصححها الألباني في صحيح النسائي2/578 ح رقم2563).

    ابن عباس میگوید شنیدم که عمر میگفت والله من شمارا از متعه نهی نمیکنم و آن در قرآن آ»ده است و و رسول خدا آن را انجام داده است یعنی عمره در حج

    ودر روایت صحیح دیگری آمده است

    سئل ابن عمر عن متعة الحج فأمر بها فقيل له « إنك تخالف أباك قال: إن أبي لم يقل الذي تقولون إنما قال أفردوا العمرة من الحج أي أن العمرة لا تتم في شهور الحج إلا بهدي وأراد أن يزار البيت في غير شهور الحج فجعلتموها أنتم حراما وعاقبتم الناس عليها وقد أحلها الله عز وجل لرسول الله …» (سنن البيهقي5/21 التمهيد8/210 لابن عبد البر وقال مؤلف كتاب حجة الوداع «رجاله ثقات»1/398).

    یعنی از ابن عمر درباره متعه حج پرسیده شد که امر به انجام آن کرد به او گفته شد« تو با پدرت مخالفت میکنی گفت: همانا پدرم نگفته است آنچه را که شما میگویید بلکه همانا پدرم فقط گفته است افراد عمره کنید از حج یعنی اینکه عمره تمام نمیشود در ماه های حج مگر با هدیه حیوانات و میخواست که خانه خدا را در ماه های دیگر غیر از ماه های حج زیارت کنند ولی شما آن را بر حرام حمل کرده اید و مردم را به خاطرش معاقبه میکنید در حالی که الله آن را برای رسولش حلال کرده است»

    ‏‏

در حال نمایش 9 نوشته (از کل 24)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.