Home › انجمن ها › شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت › فلسفه توسل چیست؟؟
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط یه دوست در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8716شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8717با سلام
گفتید این گفته شما مخالف صریح ایه 20 و 21 سوره نحل می باشد.
والذین یدعون من دون الله لایخلقون شیئا و هم یخلقون 20 اموات غیر احیاء و ما یشعرون ایان یبعثون 21
جواب((1 ) حضرت عیسی علیه السلام مجسمه پرنده ای میسازد و خداوند می فرماید و اذ تخلق من الطین کهیئة الطیر باذنی وقتی مجسمه گلی را ساخت خداوند صفت خلق را به عیسی نسبت میدهد و بعد از دمیدن روح هم صفت خلق را دوباره به عیسی نسبت می دهد. آیا میتوان گفت عیسی هیچ چیز نمیتواند خلق کند. پس مجسمه سازان ، سازنده و خالق هستند.
2 ) اگر منظور از خلق کردن، خلق کردن استقلالی است؟ بله تنها خداوند می تواند خلق کند و هر کسی بگوید چیزی یا کسی مستقلا می تواند کاری انجام دهد و او را شریک خدا بداند، مشرک است.
3 ) پس اولا منظور از ایه سوره نحل مرده ها نیستند چون مشرکین از مرده ها مایوس بودند.(ممتحنه 13 )
و دوما منظور از ایه انسان ها هم نیستند چون انها میتوانند خلق کنند. بلکه مراد از ایه بت های مثل لات و عزی هستند.
و سوما شهدا هم طبق ایات قران زنده هستند پس این ایه شامل انها هم نمی شود.
و چهارما مردگان دیگر هم در برزخ هستند و زنده هستند فقط با جسم خود قطع ارتباط کردند.
حتی اذا جاء احدهم الموت قال رب ارجعون 99 لعلی اعمل صالحا فیما ترکت کلا انها کلمه هو قائلها و من ورائهم برزخ الی یوم یبعثون 100 مومنون
گفتید برادرم اولا ان عده باید به روانپزشک مراجعه کنند و دوما امکان دارد کسانی باشند که فی قلوبهم زیغ.
جواب((
شما از کجای قران تشخیص می دهید که ان عده که باید به روانپزشک مراجعه کنند شما هستید یا کس دیگر. هر دو گروه هم یک دلیل اشتباه دارید.
مخالف می گوید قران اسان است و شما هستید که نمی فهمید یا در قلب شما زیغ است.
و شما میگویید قران اسان است و مخالف نمی فهمد و در قلب او زیغ است.
و هر دو می گویید قران اسان است پس هر دوتان زیغ دارید.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8718با سلامگفتم این جمله خود را توضیح دهید( در کارهای عقیدتی نمیتوانند وکیل بگیرند)
گفتید برادرم واقعا شما اینقدر بی سواد هستید؟؟!! اینکه مراجع تقلید میگویند اصول دین قابل تقلید نیست پس چه میباشد؟؟
جواب((
1 ) برادر به کار نمیگویند عقیده پس تعبیر کارهای عقیدتی مبهم است. پس به جای بدبینی بهتر بود مودبانه پاسخ میگفتید.
2 ) کسی که وکیل میگیرد در عقاید خود وکیل نمیگیرد بلکه برای کار خود وکیل می گیرد. خوب حالا آیا خداوند از وکیل گرفتن انسان از انسان نهی کرده است یاخیر؟ اگر نهی کرده پس همه وکلا مشرک یا مجرم هستند. و اگر نهی نکرده پس ایرادی به وکیل بودن نیست.
پس باید معنای الفاظ از جمله وکیل را روشن کنید.
3 ) وکالت استقلالی و به عنوان اله ، شرک است اما وکالت به عنوان مخلوق و موجود نیازمند ، شرک نیست.
گفتید (و ماجعلناک علیهم حفیظا) ( وماانت علهم بوکیل) ( و ما انت علیهم بجبار) (فذکر بالقران)و…
اینکه گفته ای ( و اگر نهیی نیست پس اشکال ندارد.)
جواب((
خدا حفیظ و وکیل بودن را مثلا نفی کرده اما آیا خداوند از استغفار یا دعا کردن پیامبر نهی کرده است؟ خیر
و من الاعراب من یومن بالله و الیوم الاخر و یتخذ ما ینفق قربات عندالله و صلوات الرسول الا انها قربة لهم سیدخلهم الله فی رحمته ان الله غفور رحیم 99 توبه
پس طلب استغفار از پیامبر و طلب دعا از او اشکال ندارد به دلیل ایات قبل و همین ایه.
ایات شنیدن مرده ها را هم اول گفتم.))
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8726با سلام برادرم . اولا : برادرم من به تمام ایاتی که استناد کردم مرتبط با موضوع نفی توسل به مردگان می باشد .
ولی شما به جای پاسخگویی و استناد به ایاتی که دستور داده باشد که می شود پس از فوت پیامبر یا دیگران ، به سر قبرشان رفت و از آنها درخواست کمک کرد و آنها هم می توانند کمک کنند ، با قیاس های باطل و مع الفارق می خواهید موضوع را به انحراف بکشانید . من حواسم جمع است .
اینکه گفته ای (آیا شما از کسی که میخواهد اب بیاورد آیا از او میخواهید عمل جراحی هم بکند یاخیاطی هم بکند؟)
برادرم چرا مغلطه بازی می کنی ؟؟
من برای شما یک عمل ساده مثل آب آوردن را مثال زدم که در حیطه عمل اکثر افراد است .
بحث جراحی و خیاطی نیست لطفا خلط مبحث نکنید .
من از شما پرسیدم وقتی پس از مرگ نتواند یک عمل ساده مثل آب آوردن را انجام بدهد پس چگونه اعمال بزرگتر را می تواند انجام دهد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8727اینکه گفته ای (زنده و مرده چیزی نمیدهند خدا میدهد. همانطور که یک مومن از مومن دیگر چیزی میخواهد و او برایش دعا میکند ودعای مومن در حق برادرش مستجاب میشود.)
برادرم مسئله اینجاست که آن فرد مومن مرده و داخل قبر از کجا صدای شما را می شنود ؟؟
یا اینکه شما را می بیند ؟؟
آیا همان فرد در زمان زنده بودنش به طور مثال اگر در ایران باشد و فردی در عراق او را صدا کند آیا او میشنود ؟؟
و اگر به عقیده ی شما آن فرد مرده که در برزخ است می شنود و می تواند برای شما کاری انجام دهد ، دلیل شما از قران چیست ؟؟
و یا اگر آن فرد می بیند ، آیا داخل اتاق خواب همسرش بعد از ازدواج را می بیند ؟؟
داخل اتاق خواب دیگر مردم را چطور ؟؟
صدایشان را چطور ، داخل اتاق را خواب می شنوند ؟؟
آیا یک شهید یا یک مرده همبستر شدن همسرش با شوهر جدیدش را می بیند ؟؟
صدایشان را در اتاق خواب می شنود ؟؟؟
اینکه به ایه 79 یوسف استناد کرده ای . در کجای این ایه دستور داده شده پس از فوت به سر قبر یعقوب بروید ؟؟
و اینکه به ایه 64 نساء استناد کرده ای . در کجای این ایه دستور داده شده پس از فوت به سر قبر پیامبر بروید ؟؟
و اینکه به ایات 78و79و91و92 سوره اعراف استناد کرده ای . چه ربطی به موضوع توسل به اهل قبور دارد ؟؟
و اینکه به 45 زخرف استناد کرده ای . کجا پیامبر بر سر قبر فردی یا پیامبری رفت و از او سوال کرد ؟؟؟
و اینکه به ایه 13 ممتحنه استناد کده ای و گفته ای (از طرفی این مشرکین و کفار هستند که از اصحاب قبور مایوس هستند)
برادرم مشرکین آن زمان عقل و شعور داشتند و فهمیدند اهل قبور نمی توانند کاری بکنند .
و همین ایه نشان دهنده ی این است که اهل قبور نمی تواند کاری بکند چه برای مشرک چه برای مومن .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8728اینکه گفته ای (حضرت عیسی علیه السلام مجسمه پرنده ای میسازد و خداوند می فرماید و اذ تخلق من الطین کهیئة الطیر باذنی)
برادرم وقتی خداوند کسی را رسوا کند بدست خودش می کند .
اگر همان کلمه باذنی را می خواندی متوجه می شدی که به اذن خداوند بوده است .
و اگر راست می گویی یک ایه بیاور که خداوند به امام زادگان اذن داده باشد .
اینکه گفته ای (پس اولا منظور از ایه سوره نحل مرده ها نیستند)
برادرم پس اموات غیر احیا چه معنی می دهد ؟؟
اینکه گفته ای (دوما منظور از ایه انسان ها هم نیستند چون انها میتوانند خلق کنند.) برادرم ایا امام زادگان می توانند مثل شما را خلق کنند ؟؟!!
چرا حضرت علی نتوانست یکی مثل حضرت فاطمه را خلق کند ، چون خیلی حضرت فاطمه را دوست داشت ؟؟
اینکه گفته ای (سوما شهدا هم طبق ایات قران زنده هستند پس این ایه شامل انها هم نمی شود.)
آیا یک شهید یا یک مرده همبستر شدن همسرش با شوهر جدیدش را می بیند ؟؟
صدایشان را در اتاق خواب می شنود ؟؟؟
اینکه گفته ای (شما از کجای قران تشخیص می دهید که ان عده که باید به روانپزشک مراجعه کنند شما هستید یا کس دیگر.)
از همان جایی که خداوند می گوید (وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ) ولی آنها مصداق این ایه هستند : (وَمَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا كَمَثَلِ الَّذِي يَنْعِقُ بِمَا لَا يَسْمَعُ إِلَّا دُعَاءً وَنِدَاءً ۚ صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَعْقِلُونَ)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8820با سلام برادر. گفتید من ازشما پرسیدم وقتی پس از مرگ نتوانند یک عمل ساده مثل اب اوردن انجام بدهد پس چگونه اعمال بزرگتر را میتواند انجام دهد.جواب(( 1 ) انسان با انسان فرق دارد. کسی که بخشی از علم کتاب را داشت تخت بلقیس(نمل 40 ) را به چشم به هم زدنی اورد، اب اوردن که عددی نیست.
2 ) بعد از مرگ حتما قرارنیست کسی خودش کاری انجام دهد میتواند دعا کند و خدا آن کار را انجام دهد. همانطور که دراین دنیا مومن برای مومن دعا میکند و دعایش مستجاب میشود.
گفتید برادرم مسئله اینجاست که ان فرد مومن مرده و داخل قبر ازکجا صدای شما را میشنود؟
جواب(( ایات خداوند پیش روی شماست. روایات هم هست که فعلا بحث ما از قران است.))
گفتید آیا همان فرد در زمان زنده بودنش به طور مثال اگر درایران باشد و فردی درعراق اورا صداکند ایا او میشنود؟
جواب(( 1 ) بهتر است به سخن خداوند شک نکنید و ایات پیش روی شماست که گفتم.
2 ) ای بنده خدا، شخص یا حاضر است یا فاصله دارد ولی صدا به او میرسد یا کسی را به عنوان پیک میفرستد یا با تلفن صحبت میکند یا با اینترنت. و در هر حالت طرف مقابل میشنود و طرف دیگر سخن خود را به او میرساند.
پس مرده حداقل اگر در جایی که صدایش میکنیم، حاضر باشد صدا را می شنود مثل زنده ها.
3 ) مردگان هم اولا مثل شما اسیر بدن خاکی نیستند و دوما مثل هم نیستند. مومن و کافر و شهید و پیامبر داریم و خداوند به هر کدام جایگاهی داده است.
4 ) خدا میفرماید بهشت به وسعت اسمان و زمین است ولی بهشتیان با جهنمیان سخن میگویند ویکدیگر را صدا میکنند و نادی اصحاب الجنة اصحاب النار اعراف 44 وقتی ایات و روایات هست شما به ایات خدا شک نکن به فهم خودت شک کن. ایات را گفتم.))
گفتید اگر ان فرد میبیند ایا داخل اتاق خواب همسرش بعد از ازدواج را میبیند؟ داخل اتاق خواب دیگر مردم را چطور؟
جواب(( ای بنده خدا، شما اگر کسی را صدا کنی و او به شما توجه کند و سخن شما را بشنود ایا دلیل بر این است که اتاق خواب شما و دیگران را هم میبیند؟! اگر این طور باشد
پس شما ادعا دارید چون سخنان را میشنوید، اتاق خواب افراد را هم میبینید!!))
گفتید برادرم مشرکین ان زمان عقل و شعور داشتند و فهمیدند اهل قبور نمیتوانند کاری بکنند.
جواب(( 1 ) شما بهتر است ایه را دور نزنید و انکار هم نکنید. یا ایها الذین امنوا لاتتولوا قوما غضب الله علیهم قد یئسوا من الاخرة کما یئس الکفار من اصحاب القبور 13 ممتحنه
2 ) اگر دوست دارید برخلاف این همه ایات قران که از ولایت و دوستی و پیروی کفار و یهود برحذر میدارد، از انها پیروی کنید خوب این همه توجیه لازم ندارد.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8821با سلام برادر. گفتید اگر همان کلمه باذنی را میخواندی متوجه میشدی که به اذن خداوند بوده است.جواب(( 1 ) ساختن مجسمه گلی که معجزه نمیخواهد این همه انسان مجسمه گلی ساخته اند و میسازند. اگر اذنی هم باشد مربوط به حرمت یا حلیت مجسمه سازی است یا مربوط به اینکه اینکار با خلق استقلالی خداوند مشتبه نگردد و کسی فکر نکند اگر مجسمه ساخته میشود یا روح در ان دمیده میشود پس نعوذبالله عیسی سلام الله علیه خدا یا اله است.
2 ) و خداوند میفرماید ام جعلوا لله شرکاء خلقوا کخلقه فتشابه الخلق علیهم قل الله خالق کل شیء و هو الواحد القهار16 رعد
فاخرج لهم عجلا جسدا له خوار فقالوا هذا الهکم و اله موسی فنسی سوره طه 88 آیا سامری هم از خدا اذن گرفته؟
یعملون له ما یشاء من محاریب و تماثیل و جفان کالجواب و قدور راسیات 13 سبا
متاسفانه شما به جای اینکه کلمات خلق و شرک و توکل را بفهمید، اینگونه با قران رفتار میکنید و نتیجه اش هم جز دوری از قران نخواهد بود.
3 ) ایا این چیزهایی که توسط مومنان یا مشرکان ساخته میشود همه از خداوند اذن گرفته اند؟ و ایا همه سازندگان مشرک هستند؟ لطفا راهی هم پیش روی مومنین بگذارید که چگونه از خداوند اذن بگیرند تا مشرک نشوند!!))
گفتید و اگر راست میگویی یک ایه بیاور که خداوند به امام زادگان اذن داده باشد.
جواب(( چرا فقط امام زادگان مگر مومنین فقط امام زاده ها هستند.
1 ) دعا کردن جایز است. به دلیل ایات قران و عقل، پس مومنین هم میتوانند دعا کنند.
2 ) درخواست از انسان ها جایز است به دلیل ایاتی که گفتم و به دلیل اینکه همه مومنین این کار را میکنند. پس مومنان هم انسان هستند و هم میتوان از انها درخواست کرد.
3 ) مردگان هم میشنوند. به دلیل ایاتی که گفتم علاوه بر روایات. پس مومنین هم که مرده یا شهید شده اند، می شنوند.
پس خداوند هم به دعا و هم به درخواست، اذن داده است و مردگان هم میشنوند))
گفتید برادرم ایا امامزادگان میتوانند مثل شما را خلق کنند؟
1 ) خلق خدا با خلق بشر فرق دارد خلقو کخلقه فتشابه الخلق الیهم و سایر ایات پس بهتر است اول معنای خلق را متوجه شوید.
2 ) هر کس با توجه به قدرت و علم خود میتواند چیزی درست کند. ایات محاریت و تماثیل و قدرت علم من الکتاب که ایاتش را گفتم.
3 ) لازم نیست کسی حتما خودش چیزی خلق کند بلکه از خداوند درخواست میکند و خداوند دعای او را مستجاب میکند.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8822با سلام برادر.گفتید از همان جایی که خداوند میگوید و لقد یسرنا القران للذکر فهل من مدکر ولی انها مصداق این ایه هستند و مثل الذین کفروا کمثل الذی ینعق بما لایسمع الا دعاء و نداء صم بکم عمی فهم لایعقلون
جواب((1 ) جواب شما قبلا در باره ایه لقد یسرنا القران داده شد.
2 ) خوب مخالف شما دقیقا همین ایات را علیه شما میگوید. می دانید چرا چون این سخن شما ادعای تشخیص مصادیق ایات است بدون داشتن دلیل. مثل اینکه بگویند ما به فقرا غذا میدهیم نه به ثروتمندان، بعد شما بگویید من فقیر هستم و سایرین ثروتمند. این فقط ادعا است و سایرین هم خود را مصداق فقر می دانند.
پس اولا شما فقط ادعا میکنید. دوما هر مولوی و مجتهدی ، همین ادعا را دارد. سوما شما بهتر است به جای ادعاها توخالی ، دلیل و برهان بیاورید. قل هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین.
بله شما از افرادی هستید که خود را عقل کل میدانند. خود رایی خیلی بد است. انسان باید تابع دلیل وبرهان باشد. این ایات دلیل مخالفان شما هم هست.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8824طبق ایه لاتقم علی قبره در سوره توبه ایه 84 روشن است که پیامبر بر سر قبر مومنین میرفته اند و از رفتن سر قبر منافقین نهی شده اند.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9144خداوند در مورد خلق کردن با واسطه می فرمایدارم ذات العماد التی لم یخلق مثلها فی البلاد سوره فجر
خلق کردن به واسطه قدرت خداوند، شرک نیست. بلکه اگر برای چیزی قدرت مستقل قائل شوید شرک است و خداوند در آیات قرآن با فعل لایملکون و … این استقلال را از غیر خود نفی میکند. مالکیت استقلالی را از آن خود میداند.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9207اینکه گفته ای (زنده و مرده چیزی نمیدهند خدا میدهد. همانطور که یک مومن از مومن دیگر چیزی میخواهد و او برایش دعا میکند ودعای مومن در حق برادرش مستجاب میشود.)
برادرم مسئله اینجاست که آن فرد مومن مرده و داخل قبر از کجا صدای شما را می شنود ؟؟
یا اینکه شما را می بیند ؟؟
آیا همان فرد در زمان زنده بودنش به طور مثال اگر در ایران باشد و فردی در عراق او را صدا کند آیا او میشنود ؟؟
و اگر به عقیده ی شما آن فرد مرده که در برزخ است می شنود و می تواند برای شما کاری انجام دهد ، دلیل شما از قران چیست ؟؟
و یا اگر آن فرد می بیند ، آیا داخل اتاق خواب همسرش بعد از ازدواج را می بیند ؟؟
داخل اتاق خواب دیگر مردم را چطور ؟؟
صدایشان را چطور ، داخل اتاق را خواب می شنوند ؟؟
آیا یک شهید یا یک مرده همبستر شدن همسرش با شوهر جدیدش را می بیند ؟؟
صدایشان را در اتاق خواب می شنود ؟؟؟
اینکه به ایه 79 یوسف استناد کرده ای . در کجای این ایه دستور داده شده پس از فوت به سر قبر یعقوب بروید ؟؟
و اینکه به ایه 64 نساء استناد کرده ای . در کجای این ایه دستور داده شده پس از فوت به سر قبر پیامبر بروید ؟؟
و اینکه به ایات 78و79و91و92 سوره اعراف استناد کرده ای . چه ربطی به موضوع توسل به اهل قبور دارد ؟؟
و اینکه به 45 زخرف استناد کرده ای . کجا پیامبر بر سر قبر فردی یا پیامبری رفت و از او سوال کرد ؟؟؟
و اینکه به ایه 13 ممتحنه استناد کده ای و گفته ای (از طرفی این مشرکین و کفار هستند که از اصحاب قبور مایوس هستند)
برادرم مشرکین آن زمان عقل و شعور داشتند و فهمیدند اهل قبور نمی توانند کاری بکنند .
و همین ایه نشان دهنده ی این است که اهل قبور نمی تواند کاری بکند چه برای مشرک چه برای مومن .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9208با سلام . من مدت چندین روز متوجه نبودم که در این پست شما آمده ای تا جواب بدهم .اینکه گفته ای (جواب(( 1 ) انسان با انسان فرق دارد. کسی که بخشی از علم کتاب را داشت تخت بلقیس(نمل 40 ) را به چشم به هم زدنی اورد، اب اوردن که عددی نیست.)
برادرم چرا مغلطه بازی میکنی ؟؟
سوال من خیلی واضح و روشن درباره ی توسل به مرده و اهل قبور است .
و شما برای مشوش کردن ذهن خواننده مغلطه بازی می کنی و موضوعی که هیچ ربطی به توسل به مرده و اهل قبور ندارد را مطرح میکنی .
اینکه گفته ای (جواب(( ایات خداوند پیش روی شماست. روایات هم هست که فعلا بحث ما از قران است.))
برادرم اگر راست می گویی و دروغگو و کذاب نیستی و به خدا و قران افترا نمی بندی آیاتی که خداوند دستور داده باشد که به مردگان و اهل قبور متوسل شوید را بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .
اینکه گفته ای (پس مرده حداقل اگر در جایی که صدایش میکنیم، حاضر باشد صدا را می شنود مثل زنده ها.)
برادرم با اگر و اما چیزی ثابت نمی شود .
اینکه گفته ای (مردگان هم اولا مثل شما اسیر بدن خاکی نیستند و دوما مثل هم نیستند. مومن و کافر و شهید و پیامبر داریم و خداوند به هر کدام جایگاهی داده است.)
این موضوع چه ربطی به توسل به اهل قبور و امام زادگان دارد ؟؟
مغلطه بازی نکن و بحث را به انحراف نکشان . حواسم جمع است .
موضوع بحث توسل به مرده و اهل قبور می باشد .
اینکه گفته ای (4 ) خدا میفرماید بهشت به وسعت اسمان و زمین است ولی بهشتیان با جهنمیان سخن میگویند ویکدیگر را صدا میکنند و نادی اصحاب الجنة اصحاب النار اعراف 44 وقتی ایات و روایات هست شما به ایات خدا شک نکن به فهم خودت شک کن. ایات را گفتم.)
این موضوع چه ربطی به توسل به اهل قبور و امام زادگان دارد ؟؟
مغلطه بازی نکن و بحث را به انحراف نکشان . حواسم جمع است .
موضوع بحث توسل به مرده و اهل قبور می باشد .
اینکه گفته ای (پس شما ادعا دارید چون سخنان را میشنوید، اتاق خواب افراد را هم میبینید!!))
برادرم شما ادعا می کنید که آنها می شوند پس حتما صدای آخ و اوف آنها را نیز می شنوند .
ضمنا ایه 13 ممتحنه چه ربطی به توسل به مرده ها و اهل قبور و امام زادگان دارد ؟؟
اینکه گفته ای (اگر دوست دارید برخلاف این همه ایات قران که از ولایت و دوستی و پیروی کفار و یهود برحذر میدارد، از انها پیروی کنید خوب این همه توجیه لازم ندارد.)
برادرم مثل اینکه خودت را در اینه دیده ای !!!
و حالا مظلوم نمایی هم می کنید .
همانطوری که در صدر اسلام مدافعین به توسل به لات و عزی و منات پیامبر را کافر می دانستند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9209اینکه گفته ای (جواب(( 1 ) ساختن مجسمه گلی که معجزه نمیخواهد این همه انسان مجسمه گلی ساخته اند و میسازند.)برادرم این جواب شما چه ربطی به جواب من دارد ؟؟؟
از همین نحوه ی جواب دادن شما مشخص می شود که هیچ ایه ای در قران درباره ی توسل به مرده ها و اهل قبور وجود ندارد .
و اینکه به ایات 16 رعد و 88 طه و 13 سبا و … استناد کرده اید .
این آیات چه ربطی به توسل به اهل قبور و امام زادگان دارد ؟؟
مغلطه بازی نکن و بحث را به انحراف نکشان . حواسم جمع است .
موضوع بحث توسل به مرده و اهل قبور می باشد .
اینکه گفته ای (متاسفانه شما به جای اینکه کلمات خلق و شرک و توکل را بفهمید، اینگونه با قران رفتار میکنید و نتیجه اش هم جز دوری از قران نخواهد بود.)
برادرم مثل اینکه خودت را در اینه دیده ای !!!
و حالا مظلوم نمایی هم می کنید .
همانطوری که در صدر اسلام مدافعین به توسل به لات و عزی و منات پیامبر را کافر می دانستند .
اینکه گفته ای (مردگان هم میشنوند. به دلیل ایاتی که گفتم علاوه بر روایات. پس مومنین هم که مرده یا شهید شده اند، می شنوند.)
برادرم چندین بار از شما خواستم که ایاتی که دستور به توسل به قبر پس از فوت پیامبر را داده بیان کنید .
و آیاتی که دستور داده به سر قبر امام زادگان بروید را بیان کنید تا خوانندگان قضاوت کنند و دروغگو و کذاب رسوا شود .
اینکه گفته ای (لازم نیست کسی حتما خودش چیزی خلق کند بلکه از خداوند درخواست میکند و خداوند دعای او را مستجاب میکند.)
برادرم موضوع بحث توسل به بعد از فوت پیامبر و اهل قبور می باشد .
و من از خوانندگان می خواهم که ببینند که آیا این آقایان مدافع توسل به مردگان و اهل قبور می توانند از قران ایه ای بیاورند که خداوند دستور داده باشد که به قبور متوسل بشوید ؟؟
و یا دروغگو وکذاب هستند ؟؟
و مصداق ایه 7 سوره آل عمران می باشند (فَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاءَ الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاءَ تَأْوِيلِهِ)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9210اینکه گفته ای (پیامبر بر سر قبر مومنین میرفته اند و از رفتن سر قبر منافقین نهی شده اند.)برادرم آیا پیامبر برای کمک خواستن از مرده ها بر سر قبر مومنین می رفته ؟؟!!!!
یا برای آنها دعا می کرده ؟؟؟
و از خداوند برای آنها آمرزش می طلبیده.
همانطوری که ما می رویم و برای پدر و مادرمان آمرزش می طلبیم .
برادرم موضوع بحث توسل به بعد از فوت پیامبر و اهل قبور می باشد .
و چندین بار از شما خواستم که ایاتی که دستور به توسل به قبر پس از فوت پیامبر را داده بیان کنید .
و آیاتی که دستور داده به سر قبر امام زادگان بروید را بیان کنید تا خوانندگان قضاوت کنند و دروغگو و کذاب رسوا شود .
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
گفتم من به ائمه توکل نمی کنم ولی از انها درخواست می کنم. همانطور که به بقیه انسانها توکل نمیکنیم ولی از انها درخواست میکنیم.
گفتید: شما در زمان حیات پدر خود یک لیوان اب بخواهید به شمامیدهد. ایا پس از فوت به سر قبرشان بروید بگویی یک لیوان اب بده به شما می دهد؟
جواب((
1 ) آیا شما از کسی که میخواهد اب بیاورد آیا از او میخواهید عمل جراحی هم بکند یاخیاطی هم بکند؟ آیا از خیاط میخواهید پزشکی کند؟ پس چه زنده و چه مرده مثل هم هستند. پس اگر درخواست از خیاط مرده شرک است پس درخواست پزشکی از خیاط زنده هم شرک است.
2 ) زنده و مرده چیزی نمیدهند خدا میدهد. همانطور که یک مومن از مومن دیگر چیزی میخواهد و او برایش دعا میکند ودعای مومن در حق برادرش مستجاب میشود.
یا ابانا استغفرلنا ذنوبنا یوسف 97
و ما ارسلنا من رسول الا لیطاع باذن الله و لو انّهم اذ ظلموا انفسهم جاءوک فاستغفروالله واستغفر لهم الرسول لوجدوالله توابا رحیما سوره نسا 64
3 ) آیا اگر پسر برای پدر خود اب بیاورد نیروی خود را از کجا می اورد خدا به او میدهد یا خودش انجام میدهد؟ ان القوة لله جمیعا
آیا اگر یک دکتر مریضش را درمان کند نیروی ان را خودش بدست اورده یا از خدا گرفته است؟ ان القوة لله جمیعا
4 ) از طرفی مردگان می شنوند به دلیل آیات قرآن
فاخذتهم الرجفة فاصبحوا فی دارهم جاثمین 78 فتولی عنهم و قال یا قوم لقد ابلغتکم رسالة ربی و نصحت لکم و لکن لاتحبون الناصحین 79 اعراف
فاخذتهم الرجفة فاصبحوا فی دارهم جاثمین 91 الذین کذبوا شعیبا کان لم یغنوا فیها الذین کذبوا شعیبا کانوا هم الخاسرون 92 فتولی عنهم و قال یا قوم لقد ابلغتکم رسالات ربی و نصحت لکم فکیف آسی علی قوم کافرین 93 اعراف
و اسال من ارسلنا من قبلک من رسلنا اجعلنا من دون الرحمن آلهة یعبدون 45 زخرف
5 ) از طرفی این مشرکین و کفار هستند که از اصحاب قبور مایوس هستند نه مومنین.
یا ایها الذین آمنوا لاتتولوا قوما غضب الله علیهم قد یئسوا من الاخرة کما یئس الکفار من اصحاب القبور 13 ممتحنه