Home › انجمن ها › شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت › فلسفه توسل چیست؟؟(بخش دوم)
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط یه دوست در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9216شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9227
با سلام.
متاسفانه شما مکررا به این جملات اکتفا کرده اید : مغلطه نکن . بحث را به انحراف نکشان. حواسم جمع است. اگر کذاب نیستی ایات توسل به مرده بگذار
.چه ربطی دارد. و… از این دست جملات . و جناب حبیب هم به خطابه اکتفا کردند و قصه های قران را تاریخ گذشته و اساطیر الاولین دانستند.
اما من به شما به همراه ایات کتاب حق و دلایل عقلی مفصل و مکرر توضیح دادم و اکنون بطور خلاصه می گویم.
گفتم و می گویم آیات توفی و آیات حیات آخرت و آیات شنیدن مردگان را انکار نکنید. و لذاست همانطور که قوم موسی تقاضای داشتن خدای دیدنی که موافق تفکرات مشرکان بود را داشتند شما هم از خدا تقاضای همین امور مشرکانه را دارید. و لذا می گویید برای ما ایه بیاور که تایید کند تفکرات مشرکانه ما را. در صورتی که خداوند از همان ابتدا این تفکرات مشرکانه را باطل کرد. و جواب شما و مشرکین را در آیات توفی و شهدا داده است.
گفتم و می گویم تفکرات مشرکان را کنار بگذارید چون آنها بودند که مردن را نابودی می پنداشتند. و ایات آنرا انکار نکنید.
گفتم و می گویم آیات توسل به پیامبران و آیه توبه مبنی بر قربات و آیه جستن وسیله را انکار نکنید.
تناقضات برداشت شما از چند آیه قران که می گفتید مربوط به مردگان است را بیان کردم. و گفتم پیامبر مامور انذار مردگان نبودند. اما متاسفانه با کوته فکری گفتید همین ایه چون گفته مرده پس تایید است نه تکذیب که به دلایل عقلی و قرانی توضیح دادم. اما شما حتی نفهیمدید با این توجیهات نه تنها ایه را کنار گذاشتید بلکه فلسفه انذار که مخصوص زنده ها هست نه مرده را انکار کردید و لازمه سخن شما این می شود که پیامبر مامور بودند مرده ها را هم انذار کنند.و این یعنی انکار ضروریاتی که هر مسلمان به ان معتقد است.
گفتم بفهمید من دونه چیست. اما از جواب شما جناب عبد الله معلوم شد که هنوز نقش من دونه را هم نفهمیدید.
گفتم و می گویم استثناءات قرآنی را انکار نکنید و به آنها مراجعه کنید.و از سویی متاسفانه شما هنوز انواع استثناء را نمی دانید. و شما هنوز تفاوت حصر اضافی را با حصر حقیقی نمی دانید.
می گویم آیات خداوند را بفهمید که از ملکیت و استقلال نهی کرده است و اینکه آنها را انکار نکنید. گفتم و می گویم خداوند از آلهة و قدرت استقلالی نهی کرده پس به ایات قران ایمان بیاورید. گفتم و می گویم سنت و روایات را انکار نکنید.
گفتم و می گویم کلمات قران را هم نفهمیدید که تعریفی از آنها ندارید و در عموم و اطلاق تعریفتان به تناقض می رسید.
البته سخن بیش از اینها است و لازمه این باورهای شما چیزی جز انکار ایات الهی نیست. و به علاوه ختم می شود به عدم ایمان به حیات آخرت و نقض فلسفه ازمایش انسانها و عبث و باطل دانستن خلقت خداوند. که فعلا توضیح بیشتر را موکول می کنم به زمان مقتضی. و همچنین این باورهای شما با بدیهیات عقلی در تناقض است. که تا حدودی در نوشته هایم توضیح دادم.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9228بنام خداالسلام علی عبادالله الصالحین
شنیدن و دیدن و حیات اخروی در گذشتگان از این دنیا از ارکان ایمان و باور به معاد است و اصل مسلم دین مبین اسلام.
جناب کلمه با تمسک و عنوان یک حقیقت در نتیجه گیری دچار خطایی شده است که مشرکین می شوند و شده اند.
اینکه بنده می تواند از توانایی های قابل استفاده و معروف دیگران بهره مند شود جای تردید نیست.و البته چنانچه منکر امکان تمتع از نعمات الهی شود دچار کفر و انحراف خواهد بود.
همه بندگان خدا می توانند و باید در امور بر و تقوا یار و یاور یکدیگر باشند.و این لازمه حیات دنیوی و امر اکید رب العالمین است.
طلب دعای خیر و استعانت از دیگران در حد متعارف و معقول از تکالیف است.همچنانکه تلاش در تعاون و یاری دیگران و استدعای خیر برای خود و دیگران از امور واضح و موکد است.
از طرفی نباید از این امر واضح و مصرح در نصوص غافل شد که حیات دنیوی مخصوص عبادت و تلاش و عمل است و حیات اخروی محل کیفر و دیدن نتیجه اعمال.
ارتباط بین مخلوقات تابع سنت الهی است.و صراحت در کوتاه بودن دست درگذشتگان از دنیای فانی هم موکد و هم معقول است.
قائلین به توسل به درگذشتگان عملا” قدرت و سلطنت و صمدیت الله جل جلاله را منکر می شوند.و وسیله نجات خود را در افراد خلاصه می کنند.در صورتی که تمتع از من دون الله تابع قوانین و سنن الهی است.و سنت الهی بر یک سویه بودن مسیر مخلوقات از دنیای فانی به دنیای باقی است.
در ارتباط با تمتع و یا توسل مجاز و معروف از اشخاص روشن است که استفاده از معلومات و توانایی ها و آثار ایشان معقول و ممکن و حتی لازم است.و خلط این معنا با توسلات موهوم چون دخیل شدن و یا واسطه قرار دادن من دون الله بین خود و خدا انحراف مهلکی است که در قالبهای گوناگون بسته به نوع توهم و تصورات باطل رخ می دهد.
اقرار صریح در عدم علم غیب انبیا که خود مهبط وحی الهی بوده اند و شهادت ایشان در این امر که تا زمان رحلت از این دنیا شاهد اعمال امت خویش بوده اند و پس از آن و جز آن الله سبحانه و تعالی است که عالم کل شی است،خط بطلان اکیدی بر ادعای مشرکین و از جمله قائلین به توسل اموات است.
پس حیات اخروی و خصوصیات آن را بهتر بشناسیم و جدایی و تقدم و تاخر مصرح در آیات آن را در یابیم.
دنیای فانی مخصوص عبادت است و دنیای باقی دار مکافات و کیفر اعمال.
اینکه تنعم و رفاه جاوید در آخرت شامل متقین از انبیا و صدیقین و شهدا و صالحین می شود و به حق در نصوص به آن اشاره و بشارت داده شده از این جهت قابل توجه است که عاقبت امور و اعمال معرفی شود و در مقابل عقوبت عمل ناشایست و منکر مشخص گردد.
این توضیحات واضح و البته ساده و قابل فهم چیزی نیست که غقل سلیم و تسخیر و مسحور نشده ای از درک آن عاجز بماند.ولی متاسفانه در جوامع آلوده به شرک و خرافه هنوز شاهد باورهایی بر خلاف چنین واضحات هستیم.
والسلام علی من اتبع الهدی
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9229با سلام .اینکه گفته ای (شما هم از خدا تقاضای همین امور مشرکانه را دارید. و لذا می گویید برای ما ایه بیاور که تایید کند تفکرات مشرکانه ما را.)
برادرم اولا: ما اهل سنت که خداوند را به یگانگی یاد می کنیم و فقط و فقط از خداوند درخواست کمک می کنیم شما ما را به شرک متهم می کنید !!!
ولی اگر مثل مردم مکه در صدر اسلام که مردگان و تمثال مردگان (لات و منات و عزی) را واسطه قرار میدادند (3 زمر و 18 یونس) ما اهل سنت هم مثل آنها مردگان را شفیع و واسطه قرار می دادیم ، شما حتما ما را پیرو توحید خالص می دانستید !!!
چون جیب ما را هم خالی می کردید و شما به نان و نوایی می رسیدید .
دوما : با استناد به اعتقاد شما پس می شود به مرده ی لات و منات و عزی متوسل شد و آنها را واسطه قرار داد !!!
اینکه گفته ای (گفتم و می گویم تفکرات مشرکان را کنار بگذارید چون آنها بودند که مردن را نابودی می پنداشتند. و ایات آنرا انکار نکنید.)
برادرم من چندین بار گفتم : حیات پس از مرگ برای پاسخگویی به اعمال و دریافت جزا و پاداش حق است و لعنت بر منکرش و چه ربطی به توسل به اهل قبور دارد ؟؟
مغلطه بازی نکن و بحث را به انحراف نکشان . حواسم جمع است .
موضوع بحث توسل به مرده و اهل قبور و امام زادگان می باشد .
اینکه گفته ای (گفتم و می گویم آیات توسل به پیامبران و آیه توبه مبنی بر قربات و آیه جستن وسیله را انکار نکنید.)
برادرم در کدام ایه خداوند دستور داده که به قبر پیامبران متوسل شویم ؟؟!!!
دعا خواستن از پیامبران در زمان حیات با توسل به قبر آنها پس از فوت فرق دارد .
اینکه گفته ای (تناقضات برداشت شما از چند آیه قران که می گفتید مربوط به مردگان است را بیان کردم.)
چرا دروغ می گویی ؟؟؟
شما نتوانستی حتی پاسخ ایه 20 و 21 سوره ی نحل را بدهی چه برسد به بقیه آیات .
اینکه گفته ای (گفتم بفهمید من دونه چیست. اما از جواب شما جناب عبد الله معلوم شد که هنوز نقش من دونه را هم نفهمیدید.)
برادرم من دون الله یعنی هر چیزی غیر از خدا .
اینکه گفته ای (گفتم و می گویم استثناءات قرآنی را انکار نکنید و به آنها مراجعه کنید.)
من از شما چندین بار از شما خواستم که ایاتی که دستور به توسل به قبر پس از فوت پیامبر را داده بیان کنید .
و آیاتی که دستور داده به سر قبر امام زادگان بروید را بیان کنید تا خوانندگان قضاوت کنند و دروغگو و کذاب رسوا شود .
اینکه گفته ای (. که فعلا توضیح بیشتر را موکول می کنم به زمان مقتضی.)
برادرم ما هم منتظر هستیم که امثال شما علمای شیعه در این موضوعات شبهه افکنی کنند تا من با استناد به ایات قران و مرتبط با موضوع پاسخ بدهم و خوانندگان قضاوت کنند و دروغگو و کذاب را بشناسند و اگر امثال شما وارد این بحث ها نشوید و شبهه افکنی نکنید این سایت از رونق می افتد و بازدید کنندگان خود را از دست می دهد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9232با سلام .
گفتید ما اهل سنت که خداوند را به یگانگی یاد می کنیم و فقط و فقط از خداوند درخواست کمک می کنیم
جواب این هم یکی از دروغهایتان . اتفاقا اهل سنت از غیر خداوند در خواست کمک می کنند. پس بیخود خودتان را موحد ندانید.
گفتید مردم مکه در صدر اسلام مردگان و تمثال مردگان (لات و منات و عزی) را واسطه قرار میدادند
جواب مشرکین مرده پرست نبودند بلکه اله پرست بودند و شما باز هم ایات خدا را انکار کردید و مشرکین را معتقد به حیات اخرت دانستید شما به خدا تهمت و افترا می بندید چون می گویید خداوند بیکاربوده به مشرکینی که به حیات مرده ایمان داشتند امر کرده که به حیات اخرت ایمان بیاورند. و بیکار بوده ایات توفی و شهدا را نازل کند. بس کنید این انکارها و تهمت ها را. پس این شمایید که به کفر خود اذعان میکنید. و الا ما که به حیات اخرت ایمان داریم و مرده پرست نیستیم.
گفتید حیات پس از مرگ برای پاسخگویی به اعمال و دریافت جزا و پاداش حق است
جواب شما حیات اخرت را از زندان هم بدتر می دانید. ساده انگار نباشید. کسی که حیات دارد اختیار هم دارد. جزا و پاداش ربطی به حیات و اختیار انسان ندارد.
با بهشتی که شما برای مومنین ترسیم می کنید، بهشت از زندان هم بدتراست. لااقل انسان در زندان یک اختیاری دارد اما در بهشت خیالی شما انسان ها هیچ اختیار و اراده ای ندارند و فقط باید منتظر باشند که پاداشی که برای انها تعیین شده را به انها بدهند. این بهشت شما که از زندان هم بدتر است. نکند آیات بهشت را هم باید ما به شما متذکر شویم. نکند میخواهید ایات بهشت را هم انکار کنید یا تحریف کنید. انسان در بهشت اختیار دارد، تسبیح دارد، لذت میبرد و …. اینها را که دیگر ما نباید به شما یاد بدهیم. وقتی بهشت را اینطور ترسیم کنید دیگر جهنم چه خواهد بود؟!!! و در اخرت کارهای انسان اثر دارد اما برای اعمال اخرتی، دوباره پاداش و جزا قرار نمی دهند. اگر شما به فقیری غذا بدهید اثر ان میشود سیرشدن ولی پاداش آن چیز دیگری است. قبل تر توضیح دادم تفاوت اثر اعمال با جزا و پاداش را.
گفتید برادرم در کدام ایه خداوند دستور داده که به قبر پیامبران متوسل شویم ؟؟!!!
و گفتید و آیاتی که دستور داده به سر قبر امام زادگان بروید را بیان کنید.
جواب باز هم که از خدا می خواهید تاییدیه بگیرید تا افکار مشرکانه شما را تایید کند. باز هم که میخواهید ایات توفی و شهدا و … را انکار کنید.
گفتید برادرم من دون الله یعنی هر چیزی غیر از خدا .
جواب اولا باز هم معلوم شد نقش اعرابی من دون الله را نمی دانید و ثانیا معلوم شد معنی انرا هم نمی دانید چون من دون الله یعنی غیر خدا ، نه ، هر چیزی غیر خدا. لطفا بر بیسوادی خود اصرار نکنید.
بعد هم من از شما سنی ترم.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9233با سلام . شما با پیش فرض هایی که دارین دست به ترجمه و تفسیر آیه زدین، ممکنه این آیه پیش فرض هاتون رو تغییر بده! به خود آیه دقت کنید گفته به دعاتون غافل هستند میشه بگید سنگ و چوبها مشغول چه کاری هستند که حواسشون پرت شده و غافل شدند !؟ اگه مرده باشه چون حیات برزخی دارند ممکنه مشغول نعمت خدا ، یا ممکنه مشغول عذاب خدا باشند که تا قیامت هم مشغول هستند . (ﻭَ ﻣﺎ ﺭَﺑُّﮏَ ﺑِﻐﺎﻓِﻞٍ ﻋَﻤَّﺎ ﺗَﻌْﻤَﻠُﻮﻥَ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ ،ﻫﺮﮔﺰ ﻏﺎﻓﻞ ﻧﯿﺴﺖ ( 123هود .) اگه شما یه زحمت میکشیدید و آیه بعدی را ملاحظه میکردید دیگر به زحمت نمی افتادید فقط یه نکته به مرفوع ناس دقت کنید.!! ﻭَ ﻣَﻦْ ﺃَﺿَﻞُّ ﻣِﻤَّﻦْ ﻳَﺪْﻋُﻮﺍ ﻣِﻦْ ﺩُﻭﻥِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻣَﻦْ ﻻ ﻳَﺴْﺘَﺠﻴﺐُ ﻟَﻪُ ﺇِﻟﻰ ﻳَﻮْﻡِ ﺍﻟْﻘِﻴﺎﻣَﺔِ ﻭَ ﻫُﻢْ ﻋَﻦْ ﺩُﻋﺎﺋِﻬِﻢْ ﻏﺎﻓِﻠُﻮﻥَ {5} ﻭَ ﺇِﺫﺍ ﺣُﺸِﺮَ ﺍﻟﻨَّﺎﺱُ ﮐﺎﻧُﻮﺍ ﻟَﻬُﻢْ ﺃَﻋْﺪﺍﺀً ﻭَ ﮐﺎﻧُﻮﺍ ﺑِﻌِﺒﺎﺩَﺗِﻬِﻢْ ﮐﺎﻓِﺮﻳﻦَ {6} ﻭ ﮐﯿﺴﺖ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﮐﺲ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺧﺪﺍ ﮐﺴﯽ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺗﺎ ﺭﻭﺯ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﺍﻭ ﺭﺍ ﭘﺎﺳﺦ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ ، ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﺩﻋﺎﯾﺸﺎﻥ غافلند؟(5) ﻭ ﭼﻮﻥ محشور شوند ، مردم ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺩﺗﺸﺎﻥ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﻭﺭﺯﻧﺪ. (6 احقاف) . میشه بگید در کجای قرآن به سنگ و چوب ، ناس گفته شده !؟؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9234ﺫَﻟِﮏَ ﺑِﺄَﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻫُﻮَ ﺍﻟْﺤَﻖُّ ﻭَﺃَﻥَّ ﻣَﺎ ﯾَﺪْﻋُﻮﻥَ ﻣِﻦ ﺩُﻭﻧِﻪِ ﻫُﻮَ ﺍﻟْﺒَﺎﻃِﻞُ ﻭَﺃَﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻫُﻮَ ﺍﻟْﻌَﻠِﯽُّ ﺍﻟْﮑَﺒِﯿﺮُ ترجمه = ﺍﯾﻦ ﺑﺪﺍﻥ ﺳﺒﺐ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﺪﺍ ﺧﻮﺩ ﺣﻖّ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺧﺪﺍ ﺧﻮﺩ ﻭﺍﻻ ﻭ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ (62 سوره حج) و 30 لقمان . ﻭَ ﻟَﺎ ﺗَﺴُﺒُّﻮﺍْ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳَﺪْﻋُﻮﻥَ ﻣِﻦ ﺩُﻭﻥِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻓَﻴَﺴُﺒُّﻮﺍْ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻋَﺪْﻭَﺍ ﺑِﻐَﻴﺮِْ ﻋِﻠْﻢٍ ترجمه = آنانی که به جز خدا را میخوانند دشنام مدهید که آنان از روی دشمنی به نادانی خدا را دشنام خواهند داد . (108 انعام) سلام شما با ترجمتون سعی در صدور مجوز به (یدعون من دونه) هستین ولی باید این نکته رو قبول کنید که من دون الله کلا باطل است و مسلمانان با فاعل این عمل کینه و دشمنی دارند . حالا اگر به آیه 87 سوره زخرف مراجعه کنید : ﻭَ ﻟَﺌِﻦْ ﺳَﺄَﻟْﺘَﻬُﻢْ ﻣَﻦْ ﺧَﻠَﻘَﻬُﻢْ ﻟَﻴَﻘُﻮﻟُﻦَّ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻓَﺄَﻧَّﻰ ﻳُﺆْﻓَﮑُﻮﻥَ ترجمه= ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﭙﺮﺳﯽ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺁﻓﺮﯾﺪﻩ ، ﻗﻄﻌﺎً ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ: ﺧﺪﺍ ﭘﺲ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﺯ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺍﻭ ﻣﻨﺤﺮﻑ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ؟! ]87زخرف[ این ایه درباره شفاعت خواهان آیه قبل یا به قول شما مشرکین آیه قبل صحبت میکنه که به جز شفاعت خدا را میخواندند این مطلب رو قبول دارید ؟؟ اگه به ترجمه شما نگاهی بندازیم نوشتید: ﻣﺎﻟﮏ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ ﺁﻧﺎﻥ( ﯾﻌﻨﯽ ﺁﻟﻬﺔ )ﮐﻪ: ( ﻣﺸﺮﮐﯿﻦ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻣﻦ ﺩﻭﻥ ﺍﻟﻠﻪ ) ﺷﻔﺎﻋﺘﯽ ﺭﺍ ﻣﮕﺮ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺷﻬﺪ ﺑﺎﻟﺤﻖ ﻭ ﻫﻢ ﯾﻌﻠﻤﻮﻥ . در این ترجمه مشرکین را به ترجمه اضافه کردید . آیه گفته (الذین یدعون) کسانی که میخوانند شما ترجمه کردید کسانی که مشرکین میخوانند لطفا توضیح دهید که چگونه مشرکین را به ترجمه اضافه کردید ؟؟ (البته به نظر من مشرکین درسته و بت و الهه اضافی است) . و توضیحی درباره آیه 87 سوره زخرف بدید که اصلا ربطی به آیه مورد بحث ما دارد یا نه ؟!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9250ﻭَ ﻟَﺌِﻦْ ﺳَﺄَﻟْﺘَﻬُﻢْ ﻣَﻦْ ﺧَﻠَﻖَ ﺍﻟﺴَّﻤﺎﻭﺍﺕِ ﻭَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽَ ﻟَﻴَﻘُﻮﻟُﻦَّ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻗُﻞْ ﺃَ ﻓَﺮَﺃَﻳْﺘُﻢْ ﻣﺎ ﺗَﺪْﻋُﻮﻥَ ﻣِﻦْ ﺩُﻭﻥِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺇِﻥْ ﺃَﺭﺍﺩَﻧِﻲَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺑِﻀُﺮٍّ ﻫَﻞْ ﻫُﻦَّ ﮐﺎﺷِﻔﺎﺕُ ﺿُﺮِّﻩِ ﺃَﻭْ ﺃَﺭﺍﺩَﻧﻲ ﺑِﺮَﺣْﻤَﺔٍ ﻫَﻞْ ﻫُﻦَّ ﻣُﻤْﺴِﮑﺎﺕُ ﺭَﺣْﻤَﺘِﻪِ ﻗُﻞْ ﺣَﺴْﺒِﻲَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻳَﺘَﻮَﮐَّﻞُ ﺍﻟْﻤُﺘَﻮَﮐِّﻠُﻮﻥَ {38} ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﭙﺮﺳﯽ: «ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺁﺳﻤﺎﻧﻬﺎ ﻭ ﺯﻣﯿﻦ ﺭﺍ ﺧﻠﻖ ﮐﺮﺩﻩ؟» ﻗﻄﻌﺎً ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﻔﺖ : «ﺧﺪﺍ .» ﺑﮕﻮ: « [ ﻫﺎﻥ ] ﭼﻪ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ ، ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺻﺪﻣﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ ﺁﯾﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺧﺪﺍ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﯿﺪ ، ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺻﺪﻣﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﮐﻨﻨﺪ ﯾﺎ ﺍﮔﺮ ﺍﻭ ﺭﺣﻤﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻦ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﮐﻨﺪ ﺁﯾﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺭﺣﻤﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﺎﺯﺩﺍﺭﻧﺪ؟» ﺑﮕﻮ : « ﺧﺪﺍ ﻣﺮﺍ ﺑﺲ ﺍﺳﺖ . ﺍﻫﻞ ﺗﻮﮐّﻞ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺗﻮﮐّﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ . 38 زمرشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9273با سلام برادر این ادعاهای شما یک بازی دو سر باخت است که یک سر آن در عدم فهم اله پرستی در قرآن است و از واضحات قرانی نهی از اله پرستی است. و یک سر باخت به عدم درک آیات قران یا انکار آنها بر می گردد.
پس اولا تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالْأَرْضُ وَمَن فِيهِنَّ ۚ وَإِن مِّن شَيْءٍ إِلَّا يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَلَـٰكِن لَّا تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ ۗ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا ﴿٤٤﴾ اسراء
وَقَالُوا لِجُلُودِهِمْ لِمَ شَهِدتُّمْ عَلَيْنَا ۖ قَالُوا أَنطَقَنَا اللَّـهُ الَّذِي أَنطَقَ كُلَّ شَيْءٍ وَهُوَ خَلَقَكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ ﴿٢١﴾ فصلت
و دوما بسیاری از ایات قران جدال احسن است. از جمله این آیه و آیه و لو سمعوا (فاطر) و…
سوما دلایل ما رد نشد و ریشه در ضروریات دین دارد.
و چهارما حشر مختص مردم نیست. کما اینکه آیات قران بر آن دلالت می کند.
و ینجما تفاوت اسم و ضمیر را درک کنید.
و ششما انسان های مومن و پاک به دلالت آیات حیات برزخ و… و به دلالت آیات شنیدن مردگان و به دلالت آیات دیگر که مدعیان قرآن آنها را نخوانده اند یا نفهمیده اند، همگی دلالت می کنند که مومنین فقط به نعمت های الهی مشغول نیستند. و روایات هم اینها را تایید می کند.
و هفتما انسان های مومن و پاک همانطور که در این دنیا به گناه فکر نمی کنند و از مشرکین و کفار اعراض می کنند و با مومنین مانوس هستند. بعد از مرگ هم بنا به همان فطرت پاک به مومنین توجه می کنند و به سخنان آنها گوش می دهند و از توجه به مشرکین و منافقین و کفار بیزارند. و شفاعت کنندگان هم نه به آنها گوش می دهند و نه توجه میکنند و نه آنها را شفاعت می کنند.
پس این بازی دو سر باخت است.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9274با سلام
گفتید ایه بگو که خدا دستور به اعمال عبادی داده باشد
جواب اولا در بهشت به کسی دستور نمی دهند بلکه خودشان از ان لذت می برند و دوما یک آیه گفتم شما نمی خواهید بخوانید.
گفتید ایا مردگان قادر متعال هستند
جواب بازهم سخنان جاهلانه، هیچ قدرتی بدون اذن خداوند نیست که نمونه های قرانی آن را هم ذکر کردم. کسانی که پیغمبر هم نبودند.
گفتید از ما یشعرون ایان یبعثون معلوم میشود که منظور بت و اله نیست بلکه منظور اهل قبور است
جواب اولا این مخالف ایات قران بود که گفتم.
دوما هیچ کس حتی پیامبران الهی نمی دانند که چه زمانی مبعوث و محشور می شوند. و معلوم می شود که بت پرستان، بت ها را اله می پنداشت. و این آیه از روی جدال احسن است که شما نفهمیدید.
گفتید بت لات و عزی مجسمه افراد صالح بوده
جواب اولا شما که مدعی بودید قران ملاک شماست در اعتقادات متاسفانه متوسل به تاریخ شدید درحالی که سنتی که به توسل حکم می کند را انکار کردید.
دوما همان تاریخ را هم خوب یاد نگرفتید و الا این سخن را نمی گفتید.
بقیه را در جای خود توضیح دادم
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9287- 5، 6 فصلت 45 ، 46 اسرا
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9290با سلام .اینکه گفته ای (یک سر باخت به عدم درک آیات قران یا انکار آنها بر می گردد.)
برادرم ما اهل سنت قران را خوب درک کرده ایم و درک میکنیم .
این شما هستید که آیات واضح و روشن خداوند را تاویل می کنید .
اگر راست می گویی جواب ایه 18 یونس و 3 زمر را بدهید تا خوانندگان قضاوت کنند .
چون مردم مکه در صدر اسلام طبق این ایات فقط برای تقرب جستن به خداوند و شفیع قرار دادن در نزد خدا به تمثال افراد صالح (لات و منات و عزی) متوسل می شدند و طبق ایات قران خداوند را خالق و رازق و … می دانستند و قبول داشتند .
اینکه گفته ای (حشر مختص مردم نیست.)
برادرم آیا درختان و سنگ ها و … در قیامت حشر می شوند و باید پاسخگوی اعمال خود باشند ؟؟؟!!!
اینکه گفته ای (همگی دلالت می کنند که مومنین فقط به نعمت های الهی مشغول نیستند.)
برادرم ایاتی که مدعی شده ای مربوط به روز قیامت و بعد از حساب و کتاب می باشد .
اینکه گفته ای (بعد از مرگ هم بنا به همان فطرت پاک به مومنین توجه می کنند و به سخنان آنها گوش می دهند و از توجه به مشرکین و منافقین و کفار بیزارند.)
برادرم اگر راست می گویی و دروغگو و کذاب نیستی ایاتی که همین گفته ی شما را تایید کند بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود و خوانندگان قضاوت کنند که چه کسی به خدا و قران تهمت و افترا می زند .
در حالی که هنوز جواب آیه ی 20 و 21 سوره ی نحل را نداده ای .
و من چندین بار از شما خواستم :
اگر راست می گویی و دروغگو و کذاب نیستی و به خدا و قران افترا نمی بندی آیاتی که خداوند دستور داده باشد که به مردگان و اهل قبور متوسل شوید را بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .
و من از خوانندگان می خواهم که ببینند که آیا این آقایان مدافع توسل به مردگان و اهل قبور می توانند از قران ایه ای بیاورند که خداوند دستور داده باشد که به قبور متوسل بشوید ؟؟
و یا دروغگو وکذاب هستند ؟؟
و مصداق ایه 7 سوره آل عمران می باشند (فَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاءَ الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاءَ تَأْوِيلِهِ)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9291با سلام برادرم . چرا به دروغ در بیشتر موارد می گویی یا توضیح دادم یا قبلا جواب دادم و …. ؟؟؟اگر راست می گویی و دروغگو و کذاب و فریب کار و دغل باز نیستی ، آنها را کپی کن و بگذار تا خوانندگان قضاوت کنند .
اینکه گفته ای (یک آیه گفتم شما نمی خواهید بخوانید.)
آن ایه ای که خداوند دستور به اعمال عبادی از قبیل نماز و روزه و … در آخرت داده باشد بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .
اینکه گفته ای (هیچ قدرتی بدون اذن خداوند نیست که نمونه های قرانی آن را هم ذکر کردم.)
برادرم همان اذنی که خداوند به مردگان و اهل قبور داده است تا ما در این دنیا متوسل به آنها بشویم را با آیات قران ثابت کن و یا اذنی که خداوند به ما در این دنیا داده باشد که به مردگان و اهل قبور متوسل بشویم را از قران ثابت کن تا خوانندگان قضاوت کنند و دروغگو و کذاب رسوا شود .
اینکه گفته ای (این مخالف ایات قران بود که گفتم.)
برادرم چرا در روز روشن دروغ می گویی ؟؟؟ و با فریب و نیرنگ می خواهی ذهن خواننده را مشوش کنی !
من در جواب ادعای که شما کرده بودید در تاریخ 14/4 گفتم :
برادرم شما از کجای ایه ی 20 و 21 سوره نحل من دون الله را ، ترجمه به الهه و خدایان کرده اید ؟؟؟
اینکه گفته ای (مراد از کلمه اموات در این آیه ، بتهای چوبی و سنگی است)
برادرم خداوند چون به گذشته و آینده آگاهی کامل دارد و می دانسته که در اینده اشخاصی که از طریق توسل به مردگان روزی می خورند و به نان و نوایی می رسند آیات قران را کج و معوج نشان خواهند داد طوری ایه 20 و 21 سوره ی نحل را نازل فرموده که نتوانید به مقصود خود برسید .
و از ادامه ایه 21 که گفته (وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ) معلوم است که سنگ در قیامت بر انگیخته نمی شود .
پس منظور ایه ی 20 و 21 سوره نحل مردگان و اهل قبور می باشند .
و همچنین بت لات و عزی و … هم مجسمه افراد صالح بوده است .
و خداوند واسطه قرار دادن من دون الله را در ایه 18 سوره یونس و 3 زمر به صراحت بیان نموده است .
اینکه گفته ای (درحالی که سنتی که به توسل حکم می کند را انکار کردید.)
برادرم باز هم متوسل به دروغ شده ای !!
هر حدیثی که مخالف قران باشد پیامبر گفته است به دیوار بکوبید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9390با سلام . گفتید کپی کن دوباره بگذار. جواب شما زحمت بکش دوباره بخوان
گفتید دستور به اعمال عبادی . جواب قبل تر گفتم پس دوباره بخوان.
گفتید توسل . جواب اولا خداوند از توسل به انسان ها و شهدا و پیامبران و … نهی نکرده اگر لازم بود نهی می کرد. مردم هم همیشه به یکدیگر توسل میکنند. پس شما کاسه داغ تر از اش نباشید.
دوما خداوند توسل را مجاز دانسته. بروید دوباره ایات را مرور کنید.
گفتید از کجا من دون الله را ، ترجمه به الهه و خدایان کرده اید ؟
جواب بنده، من دون الله را ترجمه نکردم. شما همیشه همینطوری می خوانید؟! گرچه توضیحات قبلی و قبل تر کفایت است اما یک تذکر دیگر : الهکم اله واحد نحل22
گفتید چون فرموده ما یشعرون ایان یبعثون پس معلوم می شود که سنگ در قیامت برانگیخته نمی شود.
جواب این چه مغلطه و دلیل آبکی است که شما می اورید. پس طبق ادعای شما، پیامبران الهی هم که نمی دانند چه زمانی برانگیخته می شوند پس انها هم در قیامت برانگیخته نمی شوند.
بماند که اگر سواد قرانی داشته باشید می فهمید که غیرانسان ها هم محشور میشوند. بروید قران بخوانید.
گفتید خداوند واسطه قرار دادن من دون الله را در ایه یونس و زمر بیان نموده است
جواب ایه زمر را که درتاپیک دیگر توضیح دادم.اما ایه یونس (مختصر)
اولا فرموده یعبدون نه یدعون ( در سوره زمر هم همین طور است.) گرچه در هر دو صورت توضیح دادم.
دوما مالایضرهم و لا ینفعهم دارد. همین قران می فرماید که چهارپایان، نفع دارند، آیا به این معناست که می توان انها را پرستید؟! پس اینقدر تجاهل نکنید.
سوما شفاعت در ایات قران مجاز است. آنها را هم می خواهید انکار کنید؟!
چهارما خداوند طبق ایات خود التزام بین شفاعت و تقرب با پرستیدن را نفی کرده به این معنا که شفیع شدن مثلا پیامبر یا مقرب بودن ایشان، دلیل بر پرستیدن نیست. اما مشرکین و یهود و نصاری این را نفهمیدند. و فکر میکردند اولا این قدرت ها جدای از قدرت خداست و دوما این قدرت ها را دلیلی برای پرستیدن انها می دانستند. و الا نه قدرت یافتن انها از قدرت خدا کم میکند و نه درخواست از انسانها موجب شرک کسی میشود. درخواست از انسانها جزو بدیهیات روزمره انسانها است.
گفتید هر حدیثی که مخالف قران باشد پیامبر گفته است به دیوار بکوبید
جواب من هم همین را گفتم که : به دیوار کوبیدن تاریخی که مخالف قران باشد، سزاوارتر است. اما شما با کمال پررویی اولا به تاریخی متوسل شدید که مخالف قران است و دوما احادیثی را به دیوار می کوبید که اکثر مسلمان ها انها را قبول دارند.
بازهم سخنان کلیشه ای و تکراری در سخنانتان موج میزد.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9391با سلام
گفتید ما قران را خوب درک کردیم و شما تاویل میکنید
جواب خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی. من ایات را گفتم و تاویل هم نکردم و از ضروریات دین گفتم و از بدیهیات عقل گفتم. شما هستید که به ایات قران ایمان نمی اورید.
گفتید اگر راست می گویی جواب ایه 18 یونس و 3 زمر را بدهید
جواب قبل تر گفتم.
گفتید آیا درختان و سنگ ها و … در قیامت حشر می شوند و باید پاسخگوی اعمال خود باشند ؟
جواب خیلی چیزها محشور می شوند لکن نه برای پاسخگویی اعمال، بلکه برای شهادت و غیره. لطفا بروید قران بخوانید تا آیاتش را ببینید. همیشه فقط ادعایتان می شود اما سواد قرانی ندارید.
گفتید برادرم ایاتی که مدعی شده ای مربوط به روز قیامت و بعد از حساب و کتاب می باشد
جواب ایاتی که دلالت می کند مردگان می شنوند، درباره پیامبران الهی مثل شعیب و صالح و رسول الله است و ربطی به قیامت ندارد. ایات توفی و شهدا هم ، همه می دانند که مربوط به قیامت نیست بلکه فقط شما هستید که می خواهید حیات اخرت را انکار کنید.
درمورد سایر سخنانتان
ایات یونس و دیگر ایات و ایات توسل را هم اینجا و هم در تاپیکهای دیگر، توضیح دادم. لکن شما وقتی نه ایه نهی دارید و نه ایمان به ایات قران می اورید و از سویی مثل مشرکان فکر میکنید، راهی جز این مغلطه بازی ها ندارید. فقط بی ادبی و جملات کلیشه ای و تکراری.
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
برادرم اولا: با این استدلال شما هیچ ایه ای در قران نیامده است که گوشت سگ حرام است .
آیا شما میل می فرمایید ؟؟؟
و دوما : یک زن بدون شوهر می تواند استدلال کند که چون حضرت مریم بدون شوهر فرزند به دنیا آورده من هم حامله شده ام و حتی یک ایه ندارید که خداوند گفته باشد زن بدون شوهر نمی تواند حامله شود .
سوما : برای انجام یک عمل شرعی باید حکم شرعی آن از طرف خداوند صادر شده باشد .
و اگرحکم شرعی توسل به مردگان و اهل قبور از طرف خداوند نازل شده بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .
اینکه گفته ای (شما هم به جای جدل های بی ثمر، کافیست یک کلیک کنید تا آیات و روایات در اینجا و اینترنت پیش چشمتان قرار گیرد.)
برادرم من چیز شاق و نا ممکنی را از شما نمی خواهم !!
اگر راست می گویی و دروغگو و کذاب نیستی و به خدا و قران افترا نمی بندی آیاتی که خداوند دستور داده باشد که به مردگان و اهل قبور متوسل شوید را بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .
اینکه گفته ای (طبق ایات قران و روایات بین مرده و زنده تفاوتی در ادراک و اثر اعمال نیست. مگر اینکه مانند مشرکان، به حیات آخرت ایمان نداشته باشید.)
برادرم اولا : مرده فقط پاسخگوی اعمال خود می باشد .
و شما همین موضوع ساده را نمی فهمید .
دوما :
برادرم حیات پس از مرگ برای پاسخگویی به اعمال حق است و لعنت بر منکرش و چه ربطی به توسل به اهل قبور دارد ؟؟
مغلطه بازی نکن و بحث را به انحراف نکشان . حواسم جمع است .
موضوع بحث توسل به مرده و اهل قبور می باشد .
برای چندمین بار از شما می خواهم :
اگر راست می گویی و دروغگو و کذاب نیستی و به خدا و قران افترا نمی بندی آیاتی که خداوند دستور داده باشد که به مردگان و اهل قبور متوسل شوید را بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .