فلسفه توسل چیست؟؟(بخش دوم)

Home انجمن ها شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت فلسفه توسل چیست؟؟(بخش دوم)

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  یه دوست در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 75)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #9115

    habib
    مشارکت کننده
    بنام خدا

    السلام علی عبادالله الصالحین

    اینکه مردگان در جهانی دیگرند و زندگی آنان کیفیتی دیگر و متفاوت با زندگی دنیوی دارد،اتفاقا” موضوع مهمی است که مدعی تشیع و متوهمین توسل به اموات از آن غافلند و خود را به نادانی می زنند.

    -توسل به اموات در هیچ آیه ای مجاز شمرده نشده.

    -نهی بر توسل به اموات و بیهودگی آن در آیات الهی به صراحت آمده.

    -کیفیت روشنی از حیات اخروی تبیین نشده و جز امثال و کنایات سخنی نیامده و مشخصا” عدم نیاز انسان به فهم دقیق آن اعلام شده.

    -حصر تکلیف در استطاعت و توانایی دنیوی و غیر قابل بازگشت بودن این دنیا و مثالهای مزرعه آخرت و دارلعباده برای دنیای فانی و دارالمکافات و غیره برای آخرت معرف و تعیین کننده نوع عمل بایسته و شایسته و در عین حال اعمال بیهوده و یا مهلک انسان است.

    اشاره به در خسران بودن انسان در صورت عدم ایمان و عمل صالح.

    تعریف روشن توکل و حدود آن.

    تاکید بر دیدن و مکافات اعمال.

    تاکید بر پرهیز از شرک.

    تاکید بر مسئولیت فردی و اینکه بار کسی بر دیگری تحمیل نمی شود.

    تاکید بر کیفر بندگان بر اساس اعمال و ایمان شخصی.

    وووو

    آیا این آیات و نشانه ها و دلالت ها و اوامر و مناهی جایی برای بدعتهایی چون توسل به اموات می گذارد؟.

    لا اقل بر اساس قاعده دفع ضرر محتمل در چنین مواردی از تمسک بر اقوال غیر متقن و مبتنی بر نقل محتمل بر خطا و خیانت پرهیز کنید.

    والسلام علی من اتبع الهدی

    #9117

    کلمه
    کاربر

    با سلام.

    1 ) در هیچ آیه ای از قرآن، از توسل به مردگان مطلقا نهی نشده است.و به علاوه، تناقضات برداشت های انجام گرفته از ایات ، هم بیان شد. و اسلام هم تفکرات مشرکانه را نسبت به مرگ و نابودی انسان، باطل می کند.

    2 ) ایمان به حیات اخرت لازم است. انکار یا مشروط کردن حیات آخرت، تفکری مشرکانه است. عذاب و ثواب هم متوقف بر ادراک و حیات است. و حیات علاوه بر قوه ادراک، اثرپذیری و اثر گذاری را هم اثبات میکند و میزان این قدرت اثرگذاری و اثرپذیری، بستگی به جایگاهی است که از دنیا کسب کرده است.

    3 ) اثر اعمال با جزا و پاداش متفاوت است.

    لازم شد برای شما و دوستان این مطلب را روشن کنم. هر عملی در دنیا جزا و پاداشی دارد اما این نفی کننده تاثیر عمل بر روی دیگران یا تاثیر اعمال دیگران بر انسان نیست.

    در این دنیا انسانی خانه دیگری را غصب می کند، برای این عمل یک عذاب در نظر می گیرند اما غصب کردن اثر خودش را دارد و اثر عمل با جزایش متفاوت است.

    اگر انسانی به کسی غذا بدهد یا او را کمک کند، این عمل یک ثواب دارد اما اثر هم دارد مثلا کسی سیر میشود یا خوشحال میشود پس اثر عمل با جزا و پاداش متفاوت است. اگر انسانی دعا کند ثوابی دارد و اگر مستجاب شود اثر هم دارد.

    اگر انسانی در آخرت عملی انجام دهد آن عمل اثر دارد ولی جزا و پاداش ندارد. و اگر دعا کند ثواب ندارد اما اگر مستجاب شود اثر دارد. پس اگر پیامبری یا مومنی برای انسان دعا کند، برای دعا کردن جزا و پاداش درنظر نمی گیرند ولی اگر مستجاب شود اثرش را می گذارد. و در آخرت هر کار مومن یا تسبیح و دعایی لذت دارد اما برایش ثواب در نظر نمی گیرند.

    4 ) شنیدن مردگان طبق ایات قران و روایات و سنت ثابت است. و اثرگذاری دعا و اعمال پیامبران و مومنین هم طبق قران و روایات ثابت است. آیات آن گفته شد و روشن است.

    #9120

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام . برادرم چرا به ادعایی که در مورخه 28/3/93 کرده ای و گفته ای (واقعا شما آیات توسل را ندید که این سخنان را میزنید؟) پاسخ نمی دهی ؟؟

    و من از شما خواستم :

    اگر راست می گویی و دروغگو و کذاب نیستی و به خدا و قران افترا نمی بندی آیاتی که خداوند دستور داده باشد که به مردگان و اهل قبور متوسل شوید را بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .

    و من از خوانندگان می خواهم که ببینند که آیا این آقایان مدافع توسل به مردگان و اهل قبور می توانند از قران ایه ای بیاورند که خداوند دستور داده باشد که به قبور متوسل بشوید ؟؟

    و یا دروغگو وکذاب هستند ؟؟

    و مصداق ایه 7 سوره آل عمران می باشند (فَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاءَ الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاءَ تَأْوِيلِهِ)

    پس معلوم است می خواستی با فریب و نیرنگ ذهن خوانندگان را مشوش کنی و بگویی آیاتی در قران موجود است که دستور به توسل به مرده و اهل قبور داده .

    اینکه گفته ای (مرده درک دارد و می فهمد، مرده، فرشتگان عذاب و ثواب را می بیند.)

    برادرم لعنت خدا بر منکرش .

    ولی چه ربطی به توسل به مرده و اهل قبور دارد ؟؟

    اینکه گفته ای (اما شما اصرار دارید که زندگی بعد از مرگ را یا نابودی بدانید)

    برادرم حیات پس از مرگ برای پاسخگویی به اعمال حق است و لعنت بر منکرش و چه ربطی به توسل به اهل قبور دارد ؟؟

    مغلطه بازی نکن و بحث را به انحراف نکشان . حواسم جمع است .

    موضوع بحث توسل به مرده و اهل قبور می باشد .

    برای چندمین بار از شما می خواهم :

    اگر راست می گویی و دروغگو و کذاب نیستی و به خدا و قران افترا نمی بندی آیاتی که خداوند دستور داده باشد که به مردگان و اهل قبور متوسل شوید را بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .

    #9121

    کلمه
    کاربر

    با سلام.

    شما حتی یک آیه ندارید که از توسل به پیامبران مرده نهی کرده باشد.

    شما هم به جای جدل های بی ثمر، کافیست یک کلیک کنید تا آیات و روایات در اینجا و اینترنت پیش چشمتان قرار گیرد.

    اگر به دنبال منطق هستید بحث را در جایی که آیات را آوردم ادامه دهید.

    طبق ایات قران و روایات بین مرده و زنده تفاوتی در ادراک و اثر اعمال نیست. مگر اینکه مانند مشرکان، به حیات آخرت ایمان نداشته باشید.

    #9122

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام برادرم .اینکه گفته ای (در هیچ آیه ای از قرآن، از توسل به مردگان مطلقا نهی نشده است.)

    برادرم پس با این استدلال شما متوسلین به گاو در هندوستان هم می توانند بگویند در هیچ آیه ای از قران توسل به گاو مطلقا نهی نشده است .

    اینکه گفته ای (و اسلام هم تفکرات مشرکانه را نسبت به مرگ و نابودی انسان، باطل می کند.)

    برادرم حیات پس از مرگ برای پاسخگویی به اعمال حق است و لعنت بر منکرش و چه ربطی به توسل به اهل قبور دارد ؟؟

    مغلطه بازی نکن و بحث را به انحراف نکشان . حواسم جمع است .

    موضوع بحث توسل به مرده و اهل قبور می باشد .

    اینکه گفته ای (2 ) ایمان به حیات اخرت لازم است.)

    برادرم لعنت خدا بر منکرش .

    اینکه گفته ای (. پس اگر پیامبری یا مومنی برای انسان دعا کند، برای دعا کردن جزا و پاداش درنظر نمی گیرند ولی اگر مستجاب شود اثرش را می گذارد.)

    برادرم این دعا کردن در زمان حیات است که ندا و درخواست شخص را می شوند .

    و توانایی اجابت دعا را دارند .

    اینکه گفته ای (اگر انسانی در آخرت عملی انجام دهد آن عمل اثر دارد ولی جزا و پاداش ندارد.)

    برادرم اولا : در آخرت اعمال عبادی وجود ندارد .

    دوما : موضوع آخرت چه ربطی به توسل به مردگان و اهل قبور دارد ؟؟

    اینکه گفته ای ( 4 ) شنیدن مردگان طبق ایات قران و روایات و سنت ثابت است.)

    این سخن شما مخالف آیات زیر می باشد :

    (وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ ﴿٢٠ أَمْوَاتٌ غَيْرُ‌ أَحْيَاءٍ ۖ وَمَا يَشْعُرُ‌ونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ) (20 و 21 سوره نحل)

    (وَمَا يَسْتَوِي الْأَحْيَاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يُسْمِعُ مَن يَشَاءُ ۖ وَمَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِي الْقُبُورِ‌) (22 فاطر)

    (وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ ) (5 احقاف)

    #9134

    کلمه
    کاربر

    با سلام برادر.

    گفتید

    برادرم پس با این استدلال شما متوسلین به گاو در هندوستان هم می توانند بگویند در هیچ آیه ای از قران توسل به گاو مطلقا نهی نشده است

    جواب

    معلوم است، استدلال را متوجه نشدید : طبق استدلال ما خداوند از توسل به مردگان نهی نکرده است بلکه از توسل به آلهة و خدایان نهی کرده است. و کسی نیست که مردن را نابودی بداند و نتیجتا، معدوم را اله و خدای خود بداند. هیچ بنی بشری معدوم را پرستش نمی کند. و مشرکین هم مرده پرست نبودند چون به حیات آخرت ایمان نداشتند.

    متاسفانه هنوز شرک برای شما جا نیفتاده است. قدری آیین های هند و خدایان آنها را مطالعه کنید. مختصری توضیح می دهم : در قرآن استقلال و مالکیت همه چیز را از آن الله می داند لذا با فعل ( لایملکون و مانند آن ) این استقلال را از خدایان نفی می کند. و لذا کسی که معتقد به استقلال و اله بودن هر چیزی باشد، مشرک می شود.

    نگاه اول : در مورد آیین های هندی ریشه سخن، یک مسئله اعتقادی و جهان بینی در بین آنها است. آنها برای هر چیزی یک اله و خدا قائل هستند و هر خدا یک چیز را تدبیر می کند و هر کدام در حیطه کار خود تدبیر و ربوبیت می کند. و این خدایان مظاهری دارند که گاو هم مظهر یک اله و خدا است.

    پس توسل به گاو با این جهان بینی آنها، شرک است و دلیل این همه توجه و توسل به گاو، همین جهان بینی است و لذا انسان های دیگر که این اعتقاد را ندارد به کار هندی ها می خندند یا به حالشان تاسف می خورند. پس قرآن از این توسل و درخواست نهی کرده است.

    نگاه دوم : اما کسی که گاو را فقط یک جاندار و مخلوق الله می داند. نگاه می کند به توانایی های گاو، و با توجه به قدرت او، از او بهره می برد. مثلا هدهد برای سلیمان خبر می آورد و سلیمان با هدهد سخن می گوید. هدهد برای کشف آب به سلیمان و پیروانش کمک می کرد. حالا اگر کسی با بررسی و تحقیق، اشتباه کرد، جهل او باعث مشرک بودن او نیست. مثلا فکر می کند فلان دکتر سرطان را خوب می کند و از او درخواست کمک می کند. این دلیل مشرک شدن نیست چون می داند که اگر دکتر قدرتی دارد، خداوند به او داده است.

    پس با این نگاه دوم، درخواست از گاو یا دکتر، نشان از جهل دارد نه شرک. اما این جهل در مورد گاو، خیلی به ندرت اتفاق می افتد و عملا می بینیم که در بین اروپائیان و امریکایی ها و مسلمانها و مسیحیان و یهودیان و… این جهل وجود ندارد چون اعتقاداتشان مثل هندی ها نیست و مثل هندی ها معتقد نیستند که خدا والهی در گاو ظهور کرده است.

    #9135

    کلمه
    کاربر
    با سلام. ادامه سخن

    گفتید

    برادرم اولا : در آخرت اعمال عبادی وجود ندارد .

    جواب

    متاسفانه شما بدیهی ترین امر خلقت که ارتباط بین بنده و خداوند است را در آخرت نفی می کنید.

    اعمال عبادی در اخرت بیشترین لذت ها را دارند. ولی نه وجوب و تکلیف دارند و نه جزا و پاداش برای آنها قرار می دهند.

    دَعْوَاهُمْ فِيهَا سُبْحَانَكَ اللَّـهُمَّ وَتَحِيَّتُهُمْ فِيهَا سَلَامٌ ۚ وَآخِرُ‌ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلَّـهِ رَ‌بِّ الْعَالَمِينَ ﴿١٠﴾ یونس

    گفتید موضوع آخرت چه ربطی به توسل به مردگان و اهل قبور دارد ؟؟

    جواب) ربطش به این است که کسی که حیات و ادراک مردگان و زندگی و اعمال مردگان را انکار می کند؛ یعنی می گوید : زنده حیات دارد و می تواند درک کند و بشنود اما مرده حیات ندارد و درک نمی کند و نمی شنود. و می گوید : زنده می تواند دعا کند و عملش تاثیر گذار است ولی مرده نمی تواند دعا کند و عملش تاثیر ندارد. قبل تر فرق جزا و پاداش و اثر عمل را گفتم.

    گفتید این سخن شما (شنیدن مردگان طبق ایات قران و روایات و سنت ثابت است ) مخالف آیات زیر می باشد….

    آیه سوره نحل و آیه سوره فاطر و آیه سوره احقاف

    جواب از برداشت شما از آیه سوره نحل 20 و 21

    وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ ﴿٢٠﴾ أَمْوَاتٌ غَيْرُ‌ أَحْيَاءٍ ۖ وَمَا يَشْعُرُ‌ونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ 21

    منظور از خواندن، خواندن آلهة و خدایان است. و خلق کردن استقلالی، فقط از آن خداست. ولی خلق کردن به واسطه قدرت او توسط مخلوق امکان دارد. لذا خداوند می فرماید :

    إِرَ‌مَ ذَاتِ الْعِمَادِ ﴿٧﴾ الَّتِي لَمْ يُخْلَقْ مِثْلُهَا فِي الْبِلَادِ ﴿٨﴾ سوره فجر

    لذا خداوند در قرآن استقلال در خلق کردن را شرک معرفی می کند.

    مراد از اموات چیست ؟

    وقتی قران می فرماید انسان بعد از مرگ حیات دارد. یعنی مراد از کلمه اموات در این آیه ، بتهای چوبی و سنگی است که جان ندارند و قدرت خلق ( چه با واسطه و چه مستقل از الله ) ندارند. پس :

    اولا : مراد از کلمه اموات، انسان ها ( مرده ها ) نیستند چون آنها احیاء هستند.( ایمان به حیات اخرت) و مشرکین مرده ها را نابود شده می دانستند و ارزشی برای مرده ها قائل نبودند. مثلا آیه 100 مومنون و 37 مومنون و 154 بقره و 169 ال عمران و 13 ممتحنه و …

    دوما : مراد از کلمه اموات، شهدا هم نیستند چون انها زنده هستند.( ایمان به حیات اخرت)

    سوما : مراد از کلمه اموات، فرشتگان نیستند چون انها زنده هستند.

    چهارما : مراد از کلمه اموات، زنده ها نیستند چون انها زنده هستند.( نیاز به ایمان نیست چون همه می دانیم و می بینیم که زنده هستند)

    #9136

    کلمه
    کاربر

    جواب از برداشت شما از آیه سوره فاطر 22

    وَمَا يَسْتَوِي الْأَحْيَاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يُسْمِعُ مَن يَشَاءُ ۖ وَمَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِي الْقُبُورِ‌

    اولا : با استفاده از الفاظ مرده از این ایات، نمی توانید حیات آخرت را انکار کنید. ایمان به حیات اخرت از بدیهیات قران و اسلام است. دوما : این آیات ( آیات 18 تا 25 فاطر ) درباره انذار و تبلیغ دین از سوی پیامبر است و مخاطب هم پیامبر است که به انذار مردم می پردازند و مراد از ( من فی القبور) کسانی هستند که قلبشان از درک حقیقت کور شده و قلبشان مرده است.و ایات قبل و بعد، این حقیقت را روشن میکند.

    1 ) با توجه به آیه 18 همین سوره فاطر، انذار پیامبر در انسان هایی تاثیر می گذارد که خشیت داشته باشد. پیامبر مامور انذار مرده ها نبودند… إِنَّمَا تُنذِرُ‌ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَ‌بَّهُم بِالْغَيْبِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ ۚ وَمَن تَزَكَّىٰ فَإِنَّمَا يَتَزَكَّىٰ لِنَفْسِهِ… ﴿١٨

    2 ) در آیات 19 تا 22 به اختلافات ظاهری و باطنی چند موضوع اشاره می شود.وَمَا يَسْتَوِي الْأَعْمَىٰ وَالْبَصِيرُ‌ ﴿١٩﴾ وَلَا الظُّلُمَاتُ وَلَا النُّورُ‌ ﴿٢٠﴾ وَلَا الظِّلُّ وَلَا الْحَرُ‌ورُ‌ ﴿٢١﴾ وَمَا يَسْتَوِي الْأَحْيَاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يُسْمِعُ مَن يَشَاءُ ۖ وَمَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِي الْقُبُورِ‌ ﴿٢٢﴾ پیامبر که به مرده ها انذار نمی دهند بلکه مراد این است که انذار پیامبر، تاثیری بر مرده دلان ندارد و گوشهایشان حقیقت را درک نمی کند. لذا خداوند در سوره کهف و در سایر ایات همین مطلب را بیان می کند :… إِنَّا جَعَلْنَا عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَن يَفْقَهُوهُ وَفِي آذَانِهِمْ وَقْرً‌ا ۖ وَإِن تَدْعُهُمْ إِلَى الْهُدَىٰ فَلَن يَهْتَدُوا إِذًا أَبَدًا ﴿٥٧﴾ کهف 3 )در ادامه در ایه 23 فاطر می فرماید إِنْ أَنتَ إِلَّا نَذِيرٌ‌ ﴿٢٣﴾ پیامبر که به مرده ها انذار نمی دهند. 4 ) در آیه 24 می فرماید إِنَّا أَرْ‌سَلْنَاكَ بِالْحَقِّ بَشِيرً‌ا وَنَذِيرً‌ا … ﴿٢٤﴾ باز هم مربوط به بشارت و انذار به انسان های زنده است. 5 ) در آیه 25 می فرماید وَإِن يُكَذِّبُوكَ فَقَدْ كَذَّبَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ … ﴿٢٥﴾ فاطر. طبق این آیه انسانهای زنده پیامبر را تکذیب می کنند نه مرده ها.

    سوما : این برداشت از آیه ، با آیات و روایات دال بر شنیدن مرد ه ها در تناقض است.چهارما : طبق ایات روشن است که همانطور که جسم زنده واکنش نشان می دهد ولی جسم مرده واکنش نشان نمیدهد؛ به همین صورت قلب و روح انسانهای دل مرده از انذار و ایات خداوند تاثیر نمی گیرند و خاشع نمی شوند.پس نمی توان از این مطلب برداشت کرد که روح انسان هم مانند جسم او نابود می شود این مخالف آیات قرآن و عقیده همه مسلمان ها مبنی بر ایمان به حیات آخرت است. و از طرفی این برداشت شما موافق تفکر مشرکان است که مرگ را نابودی می پنداشتند.

    #9137

    کلمه
    کاربر

    جواب از برداشت شما از سوره احقاف آیه 5

    وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ

    در این آیه خداوند اسمی از مرده نمی برد بلکه می فرماید : کسانی که تا روز قیامت استجابت نمی کنند و از دعای مشرکین غافل هستند.حال سوال اساسی این است که مصداق این ( من ) موصوله چیست؟چند احتمال درباره من موصوله وجود دارد :

    مصداق اول : انسان های عادی ( زنده یا مرده ) : روشن است که مراد از (من) موصوله زنده ها نیست چون زنده ها می شنوند.

    مراد ، مرده ها هم نیست چون اولا : مشرکین مرده پرست نبودند بلکه آنها مرگ را نابودی می دانستند و به حیات اخرت ایمان نداشتند.اما مسلمانها به حیات آخرت ایمان دارند.دوما : شما هم که نمردید تا بفهمید صداها را می شنوید یا نمی شنوید پس چگونه تشخیص دادید مرده ها، صدا را نمی شنوند تا بعد نتیجه بگیرید مصداق (من) موصوله، مرده ها هستند.سوما : مرده ها هم طبق آیات ( گفته شد) و روایات می شنوند.

    مصداق دوم : عیسی و عزیر : اولا : سوره احقاف مکی است و از طرفی نشانه های سوره مکی را دارد و محتوای سوره هم نشان می دهد که مکی است پس خطاب آیه به مشرکین است نه مسیحیان و یهودیان ( آنها عیسی و عزیر را فرزند الله می پنداشتند) . پس مراد از من موصوله، عیسی و عزیر نیست.دوما : عدم درک مرده با ایات گفته شده از قران که دلالت بر حیات مردگان و شنیدن آنها می کند، در تناقض است.سوما : مشرکین مردن را نابودی می دانستند پس بی معناست که عیسی پرست بوده باشند. و این از روشن ترین مسائل تاریخی است.

    مصداق سوم : فرشتگان : منظور از آیه نمی تواند فرشتگان باشد چون انها زنده اند و ادراک دارند و طبق قرآن اعمال انسان ها را ثبت و ضبط می کنند.مصداق درست ، مصداق چهارم : بت ها : مراد از (من) موصوله، همین است و خداوند می فرماید این بت هایی که مشرکین آنها را خدا و دارای قدرت می دانند ، لایستجیب له الی یوم القیامة و هم عن دعائهم غافلون .

    #9143

    کلمه
    کاربر

    گفتید

    و دوباره تکرار می کنم اگر راست می گویی و دروغگو و کذاب نیستی و فریب کار و مغلطه باز نیستی یک آیه بگذار که خداوند دستور به توسل به اهل قبور و اموات داده باشد .

    جواب

    متاسفانه من هرچه می خواهم با شما مدارا کنم، شما باز به تفکرات مشرکانه خود ادامه می دهید. سخن من روشن است.

    یا شما مثل مشرکین می خواهید بگویید مردگان، با مرگ نابود می شوند که در این صورت از خداوند حکیم، انتظار نداشته باشید به شما بگوید : معدوم می تواند بشنود یا می توان از او چیزی خواست.

    یا شما به قران ایمان می اورید و می گویید : مردگان نابود نمی شوند و بعد از مرگ حیات دارند، ادراک می کنند و می شنوند. اگر ایمان به حیات اخرت اوردید پس بهتر است،خود را مشمول دعای آنها کنید و این نعمت را از دست ندهید که بعدا حسرت محروم شدن از دعای پیامبر ص را خواهید خورد.

    گفتید

    آیا مرده وقتی همسرش ازدواج می کند همبستر شدن زن سابقش را با شوهر جدید درک می کند ؟؟ و می بیند ؟؟

    جواب

    واقعا ساده اندیشی می کنید.شما، کم مانده فتوا بدهید: زنده ها هم نمی شنوند.

    آیا زنده وقتی همسر سابقش ازدواج می کند همبستر شدن زن سابقش را با شوهر جدید درک میکند؟؟ و می بیند؟؟

    در مورد زنده ها ، پاسخ روشن است

    اگر زنده آنجا برود یا با وسیله ای درون اتاق را نگاه کند، بله چرا که نتواند.

    اگر زنده آنجا نرود یا وسیله ای در اختیار نداشته باشد، خیر نمی تواند چیزی بفهمد.

    در مورد مرده ها پاسخ روشن تر است.

    #9152

    کلمه
    کاربر

    فَأَخَذَتْهُمُ الرَّ‌جْفَةُ فَأَصْبَحُوا فِي دَارِ‌هِمْ جَاثِمِينَ ﴿٧٨﴾ فَتَوَلَّىٰ عَنْهُمْ وَقَالَ يَا قَوْمِ لَقَدْ أَبْلَغْتُكُمْ رِ‌سَالَةَ رَ‌بِّي وَنَصَحْتُ لَكُمْ وَلَـٰكِن لَّا تُحِبُّونَ النَّاصِحِينَ ﴿٧٩﴾ اعراف

    وَاسْأَلْ مَنْ أَرْ‌سَلْنَا مِن قَبْلِكَ مِن رُّ‌سُلِنَا أَجَعَلْنَا مِن دُونِ الرَّ‌حْمَـٰنِ آلِهَةً يُعْبَدُونَ ﴿٤٥﴾ زخرف

    إِنَّ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَ‌ةِ زَيَّنَّا لَهُمْ أَعْمَالَهُمْ فَهُمْ يَعْمَهُونَ ﴿٤﴾ نمل

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَوَلَّوْا قَوْمًا غَضِبَ اللَّـهُ عَلَيْهِمْ قَدْ يَئِسُوا مِنَ الْآخِرَ‌ةِ كَمَا يَئِسَ الْكُفَّارُ‌ مِنْ أَصْحَابِ الْقُبُورِ‌ ﴿١٣﴾ ممتحنه

    وَقَالُوا مَا هِيَ إِلَّا حَيَاتُنَا الدُّنْيَا نَمُوتُ وَنَحْيَا وَمَا يُهْلِكُنَا إِلَّا الدَّهْرُ‌ ۚ وَمَا لَهُم بِذَٰلِكَ مِنْ عِلْمٍ ۖ إِنْ هُمْ إِلَّا يَظُنُّونَ ﴿٢٤﴾ جاثیه

    لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَ‌كْتُ ۚ كَلَّا ۚ إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا ۖ وَمِن وَرَ‌ائِهِم بَرْ‌زَخٌ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ ﴿١٠٠﴾ مومنون

    وَمَا أَرْ‌سَلْنَا مِن رَّ‌سُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللَّـهِ ۚ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُوا أَنفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُ‌وا اللَّـهَ وَاسْتَغْفَرَ‌ لَهُمُ الرَّ‌سُولُ لَوَجَدُوا اللَّـهَ تَوَّابًا رَّ‌حِيمًا ﴿٦٤﴾ نساء

    قَالُوا يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ‌ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ ﴿٩٧﴾ قَالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ‌ لَكُمْ رَ‌بِّي ۖ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ‌ الرَّ‌حِيمُ ﴿٩٨﴾ یوسف

    وَلَمَّا فَصَلَتِ الْعِيرُ‌ قَالَ أَبُوهُمْ إِنِّي لَأَجِدُ رِ‌يحَ يُوسُفَ ۖ لَوْلَا أَن تُفَنِّدُونِ ﴿٩٤﴾ یوسف

    قَالَ عِفْرِ‌يتٌ مِّنَ الْجِنِّ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَن تَقُومَ مِن مَّقَامِكَ ۖ وَإِنِّي عَلَيْهِ لَقَوِيٌّ أَمِينٌ ﴿٣٩﴾ قَالَ الَّذِي عِندَهُ عِلْمٌ مِّنَ الْكِتَابِ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَن يَرْ‌تَدَّ إِلَيْكَ طَرْ‌فُكَ….40 سوره نمل

    #9153

    کلمه
    کاربر

    وَمِنَ الْأَعْرَ‌ابِ مَن يُؤْمِنُ بِاللَّـهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ‌ وَيَتَّخِذُ مَا يُنفِقُ قُرُ‌بَاتٍ عِندَ اللَّـهِ وَصَلَوَاتِ الرَّ‌سُولِ ۚ أَلَا إِنَّهَا قُرْ‌بَةٌ لَّهُمْ ۚ سَيُدْخِلُهُمُ اللَّـهُ فِي رَ‌حْمَتِهِ ۗ إِنَّ اللَّـهَ غَفُورٌ‌ رَّ‌حِيمٌ ﴿٩٩﴾ توبه

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّـهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿٣٥﴾ مائده

    وَلَا تَقُولُوا لِمَن يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَـٰكِن لَّا تَشْعُرُ‌ونَ ﴿١٥٤﴾ بقره

    #9174

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام . برادرم ایاتی که گذاشته ای چه ربطی به توسل به اهل قبور دارد ؟؟

    مغلطه بازی نکن و بحث را به انحراف نکشان . حواسم جمع است .

    موضوع بحث توسل به مرده و اهل قبور می باشد .

    برای چندمین بار از شما می خواهم :

    اگر راست می گویی و دروغگو و کذاب نیستی و به خدا و قران افترا نمی بندی آیاتی که خداوند دستور داده باشد که به مردگان و اهل قبور متوسل شوید را بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .

    #9175

    abdollah1990
    کاربر
    برادرم ایاتی که گذاشته ای چه ربطی به توسل به اهل قبور و امام زادگان دارد ؟؟

    مغلطه بازی نکن و بحث را به انحراف نکشان . حواسم جمع است .

    موضوع بحث توسل به مرده و اهل قبور می باشد .

    برای چندمین بار از شما می خواهم :

    اگر راست می گویی و دروغگو و کذاب نیستی و به خدا و قران افترا نمی بندی آیاتی که خداوند دستور داده باشد که به مردگان و اهل قبور متوسل شوید را بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .

    #9193

    کلمه
    کاربر

    با سلام

    گفتید

    اگر راست می گویی و دروغگو و کذاب نیستی و فریب کار و مغلطه باز نیستی یک آیه بگذار که خداوند دستور به توسل به اهل قبور و اموات داده باشد

    جواب

    با سلام. جواب شما را قبلا دادم. مرگ یعنی جدا شدن روح از بدن و ایمان به حیات آخرت الزامی است.

    انسان ها بعد از مرگ نابود نمی شوند بلکه زنده اند و می شنوند. اما شما می خواهید اول انها را مرده و معدوم بدانید بعد به خدا حکم کنید که دستور به توسل به معدوم بدهد.

    خداوند از همان اول در قرآن این تفکر مشرکانه را باطل کرد و نگاه به ایات قران، بدون ایمان به حیات اخرت یعنی گمراهی و کج فهمی از ایات. پیامبر ص بعد از مرگ فقط جسمشان را از دست دادند ولی زنده اند. فقط کافی است به آیات حیات اخرت و برزخ، نگاهی بیاندازید و بدانید که خداوند مرگ را فقط جدا شدن روح از بدن می داند.

    الَّذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ ظَالِمِي أَنفُسِهِمْ ۖ فَأَلْقَوُا السَّلَمَ مَا كُنَّا نَعْمَلُ مِن سُوءٍ ۚ بَلَىٰ إِنَّ اللَّـهَ عَلِيمٌ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٢٨﴾ فَادْخُلُوا أَبْوَابَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۖ فَلَبِئْسَ مَثْوَى الْمُتَكَبِّرِ‌ينَ ﴿٢٩﴾ وَقِيلَ لِلَّذِينَ اتَّقَوْا مَاذَا أَنزَلَ رَ‌بُّكُمْ ۚ قَالُوا خَيْرً‌ا ۗ لِّلَّذِينَ أَحْسَنُوا فِي هَـٰذِهِ الدُّنْيَا حَسَنَةٌ ۚ وَلَدَارُ‌ الْآخِرَ‌ةِ خَيْرٌ‌ ۚ وَلَنِعْمَ دَارُ‌ الْمُتَّقِينَ ﴿٣٠﴾ جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَهَا تَجْرِ‌ي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ‌ ۖ لَهُمْ فِيهَا مَا يَشَاءُونَ ۚ كَذَٰلِكَ يَجْزِي اللَّـهُ الْمُتَّقِينَ ﴿٣١﴾ الَّذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ طَيِّبِينَ ۙ يَقُولُونَ سَلَامٌ عَلَيْكُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٣٢﴾ نحل

    فَأَخَذَتْهُمُ الرَّ‌جْفَةُ فَأَصْبَحُوا فِي دَارِ‌هِمْ جَاثِمِينَ ﴿٧٨﴾ فَتَوَلَّىٰ عَنْهُمْ وَقَالَ يَا قَوْمِ لَقَدْ أَبْلَغْتُكُمْ رِ‌سَالَةَ رَ‌بِّي وَنَصَحْتُ لَكُمْ وَلَـٰكِن لَّا تُحِبُّونَ النَّاصِحِينَ ﴿٧٩﴾ اعراف

    وَاسْأَلْ مَنْ أَرْ‌سَلْنَا مِن قَبْلِكَ مِن رُّ‌سُلِنَا أَجَعَلْنَا مِن دُونِ الرَّ‌حْمَـٰنِ آلِهَةً يُعْبَدُونَ ﴿٤٥﴾ زخرف

    و سایر آیات قران.

    بقیه سخنانتان را مکررا توضیح دادم.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 75)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.