Home › انجمن ها › شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت › فلسفه توسل چیست؟؟(بخش دوم)
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط یه دوست در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
سه شنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ در ۲:۰۹ ق.ظ #9069سلام من هم متذکر شدم که توسل و شفاعت رو قبول دارم ولی خواندن و ذکر کردن شافعان رو قبول ندارم چون باعث توکل کردن به شافعان میشود پستم رو از اول بخون .میشه لطف کنید آیات مربوط به توسل به غیب خواندن و ذکر کردن شافعان را بگذارید.امیدوارم این آیات به شما در یافتن حقیقت کمک کنه. ﺃَﻡِ ﺍﺗَّﺨَﺬُﻭﺍ ﻣِﻦْ ﺩُﻭﻥِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺷُﻔَﻌﺎﺀَ ﻗُﻞْ ﺃَ ﻭَ ﻟَﻮْ ﮐﺎﻧُﻮﺍ ﻻ ﻳَﻤْﻠِﮑُﻮﻥَ ﺷَﻴْﺌﺎً ﻭَ ﻻ ﻳَﻌْﻘِﻠُﻮﻥَ 43 ﻗُﻞْ ﻟِﻠَّﻪِ ﺍﻟﺸَّﻔﺎﻋَﺔُ ﺟَﻤﻴﻌﺎً ﻟَﻪُ ﻣُﻠْﮏُ ﺍﻟﺴَّﻤﺎﻭﺍﺕِ ﻭَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﺛُﻢَّ ﺇِﻟَﻴْﻪِ ﺗُﺮْﺟَﻌُﻮﻥَ 44 ﻭَ ﺇِﺫﺍ ﺫُﮐِﺮَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻭَﺣْﺪَﻩُ ﺍﺷْﻤَﺄَﺯَّﺕْ ﻗُﻠُﻮﺏُ ﺍﻟَّﺬﻳﻦَ ﻻ ﻳُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ ﺑِﺎﻟْﺂﺧِﺮَﺓِ ﻭَ ﺇِﺫﺍ ﺫُﮐِﺮَ ﺍﻟَّﺬﻳﻦَ ﻣِﻦْ ﺩُﻭﻧِﻪِ ﺇِﺫﺍ ﻫُﻢْ ﻳَﺴْﺘَﺒْﺸِﺮُﻭﻥَ 45 زمر) ﺁﯾﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺷﻔﯿﻌﺎﻧﯽ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ؟! ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﮕﻮ: « ﺁﯾﺎ ( ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﻣﯽ ﻃﻠﺒﯿﺪ ) ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻟﮏ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ ﻭ نیاندیشند«! 43) ﺑﮕﻮ : «ﺗﻤﺎﻡ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺧﺪﺍﺳﺖ ، ( ﺯﯾﺮﺍ ) ﺣﺎﮐﻤﯿّﺖ ﺁﺳﻤﺎﻧﻬﺎ ﻭ ﺯﻣﯿﻦ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﻭﺳﺖ ﻭ ﺳﭙﺲ ﻫﻤﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﺍﻭ ﺑﺎﺯﻣﯽ ﮔﺮﺩﺍﻧﻨﺪ«! 44) ﻭ ﭼﻮﻥ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﯾﺎﺩ ﺷﻮﺩ ، ﺩﻟﻬﺎﯼ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺁﺧﺮﺕ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ، ﻣﻨﺰﺟﺮ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ ، ﻭ ﭼﻮﻥ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﺍﻭ ذکر ﺷﻮﻧﺪ ، ﺑﻨﺎﮔﺎﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺷﺎﺩﻣﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ 45)شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1602سلام دوستان . من میخواستم موضوع توسل رو از اولش شروع کنم از جایی که انسانها محتاج میشوند چرا انسانها محتاج میشوند؟ جواب مدعی توسل اینه که انسانها محتاج و نیازمند میشوند تا ائمه رو صدا بزنند و ذکر و نام ائمه رو فراموش نکنن . برای چی نام ائمه به مدعی توسل آرامش میده چون ائمه دارای امتیاز شفاعت هستند . با این اوصاف، فلسفه نیازمند شدن ما اینه که انسانهای دارای امتیاز شفاعت را نامشان را ذکر کنیم و در مصیبتها آنها را بخوانیم و آنها را کانون توجه قرار بدهیم مثلا یا حسین یا باب الحوائج یا، یا ابوالفضل ( حضرت ابوالفضل جز ائمه نیستن ولی نامشان به عنوان ذکر در میان مردم جا افتاده) . تا اینجا درسته؟ (درباره فلسفه نیازمند شدن ما ؟؟)
ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺫﮐﺮ ﺑﺎ ﺗﻮﮐﻞ. : ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺫﮐﺮ ﮐﺮﺩﻥ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﺍﺗﯽ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺫﺍﮐﺮ ﻫﺴﺘﺶ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﺜﺎﻝ ﮔﻔﺘﻦ ﯾﺎ ﻋﻠﯽ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺧﺪﺍﺣﺎﻓﻈﯽ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ دلبستگی ها و ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﺍﺕ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻫﺴﺘﺶ 1 ﺣﺎﻓﻆ ﻭ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﺕ ﺑﺎﺷﻪ 2 ﯾﺎﺭ ﻭ ﯾﺎﻭﺭﺕ ﺑﺎﺷﻪ ﻭ ﻏﯿﺮﻩ . (ﺗﺎ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺩﺭﺳﺘﻪ؟) ﺁﯾﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﺍﺕ ﺭﻭ ﻣﺪﻋﯽ ﺗﻮﺳﻞ ﺩﺍﺭﻩ ﯾﺎ ﻧﻪ؟؟ﯾﺎ ﮔﻔﺘﻦ ﺍﯾﻦ ﺫﮐﺮ ﯾﺎ ﻋﻠﯽ ﻣﺪﺩ ﺁﯾﺎ ﺑﺎ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻧﺼﺮﺕ ﻭ ﯾﺎﺭﯼ ﺭﺳﺎﻧﺪﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ( ﻉ) ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺍﺳﺖ ﯾﺎ ﻧﻪ؟؟ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺧﻮﺩ ﺫﮐﺮ ﮔﻮﯾﺎﺳﺖ ! ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺫﮐﺮ ﺑﺎ ﺗﻮﮐﻞ. : ﺫﮐﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻭ ﯾﺎﺩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮐﺎﺭﯼ ﯾﺎ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺴﺎﻭﯾﺴﺖ ﺑﺎ ﺗﻮﮐﻞ ﻣﺎ ﺑﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ . ﺣﺎﻻ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺗﻮﮐﻞ ﭼﯿﺴﺖ ؟ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺣﻘﯿﺮ ﺗﻮﮐﻞ ﯾﻌﻨﯽ ﻗﺒﻮﻝ ﺳﻠﻄﻪ ﻭ ﺳﻠﻄﻨﺖ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﻣﺎﺳﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﺧﻮﺩﺕ ﺭﻭ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺧﺪﺍ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﺪﯼ ﻭ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﮐﻨﯽ. ﺧﺪﺍ ﭼﻪ ﻭﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎﯾﯽ ﺩﺍﺭﻩ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺑﻬﺶ ﺗﻮﮐﻞ ﻣﯿﮑﻨﯿﻢ ﻭ ﭼﺮﺍ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ (ﺹ ) ﮔﻔﺘﻪ ﮐﻪ ﺗﻮ ﻭﮐﯿﻞ ﻣﺮﺩﻡ ﻧﯿﺴﺘﯽ . ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺣﻘﯿﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﯿﺨﻮﺍﺳﺘﻪ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﻭﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﻭﮐﺎﻟﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺍﺭﻡ ﺭﻭ ﻧﺪﺍﺭﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﯿﻦ ﻭﮐﯿﻞ ﻣﺮﺩﻡ ﻧﯿﺴﺘﯽ . ﻣﻌﻨﯽ ﻭﮐﯿﻞ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ : ﻣﺴﻠﻂ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ، ﺍﻋﻠﻢ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ، ﮐﺎﺭﺳﺎﺯ ، ﯾﺎﺭﯼ ﺭﺳﺎﻧﻨﺪﻩ ، ﺣﻤﺎﯾﺘﮕﺮ ﻭ ﻣﺤﺎﻓﻆ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﺻﻔﺘﻬﺎ ﻭ ﻭﯾﮋﮔﯿﻬﺎ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺟﻤﻊ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ ﺗﺎ ﻣﻌﻨﯽ ﻭﮐﯿﻞ ﺭﺍ ﺑﺮﺳﺎﻧﻨﺪ . ﺑﺪﻭﻥ ﺟﻤﻊ ﺷﺪﻥ ﺍﯾﻦ ﺻﻔﺘﻬﺎ ﻭ ﻭﯾﮋﮔﯿﻬﺎ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﻭﮐﯿﻞ ﮐﺎﻣﻞ ﻧﻤﯿﺸﻮﺩ . ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺗﻮﺿﯿﺤﺎﺕ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻘﺒﺎﻝ ﺁﯾﺎﺕ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯿﺮﻭﯾﻢ :. ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺫﮐﺮ ﺑﺎ ﻭﮐﯿﻞ ﮔﺮﻓﺘﻦ. : ﺍﻟَّﺬﻳﻦَ ﺁﻣَﻨُﻮﺍ ﻭَ ﺗَﻄْﻤَﺌِﻦُّ ﻗُﻠُﻮﺑُﻬُﻢْ ﺑِﺬِﮐْﺮِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺃَﻻ ﺑِﺬِﮐْﺮِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺗَﻄْﻤَﺌِﻦُّ ﺍﻟْﻘُﻠُﻮﺏُ [28 ِ[ ﻗُﻞْ ﻫُﻮَ ﺭَﺑِّﻲ ﻻ ﺇِﻟﻪَ ﺇِﻻَّ ﻫُﻮَ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﺗَﻮَﮐَّﻠْﺖُ ﻭَ ﺇِﻟَﻴْﻪِ ﻣَﺘﺎﺏِ [ 30] ﺁﻧﻬﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ، ﻭ ﺩﻟﻬﺎﯾﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺫﮐﺮ ﻭ ﯾﺎﺩ ﺧﺪﺍ ﻣﻄﻤﺌﻦ ( ﻭ ﺁﺭﺍﻡ ) ﺍﺳﺖ ﺁﮔﺎﻩ ﺑﺎﺷﯿﺪ ، ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ ﯾﺎﺩ ﻭ ﺫﮐﺮ ﺧﺪﺍ ﺩﻟﻬﺎ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻣﯿﮕﺮﺩ (28 ) ﺑﮕﻮ: « ﺍﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ! ﻣﻌﺒﻮﺩﯼ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻧﯿﺴﺖ! ﺑﺮ ﺍﻭ ﺗﻮﮐّﻞ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﻢ ﺑﺴﻮﯼ ﺍﻭﺳﺖ!» ( 30 ﺭﻋﺪ). ﻭَ ﺍﺫْﮐُﺮِ ﺍﺳْﻢَ ﺭَﺑِّﮏَ ﻭَ ﺗَﺒَﺘَّﻞْ ﺇِﻟَﻴْﻪِ ﺗَ ﺒْﺘﻴﻼً [8] ﺭَﺏُّ ﺍﻟْﻤَﺸْﺮِﻕِ ﻭَ ﺍﻟْﻤَﻐْﺮِﺏِ ﻻ ﺇِﻟﻪَ ﺇِﻻَّ ﻫُﻮَ ﻓَﺎﺗَّﺨِﺬْﻩُ ﻭَﮐﻴﻼً [ 9] ﻭ ﻧﺎﻡ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺭﺍ ﯾﺎﺩ ﮐﻦ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﻝ ﺑﺒﻨﺪ! ( 8) ﻫﻤﺎﻥ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺷﺮﻕ ﻭ ﻏﺮﺏ ﮐﻪ ﻣﻌﺒﻮﺩﯼ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻧﯿﺴﺖ ، ﺍﻭ ﺭﺍ ﻭﮐﯿﻞ ﺧﻮﺩ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﻦ ( 9 ﻣﺰﻣﻞ). ﺇِﻧَّﻤَﺎ ﺍﻟْﻤُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ ﺍﻟَّﺬﻳﻦَ ﺇِﺫﺍ ﺫُﮐِﺮَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻭَﺟِﻠَﺖْ ﻗُﻠُﻮﺑُﻬُﻢْ ﻭَ ﺇِﺫﺍ ﺗُﻠِﻴَﺖْ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢْ ﺁﻳﺎﺗُﻪُ ﺯﺍﺩَﺗْﻬُﻢْ ﺇﻳﻤﺎﻧﺎً ﻭَ ﻋَﻠﻰ ﺭَﺑِّﻬِﻢْ ﻳَﺘَﻮَﮐَّﻠُﻮﻥَ [2 ] ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ، ﺗﻨﻬﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﻧﺎﻡ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺩﻩ ﺷﻮﺩ ، ﺩﻟﻬﺎﺷﺎﻥ ﺗﺮﺳﺎﻥ ﻣﯿﮕﺮﺩﺩ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺁﯾﺎﺕ ﺍﻭ ﺑﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ، ﺍﯾﻤﺎﻧﺸﺎﻥ ﻓﺰﻭﻧﺘﺮ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺗﻮﮐﻞ ﺩﺍﺭﻧﺪ (2 ﺍﻧﻔﺎﻝ). ﻭﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎﯼ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮﮐﻞ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﺍﻭ. : ﻭَ ﺗَﻮَﮐَّﻞْ ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟْﺤَﻲِّ ﺍﻟَّﺬﻱ ﻻ ﻳَﻤُﻮﺕُ ﻭَ ﺳَﺒِّﺢْ ﺑِﺤَﻤْﺪِﻩِ ﻭَ ﮐَﻔﻰ ﺑِﻪِ ﺑِﺬُﻧُﻮﺏِ ﻋِﺒﺎﺩِﻩِ ﺧَﺒﻴﺮﺍً [58 ] ﻭ ﺗﻮﮐّﻞ ﮐﻦ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻫﺮﮔﺰ ﻧﻤﯽ ﻣﯿﺮﺩ ﻭ ﺗﺴﺒﯿﺢ ﻭ ﺣﻤﺪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺠﺎ ﺁﻭﺭ ﻭ ﻫﻤﯿﻦ ﺑﺲ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺶ ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ ! (58 ﻓﺮﻗﺎﻥ). ﻭَ ﻟِﻠَّﻪِ ﻏَﻴْﺐُ ﺍﻟﺴَّﻤﺎﻭﺍﺕِ ﻭَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻭَ ﺇِﻟَﻴْﻪِ ﻳُﺮْﺟَﻊُ ﺍﻟْﺄَﻣْﺮُ ﮐُﻠُّﻪُ ﻓَﺎﻋْﺒُﺪْﻩُ ﻭَ ﺗَﻮَﮐَّﻞْ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَ ﻣﺎ ﺭَﺑُّﮏَ ﺑِﻐﺎﻓِﻞٍ ﻋَﻤَّﺎ ﺗَﻌْﻤَﻠُﻮﻥَ [ 123] ﻭ ) ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺍﺯ ( ﻏﯿﺐ ) ﻭ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﻧﻬﺎﻥ( ﺁﺳﻤﺎﻧﻬﺎ ﻭ ﺯﻣﯿﻦ ، ﺗﻨﻬﺎ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻤﻪ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﺍﻭ ﺑﺎﺯﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ ! ﭘﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﮐﻦ ! ﻭ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺗﻮﮐّﻞ ﻧﻤﺎ! ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ ، ﻫﺮﮔﺰ ﻏﺎﻓﻞ ﻧﯿﺴﺖ ( 123 ﻫﻮﺩ ). ﺇِﻥْ ﻳَﻨْﺼُﺮْﮐُﻢُ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻓَﻼ ﻏﺎﻟِﺐَ ﻟَﮑُﻢْ ﻭَ ﺇِﻥْ ﻳَﺨْﺬُﻟْﮑُﻢْ ﻓَﻤَﻦْ ﺫَﺍ ﺍﻟَّﺬﻱ ﻳَﻨْﺼُﺮُﮐُﻢْ ﻣِﻦْ ﺑَﻌْﺪِﻩِ ﻭَ ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻓَﻠْﻴَﺘَﻮَﮐَّﻞِ ﺍﻟْﻤُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ 160 ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﯾﺎﺭﯼ ﮐﻨﺪ ، ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﭘﯿﺮﻭﺯ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ! ﻭ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﯾﺎﺭﯼ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺩﺍﺭﺩ ، ﮐﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻭ ، ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﯾﺎﺭﯼ ﮐﻨﺪ؟ ! ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ، ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﮐﻞ ﮐﻨﻨﺪ (160 ﺁﻝ ﻋﻤﺮﺍﻥ). ﻗُﻞْ ﻟَﻦْ ﻳُﺼﻴﺒَﻨﺎ ﺇِﻻَّ ﻣﺎ ﮐَﺘَﺐَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻟَﻨﺎ ﻫُﻮَ ﻣَﻮْﻻﻧﺎ ﻭَ ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻓَﻠْﻴَﺘَﻮَﮐَّﻞِ ﺍﻟْﻤُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ ﺏﮕﻮ : «ﻫﯿﭻ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺭﺥ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ ، ﻣﮕﺮ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻭ ﻣﻘﺮّﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺍﻭ ﻣﻮﻻ ) ﻭ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ( ﻣﺎﺳﺖ ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮ ﺧﺪﺍ ﺗﻮﮐّﻞ ﮐﻨﻨﺪ!» (.51 ﺗﻮﺑﻪ). ﺇِﻧِّﻲ ﺗَﻮَﮐَّﻠْﺖُ ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺭَﺑِّﻲ ﻭَ ﺭَﺑِّﮑُﻢْ ﻣﺎ ﻣِﻦْ ﺩَﺍﺑَّﺔٍ ﺇِﻻَّ ﻫُﻮَ ﺁﺧِﺬٌ ﺑِﻨﺎﺻِﻴَﺘِﻬﺎ ﺇِﻥَّ ﺭَﺑِّﻲ ﻋَﻠﻰ ﺻِﺮﺍﻁٍ ﻣُﺴْﺘَﻘﻴﻢٍ ﻣﻦ ، ﺑﺮ « ﺍﻟﻠَّﻪ» ﮐﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﻦ ﻭ ﺷﻤﺎﺳﺖ ، ﺗﻮﮐﻞ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻡ ! ﻫﯿﭻ ﺟﻨﺒﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﻧﯿﺴﺖ ﻣﮕﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﻭ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺗﺴﻠﻂ ﺩﺍﺭﺩ )ﺍﻣﺎ ﺳﻠﻄﻪ ﺍﯼ ﺑﺎ ﻋﺪﺍﻟﺖ ! ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ( ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﻦ ﺑﺮ ﺭﺍﻩ ﺭﺍﺳﺖ ﺍﺳﺖ !( ﻫﻮﺩ 56 ). ﺁﯾﺎﺗﯽ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻭﮐﯿﻞ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ و وظایف او : ﺳﻮﺭﻩ ﺍﺳﺮﺍﺀ ) ﺁﯾﻪ :-54 ﺭَﺑُّﮑُﻢْ ﺃَﻋْﻠَﻢُ ﺑِﮑُﻢْ ﺇِﻥْ ﻳَﺸَﺄْ ﻳَﺮْﺣَﻤْﮑُﻢْ ﺃَﻭْ ﺇِﻥْ ﻳَﺸَﺄْ ﻳُﻌَﺬِّﺑْﮑُﻢْ ﻭَ ﻣﺎ ﺃَﺭْﺳَﻠْﻨﺎﮎَ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢْ ﻭَﮐﻴﻼً . : ﭖﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻬﺘﺮ ﻣﯽ ﺷﻨﺎﺳﺪ ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺣﻢ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ، ﻭ ﯾﺎ ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻋﺬﺍﺑﺘﺎﻥ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ، ﻭ ﻣﺎ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻧﻔﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺍﯾﻢ ﮐﻪ ﻭﮐﯿﻞ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﯽ . ( ﺍﻧﻌﺎﻡ) -ﺁﯾﻪ 66: ﻭَﻛَﺬَّﺏَ ﺑِﻪِ ﻗَﻮْﻣُﻚَ ﻭَﻫُﻮَ ﺍﻟْﺤَﻖُّ ﻗُﻞ ﻟَّﺴْﺖُ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢ ﺑِﻮَﻛِﻴﻞٍ . – ) ﺯﻣﺮ( – ﺁﯾﻩ 41 : ﺇِﻧَّﺎ ﺃَﻧﺰَﻟْﻨَﺎ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺍﻟْﻜِﺘَﺎﺏَ ﻟِﻠﻨَّﺎﺱِ ﺑِﺎﻟْﺤَﻖِّ ﻓَﻤَﻦِ ﺍﻫْﺘَﺪَﻯ ﻓَﻠِﻨَﻔْﺴِﻪِ ﻭَﻣَﻦ ﺿَﻞَّ ﻓَﺈِﻧَّﻤَﺎ ﻳَﻀِﻞُّ ﻋَﻠَﻴْﻬَﺎ ﻭَﻣَﺎ ﺃَﻧﺖَ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢ ﺑِﻮَﻛِﻴﻞٍ . – )ﺷﻮﺭﺍ ( – ﺁﯾﻪ 6: ﻭَﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﺍﺗَّﺨَﺬُﻭﺍ ﻣِﻦ ﺩُﻭﻧِﻪِ ﺃَﻭﻟِﻴَﺎﺀ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺣَﻔِﻴﻆٌ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢْ ﻭَﻣَﺎ ﺃَﻧﺖَ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢ ﺑِﻮَﻛِﻴﻞٍ . – ) ﻧﺴﺎﺀ (- ﺁﯾﻪ 81: ﻭَﻳَﻘُﻮﻟُﻮﻥَ ﻃَﺎﻋَﺔٌ ﻓَﺈِﺫَﺍ ﺑَﺮَﺯُﻭﺍْ ﻣِﻦْ ﻋِﻨﺪِﻙَ ﺑَﻴَّﺖَ ﻃَﺂﺋِﻔَﺔٌ ﻣِّﻨْﻬُﻢْ ﻏَﻴْﺮَ ﺍﻟَّﺬِﻱ ﺗَﻘُﻮﻝُ ﻭَﺍﻟﻠّﻪُ ﻳَﻜْﺘُﺐُ ﻣَﺎ ﻳُﺒَﻴِّﺘُﻮﻥَ ﻓَﺄَﻋْﺮِﺽْ ﻋَﻨْﻬُﻢْ ﻭَﺗَﻮَﻛَّﻞْ ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟﻠّﻪِ ﻭَﻛَﻔَﻰ ﺑِﺎﻟﻠّﻪِ ﻭَﻛِﻴﻠًﺎ . – ( ﺍﻧﻌﺎﻡ) -ﺁﯾﻪ 48 ﻭ 52: ﻭَﻣَﺎ ﻧُﺮْﺳِﻞُ ﺍﻟْﻤُﺮْﺳَﻠِﻴﻦَ ﺇِﻻَّ ﻣُﺒَﺸِّﺮِﻳﻦَ ﻭَﻣُﻨﺬِﺭِﻳﻦَ -. ﻭَﻣَﺎ ﻣِﻦْ ﺣِﺴَﺎﺑِﻚَ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢ ﻣِّﻦ ﺷَﻲْﺀٍ . ( ﯾﻮﻧﺲ) -ﺁﯾﻪ 108: ﻗُﻞْ ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟﻨَّﺎﺱُ ﻗَﺪْ ﺟَﺎﺀﻛُﻢُ ﺍﻟْﺤَﻖُّ ﻣِﻦ ﺭَّﺑِّﻜُﻢْ ﻓَﻤَﻦِ ﺍﻫْﺘَﺪَﻯ ﻓَﺈِﻧَّﻤَﺎ ﻳَﻬْﺘَﺪِﻱ ﻟِﻨَﻔْﺴِﻪِ ﻭَﻣَﻦ ﺿَﻞَّ ﻓَﺈِﻧَّﻤَﺎ ﻳَﻀِﻞُّ ﻋَﻠَﻴْﻬَﺎ ﻭَﻣَﺎ ﺃَﻧَﺎْ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢ ﺑِﻮَﻛِﻴﻞٍ . ﺗﺮﺟﻤﻪ: ﺑﮕﻮ ﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﺣﻖ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﭘﺲ ﻫﺮ ﮐﻪ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﯾﺎﺑﺪ، ﺑﻪ ﺳﻮﺩ ﺧﻮﯾﺶ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ. ﻫﺮ ﮐﻪ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﮔﺮﺩﺩ، ﺑﻪ ﺯﯾﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺧﻮﺩ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﻭ ﻣﻦ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﻭﮐﯿﻞ ﻧﯿﺴﺘﻢ ﻭ ﻭﮐﺎﻟﺘﯽ ﻧﺪﺍﺭﻡ . ( ﻫﻮﺩ (- ﺁﯾﻪ 12: ﺇِﻧَّﻤَﺎ ﺃَﻧﺖَ ﻧَﺬِﻳﺮٌ ﻭَﺍﻟﻠّﻪُ ﻋَﻠَﻰ ﻛُﻞِّ ﺷَﻲْﺀٍ ﻭَﻛِﻴﻞٌ : ﻓﻘﻂ ﻣﻨﺤﺼﺮﺍً ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﺭﺳﻮﻝ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻭﺧﺒﺮ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮ ﻫﻤﮕﺎﻥ ﻭ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﻭﮐﯿﻞ ﺍﺳﺖ . ( ﺍﺳﺮﺍﺀ) ﺁﯾﻪ 17: ﻭَﻛَﻔَﻰ ﺑِﺮَﺑِّﻚَ ﺑِﺬُﻧُﻮﺏِ ﻋِﺒَﺎﺩِﻩِ ﺧَﺒِﻴﺮَﺍً ﺑَﺼِﻴﺮًﺍ . ﻓﻘﻂ ﺧﺪﺍ ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ، ﮐﻔﺎﯾﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﺫﻧﻮﺏ ﻋﺒﺎﺩ ﻭ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﺎﺧﺒﺮ ﻭ ﺑﯿﻨﺎ ﺑﺎﺷﺪ . )ﻏﺎﺷﯿﻪ ( -ﺁﯾﻪ 21ﻭ 22: ﻓَﺬَﻛِّﺮْ ﺇِﻧَّﻤَﺎ ﺃَﻧﺖَ ﻣُﺬَﻛِّﺮٌ . ﻟَّﺴْﺖَ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢ ﺑِﻤُﺼَﻴْﻄِﺮٍ . ﭘﺲ ﯾﺎﺩﺁﻭﺭﯼ ﮐﻦ، ﭘﻨﺪ ﻭﺍﻧﺪﺭﺯ، ﻧﺼﯿﺤﺖ ﮐﻪ ﻭﻇﯿﻔﻪﺭﺳﻮﻻﻥ ﺍﺳﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﻩ . ﺗﻮ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﻫﯿﭻ ﮔﻮﻧﻪ، ﺳﯿﻄﺮﻩ ﻭ ﺗﺴﻠﻂ ﻧﺪﺍﺭﯼ ! ) ﺯﻣﺮ (- ﺁﯾﻪ 62: ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺧَﺎﻟِﻖُ ﻛُﻞِّ ﺷَﻲْﺀٍ ﻭَﻫُﻮَ ﻋَﻠَﻰ ﻛُﻞِّ ﺷَﻲْﺀٍ ﻭَﻛِﻴﻞٌ . ﺧﺪﺍ ﺁﻓﺮﯾﺪﮔﺎﺭ ﻭ ﺧﺎﻟﻖ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﻭ ﻫﻤﻪ ﮐﺲ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ . ﻭ ﺍﻭﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﮐﺲ ﻭ ﻫﻤﻪ چیز وکیل است.!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9048با سلام . برادرم شما که زحمت می کشید و وقت می گذارید اگر می خواهید موضوعات دینی را بررسی کنید قبل از فلسفه به خود قانون اساسی آن عقیده و دین مراجعه کن و مورد استناد قرار بدهید.خود قران به صراحت گفته است (ایاک نستعین) و آیات دیگر از جمله 5 احقاف و 20 و 21 نحل و 22 فاطر و 22 سبا و بعد فلسفه به وجود آورندگان آن موضوع را بررسی کنید .
چون خداوند به صراحت حتی به پیامبر اسلام می فرماید (فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا) (ترجمه فولادوند : پس، از كافران اطاعت مكن، و با [الهام گرفتن از] قرآن با آنان به جهادى بزرگ بپرداز.)
دوما : در طول تاریخ و حتی از زمان حضرت ابراهیم اگر به موضوع توسل نگاه کنید آشکارا مشخص است که مشرکین و کسانی که از راه توسل نان می خورند و به جا و مقام می رسند مدافع توسل به غیر خدا می باشند .
و حتی مردم مکه چون امرار معاششان و مقام و موقیتشان از راه توسل به غیر خدا بود تا آخرین مرحله در برابر پیامبر اسلام ایستادگی کردند .
اما مردم مدینه که از جهل مردم سوء استفاده نمی کردند خیلی راحت دین اسلام را پذیرفتند و امروز هم واضح و آشکار است کسانی مدافع توسل به قبور و اموات می باشند که از این راه نان می خورند و از جهل مردم سوء استفاده می کنند .
و خود همین موضوع فلسفه توسل را کاملا روشن و آشکار می کند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9053سلام به برادر و استاد بزرگوار وار جناب عبدالله .اگه مدعی توسل فقط همین آیه ایاک نستعین رو درک میکردند که درخواست از غیب با این آیه حصر شده دیگه جایی برای بحث و گفتگو نبود ولی الان که اوضاع اینجوریه باید حرف های زیادی باید زده بشه تا تلنگری به مسلمانان بشه امیدوارمشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9054معمولا ذکر کردن همراه انتظاراتی از طرف ذاکر هستش به طور مثال گفتن یا علی در هنگام خداحافظی با این انتظارات از حضرت علی همراه هستش 1 حافظ و نگهدارت باشه 2 یار و یاورت باشه و غیره . (تا اینجا درسته؟) آیا این انتظارات رو مدعی توسل داره یا نه؟؟یا گفتن این ذکر یا علی مدد آیا با انتظار نصرت و یاری رساندن حضرت علی (ع) همراه است یا نه؟؟ به نظر خود ذکر گویاست!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9055ذکر خداوند و یاد خداوند بودن در هنگام انجام کاری یا در هنگام درخواست از خداوند مساویست با توکل ما بر خداوند .حالا معنای توکل چیست ؟ به نظر حقیر توکل یعنی قبول سلطه و سلطنت خدا بر ماست یعنی خودت رو در اختیار خدا قرار بدی و به خدا اعتماد کنی. خدا چه ویژگی هایی داره که ما به بهش توکل میکنیم و چرا خداوند به حضرت محمد (ص) گفته که تو وکیل مردم نیستی . به نظر حقیر خداوند میخواسته بگوید که تو این ویژگی هایی که من برای وکالت مردم دارم رو نداری برای همین وکیل مردم نیستی . معنی وکیل در قرآن :مسلط به همه چیز، اعلم به همه چیز ، کارساز ، یاری رساننده ، حمایتگر و محافظ همه چیز و دیگر صفتها و ویژگیها که با هم جمع میشوند تا معنی وکیل را برسانند . بدون جمع شدن این صفتها و ویژگیها معنای وکیل کامل نمیشود . با این توضیحات مختصر به استقبال آیات قرآن میرویم .:شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9056ﺍﻟَّﺬﻳﻦَ ﺁﻣَﻨُﻮﺍ ﻭَ ﺗَﻄْﻤَﺌِﻦُّ ﻗُﻠُﻮﺑُﻬُﻢْ ﺑِﺬِﮐْﺮِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺃَﻻ ﺑِﺬِﮐْﺮِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺗَﻄْﻤَﺌِﻦُّ ﺍﻟْﻘُﻠُﻮﺏُ [28]ِ ﻗُﻞْ ﻫُﻮَ ﺭَﺑِّﻲ ﻻ ﺇِﻟﻪَ ﺇِﻻَّ ﻫُﻮَ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﺗَﻮَﮐَّﻠْﺖُ ﻭَ ﺇِﻟَﻴْﻪِ ﻣَﺘﺎﺏِ [30] ﺁﻧﻬﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ، ﻭ ﺩﻟﻬﺎﯾﺸﺎﻥ ﺑﻪ ذکر و ﯾﺎﺩ ﺧﺪﺍ ﻣﻄﻤﺌﻦ ( ﻭ ﺁﺭﺍﻡ ) ﺍﺳﺖ ﺁﮔﺎﻩ ﺑﺎﺷﯿﺪ ، ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ ﯾﺎﺩ و ذکر ﺧﺪﺍ ﺩﻟﻬﺎ ﺁﺭﺍﻣﺶ میگرد (28) ﺑﮕﻮ: « ﺍﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ! ﻣﻌﺒﻮﺩﯼ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻧﯿﺴﺖ! ﺑﺮ ﺍﻭ ﺗﻮﮐّﻞ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﻢ ﺑﺴﻮﯼ ﺍﻭﺳﺖ«! (30 رعد) ﻭَ ﺍﺫْﮐُﺮِ ﺍﺳْﻢَ ﺭَﺑِّﮏَ ﻭَ ﺗَﺒَﺘَّﻞْ ﺇِﻟَﻴْﻪِ ﺗَﺒْﺘﻴﻼ[ً8] ﺭَﺏُّ ﺍﻟْﻤَﺸْﺮِﻕِ ﻭَ ﺍﻟْﻤَﻐْﺮِﺏِ ﻻ ﺇِﻟﻪَ ﺇِﻻَّ ﻫُﻮَ ﻓَﺎﺗَّﺨِﺬْﻩُ ﻭَﮐﻴﻼً [9] ﻭ ﻧﺎﻡ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺭﺍ ﯾﺎﺩ ﮐﻦ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﻝ ﺑﺒﻨﺪ! (8) ﻫﻤﺎﻥ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺷﺮﻕ ﻭ ﻏﺮﺏ ﮐﻪ ﻣﻌﺒﻮﺩﯼ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻧﯿﺴﺖ ، ﺍﻭ ﺭﺍ ﻭﮐﯿﻞ ﺧﻮﺩ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﻦ (9 مزمل) ﺇِﻧَّﻤَﺎ ﺍﻟْﻤُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ ﺍﻟَّﺬﻳﻦَ ﺇِﺫﺍ ﺫُﮐِﺮَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻭَﺟِﻠَﺖْ ﻗُﻠُﻮﺑُﻬُﻢْ ﻭَ ﺇِﺫﺍ ﺗُﻠِﻴَﺖْ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢْ ﺁﻳﺎﺗُﻪُ ﺯﺍﺩَﺗْﻬُﻢْ ﺇﻳﻤﺎﻧﺎً ﻭَ ﻋَﻠﻰ ﺭَﺑِّﻬِﻢْ ﻳَﺘَﻮَﮐَّﻠُﻮﻥَ [2] ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ، ﺗﻨﻬﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﻧﺎﻡ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺩﻩ ﺷﻮﺩ ، ﺩﻟﻬﺎﺷﺎﻥ ﺗﺮﺳﺎﻥ ﻣﯿﮕﺮﺩﺩ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺁﯾﺎﺕ ﺍﻭ ﺑﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ، ﺍﯾﻤﺎﻧﺸﺎﻥ ﻓﺰﻭﻧﺘﺮ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺗﻮﮐﻞ ﺩﺍﺭﻧﺪ (2 انفال)شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9057ﻭَ ﺗَﻮَﮐَّﻞْ ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟْﺤَﻲِّ ﺍﻟَّﺬﻱ ﻻ ﻳَﻤُﻮﺕُ ﻭَ ﺳَﺒِّﺢْ ﺑِﺤَﻤْﺪِﻩِ ﻭَ ﮐَﻔﻰ ﺑِﻪِ ﺑِﺬُﻧُﻮﺏِ ﻋِﺒﺎﺩِﻩِ ﺧَﺒﻴﺮﺍً [58]ﻭ ﺗﻮﮐّﻞ ﮐﻦ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻫﺮﮔﺰ ﻧﻤﯽ ﻣﯿﺮﺩ ﻭ ﺗﺴﺒﯿﺢ ﻭ ﺣﻤﺪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺠﺎ ﺁﻭﺭ ﻭ ﻫﻤﯿﻦ ﺑﺲ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺶ ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ! (58فرقان) ﻭَ ﻟِﻠَّﻪِ ﻏَﻴْﺐُ ﺍﻟﺴَّﻤﺎﻭﺍﺕِ ﻭَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻭَ ﺇِﻟَﻴْﻪِ ﻳُﺮْﺟَﻊُ ﺍﻟْﺄَﻣْﺮُ ﮐُﻠُّﻪُ ﻓَﺎﻋْﺒُﺪْﻩُ ﻭَ ﺗَﻮَﮐَّﻞْ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻭَ ﻣﺎ ﺭَﺑُّﮏَ ﺑِﻐﺎﻓِﻞٍ ﻋَﻤَّﺎ ﺗَﻌْﻤَﻠُﻮﻥَ [123] ﻭ )ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺍﺯ( ﻏﯿﺐ )ﻭ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﻧﻬﺎﻥ( ﺁﺳﻤﺎﻧﻬﺎ ﻭ ﺯﻣﯿﻦ ، ﺗﻨﻬﺎ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻤﻪ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﺍﻭ ﺑﺎﺯﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ ! ﭘﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﮐﻦ! ﻭ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺗﻮﮐّﻞ ﻧﻤﺎ! ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ ، ﻫﺮﮔﺰ ﻏﺎﻓﻞ ﻧﯿﺴﺖ (123 هود) ﺇِﻥْ ﻳَﻨْﺼُﺮْﮐُﻢُ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻓَﻼ ﻏﺎﻟِﺐَ ﻟَﮑُﻢْ ﻭَ ﺇِﻥْ ﻳَﺨْﺬُﻟْﮑُﻢْ ﻓَﻤَﻦْ ﺫَﺍ ﺍﻟَّﺬﻱ ﻳَﻨْﺼُﺮُﮐُﻢْ ﻣِﻦْ ﺑَﻌْﺪِﻩِ ﻭَ ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻓَﻠْﻴَﺘَﻮَﮐَّﻞِ ﺍﻟْﻤُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ 160 ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﯾﺎﺭﯼ ﮐﻨﺪ ، ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﭘﯿﺮﻭﺯ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ! ﻭ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﯾﺎﺭﯼ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺩﺍﺭﺩ ، ﮐﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻭ ، ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﯾﺎﺭﯼ ﮐﻨﺪ؟! ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ، ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﮐﻞ ﮐﻨﻨﺪ (160 آل عمران) ﻗُﻞْ ﻟَﻦْ ﻳُﺼﻴﺒَﻨﺎ ﺇِﻻَّ ﻣﺎ ﮐَﺘَﺐَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻟَﻨﺎ ﻫُﻮَ ﻣَﻮْﻻﻧﺎ ﻭَ ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻓَﻠْﻴَﺘَﻮَﮐَّﻞِ ﺍﻟْﻤُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ بﮕﻮ: «ﻫﯿﭻ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺭﺥ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ ، ﻣﮕﺮ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻭ ﻣﻘﺮّﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺍﻭ ﻣﻮﻻ )ﻭ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ( ﻣﺎﺳﺖ ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮ ﺧﺪﺍ ﺗﻮﮐّﻞ ﮐﻨﻨﺪ«!(51. توبه)شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9058ﺇِﻧِّﻲ ﺗَﻮَﮐَّﻠْﺖُ ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺭَﺑِّﻲ ﻭَ ﺭَﺑِّﮑُﻢْ ﻣﺎ ﻣِﻦْ ﺩَﺍﺑَّﺔٍ ﺇِﻻَّ ﻫُﻮَ ﺁﺧِﺬٌ ﺑِﻨﺎﺻِﻴَﺘِﻬﺎ ﺇِﻥَّ ﺭَﺑِّﻲ ﻋَﻠﻰ ﺻِﺮﺍﻁٍ ﻣُﺴْﺘَﻘﻴﻢٍ ﻣﻦ ، ﺑﺮ « ﺍﻟﻠَّﻪ» ﮐﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﻦ ﻭ ﺷﻤﺎﺳﺖ ، ﺗﻮﮐﻞ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻡ ! ﻫﯿﭻ ﺟﻨﺒﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﻧﯿﺴﺖ ﻣﮕﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﻭ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺗﺴﻠﻂ ﺩﺍﺭﺩ )ﺍﻣﺎ ﺳﻠﻄﻪ ﺍﯼ ﺑﺎ ﻋﺪﺍﻟﺖ! ﭼﺮﺍ ﮐﻪ( ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﻦ ﺑﺮ ﺭﺍﻩ ﺭﺍﺳﺖ ﺍﺳﺖ !(هود 56)شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9059سوره اسراء) آیه 54-: ﺭَﺑُّﮑُﻢْ ﺃَﻋْﻠَﻢُ ﺑِﮑُﻢْ ﺇِﻥْ ﻳَﺸَﺄْ ﻳَﺮْﺣَﻤْﮑُﻢْ ﺃَﻭْ ﺇِﻥْ ﻳَﺸَﺄْ ﻳُﻌَﺬِّﺑْﮑُﻢْ ﻭَ ﻣﺎ ﺃَﺭْﺳَﻠْﻨﺎﮎَ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢْ ﻭَﮐﻴﻼً . : پﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻬﺘﺮ ﻣﯽ ﺷﻨﺎﺳﺪ ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺣﻢ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ، ﻭ ﯾﺎ ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻋﺬﺍﺑﺘﺎﻥ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ، ﻭ ﻣﺎ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻧﻔﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺍﯾﻢ ﮐﻪ ﻭﮐﯿﻞ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﯽ . ( ﺍﻧﻌﺎﻡ) -ﺁﯾﻪ :66 ﻭَﻛَﺬَّﺏَ ﺑِﻪِ ﻗَﻮْﻣُﻚَ ﻭَﻫُﻮَ ﺍﻟْﺤَﻖُّ ﻗُﻞ ﻟَّﺴْﺖُ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢ ﺑِﻮَﻛِﻴﻞٍ – ) ﺯﻣﺮ( – ﺁﯾه 41 ﻭ :62 ﺇِﻧَّﺎ ﺃَﻧﺰَﻟْﻨَﺎ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺍﻟْﻜِﺘَﺎﺏَ ﻟِﻠﻨَّﺎﺱِ ﺑِﺎﻟْﺤَﻖِّ ﻓَﻤَﻦِ ﺍﻫْﺘَﺪَﻯ ﻓَﻠِﻨَﻔْﺴِﻪِ ﻭَﻣَﻦ ﺿَﻞَّ ﻓَﺈِﻧَّﻤَﺎ ﻳَﻀِﻞُّ ﻋَﻠَﻴْﻬَﺎ ﻭَﻣَﺎ ﺃَﻧﺖَ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢ ﺑِﻮَﻛِﻴﻞٍ – )ﺷﻮﺭﺍ (- ﺁﯾﻪ :6 ﻭَﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﺍﺗَّﺨَﺬُﻭﺍ ﻣِﻦ ﺩُﻭﻧِﻪِ ﺃَﻭﻟِﻴَﺎﺀ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺣَﻔِﻴﻆٌ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢْ ﻭَﻣَﺎ ﺃَﻧﺖَ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢ ﺑِﻮَﻛِﻴﻞٍ – )ﻧﺴﺎﺀ (- ﺁﯾﻪ :81 ﻭَﻳَﻘُﻮﻟُﻮﻥَ ﻃَﺎﻋَﺔٌ ﻓَﺈِﺫَﺍ ﺑَﺮَﺯُﻭﺍْ ﻣِﻦْ ﻋِﻨﺪِﻙَ ﺑَﻴَّﺖَ ﻃَﺂﺋِﻔَﺔٌ ﻣِّﻨْﻬُﻢْ ﻏَﻴْﺮَ ﺍﻟَّﺬِﻱ ﺗَﻘُﻮﻝُ ﻭَﺍﻟﻠّﻪُ ﻳَﻜْﺘُﺐُ ﻣَﺎ ﻳُﺒَﻴِّﺘُﻮﻥَ ﻓَﺄَﻋْﺮِﺽْ ﻋَﻨْﻬُﻢْ ﻭَﺗَﻮَﻛَّﻞْ ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟﻠّﻪِ ﻭَﻛَﻔَﻰ ﺑِﺎﻟﻠّﻪِ ﻭَﻛِﻴﻠًﺎ. – (ﺍﻧﻌﺎﻡ) -ﺁﯾﻪ 48 ﻭ :52 ﻭَﻣَﺎ ﻧُﺮْﺳِﻞُ ﺍﻟْﻤُﺮْﺳَﻠِﻴﻦَ ﺇِﻻَّ ﻣُﺒَﺸِّﺮِﻳﻦَ ﻭَﻣُﻨﺬِﺭِﻳﻦَ.- ﻭَﻣَﺎ ﻣِﻦْ ﺣِﺴَﺎﺑِﻚَ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢ ﻣِّﻦ ﺷَﻲْﺀٍ .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9060( ﯾﻮﻧﺲ) -ﺁﯾﻪ :108 ﻗُﻞْ ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟﻨَّﺎﺱُ ﻗَﺪْ ﺟَﺎﺀﻛُﻢُ ﺍﻟْﺤَﻖُّ ﻣِﻦ ﺭَّﺑِّﻜُﻢْ ﻓَﻤَﻦِ ﺍﻫْﺘَﺪَﻯ ﻓَﺈِﻧَّﻤَﺎ ﻳَﻬْﺘَﺪِﻱ ﻟِﻨَﻔْﺴِﻪِ ﻭَﻣَﻦ ﺿَﻞَّ ﻓَﺈِﻧَّﻤَﺎ ﻳَﻀِﻞُّ ﻋَﻠَﻴْﻬَﺎ ﻭَﻣَﺎ ﺃَﻧَﺎْ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢ ﺑِﻮَﻛِﻴﻞٍ. )ﻫﻮﺩ (- ﺁﯾﻪ :12 ﺇِﻧَّﻤَﺎ ﺃَﻧﺖَ ﻧَﺬِﻳﺮٌ ﻭَﺍﻟﻠّﻪُ ﻋَﻠَﻰ ﻛُﻞِّ ﺷَﻲْﺀٍ ﻭَﻛِﻴﻞٌ . ترجمه: ﺑﮕﻮ ﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﺣﻖ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﭘﺲ ﻫﺮ ﮐﻪ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﯾﺎﺑﺪ، ﻫﺪﺍﯾﺖ ﭘﺬﯾﺮﺩ، ﭘﺬﯾﺮﺍﯼ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺑﺎﺷﺪ؛ ﺑﻪ ﺳﻮﺩ ﺧﻮﯾﺶ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ. ﻫﺮ ﮐﻪ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﮔﺮﺩﺩ، ﮔﻤﺮﺍﻫﯽ ﺭﺍ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﻧﻤﺎﯾﺪ، ﭘﺬﯾﺮﺍﯼ ﮔﻤﺮﺍﻫﯽ ﻭ ﺿﻼﻟﺖ ﺑﺎﺷﺪ؛ ﺑﻪ ﺯﯾﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺧﻮﺩ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﻣﻦ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﻭﮐﯿﻞ ﻧﯿﺴﺘﻢ ﻭ ﻭﮐﺎﻟﺘﯽ ﻧﺪﺍﺭﻡ.- ﻓﻘﻂ ﻣﻨﺤﺼﺮﺍً ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﺭﺳﻮﻝ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻭﺧﺒﺮ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮ ﻫﻤﮕﺎﻥ ﻭ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﻭﮐﯿﻞ ﺍﺳﺖ . ( ﺍﺳﺮﺍﺀ) ﺁﯾﻪ :17 ﻭَﻛَﻔَﻰ ﺑِﺮَﺑِّﻚَ ﺑِﺬُﻧُﻮﺏِ ﻋِﺒَﺎﺩِﻩِ ﺧَﺒِﻴﺮَﺍً ﺑَﺼِﻴﺮًﺍ . ﻓﻘﻂ ﺧﺪﺍ ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ، ﮐﻔﺎﯾﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﺫﻧﻮﺏ ﻋﺒﺎﺩ ﻭ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﺎﺧﺒﺮ ﻭ ﺑﯿﻨﺎ ﺑﺎﺷﺪ( ﮔﻨﺎﻩ، ﺟﺮﻡ ﻭ ﺳﯿﺌﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺣﺘﯽ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺘﯽ ﻭﻣﺎﻣﻮﺭﯾﺘﯽ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻫﺎ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﭘﯿﮕﯿﺮ ﻗﻀﺎﯾﺎﺑﺎﺷﻨﺪ؛ ﺑﻠﮑﻪ ﺍﺯ ﭘﯿﮕﯿﺮﯼ ﻭﺗﺠﺴﺲ ﺍﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﻣﻮﺭ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺧﺪﺍ، ﺷﺮﻉ ﻭﺩﯾﻦ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ) )ﻏﺎﺷﯿﻪ( -ﺁﯾﻪ 21ﻭ :22 ﻓَﺬَﻛِّﺮْ ﺇِﻧَّﻤَﺎ ﺃَﻧﺖَ ﻣُﺬَﻛِّﺮٌ. ﻟَّﺴْﺖَ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢ ﺑِﻤُﺼَﻴْﻄِﺮٍ . ﭘﺲ ﯾﺎﺩﺁﻭﺭﯼ ﮐﻦ، ﭘﻨﺪ ﻭﺍﻧﺪﺭﺯ، ﻧﺼﯿﺤﺖ ﮐﻪ ﻭﻇﯿﻔﻪﺭﺳﻮﻻﻥ ﺍﺳﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﻩ . ﺗﻮ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﻫﯿﭻ ﮔﻮﻧﻪ، ﺳﯿﻄﺮﻩ ﻭ تسلط ﻧﺪﺍﺭﯼ ! ) ﺯﻣﺮ (- ﺁﯾﻪ :62 ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺧَﺎﻟِﻖُ ﻛُﻞِّ ﺷَﻲْﺀٍ ﻭَﻫُﻮَ ﻋَﻠَﻰ ﻛُﻞِّ ﺷَﻲْﺀٍ ﻭَﻛِﻴﻞٌ . ﺧﺪﺍ ﺁﻓﺮﯾﺪﮔﺎﺭ ﻭ ﺧﺎﻟﻖ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﻭ ﻫﻤﻪ ﮐﺲ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﻭ ﺍﻭﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﮐﺲ ﻭ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﻭﮐﺎﻟﺖ ﺩﺍﺭﺩ . ﻭﮐﯿﻞ، ﻧﮕﻬﺒﺎﻥ ﻭ ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺳﺖ .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9061در مورد شفاعت : ﻭَ ﻻ ﯾَﻤْﻠِﮏُ ﺍﻟَّﺬِﯾﻦَ ﯾَﺪْﻋُﻮﻥَ ﻣِﻦْ ﺩُﻭﻧِﻪ ِ ﺍﻟﺸَّﻔﺎﻋَﺔَ ﺇِﻻّ ﻣَﻦْ ﺷَﻬِﺪَ ﺑِﺎﻟْﺤَﻖِّ ﻭَ ﻫُﻢْ ﯾَﻌْﻠَﻤُﻮﻥ (86 زخرف) بر طبق این آیه خواندن (و پرستیدن به زعم مدعی توسل) شفاعتگران نهی شده یا نه؟؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9063در مورد شفاعت : ﻭَ ﻻ ﯾَﻤْﻠِﮏُ ﺍﻟَّﺬِﯾﻦَ ﯾَﺪْﻋُﻮﻥَ ﻣِﻦْ ﺩُﻭﻧِﻪ ِ ﺍﻟﺸَّﻔﺎﻋَﺔَ ﺇِﻻّ ﻣَﻦْ ﺷَﻬِﺪَ ﺑِﺎﻟْﺤَﻖِّ ﻭَ ﻫُﻢْ ﯾَﻌْﻠَﻤُﻮﻥ (86 زخرف) بر طبق این آیه خواندن (و پرستیدن به زعم مدعی توسل) شفاعتگران نهی شده یا نه؟؟
سلام برادر
شما در روز روشن به مسلمانان سنی و رافضی تهمت پرستش و شرک میزنید.آن هم به خاطر کج فهمی از آیه.
واقعا خیلی بده یک مسلمان این آیه را بخواند اما (( الّا )) را در آیه نبیند. شما هم در این آیه و هم در آیات دیگر این استثنائات را می توانید ببینید. مسئله جواز شفاعت در قرآن یک مسئله روشن است.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9064سلام برادرواقعا شما آیات توسل را ندید که این سخنان را میزنید؟
ظاهرا شما خودتان قبول دارید که در ایه ( ایاک نستعین ) یاری خواستن باید از خداوند باشد ولی روشن است که منظور از آیه، هر یاری خواستنی نیست و الا همه مردم مشرک شده بودند. پس :
شما بفرمایید منظور از این استعانت چه نوع استعانتی است و دلیل قرآنی بیاورید یا دلیل عقلی که مبنای قرآنی داشته باشد.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9065سلام دوست عزیز من هم شفاعت رو قبول دارم ولی خواندن و ذکر کردن شافعان و در نتیجه توکل بر شافعان رو قبول ندارم . کلمه الا رو من دیدم ولی علمای بزرگ شما چون از کلمه یدعون وحشت دارند هر یدعون رو پرستش کردن ترجمه میکنند قسمت اول آیه را نهی از خواندن و پرستش کردن ترجمه کرده و ادامه آیه رو استثنا به خواندن و پرستش کردن کسانی که به حق شهادت دادند ترجمه میکنن این هم لینک ترجمه علمای بزرگ تشیع از سایت تدبر : http://www.tadabbor.org/?page=tadabbor&SOID=43&AYID=86&TPIV=T1 به نظر شما ما از یدعون کردن شافعان بر طبق این آیه نهی شده ایم ؟؟ یا تشویق به یدعون کردن شافعان شدیم ؟؟ -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.