Home › انجمن ها › انتقاد از احادیث شیعه › فاطمه صدیقه الشهیده
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط khaled ebn valid در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1836صحیح ترین حدیث در باب شهادت حضرت فاطمه از کتب شیعه این حدیث است:
عن محمد بن يحيى العطار، عن العمركي بن علي، عن علي بن جعفر، عن أخيه، عن أبي الحسن عليه السلام:
إِنَّ فَاطِمَةَ ( عليها السلام ) صِدِّيقَةٌ شَهِيدَةٌ وَ إِنَّ بَنَاتِ الأنبياء لايطمثن
اعتراض کلی علامه بحر العلوم به کلینی در مورد این سند:
قد تكررت رواية الكليني عن محمد بن يحي العطار عن العمركي بن علي وهذا يقتضي أن يكون العمركي بن علي(من أصحاب العسكري عليه السلام) قد أدرك زمان الغيبه ! فإنه (يعني العطّار) لم يدرك أحدآ من الأئمه عليهم السلام ، وقد وجد فى بعض الروايات سند هكذا صورته : العدة عن أحمد بن شاذان بن الخليل النيسابوري عن العمركي عن معمر بن عمر عن أبي جعفر -والمراد(والكلام لبحر العلوم) هو الباقر عليهم السلام لتصريحهم أن معمر بن عمر من أصحاب الباقر والصادق ، وذلك يقتضي أن العمركي أدرك عصر ستة من الأئمة ! وهذا مما لم يتعرض له أحد من علماء الرجال ، وروايته عن علي بن جعفر لاتقتضى ذلك فإنه(العمركي) أدرك عصر الإمام الجواد عليه السلام بخلاف معمر.
الفوائد الرجالية – السيد بحر العلوم – ج ٤ – الصفحة 137-138شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7484شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7485مفهوم کلمه شهید نزد معصومین شیعه:
دقیقا همان کلام مرجع شیعه حسین فضل الله:
کافی در کتاب خود باب زده با عنوان:باب فِي أَنَّ الْأَئِمَّةَ شُهَدَاءُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى خَلْقِهِ:
1-عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ يَعْقُوبَ بْنِ يَزِيدَ عَنْ زِيَادٍ الْقَنْدِيِّ عَنْ سَمَاعَةَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ( عليه السلام ) فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَكَيْفَ إِذا جِئْنا مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ بِشَهِيدٍ وَ جِئْنا بِكَ عَلى هؤُلاءِ شَهِيداً قَالَ نَزَلَتْ فِي أُمَّةِ مُحَمَّدٍ ( صلى الله عليه وآله ) خَاصَّةً فِي كُلِّ قَرْنٍ مِنْهُمْ إِمَامٌ مِنَّا شَاهِدٌ عَلَيْهِمْ وَ مُحَمَّدٌ ( صلى الله عليه وآله ) شَاهِدٌ عَلَيْنَا .
اصول كافى جلد 1 صفحه:270 رواية: 1
ترجمه :
امام صادق عليه السلام راجع به قول خداى عزوجل (45 سوره 4) (((پس چطور باشد زمانيكه از هر امتى گواهى آوريم و ترا بر آنها گواه آورديم، فرمود: تنها درباره امت محمد (ص) نازل شده، در هر قرنى امامى از ما بر ايشان گواه و ناظر است و محمد (ص) گواه و ناظر بر ماست. (يعنى بر گفتار و كردار ايشان ناظر است و روز قيامت نزد خدا گواهى دهد، پس مواظب باشيد و تقوى پيشه كنيد كه گواهان شما عادل و مقبولند)
وَ فِي هَذَا الْقُرْآنِ لِيَكُونَ الرّسُولُ شَهِيداً عَلَيْكُمْ وَ تَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النّاسِ فَرَسُولُ اللّهِ ص الشّهِيدُ عَلَيْنَا بِمَا بَلّغَنَا عَنِ اللّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ نَحْنُ الشّهَدَاءُ عَلَى النّاسِ فَمَنْ صَدّقَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ صَدّقْنَاهُ وَ مَنْ كَذّبَ كَذّبْنَاهُ.
(مجلسي قال: فی کتابه مرآة العقول مختلف فيه وحسن عندي2/343)
اصول كافى جلد 1 صفحه: 271 رواية: 4
يعنى قرآن (((تا پيغمبر بر شما گواه باشد و شما بر مردم گواه باشيد))) پس رسول خدا(ص) گواه بر ماست نسبت بدانچه از جانب خداى تبارك و تعالى تبليغ نمودهايم و ما بر مردم گواهيم در روز قيامت، هر كه ما را تصديق كند تصديقش كنيم و هر كه تكذيب كند تكذيبش نمائيم.همین اقوال را نیز در باب معنی شهیدة شارحین کافی نیز ذکر کرده اند
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
مرجع شیعی سید محمد حسین فضل الله جواب این حدیث یعنی إن فاطمة صدّيقة شهيدة را داده است.
سوال:ما هي الرواية المعتبرة لديكم لشهادة السيدة الزهراء (ع) هل (( 40 يوما ، 75 يوما ، 90 يوما )) وأين دل تحقيقكم المبارك بالنسبة لقبرها ؟
الاجابة:
كلمة الإمام الكاظم (ع): (إن فاطمة صدّيقة شهيدة) نفهم منها معنى الوصول الى مقام الشهداء الذين يشهدون على الأمة إشارة لقوله تعالى “ومن يطع الله والرسول فأولئك مع الذين أنعم الله عليهم من النبيين والصديقين والشهداء والصالحين وحسن أولئك رفيقا”
http://arabic.bayynat.org/ListingFAQ2.aspx?cid=30&Language=1