Home › انجمن ها › بررسی مسائل تحریف کتاب ها › عدم تحریف قران از سوی بزرگان شیعه ۲
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط dlsvkhth14.blogfa.com در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5482شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5483
جوابی مختصر و مفید و فهرست وار:
1- عقیده تحریف قرآن (کم و زیاد شدن آیههای قرآنی) یکی از بنیادی ترین عقائد شیعه و همانند امامت و حتی فراتر از آن با روایات متواتر در کتب شیعه ثابت است.
2- روایات تحریف قرآن در کتابهای معتبر شیعه بیش از دو هزار روایت میباشند و از روایات عقیده امامت هم بیشتر هستند.
3- محدثین شیعه روایات تحریف قرآن را از امامان معصوم نقل کرده اند (اگرچه روح امامان اهلبیت از این روایات بی خبر بوده و امامان اهلبیت هیچ نسبتی با شیعه و عقائد پوچ و باطل آن ندارند و شیعیان فقط به خاطر اینکه مسلمانان را فریب دهند خود را زیر عبای اهلبیت و ائمه مخفی کرده اند و در حقیقت امامان اهلبیت از چنین مذهبی بری و بیزار هستند.)4- به اعتقاد شیعه روایات تحریف قرآن متواتر و مشهور هستند همانگونه که به اعتقاد اهلسنت محفوظ بودن قرآن از هر شک و شبهه و تحریفی متواتر میباشد.
5- طبق اعتراف علمای بزرگ شیعه این دو هزار روایت با صراحت کامل و بوضوح بر تحریف قرآن دلالت میکنند.
6- شیعیان نمیتوانند از کتابهای خود و به نقل از امامان معصوم یک روایت صحیح و صریح بر محفوظ و کامل بودن قرآن موجود ارائه دهند، گویا قرآن نزد تشیع به اندازه یک خبر واحد هم ارزش ندارد.
7- تمامی مشایخ و علمای شیعه با استناد بر همین دو هزار روایت معتقد به تحریف قرآن بوده اند و در کتابهایشان این عقیده باطل خود را بیان کرده اند.
8- روایات تحریف قرآن در کتابهای معتبر شیعه که دار و مدار مذهب شیعی بر آن کتابهاست بیان شده است.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #54849- در بین علمای شیعه فقط نام چهار نفر وجود دارد که از تحریف قرآن حمایت نکرده اند وآن چهار نفر عبارت هستند از شریف مرتضی و شیخ صدوق و ابوجعفر طوسی و ابوعلی طبرسی و دیگر علمای شیعه بالاتفاق معتقد به تحریف قرآن بوده اند و رای این چهار نفر در برابر اقوال امامان معصوم معتبر نیست زیرا که غالبا این چهار نفر بنابر تقیه[url=file:///E:/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8/%D8%AE%D8%B7%DB%8C/%D8%A7%D9%87%D9%84%20%D8%B3%D9%86%D8%AA/%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87%20%D9%87%D8%A7/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B8%D8%B1%D9%87%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF%20%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%81%20%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86.doc#_ftn2][2]، [url=file:///E:/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8/%D8%AE%D8%B7%DB%8C/%D8%A7%D9%87%D9%84%20%D8%B3%D9%86%D8%AA/%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87%20%D9%87%D8%A7/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B8%D8%B1%D9%87%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF%20%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%81%20%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86.doc#_ftn3][3][/url”> عقیده تحریف قرآن را پنهان کرده اند زیرا این چهار نفر برای اثبات نظر خود هیچ روایتی از امامان معصوم خود نقل نکرده اند.
دوما: این چهار نفر هیچ پاسخی به دو هزار روایت تحریف قرآن که در کتابهای شیعه موجود هستند نداده اند و فقط گفته اند این روایات ضعیف هستند در صورتیکه هیچ دلیلی برای اثبات ادعای خود ارائه نداده اند.سوما: تنها دلیلی که این چهار نفر برای محفوظ بودن قرآن ارائه داده اند اهتمام و تلاش و اخلاص و دیانت اصحاب پیامبر در جمع آوری قرآن میباشد و این خود نشانگر تقیه باز بودن این چهار نفر است زیرا فرقه شیعه اصحاب پیامبر را نعوذ بالله کافر و مرتد و فاسق و فاجر و منافق و دشمن اسلام و اهلبیت میداند پس چگونه قرآنی که توسط این افراد جمع آوری شده است معتبر است؟!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5485شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #54861- قاضی ابویعلی میگوید: «عدهای از فقهای کوفه و دیگران به کشتن هر کس که صحابه را سب و لعن نماید، و به کفر رافضیها حکم کردهاند
2- تقی الدین سبکی[میگوید: «در کتاب «الفتاوی البدیعیة» از کتابهای احناف دیدهام که رافضیها را به کافر و غیر کافر تقسیم نموده و اختلاف را درباره بعضی از گروههای روافض و درباره کسانی که امامت ابوبکر و عمر را انکار کرده، ذکر نموده که بنا بر قول صحیح, اینان کافرند …. و در کتاب «الـمحیط» از جمله کتابهای احناف از محمد بن حسن شیبانی نقل شده که نماز پشت سر رافضیها جایز نیست. سپس سبکی علت آن را چنین بیان میکند: «زیرا آنان خلافت ابوبکر را انکار کرده در حالی که همه صحابه بر خلافت ابوبکر اجماع نمودهاند». و در کتاب «الخلاصة» که از کتابهای احناف است چنین مطلبی آمده است. سپس میگوید: «هر کس خلافت ابوبکر صدیق را انکار نماید، کافر است».
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #548710-اگر واقعا شیعیان اعتقادی به تحریف قرآن ندارند و قرآن را قبول دارند پس باید مانند اهلسنت کسانی که به قرآن طعنه زده و معتقد به تحریف قرآن بوده اند را کافر بدانند در صورتیکه علمای شیعه این کار را نمیکنند و معتقدین به تحریف قرآن را امامان خود میدانند.
11- شیعیان برای فرار از رسوائی و فضیحت به جای پذیرفتن حق و بازگشت به اسلام به مسلمانان حمله میکنند و با توسل به برخی روایات موضوع و مردود(مانند روایت معوذتین منسوب به ابن مسعود) و یا روایاتی در مورد آیههای منسوخ شده (مانند آیه رجم و آیه رضاعت) و یا روایات اختلاف قرائتها میگویند این روایات در کتابهای اهلسنت موجود هستند و ثابت میکنند که قرآن نزد اهلسنت تحریف شده است در صورتیکه علمای اسلام با صراحت اعلان کرده اند این روایات یا بر نسخ دلالت میکنند و یا بر اختلاف قرائت و هیچ عالمی از علمای اهلسنت این روایات را بر تحریف حمل نکرده است اما در طرف مقابل امامان و علمای شیعه روایات تحریف قرآن را بیان کرده و با صراحت اعلام کرده اند آن روایات بر تحریف قرآن دلالت میکنند و طبق همان روایات معتقد به تحریف قرآن بوده اند اما اهلسنت بالاتفاق گفته اند: هر کس به تحریف قرآن اعتقاد داشته باشد کافر و از دائره اسلام خارج است.
حال ای رافضی فراری؟؟ برو توبه کن
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5488در «تتمة الفتاوی» آمده است: «و رافضیِ اهل غلو که خلافت ابوبکر را انکار مینماید نماز خواندن پشت سرش جایز نیست.» در کتاب «الغایة» اثر سروجی/ و در کتاب «مرغینانی» آمده است: «نماز پشت سر صاحب بدعت و دنبالهرو هوای نفسانی مکروه است و پشت سر رافضی جایز نیست». سپس سبکی میگوید: «حاصل سخن این است که اگر این هوای نفسانی طوری باشد که فرد به خاطر آن کافر شود، نماز پشت سرش جایز نیست در غیر این صورت جایز اما مکروه است». و در کتاب «شرح المختار» اثر ابن بلدجی از علمای حنفی آمده است: «سب و سرزنش یکی از صحابه و بغض و دشمنی با وی، کفر نیست اما فرد به خاطر آن گمراه است، چون علیt مخالفان و سرزنش کنندگانش را تکفیر ننمود حتی آنان را نکشت». و در کتاب «الفتاوی البدیعیة» از جمله کتابهای احناف آمده است: «هر کس امامت ابوبکر صدیقt را انکار نماید، کافر است. بعضی از علمای حنفی میگویند که او مبتدع است، اما صحیح آن است که او کافر میباشد».سبکی در ادامه میگوید:« قائلین به عدم تکفیر کسانی که صحابه را سب و لعن مینمایند، اتفاق نظر دارند که آنان فاسقاند».
همچنین میگوید: «… به طور خلاصه سب و سرزنش ابوبکرt بنا به مذهب ابوحنیفه و یکی از دو وجه علمای شافعی مذهب، کفر است. اما از نظر امام مالک مشهور آن است که وی تازیانه زدن را واجب کرده و این مقتضی آن است که چنین عملی کفر نیست، و خلاف آن را نزد وی ندیدهام بجز درباره خوارج که از این رأی عدول کرده و قائل به کفر اعمال آنان است. بنابراین مسأله سب و سرزنش ابوبکر [یا هر یک از صحابه] در نزد امام مالک دو حالت دارد: اگر فرد تنها به سب و سرزنش اکتفا نماید و متعرض تکفیر نشود، کفر نورزیده و اگر متعرض تکفیر شود، کفر ورزیده است … پس این رافضی- لعنت خدا بر او باد! – تنها به سب و سرزنش صحابه اکتفا نکرده بلکه آنان را نیز تکفیر نموده است، از این رو چنین فردی از نظر مالک و ابوحنیفه و یکی از دو وجه علمای شافعی مذهب، کافر است و از نظر احمد بن حنبل زندیق است چون از عمل عثمان ایراد و انتقاد گرفته و این در بردارنده خطاکار دانستن مهاجرین و انصار است1- جلال الدین سیوطی میگوید: «بدان که هر کس ابوبکر و عمر را سب و سرزنش نماید، اصحاب ما (یعنی علمای شافعی مذهب) راجع به وی دو وجه دارند. – قاضی حسین و دیگران آن را نقل کردهاند – بنا به وجه اول، چنین فردی کافر است. «محاملی» در کتاب «اللباب» بدان جزم نموده است. بنا به وجه دوم، او فاسق است. که فتوای علمای شافعی مذهب بر آن است. و هر کس به خاطر بدعتش کافر نشود، حال و وضعش از این دو امر خارج نیست: یا کفر و یا فسق
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5489من در اینجا با جرات کامل اعلام میکنم تمام علمای شیعه تا قیامت نمیتوانند یک روایت صحیح از امامان معصوم ارائه دهند که آن روایت با صراحت بر عدم تحریف قرآن دلالت کند.********
حدیث صحیح نزد تشیع به حدیثی گفته می شود که دارای دو ویژگی باشد:
الف: تمامى سلسلهی سند آن تا معصوم متصل باشد.
ب: راویان آن در تمام طبقات داراى دو ویژگى “وثاقت” و “دوازده امامى بودن” باشند. درايه شهيد ص 20.
********
شیعیان چهار کتاب حدیث را معتبر میشناسند و این چهار کتاب منابع دست اول حدیث حساب میشوند. این چهار کتاب که به “کتب امهات شیعه” (کتابهای مادر شیعه) معروفند از این قرارند:
اصول کافی – نوشته ابو جعفر محمد کلینی
من لایحضره الفقیه – نوشته ابن بابویه شیخ صدوق
تهذیب الاحکام – نوشته تالیف شیخ صدوق
استبصار – نوشته شیخ صدوق
ودر میان کتابهای شیعه اصول کافی معتبر ترین و اصلی ترین منبع به شمار می آید که مولفش معتقد به تحریف قرآن بوده است.
بیا ای رافضی این هم اتمام حجت با تو…
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5490در مورد ابوزهره = من ایشان را تا جایی که بدانم گرایشات اخوانی دارد و اگر اندکی با تاریخچه اخوانی ها اشنا باشی انان همیشه به شما روافض خوشبین بوده اند تا اتحاد امت اسلامی از بین نرود و در واقع در امور اخوانی ها مصلحت اندیشی را زیاد چاشنی کار میکنند ولی این سخن ایشان خلاف اجماع امت استدر مورد محمد غزالی مصری= من ایشان را اصلا سنی نمیدانم .
این شخص در کتابش به نام الاسلام المفتری در مورد صحابه این چنین سخن گفته
إن أبا ذر كان
اشتراكيا وأنه استقى نزعته الاشتراكية من النبي – صلى الله عليه وسلم – )). ابوذر كمونيست بود و ايده كمونيستي را نيز از پيامبر – صلى الله عليه وسلم – دريافت داشته بود
ایا امت اسلامی حرف چنین شخصی را سند می داند؟؟؟؟
در مورد علي عبدالواحد ــ عضو مجمع بين المللي=
ابن شخص را کسی نمی شناسد و حرفش ایا برای امت گرانمایه تر از امامان بزرگی بود که عرض نمودم ؟؟؟
اگر باز اقوال علما بخواهی بنده 400قول از 400عالم تراز اول بر کفر رافضه می اورم .که بعضی ها اشاره کردند به تحریف قرآن .
هر قول شاذی را نچسبان به نظر اهل سنت .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5491الله مستعانتا اسفند اگر پست نگذاشتم حلالم کنید . این رد مختصر فعلا نوشتم .بعدا با این پست خیلی کار دارم. ادامه ردود برای بعدا ان شاء الله
لطفا برادر کوچکتان اوربان را از دعای خیر بی نصیب نکنید
امیدوارم امت اسلامی امت محمدی شود و اهل سنت از مظلمومیت به در ایند
السلام علیکم
اوربان خادم الاسلام و الاهل السنه
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5492سلام. آقاي اوربان لطف كنيد سري به بخش زير بزنيد چون ار ار دبليو ظاهرا سعي كرده جواب يكي از سوالات شما را بدهد. منتظر جواب شما در آن پست هستم. اسم پست: مقايسه نمودن عايشه با زنان اطراف يوسف.خداحافظ شما
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5524جناب دلسوخته سوراخ موش خوش میگذره؟؟کجایی چرا دفاع نمیکنی از مذهب و احادیث مذهبت؟؟
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
شيخ عبدالله بن جبريل ؛ که جزو مفتيان تكفيري و افراطي وهابي است ؛ در يك سؤالي كه از او كردهاند جواب داده و جوابش هم الان روي اينترنت هست ، ميگويد : فالرافضة بلا شكٍ كفّارٌ لأربعة ادلة طعنهم للقرآن و ادّعائهم أنّه حذف منه أكثر من ثلثه … شيعيان به چهار دليل از ديدگاه ما كافر هستند اول اينكه شيعه معتقد است دو ثلث قرآن حذف شده و قرآن موجود يك سوم قرآني است كه بر نبي مكرم نازل شده است .
جواب===========================
در جوابت عرض کنم عوام شیعه مسلمان هستندو بنده خود در بین انان زندگی کردم و به شخصه بسیار برای عوام احترام قایلم
اما روافض را امت اسلامی بر کفر آنان اجماع دارند که اکنون اقوال را برایت عرض میکنم تا بدانی اجماع امت بر کفر روافض . البته باز تکرار کنم عوام تشیع با روافض فرق دارند و مسلمانند.
1-ابن حزم ظاهریمیگوید: «در بین هیچ یک از فِرَق منتسب به اسلام اختلافی نیست که عمل به آنچه در قرآن آمده واجب است … و تنها عدهای از غلات رافضی در این زمینه مخالفت نمودهاند. آنان کافر به آن هستند و در نزد همه مسلمانان مشرکاند
2-ابو سعد سمعانی میگوید: «امت اسلامی بر تکفیر امامیه اتفاق نظر دارند، زیرا آنان معتقد به گمراهی صحابهاند و اجماع آنان را انکار مینمایند و صحابه را به چیزهایی منسوب میکنند که در شأن ایشان نیست
3-ابن کثیرمیگوید: «در صحیح بخاری و صحیح مسلم آمده است: از ابراهیم تیمی از پدرش روایت شده که وی گفت: علی بن ابی طالب برای ما خطبه خواند و گفت: «هر کس گمان کند که در نزد ما چیزی هست که آن را میخوانیم و در قرآن و این صحیفه (صحیفهای که به شمشیرش آویزان بود و در آن راجع به دندانهای شتر و بعضی از احکام جنایات بود) نیست، قطعاً دروغ گفته است». این حدیثی که در صحیح بخاری و صحیح مسلم و دیگر کتابهای حدیثی از علیt ثابت است، ردی است بر ادعای رافضه که گمان میکنند رسول اللهr علی را برای خلافت تعیین نمود. اگر قضیه آن چنان میبود که اینان گمان میکنند، هیچ یک از صحابه آن را رد نمیکردند، چون آنان از همه کس بیشتر مطیع خدا و رسول خدا چه در حال حیاتش و چه بعد از وفاتش بودند و آنان بسیار برتر از ایناند که باعث رنجش و دل شکستگی پیامبرr شوند و در نتیجه بر وی پیشی گیرند و از راهی غیر از راه او پیروی نمایند. اصلاً هرگز! و هر کس چنین گمانی را راجع به صحابه داشته باشد، همه آنان را به فجور و نافرمانی و توافق بر دشمنی با پیامبرr و مخالفتشان با پیامبرr در حکم و دستورات صریح وی نسبت داده است. و هر کس از انسانها به این درجه برسد، از دایره اسلام خارج میشود و به اجماع علما و ائمه بزرگوار کافر میشود»