این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط کوشا در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1842چرا با اینکه خداوند در صلوات تشهد به ما امر فرموده بر پیامبر و آل او (صلی الله علیه و آله و سلم) صلوات بفرستیم شما اهل سنت در غیر نماز از این کار استنکاف کرده و حاضر نیستید بر آل پیامبر صلوات بفرسید و همه جا می گویید و می نویسید:
صلی الله علیه و سلم ؟؟؟!!!؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7558کسی نیست جواب این سوال ساده را بدهد؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7559؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7560شیعه صلوات که می فرستند غالبا این است.اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم و العن أعدائهم
سالی یکبار هم اللهم صل علی محمد و آل واصحابه المنتجبین را هم می گویند.اما چرا همیشه نمی گویند؟چرا اگر بنا روایت بخاری بر صلوات بر آل محمد است همان بخاری روایت صلوات بر ازواج هم دارد چرا صلوات بر ازواج را نمی دهید؟
بهترین جواب را علما اهل سنت داده اند در باب صلوات بر غیر نبی.
که قول مالک و شافعی دال بر عدم جواز صلوات الا بر نبی است و صلوات بر غیر نبی از مسلمین ومسلمات دعا و استغفار هست کما اینکه از ابن عباس نقل شده است:
وقد قال ابن عباس كما رواه عنه ابن أبي شيبة ، والبيهقي في الشعب لا تصلح الصلاة على أحد إلا على النبي – صلى الله عليه وآله وسلم – ولكن يدعى للمسلمين والمسلمات بالاستغفار .فلذا اهل سنت بنا بر آیه قرآن که صلوات بر خود پیامبر تنها فرض است بر خود ایشان صلوات می فرستند
لقوله تعالی:إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا
اما وقتی اهل سنت علاوه بر فرض بر مستحبات هم عمل می کنند هم نام آل محمد هم ازواج و هم اصحاب و هم تابعین را خصوصا در بدو کتب خود می آورند که شیعه در مورد صلوات بر اصحاب و ازواج و تابعین بنا بر قول امام سجاد قصور می کند.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7561همچنین اگر به اهل سنت ایراد می گیرید چرا گاها بر آل محمد صلوات نمی فرستند و گناهکار هستند.باید گفت گناه صلوات نفرستادن مدام شما بر ازواج و اصحاب و تابعین را باید توضیح دهید و این را هم برایمان واضح کنید چرا خود معصومین شما گاهی که می خواهند صلوات بفرستند تنها بر خود محمد صلوات می فرستند و آل محمد را فراموش می کنند.آیا معصوم خطا می کند و فراموش می کند و فرض خدا را کنار می گذارد اگر به قول شما فرض هست بر آل محمد صلوات فرستاد؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7562دوست عزیز.با حساب شما اگر روایتی آمده باشد که در آن امر به صلوات بر آل محمد رضوان الله شده است و این روایت دال بر فرض بودن صلوات بر آل هست پس نباید با یک چشم نگریست زیرا علاوه بر روایت صلوات بر آل محمد روایات صحیح صلوات بر ازواج محمد و اصحاب محمد نیز آمده است.حالا سوال ما:
چرا شیعه با وجود امر به صلوات بر ازواج نبی و اصحاب نبی بر آنها صلوات نمی فرستند؟
حدثنا عبد الله بن مسلمة عن مالك عن عبد الله بن أبي بكر عن أبيه عن عمرو بن سليم الزرقي أخبرني أبو حميد الساعدي انهم قالوا يا رسول الله كيف نصلي عليك قال قولوا اللهم صل على محمد وأزواجه وذريته كما صليت على آل إبراهيم وبارك على محمد وأزواجه وذريته كما باركت على آل إبراهيم انك حميد مجيد.
صحيح البخاري (256 هـ) الجزء7 صفحة157 كتاب الدعوات باب هل يصلى على غير النبي صلى الله عليه وسلم
http://hadith.al-islam.com/display/display.asp?Doc=0&Rec=9509
اللهم و اصحاب محمد خاصة الذين احسنوا الصحبة والذين ابلوا البلاء الحسن فى نصره و كاتفوه واسرعوا إلى وفاتدته وسابقوا إلى دعوته و استجابوا له حيث اسمعهم حجة رسالاته وفارقوا الازواج والأولاد فى اظهار كلمته وقاتلوا الآباء و الأبناء فى تثبيت نبوته.(صحیفه سجادیه من علی ابن الحسین سیدنا زین العابدین سجاد رضی الله عنه.)
ترجمه:
بارالها و به خصوص اصحاب محمد (ص) آنان كهشرط مصاحبت او را به خوبى پاس داشتند، و آنان كه در يارى آنحضرت به سعى نيكوبرخاستند، و حضرتش را يارى دادند، و براى قرار دادنش به صحنه قدرت شتافتند،و براى قبول دعوتشبر يكديگر سبقت گرفتند، و چون دليل رسالتهاى خود را به گوش آنان رسانددعوتش را پذيرفتندو در راه اعلاء كلمهاش از همسران و فرزندان خود دورى جستند،و با پدران وفرزندان خودبراى برقرارى نبوّتش نبرد كردند،
http://www.erfan.ir/farsi/sahife/nsm_proj/nahgol/display/display.php?Vr_page=49
همچنین صلوات بر تابعین هم آمده است.
اللهم وصل علي التابعين من يومنا هذا الي يوم الدين وعلي ازواجهم وعلي ذرياتهم..
(صحیفه سجادیه من علی ابن الحسین سیدنا زین العابدین سجاد رضی الله عنه.الدعاء الرابع)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7563مجلسي صحيح على الظاهر5/271 –
ابْنُ مَحْبُوبٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ( عليه السلام ) قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ اللَّهُمَّ صَل عَلَى مُحَمَّدٍ صَفِيِّكَ وَ خَلِيلِكَ وَ نَجِيِّكَ الْمُدَبِّرِ لِأَمْرِكَ .
الكافي : ج 1 ص 452مجلسي صحيح12/302
حَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ وَهْبٍ ( عليه السلام ) أَنَّهُ أَتَاهُ ابْنٌ لَهُ لَيْلَةً فَقَالَ لَهُ يَا أَبَهْ أُرِيدُ أَنْ أَنَامَ فَقَالَ يَا بُنَيَّ قُلْ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً ( صلى الله عليه وآله ) عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ أَعُوذُ بِعَظَمَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِعِزَّةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِقُدْرَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَلَالِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِسُلْطَانِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْ ءٍ قَدِيرٌ وَ أَعُوذُ بِعَفْوِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِغُفْرَانِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِرَحْمَةِ اللَّهِ مِنْ شَرِّ السَّامَّةِ وَ الْهَامَّةِ وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ دَابَّةٍ صَغِيرَةٍ أَوْ كَبِيرَةٍ بِلَيْلٍ أَوْ نَهَارٍ وَ مِنْ شَرِّ فَسَقَةِ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ وَ مِنْ شَرِّ فَسَقَةِ الْعَرَبِ وَ الْعَجَمِ وَ مِنْ شَرِّ الصَّوَاعِقِ وَ الْبَرَدِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ قَالَ مُعَاوِيَةُ فَيَقُولُ الصَّبِيُّ الطَّيِّبِ عِنْدَ ذِكْرِ النَّبِيِّ الْمُبَارَكِ قَالَ نَعَمْ يَا بُنَيَّ الطَّيِّبِ الْمُبَارَكِ
الكافي : ج 2 ص538مجلسي حسن كالصحيح18/228
يُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ وَ مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِيلَ عَنِ الْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ يَحْيَى وَ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ ( عليه السلام ) قَالَ إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَخْرُجَ مِنْ مَكَّةَ …………………………
ثُمَّ قُلِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ وَ نَبِيِّكَ وَ أَمِينِكَ وَ حَبِيبِكَ وَ نَجِيِّكَ وَ
خِيَرَتِكَ مِنْ خَلْقِكَ ….. )
الكافي : ج 4 ص 532شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7581در کتاب حصن المسلم قطع جیبی صفحه سی و نه چنین آمده است:22- الصلاة علی النبی صلی الله علیه و سلم بعد التشهد
53- اللهم صلی علی محمد و علی آل محمد کما صلیت علی ابراهیم و علی آل ابراهیم، اللهم بارک علی محمد و علی آل محمد کما بارکت علی ابراهیم و علی آل ابراهیم انک حمید مجید.
البته در رقم 54 به جای آل محمد آمده: و علی ازواجه و ذریته اما در آل ابراهیم چنین چیزی ذکر نشده است که شک برانگیز است علاوه بر اینکه صلوات نوع اول متواتر است اما نوع دوم را بخاری تنها از یک طریق نقل کرده است.
توضیح بیشتر را در لینک زیر ببینید.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7588شما جواب ندادی که صلوات بر اصحاب و تابعین را به تبع امام سجاد چرا در صلواتتان نداری؟در عوض آخرش فحش به اهل سنت می دهی؟شما جواب ندادی چرا معصوم خودت هم صلوات بر آل را که فریضه الهی هست را ترک کرده؟اگر فرض است البته
در بخاری هر چه آمده من تمام توضیحات و اعتقادات اهل سنت رو ذکر کردم اما شما جواب سوالات رو بده.
اگر هم بگویی مطالب بالا جواب نیست اونوقت باید به چیزی دیگر شک کرد
نقدا بفرما چرا صلوات فرستادن شما اینقدر مغایر با معصومین شماست؟
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.