شیعه مدّعی است که موحّد و یکتاپرست است.

Home انجمن ها شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت شیعه مدّعی است که موحّد و یکتاپرست است.

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  مراد اسلامی در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1671

    شیعه مدّعي است که موحّد و يکتاپرست است.

    ما از آنها می پرسیم معني و مفهوم (لا إله إلا الله) چيست؟

    شیعه جواب می دهد: توحيد اينست که باور داشته باشي خداوند وجود دارد و اوست که آسمانها و زمين را خلق کرده، اوست که زنده مي‌کند و مي‌ميراند، و اوست که امور عالم را در دست دارد و اوست روزي دهندة آگاه و دانا.

    اهلسنت می گوید:اگر مفهوم توحيد، فقط اين باشد، در اين صورت، فرعون، ابوجهل و ديگر کفار و مشرکان نيز يکتاپرست هستند؛ زيرا هيچکس اين مسائلي را که شیعه ادعا نمودي انکار نمي‌کند. حتّي فرعون هم که ادعاي خداوندي مي‌کرد، در دل به اين موارد اعتقاد داشته، قرآن هم در اين مورد مي‌فرمايد: وَجَحَدُوا بِهَا وَاسْتَيْقَنَتْهَا أَنفُسُهُمْ ظُلْمًا وَعُلُوًّا ۚ فَانظُرْ‌ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُفْسِدِينَ. (النمل:14). «(ستمگران و مستکبران) از روى ظلم و سركشى نُه معجزات موسى را انكار كردند، در حالى كه در دل به آن يقين و اطمينان داشتند». اما فرعون فقط آنزمان که در دريا و هنگام غرق‌شدن، مرگ را به چشم ديد، اين باور را بر زبان آشکار کرد. دوست من بايد دانست که حقيقت توحيدي که خداوند به خاطر اثبات و بيان آن، پيامبران را در ميان انسانها فرستاد، کتابها بر آنان نازل فرمود و قريش و ديگر کفار به قتل رسيدند اين است که تنها خداوند را عبادت کنيم. خود عبادت مفهومي است که هر آنچه را خدا پسند آيد و از آن خشنود شود در بر مي‌گيرد و (إله) در (لا إله إلاّ الله) به اين معناست که هيچ کس را لياقت عبادت و اطاعت نيست جز خداوند بزرگ.

    #4325
    سلام علیکم

    در باب توسل به مرده روایات زیادی هست که شما باید اون روایات را رد کنید

    اولین روایت توسل حضرت ادم به حضرت محمد

    1.حدثنا : أبو سعيد عمرو بن محمد بن منصور العدل ، ثنا : أبو الحسن محمد بن إسحاق بن إبراهيم الحنظلي ، ثنا : أبو الحارث عبد الله بن مسلم الفهري ، ثنا : إسمعيل بن مسلمة : ، أنبأ : عبد الرحمن بن زيد بن أسلم ، عن : أبيه ، عن : جده ، عن : عمر إبن الخطاب (ر) قال : قال رسول الله (ص) : لما إقترف آدم الخطيئة قال : يا رب أسألك بحق محمد لما غفرت لي فقال الله : يا آدم وكيف عرفت محمداً ولم أخلقه ؟ قال : يا رب لأنك لما خلقتني بيدك ونفخت في من روحك رفعت رأسي فرأيت على قوائم العرش مكتوباً لا إله إلاّ الله محمد رسول الله فعلمت أنك لم تضف إلى إسمك إلا أحب الخلق إليك فقال الله : صدقت يا آدم إنه لأحب الخلق إلي إدعني بحقه فقد غفرت لك ولولا محمد ما خلقتك ، هذا حديث صحيح الإسناد ،وهو أول حديث ذكرته لعبد الرحمن بن زيد بن أسلم في هذا الكتاب

    مستدرك الحاكم – كتاب تواريخ المتقدمين – ومن كتاب آيات … – رقم الحديث : ( 4228 )

    در این روایت سند صحیح اومده

    پس آیا حضرت ادم موحد نبوده؟

    روایت دوم عایشه مردم را به توسل به قبر نبی امر میکند

    1. حدثنا : ‏ ‏أبو النعمان ‏ ‏، حدثنا : ‏ ‏سعيد بن زيد ‏ ‏، حدثنا : ‏عمرو بن مالك النكري ‏ ‏، حدثنا : ‏ ‏أبو الجوزاء أوس بن عبد الله ‏ ‏قال : قحط ‏ ‏أهل ‏ ‏المدينة ‏ ‏قحطاً ‏ ‏شديداًً فشكواً إلى ‏ ‏عائشة ‏ ‏فقالت : إنظروا قبر النبي (ص) ‏فإجعلوا منه ‏ ‏كوى ‏ ‏إلى السماء حتى لا يكون بينه وبين السماء سقف ، قال : ففعلوا فمطرنا مطراً حتى نبت العشب وسمنت الإبل حتى ‏ ‏تفتقت ‏ ‏من الشحم فسمي عام ‏ ‏الفتق. ‏

    سنن الدارمي – المقدمة – ما أكرم الله تعالى نبيه (ص) بعد – رقم الحديث : ( 92 )

    آیا عایشه موحد نبوده؟آیا عایشه دستور به شرک داده؟

    سوما توسل مردم به قبر نبی بعد از وفاتش

    وقال الحافظ أبو بكر البيهقي : أخبرنا : أبو نصر بن قتادة ، وأبو بكر الفارسي قالا : ، حدثنا : أبو عمر بن مطر ، حدثنا : إبراهيم بن علي الذهلي ، حدثنا : يحيى بن يحيى ، حدثنا : أبو معاوية ، عن الأعمش ، عن أبي صالح ، عن مالك قال : أصاب الناس قحط في زمن عمر بن الخطاب فجاء رجل إلى قبر النبي (ص) فقال : يا رسول الله إستسق الله لأمتك فإنهم قد هلكوا ، فأتاه رسول الله (ص) في المنام فقال : إيت عمر فأقره مني السلام وأخبرهم أنهم مسقون ، وقل له عليك بالكيس الكيس ، فأتى الرجل فأخبر عمر فقال : يا رب ما آلوا إلاّ ما عجزت عنه ، وهذا إسناد صحيح

    إبن كثير – البداية والنهاية – الجزء : ( 7 ) – رقم الصفحة : ( 105 )

    توسل مشاهیر اهلسنت به قبور

    قال الإمام الشافعي : إني لأتبرك بأبي حنيفة وأجئ إلى قبره كل يوم ، فإذا عرضت لي حاجة صليت ركعتين وجئت إلى قبره وسألت الله تعالى الحاجة عنده ، فما تبعد أن تقضى.

    الخطيب البغدادي – تاريخ بغداد – الجزء : ( 1 ) – رقم الصفحة : ( 123 )

    هر وقت قبول کردید این اشخاص یکتا پرست نبودند اون موقع حرف بزنید

    منتظر جواب شما هستم

    #4335

    سعدی
    کاربر
    نکته ای که می خوام بگم این است کسانی که معتقد به توسل هستند و میگن ما موقعی که گناه بکنیم و بخواهیم استغفار کنیم از امامامون میخواییم چون شرم میکنیم مستقیم از خدا بخواییم طلب بخشش کنیم من بهشون میگم چطوری شرم نمی کنین که جلوی خدا گناه می کنین ولی شرم می کنین که مستقیم از خدا طلب غفران بکنین
    چرا چیزی رو که خدا فرموده شرم نکنین و از من بخوایین شرم میکنین ولی چیزی رو که خدا فرموده شرم کنین و گناه نکنین شرم نمی کنین؟!
    چون خواهی نخواهی خدا عمل انسانها رو دیده
در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.