این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط الهاشمي الحسني در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1345بسم الله الرحمن الرحيم
بسيار مى شنويم كه مى گويند اهل سنت برادر ما هستند و از وحدت و همبستگى صحبت مى كنند
اما نظر واقعى شيعه چيست?
مجلسى در بحار ج69
باب101 كفر المخالفين والنصاب ومايناسب ذلككفر نواصب را اثبات مى كند ودر نزد شيعه ناصبى كافر است خونش حلال واموالش هم بصورت خمس به امام معصوم تحويل داده مى شود
حال ناصبى در نظر شيعه كيست?
جلد69بحار سر : من كتاب المسائل من مسائل محمد بن علي بن عيسى حدثنا محمد بن أحمد بن محمد بن زياد وموسى بن محمد بن علي قال : كتبت إلى أبي الحسن عليه السلام أسأله عن الناصب هل أحتاج في امتحانه إلى أكثر من تقديمه الجبت والطاغوت واعتقاد إمامتهما ؟ فرجع الجواب : من كان على هذا فهو ناصب .
در اين روايت كسى كه جبت وطاغوت يعنى ابوبكر وعمر رضى الله تعالى عنهما را بر على مقدم بدارد ناصبى است
خوب اينها يعنى اهل سنت زيرا در عقيده ما اهل سنت ابوبكر وعمر بعد رسول الله بهترين مردم هستند
پس ناصبى در نزد شيعه يعنى سنى
وباز در همان آدرس روايتى مى آورد كه:25 تقريب المعارف لابي الصلاح الحلبي : عن أبي علي الخراساني عن مولى لعلي بن الحسن عليه السلام قال : كنت معه عليه السلام في بعض خلواته فقلت : إن لي عليك حقا ألا تخبرني عن هذين الرجلين : عن أبي بكر وعمر ؟
فقال : كافران كافر من أحبهما .
وعن أبي حمزة الثمالي أنه سئل علي بن الحسين عليهما السلام عنهما فقال : كافران كافر من تولاهمااز امام سجاد در مورد ابوبكر وعمر سوال شد پاسخ داد هر دو كافرند وكافر است آن كسى كه انها را دوست داشته باشد و ولايتشان قبول كند
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9761شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9932.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9933با سلام .اینکه گفته ای (اگر برای طرف ثابت شود که آن دو نفر برتری ندارند و افضلیت منحصر در امیرالمومنین سلام الله علیه است، اما او همچنان آنها را برتر بداند، حکمش چیست؟)
برادرم چرا مغلطه بازی و فلسفه بافی می کنی ؟؟
در این تاپیک بحث افضلیت مطرح نشده است .
بحث اینست که شیعه محبین و دوستداران ابوبکر و عمر و عثمان و … که جزو مهاجرین هستند و خداوند هم در ایه ی 100 سوره ی توبه آنها را بهشتی اعلام کرده و رضایت خود را از آنها اعلام کرده کافر می داند .
و درباره ی این روایت های که در این تاپیک آمده اظهار نظر نکرده ای که قبول داری یا نداری ؟؟
صحیح است و یا نیست ؟؟؟
اگر بگویی صحیح هست پس قبول داری که اهل سنت کافرند !
اگر بگویی صحیح نیست به این سوالم به صراحت پاسخ بده و فرار نکن :
سوال این است : پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .
و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .
و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .
و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .
و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .
و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید .
تا فتوا های متضاد صادر نکنند .
و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .
و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است .
آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .
و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟
تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .
و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟
و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نائب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .
آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10046اشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10086یکبار دیگر و البته اینبار برای نابینایان تکرار میکنم؛در مورد کلیت این مطلب یک سوال دارم؛
اگر برای طرف ثابت شود که آن دو نفر برتری ندارند و افضلیت منحصر در امیرالمومنین سلام الله علیه است، اما او همچنان آنها را برتر بداند، حکمش چیست؟
کسی که آن دو را ولی بداند و خود را مولی علیه آنها، بر چه اساسی این کار را کرده؟ یعنی برای آن دلیلی از کتاب و سنت دارد؟ اگر دلیل دیگری آمد و آن را نقض کرد ولی طرف همچنان عناد داشت باید چه کرد؟
اگر کفر کسی ثابت شد و کس دیگری آمد و گفت که من با علم به کفر او، وی را دوست دارم شما او را چه کار می کنید؟
.
دقت کنید که قصد اثبات ندارم. بلکه سوال می کنم که نقش علم+عمد چه میشود؟ روایاتی که عموم را از این دایره خود ساخته شما خارج میکند چه میشود؟
.
البته بر ما ثابت شده که شما یعنی سنی های این سایت که البته بیشتر ادعای سنی بودن دارند تا حقیقتش را، عادت لحظه ای و دقیقه ای و ساعتیانه و روزانه و ماهیانه و…….. دارند که حرف مفتی بزنند و بعد که در عسلش ماسیدند بیایند و اینگونه رفتار کنند.
ما هم چون فعلا وقت داریم مینشینیم و میخوانیم و می خندیم و آره. اما جان عزیزتان قسم بیایید و یکبار فکر کنید و جواب دهید.
ایراد را حل کنید چرا به لباس گیر می دهید.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10104.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10112با سلام .اینکه گفته ای (اگر برای طرف ثابت شود که آن دو نفر برتری ندارند و افضلیت منحصر در امیرالمومنین سلام الله علیه است، اما او همچنان آنها را برتر بداند، حکمش چیست؟)
چرا مغلطه بازی و فلسفه بافی می کنی ؟؟
در این تاپیک بحث افضلیت مطرح نشده است .
بحث اینست که شیعه محبین و دوستداران ابوبکر و عمر و عثمان و … که جزو مهاجرین هستند و خداوند هم در ایه ی 100 سوره ی توبه آنها را بهشتی اعلام کرده و رضایت خود را از آنها اعلام کرده کافر می داند .
و درباره ی این روایت های که در این تاپیک آمده اظهار نظر نکرده ای که قبول داری یا نداری ؟؟
صحیح است و یا نیست ؟؟؟
اگر بگویی صحیح هست پس قبول داری که اهل سنت کافرند !
اینکه گفته ای (دقت کنید که قصد اثبات ندارم.)
پاسخ من : شما همیشه شتر مرغی رفتار می کنی و منافق گونه عمل می کنی !
اینکه گفته ای (البته بر ما ثابت شده که شما یعنی سنی های این سایت که البته بیشتر ادعای سنی بودن دارند تا حقیقتش را…)
پاسخ من : من ده ها جا از شما خواستم چرا یک سایت شیعه معرفی نمی کنی که مثل این سایت آزادانه و بدون سانسور مخالفین بتوانند نظرات خود را مطرح کنند و همین نشان دهنده ی بطلان عقیده ی شما می باشد .
اینکه گفته ای (ما هم چون فعلا وقت داریم مینشینیم و میخوانیم و می خندیم و آره.)
پاسخ من : به عقیده ی باطل خود می خندید که ناتوان از پاسخ دادن هستید ؟؟
و برای خالی کردن جیب مردم هم وقت دارید و هم در بالای منبر می نشینید و به ریش پا منبری ها می خندید !!
و موضوعاتی که من مطرح می کنم و جوابهایی که مستند به آیات قران می دهم خنده دار می بود شما اینقدر عصبانی نمی شدی و مجبور به فحاشی و پراکنده گویی نمی شدی .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10126خب رفیق شما گفته که کافر می دانند و…. .ما هم سوال کردیم که نقش علم و عمد چیست. فرضش را هم نوشتیم. شما خواندید؟ خواندید؟وجدانا خواندید؟
ما افضلیت را مطرح نکردیم بلکه فرضی را نوشتیم تا نقش علم و عمد معلوم شود.
در برابر همین احادیث آیا شما ندارید که یقتل یقتل؟ چرا؟
مستند به آیات؟ کجای آیات نام آن دو نفر آمده؟ چرا دروغ میگی؟ چرا تهمت به خدا میزنی؟ چرا قرآن را تحریف میکنی؟چرا؟
.
علم و عمد. سایر احادیث. یقتل یقتل. دلیل قرآنی.؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10129با سلام .اینکه گفته ای (ما هم سوال کردیم که نقش علم و عمد چیست.)
چرا مغلطه بازی و فلسفه بافی می کنی ؟؟
در این تاپیک بحث افضلیت مطرح نشده است .
بحث اینست که شیعه محبین و دوستداران ابوبکر و عمر و عثمان و … که جزو مهاجرین هستند و خداوند هم در ایه ی 100 سوره ی توبه آنها را بهشتی اعلام کرده و رضایت خود را از آنها اعلام کرده کافر می داند .
و درباره ی این روایت های که در این تاپیک آمده اظهار نظر نکرده ای که قبول داری یا نداری ؟؟
صحیح است و یا نیست ؟؟؟
اگر بگویی صحیح هست پس قبول داری که اهل سنت کافرند !
حتما و حتما منتظر پاسخ صریح و شفاف شما می باشم تا خوانندگان قضاوت کنند .
اینکه گفته ای (مستند به آیات؟ کجای آیات نام آن دو نفر آمده؟ چرا دروغ میگی؟ چرا تهمت به خدا میزنی؟ چرا قرآن را تحریف میکنی؟چرا؟)
پاسخ من : در ایه ی 100 سوره ی توبه که خداوند رضایت خود را از مهاجرین و انصار اعلام کرده و آنها را بهشتی اعلام کرده آیا مهاجرین از مکه به مدینه چه کسانی بودند ؟؟؟
معلوم است که ابوبکر و عمر و عثمان و علی و … بوده اند .
همه ی مسلمانان این موضوع را قبول دارند مگر تعداد اندکی که روی سرشان دو برامدگی وجود دارد و ناقص العقلند !!!
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
اگر برای طرف ثابت شود که آن دو نفر برتری ندارند و افضلیت منحصر در امیرالمومنین سلام الله علیه است، اما او همچنان آنها را برتر بداند، حکمش چیست؟
کسی که آن دو را ولی بداند و خود را مولی علیه آنها، بر چه اساسی این کار را کرده؟ یعنی برای آن دلیلی از کتاب و سنت دارد؟ اگر دلیل دیگری آمد و آن را نقض کرد ولی طرف همچنان عناد داشت باید چه کرد؟
اگر کفر کسی ثابت شد و کس دیگری آمد و گفت که من با علم به کفر او، وی را دوست دارم شما او را چه کار می کنید؟
.
دقت کنید که قصد اثبات ندارم. بلکه سوال می کنم که نقش علم+عمد چه میشود؟ روایاتی که عموم را از این دایره خود ساخته شما خارج میکند چه میشود؟
.
یه مقدار حیف شد که من نسبت به شما دیرتر به این سایت آمدم و حضور شما را درک نکردم.