شرک چیست؟ مشرک کیست؟

Home انجمن ها شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت شرک چیست؟ مشرک کیست؟

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  mojahed.din در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 9 نوشته (از کل 24)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #9107

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (معنای یدعون و تدعون… ؟)
    برادرم معنی یدعون و تدعون به ترجمه ایت الله مکارم شیرازی مراجعه کن ببین آیات 52 و 108 سوره انعام و 101 سوره هود و دیگر آیات را خواندن معنی کرده است.
    اینکه گفته ای (پیامبر نخوانده بود که ولاتحسبت الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا…. . چرا با زن زید ازدواج کرد؟)
    اولا : آیا نمیدانی که زید زنده بود و زنش را طلاق داد و پیامبر با او ازدواج کرد ؟؟!!
    دوما : اگر زید شهید شده و بعدا پیامبر با زنش ازدواج کرده بر عکس عقیده ی شما را باطل می کند .
    #9247

    عبدالحسین
    مشارکت کننده

    در تاپیک دیگری برایتان نوشتم که ” زمر میفرماید ما نَعْبُدُهُمْ إِلاَّ لِيُقَرِّبُونا إِلَى اللَّهِ زُلْفى‏ إِنَّ اللَّهَ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ في‏ ما هُمْ فيهِ يَخْتَلِفُونَ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدي مَنْ هُوَ كاذِبٌ كَفَّار. یعنی چه؟ یعنی این مشرکین مدعی بودند که پرستش بت از سوی آنها برای تقرب به خداست. دقت کنید که پرستش نوشتم. پرستش و پرستش. میفهمید که پرستش . پرستش. پرستش یعنی چه؟ لازمه اش چیست؟ پرستش را میگویم. دقت کنید. پرستش.

    خدا چرا آنها را کاذب می داند؟ برای اینکه می گویند می پرستیم یا برای اینکه میگویند هدفمان تقرب است؟ اگر اولی باشد که ما را با شما کاری نیست. بروید و تیله بازی را ادامه دهید. اگر دومی است که هست، دقت کنید که آنها می کویند می پرستیم. یعنی بت را اله می دانند. اله. اله یعنی چیزی که مورد پرستش قرار می گیرد. این را از همه کسانی که بحث توسل را مطرح می کنند پرسیده ام در این سایت اما هیچ کس جواب نداده. چرا؟ چون آخر داستان معلوم است. عزیزم اله. اله یعنی مورد پرستش. خب وقتی هیچ شیعه ای هیچ کسی را اله نمی داند غیر از الله متعال و اقرار کننده به لا اله الا الله می باشد شما به چه حقی می گویید که مشرک است؟ “.

    در 18 یونس هم همین است. وَ يَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ ما لا يَضُرُّهُمْ وَ لا يَنْفَعُهُمْ وَ يَقُولُونَ هؤُلاءِ شُفَعاؤُنا عِنْدَ اللَّهِ. شما را به همه مقدساتتان دقت کنید. فرموده یعبدون. لازمه عبادت کسی چیست؟ همان مواردی که بالا نوشتم.

    آنجا که نوشتم آیه مربوط به مشرکین زمان پیامبر است. این نوع تفکر را از خود شما مشاهده کرده ام. اینکه آیه برای زمان حیات است. آیه برای زمان جنگ بوده. آیه برای چه و چه و چه و چه بوده. حالا دلیلش چیست؟ من میگم. خب شما برای خودت میگی.

    احساس کردم که کمی برای شما زور زیادی داشت. چه کنیم دیگه بازتاب نوشته ها از آنچه که در مانیتور میبینید به شما نزدیکترند.

    یادتان هست که قبلا نوشتم اگر اینطور باشد که شما معتقدید و هر آیه برای زمان نزولش بوده دیگر قرآن الان هیچ کاربردی ندارد؟ الآن شما به همین مسئله دچار هستید. قبلا آیاتی که برای شما قابل استناد نبود را تنها برای زمان نزولش می دانستید. اما الان آیه ای را که گمان می کنید برایتان قابل استناد است را همیشگی می دانید. خب باید نوشت که البته زهرهشک هسته هم دارد.

    در 64 انفال و 5 نازعات آن حصری که طیف شما مدعی است شکسته شده. و این نشان دهنده دأب خدای متعال است. مثا استعانت از صبر و نماز.

    #9248

    عبدالحسین
    مشارکت کننده

    خب باز هم یادتان رفته که مطلب ابتدایی را بخوانید. کجای ان در مورد اهل قبور بود؟ اصلا من کجا از اهل قبور حرف زدم؟ رفیقتان چیز دیگری را هدف گرفته بود که رفت در بین نیزارها.

    دستور را خوب اومدی. یکجا میگویید فقط باید از خدا خواست و از او استعانت جویید. اینجا میگویید که دستور خداست. حالا دم خروس یا دستور خدا؟ در الفاتحه می گوییم که فقط از تو می خواهیم. در جای دیگر فرموده که از نماز و صبر بخواهید. به آنها متمسک شوید. صبر یا نماز. کدام اینها خداست؟ کدامشان مرجع ضمیر ” ک ” در ایاک نعبد و ایاک نستعین است؟

    به همه مقدسات خودتان قسم که نمی دانید حصر چیست. چیزی که حصر در خطبه را نشان دهد کجاست؟ و باز یادتان رفت که من مدعی توسل به اهل قبور نشده ام و این چیزی جز توهمات مالیخولیایی جنابتان نیست.

    رفیق شما من دون الله را چیزدیگری دانسته. کدامتان درست می فرمایید؟

    همان تعریف قرآنی شرک را بنویس.

    عزیزم تعریف با بیان مصداق فرق دارد. اله را تعریف کن. مصداق تعیین نکن. بگو اله چیست.

    زید زنده بود؟ قرآن این رو گفته؟ اتفاقا عمل پیامبر نشان میدهد که امثال شما قرآن را مانند همان قائل حسبنا فهمیده اید. خداوند فرموده زنده اند ما تعیین کیفیت کرده؟ همین عدم تعیین کیفیت حی بودن جواب شماست.

    اگر میگویم یا محمد یا علی اکفیانی فانکما کافیان در این جهت است که ایشان را مستقلا صاحب قدرت نمی دانم. درک می کنید؟ لزومی هم ندارد که هم در این دنیا و هم در سرای دیگر یک خصوصیت را حفظ بکنند. مثلا جعفر طیار سلام الله علیه مگر در این دنیا پرواز میکرد که حالا بتواند در جهان دیگر پرواز کند؟

    اگر کسی را دارای صفاتی بدانیم که به قول اهل سنت الهی هستند، شرک باشد، باید خدا را اولین مشرک بدانیم. چرا؟ مگر اداره امور با خدا نیست؟ مگر توفی انفس کار خدا نیست؟ اگر هست فالمدبرات امرا چیست؟ ملک الموت الذی وکل بکم چیست؟ دأب خدای متعال در امور چیست؟ فرموده من میگیرم اما فرموده ملکی هم هست. دنیا مال اوست. اداره با اوست اما مدبری هم هست. مدبر یعنی؟ جواب جامعه کبیره هم همین است. خدایی که کفایت را برای خودش میداند به رسولش چیز دیگری می گوید. استعانت را کار خودش می داند دستور دیگری میدهد. اینها که حل کنید جامعه کبیره هم حل می شود.

    سوالات ابتدایی را یادتان نرود.

    #9251

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    اینکه گفته ای (خدا چرا آنها را کاذب می داند؟ برای اینکه می گویند می پرستیم یا برای اینکه میگویند هدفمان تقرب است؟ اگر اولی باشد که ما را با شما کاری نیست. بروید و تیله بازی را ادامه دهید. اگر دومی است که هست، دقت کنید که آنها می کویند می پرستیم.)

    برادرم کور خوانده ای . می خواهی با فریب کاری عقیده ی باطل خود را ثابت کنی .

    خودتان موضوع را اولی ودومی میکنی و اولی را می پرستیم مطرح می کنی و دومی را تقرب و بعد دو مرتبه دومی را هم می پرستیم مطرح می کنی !!

    و تقرب را که اصل موضوع ایه 3 زمر می باشد را ماست مالی می کنی !!!

    و با این مغلطه بازی و فریب کاری می خواهی خواننده را فریب بدهی و من از خوانندگان می خواهم که این فریب کاران را بشناسند .

    و خود همین نوع فریب کاری ها نشان دهنده ی این است که توسل به من دون الله باطل است .

    اینکه گفته ای (. اله یعنی چیزی که مورد پرستش قرار می گیرد. این را از همه کسانی که بحث توسل را مطرح می کنند پرسیده ام در این سایت اما هیچ کس جواب نداده. چرا؟ چون آخر داستان معلوم است.)

    هر چیزی را انسان مشرک می تواند اله قرار دهد مثلا در این ایه خداوند فرموده : (أَرَ‌أَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَـٰهَهُ هَوَاهُ أَفَأَنتَ تَكُونُ عَلَيْهِ وَكِيلًا) (ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : آیا دیدی کسی را که هوای نفسش را معبود خود برگزیده است؟! آیا تو می‌توانی او را هدایت کنی (یا به دفاع از او برخیزی)؟!)


    #9252

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (آنجا که نوشتم آیه مربوط به مشرکین زمان پیامبر است. این نوع تفکر را از خود شما مشاهده کرده ام. )

    برادرم در تاریخ 6/3/93 شما گفته بودی (ضمن اینکه آیه برای مشرکین زمان پیامبر است. ربطش به الان چیه؟)

    که من پاسخ شما را دادم :

    برادرم اولا :پس آیا با این استدلال شما امروز مردم مکه می توانند دوباره لات و منات و عزی را دوباره احیا کنند و مورد تکریم و احترام قرار بدهند ؟؟!!

    دوما : پس ایا با این استدلال شما هیچ آیه ای شامل مشرکین امروز نمی شود و برایشان وجود ندارد ؟؟!!

    و یا مردم امروز بگویند نماز و زکات مربوط به زمان پیامبر بوده ؟؟!!

    چون دست شما را رو کردم و فریب کاری های شما را برای خوانندگان مشخص کردم حالا من را مورد اتهام قرار می دهی .

    اینکه گفته ای (یادتان هست که قبلا نوشتم اگر اینطور باشد که شما معتقدید و هر آیه برای زمان نزولش بوده دیگر قرآن الان هیچ کاربردی ندارد؟)

    برادرم مثل اینکه خودت را در اینه دیده ای !!!

    شرم و حیا پیش شما لنگ انداخته !!!!

    خود شما همیشه آیات را تحریف و تاویل می کنید و برایش زمان و مکان مشخص می کنید بعد ما را متهم می کنید ؟؟!!!

    و این خوانندگان هستند که قضاوت می کنند .

    #9253

    abdollah1990
    کاربر
    اینکه گفته ای (در الفاتحه می گوییم که فقط از تو می خواهیم. در جای دیگر فرموده که از نماز و صبر بخواهید. به آنها متمسک شوید. صبر یا نماز. کدام اینها خداست؟ کدامشان مرجع ضمیر ” ک ” در ایاک نعبد و ایاک نستعین است؟)

    اولا : خداوند هر دستوری بدهد ما قبول داریم . و از هرچه که خداوند دستور به آن عمل داده است ما اطاعت می کنیم .

    و حتی اگر رقصیدن را خداوند می فرمود عبادت است ما اطاعت می کردیم .

    و مثل شما نیستیم که هرچه از قران باب میل ما بود و مقاصد شوم ما را تضمین می کرد می گفتیم اطاعت می کنیم و جیب مردم را خالی می کردیم .

    و هرچه مخالف ثروت و شهوت باشد خداوند را به تناقض گویی متهم می کردیم .

    و از همین گفته ی شما که خداوند را به تناقض گویی متهم می کنیم معلوم می شود که چه افکار باطلی دارید .

    اینکه گفته ای (رفیق شما من دون الله را چیزدیگری دانسته.)

    برادرم من جواب شما را دادم .

    من دون اله یعنی هر چیزی غیر از خدا .

    (وَلَئِن سَأَلْتَهُم مَّنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ لَيَقُولُنَّ اللَّـهُ ۚ قُلْ أَفَرَ‌أَيْتُم مَّا تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ إِنْ أَرَ‌ادَنِيَ اللَّـهُ بِضُرٍّ‌ هَلْ هُنَّ كَاشِفَاتُ ضُرِّ‌هِ أَوْ أَرَ‌ادَنِي بِرَ‌حْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِكَاتُ رَ‌حْمَتِهِ ۚ قُلْ حَسْبِيَ اللَّـهُ ۖ عَلَيْهِ يَتَوَكَّلُ الْمُتَوَكِّلُونَ)(38 زمر)

    (و اگر از آنها بپرسی: «چه کسی آسمانها و زمین را آفریده؟» حتماً می‌گویند: «خدا!» بگو: «آیا هیچ درباره کسانی که غیر از خدا می‌خوانید ، اندیشه می‌کنید که اگر خدا زیانی برای من بخواهد، آیا آنها می‌توانند گزند او را برطرف سازند؟! و یا اگر رحمتی برای من بخواهد، آیا آنها می‌توانند جلو رحمت او را بگیرند؟!» بگو: «خدا مرا کافی است؛ و همه متوکّلان تنها بر او توکّل می‌کنند!»)

    #9254

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته ای (. اله را تعریف کن.)

    هر چیزی را انسان مشرک می تواند اله قرار دهد مثلا در این ایه خداوند فرموده : (أَرَ‌أَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَـٰهَهُ هَوَاهُ أَفَأَنتَ تَكُونُ عَلَيْهِ وَكِيلًا) (ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : آیا دیدی کسی را که هوای نفسش را معبود خود برگزیده است؟! آیا تو می‌توانی او را هدایت کنی (یا به دفاع از او برخیزی)؟!)

    اینکه گفته ای (زید زنده بود؟ قرآن این رو گفته؟ اتفاقا عمل پیامبر نشان میدهد که امثال شما قرآن را مانند همان قائل حسبنا فهمیده اید.)

    برادرم از همین ادعای شما معلوم می شود که با قران انسی ندارید و به ایه 37 سوره احزاب مراجعه کن ببین که زید کجا بوده .

    حالا ببین که حسبنا کتاب الله برای چه می باشد ؟؟

    طبق ایه 52 سوره فرقان .

    اینکه گفته ای (اگر میگویم یا محمد یا علی اکفیانی فانکما کافیان در این جهت است که ایشان را مستقلا صاحب قدرت نمی دانم. درک می کنید؟)

    طبق ایات متعدد قران مردم مکه در صدر اسلام هم می گفتند که خداوند ما را خلق کرده و زمین و اسمان را خلق کرده و روزی می دهد و طبق ایه 3 زمر و 18 یونس فقط برای شفاعت و تقرب جستن به خداوند متوسل به من دون الله می شدند .

    #9255

    abdollah1990
    کاربر

    اینکه گفته ای (اگر هست فالمدبرات امرا چیست؟ ملک الموت الذی وکل بکم چیست؟ دأب خدای متعال در امور چیست؟)

    برادرم تمام این امور طبق ایات متعدد قران به اذن خدا است و اگر شما راست می گویی ایه ای بگذار که خداوند دستور داده باشد به اهل قبور و امام زادگان و مردگان متوسل شوید .

    اینکه گفته ای (. خدایی که کفایت را برای خودش میداند به رسولش چیز دیگری می گوید. استعانت را کار خودش می داند دستور دیگری میدهد. اینها که حل کنید جامعه کبیره هم حل می شود.)

    برادرم چون نتوانستی تضاد و تناقض دعای جامعه کبیره را با قران بر طرف کنی خدا را متهم به تناقض گویی می کنی .

    من قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنم .

    #9806

    abdollah1990
    کاربر
    .
در حال نمایش 9 نوشته (از کل 24)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.