Home › انجمن ها › گفتگوی ازاد › شبهه روافض :صحابه و نفاق از کتب اهل سنت
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط سید حسن در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1693بسم الله الرحمن الرحیم و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین سیما حجة بن الحسن المهدی عجل الله فی فرجه
همانطور که میدانید جماعت اهل سنت همه صحابه را عادل میدانند و طعن زنندگان به آن ها را خارج از اسلام!
جناب ذهبی میگوید:
فمن طعن فیهم أو سبهم فقد خرج من الدین ومرق من مله المسلمین
هرکسی که به صحابه طعنی وارد کند و یا صحابه را سب کند ، از دایره دین خارج شده و از ملت اسلام بیرون رفته است .
الکبائر ج1 ص224حال با هم ببینیم این صحابه ای که طعن زدن به آنها برابر با خروج از اسلام است چه رفتاری با امام علی علیه السلام داشتند:
ابن تیمیه از بزرگان وهابیت در این باره میگوید:أن الله قد اخبر انه سیجعل للذین آمنوا و عملوا الصالحات ودا و هذا وعد منه صادق و معلوم أن الله قد جعل للصحابة مودة فی قلب کل مسلم لا سیما الخلفاء رضی الله عنهم لا سیما أبو بکر و عمر فان عأمة الصحابة و التابعین کانوا یودونهما و کانوا خیر القرون
و لم یکن کذلک علی فان کثیرا من الصحابة و التابعین کانوا یبغضونه و یسبونه و یقاتلونهخداوند خبر داده است: «مسلّماً کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام دادهاند، خداوند رحمان محبّتى براى آنان در دلها قرار مىدهد!» و روشن است که خداوند محبت صحابه را در دل هر مسلمانى قرار داده است؛ به ویژه خلفا و به ویژه ابوبکر و عمر؛ چرا که تمام صحابه و تابعین این دو نفر را دوست داشتند و (آن زمان) بهترین قرنها بود. اما در باره على این چنین نبود؛ زیرا بسیارى از صحابه و تابعین بغض على را در دل داشتند، او را فحش و ناسزا گفته و با او مىجنگیدند
منهاج السنة ج7 ص137
همانطور که مشاهده میکنید اکثر صحابه و تابعین به امام علی فحش میدادند و با او میجنگیدند و بغض او را در دل داشتند.و باید به فعل این جمله توجه کرد که ماضی استمراری است یعنی این اعمال را به طور پیوسته و مدام انجام میدانند نه یک بار و نه دو بار!!
حال ببینیم حکم کسی که بغض امام علی علیه السلام را در دل داشته باشد چیست:
حدثنا عبد الله حدثني أبي ثنا وكيع ثنا الأعمش عن عدى بن ثابت عن زر بن حبيش عن على رضي الله عنه قال : عهد إلى النبي صلى الله عليه و سلم انه لا يحبك الا مؤمن ولا يبغضك الا منافق
امام علی علیه السلام فرمودند:پیامبر با من عهد فرمود که یا علی تو را دوست نمیدارد جز مومن و بغض تو را در دل ندارد جز منافق!
مسند الإمام أحمد بن حنبل جزء 1 ص128
تعلیق شعیب الارنووط:اسناده صحیح علی شرط الشیخین
با هم دیدیم که کسیکه بغض امام علی را در دل داشته باشد بدون شک منافق است.زیرا این عهدی است که پیامبر با امام علی بسته است و محال است که عهد پیامبر خلاف واقع شود.یعنی این صحابه ای که بغض امام علی را در دل داشتند منافق بودند!!
أخبرنا أحمد بن کامل القاضی ثنا محمد بن سعد العوفی ثنا یحیى بن أبی بکیر ثنا إسرائیل عن أبی إسحاق عن أبی عبد الله الجدلی قال دخلت على أم سلمه رضی الله عنها فقالت لی أیسب رسول الله صلى الله علیه وسلم فیکم فقلت معاذ الله أو سبحان الله أو کلمه نحوها فقالت سمعت رسول الله صلى الله علیه وسلم یقول من سب علیا فقد سبنی هذا حدیث صحیح الإسناد ولم یخرجاه وقد رواه بکیر بن عثمان البجلی عن أبی إسحاق بزیاده ألفاظ
ابو عبد الله جدلی میگوید: بر ام سلمه وارد شدم. به من گفت: آیا کسى در میان شما هست که پیامبر خدا صلى الله علیه وآله را سب کند و دشنام دهد؟ گفتم: پناه بر خدا… فرمود: از رسول خدا صلى الله علیه وآله وسلم شنیدم که فرمود: هر کس على (علیه السلام) را سب کند، به درستى که مرا سبّ کرده است
این روایت سندش صحیح است در حالیکه بخاری و مسلم آن را نیاورده اند. این روایت را بکیر بن عثمان بجلی از ابو اسحاق با اضافه تعبیرات دیگر روایت کرده است
مستدرک علی الصحیحین ج3 ص130
در این حدیث صحیح به وضوح مشخص میشود که کسانیکه به امام علی فحش میدادند به پیامبر فحش میدادند و فحش به پیامبر نشانه عدم ایمان به پیامبر است و چنین شخصی اصلا مسلمان نیست
از این احادیث در کتب اهل سنت بسیار است ولی برای اختصار فقط به این ها اشاره شد.اگر در خانه کس است یک حرف بس است.حال اهل سنت جواب دهند که چطور میگویند تمامی صحابه عادل هستند؟؟حال آنکه ما در اینجا نفاق اکثریت صحابه را اثبات کردیم.آیا کسی که به امام علی علیه السلام فحش بدهد و با او بجنگد و بغض او را در دل داشته باشد عادل است؟؟!!
والسلام
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8004فحش به علی بسیار نادرست است، وصحابه مرتکب چنین اشتباهی نشده اند.. ولی این إبن تیمیه کی هست؟ این در زمان شرالقرون بدنیا آمده وکتابش پر تناقض است و محدث وراوی ومسند دار هم نیست..ما که مقلد این ملای سنی نیستیم.. الکی به خودت فشار نیار. باشه؟… طوری میگه انگار دین وصحابه ما بستگی به این آقا دارد. برو کشکتو بساب.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9950منهاج السنة ج7 ص137
پاسخ:ادامه اش چی خوندی یا نه اگه نخوندی که هیچ اگه خوندی پس باید گفت لعنت الله علی المکذبین
دليل دوازدهم حلي بر احقيت علي در امامت و بطلان آن:
گويد: ((برهان دوازدهم قول خداي تعالي در سوره ي مريم آيه ي 96:(إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدّاً).
يعني: ((محققا آنان كه ايمان آورده و عملهاي شايسته را انجام دادند بزودي خدا بر ايشان دوستي قرار ميدهد)).
ابونعيم به اسناد خود از ابن عباس روايت كرده كه گفت اين آيه در حق علي نازل شد ((ود)) محبت او در دلهاي مؤمنين است. و از تفسير ثعلبي از براء روايت شده كه گفت رسول خدا فرمود: يا علي بگو خدايا براي من نزد خود عهدي قرار ده و براييم در دلهاي مؤمنين مودت قرار بده، پس اين آيه نازل شد و براي غير علي چنين چيزي ثابت نشده پس علي امام است).
رد بر دليل حلي و بطلان آن:
گوييم: براي آنكه سخنت مورد قبول باشد، بايد دليلي براي صحت نقل خود برپا كني، و گر نه استدلال به چيزي كه مقدمات آن ثابت نيست باطل و قول بلا برهان و قول بدون علم است كه پيروي آنرا نبايد نمود و از محاجه به غير علم است.و نزد اهل معرفت آنچه را نقل كردي مجعول است.
دوم: قول خدا كه فرموده: (إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ) جمع و عام است، چگونه آنرا به علي منحصر ميكني بلكه هر كس ايمان و عمل صالح داشته باشد، مشمول اين آيه است، و نه تنها علي بلكه حسن و حسين و غير ايشان از مؤمنين كه مورد احترام شيعه نيز ميباشند داخل اين آيه ميشوند و اين اجماع دليل برآنست كه آيه اختصاص به علي ندارد و به اجماع عمومات قرآن مخصوص يك نفر نيست و خدا خلاف وعده نميكند كه به عموم وعده دهد براي ايشان محبت در قلوب قرار دهد سپس وفا نكند خداي تعالي در قلوب تمام مسلمين محبت صحابه و سابقين اولين و خصوصا راشدين را قرار داده است. و اول ايشان علي داراي محبت صحابه و خلفاء بوده است. و رسول خدا فرمود: ((بهترين قرنها قرن من است)) پس اصحاب رسول بهترين كسانيند كه مشمول آيه ي فوق ميباشند. و معلوم نشده كه يكي از صحابه شيخين را دشنام داده باشد، ولي جماعتي از صحابه علي را دشنام دادند چنانكه عثمان را دشنام دادند پس دانستيم كه خدا محبت آن دو را عظيمتر از محبتي كه براي ديگران قرار داده، قرار داده است (آري منافقين لا حقين يعني شيعيان دروغين آنان را سب ميكنند و دوست نميدارند).رهنمود سنت در رد اهل بدعت ترجمه امام برقعی ترجمه امام برقعی صحیح تر است یا ترجمه این شخص به اصطلاح محب سیدنا علی؟؟حالا دیدید خواننده گرامی آیا شیخ الاسلام به سیدنا علی توهین کرده است؟
فضیلت علی در منهاج
«فضیلت و ولایت و بلندی منزلت علی نزد خداوند برای همگان آشکار است و الحمدلله از راههای ثابت و به صورت یقین ما به این رسیدهایم و بنا به آنها نه نیازی به دروغ هست و نه به چیزهای که صحت آنها مشخص نشدهاست.»منهاج السنة: 8/165
بدون تردید دوستداشتن و حبّ علی بر هر مسلمانی واجب است همانگونه که دوستداشتن و حب مؤمنان امثال او بر هر مؤمنی واجب است». 7/27منهاج
گناه و تاوان ابن تیمیه نزد آنان این است که او در علی غلو و زیادهروی نکرده همانگونه که آنان کردهاندشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9952مستدرک علی الصحیحین ج3 ص130
پاسخ:علامه آلبانی میفرمایند که حدیث ضعیف است ضعيف الجامع 5618
این صحابه ای که بغض امام علی را در دل داشتند منافق بودند!!
پاسخ:ما هم روایت داریم هرکس لعن کند به صحابه شامل احادیث زیر میشود:
لعنَ اللهُ منْ سبَّ أصحابِي السيوطي الجامع الصغير 7278
الألباني صحيح الجامع 5111
مَن سَبَّ أصحابى فعليه لعنةُ اللهِ الألباني تخريج كتاب السنة1001
من سبَّ أصحابي ، فعليه لعنةُ اللهِ ، و الملائكةِ ، و الناسِ أجمعِينَ الألباني صحيح الجامع 6285
مسند الإمام أحمد بن حنبل جزء 1 ص128
پاسخ:حدیث صحیح است و یکی از دلایل حب علی نزد اهل سنت است
به پیامبر فحش میدادند و فحش به پیامبر نشانه عدم ایمان به پیامبر است و چنین شخصی اصلا مسلمان نیست
پاسخ:و هر کس به اصحاب پیامبر توهین کند شامل لعنت الله رسول و فرشتگان میشود و چنین شخصی اصلا مسلمان نیست
چطور میگویند تمامی صحابه عادل هستند؟
پاسخ:در «مصباح الـمنیر» (2, 397) چنین آمده است: «عدلت الشاهد» یعنی عدالت را به او نسبت دادم و وصف کردم. و در قاموس (4, 13) آمده است: عدل ضد جور است، و هر آنچه که راست و درست اقامه شده باشد مثل عدالة وعدولة ومعدِلة ومعدَلة.
از این تعریف لغوی مشخص میشود که عدالت در لغت استقامت است، و همچنین شخص عادل کسی است که از او شبههای ظاهر نمیشود و کسی است که مردم از او راضی هستند و شهادتش را قبول میکنند و به آن قانع هستند.﴿وَكَذَٰلِكَ جَعَلۡنَٰكُمۡ أُمَّةٗ وَسَطٗا لِّتَكُونُواْ شُهَدَآءَ عَلَى ٱلنَّاسِ وَيَكُونَ ٱلرَّسُولُ عَلَيۡكُمۡ شَهِيدٗ﴾ [البقرة: 143].
یعنی: «و اینچنین شما را امتی میانه قرار دادیم تا بر مردم گواه باشید و پیامبر بر شما گواه باشد».
کلمه ﴿وسَطٗا﴾ به معنی عادل و نیکو است.تفسیر طبری (2/7)، الجامع لأحکام القرآن (2/153)، تفسیر ابن کثیر (1/335).
حافظ ابن حجر در «نزهة النظر» (ص29) عدالت را چنین تعریف میکند: مراد از عادل کسی است که در او توانایی ملازمت تقوی و جوانمردی باشد، و مراد از تقوی: پرهیز از اعمال بد از شرک یا فسق یا بدعت است.
ولی این إبن تیمیه کی هست؟ این در زمان شرالقرون بدنیا آمده وکتابش پر تناقض است و محدث وراوی ومسند دار هم نیست..ما که مقلد این ملای سنی نیستیم.
پاسخ:شیخ الاسلام تیمیه کسی است که روافض ازش وحشت دارند کتابش پر از تناقض؟؟بزرگترین علمای شیعه هنوز نتونستند جوابی به کتاب منهاج که افتخار اهل سنت است بدند شما اگه اهل سنتی ما اهل سنت اثنی عشری که به شیخ الاسلام تیمیه توهین کند نمیخواهیم در ضمن بار آخرت باشه داری به شیخ الاسلام توهین میکنیشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9976(حافظ ابن حجر در «نزهة النظر» (ص29) عدالت را چنین تعریف میکند: مراد از عادل کسی است که در او توانایی ملازمت تقوی و جوانمردی باشد، و مراد از تقوی: پرهیز از اعمال بد از شرک یا فسق یا بدعت است.)من عاشق این تقوی و جوانمردی ولید بن عقبه و حکم بن عاص هستم ،اصلا معاویه به خاطر تقوی و جوانمردی زیاد زد حجر بن عدی کشت.(بزرگترین علمای شیعه هنوز نتونستند جوابی به کتاب منهاج که افتخار اهل سنت است) اخه قبلش خود علما اهل سنت جوابش را دادن(شما اگه اهل سنتی ما اهل سنت اثنی عشری که به شیخ الاسلام تیمیه توهین کند نمیخواهیم)حتما ابن حجر هیثمی و حصنی دمشقی و قاضی شافعی و سبکی و غیره که یک پاشان را این ور ابن تیمیه و پای دیگرشان را ان ور ابن تیمیه گذاشتند و …. از این دسته هستند.:))))))شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9999با سلام .قبل از پاسخ دادن به شبهاتی که مطرح کرده ای با توجه به ادامه صلوات (سیما حجة بن الحسن المهدی) اضافه کرده ای یک سوال کلی دارم .
پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .
و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .
و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .
و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .
و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .
و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید . تا فتوا های متضاد صادر نکنند .
و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .
و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است . آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .
و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟ تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .
و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نایب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .
آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10000اما پاسخ به شبهاتی که مطرح کرده ای .اینکه گفته ای (همانطور که میدانید جماعت اهل سنت همه صحابه را عادل میدانند)
برادرم ما اهل سنت همه ی صحابه را عادل در رساندن احادیث پیامبر می دانیم و فقط صحابه ی مهاجر و انصار را با استناد به آیه ی 100 سوره ی توبه و دیگر آیات بهشتی می دانیم .
اینکه گفته ای (هرکسی که به صحابه طعنی وارد کند و یا صحابه را سب کند ، از دایره دین خارج شده و از ملت اسلام بیرون رفته است . به نقل از ذهبی)
هرکس صحابه ی مهاجر و انصار پیامبر اسلام را منافق بداند و یا کافر بداند مخالفت با ایه ی 100 سوره ی توبه و دیگر آیات قران نموده و از دایره دین خارج است .
اینکه گفته ای (حال با هم ببینیم این صحابه ای که طعن زدن به آنها برابر با خروج از اسلام است چه رفتاری با امام علی علیه السلام داشتند)
برادرم با توجه به ایه ی 29 سوره ی فتح صحابه هیچ وقت یک دیگر را منافق و کافر نمی دانستند .
امکان دارد در موضوعات سیاسی و اجتماعی اختلاف نظر داشتند .
و حتی اگر با هم جنگ کرده باشند حکم آن را خداوند در ایه ی 9 حجرات (وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا) بیان کرده است .
و درباره ی گفتار ابن تیمیه در منهاج السنه شما تدلیس کردی و ادامه ی آن را حذف کردی .
ضمنا گفتار ابن تیمیه مثل گفتار خداوند و گفتار پیامبر نمی باشد .
وقتی خداوند در ایه ی 100 سوره توبه مهاجرین و انصار را بهشتی اعلام نموده برای ما کافی است .
اینکه گفته ای (همانطور که مشاهده میکنید اکثر صحابه و تابعین به امام علی فحش میدادند)
برادرم این مشاهده ای که شما کرده ای باطل است با توجه به ایات قران .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10001اینکه گفته ای (حال ببینیم حکم کسی که بغض امام علی علیه السلام را در دل داشته باشد چیست)هرکس صحابه ی مهاجر و انصار پیامبر اسلام را منافق بداند و یا کافر بداند مخالفت با ایه ی 100 سوره ی توبه و دیگر آیات قران نموده و از دایره دین خارج است .
و حضرت علی هم جزو مهاجرین بوده و هیچ کس ایشان را منافق و یا کافر نمی دانسته .
اینکه گفته ای (با هم دیدیم که کسیکه بغض امام علی را در دل داشته باشد بدون شک منافق است.زیرا این عهدی است که پیامبر با امام علی بسته است و محال است که عهد پیامبر خلاف واقع شود.)
برادرم پیامبر اسلام طبق ایه ی 44 سوره ی نحل مطالبی را تبیین میکند که ما نزل الیهم باشد و هیچ آیه ای که گفته باشد هرکس با شخص حضرت علی مخالفت سیاسی و یا اجتماعی کرد منافق است وجود ندارد و هرکس صحابه ی مهاجر و انصار پیامبر اسلام را منافق بداند و یا کافر بداند مخالفت با ایه ی 100 سوره ی توبه و دیگر آیات قران نموده و از دایره دین خارج است .
در مورد حدیثی که ام سلمه نقل کردی .
این حدیث علامه آلبانی میفرمایند که حدیث ضعیف است ضعيف الجامع 5618
اینکه گفته ای (حال آنکه ما در اینجا نفاق اکثریت صحابه را اثبات کردیم.)
برادرم چرا دروغ می گویی ؟؟
ثابت کردن نفاق افراد با توهمات ذهنی ثابت نمی شود باید مستند به ایات قران باشد .
همانطور خداوندی که اول و آخر همه را می داند به صراحت در آیه ی 100 سوره ی توبه مهاجرین و انصار و کسانی که از آنها به احسان پیروی می کنند را بهشتی اعلام نموده است
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10002اینکه گفته ای (حال آنکه ما در اینجا نفاق اکثریت صحابه را اثبات کردیم.)
برادرم خداوند به صراحت در ایه 100 سوره توبه رضایت خود را از مهاجرین و انصار اعلام کرده و وعده بهشت داده یوم الابد .
و در ایه 18 فتح همه رضایت خود را از بیعت کنندگان اعلام کرده و ابوبکر و عمر و عثمان و علی و … جزو مهاجرین ایه 100 توبه و بیعت کنندگان 18 فتح هستن .
آیا خداوند که از گذشته و آینده افراد خبر دارد ، بگفته شما از فاسق و ظالم و کافر اعلام رضایت کرده ؟؟!!
و به گفته ی شما به ظالم و کافر و فاسق وعده ی بهشت یوم الابد داده ؟؟؟!!
شما اگر به قران و به گفته ی خداوند اعتماد داری که خداوند جواب شما را در ایه 100 سوره توبه داده و ابوبکر و عمر و عثمان و علی و … جزو مهاجرین هستند .
و اگر به گفته ی عبدالله ابن سبا یهودی اعتقاد داری که این موضوع را ادامه بده .
و چون هدف شما این است که در کلام خدا خدشه وارد کنید باز هم خداوند جواب شما را داده است .
(الَّذِينَ يَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّـهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا وَهُم بِالْآخِرَةِ كَافِرُونَ)
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : همانها که (مردم را) از راه خدا بازمیدارند، و (با القای شبهات) میخواهند آن را کج و معوج نشان دهند؛ و آنها به آخرت کافرند!»)
و همچنین بندگان مخلص خداوند چون به ایه 100 سوره توبه اعتماد دارند هم جواب شما را داده اند .
با زبان زدن سگ به آب دریا ، اب دریا کثیف نمی شود .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10003با سلام و عرض ارادت خدمت شما دوست گرامی .به عنوان فردی که چند سال تجربه ی بحث کردن با شبهه افکنان را دارم چند توصیه برادرانه برای شما دارم .
1- طبق مصداق دفاع بد و یا پاسخ دادنی که کامل و مستند به آیات قران نباشد از یک مذهب و دین بیشتر آن مذهب و یا دین را زیر سوال می برد .
2- وقتی می خواهید پاسخ بدهید از مطالب دیگر افراد که مستند به آیات قران می باشد استفاده نمایید .
3- خیلی راحت می توانید از تناقضات گفتاری خود مخالفین بر علیه خودشان استفاده کنید .
4- هر موضوعی را که می خواهید پاسخ بدهید اول در یک فایل ورد تایپ کنید و کاملا بررسی نمایید آنوقت بگذارید .
ضمنا اگر خواستید از مطالب من که مستند به قران می باشد استفاده کنید آزادانه انجام دهید .
و در رابطه با مطرح کردن مطالب طرف مقابل و پاسخ دادن به آن می توانید به این روش عمل کنید .
(اینکه شما شبهه افکنی کرده اید – پاسخ شبهه شما این است – اینکه فرموده ای – پاسخ من این است -)
و شما نیز اگر پیشنهاد یا انتقادی از بنده دارید خوشحال می شوم که بگویید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10013از راهنمایی های شما جناب عبدالله سپاسگزارم
مستند به آیات قران
پاسخ:من هر جا شبهه از حدیث باشد از حدیث نقل میکنم همانطور که الله جل و جلاله میفرمایند: «وَمَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا» (حشر 7).
یعنی: آنچه را رسول خدا برای شما آورده بگیرید (و اجرا کنید)، و از آنچه نهی کرده خودداری نمایید.
این روش عمل کنید .
پاسخ:من نظرات دیگران را با رنگ قرمز نشان میدهم و آنطور که شما میفرمایید
کمی بنده را سردرگم میکند
انتقادی از بنده دارید خوشحال می شوم که بگویید .
پاسخ:
1-شما در بحثهایتان اهل بدعت را برادر خطاب میکنید آیا این کلام به نظر خودتان صحیح است؟؟آیا اهل بدعت همان کسانی نیستند که انواع توهین ها را به خلفا و امهات المومنین میکنند؟؟حال این اشخاص را باید برادر خطاب کرد؟
2-شما در بحث هایتان کم تر به احادیث رسول الله استناد میکنید نمیدانم چرا
الأحزاب آیه ۲۱
لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن كانَ يَرجُو اللَّهَ وَاليَومَ الآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثيرًا((مسلّماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد میکنند.))شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10014با سلام و عرض ادب خدمت شما برادر بزرگوار .از انتقاد دلسوزانه ی شما تشکر می کنم و از این به بعد کلمه ی برادر را به کار نمی برم .
در مورد آیه ی 7 حشر این آیه را باید کامل خواند و در مورد تقسیم غنائم می باشد .
ما نباید مثل به قول شما اهل بدعت آیات قران را قیچی کنیم و به بعد به دیگران بگوییم چرا آیات قران را قیچی می کنید .
و در مورد اینکه گفته بودید سردرگم می شوم .
برادرم اگر یک کمی وقت بگذارید و به این شکل عمل کنید :
(اینکه شما شبهه افکنی کرده اید( —– )پاسخ شبهه شما این است (——) اینکه فرموده ای (——) پاسخ من این است (—–)
خیلی بهتر است تا اینکه خواننده سردرگم شود و زحمت های شما هدر رود .
و در مورد اینکه من کمتر به احادیث استناد می کنم خدایی نکرده حمل بر این نیست که به احادیث اعتقاد ندارم بلکه به لحاظ این می باشد که طرف مقابل بحث را به انحراف می کشاند و موضوع رجالی و سندی و … را مطرح می کند و ذهن خواننده مشوش می شود .
پس بهترین کار همین است که به آیات قران استناد کنیم .
و با تجربه ی چندین ساله ای که دارم بهترین روش همین می باشد امیدوارم که شما هم به پیشنهادم فکر کنید .
و در مورد ایه ی 21 احزاب برادرم در پایان همین ایه گفته شده (برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد میکنند.)
وقتی خود شما می گویید اینها اهل بدعت هستند پس نمی شود با اینها با احادیث بحث کرد و باید طبق ایه ی قران (فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا) و آیه ی (فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ) با آنها بحث کرد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10015با سلام .اینکه گفته ای (عدالت را چنین تعریف میکند:)
پاسخ من : خداوند که عادلترین می باشد و از اول و آخر آگاهی دارد صحابه ی مهاجر و انصار پیامبر را هم صادق نامیده هم مفلحون نامیده و هم طبق ایه ی 100 سوره ی توبه رضایت کامل خود را از آنها اعلام نموده و آنها را اهل بهشت تا یوم الابد قرار داده .
اینکه گفته ای (اصلا معاویه به خاطر تقوی و جوانمردی زیاد زد حجر بن عدی کشت.)
پاسخ من : آیا قتلهای زنجیره ای و حصر ایت الله منتظری و … و تجاوز در کهریزک به مردم و کشتار کوی دانشگاه و ده ها مورد دیگر به خاطر نائب بودن امام زمان صورت گرفته ؟؟!!!
و در مورد صحابه ی مهاجر و انصار پیامبر :
خداوند به صراحت در ایه 100 سوره توبه رضایت خود را از مهاجرین و انصار اعلام کرده و وعده بهشت داده یوم الابد .
و در ایه 18 فتح همه رضایت خود را از بیعت کنندگان اعلام کرده و ابوبکر و عمر و عثمان و علی و … جزو مهاجرین ایه 100 توبه و بیعت کنندگان 18 فتح هستن .
آیا خداوند که از گذشته و آینده افراد خبر دارد ، بگفته شما از فاسق و ظالم و کافر اعلام رضایت کرده ؟؟!!
و به گفته ی شما به ظالم و کافر و فاسق وعده ی بهشت یوم الابد داده ؟؟؟!!
شما اگر به قران و به گفته ی خداوند اعتماد داری که خداوند جواب شما را در ایه 100 سوره توبه داده و ابوبکر و عمر و عثمان و علی و … جزو مهاجرین هستند .
و اگر به گفته ی عبدالله ابن سبا یهودی اعتقاد داری که این موضوع را ادامه بده .
و چون هدف شما این است که در کلام خدا خدشه وارد کنید باز هم خداوند جواب شما را داده است .
(الَّذِينَ يَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّـهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا وَهُم بِالْآخِرَةِ كَافِرُونَ)
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : همانها که (مردم را) از راه خدا بازمیدارند، و (با القای شبهات) میخواهند آن را کج و معوج نشان دهند؛ و آنها به آخرت کافرند!»)
و همچنین بندگان مخلص خداوند چون به ایه 100 سوره توبه اعتماد دارند هم جواب شما را داده اند .
با زبان زدن سگ به آب دریا ، اب دریا کثیف نمی شود .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10021_باز هم این abdollah1990 نتوانست درباره قتل حجر بن عدی توضیح بده زد تو فاز منتظری، اخه مگه مجبوری نمیتونی درباره کارهای معاویه حرف بزنی بیایی زیر مطالب معاویه کامنت بذاری خوب برو زیر مطالب دیگه مطلب بنویس تا اینقدر ق…. نشی. اصلا خمینی و جمهوری اسلامی بر فرض بد،خوبه راضی شدی، شما درباره معاویه و حجر مطلب بنویس._و پيشگامان نخستين از مهاجران و انصار و كسانى كه با نيكوكارى از آنان پيروى كردند خدا از ايشان خشنود و آنان [نيز] از او خشنودند و براى آنان باغهايى آماده كرده كه از زير [درختان] آن نهرها روان است هميشه در آن جاودانهاند اين است همان كاميابى بزرگ (100)
اقای abdollah دوست نداره دو کلمه اول ایه را بخوانه:)))))احتملا خدا و رسول یادشون نبوده بین مهاجرین و انصار ابی غادیه و کرکره وجود دارن که خودشون گفتند اینها جهنمی هستند،خوب حتما یادشون رفته دیگه مگه چیه!!!!!:)))))یا حکم بن عاص و ابی سلول منافق هستند. خدا حتما از این دو منافق هم در دیدگاه وهابیت(همان خدایی که بندشلوار داره)راضی.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10022((ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : همانها که (مردم را) از راه خدا بازمیدارند، و (با القای شبهات) میخواهند آن را کج و معوج نشان دهند؛ و آنها به آخرت کافرند))من هم یک حدیث برای شما میذارم»»پیامبر(ص):مردانی از امت من قرآن میخوانند که از گلویشان بالاتر نمیرود. اتفاقا پیامبر(ص) فرمودند در اخر الزمان تعداد این افراد زیاد میشود.جالب اینکه این حدیث چند روز پیش ال شیخ برای داعشی ها میخواند و داعشی ها را مصداق حدیث میدانست(همان داعشی هایی که توسل به مرده را قبول ندارند و شیعه را کافر میدانند) و باید به ال شیخ گفت دیگ به دیگ میگه روت سیاه. -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.