شبهات شیعه نسبت به اهل سنت

Home انجمن ها جانشینی شبهات شیعه نسبت به اهل سنت

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  monji_2008 در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 18)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #2393

    monji_2008
    کاربر
    با سلام
    در این سایت سئوال زیر هم بدون پاسخ مانده که باعث ایجاد تزلزل در من شده خواهشا پاسخی بدهید:
    نقل قول:
    من مات بغیر امام مات میته الجاهلیه
    مسند احمد ج4ص96- دارصادر
    مجمع الزوائد ج5 ص218- دارالکتب العلمیه
    مسند ابی داود الطیالسی ص259- دارالمعرفه
    المعجم الکبیر لطبرانی ج19 ص388- داراحیاء التراث العربی
    مسند الشامیین ج2 ص438- موسسه الرساله
    شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج9ص155- موسسه اسماعیلیان
    کنزالعمال ج1 ص103- موسسه الراساله
    کنزالعمال ج6 ص65- موسسه الرساله
    علل الدار قطنی ج7 ص63- دارطیبه ریاض

    در این روایت آمده است کسی که بدون امام از دنیا برود مرگش مانند مرگ جاهلی هست. درسته؟
    حالا میشه بگید.
    امام زمان حضرت فاطمه زهرا(ع) چه كسي بوده است ؟ زيرا طبق حديثي كه داريد و داريم هر كس امام زمانش را نشناسد واز دنيا برود به مرگ جاهلي مرده است.

    #2958

    حقیقت
    کاربر
    بسم الله :با سلام (بر فرض ما مسلمین قبول کر دیم که اینچنین است که دین ما بر مبنا یی اما مت و……)میباشد حلا نکته اینجاست ؟مکر امامت و ولا یتی که منکر بودنش =با کفر وارتداد میبا شد ؟از اثا ثیا ت است یا فروعیا ت که مثلما طبق تعریف فوق (از اصلیترین ثوابت واثا ثیا واصل ورکن دین میبا شد ؟ومنکرینش منکر رسا لت رسول اکرم میباشد ):اکر بزیرفتیم که چنین است با یید خود به خود طبق قا عده قرانی ومنطی وعقلی اینرا بدانیم که حجیت این امر هنکا می مشروعیت می یاید که1- بر اساس نص سریح نه از جا نب رسول بلکه از جانب خودا وند حکیم ؟ موجود باشد.2- واین نص لازم واین حجت سر یح وروشن با شد واز ایات محکم نه از متشا بهات تا مجال حجیت را دارا باشد 3- وطبق قا عده اللهی که بر اساس عدل و یسر وغیر ا ز عسر وسختیست نمی با یستی اینچنین که امروز استنا داتی وهمی وخیا لی که خود قرا ن اشاریی به ان داشته که میفر مایید .که سانی که مرض در قلبها یشان جاریست از متشا بها ت بیروی که کرده وبهر ه برداریهایی سوای را انجام می دهند ؟؟/ ونتیجه ای که کر فته میشود این است که ک 1این امر اصلا مترح نبوده چون به شیوه سریح وروشن ومحکم قرا نی موجودیتی ندارد که لازم به ز کر میبا شد اصول وعقید هاسلامی کا ملا در قران موجود میبا شد واسا سیا ت امر ونهی وبند وعبر تهایی فروانی به شیوه کامل و روشن تسریح شده است ولی بر امر اینچنین مهمی ما با ید از متشا بهات که منهج ضلالت ااست بیروکنیم که هما نا بیروی کرده ایم ؟؟//( وابتغا ا الفتنه و….وابتغاا تا ویله…..؟)2-ومثلم است که تا روز حجت الوداع فرا رسید چه از یتها چه وچه رنجها که نکشیدن مسلما نان صدر اسلام وشهدایی کرانقدریرا تقدیم اسلام کردند برایی کامه الله هی العلیا وهمه تلاش برای بیروزی حق بر با طل بود ولی به هنکام وفات رسول ص این باطل بود که به بیروزی نزدیک میشود ؟؟؟؟/بس کجا ییند مجا هیدین سا بفون اولین من امهاجر والانصار که اکر این نصریه درست باشد هرکه طا بع و .التبعهم با الحسان با شد مرتد است چون ؟؟؟؟؟؟با بیرو از کروه ضال ضلا لت ببار می ایید بس ؟؟؟؟؟؟ که طبق این معا دله که با ش کر یز ی نیست یا با ید این اصل را رد کرده یا قا یل به ضلالت وتحریف قران شد؟/؟؟/ که سی که یک دروغ را مبنایی خود قرار نهد لاجرم براییی دفاع واثبات دروغ؟؟/بایید999 درغ دیکر را بترا شد که =1000دروغ وبیشتر واینهم هما نا ثمره دوری زقران است که نتیجه اش دور از اصلیات وبیروی از فرعیا ت است ؟که این سنت الله میبا شد تا ما در ا.مایش مخصوص به خود قرار کیریم وبه عبار ت د کر مسول هستیم از ایمان وعقایید مان؟//// اللهم مهدینا علی منهج القران ؟
    #2986

    Torino
    کاربر
    با عرض سلام
    سوالی داشتم از برادران اهل سنت که در صورتی که تنها قرآن کافی است و روایات ، حتی روایات و تفاسیر بزرگان اهل تسنن از نظر شما بی ارزش و غیر قابل استناد است ،
    معنا و مفهوم اولی الامر در این آیه کیان هستند ؟ آیه :”يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ في‏ شَيْ‏ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ ذلِكَ خَيْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْويلاً (59) نساء” اگر تنها اطاعت از خدا و رسول خدا و قرآن برای ما کافی است چرا در قرانی که خدا خود آنرا حفظ کرده بعد از اطاعت رسول خدا اولی الامر آمده ؟ مصداق اولی الامر کیانند ولطفا لطفا لطفا نظر شخصی خود را اعلام نکنید حرف همیشه با سند ارزشمند است .
    جناب محترمی که می فرمایید :” این روایتهای مختلف در متن و سند هرگز ارزش مطالعه هم ندارد چه رسد به اینکه دین بر اساسش بنیان نهیم!” حاشا به شما، امیدوار بودم که با مطالعه بیشتر و دقیقتر نسبت به کتب خودتان کتب بزرگان اهل سنت در اینجا پاسخگو باشید . شاید بد نباشد هر زمان که وقت بود یک نگاهی به کتب مفسران و راویان و نویسندگان خود بیاندازید . برای شما که اینقدر راسخ هستید فرقی نخواهد داشت اگر کتبی همچون صحاح سته را ورق بزنید یا چیزی نخواهید یافت و همه حرف ها را گزافه خواهید یافت یا اینکه شاید مطالب جدبدی به چشمتان بخورد . من اگر باشم اتفاقا از کتب بزرگان دین خودم و البته از حق( و با تحقیق ) دفاع میکنم تا دین خودم را مستحکم گردانم . کسی که تازه حرف های شما را در مورد رد کتب نویسندگان جدا بزرگ خودتان بشنود قطعا با خود می گوید این چه دینی است که اهلش اینگونه در باره بزرگانش سخن می گویند ….
    با تشکر
در حال نمایش 3 نوشته (از کل 18)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.