Home › انجمن ها › جانشینی › سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط raameen در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6422شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6439سلام . برادرم باز هم نتوانستید به سوالات من پاسخ بدهی و دوباره مغلطه کاری نموده و زیرکانه و فریبکارانه میخواهید موضوع را از جانشینی پس از فوت پیامبر اسلام به مسئله جانشینی در زمان حیات بکشانی . موضوع بحث جانشینی و خلافت و امامت پس از فوت پیامبر اسلام می باشد . و شما بحث را به جانشینی هارون در زمان زنده بودن موسی قیاس کردید . و چون جواب خود را گرفتید به سفسطه بازی و فریب کاری روی آورده اید . و من سوال کردم کجا حضرت موسی برای پس از فوت خود جانشین تعیین کرد که پیامبر اسلام این کار را بکند ؟؟؟ خواهشمندم برای حفظ آبروی خودت هم شده این دقل بازی ها را کنار بگذار چون دست شما برای همه رو شده است . و همه به فریب کاری های شما واقف شده اند .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6442
شما گفته اید (میثاق چگونه به نقبا مربوط شد؟) ان شا الله که این ایه را بخوانید و ارتباط آن را بدانید .
و درباره ی 12 نقبا پس از موسی طبق ایه 12 سوره مائده خداوند از پیروان موسی (بنی اسرائیل) پیمان گرفت (وَلَقَدْ أَخَذَ اللَّـهُ مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَبَعَثْنَا مِنْهُمُ اثْنَيْ عَشَرَ نَقِيبًا) (معنی : خدا از بنی اسرائیل پیمان گرفت. و از آنها، دوازده نقیب [= سرپرست] برانگیختیم.)(با ترجمه آیت الله مکارم شیرازی)
حتی در این آیه هم خداوند کلمه امام و خلیفه را مطرح نکرد و به کار نبرد و کلمه نقبا به کار برد و من با ترجمه ایت الله مکارم شیرازی برای شما گذاشتم تا اگر برای شما کلمه نقبا جا نمی افتد ، شیر فهم شوید . و چون خداوند می دانست در آینده افرادی که فی قلوبهم زیغ امکان دارد برای اثبات توهمات فکری خود بخواهند از آیه 12 سوره مائده سوء استفاده کنند کلمه امام و خلیفه را به کار نبرد و کلمه نقبا را به کار برد . و این هم از معجزات قران است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6443شما گفته اید (اما این جانشینی همان امامتی است که من میگم. شما هر وقت گفتی چرا پیامبر جانشین نباید داشته باشد و تونستی از س ایرادات قضیه بربیایی، من ربط قضیه را میگویم.) اولا پیامبر یعنی پیامرسان الهی و پیامبر اگر جانشین داشته باشد پس وحی الهی باید ادامه داشته باشد . دوما : هیچ پیامبری ، پیامبر پس از خود را تعیین نکرده است و فقط خداوند است که پیامبر را تعیین می کند . سوما : تو جانشینی خلافت و امامت پس از فوت حضرت موسی را با ایات قران ثابت کن . (البینه علی المدعی) (چون گفته ای این جانشینی همان امامتی است که من می گویم .) دوباره تکرار می کنم تا شیر فهم شوید و فرار نکنید . خلافت و امامت پس از فوت ، نه در زمان زنده بودن . چون در باره ی سرپرستی محجورین و زنان و کودکان در زمان حیات پیامبر را توضیح داده ام .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6445و چرا از پاسخ دادن به سوال امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر با ایات قران مثل ایات نبوت و معاد فرار می کنی ؟؟؟
و چون شما که سهل است بزرگتر از شما هم نمی تواند به سوال ششم من پاسخ دهد .
و از روی ناچاری مجبور شدی اینطوری پاسخ بدهی (ششما را هم ولش کن.)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6448کسی جواب من رو نداد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.
اگر جانشینی واجب است چرا مهدی غیب شد و امت را بدون جانشین رها کرد؟؟؟؟؟؟؟؟
.
اگر جانشینی واجب نیست پس چرا به پیامبر ایراد میگیرید که کارهایش را باب میل و دلتان انجام نداده است؟
.
.
دقت کنید هر جوابی برای عمل مهدی دادید همان جواب را برای پیامبر به شما میدهیم.
.
چون فرقی بین مهدی و پیامبر در نظر شما وجود ندارد.
.
پس به جای سفسطه یا سکوت کنید یا جواب من رو بدید.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6460آقای عبدالحسین برادرمن شمااصلابحث بلدی نه کامل جواب میدی چونکه جواب نداری نه هم واضح سوال میپرسی این قدرجوابتان بااستدلال وکامل داده شدحتی شبهای پیشاور هم اینجادیگه کمکت نمیکنه بدجوری کفگیرت ته دیگ گیره همه دونستنددیگه برادرجون مردانه اعتراف کن ماکه اینجاباکسی دعوانداریم یاسوالی بپرس که ربط داشته باشه ازچهارطرف گیری عزیز
مهدی ازچی غایبه اگرمهدی راتوخودت میبینی بگو ماکه باچشم نمی بینیم لااقل ازنظرهای ماغایب است اگرشماتوجیهی داری که جانشین نمیخادبگو تاماهم بفهمیم
ولی یقین دارم جواب نداری خداخیرت بدهشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6461درثانی سوالی که طرح میکنی دراین موضوع اول کامنتهاراملاحظه کن بعد طرح کن چون تقریباهمه شبهات این موضوع ازطرف برادران اهل سنت پاسخ داده شده است این شمایی که جواب نداری
وثالثااگربااین شعرت فکرمیکنی حال اهلسنت رامیگیری بسیارنادانی وسخت دراشتباهی برای اثبات این موضوع یک توصیه به شمادارم حالابرای آزمایش هم شده یکبارفقط یکبارخطبه نماز جمعه اهل سنت راگوش کن بعدخودت میفهمی که این شعرت فقط نادانی شمارو نشان میدهشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #653616؛شما که قیاس رو قبول داری. وقتی برای زمان حیات جانشین تعیین میشود به طریق اولی برای ممات نیز تعیین میشود. نمیشود؟ پیامبر خودشان در زمان حیات اینکار را نکرده اند؟
من هم گفتم که بنا به حرف رفیقتان قیاس دو امت با هم باطل است.
17؛
نقیب یعنی سرپرست. اگر این نقیب را پیامبر برای چیز دیگری تفصیل و تفسیر کرده باشد معنای آن چیز چه میشود؟
ضمن اینکه حتما میدانید الفاظ دقتی دارند. از نقیب چه فهمیده میشود؟ از خلیفه و امام چه؟
18؛
برای جانشین پیامبر در مکه وحی بود؟ این الزام از کجا می آید؟
من مدعی خلافت بعد از موسی نشدم که بخواهم ثابت کنم. شدم؟
ما هم نگفتیم که پیامبری آمده وپیامبر دیگری را تعیین کرده، لکن بحث امامت است. نبوت نیست.
اون سرپرستی محجورین و… کجای قرآن آمده؟
اثبات من منوط است به اینکه بفرمایید و ثابت کنید که چرا پیامبر نباید بعد از فوت جانشین داشته باشد. ادعای اول مال شماست.
امامت 12 امام نیز محفوظ است اگر بتوانید ایرادات وارده به بحث و ادعایتان را حل کنید.
20؛
جواب شما در اعتقاد شیعه است نسبت به غیبت. چون علامه دهر هستید باید بدانید.
البته تفاوت پیامبر و امام عصر اینست که پیامبر الان کجا هستند؟ حداقل به اعتقاد شما.
یک فرقی بین امام عصر و پیامبر وجود دارد در عقیده ما. این را هم چون علامه دهر هستید بفرمایید.
21؛
شما اعتقاد غیبت را بگو چگونه است. چهار طرف گیری یعنی چه؟ شما عادت کردید یه چیزی پرت کنید و ملت بیایند و جواب بدهند. من جواب دارم تا دلت بخواد. اما سوال نباید ایراد داشته باشه. تمام سوالات این سایت یا ناقص هستند یا پیش فرض دارند. نقص باید رفع شود. پیش فرض نیز باید ثابت شود. میشه؟
بعد نکته اینجاست که شما میگی پیامبر تعیین نکرد. من اصلا چنین اعتقادی ندارم. جانشین پیامبر فقط توسط ایشان معرفی میشود. چرا؟ اگر این را بگی جایزه داری.
و البته که این شعر چرا درد داره؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6538سلامداداش خودت میفهمی چی گفتی؟
به کدوم سوال جواب دادی؟
چی سوالی پرسیدی؟
سوال واضح نمیتونی بپرسی چون همه جوابات داده شدهشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6540با سلام برادرم . لاقال اگر به شعور خوانندگان رحم نمی کنی به خودت رحم کن و اینقدر بی سوادی خود را عیان نکن .
اولا : پیامبر یعنی پیامرسان الهی و وظیفه پیامبر در قران به صراحت بیان شده (مَّا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ) و(وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ)
دوما : شما هنوز نمی دانی اگر مدیر مدرسه ای برای یک روز یا یک ساعت برای خود جانشین گذاشت . این دلیل نمی شود که برای پس از فوت هم می تواند جانشین تعیین کند . باید آموزش و پرورش که تعیین کننده ی ان مدیر بود مدیر پس از فوت اولی را تعیین کند .
و چون شما نمی توانید به سوالات من پاسخ بدهید مجبورید حرف های بی ربط بزنید که اصلا به اصل موضوع بحث ربطی ندارد و قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6541با سلام . برادرم این موارد را هم گذاشتم تا وظائف پیامبر را خوب بدانی .
1- پیامبر یعنی پیامرسان . پیامبران الهی یعنی پیامبران وحی الهی .
2- پیامبر اگر جانشین داشته باشد پس باید وحی الهی ادامه داشته باشد .
3- وظیفه پیامبر در قران به صراحت بیان شده . (وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ)
4- پیامبر اسلام وکیل مردم نبوده (وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِوَكِيلٍ)
5- پیامبر اسلام ایات قران را که از طرف خداوند نازل شده به مردم می رسانده
6- پیامبر اسلام فقط با قران مردم را پند و اندرز می داده (ۖ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ)
7- پیامبر اسلام فقط در بین مردم با قران حکم می کرده (وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِنًا عَلَيْهِ ۖ فَاحْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللَّـهُ ۖ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ عَمَّا جَاءَكَ مِنَ الْحَقِّ)
8- پیامبر اسلام مامور به جبر نبوده (وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ)
9- پیامبر حافظ مردم نبوده است . (فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا)
10- پیامبر اسلام اگر جانشین و خلیفه می داشت پس خاتم النبین نبود . (وَلَـٰكِن رَّسُولَ اللَّـهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ)
11- پیامبر اسلام احکام الهی را به مردم ابلاغ می کرده . (مَّا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ)
12- پیامبر اسلام احکام الهی را به مردم ابلاغ می کرده و از پیش خود و باب میل خود به دین اسلام احکامی را اضافه نمی کرده است .
13- پیامبر اسلام که پادشاه و حاکم نبوده که برای خود جانشین و ولی عهد تعیین کند .
14 – و خیلی مطالب دیگر که اگر خواستید برایتان ارسال کنم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6561سلام علیکم.24؛
اولا شما؛ من غیر این گفتم؟
دوما شما؛ مشکل اینست که شما عمل را با فرد اشتباه گرفتی.
بعد اینکه احسنت. آموزش کل که آن مدیر را تعیین کرده باید جانشین تعیین کند. من هم گفتم که پیامبر تعیین نمیکند. معرفی میکند. این اصل قضیه است. آن که میگویید و میگویند که باید تعیین کند یا تعیین نکند یک لزوم عقلی است. والا اصل قضیه اینه که پیامبر معرفی میکند.
25؛
1. بله. من هم غیر این نگفتم.
2. این الزام از کجاش میاد؟ الان که مثلا جانشین نداشته، اونهایی که اومدن گفتن ما جانشینش هستیم به وحی مرتبط بودن؟ لزومی داشت که به وحی مرتبط باشند؟ یا در اینکه جانشین او هستند کذاب بوده اند؟
3. من غیر این گفتم؟ بماند که این با حسبنا کتاب الله تعارض دارد.
4. نبوده اما وکیل در چی نبوده؟ بماند که مطاع مطلق بوده. حریص علیکم هم بوده. بعد این حریص بودنش رو برای بعد مرگش نداشته. کاملا منطقی است.
5. گفتیم نرسانده؟
6. موعظه حسنه چی شد؟
7.8.9.11.12. گفتیم بوده؟
10. مشکل اینه که جانشین را فقط پیامبر میدانید. اگر درست باشد شما ادامه تکلیف هدایت را معلوم کن. علم قرآن را کی باید به ملت برساند. خدا؟ او که دیگه وحی رو تموم کرده. پیامبر؟ ایشان که دیگه آخرین بوده و الان هم در قید حیات نیست. و من عنده علم الکتاب؟ این کی هست؟ نکنه منظور از این کتاب، کتابت بوده و ما اشتباه گرفتیم.
13. ایشان در مدینه چه کار میکرده؟ بماند که ما نگفتیم پادشاه بوده. بماند آنها که به عنوان جانشین او حاکم شدند برای هدایت آمده بودند یا حکومت. چون خلیفه را مستخلف عنه معلوم میکنه. حالا پیامبر اینان را معلوم کرده بود؟ اگر برای حکومت بوده آیا پیامبر حاکم و شاه بوده؟ اگر برای هدایت بوده آیا اینها پیامبرند؟ یا اینکه پیامبر خودش را خاتم نمیدانسته؟
14. ایمیل کنید ممنون میشم.
26؛
شما سوراخ دعا را پیدا کردید. تبریک میگم.
این آن سوال مبهم است که میگید؟
”
حضرت موسی وقتی حضرت هارون را مواخذه کرد و توجیه وی را شنید چه کار کرد؟ آیا پذیرفت یا نه؟
همانطور که فرموده اید موسی برای چند روزی که نبود جانشین گذاشت. امت پیامبر برای مدتی که پیامبر نخواهد بود(از لحظه مرگ تا شیپور قیامت) به حال خود خواهند بود؟
تکلیف ادامه هدایت چحضرت رسول آخرین پیامبر بوده اند اما آیا مسلمانان نیز آخرین امت بوده اند؟ ”
شاید هم این؛
” ظاهرا فوت با غیبت فرق دارد. ندارد؟ عقیده شیعه در مورد غیبت اینست که حضرتش ملت را به حال خود رها کرده اند؟ ”
یا
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6565با سلام . برادرم شما رفتی که ابروی اعتقادات خود را درست کنی چشم اعتقادات خودت را هم کور کردی . و خوب است که اعتراف کرده ای که پیامبر تعیین کننده ی جانشین خود نیست . و اینکه گفته ای (اصل قضیه اینه که پیامبر معرفی میکند.) برادرم ان ایات الهی که به پیامبر نازل شده در مورد امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را به صراحت اعلام کن با ذکر ایه و سوره . چون پیامبر طبق گفته ی قران (وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6566و اینکه گفته ای (لزومی داشت که به وحی مرتبط باشند؟ یا در اینکه جانشین او هستند کذاب بوده اند؟) اولا : آنها هیچ وقت ادعا نکرده اند که با وحی مرتبط هستند .
دوما : هیچ جا نگفته اند که ما معصوم هستیم .
سوما : هیچ کجا نگفته اند که خلافت منصوص الهی است . و بر عکس منشا حکومت خود را بیعت مهاجرین و انصار می دانستند و خود حضرت علی که به اعتقاد شما معصوم است بر این امر صحه گذاشته اند . (وَ اِنَّمَا الشُّورى لِلْمُهاجِرينَ وَ الاْنْصارِ) (خطبه 6 نهج البلاغه) و بالاتر از این که از همه مهمتر است این است که رضایت خدا را هم منوط به این دانسته اند (فَاِنِ اجْتَمَعُوا عَلى رجُل وَ سَمَّوْهُ اِماماً كانَ ذلِكَ لِلّهِ رِضًى ) . آیا حضرت علی هم خدایی نکرده کذاب است ؟؟؟!!!
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
11؛
جواب برخورد موسی با توجیه هارون رو کی داد؟
اینکه موسی رفت و برگشت، اما رفتن پیامبر برگشت هم داشت؟ او چرا جانشین داشت این چرا نداشت؟ جواب داید؟ کجا؟
در پست 3 رفیقتان این سوال را در مورد امام عصر علیه السلام دارد. ابتدا تکلیف پیامبر را روشن کنید، به ایشان هم میرسیم.
بعد غایب غایب است یعنی چه؟ فهمیدی اعتقاد شیعه چیست؟ هر موقع متوجه شدی خبر بده. کار خیر ایشان در همان عقیده معلوم میشود.
اما شما تکلیف پیامبر را روشن کنید. بعد امام عصر.
12؛
من قیاس کردم؟ رفیقتان مثلی زده و من هم روی همان نظر دادم. بماند که وقتی برای زمان حیات احساس نیاز شود به طریق اولی برای ممات نیز نیاز هست. نیست؟
13؛
بر اساس اینکه رفیقتان در پست دوم قیاس امت موسی با امت پیامبر را باطل دانستند حرف شما باطل است.
14؛
دوباره میگم که؛
پنجما شما؛
میثاق چگونه به نقبا مربوط شد؟
مشکل اینجاست که شما معتقید که خداوند باید بر اساس میل و اراده شما رفتار کند. اگر هم میثاق مرتبط با نقبا باشد این برای خدا الزام می آورد که برای بقیه امتها نیز چنین کند؟
این قضیه را حل کنید که چرا خدا باید بر طبق میل یا فهم شما رفتار کند؟
بعد من که و کجا سعی در مرتبط کردن بحث با امامت داشتم؟ شما متوهم شدی. اومدی خودت بحث رو مطرح کردی بعد میگی من دنبال ربطم. وا.
اما این جانشینی همان امامتی است که من میگم. شما هر وقت گفتی چرا پیامبر جانشین نباید داشته باشد و تونستی از س ایرادات قضیه بربیایی، من ربط قضیه را میگویم.