Home › انجمن ها › جانشینی › سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کردند چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط raameen در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1762سوال: چراحضرت موسی مدت کوتاهی برای خود جانشین تعیین کرد چطورپیامبراسلام برای خود بعداز وفات جانشین تعیین نکردند؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5942شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5957سلام علیکم.
حضرت موسی وقتی حضرت هارون را مواخذه کرد و توجیه وی را شنید چه کار کرد؟ آیا پذیرفت یا نه؟
همانطور که فرموده اید موسی برای چند روزی که نبود جانشین گذاشت. امت پیامبر برای مدتی که پیامبر نخواهد بود(از لحظه مرگ تا شیپور قیامت) به حال خود خواهند بود؟
تکلیف ادامه هدایت چحضرت رسول آخرین پیامبر بوده اند اما آیا مسلمانان نیز آخرین امت بوده اند؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6326همین سوال را از مهدی موهوم شما میپرسیم.هنگامی که غیب شدند چرا کسی را جانشنی خود قرار ندادند و امت را 1200 سال در گمراهی قرار دادند؟
اگر تعیین جانشنی واجب است چرا نکرده؟
و اگر تعیین جانشین واجب نیست پس ایراد شما به پیامبر دلیل بر نقصان عقل شما میباشد.
.
.
.
.
.
.
یک بام و دو هوا
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6351اول؛موهوم؟ موهوم بودن امام بهتر است یا مجنون بودن پیامبر؟ عذرخواهی کنید. شما حق ندارید به مقدسات شیعه توهین نمایید. برای مقابله به مثل دست من بسیار پرتر از دهان شماست. دقت کنید. این بار را ندید میگیرم چون فرموده ولاتسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم
دوم؛
علیک به سلامی که ندادی.غیبت شدند؟
ظاهرا فوت با غیبت فرق دارد. ندارد؟ عقیده شیعه در مورد غیبت اینست که حضرتش ملت را به حال خود رها کرده اند؟
بعد کی بحث بر سر وجوب یا عدم آن کرد؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6356حضرتش به غیبت رفته لازم نیست جانشین بگذارد.حالا بازی قیاس راه افتاده اینو داشته باشین
وقتی مدیر اداره ای به مرخصی یا غیبت موجه و یا غیر موجه می رود موظف به تعیین جانشین است و این از نظر قانونی وظیفه اوست والا هر گونه اتفاقی بر ذمه مدیر اداره است.اگر بگویید علما ما جانشینان مهدی ما هستند این حرف را قبل شما اهل سنت زدند که علماء میراث داران پیامبرانند.فقط شما لقمه را دور داده اید
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6361علیک به سلامی که بلد نیستی بدی.عذرخواه هم که نکردی. مجنون رو دوست داری؟
عرض کردم عقیده شیعه در مورد غیبت چیست؟ حضرتش را غائب از چی می داند؟
مدیر اداره وقتی نیست غایب است؟ به چه صورت؟ پیامبر وقتی رحلت نمود به کجا رفت؟ حداقل طبق نظر شما.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6364حضرتش غیبت کرده کجا رفته؟ که دیده؟ مهدی که به غیبت رفته حالا جانشین باید می گذاشت یا امت را رها می کرد؟ضمن اینکه شعری که نوشتی علاوه بر اینکه اشتباه عروضی دارد بوی عنصریت و نژاد رستی دین مجوس با عرب را دارد
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6372با سلام . اولا : شما در همه ی قسمتهای این سایت با این روش مباحثه خود را رسوا کرده اید و همه میدانند طبق ضرب المثل شترمرغ رفتار می کنید . و به سوالات پاسخی نمی دهید و موضوع مسائل مطرح شده را به انحراف می کشانید . و چون پاسخی ندارید می خواهید با سوالات جدید از پاسخگویی فرار کنید .
اما در جواب اینکه حضرت موسی برای خود جانشین تعیین کرد .
اولا : جانشین نبود وزیر و کارگزار و سرپرست اهل موسی بود . (وَاجْعَل لِّي وَزِيرًا مِّنْ أَهْلِي)
دوما : خود حضرت موسی که با وحی در ارتباط بود ، زنده بود .
سوما : هارون جانشین پس از فوت موسی نبود .
چهارما : هارون قبل از موسی فوت کرد .
پنجما : اینکه برای نقبای حضرت موسی طبق ایه 12 سوره مائده خداوند از پیروان موسی (بنی اسرائیل) پیمان گرفت (وَلَقَدْ أَخَذَ اللَّـهُ مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَبَعَثْنَا مِنْهُمُ اثْنَيْ عَشَرَ نَقِيبًا) (معنی : خدا از بنی اسرائیل پیمان گرفت. و از آنها، دوازده نقیب [= سرپرست] برانگیختیم.)(با ترجمه آیت الله مکارم شیرازی) اگر پیامبر نقیب و یا خلیفه می داشت پس خداوند از که ترسید که با آیات واضح و روشن از مسلمانان پیمان نگرفت ؟؟؟
ششما : بحث امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر با این موضوع کاملا متفاوت است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6373خواهشمندم به این سوال من پاسخ واضح و روشن با ایات قران بدهید : چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟ برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به گفته شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است . اگر جزو ارکان ایمان هم میبود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده 1-ایمان به خدا 2- ایمان به رسولان 3- ایمان به کتب الهی 4 – ایمان به ملائکه 5 – ایمان به معاد و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است . و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست . با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر). منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی پس از فوت پیامبر مثل آیات نبوت و معاد هستم.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6375بله.شعر را کوتاه کردم تا شما کمتر احساس درد داشته باشی.
7؛
شما این را دیدی؟ ” عرض کردم عقیده شیعه در مورد غیبت چیست؟ حضرتش را غائب از چی می داند؟ ” جوابش؟
8؛
علیکم السلام.
و قال موسی لاخیه هارون اخلفنی فی قومی و اصلح و لا تتبع سبیل المفسدین
اگر آنچه که شما گفتید باشد در جای دیگر مطرح کنید تا در مقام حدیث منزلت بحث شود. بهتر است.
دوما شما؛
این که کار را خرابتر میکند. حضرت موسی در زمان حیاتش برای دوره ای کوتاه که نبود جانشین گذاشت. پیامبر چرا نگذاشت؟
سوما شما؛
ما گفتیم بود؟ این که ربطی به اصل موضوع ندارد. برای بعد و قبل را که نگفتیم. گفتیم برای مدتی که نبود جانشین گذاشت. چرا؟
چهارما شما؛
ما گفتیم بعدش فوت کرد؟ شما دوره جانشینی را بچسب.
پنجما شما؛
میثاق چگونه به نقبا مربوط شد؟
مشکل اینجاست که شما معتقید که خداوند باید بر اساس میل و اراده شما رفتار کند. اگر هم میثاق مرتبط با نقبا باشد این برای خدا الزام می آورد که برای بقیه امتها نیز چنین کند؟
ششما را هم ولش کن.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6389سلام خوب جواب دادی واقعاخوب جواب دادی گل کاشتی جواب سوالات شما کامل داده شده چندین پست جواب سوالات مارا نمیدی الکی این طرف وآن طرف دنبال بهانه ای دوسوال ازشما پرسیده شده است
یکی درپست اول ویکی درپست های بعد
وبعدش درموردمهدی پرسیده بودی
عزیز غایب غایبه حالاهرعقیده ای هم داشته باشی حالا عقیده شما درست ولی مهدی را تومیبیبی? نه من میبینم? نه هیچ کس نمیبینه زندگی مهدی درحال حاضر مثل مرده چه کارخیری انجام داده
اگه شمامیبینی ورهبرجامعه شماهست شماراداره هدایت میکنه به مانشونش بده
مغلطه هم نکن فراربه جلو هم نکن چیزی بگوکه حداقل باعقل خودت جور دربیاد
اگرمهدی حاضرنیست وشما نمی بینید جانشین چرانگذاشت ?? حق فراربه جلو وطرح سوال هم نداری اگرواقعابحث میکنی ومردبحثی نخست این سه سوال راجواب منطقی بده تابحث ایناتموم شدبعدسوال دیگه این جواب نداره، این مربوط نمیشه، این ارزش نداره، این کارراخرابترمیکنه، اینو ولش کن، بسم اللهشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6402سلام . برادرم باز هم نتوانستید به سوالات من پاسخ بدهی و دوباره مغلطه کاری نموده و زیرکانه و فریبکارانه میخواهید موضوع را از جانشینی پس از فوت پیامبر اسلام به مسئله جانشینی در زمان حیات بکشانی . موضوع بحث جانشینی و خلافت و امامت پس از فوت پیامبر اسلام می باشد . و شما بحث را به جانشینی هارون در زمان زنده بودن موسی قیاس کردید . و چون جواب خود را گرفتید به سفسطه بازی و فریب کاری روی آورده اید . خواهشمندم برای حفظ آبروی خودت هم شده این دقل بازی ها را کنار بگذار چون دست شما برای همه رو شده است . و همه به فریب کاری های شما واقف شده اند .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6403و همچنین پیامبر در زمان زندگانی خود زمانی که از مدینه خارج می شدند برای سرپرستی زنان و کودکان و محجورین و نگهداری اموال مجاهدین سرپرستی می گذاشت . و همانطوری که حضرت موسی برای پس از فوت خود جانشین تعیین نکرد پیامبر اسلام هم جانشین تعیین نکرد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6404و درباره ی 12 نقبا پس از موسی طبق ایه 12 سوره مائده خداوند از پیروان موسی (بنی اسرائیل) پیمان گرفت (وَلَقَدْ أَخَذَ اللَّـهُ مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَبَعَثْنَا مِنْهُمُ اثْنَيْ عَشَرَ نَقِيبًا) (معنی : خدا از بنی اسرائیل پیمان گرفت. و از آنها، دوازده نقیب [= سرپرست] برانگیختیم.)(با ترجمه آیت الله مکارم شیرازی(
حتی در این آیه هم خداوند کلمه امام و خلیفه را مطرح نکرد و به کار نبرد و کلمه نقبا به کار برد و من با ترجمه ایت الله مکارم شیرازی برای شما گذاشتم تا اگر برای شما کلمه نقبا جا نمی افتد ، شیر فهم شوید . و چون شما که سهل است بزرگتر از شما هم نمی تواند به سوال ششم من پاسخ دهد .
و از روی ناچاری مجبور شدی اینطوری پاسخ بدهی (ششما را هم ولش کن.)
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
مزیدبرجوابی که قبلااساتیدارایه داده بودند
-1ازنظرزمانی ومکانی زمان ومکان ظهورحضرت موسی باپیامبراسلام قابل قیاس نیست
-2پیامبراسلام آخرین فرستاده بود ولی حضرت موسی این امتیاز رانداشتند
-3امت پیامبراسلام باتوجه به زمان ومکان وموقعتش ازشعوروفهم بالاتری برخورداربود
حالاجواب سوال همان طورکه دربالاذکرشد موسی برای مدت کوتاهی رفتندیعنی اینکه میتوانستندبرگردندمیتوانستنداگرچنانچه انحرافی دردین صورت گرفته آن راتصحیح وجانشین رامذمت کنندکمااینکه همین همین کارراکردندومجددا رسالت خویش رااجراکردند حالاشمافرض کنیداگرموسی برنمی گشت بنی اسراییل گمراهی خویش درفتنه سامری رادرنظرخویش موجه می پنداشتند حالاپیامبر اسلام اگر جانشین تعیین نکرد رحلت پیامبراسلام که موقتی نبود پیامبر نمیتوانست مجددبه دنیابرگردد جانشینی که تعیین کرده و یاعقیده امت خودبازبینی تصحیح وتایید کند حالاکه میتواندپاسخ بگویدکارهارون برای مدت کوتاه برای حضرت موسی مورد تاییدقرارنگرفت حالاپیامبرکارجانشین خودبدون هیچ دغدغه ای باخیال آسوده تاابدموردتاییدقراردهدوهزاران سال آینده راتضمین وتاییدنماید