Home › انجمن ها › شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت › سوال بسیار مهم ازبرادران شیعه
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط amgholipour در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1480ازبرادران شیعه می پرسم : پیامبر گرامی ,حضرت علی وفاطمه زهرا واصحاب دراذان واقامه ذکر( اشهدان علی ولی الله ) رامیگفته اندیانه?
اگرمیگفته اند چرادرقران چیزی دراین مورد نیامده واگر نمی گفته اند پس میشود بدعت دردین ?شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3209شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3213اولا من ازشمادلیل محکم قرانی خواستم نه قیاس که درشیعه حرام است.
دوما قیاس شما اصلا ربطی به موضوع نداردمثل اینست که سوال درموردتوحیدراباقیاس درمورد رکوع جواب دهی چراکه توحیداصل است ورکوع قسمتی ازیک فرع دین
ذکراشهدان علی ولی الله برای شیعه ازاصول دین است نه ازفروع وهرکس به ولایت علی شهادت ندهدکافراست پس معلوم میشودخودشماهم ازاصول شیعه خبرنداری
سوما هرچیزی که درمذهب اهل تسنن وجودداشته باشد دلیل بردرستی ان نیست واصلا چه ربطی به هم دارند
چهارما این شیوه استدلال دیگرمنسوخ شده هرچندعلمای شیعه علاقه عجیبی به دارند پس بهتربرای استدلال به فکرارایه دلیل ومدرک قابل قبول باشیدنه این مطالب بی ربط وقیاس مع الفارغشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3216من یک سوال دوستانه از شما دارم.
چطوره که بر اساس ضرورت زمانه و اینکه عده ای درصدد خدشه دار کردن ولایت مطلقه مقدس نبوی و الهی فقیه هستند. در هر نماز و در رکوع بعد از سبحان ربی العظیم و بحمد سه مرتبه بگیم: “یا ربی العن عدو الخامنه ای”
بدعت! نه بابا! این رو جز نماز ننمیاریم! اصلا هرکی فکر کنه جز نماز کافر! فقط به خاطر مصلحت.
خب یا اصلا یه چیز خوب هم بگیم:
بین حمد و سوره سه مرتبه بگیم: الهم مددالاخواننا فی سومالی
جمله خوبی هم هست. واقعا لازمه. اگه این رو بگیم زود زود به فکر مردم اونخا می افتیم.
خب دوست عزیز! نظرت چیه؟
چرا علما و فضلا دیگه از این ابتکارا نمی زنن: چون هنوز تو ابتکارات اجدادشون موندن برادر من! بدعت که شاخ و دم ندار.پیچوندن هم کم مشهود نیست!
الصلاة خیر من النوم را هم پیامبر گفته اند. یا حداقب ما اعتقاد داریم که گفته اند. مشکل شما اینست که در عین اینکه می گویید نگفته باز هم ! می گویید! تازه اخیرا جملاتی دیگه هم میگن:
اشهد ان علی و ابنائه حجه الله
خب میخواین به کجا برین برادر من.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4185اقامه اذان و اقامه با ذکر علی ولی الله در مذهب شیعه مستحب می باشد و اگر کسی نگوید خللی به اذان و اقامه وارد نمی کند.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4186هرگز گفتن اشهد ان علی ولی الله در اذان و اقامه جزء اصول شیعه نیست بلکه ان چیزی که جزء اصول مذهب شیعه است اعتقاد به وجود ائمه است که از طرف خود پیغمبر منصوب می باشند . لطفا ابتدا در مورد مذهب شیعه تحقیق نمایید.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4187من یقین دارم که شما سنی نیستید چون من با اهل سنت خوش و بشی دارم اینقد ساده نیستند شما در کجا دید که در رکوع چنین ذکری گفته شود یا در کجا دیدید که در بین حمد و سوره ….و اهل سنت اهل تحقیق اند و می دانند که به اعتراف خود اهل حدیث زمانی که جناب خلیفه مشاهده کردند که مردم به جای جهاد به نماز مشغول اند جمله حی علی خیر العمل را که پیغمبر قرائت می نمودند بر اساس قانون ازادی اجتهاد صحابه تغییر دادند. و باز هم تکرار می کنم که جمله شهادت به ولایت در اذان جزء مستحبات است.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4301در مورد أذان بفرمایید این لینک و ببینید نز امامانتان شهادت ثالثه در اذان ناجایزاست. حالا جالبه دوستمان میگه مستحبه! خدایا اینا دیگر کی هستند! اینم لینک:http://www.islamtxt.net/?q=article/566امیدوارم با اذان صحیح خود را وارد جرگه اسلام کنید. اما جواب گلیپور رو ندادید.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4302اذان اهلسنت بدعت(عمری) نیست میتوانید به این لینک رجوع کنید:
http://www.islamtxt.net/?q=question/246
حالا ما یک جمله در یک اذان صبح میگوییم بهترین نماز وقت صبح است(درحقیقت همینطور است). اما شما !!!…….
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5039بحث در این مورد این که این شهادت جز. اذان هست یا نه باید گفت که علمای شیعه می گویند مستحب است اما باید توجه داشت که اذان برای مسلمین مانند پرچم برای کشور است پس زیاد یا کم کردن در ان معنایی ندارد که مستحب باشد یا مکروه . ودیگر اینکه شهادت بر چیزی دادن که علمای بزرگ شیعه هنوز از قران نتوانسته اند ثابت کنند ایا درست است .بهتر است اول ادعایتان را ثابت کنید بعد در بلنگو ها جار بزنید.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5048بسم الله الرحمن الرحیمدوست دارم اینجا ردی مختصر بر اذان شیعیان رافضی بنویسم .
شیعیان اشهد ان علیا ولی الله را مستحب میدانند اما به سه طریق از کتب حدیثی خود 1-جز نماز نیس 2-جز نماز است
وقتی سری به حدیث هایی که حکم رو ازش میگیرن میزنیم مبینیم تمامی آن احادیث جزو احادیث مرفوع هستند
ابتدا برای دوستانی که مفهوم حدیث مرفوع را نمیدانند شرح مختصری عرض میکنم
مرفوع : حديثي است که به پيامبر – صلى الله عليه وسلم – متصل شود و در روايت گفته شود: قال النبّي، قال رسولالله – صلى الله عليه وسلم – .
حديث مرفوع
نيز سه قسم است:
1-
مرسل: حديثي است که در روايت آن صحابي حذف شده باشد و تابعي بگويد: قال النبي – صلى الله عليه وسلم – کذا.
2-
مُنْقَطِعْ: حديثي است که تابع تابعين يا غير آنها بگويد: “قال النبي کذا” و مقابل منقطع متصل است که در سلسلة روايت هيچکسي حذف نشده باشد و بطور متصل به متن برسد.
3-
مسند: حديثي است که صحابي بگويد: “قال النبي کذا”. حديث مسند نيز دو قسم دارد:
1-
مسند نازل: حديثي است مسند که تعداد راويان آن در طول سلسله نسبت به تعداد راويان اين حديث در طول سلسلة ديگر بيشتر باشد.
2-
مسند عالي: حديثي مسند است که بر عکس مسند نازل باشد و تعداد راويان آن در طول سلسله کمتر از تعداد راويان همين حديث در طول سلسلة ديگر باشد.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5049حال که ابتدا با مفهوم حدیث مرسل اشنا شدید حدیث مورد استناد شیعه در کتاب جزایری شاگرد جناب ملحد باقر مجلسی می اورم که این حدیث هم جزو احادیث مرفوع است و شیعه نا آگاه و بی خبر از این حدیث استحباب اشهد ان علیا ولی الله را استنتاج میکند
[/i] و استبابی در کار نیستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5050-
]اما ببینیم نظر کتب امامیه در مورد اشهدان علی ولی الله چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟در اغاز باید توضیحی درباره مفوضه عرض کنم . در بعضی کتب تاریخی ذکر شده که بعد ازباقر جماعتی بیدا شدند به نام مفوضه که اینان هر صفتی که مخصوص الله را بود به امامان خود منتسب میکردند و تفویض مینمودند . اما در مورد تاریخ دقیق این شیعیان غالی یعنی مفوضه اطلاعات دقیقی ذکر نشده ولی قول بر حتمیت وجود این گروه ظاله استحال از کتب امامیه ذکر میکنم این اشهد ان علیا ولی الله مفوضه ملعون اضافه نمودند .اینان مفوضه را کافر میدانند ولی جالب اینجاست اشهد ان علی ولی الله را از انان گرفته اند1-کتاب وسائل الشیعه ج 11 ص 127
25 – وقال الصدوق بعد ما ذكر حديث أبي بكر الحضرمي وكليب الأسدي هذا هو الأذان الصحيح لا يزاد فيه ولا ينقص منه والمفوضة لعنهم الله قد وضعوا أخبارا وزادوا بها في الأذان محمد وآل محمد خير البرية مرتين وفي بعض رواياتهم بعد أشهد أن محمدا رسول الله أشهد أن عليا ولي الله مرتين ومنهم من روى بدل ذلك
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #50512- این قول دیگری از امامیه بر رد عبارت اشهد ان علیا ولی الله . این یکی مال جنااااااااااااااااااااااااااااااااب طوسیأمّا ما روي في شواذّ الأخبار من قول: «أشهد انّ عليا وليّ اللّه و آل محمّد خير البريّة» فممّا لا يعمل عليه في الأذان و الإقامة. فمن عمل بها كان مخطئا
3-روى أيضا استحباب التكبير في أول الإقامة أربعا وفى اخرها أربعا والتهليل في اخرها مرتين وقال للشيخ ولو عمل عامل بذلك لم يكن مأثوما فاما ما روى في شواذ الاخبار من قول ان عليا ولى الله وال محمد خير البرية فمما لا يعمل عليه في الاذان فمن عمل به كان مخطئا
اينم قولهاي دیگری از جماعت رافضی .قول حلی و شهید ثانییییییییییییییییییی(کذاب اول)
و………………………
بس چنین چیزی باطل است و غیر قابل استناد . بدعتی اشکار از مذهب رافضیه می باشد
والله مستعان
اوربان -قاهر الرافضه
برادرتان اوربان را از دعای خیر بی نصیب نکنید
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5576سلام علیکم.اون دوستی که گفتن اگر ما شهادت ثالثه داریم شما هم آی بچه نخواب پاشو نماز بخون رو توی اذانتون دارید نخواسته بگه که این به اون در بشه. خواسته بگه که زرنگ سماوره و بس.
یعنی تو برو اول گیر خودت رو حل کن بعد بیا بگو ال و بل و جیمبل.
ما اگر اضاف کردیم شما هم کسر و هم اضاف کردید.
.اما دلیل محکم قرآنی خواستید ابتدا عرض کنم که تو هر وقت برای آی بچه نخواب پاشو نماز بخون که توی اذان میگی دلیل محکم قرآنی آوردی ما هم میاریم. مگه قرآن نگفته و جعلنا نومکم سلاتا؟ چرا ثباتم و آسایشم رو به هم بزنم و نماز بخونم؟
.
اما به همون دلیلی که شهادت به یگانگی خداوند و رسالت پیامبر داده میشود میتوان به ولایت امیرالمومنین سلام الله علیه نیز شهادت داد.
شیعه معتقد است که ار آیه 55 سوره مائده ولایت یک شخص سومی استنباط میشود که هم رتبه است با خدا و رسول خدا. و البته مصداقش را علی بن ابی طالب سلام الله علیهما میداند. پس با عنایت به اینکه خداوند فرموده که ولی شما خدا و رسول و یک نفر سومی است که یکسری خصوصیات را دارد من هم از این قول خدا استفاده میکنم و در کنار شهادت به یگانگی خدا و رسالت رسول الله صلی الله و علیه و آله و سلم به ولایت امیرالمومنین علیه السلام نیز شهادت میدهم.
خدا گفته این 3 نفر ولی شما هستند من هم شهادت بر آن میدهم.
ضمن اینکه شما عادت داری روایت خوردن آبگوشت با ماست بهتر است یا ترشی رو مورد تفحص رجالی از 8جهت فرعی و اصلی قرار بدید. خب روایات منع شهادت ثالثه رو هم بررسی کنید.
بعد بگید تا بدونیم که آیا میدونید قصد انشاء یعنی چه؟
.
در جواب حضرت آقای ابوبکر هم باید عرض کنم که عزیزم یادت میاد که میگفتن شیعه معتقد به نبوت علی علیه السلام است؟ البته علیه السلام رو من میگم نه اون هرزه ای که این چرندیات رو میسازه.
در مسجد الحرام سال 70 من 12 ساله بودم. کنار دست پدرم یه بابایی نشسته بود. نماز بابام که تموم شد به بابام گفت مشرک ملحد. چرا؟ چون بعد سلام نماز دست رو سه مرتبه بالا آوردی و گفتی خان الامین خان الامین خان الامین. بابام امر کرد 2 رکعت نماز با صدایی که طرف بشنود بخونم. خوندم بعد از سلام گفتم الله اکبر الله اکبر الله اکبر.
طرف چیکار کرد؟ به عربی به بابام گفت که تمرین کردی تا مچتون رو نگیریم.
قضیه خان الامین رو میدونی چیه؟
و البته بر همگان واضح و مبر هن است که الحمدلله الذی جعل اعدائنا من آن چیزی که خودش بهتر میدونه.
-
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
2.بر اساس اعتقاد شیعه جمله «اشهد ان علیا ولی اله» جزء اصلی اذان نیست.
3.آیا ذکر الصلاة خیر من النوم را پیامبر میگفته اند؟؟؟آیا در قرآن آمده است؟؟؟