Home › انجمن ها › فقه › سوال: ایا دست زدن دختر و پسران به عورت همدیگر جهت سرگرمی جایز است؟ پاسخ خوئی: بله جایز است
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط mojahed.din در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1801یکی از سرگرمی های برادران بسیجی ما در مساجد و حسینیه ها دست زدن و بازی کردن با عورت و آلت و کپل هم دیگر میباشد و جزو تفریحات سالم و فی النفسه مباح میباشد.
شیخ خوئی در كتاب صراط النجاة در بخش مسائل في الستر والنظر والعلاقات چنین آورده است
http://www.alseraj.net/maktaba/kotob/feqh/serat3/html/bo/sirat/3/24.htm#56
سؤال 784: هل يجوز لمس العورة من وراء الثياب من الرجل لعورة رجل آخر، ومن المرأة لعورة أخرى، لمجرد اللعب والمزاح، مع فرض عدم إثارة الشهوة؟
الخوئي: لا يحرم في الفرض، والله العالم.
سوال784: آیا جایز است یک مرد عورت مرد دیگری را از پشت لباس لمس کند و یا زنی عورت زن دیگری را تنها صرف بازی و شوخی به فرض اینکه شهوتی نشوند.
خوئی: طبق فرض حرام نیست، و خدا داناست.
___________________
من به این خواهر برادران بسیجی تسبیح را سفارش میکنم با اون بازی کنند و خود را مشغول کنند نه با….. همدیگر بازی کنند
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7323شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7345بن قیم جوزی می گوید: اگر زنی شوهر نداشت و شهوت بر وی غلبه کرد بعضی از فقیهان ما گفته اند می تواند از آلت مصنوعی استفاده نماید. این فتوا را با فتواهای فقهای شیعه مقایسه کنید که فرموده اند استفاده از چنین وسایلی حرام و گناه است. آیا این است اسلام ناب ابن تیمیه ها و …متن عربیما قضیة الأکرنبج و الاستدخال؟!ابن القیم الجوزیة یخبرکم قائلاً: )و إن کانت امراة لا زوج لها و اشتدت غلمتهافقال بعض أصحابنا یجوز لها اتخاذ الاکرنبج – و هو شیء یعمل من جلود علی صورة الذکر- فستدخله المرأة، أو ما أشبه ذلک من قثاء و قرع صغار …( بدائع الفوائد لابن قیم الجوزیة/ ج4/ ص905.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7346نظرشیخ الاسلام!!!! ابن تیمیه: وتحرم الخلوة بغير محرم ولو بحيوان يشتهي المرأة أو تشتهيه كالقرد.خلوت كردن با نامحرم، حرام است؛ هرچند آن نامحرم حيواني همانند ميمون باشد، كه به آن زن از روي شهوت متمايل شود و يا زن نسبت به او تحريك شود.الحراني ، شيخ الإسلام أبي العباس تقي الدين أحمد بن عبد الحليم ابن تيمية، )متوفاي728 هـ(، الفتاوى الكبرى ، ج4، ص528، تحقيق : قدم له حسنين محمد مخلوف، دار النشر: دار المعرفة – بيروتشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7347نظرشیخ الاسلام !!!!!ابن تیمیه: وتحرم الخلوة بغير محرم ولو بحيوان يشتهي المرأة أو تشتهيه كالقرد.خلوت كردن با نامحرم، حرام است؛ هرچند آن نامحرم حيواني همانند ميمون باشد، كه به آن زن از روي شهوت متمايل شود و يا زن نسبت به او تحريك شود.الحراني ، شيخ الإسلام أبي العباس تقي الدين أحمد بن عبد الحليم ابن تيمية، )متوفاي728 هـ(، الفتاوى الكبرى ، ج4، ص528، تحقيق : قدم له حسنين محمد مخلوف، دار النشر: دار المعرفة – بيروتشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7348فتواى امام مالك و به تبع او شافعى در حلال بودن ازدواج پدر با دخترش كه از طريق غير مشروع يعنى زنا به دنيا آمده باشد و همچنين با خواهر و دختر پسر و دختر دخترش كه به همين روش به دنيا آمده باشند از فتواهاى نادر روزگار است و دليلى كه بر جواز آن نيز آورده است نادر تر از خود حكم و شنيدنى است.وى مى گويد: به اين دليل نكاح جايز است كه اين پدر و دختر شرعاً با يكديگر نسبتى ندارندو بيگانه هستند و چون از راه غير مشروع متولّد شده است ارث نمى برد و نفقه او هم واجب نيست.متن عربي:حلية الزواج مع البنت من الزنا)أفتى المالك( بحلية الزواج من بنته من الزنا ، ومن أخته وبنت ابنه ، وبنت بنته، وبنت أخيه وأخته من الزنا ، مستدلا بأنها أجنبية منه ، ولا تنتسب إليه شرعا ، ولا يجري التوارث بينهما ، ولا تعتق عليه إذا ملكها ، ولا تلزمه نفقتها ، فلايحرم عليه نكاحها كسائر الأجانب.المغني لابن قدامة 7 / 485 .و أفتى الشافعي بحلية الزواج من بنته من الزنا ، ومن أخته وبنت ابنه ، وبنت بنته ، وبنت أخيه وأخته من الزنا ، مستدلا بنفس دليل الإمام مالك في هذه المسألة كما مر آنفا.المغني لابن قدامة 7 / 485 .وهذه المسألة ذكرها الفخر الرازي في مناقب الشافعي مسلم (من هم به خواهران گرامی اهلسنت توصیه میکنم با پدرهایشان ازدواج نکنند)شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7349به جای پاسخ به فتوای شنیع خوئی دست به قیچی و کذب و تلبیس کرده ای؟
تو خودت که هیچ اما از کسی که این مطلب را از او گرفته ای واز روی او کپی و پست کرده ای هم انتظاری بیشتر از این نیست. مطلب عربیی که ذکر کردی در واقع گفتار یک رافضی عرب زبان است که دارد برداشت خود را از آدرسی که داده ای میگوید اما امثال شما بی سوادان چشم بسته کپی و پست می کنید و با نوشتن مطالب عربی خواننده را گمراه میکنید که بله این هم متن عربی آن است و ما دروغ نمیگوییم ، ولی زرشکابن قدامه حنبلی متوفی 620 در المغنی چنین می گوید
اصل متن چنین است
فصل: ويحرم على الرجل نكاح بنته من الزنى وأخته , وبنت ابنه وبنت بنته وبنت أخيه , وأخته من الزنى وهو قول عامة الفقهاء وقال مالك والشافعي في المشهور من مذهبه : يجوز ذلك كله لأنها أجنبية منه ولا تنسب إليه شرعا ولا يجرى التوارث بينهما , ولا تعتق عليه إذا ملكها ولا تلزمه نفقتها فلم تحرم عليه , كسائر الأجانب
همانطور که می بینید قول عامه فقها بر حرام بودن است و ابن قدامه باب فصل را با بیان حرام بودن بیان کرده است
اما مذهب امام شافعی در اینباره چیست؟
أبو الحسين يحيى بن أبي الخير بن سالم العمراني اليمني شافعی مذهب متوفای 558در کتاب البيان في مذهب الإمام الشافعي و امام نووی شافعی مذهب متوفی 676 در کتاب المجموع شرح المهذب میگوید:
(فرع) فإن زنى بامرأة فأتته بإبنة يمكن ان تكون منه بأن تأتى بها لستة أشهر من وقت الزنا فلا خلاف بين أهل العلم انه لا يثبت نسبها من الزانى ولا يتوارثان، وأما نكاحه لها فقد قال الشافعي رضى الله عنه أكره له ان يتزوجها فإن تزوجها لم أفسخ، واختلف اصحابنا في العلة التى لاجلها كره الزانى ان يتزوج بها، فمنهم من قال انما كره ذلك ليخرج من الخلاف، فإن من الناس من قال لا يجوز له نكاحها فهلى هذا لو تحقق انها من مائه بأن اخبره النبي صلى الله عليه وسلم في زمانه انها من مائه لم يحرم عليه نكاحها، لان علة الكراهة حصول الاختلاف لا غير.
ومنهم من قال إنما كره له ذلك بإمكان ان يكون من مائه لانه لم يتحقق ذلك، فلو تحقق انها من مائه بأن اخبره النبي صلى الله عليه وسلم في زمانه انها من مائه لم يجز له تزويجها، هذا مذهبنا وبه قال مالك.
وقال ابو حنيفة واحمد لا يجوز له تزويجهاالبيان في مذهب الإمام الشافعي – کتاب النکاح – باب ما یحرم من النکاح وما لا یحرم – فرع نكاح الرجل ابنة من زنى بها ج 9- ص 256
به طور خلاصه میگوید اگر کسی با زنی زنا کند و از آن زن دختری حاصل شود چون اثبات اینکه آن دختر از آب آن مرد بوده است قطعی نیست ، و ممکن است که آن دختر از غیر آب آن مرد باشد پس شافعی میگوید ازدواج آن مرد با آن دختر مکروه است و اگر ازدواج کرد فسخ نمی شود اما اگر با تحقیق معلوم شد که آن دختر از آب آن مرد بوده است ازدواج با آن دختر جایز نیست و این مذهب ما (شافعی) و مذهب مالک است.
شافعی واضح میگوید در صورت اثبات اینکه آن دختر از آب منی آن مرد باشد ازدواج جایز نیست و نووی و ابو الخیر یمنی نیز هر دو میگویند این مذهب ما و مالک است.
در ادامه احتمالا باید کلاس فقه در موضوع اختلاف بین مکروه و حلال برای شیعیان بگذارم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7350در تمام دنیا فاسد تر و بی اخلاق تر و خرافی تر و بد مذهب تر از مدعیان تشیع من سراغ ندارم .برای شما که عین عبادت است تهمت بستن دروغ بستن وتوهین کردن به هر وجهی که باشد و کلینی تان در کافی ناشریفتان میگوید
«اِذَا رَأَیْتُمْ أَهْلَ الرَّیْبِ وَالبِدَعِ مِنْ بَعْدِی فَأَظْهِرُوا البَرَاَءَةَمِنْهُمْ وَاَکْثِرُوا مِنْ سَبِّهِمْوَالْقَوْلَ فِیهِمْ وَالوَقِیعَةَ وَ بَاهِتُوهُمْکَیْلاَ یَطْمَعُوا فِی الْفَسَادِ فِی الاِسْلاَمِ وَ یَحْذَرُهُمُ النَاسُ وَ لاَیَتَعَلَّمُوا مِنْ بِدَعِهِمْ یَکْتُبِ اللَهُ لَکُمْ بِذَلِکَ الْحَسَنَاتِ وَ یَرْفَعْلَکُمْ بِهِ الدَّرَجَاتِ فِی الْآخِرَةِ.»
هرگاه پس از من شبهه افکنان و بدعتگذاران را دیدید،آشکارا از آنان، دوری جویید، زیاد از آنان بدگویی کنید وبه آنان بتازید و متّهمشان کنید، تا از تبهکاری در اسلاممنصرف شوند و مردم از آنان حذر کنند و بدعتهایشان رایاد نگیرند. [آنگاه] خداوند در ازای این کار به شما پاداشمیدهد و مقامتان را در آخرت بالا میبرد
(اصول کافی، ج2، ص375، بحار الانوار ج72 ص160)اصل سخن شیخ الاسلام چنین است
« ومن كرر النظر إلى الأمرد ونحوه وقال لا أنظر بشهوة كذب في دعواه وقاله ابن عقيل ومن نظر إلى الخيل والبهائم والأشجار على وجه استحسان الدنيا والرئاسة والمال فهو مذموم لقوله تعالى : { ولا تمدن عينيك إلى ما متعنا به أزواجا منهم زهرة الحياة الدنيا لنفتنهم فيه } وأما إن كان على وجه لا ينقص الدين وإنما فيه راحة النفس فقط كالنظر إلى الأزهار فهذا من الباطل الذي يستعان به على الحق وكل قسم متى كان معه شهوة كان حراما بلا ريب سواء كانت شهوة تمتع بالنظر أو كانت شهوة الوطء واللمس كالنظر وأولى وتحرم الخلوة بغير محرم ولو بحيوان يشتهي المرأة أو تشتهيه كالقرد»به طور خلاصه میگوید: هر کسی که مکررا به نوجوان بی مو و مثل آن نگاه کند و بگوید اینکه به طور مکرر به او نگاه میکنم با شهوت نیست پس در ادعایش دروغ میگوید و کسی که به رمه و حیوانات و درختان و… برای راحتی نفس نگاه کند این نگاه کردن هم مذموم است و به این آیه استدلال میکند { چشم خود را مدوز به نعمتهاي ماديي كه به گروههائي از كافران دادهايم . اين نعمتهاي مادي كه زينت زندگي دنيا است ، بديشان دادهايم تا آنان را بدان بيازمائيم} در ادامه میگوید اگر همراه با شهوت باشد چه استفاده با چشم باشد یا شهوت جنسی و لمس بدنی باشد حرام است و شکی در آن نیست و خلوت بدون محرم نیز حرام است اگر چه با حیوانی باشد که به زن تمایل جنسی دارد یا آن زن به حیوان تمایل جنسی پیدا کند مانند میمون.
_________
این سخنان گوهربار را باید نصب العین کرد.
امــــا امـــا امـــــــــا اگر به فرض محـــــــــــال شیخ الاسلام عکس این را میگفت، یعنی می گفت «اگر حیوانی تمایل جنسی به زنی داشته باشد یا زنی به حیوانی مانند میمون تمایل جنسی داشته باشد و با او خلوت کند پس اشکالی ندارد»، شما روافض خبیث با هرهر و کرکر در طبل وجمجمه پوکیدهتان می کوبیدید و داد می کشیدید و میگفتید نگاه کنید ابن تیمیه راه برای فحشا را باز کرده است
خاک بر سرتان کنم که هرچه بگوید را بر برداشت میکنید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7351این شبهه را نیز قبلا در تالار کلمه یکی از برادران جواب داده که اینجا جوابش را میگذارمدر مورد این متن از کتاب ابن قیم قبلا لازم به یک مقدمه است :
شریعت اسلام زنا را گناه بزرگ قرار داده و برای آن حد سنگینی هم در نظر گرفته، لذا بسیار مصر است که مسلمانان در دام زنا گرفتار نیایند، از اینرو این یک مقصد و هدف است : نیافتادن در زنا، حال ممکن است فردی سراغ یک عالم و مجتهد برود و از او بپرسد : جناب شیخ؛ هرگاه من در آستانه زنا بودم و شهوتم بسیار تحریک شد، در این موقع چکار کنم؟
اینجاست بعضی از علماء – جدا از درستی یا نادرستی فتوای آنها – گفتند : برای آنکه در دام گناه کبیره نیافتی، گناه صغیره بر تو مباح می شود، یعنی برای آنکه در دام زنا نیافتی خود ارضایی کن تا شهوتت فروکش کند و در دام گناه بزرگ نیافتی، این فتوایی است که بعضی از علماء برای در امان ماندن از زنا صادر کردند، با این وجود این فتوا مورد انتقاد بسیاری از اهل علم قرار گرفته از جمله ابن قیم که شما متن فوق را بصورت قیچی کاری نقل کرده اید!!
ابن قیم اینگونه گفته و در آخر آنرا رد کرده است: «
وإن كانت امرأة لا زوج لها واشتدت غلمتها فقال بعض أصحابنا يجوز لها اتخاذ الاكرنبج وهو شيء يعمل من جلود على صورة الذكر فتستدخله المرأة أو ما أشبه ذلك من قثاء وقرع صغار والصحيح عندي أنه لا يباح لأن النبي إنما أرشد صاحب الشهوة إذا عجز عن الزواج إلى الصوم.. »
«.. ولی رای صحیح نزد من اینست که چنین کاری مباح نیست، زیرا پیامبر به کسی که شهوت بر وی غلبه کرده و توانایی ازدواج ندارد توصیه به روزه گرفتن کرده..»
پس در اینجا ابن قیم این فتوا را به چالش کشیده اما شما آنرا قیچی کردید تا بهتر شبهه پراکنی کنید، شما یا جاهل و فریب خورده سایتهای شیعه هستید و یا به عمد قصد دارید در این انجمن به علمای اهل سنت بتازید، شما ابتدا افسانه امامت را حل کنید، بعد وارد جزئیات شوید، شما خجالت نمی کشید که متن ابن قیم را قیچی کردید؟ فکر می کنید محققین اهل سنت هم مانند عوام شیعه ساده لوح هستند که هرچه آخوندهای مزور به خوردشان دادند، گوش و چشم بسته پذیرا باشند؟!.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7587میشه لطف کنید بفرمایید از کدام کلمه روایت مباشرت جنسی را استخراج کردید؟فتوای مرحوم خویی نیز به همین موضوع اشاره دارد که صرف لمس بدون قصد شهوت مانعی ندارد کما اینکه لمس سایر اعضا چنین حکمی دارد.
تقوا را رعایت کنید.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8991مباشرت به طور کلی در عربی معنای نزدیکی میدهد. بعدش هم شیخ خویی لعنتی گفته که به قصد شوخی هم جایزه.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9000اسنادش هم در تاج العروس موجوده.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9883نتیجه این عقیده می شود با کاندوم هم زنا کرد هم لواط !!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #10045جواب…جواب… -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
سبحان الله فکر میکردم فتوای شخصی خوئی است اما نه!!! تهمت را به رسول خدا برگردانده اند. الله روی کذابان را سیاه کند
این هم روایت