Home › انجمن ها › خلفای راشدین › دیدگاه علماء أهل سنت نسبت به قاتلین عثمان
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط www.ppp999.blogfa.com در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1486أولاً:در رابطه با قاتلين عثمان، آقاي إبن حزم آندلسي ميگويد:
فساق ملعونون محاربون سافكون دما حراما عمداً.
كساني كه عثمان را كشتند، فاسق و ملعون و محارب هستند … .
الفصل، ج 4، ص 161
ثانياً:آقاي إبن تيميه ميگويد:
قوم خوارج مفسدون في الأرض، لم يقتله إلا طائفة قليلة باغية ظالمة … بل ظالمون باغون معتدون.
تمام كساني كه در قتل عثمان شركت كردند، مفسد في الأرض هستند … .
منهاج السنة لإبن تيمية، ج 3، ص 189
ثالثاً:آقاي إبن كثير دمشقي سلفي در البداية و النهاية، جلد 7، صفحه 208 ميگويد:
لا شك أنهم من جملة المفسدين في الأرض … البغاة الخارجين علي الإمام … الجهلة البغاة متعنتون خونة، ظلمة مفترون.
ديدگاه علماء أهل سنت نسبت به قاتلين أمير المؤمنين (عليه السلام)
آقاي إبن حزم آندلسي كه وقتي به قاتل عثمان ميرسد، ميگويد:
فساق ملعونون محاربون سافكون دما حراما عمداً.
الفصل، ج 4، ص 161
نسبت به قاتل علي بن أبي طالب (عليه السلام) ميگويد:
أن عبد الرحمن ابن ملجم لم يقتل عليا رضي الله عنه إلا متأولا مجتهدا مقدرا أنه علي صواب.
عبد الرحمن بن ملجم كه علي (رضي الله عنه) را كشت، مجتهد بود و در اجتهادش دچار خطا شد و تصور ميكرد كه كار درستي ميكند و به خاطر اجتهادش يك ثواب هم ميبرد.
المحلي لإبن حزم، ج 10، ص 484
ببينيد! چه تفاوتي ميان قاتل عثمان و قاتل أمير المؤمنين (عليه السلام) قائل ميشوند!
بعد هم ميآيد شعر آن آدم فاسق و فاسد، عمر إبن حطان كه بخاري هم از او روايت نقل ميكند را ميآورد:
يا ضربة من تقي ما أراد بها إلا ليبلغ من ذي العرش رضوانا
إني لأذكره حينا فاحسبه أوفي البرية عند الله ميزانا
شمشيري از يك آدم پرهيزكار بر فرق علي آمد كه با اين كارش، به رضايت خداوندِ صاحبِ عرش رسيد.
من هر وقت اين جوانمردي او را ياد ميكنم، ميزان عمل او از همه سنگينتر است نزد خداوند.
الإستيعاب في معرفة الأصحاب لإبن عبد البر، ج 3، ص 1128 ـ تاريخ الإسلام للذهبي، ج 3، ص 654 ـ تفسير السمعاني، ج 3، ص 384 ـ تفسير الآلوسي، ج 8، ص 168 ـ تاريخ مدينة دمشق لإبن عساكر، ج 43، ص 495 ـ الإصابة في تمييز الصحابة لإبن حجر العسقلاني، ج 5، ص 232
البته در اينجا سخن زياد است، ولي يك نكتهاي را عرض كنم:
همه گريند به مظلومي زهراء، اما اين علي بود كه مظلومتر از زهراء بود
حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) 6 ماه اين زجرها را كشيد. درست است كه فرمود:
صبت علي مصائب لو أنها صبت علي الأيام صرن لياليا
مصيبتهايي بر من وارد شد كه اگر بر روز روشن وارد ميشد، به شب ظلماني تبديل ميشد.
بحار الأنوار للعلامة المجلسي، ج 79، ص 106 ـ مناقب آل أبي طالب لإبن شهر آشوب، ج 1، ص 208 ـ المعتبر المحقق الحلي، ج 1، ص 345 ـ تفسير الآلوسي، ج 19، ص 14
ولي أمير المؤمنين (عليه السلام) 25 سال با اين مصيبتها و زجرها و شكنجهها صبر كرد و به تعبير خودش:
فصبرت و في العين قذي و في الحلق شجا، أري تراثي نهبا.
پس صبر كردم در حالي كه گويا خار در چشم و استخوان در گلوي من مانده بود و با ديدگان خود مينگريستم كه ميراث مرا به غارت ميبرند.
نهج البلاغه، خطبه شقشقيه
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3202شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3203سلام
این که مطلب را از کتاب خودتان آوردم دروغه
شما جوابی به من ندادید و وقتی جوابی ندارید مرا متهم می کنید.شما از کسی که تمجید کرده قاتل امام علی علیه السلام روایت نقل می کنید؟
به جای این حرفها جواب قانع کننده به ما بدهید
اگر دروغه در کتب خودتان است نه ما….. -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
شما متاسفانه دروغ را شغل خود قرار دادید! شما نوشتید که ابن حزم میگوید:
أن عبد الرحمن ابن ملجم لم يقتل عليا رضي الله عنه إلا متأولا مجتهدا مقدرا أنه علي صواب.
عبد الرحمن بن ملجم كه علي (رضي الله عنه) را كشت، مجتهد بود و در اجتهادش دچار خطا شد و تصور ميكرد كه كار درستي ميكند و به خاطر اجتهادش يك ثواب هم ميبرد.
///////////////////////////////////////////////
دروغ شما این جمله است((و به خاطر اجتهادش يك ثواب هم ميبرد.))
این ترجمه ربطی به متن عربی ندارد پس دروغ گفتید!!
دوم
شخصی که به خود بمب میبندد و بین نمازگزاران خودش را منفجر میکند را نمی تونیم متهم نماییم که از آمریکا برای اینکارش پول گرفته!!
مجبوریم بگوییم که مجتهدبوده و گمان می کرده کارش صواب است
اما گفتن این جمله به این معنی نیست که کارش درست ست و جاهل و جهنمی نیست پس به ابن حزم تهمت نزنید! آخر این چه کاری است؟؟