Home › انجمن ها › انتقاد از احادیث شیعه › دفاع از احادیث شیعه ۲
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط dlsvkhth14.blogfa.com در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5375شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5376جواب به پست بدون شماره ی رافضی:
گفتی آیا صحابه بطور مطلق مورد تایید هستند؟ این سوال در خوشبینانه ترین حالت از کم عقلی تو نسبت به تعریف صحابه میباشد. یاران رسول خدا آن بزرگوارانند که خدای تعالی به آنان توجه کرد و دلهایشان را به نور هدایت روشن فرمود، و سپس ایشان را به عنوان یاریگران دین پیامبر و مشاوران وی برگزید، و ایشان را از نظر مهربانی و خوبی نیکوترین و از نظر دانش بیشترین و آگاهترین مردمان گردانید، از نظر هزینه و مؤنت کمترین رنج و زحمتی برای پیامبر داشتند. به دنیا چندان علاقه نداشتند و به آخرت دلبسته بودن، و جان و زندگی خویش را در محبت و راه خدا و رسولش تقدیم داشتند و در دوستی و عشق به خدا و پیامبر فانی گشتند.
اما در مورد آیات قرآن که اصحاب را مورد مدح قرار میدهد، انقدر زیاد است که امکانش نیست اینجا بیارم!! حال تو چی میگویی؟؟ میگویی آیاتی در ذم اصحاب آمده!!! ای نادان کجا آیاتی در قرآن در مورد این افرادی که در موردشان نوشتم آمده؟؟؟
در مورد آیه ی 53 سوره زمر: ای رافضی این چه ربطی به اصحاب دارد…این مربوط به کل بندگان خداست. که خودت هم مجبور شدی در ترجمه بیاری!! در قرآن آیاتی که در مورد اصحاب آمده، نگفته ای بندگان…!!! پس حق را با باطل نیامیز و کم عقلی خودت و عقاید گندیده ات را بیش از این برخ ما نکش..
در مورد آیه ی 49 سوره کهف: ای رافضی باز هم تدلیس کردی!! اینجا میگوید “گناهکاران” نه اصحاب، نه سابقون، نه مهاجرین، نه انصار…پس وای بر تو که گناهکاری و دل سیاهت پر از کینه نسبت به اصحاب و یاران رسول اکرم(ص) هست. وای بر تو!!
در مورد آیه ی 11 سوره جمعه: باز هم دروغ رافضی!! آخر آدم انقدر بی عقل؟؟
کاش حوزه ی علمیه ی قم (مزرعه ی کلم!!) کمی به شما علم تاریخ یاد میداد!! میگویی اصحاب (مهاجرین) که بخاطر اسلام در از جان و مال و پست و مقام و منزلت خود گدشتند، مال دنیا را بر نماز جمعه ترجیح دادند؟ این است فهم شما از آیه؟؟ اینآ یه در مورد اصحاب است؟؟ میگویی اصحاب (انصار) که با اینکه خودشان فقیر بودند اما همه ی داراییشان را بخاطر اسلام به مهاجرین “ایثار” کردند، مال دنیا را بر نماز جمعه ترجیح دادند؟؟ واقعا که از کوزه همان برون تراود که در اوست!!! برو مطالعه کن اصحاب (مخصوصا حضرت ابوبکر و عمر و عثمان) در مکه قبل از اسلام چه وضعی از نظر مالی داشتند و بعد از اسلام چه وضعی داشتند؟؟ حضرت علی را با اونها از نظر مالی مقایسه کن!!!!!قبل و بعد از اسلام….من اصلا نمیخواهم بگم حضرت علی سختی نکشیدن . خیلی سختی کشیدن. اما در مورد وضع مالی برو مطالعه کن که چه کسانی زندگیشان ساده تر شد بعد از اسلام آوردن؟؟؟ ای کوه کینه!!!
ای احمق!! هرکس پیامبر را دیده که صحابه نیست!!هر کس در شهر پیامبر زندگی کرده که صحابه نیست…منافقانی که پشت سر پیامبر نماز میخواندند که صحابه نیستند!!!!
واقعا که رافضیان کوه کینه اند…شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5377جواب به پست شماره 1 رافضی:
گفتی آیا صحابه بطور مطلق مورد تایید هستند؟ این سوال در خوشبینانه ترین حالت از کم عقلی تو نسبت به تعریف صحابه میباشد. یاران رسول خدا آن بزرگوارانند که خدای تعالی به آنان توجه کرد و دلهایشان را به نور هدایت روشن فرمود، و سپس ایشان را به عنوان یاریگران دین پیامبر و مشاوران وی برگزید، و ایشان را از نظر مهربانی و خوبی نیکوترین و از نظر دانش بیشترین و آگاهترین مردمان گردانید، از نظر هزینه و مؤنت کمترین رنج و زحمتی برای پیامبر داشتند. به دنیا چندان علاقه نداشتند و به آخرت دلبسته بودن، و جان و زندگی خویش را در محبت و راه خدا و رسولش تقدیم داشتند و در دوستی و عشق به خدا و پیامبر فانی گشتند.
اما در مورد آیات قرآن که اصحاب را مورد مدح قرار میدهد، انقدر زیاد است که امکانش نیست اینجا بیارم!! حال تو چی میگویی؟؟ میگویی آیاتی در ذم اصحاب آمده!!! ای نادان کجا آیاتی در قرآن در مورد این افرادی که در موردشان نوشتم آمده؟؟؟
در مورد آیه ی 53 سوره زمر: ای رافضی این چه ربطی به اصحاب دارد…این مربوط به کل بندگان خداست. که خودت هم مجبور شدی در ترجمه بیاری!! در قرآن آیاتی که در مورد اصحاب آمده، نگفته ای بندگان…!!! پس حق را با باطل نیامیز و کم عقلی خودت و عقاید گندیده ات را بیش از این برخ ما نکش..
در مورد آیه ی 49 سوره کهف: ای رافضی باز هم تدلیس کردی!! اینجا میگوید “گناهکاران” نه اصحاب، نه سابقون، نه مهاجرین، نه انصار…پس وای بر تو که گناهکاری و دل سیاهت پر از کینه نسبت به اصحاب و یاران رسول اکرم(ص) هست. وای بر تو!!
در مورد آیه ی 11 سوره جمعه: باز هم دروغ رافضی!! آخر آدم انقدر بی عقل؟؟
کاش حوزه ی علمیه ی قم (مزرعه ی کلم!!) کمی به شما علم تاریخ یاد میداد!! میگویی اصحاب (مهاجرین) که بخاطر اسلام در از جان و مال و پست و مقام و منزلت خود گدشتند، مال دنیا را بر نماز جمعه ترجیح دادند؟ این است فهم شما از آیه؟؟ اینآ یه در مورد اصحاب است؟؟ میگویی اصحاب (انصار) که با اینکه خودشان فقیر بودند اما همه ی داراییشان را بخاطر اسلام به مهاجرین “ایثار” کردند، مال دنیا را بر نماز جمعه ترجیح دادند؟؟ واقعا که از کوزه همان برون تراود که در اوست!!! برو مطالعه کن اصحاب (مخصوصا حضرت ابوبکر و عمر و عثمان) در مکه قبل از اسلام چه وضعی از نظر مالی داشتند و بعد از اسلام چه وضعی داشتند؟؟ حضرت علی را با اونها از نظر مالی مقایسه کن!!!!!قبل و بعد از اسلام….من اصلا نمیخواهم بگم حضرت علی سختی نکشیدن . خیلی سختی کشیدن. اما در مورد وضع مالی برو مطالعه کن که چه کسانی زندگیشان ساده تر شد بعد از اسلام آوردن؟؟؟ ای کوه کینه!!!
ای احمق!! هرکس پیامبر را دیده که صحابه نیست!!هر کس در شهر پیامبر زندگی کرده که صحابه نیست…منافقانی که پشت سر پیامبر نماز میخواندند که صحابه نیستند!!!!
واقعا که رافضیان کوه کینه اند…شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5378اول از همه باید بگویم اهل سنت و امام بخاری با این حدیث نشان دادند که حق میگویند. مثل شما نیستند که هر حدیثی که باب میلشان نبود ضعیف بگویند. پس آوردن این حدیث میتواند نشان از صداقت اهل سنت و مخصوصا راوی حدیث و امام بخاری باشد. این موضوع تمام!
اما شما فقط به یک بار انجام این کار ناپسند از طرف اصحاب اشاره کردی و اونهمه همه کار خوب و اونهمه شب زنده داری و اونهمه هجرت و اونهمه جنگ و غزوات و اونهمه از خودگذشتگی اصحاب را از یاد بردی؟؟ اصحابی که بخاطر اسلام پدر در مقابل پسر شمشیر بدست میگرفت و برادر در مقابل برادر…آیا انصاف است که بخاطر یک عمل ناپسند، کل اعمال ثواب اصحاب را زیر سوال برد و اینطوری از این عمل گفت و اینطوری در بوق و کرنا کرد این حدیث را ؟(حدیثی که در خود کتاب اهل سنت آمده و از نظر کسانی که شما آنها را وهابی تکفیری مینامید، صحیح گفته شده است). پس بدان خاک پاشیدن یک علیل المغز به طرف خورشید ، از روشنایی خورشید نمیکاهد و چهره ی خورشید را در نطر ما بد جلوه نمیدهد. همانگونه که صدای عرعر خر (ارار دبلیو) به ابر و ماه و ستارگان آسیبی نمیرساند. پس برو مطالعه کن!
اما در مورد این حدیث نکته ای که وجود دارد: حالا بفرض سخن شما را قبول کنیم و اصحابی را که این کار را کردند واقعا به بدترین وجهی تنبیه کنیم!!! اصلا بکشیمشان در همان روز!!!اصلا مرتدشان بدانیم!!!قبول؟؟؟؟راضی شدی؟؟؟؟ پس با 12 نفر دیگری از اصحاب که پیامبر را تنها نگذاشتند چه کنیم؟؟؟؟؟ مگر شما نمیگویید همه ی اصحاب بغیر از 3 نفر همه کافر و مرتد شدند؟؟؟؟ پس این را چه کنیم؟؟؟؟؟؟ گیرم مردم را با این حدیث فریفتی، با 12 نفر دیگر چه میکنی؟؟ برای اونها چه برنامه ای داری؟؟ شما آقای رافضی از این نمیسوزی که چرا اصحاب این عمل ناپسند را انجام دادند، از آتش کینه نسبت به اصحاب گرامی پیامبر میسوزی…پس بسوز در آتش کینه ی خودت(سوختنی ابدی انشاالله)شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5379جواب پست شماره 3 رافضی:بقول آقای علیرضا حسینی مشکل شما این است که جامعه ی صدر اسلام در عربستان را با جامعه ی الآن مقایسه میکنین و میگویید اگر ما اونجا بودیم این کار را میکردیم!!! این قیاس مسخره از کم عقلی شماست!!!
شما آیا اگر اونجا بودین در اون زمان، در جنگها شرکت میکردین؟؟؟ برای اسلام با پدرت با شمشیرمیجنگیدی؟؟ هجرت میکردی به شهری غریب، بدون هیچگونه دارایی از اونهمه مال و ثروت؟؟؟؟ یادم می آید در دانشگاه با یک بسیجی و رافضی هم اتاق بودم که همیشه از گوش به فرمان بودن به ولایت فقیه و از تو به یک اشاره، از ما به صد جهیدن! حرف میزد…از غصب فدک و اینکه اگر اونجا بودیم چنان میکردیم و بهمان مینمودیم. خلاصه یک روز چشم درد گرفتم و رفتم پیش دکتر. یک قطره بمن داد. گفت روزی سه بار بچکان. در اتاق خوابگاه کسی جز این رافضی نبود. بهش گفتم این قطره را بچکان در چشمم. رنگش عوض شد و دستانش لرزیدن گرفت!!! گفت دلش را ندارم. نمیتوانم!!!! (میترسید یه قطره بچکاند در چشم کسی که خوابیده و میگوید بچکان!)…تو خودت حدیث مفصل بخوان از این مجمل…
در مورد قلم و دوات و این حرفها میتوانی در همین سایت جستجو کنی و جواب کافی و وافی را استاد سجودی بت شکن بهت داده. اما تو کوری و نمیفهمی!! یا خودت را به نفهمی میزنی که دوباره این بحث را پیش میکشی…
ضمنا در قرآن آیه داریم که پیمبر هم منافقان را نمیشناخت!!! چه برسد به اصحاب!!! پس بسوز ای کینه ای…
روایتی گفتی و عرض کردی که ما حساب ناصبی را از اهل سنت جدا میدانیم!! اما این مکر و دروغ و حیله ی شماست!! شما ناصبی را چه کسی میدانید؟؟فرقش با اهل سنت در چیست؟؟؟ ناصبی را کسی میگویید و به اهل بیت بی احترامی کند؟؟ درست؟؟ آیا از نظر شما عدم اعتقاد به خلافت منصوص!! حضرت علی(رض) بی احترامی نیست؟؟؟؟ مگر به دکتر غوری که در مقاله ی خودش این حرف را زده نگفتید بی احترامی و هتاکی کرده؟؟ آیا از نظر شما عدم اعتقاد به شهادت! حضرت فاطمه (س) بی احترامی به ایشان نیست؟؟؟؟ مگر عدم اعتقاد به عزاداری حضرت حسین (رض) از نظر شما بی احترامی به آنها نیست؟؟؟؟ مگر عدم اعتقاد به مهدی موهومتان بی احترامی به آنان نیست؟؟؟مگر…………..
شما به بهانه مبارزه با وهابیت با تمام اهل سنت در جنگ هستید. مثل استادت قزوینی که میگوید کسی که توسل به قبر ایمه را قبول ندارد کافر است!!!! و علمای سیستان و بلپوچستان که توسل را قبول ندارند، کافرند. برای توجیهش هم میگوید قرآن گفته “ابتغوا الیه الیه الوسیله” که نمیداند وسیله از نظر قرآن چیست…
لینک را دریاب: http://www.islamtxt.net/?q=article/438
از حدیث شیعه دفاع میکنی؟؟ در مورد سند اصول کافی جواب بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کتابی که مهدی موهومتان از کثافات چاه جمکران ندا داده برای کسانی مثل شما “کافی” است!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5380جواب پست شماره 4 رافضی:در مورد تعداد زیاد روایاتتان گفتی!
واقعا آیا حوزه علمیه قم انقدر بیسواد است که شاگردانی مثل شما دارد (یا حتی مقلدانی!)؟؟اگر ما اهل سنت نیز مثل شما روایانمان برای اثبات اعتقاداتمان از عفیر (خر) و بطیخه (هندوانه) حدیث روایت کرده اند، باید بیش از این ها هم باشد!!!
حال من از شما یک سوال دارم: آیا احادیث شما از نظر سند شناسی به پا که هیچ، به گرد احادیث ما میرسد؟؟؟ (ضمنا چندمین بار یاد آوری میکنم در مورد سوالم در مورد “اصحاب” کلینی!) اگر هر کسی حدیث از خود بگوید و آخرش هم بگوید ما حدیثمان زیاد است که اسلام فنا میشود ای رافضی…
نکته ای دیگر: شما که زیاد بودن احادیث واقعا مسخره تان را دلیل بر حقانیت میدانید، چرا زیاد بودن اهل سنت نسبت به شیعه را دلیل بر حقانیت اهل سنت نسبت به شیعه نمیدانید؟؟؟
واقعا که رافضی بی عقل است…شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5381شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5382جواب پست شماره 6 رافضی:
حرفهایت انقدر آبکی و ناشی از کینه ی کور است که آدم حوصله نمیکند جواب دهد چون از واضحات است…شمایی که میگی اصحاب همه مرتد بودند بجز سه نفر، چگونه این همه حدیث بقول خودتان قابل احترام و غیر ضعیف دارین؟؟ شمایی که میگین ما احادیث را از ایمه گرفتیم، یعنی امام 11 از امام 10 و امام 10 از امام 9 و…و آخرش میرسد به حضرت علی (ع)، چگونه این چنین چیزی ممکن است واقعا؟؟؟یعنی همه ی احادیث شما باید از حضرت علی باشد در سندش…من میگویم اگر پیامبر و حضرت علی 500 سال هم زندگی کرده باشند، نمیتوانند این همه حدیث از پیامبر نقل کنند.این چیزی بعید است و محال…پس مغلطه نکن ای رافضی.
اگر هم بگویی حضرت علی این احادیث را از اصحاب دیگر هم شنیده، باید بگویم:آیا حضرت علی از کسانی که شما آنها را کافر میدانید روایت نقل کرده؟؟
گفتی صحابه ای که به فرمان پیامبر خدا گوش میدادند، از نطر شما خوبند…ببخشید اینها مگر بیش از 3 نفر بودند از نظر شما؟؟ تدلیس نکن رافضی..
از منافقون حرف زدی…در قرآن منافقون زیاد بحث شده و برخی علایم آنها آورده شده است. اما شما همه ی اصحاب را مرتد و کافر و یا منافق میدانید. حتی کسانی را که در قرآن آنها مدح شده اند را منافق میدانید و میگویید مرتد شدند…پس دروغ نگو رافضی…شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5383بسم الله الرحمن الرحیمبا یاد و نام الله رد سخنان این رافضی نادان را ادامه می دهم .هر چند در پست اول فرار نمود . به زودی نوبت به فرار های دیگر اخوند رافضی ارار دبیلو سی (wc)خواهد رسید و ایشان هم خواهد فهمید که چقدر کار بدی نموده که با اهل سنت در افتاده
جناب رافضی که خودش را با ادب نشان داده میگوید معاویه لعنت الله علیه(البته لعنت بر خود این اخوند و هم کیشانش )
و آن وقت انتظار دارد به او احترام هم بگذاریم . من تو رو که به صحابه اهانت میکنی از سگ هم نجس تر میدانم و از دید بنده مرتد و کافر هستی و اگر حاکم اسلامی باشد باید بر تو حد جاری شود . پس وقتی انتظار احترام داشته باش که با تشر نگویی اوربان به رسم همیشگی اهانت میکند . بله من بسیار بغض دارم نسبت به دشمنان الله و رسولش وآن دشمنان را درجه اول روافض یهودی کافر میدانم ودر درجات بعدی کفارحربی و غیرهم . من برای شما احترامی قایل نخواهم بود چون صحابه را لعنت کردی و دشمنی با صحابه = دشمنی با من و تمام اهل سنت مظلوم جهان
گفتی=======
با اینکه مشغله کاری و فکری زیادی دارم. اما با این تفاصیل امدم تا جواب جناب اوربان موحد را بدهم. البته بنده بدون توهین و اهانت و افترا مطالب را بیان می کنم. کاری که متاسفانه اوربان موحد استفاده می کند. هر چند ما سعی صدر نشان می دهیم اما این جناب نه تنها اهمیت نمی دهد بلکه حتی با تهدید مطالب خودش را بیان می کند. اگر جناب اوربان موحد با بنده می خواهند یگ گفتگوی دوستانه داشته باشند. بهتر است از توهین و افترا بپرهیزنند.اما متاسفانه ایشان بدون توجه به این موارد همچنان به توهین و افترا به بنده و متاسفانه به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف پرداختند.
جواب========================
جنابعالی عرضه ات برهمه عیان است .در پست اول چنان جوابی بهت دادم که دندانت شکست . اکنون امدی با این پست فرار به جلو کنی و قطعا بنده با شما و سنت ساختگی و چاه جمکرانی بسیار کار دارم
اهانت را شما متاسفانه چاشنی کار نمودی و بر اصحاب تو سایت خودمان هم لعنت میفرستی . خداوند لعنت کند کسی را که ان تربیت را بهتان اموخته . چرا سایت های رافضی جرات ندارن ردهایی که بر مقالاتشان نوشتم را در کامنت نظرات قرار دهند . چون میدانند مچشان باز می شود . من با شما گفتگویی دوستانه ندارم و قطعا چنان علمی می کوبمت که دیگر رویت نشود سرت را بلند کنی . 5000هزار حدیث از کتب رافضه در انتظارت هست و امیدوارم بتوانی جواب بدهی و از مذهب پوشالیت دفاع کنی (که هرگز نخواهی توانست)
این امام زمان شما در ته چاه است . بگو لطفا تشریف نیاورد بالا .چون ما اهل سنت بلای بدی سر این جلاد و قاتل خواهیم اورد . این امام زمان شما از لنین و استالین که بخاطر طرح کالخوز در روسیه 16میلیون نفر را به سیبری تبعید کردن و کشتن هم قاتل تر است . این امام چاه جمکرانی از هر 1000نفر 999نفر را می کشد .کدام قاتل و جلادی تا این حد خوی خشن دارد ؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5384گفتی ======================تمام مطالب بنده از کتب اهل سنت هست. یک نکته: بنده هم مانند جناب اوربان موحد ممکنه مدتی نباشم. صادقانه عرض کنم باید دنبال خانه باشم. و مدت اجاره بنده رو به اتمام هست بنابراین معلوم نیست کی بتوانم به سایت بیایم. اما انشاالله به سایت امده و جواب ایشان را خواهم داد. الان هم به حول و قوه ی الهی و با لطف و کرم اقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف جواب بعضی از مطالب ایشان را می دهیم. شما که ادعا می کنید که سنت را از صحابه گرفتید و سنت صحابه همان سنت پیامبر اسلام صل الله علیه و اله و سلم هست لطفا به این موراد جواب دهید.
جواب=====================================
تمام مطالبت از کتب اهل سنت اما همه اش مشتی قیچی و تعبیر و باطنی است .همانطور که سابقا ثابت نمودم که چقدر تدلیس گر هستی .
تو و اجاره خانه !!!!!!!!!!!!!!!!!!! تو از جلادان امام زمان هستی و آن وقت بدون خانه ای ؟؟؟؟ چقدر کذابی . پول امام زمانی برای شما بسیار زیاد است و این دروغی بیش نیست . شما سری بزن به بلوچستان یا کردستان تا طعم فقر را در میان اهل سنت بچشی و ببینی . بسیار بدون سر پناه هستن البته به قول خودت به عنایات امام زمان است .
این را از بهر این میدانیم که ما را ناصبی میدانید و حلال الدم
اینم حدیث از کتب شما رافضیان
أبي عن سعد عن أحمد بن محمد عن علي بن الحكم عن ابن عميرة عن ابن فرقد قال: قلت لابي عبد الله عليه السلام: ما تقول في
قتل الناصب ؟ قال: حلال الدم أتقي عليك فان قدرت أن تقلب عليه حائطا أو تغرقه في ماء لكي لا يشهد به عليك فافعل، قلت: فما ترى في ماله ؟ قال توه ما قدرت عليه
(1) كنز الفوائد: 208. (2) مناقب آل ابي طالب 3: 1693 3-بحارالانوار
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5385گفتی=====================يكي از اساسيترين و چالشيترين مباحثي كه بين شيعيان و أهل سنت است، بحث صحابه است. يكي از اساسيترين سؤالاتي كه در اين زمينه ميشود اين است كه آيا اين صحابه، همه به صورت مطلق مورد تائيد هستند يا نه؟ آقايان أهل سنت فقط آيه 100 سوره توبه كه ميفرمايد: وَ السَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهاجِرينَ وَ الْأَنْصارِ وَ الَّذينَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسانٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ. و آيه 18 سوره فتح كه ميفرمايد: لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنينَ إِذْ يُبايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ. و چند آيه ديگر را كه در مدح صحابه است را ميتوانند بخوانند و آيات ديگري كه در ذمّ صحابه آمده است را نميخوانند و گويا اين آيات جزء قرآن نيست و به بعضي از آيات ايمان ميآورند و آيات ديگر را رها ميكنند و به قول بابا طاهر كه ميگويد: هني «لا تقنطوا» خواني عزيزم مگر «يا ويلتا» ناخواندني بي
جواب=========================
چالش تشیع با اهل سنت رد مورد در واقع چالش با اهل سنت نیست . تشیع در واقع چالشش با ایات قرآن است . تفسیرهای باطنی و موافق نفسشان از قران بسیار عیان است . در واقع صادق و باقری که شیعه ساختن با صادق و باقر ما فرق دارند. صادق اینان به آنان اموخته که قرآن هفتاد بطن دارد و از ان هفتاد بطن باز از کدام از بطن ها هفتاد بطن دیگر بوجود می اید و این است قرانی که این روافض ازش تعریف دارند . تازه قران آن دست همین اقا امام زمان است و معلوم نیست کجاست .هههههههههههه
این ایات قطعا چشم تشیع را کور نموده . بله خداوند از صحابه پاک پیامبر رضایت ابدیش را اعلام نموده و این تا ابد خاری درچشمان شما رافضیان یهودی تکفیری است.
اما اینکه گفتی در ذم صحابه باز جهالتت اینجاست . ذم نگو . بگو تادیب صحابه برای نشان دادن راه سعادت به رهروان راه رسول الله بعنوان الگوی حسنه .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5386گفتی=====================يكي از اساسيترين و چالشيترين مباحثي كه بين شيعيان و أهل سنت است، بحث صحابه است. يكي از اساسيترين سؤالاتي كه در اين زمينه ميشود اين است كه آيا اين صحابه، همه به صورت مطلق مورد تائيد هستند يا نه؟ آقايان أهل سنت فقط آيه 100 سوره توبه كه ميفرمايد: وَ السَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهاجِرينَ وَ الْأَنْصارِ وَ الَّذينَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسانٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ. و آيه 18 سوره فتح كه ميفرمايد: لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنينَ إِذْ يُبايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ. و چند آيه ديگر را كه در مدح صحابه است را ميتوانند بخوانند و آيات ديگري كه در ذمّ صحابه آمده است را نميخوانند و گويا اين آيات جزء قرآن نيست و به بعضي از آيات ايمان ميآورند و آيات ديگر را رها ميكنند و به قول بابا طاهر كه ميگويد: هني «لا تقنطوا» خواني عزيزم مگر «يا ويلتا» ناخواندني بي
جواب=========================
چالش تشیع با اهل سنت رد مورد در واقع چالش با اهل سنت نیست . تشیع در واقع چالشش با ایات قرآن است . تفسیرهای باطنی و موافق نفسشان از قران بسیار عیان است . در واقع صادق و باقری که شیعه ساختن با صادق و باقر ما فرق دارند. صادق اینان به آنان اموخته که قرآن هفتاد بطن دارد و از ان هفتاد بطن باز از کدام از بطن ها هفتاد بطن دیگر بوجود می اید و این است قرانی که این روافض ازش تعریف دارند . تازه قران آن دست همین اقا امام زمان است و معلوم نیست کجاست .هههههههههههه
این ایات قطعا چشم تشیع را کور نموده . بله خداوند از صحابه پاک پیامبر رضایت ابدیش را اعلام نموده و این تا ابد خاری درچشمان شما رافضیان یهودی تکفیری است.
اما اینکه گفتی در ذم صحابه باز جهالتت اینجاست . ذم نگو . بگو تادیب صحابه برای نشان دادن راه سعادت به رهروان راه رسول الله بعنوان الگوی حسنه
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5387گفتی=======================جناب اوربان موحد آيا اين آيه شريفه 11 سوره جمعه خواندني نيست؛ اين آيه ميفرمايد: وَ إِذا رَأَوْا تِجارَةً أَوْ لَهْواً انْفَضُّوا إِلَيْها وَ تَرَكُوكَ قائِماً قُلْ ما عِنْدَ اللَّهِ خَيْرٌ مِنَ اللَّهْوِ وَ مِنَ التِّجارَةِ وَ اللَّهُ خَيْرُ الرَّازِقِينَ. هنگامي كه تجارت يا سرگرمي و لهوي را ببينند، پراكنده ميشوند و به سوي آن ميروند و تو را ايستاده به حال خود رها ميكنند. بگو آنچه نزد خدا است بهتر از لهو و تجارت است و خداوند بهترين روزي دهندگان است. اين آيه براي كفار و يهود و نصاري نيست و براي همين صحابه است و در زمان حكومت پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله) است و اواخر رسالت آن حضرت است.
جواب======================================
در آيه زير نيز آنها را به خاطر رها کردن پيامبر -صلي الله عليه وسلم- در وقت خطبه نماز جمعه بخاطر بازگشت کاروان تجارتشان آنها را نکوهش مي کند و مي فرمايد :
?وَإِذَا رَأَوْا تِجَارَةً أَوْ لَهْواً انفَضُّوا إِلَيْهَا وَتَرَكُوكَ قَائِماً قُلْ مَا عِندَ اللَّهِ خَيْرٌ مِّنَ اللَّهْوِ وَمِنَ التِّجَارَةِ وَاللَّهُ خَيْرُ الرَّازِقِينَ?. (جمعه : 11)
(برخي از اصحاب، در يکي از جمعه ها) هنگامي که تجارت و يا سرگرميي را ديدند از پيرامون تو پراکنده شدند، و تو را ايستاده (بر منبر، در حال خطبه) رها کردند! بگو : آنچه در پيش خدا (از فضل و ثواب) است، بهتر از سرگرمي و بازرگاني است، و خدا بهترين روزي رسان است».
جواب :
اول : بر هر فرد مسلماني لازم است که براي شناخت حقيقت، از تعصبات فکري، بپرهيزد و به قول خويش در نماز عمل کند که مي گويد : ?اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ? و از عقايد باطل هم اگرچه از فردي عالم يا شيخي که از او تقليد مي کند صادر مي شود دروي جويد، زيرا خداوند افراد مقلد متعصب را نمي پسندد که مي گويند:
?إِنَّا وَجَدْنَا آبَاءنَا عَلَى أُمَّةٍ وَإِنَّا عَلَى آثَارِهِم مُّقْتَدُونَ?. (زخرف : 23)
«ما پدران و نياکان خود را بر آئيني يافته ايم (که بت پرستي را بر همگان واجب کرده اند) وما هم قطعاً بدنبال آنان مي رويم».
دوم : بايد بدانيم که اصحاب پيامبر -صلي الله عليه وسلم- از خطا و اشتباه معصوم نبوده و اسلام بود که آنان را از رذايل اخلاقي رايج در دوران جاهليت نجات داد.
و آنان نيز با شنيدن پيام پيامبر -صلي الله عليه وسلم- که به توحيد فرا مي خواند و با ديدن افعال و اعمال نيکوي او، ايمان آورده و از مفاسد و رذايل، آگاهانه و با اختيار کامل خويش دست کشيدند و خداوند نيز اين صداقت و راستي آنان را پذيرفت و به سوي خير و نيکي رهنمون ساخت و از محرمات و زشتيها نهي فرمود. و آنان را با عبارت زيباي : ?يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ? در قرآن کريم خطاب مي کرد.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5388در واقع خطاها و اشتباهات روي داده توسط بعضي ازاصحاب راهي بود در جهت يادگيري دين و تربيت آنها بر منبع اسلام، زيرا عملاً به تجربه و اقعيات و دستورات دين مي پرداختند و مستقيماً آثار و نتايج التزام و عدم التزام ناشي از ناآگاهي يا تأثير فرهنگ جاهلي را در مي يافتند. همانگونه که از اصحاب اهل بيت مانند عباس، حمزه، جعفر طيار و ديگران نيز، اين اشتباهات صادر شده است.
و هرگز طبق حکم عقل و منطق نبايد اين هشدارها، اوامر و نواهي را فقط مخصوص اصحاب پيامبر -صلي الله عليه وسلم- دانسته و ديگران را از آن مبرا بدانيم، بلکه اين موارد حجت و دليل قاطع است بر تمام امتهاي پيرو پيامبر -صلي الله عليه وسلم- که اصحاب را نيز به عنوان مخاطبان اوليه، در برگرفته است.
و طبق بيان علماي علم الوصول : «العبرة بعموم اللفظ لا بخصوص السبب» و به عبارتي ديگر، نصوص آيات و احاديث را نمي توان در شأن نزول آنها حصر کرد و به موارد مشابه آن نسبت نداد. بلکه معني و مفهوم عمومي آيات و احاديث مبناي عمل قرار مي گيرد.
سوم : خداوند متعال خطاب اهل ايمان را با کفار جدا ساخته است، لذا وقتيکه مؤمنان را خطاب مي کند مي فرمايد : ?يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ? «اي کساني که ايمان آورده ايد: و به کافران يا عموم مردم (چه مؤمن و چه کافر) خطاب ?يَا أَيُّهَا النَّاسُ? (اي مردم) را به کار مي گيرد.
چهارم : اگر فرض کنيم ما فهم و درک عميقي از قرآن وتفسير نداشته باشيم و با شخصي از مستشرقين کينه توز روبرو شده که با استدلال به آيه 1 سوره احزاب:
?يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلاَ تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيماً حَكِيماً?.
ادعا کند که پيامبر -صلي الله عليه وسلم- از کفار و منافقين اطاعت کرده است، چه جوابي خواهيم داشت. يا اگر با استدلال به آيه 1 سوره تحريم :
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَكَ تَبْتَغِي مَرْضَاتَ أَزْوَاجِكَ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ?.
ادعا کند، که ايشان براي رضايت همسران خويش حلال خدا را بر خود حرام کرده است و يا براي دلسوزي و ترحم نسبت به منافقين، قصد نماز خواندن بر جنازه هاي آنان را داشته و به آيه 84 سوره توبه :
?وَلاَ تُصَلِّ عَلَى أَحَدٍ مِّنْهُم مَّاتَ أَبَداً وَلاَ تَقُمْ عَلَىَ قَبْرِهِ إِنَّهُمْ كَفَرُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ وَمَاتُواْ وَهُمْ فَاسِقُونَ?
استدلال کند، چه جوابي خواهيم داشت.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #5389آيا غير از اينست که در جواب مي گوييم اين آيات عصيان و نافرماني پيامبر را بيان نمي کنند بلکه به راهنمايي خداوند و تربيت پيامبر -صلي الله عليه وسلم- اشاره دارد تا دين خدا کامل و ملموس باشد و پيامبر -صلي الله عليه وسلم- نيز با فهم و درک صحيح و واضح آيات، بتواند به تبليغ آنها بپردازد. زيرا خداوند پيامبر -صلي الله عليه وسلم- را اينگونه مي خواهد که
?يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِداً وَمُبَشِّراً وَنَذِيراً?.
(احزاب : 45)
«اي پيغمبر! ما تو را به عنوان گواه و مژده رسان و بيم دهنده فرستاديم».
و دستوراتي هم که در آيات مختلف قرآن به پيامبر -صلي الله عليه وسلم- داده شده نيز همين مفهوم را دارند، مانند آيات زير :
?يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ?. (تحريم: 9).
«اي پيغمبر! با کافران و منافقان جهاد و پيکار کن (تا ايشان را از کفر و نفاق بدور داري) و بر آنان سخت بگير».
و
?يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ?. (احزاب : 59)
«اي پيغمبر! به همسران و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که رداهاي خود را جمع و جور بر خويش فرو افکنند».
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
در ادامه باز هم بهانه کردی در مورد امام موهومت وقت نداری اما مطلب (یحتمل کپی/پست) داری…خب بیار ببینیم!!
گفتی برای احترام به اهل سنت جواب برادر اوربان را میدهی:پس بدان ای رافضی که اهل سنت از شما احترام به خود را نمیخواهد.بلکه احترام به مادرش را میخواهد!!! نگو احترام میگذازی به مادر مومنان حضرت عایشه طاهره صدیقه که دروغ میگویی. ما اهل سنت اول احترام به اصحاب پیامبر میخواهیم از شما روافض ، بعد احترام به خود.. پس مظلوم نمایی ممنوع. چون شما را و اعتقاداتتان را همه میدانند خداروشکر…
ما اهل سنت را از صحابه گرفتیم اما تو داری از همین ابتدا تدلیس میکنی (واقعا راست گفتند که ترک عادت موجب مرض است).. ما مثل شما نیستیم که هر حدیثی که به نفع عقاید باطلتان باشد صحیح بدانیم و آنچه برخلاف عقاید خود باشد ضعیف یا موضوع…ما احادیث را با قرآن و سنت ثابت شده ی پیامبر میسنجیم و در صورت صحت، بر آن عمل میکنیم..نه اینکه مثل شما بگیم اصول کافی قول امام موهومتان برای شیعه ش کافی است!!!!
شما که نام پستت را با شماره 2 آوردی چرا جواب مرا در مورد “اصحابنا” در اسناد حدیث اصول کافی ندادی؟؟؟؟؟؟؟ ای فراری بی آبرو…تو رسوا هستی..چون عقایدت رسواست…
به این لینک سر بزن: http://www.islamtxt.net/?q=article/263
و این : http://www.islamtxt.net/?q=article/219