طبق عقیده اهل سنت و صحابه و تابعین و تبع تابعین و سواد اعظم امت اسلامی غیر از روافض نزدیکی از پشت یعنی از محل مدفوع حرام است
در حديث صحيح از پيامبر صلى الله عليه و سلم روايت شده است كه: ” ملعون من أتى امرأة في دبرها ” (روايت إمام أحمد 2/479)، يعنى: “كسيكه از پشت (محل مدفوع) با زنش آميزش كند ملعون است” و در حديثى ديگر فرموده است: “هر كسى كه هنگام حيض (عادت ماهانه) با زنش آميزش كند و يا از پشت (محل مدفوع) با زنش آميزش كند و يا نزد كاهن بيايد، بر آنجه كه بر پيامبر نازل شده است كفر ورزيده است” (روايت ترمذي رقم 1/243)
و در روایتی ديگر آمده است:« لا ينظرُ الله إلى رجلٍ جامَعَ امرأتَهُ في دُبُرها» (احمد (2/344،272) ) :
« الله تعالي به مردي که با زنش از راه عقب آميزش کند، نگاه رحمت نمي نمايد.»
احمد در حديثي ديگر از علي بن ابيطالب رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ روايت مي کند که پيامبرصَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ فرمود:« لا تأتوا النساء في أعجازهن» أو قال «في أدبارهن» (احمد (1/86) : « از راه پشت با زنان آميزش نکنيد.»
از آن جمله حديثي است که احمد و ترمذي از علي بن طلق رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ روايت کرده اند که گفت: از پيامبر صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ شنيدم که فرمود: «لَا تَأْتُوا النِّسَاءَ فِي أَستاهِهِنَّ، فإِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحِي مِنْ الْحَقِّ»:
« با زنان از راه عقب آميزش نکنيد، چون الله تعالي از بيان حق شرم نمي کند.»( ترمذي (1166،1164)”
اما در نزد شیعه نکاح دبر جایز است.
به این فتوا از آیت الله الاعظمی الامام الروحانی دقت کنید!!!!!
http://www.istefta.com/ans.php?stfid=8537&subid=20
السؤال: أنا متزوج متعة باكر و تم الدخول دبرا برضاها و الآن تقدم لها لشاب للزواج الدائم؛ هل للدخول في الدبر عدة؟ و كم مدة العدة لها؟
یعنی با یک باکره ازدواج موقت کردم و با رضایت وی و از پشت معقدش به او نزدیک شده ام و الان نیز یکی دیگر میخواهد عقد دائمش کند. آیا باید به خاطر دخول در دبرش عده نگه دارد؟ و مدت عده اش چقدر است؟
الجواب: باسمه جلت أسمائه
نعم للدخول فی الدبر عدة و هی خمسة و أربعون یوما- إن كانت الزوجة فی سن من تحیض و لا تحیض- و إن كانت تحیض فالعدة حیضتان کاملتان.
جواب: بله در دخول کردن در دبر عده وجود دارد و میزانش 45 روز است…
فقط میتوانم بگویم که انا لله و انا الیه راجعون