Home › انجمن ها › گفتگوی ازاد › دابه الارض که در قران امده چه کسی است ؟
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط خلیج فارس در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1604دابة الارض که در قران امده چه کسی است ؟اگر علی فاطمه و حسن و حسین {ع} فقیر ویتیم واسیر را اطعام نکردند پس چه کسانی اینکار را کردند که در قران امده؟ ان کسانی که در رکوع انگشتر زکات میدهند اگر شان نزول ان درباره حضرت علی نیست پس درباره چه کسی است؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4044شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4049اقای یمین جواب سوال من را ندادید دابة الارض کی هست ؟ پس بر فرض حضرت علی در رکوع زکات نداده پس چه کسی داده؟یعنی من هم باید در نماز زکات بدهم و به فقیر و یتیم و اسیر اطعام بدهم مثل این میماند که من هم مثل اصحاب کهف به غار فرار کنم یا مثل مومن ال فوعون حضرت موسی را از خطر اگاه کنم من حالا این وسط اسیر از کجا بیارم یا برم یک فقیر گیر بیارم بگم بیا من تو نماز بهت زکات بدم ؟؟؟. یک دور سوره ها را بخوانید افراد خاصی این کار را کردند. هر دو کار{زکات در نماز و تیر را در نماز از بدن ایشان بیرون کشیدن و توجه به خدا نمودن} حضرت علی بر خدا بوده ایا زکات دادن در نماز مورد رضایت خدا نبوده که در قران اورده؟اینگونه باید در قران این فرد را مورد شماتت قرار میداد نه تشویقش میکرد.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4053ن سوال را واضح اعلام فرمایید تا درصورت توان جواب دهم.واضح است این تناقض است .1سیدنا علی دست تنگ بود{برای چند دانه خرما یک روز پرمشقت برای یک یهودی کار میکرده}و نیز {توان استخدام یا خرید کنیزی برای فاطمه زهرا را نداشته} پس چگونه انگشتر گرانبها و قیمتی را زکات در نماز میدهد.کدام قیمتی و قتی که ایشان تنگدست بود وتناقض در تیر کشیدن زکات دادن در نماز است .نمی فهمید یا خود را به کوچه علی …چپ میزنید؟آب و آتش ضد یکدیگرند در ست مثل این دو مثل تیر کشیدن و زکات دادن در نماز. حضرت علی یا در نماز محو پرستش خدا میشده و از خود بیخود میشده . یا نمیشده.چرا شما فکر میکنید تمام خوبیها برای حضرت علی است و بس و تمام بدیها بر کسی که غلو های شما را در رابطه با اهل بیت به نقد میکشد؟آیا چون زکات دادن در رکوع خوب است فقط سیدنا علی میتواند فاعل باشد؟! اگر تمام این ایما و اشاره ها برای ثابت کردن حق امامت و خلافت برای علی و اولادش است 1.آیا این استبداد نمیشود2دایم شیعه زن نوح و لوط نبی را نمونه میآورد پس چرا یک بار پسر نوح نبی را که کافر بود نمونه نمی آورید؟! وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُم فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَن كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ «55»span>خدا به كسانى از شما كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كردهاند وعده داده است كه حتما آنان را در اين سرزمين جانشين [خود] قرار دهد همان گونه كه كسانى را كه پيش از آنان بودند جانشين [خود] قرار داد و آن دينى را كه برايشان پسنديده است به سودشان مستقر كند و بيمشان را به ايمنى مبدل گرداند [تا] مرا عبادت كنند و چيزى را با من شريك نگردانند و هر كس پس از آن به كفر گرايد آنانند كه نافرمانند.آیا برای خدا استغفرالله کار سنگینی بود اینجا در این آیه به جای مومنین نام علی و اولادش را جایگزین میکرد.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4056سوال بسیار واضح است جواب برای اهل سنت سخت شده.لطفا ایه های 82 نمل 61 مائده 8 انسان را همراه با شان نزول برای من تفسیر کن این ها ایات قران است نمیتوانید بگویید حدیثش ضعیف است{هر چی حدیث درباره فضایل علی و برضد دشمنان ایشان بود را در این سایت گفته حدیثش ضعیف است .معلوم نبوده اگر ضعیف است چرا علمای اهل سنت در کتابشان اوردند}.کی گفته حضرت علی همیشه فقیر بوده پس این همه نخل و چاه اب که وقف کرده برای کی بوده ؟ تا زنده بودن پیامبر ایا فدک برای فاطمه وعلی نبوده؟ پس تمام انفاق های علی که در کتب شما امده حدیثش ضعیف بوده. چرا ممکن است وضع مالی یک نفر زمانی خراب بشود ولی دلیل نمیشود طرف تمام عمرش فقیر بوده خود پیامبر هم از گشنگی سنگ به شکم میبسته ولی انفاق هم میکرده خود پیامبر برای تامین روزی کار و خیاطی میکرده مقداری تاریخ بخوانید مطلب بعد شما میگویید علی زکات در کوع نداده خوب بر فرض قبول پس چه کسی این کار را کرده. خدا میگوید سرپرست یا دوستدار شما خدا پیامبر و ان کسانی هستند که در رکوع زکات میدهند این ها چه کسانی هستند؟سوال بعد اگر حضرت علی میدید کودکی در اتش میسوزد ایا نماز خود را نمیشکست تا ان کودک را نجات دهد؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4057دابه الارض مخلوق بزرگی است. گفته شده طول آن شصت ذراع است و دارای دست و پا و پشمالو می باشد و گفته شده خلقت او شبیه تعدادی از حیوانات است. قرآن و سنت بر خروج آن قبل از برپایی قیامت دلالت دارند. الله تعالی می فرماید:{وَإِذَا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَیْهِمْ أَخْرَجْنَا لَهُمْ دَابَّةً مِنَ الْأَرْضِ تُکَلِّمُهُمْ أَنَّ النَّاسَ کَانُوا بِآیَاتِنَا لَا یُوقِنُونَ} (نمل 82)
«هنگامی که فرمان وقوع قیامت فرا میرسد. دابه را از زمین برای مردم بیرون میآوریم که با ایشان سخن میگوید. براستی مردم به آیات ما ایمان نمیآوردند». ابوهریره س از پیامبر صلی الله علیه وسلم روایت می کند که فرمودند:(ثَلَاثٌ إِذَا خَرَجْنَ لَا یَنْفَعُ نَفْسًا إِیمَانُهَا لَمْ تَکُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ کَسَبَتْ فِی إِیمَانِهَا خَیْرًا طُلُوعُ الشَّمْسِ مِنْ مَغْرِبِهَا وَالدَّجَّالُ وَدَابَّةُ الْأَرْضِ) مسلم (158) .
«هنگام وقوع سه حادثه، انسانی که قبلاً ایمان نداشته یا از ایمان خود خیری کسب نکرده است اگر ایمان بیاورد برای او سودی نخواهد داشت:
1. طلوع نمودن خورشید از مغرب
2. ظهور دجال
3. خروج دابة الارض».
امام احمد از ابو امامه رضی الله عنه روایت می کند که پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمودند:«تَخْرُجُ الدَّابَّةُ فَتَسِمُ النَّاسَ عَلَی خَرَاطِیمِهِمْ ثُمَّ یَغْمُرُونَ فِیکُمْ حَتَّی یَشْتَرِیَ الرَّجُلُ الْبَعِیرَ فَیَقُولُ مِمَّنْ اشْتَرَیْتَهُ فَیَقُولُ اشْتَرَیْتُهُ مِنْ أَحَدِ الْمُخَطَّمِینَ» المسند : 5 / 268 .
«دابة الارض خارج میشود و بر بینی مردم نشانه میگذارد تا اینکه آنقدر تعدادشان زیاد میشود. که یک نفر شتری را میخرد به او میگویند این شتر را از چه کسی خریدهای او در جواب میگوید: از یکی از نشانهدارها (کسانی که دابة الارض روی بینی آنها نشانه گذاشته است)».
منبع:www.islampp.com
وَإِذَا جَآؤُوكُمْ قَالُوَاْ آمَنَّا وَقَد دَّخَلُواْ بِالْكُفْرِ وَهُمْ قَدْ خَرَجُواْ بِهِ وَاللّهُ أَعْلَمُ بِمَا كَانُواْ يَكْتُمُونَ 61 مائده
هنگامي كه ( منافقان ) نزد شما ميآيند ( به دروغ ) ميگويند : ايمان آوردهايم ! و حال آن كه با كفر وارد و با كفر خارج ميشوند ( و به هنگام ورود و به هنگام خروج راستگو و مسلمان نبودهاند ) و خدا از آنچه ( در دل از نفاق ) پنهان ميكنند ( از هر كس ديگري ) آگاهتر است .
وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِيناً وَيَتِيماً وَأَسِيراً 8 انسان
و خوراك ميدادند به بينوا و يتيم و اسير ، به خاطر دوست داشت خدا .
روایاتی وجود دارد که گفته شده درباره ی سیدنا علی نازل شده ولی از لحاظ سندی معتبر نیست
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4068اینکه شصت زراع و پشمالو و شبیه حیوان است!!!! را از کجا در اوردی؟؟؟از کی تا حالا خدا برای هدایت انسان ها حیوان میفرسته.ادم نمیدونه به این جملات بخنده یا گریه کنه این موجودی که گفتی بیشتر شبیه خرس قهوه ای.بعد این موجود پشمالو چه جوری تو خاک نفس میکشه شاید تلفیقی از خرس و کرم خاکی .برای بار چندم اگر حضرت علی فاطمه حسن و حسین{ع} این کار را نکردند پس این کار را چه کسی کرده که ایه نازل شده لطفا مثلا از بخاری یا مسلم نام این افراد را برای من بیاورید.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4074بسم الله ارحمن ارحیمآیات واضح است و من هیچ رابطه مستقیم با سیدنا علی و اهل بیتش با این آیات نمیبینم.ضمن اینکه خدا خود بهتر میداند که سیدنا علی آن غزواتی که به نیت شهادت در همه آنها وارد شده به نطر من خیر و ثوابش در نزد الله بسیار بالاتر از زکات در رکوع است.من منکر زکات دادن در رکوع سیدنا علی نیستم منتهی این یعنی همچون من عامه نماز خوانده که متاسفانه من عامه در نماز گاهن حواسم به حساب و کتاب و…. میرود.واین منافات با تیر کشیدن در نماز از بدن ایشان میباشد.ساده و روشن بیان کنم که شیعه سعی دارد ثواب ها و رفتاری ماورا انسانها به سیدنا علی نسبت دهد که این زیاد عاقلانه نیست به نطر اینجانب جهاد های سیدنا علی و فرزندانش در راه اسلام و مهاجرت سیدنا علی در راه اسلام و شهادت سیدنا حسین در راه احیا خلافت شورایی بسیار ثوابش در نزد الله از اطعام مسکینان و زکات در نماز بیشتر است و باز هم میگویم خداوند اگر قرار بود سیدنا علی و اولادش را ولایت ابدی بخشد برای خدا کاری نداشت در قرآن صریح بیان فرماید. والسلام
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4075بسم الله ارحمن ارحیمآیات واضح است و من هیچ رابطه مستقیم با سیدنا علی و اهل بیتش با این آیات نمیبینم.ضمن اینکه خدا خود بهتر میداند که سیدنا علی آن غزواتی که به نیت شهادت در همه آنها وارد شده به نطر من خیر و ثوابش در نزد الله بسیار بالاتر از زکات در رکوع است.من منکر زکات دادن در رکوع سیدنا علی نیستم منتهی این یعنی همچون من عامه نماز خوانده که متاسفانه من عامه در نماز گاهن حواسم به حساب و کتاب و…. میرود.واین منافات با تیر کشیدن در نماز از بدن ایشان میباشد.ساده و روشن بیان کنم که شیعه سعی دارد ثواب ها و رفتاری ماورا انسانها به سیدنا علی نسبت دهد که این زیاد عاقلانه نیست به نطر اینجانب جهاد های سیدنا علی و فرزندانش در راه اسلام و مهاجرت سیدنا علی در راه اسلام و شهادت سیدنا حسین در راه احیا خلافت شورایی بسیار ثوابش در نزد الله از اطعام مسکینان و زکات در نماز بیشتر است و باز هم میگویم خداوند اگر قرار بود سیدنا علی و اولادش را ولایت ابدی بخشد برای خدا کاری نداشت در قرآن صریح بیان فرماید. والسلام
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4076شما گریه کن بهتره. وقتی خداوند در قران میگه دابه الارض از زمین بیرون می اورم جای مناقشه نیست. نکند منظورت این است که کرم خاکی بیرون میاورد؟الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أما بعد:
فلا نعلم أن من علامات الساعة خروج بغلة وإنما خروج دابة، لقوله سبحانه وتعالى (وإذا وقع القول عليهم أخرجنا لهم دابة من الأرض تكلمهم إن الناس كانوا بآياتنا لا يوقنون ) [النمل:82].
قال ابن كثير: هذه الدابة تخرج في آخر الزمان عند فساد الناس، وتركهم أوامر الله، وتبديلهم الدين الحق، يخرج الله لهم دابة من الأرض، قيل: من مكة، وقيل: من غيرها… فتكلم الناس على ذلك.
وأخرج مسلم وأحمد وأصحاب السنن عن حذيفة بن أسيد الغفاري قال: “أَشْرَفَ عَلَيْنَا رَسُولُ الله صلى الله عليه وسلم مِنْ غُرْفَةٍ وَنَحْنُ نَتَذَاكَرُ السّاعَةَ، فقال رسولُ الله صلى الله عليه وسلم: “لاتَقُومُ السّاعَةُ حَتّى تَرَوْا عَشْرَ آيَاتٍ: طُلُوعُ الشّمْسِ مِنْ مَغْرِبِهَا وَيَأْجُوجُ وَمَأْجُوجُ وَالدّابّةُ وَثَلاَثَةُ خُسُوفٍ: خَسْفٍ بالمَشْرِقِ وَخَسْفٍ بالمَغْرِبِ وَخَسْفٍ بِجَزِيرَةِ الْعَرَبِ، وَنَارٌ تَخْرُجُ مِنْ قَعْرِ عَدَنٍ تَسُوقُ النّاسَ أَوْ تَحْشُرُ النّاسَ فَتَبِيتُ مَعَهُمْ حَيْثُ بَاتُوا، وَتَقِيلُ مَعَهُمْ حَيْثُ قَالُوا”.
وروى مسلم والترمذي وأحمد عن أبي هريرة رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: ” ثلاث إذا خرجن لا ينفع نفساً إيمانها لم تكن آمنت من قبل أو كسبت في إيمانها خيراً: طلوع الشمس من مغربها، والدجال، ودابة الأرض.”
وروى مسلم وأبو داود وابن ماجه وأحمد عن عبد الله بن عمرو بن العاص أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: ” إن أول الآيات خروجاً: طلوع الشمس من مغربها، وخروج الدابة على الناس ضحى. وأيهما كانت قبل صاحبتها فالأخرى على إثرها.”ولا نعلم أن هذه الدابة تكون على صورة البغل، وليس في وصفها حديث مرفوع نعلمه؛ وإن وردت في ذلك آثار عن السلف:
فعن ابن أبي حاتم أن أبا هريرة رضي الله عنه قال: إن الدابة فيها من كل لون، ما بين قرنيها فرسخ للراكب.
وقال ابن عباس رضي الله عنهما: هي مثل الحربة الضخمة.
وعن أمير المؤمنين علي بن أبي طالب رضي الله عنه أنه قال: إنها دابة لها ريش وزغب وحافر، وما لها ذنب، ولها لحية.
وعن ابن الزبير رضي الله عنه أنه قال: رأسها رأس ثور وعينها عين خنزير، وأذنها أذن فيل، وقرنها قرن أيل، وعنقها عنق نعامة، وصدرها صدر أسد، ولونها لون نمر، وخاصرتها خاصرة هر، وذنبها ذنب كبش، وقوائمها قوائم بعير، بين كل مفصلين اثنا عشر ذراعاً، تخرج معها عصا موسى، وخاتم سليمان، فلا يبقى مؤمن إلا نكتت في وجهه نكتة سوداء بخاتم سليمان فتفشو تلك النكتة السوداء حتى يسود لها وجهه، حتى إن الناس ليتبايعون في الأسواق بكم ذا يا مؤمن؟ بكم ذا يا كافر؟ وحتى إن أهل البيت يجلسون على مائدتهم فيعرفون مؤمنهم من كافرهم، ثم تقول له الدابة: يا فلان أبشر أنت من أهل الجنة، ويا فلان أنت من أهل النار، فذلك قول الله تعالى (وَإِذَا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَيْهِمْ أَخْرَجْنَا لَهُمْ دَابَّةً مِنَ الْأَرْضِ تُكَلِّمُهُمْ أَنَّ النَّاسَ كَانُوا بِآياتِنَا لا يُوقِنُونَ ) [النمل:82]
والله أعلم.
المفتي: مركز الفتوى بإشراف د.عبدالله الفقيه
فتاوى ذات صلةشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4089من کی گفتم دابة الارض حیوان است شما در مطلبی که نوشتید گفتید پشمالو و شبیه حیوان است من هم کلام شما را به هجو و طنز گرفتم گفتم شاید کرم خاکی.فرض کن خدا به جای فرستادن پیامبر و وصی یک حیوان 30 متری پشمالو بفرسته به نطرت مردم هدایت میشن . پناه بر خدا. نکنه مطالب را کپی پیس میکنی و انها را نمیخونی شما گفتی ان شبیه حیوان است نه من .و منبعی هم نیاورید. اینکه پشمالو را امام شافعی گفته!!!! شما که گفتید زکات دادن حضرت علی حدیثش ضعیف الان میگین اگر این کار را کرده و نامش بعد از خدا و پیامبر در قران امده کار خاصی نکرده. من کدام را باور کنم یعنی هم حدیثش ضعیف و هم حضرت علی این کار را کرده؟؟؟؟؟من در مورد دابة الارض حدیث نمی اورم چون میگی حدیث ضعیف یا برای رافضی هاست ولی بهتر نیست از نظر عقلی هم شده بهتر بگیم دابة الارض انسان.لازم به ذکر من زبانم فارسی نه عربی یک مطلب گذاشتی همه عربی.من به مطالب شما میخندم چون اگر گریه کنم ممکن بهم بگید مشرک و کافرشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4090جناب خلیج فاسبهتر بود که سوالات را شماره بندی کنی .این سوالات مرتبط هستند یا نه .دابة الارض یک سوال است و اطعام مساکین یک سوال؟خودت یک بار دیگه سوالات خودت رو بخون
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4091جناب خلیج فاسبهتر بود که سوالات را شماره بندی کنی .این سوالات مرتبط هستند یا نه .دابة الارض یک سوال است و اطعام مساکین یک سوال؟خودت یک بار دیگه سوالات خودت رو بخون
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
جناب خلیج فارس .شخص من اولین بار است که این ادعا را میبینم که{ دابة الارض}ربطی به شیعه و ادعااهای شیعه داشته باشد.اما با توجه به اینکه اینجانب 10 سال بر تحقیق دین و آیین و مذهب شیعه بودم که در صورتیکه مذهب شیعه را توحیدی تر و درست تر ببینم به آیین شیعه در آیم . ولی متاسفانه یا خوشبختانه بسیار تناقض در آیین شیعه یافتم یکی از تناقضات همین مورد ذکر شده شما میباشد .
اما جواب شما از دید من:
1.در رابطه با اطعام و فقرا و اسیران هر انسانی که انسانیت را بشناسد باید به مساکین وفقرا کمک کند چه رسد به صالحین و اهل بیت و صحابه.
و اینک نیز میبینیم بسیاری از هنر مندان هالیوودی و ورزشکاران داخلی یا خارجی بدون در نظر گرفتن اعتقادات دینی و مذهبی اینگونه کارهای خیر خواهانه را انجام میدهند.برای نمونه زن و شوهر هنرمند مشهور هالیوودی برای کمک به زلزله زده های هم میهن ما {آذربایجان }همین چند ماه پیش به کشور ما و مناطق زلزله زده سفر کردند و کمک رسانی نمودند.
2.یکی از تنافضات بسیار بزرگ که در میان اعتقادات شیعه وجود دارد دقیقن مورد زکات دادن در حالت رکوع برای سیدنا علی است .
از همان موقعی که بحث زکات دادن در رکوع را برای سیدنا علی درست کردند این داستان را هم برای سیدنا علی درست کرده اند که اکثریت ما شنیده ایم.که در یکی از جنگ های مسلمین و مشرکان و کفار تیری بر بدن علی مرتضی اصابت میکند و بسیار تقلا کردند که تیر را از بدن حضرت علی بیرون کشند به علت درد زیادی که حضرت علی متحمل شده نتوانسته اند و برای همین تصمیم میگیرند که در هنگام نماز حضرت علی تیر را بیرون کشند که با توجه به نماز خاشعانه و خاضعانه حضرت علی و نزدیکی ایشان در نماز با خدا درد را متوجه نشده و بعد از نماز سوال میفرمایند که تیر کجاست و برایش تعریف میکنند که در حین نماز شما تیر را کشیدیم و شما چنان در حال و هوای راز و نیاز و عبادت با خدا بوده اید که دردی را متوجه نشدید!!
و حال این معما پیش می آید که اولن حضرت علی بسیار معمولی زیسته و مال و ثروتی نداشته که زکات آنچنانی از ثروتش دهد و در صورتیکه قبول کنیم ثروتی داشته و زکاتش را پرداخته چگونه امکان دارد حضرت علی که اینگونه در نماز از خود بیخود میشود کل فکر و ذکرش عبادت میشود که از بیرون کشیدن تیر از بدنش بیخبر میماند و دردی احساس نمیکند چگونه اینجا در نماز صدای فقیر را شنیده و زکات مال خود را نیز محاسبه و حتی پرداخت هم کرده!!!!!!!!!!!!!
و اینگونه تناقض ها را بسیار بسیار زیاد در مذهب شیعه میبینیم