Home › انجمن ها › گفتگوی ازاد › خون بندگان خدا
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط توسل در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1590برادران اهل سنت خون کسانی که در جنگ صفین ریخته شد بر گردن کیست؟یک طرف حضرت علی و طرف دیگر به قول شما حضرت معاویه؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #3889شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #38901. معاویه چه حقی بر خون خواهی عثمان داشت مگر عثمان فرزند نداشت ؟2.چرا معاویه مدارک خودش را پیش حضرت علی نبرد تا مثل همه افراد حضرت علی به شکایتشان بررسی کند وکسانی را که خون عثمان را ریخته بودن قصاص میکرد مگه علی قاضی بدی بود؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #38921.من کی گفتم جنگ کننده ها کافرند؟ 2.در هر صورت خون کسانی که در صفین کشته شدند به عهده علی یا معاویه یا اشخاص دیگر است در دو حالت اول مشخص است اگر شخص دیگری مقصر این جنگ است بر چرا علی یا معاویه با او برخورد نکردند در حالی که همه به شجاعت علی اگاهیم ومعاویه هم که درباره خون عثمان که حقی بر خون خواهی نداشت در جنگ صفین شرکت کرد ولی اینجا ساکت نشست.نکنه خون عثمان رنگین تر از خون بقیه مسلمانان است.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #40451.معاویه بعد از عثمان ذی النورین بزرگ بنی امیه بود و نماینده بنی امیه برای خونخواهی.
2.این را هر وقت معاویه را دیدی میتوانی از ایشون سوال کنی.
اما آنچیز که عیان است این است که نفوذ قاتلان جنایت کار خلیفه شهید در صف سپاه سیدنا علی.
3. چرا بزرگ بنی امیه نباید ادعای خونخواهی بزرگ بنی امیه را داشته باشد؟
اما شما بعد از 1400 سال برای دفاع از ولایت و مظلومیت علی مرتضی{آنهم به ادعای واهی شیعه} آنهم در کشوری دیگر {ایران}حق دارید ؟؟آیا سیدنا علی حیدر کرار اسدالله غالب >توان نداشت؟پسر نداشت؟طرفدار نداشت ؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #40461.معاویه بعد از عثمان ذی النورین بزرگ بنی امیه بود و نماینده بنی امیه برای خونخواهی.2.این را هر وقت معاویه را دیدی میتوانی از ایشون سوال کنی.
اما آنچیز که عیان است این است که نفوذ قاتلان جنایت کار خلیفه شهید در صف سپاه سیدنا علی.
3. چرا بزرگ بنی امیه نباید ادعای خونخواهی بزرگ بنی امیه را داشته باشد؟
اما شما بعد از 1400 سال برای دفاع از ولایت و مظلومیت علی مرتضی{آنهم به ادعای واهی شیعه} آنهم در کشوری دیگر {ایران}حق دارید ؟؟آیا سیدنا علی حیدر کرار اسدالله غالب >توان نداشت؟پسر نداشت؟طرفدار نداشت ؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #40471.معاویه بعد از عثمان ذی النورین بزرگ بنی امیه بود و نماینده بنی امیه برای خونخواهی.2.این را هر وقت معاویه را دیدی میتوانی از ایشون سوال کنی.
اما آنچیز که عیان است این است که نفوذ قاتلان جنایت کار خلیفه شهید در صف سپاه سیدنا علی.
3. چرا بزرگ بنی امیه نباید ادعای خونخواهی بزرگ بنی امیه را داشته باشد؟
اما شما بعد از 1400 سال برای دفاع از ولایت و مظلومیت علی مرتضی{آنهم به ادعای واهی شیعه} آنهم در کشوری دیگر {ایران}حق دارید ؟؟آیا سیدنا علی حیدر کرار اسدالله غالب >توان نداشت؟پسر نداشت؟طرفدار نداشت ؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4050از گفته برادران اهل سنت نتیجه میگیریم قاتلان عثمان در لشگر حضرت علی بودند و حضرت ایشان را تحویل ندادند پس این همه خون که در جنگ ریخته شده و زنان بیوه شده و فرزندان یتیم و اختلاف در اسلام تقصیر حضرت علی بوده و باید در مقابل خدا پاسخگو باشد!!!!؟؟؟؟ برادران اهل سنت اگر در جنگ صفین و جمل حاضر بودنددر کدام سپاه قرار میگرفتند؟ عثمان چند تا خونخواه داشته عایشه ام المومنین طلحه زبیر معاویه؟؟؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4051شما لطف کنید لا اقل یک بار هم که شده نهج البلاغه ای که به حضرت علی نسبت داده اید را بخوانید .بخش زیادی از نهج البلاغه درد دلهای سیدنا علی از یارانش و شیعیانش میباشد که دل ایشان را خون کرده بودندو چه بسا بخش بزرگی از این منافقان همانا قاتلان امیر المومنین عثمان ذی النورین بودند که در صف سپاهیان سیدنا علی رسوخ کرده بودند.و نکته جالب در مطالب شما این است که شما هم چون دیگر شیعیان سنگ محک سنجیدن مسلمین را به جای قران و سنت حضرت علی میدانید !!در حای که حضرت علی اگر به درجه ای بالا از تقوا و ایمان رسیده بود فقط به خاطر رفتار منطبق با قرآن و سنت بود. پس هر کس اجتهادی بر خلاف اجتهاد سیدنا علی داشت این یک نطر شخصی است و دلیل کفر یا اسلام هیچ کس نمیشود.در جنگ صفین اکثریت اهل سنت اجتهاد حضرت علی را بهترین اجتهاد و نطر میدانند و در صف امیر المومنین علی قرار میگرفتن زیرا ایشان نظر داشت بعد از محکم کردن پایه های خلافت باید قاتلات پر شمار خلیفه شهید را به سزای جنایت شان رساند.آشوب جمل هم که فقط توسط قاتلان خلیفه شهید براه انداخته شد اهل سنت در هیچ کدام از طرفین حاضر نمیشد و سعی بر ارشاد و شناسایی قاتلان میکرد.خونخواهان خلیفه شهید طایفه اش بنی انیه به ریاست معاویه و کل مسلمین به غیر از قاتلان و منافقان بودند و شک نکنید در صورتیکه ادعای شیعه مبنی بر شهادت فاطمه زهرا و محسن و سیدنا حسن شهید درست بود بنی هاشم به ریاست امام حسین آزاده و نترس و شجاع به خونخواهی بپا میخواستند.همانگونه که مختار ثقفی به خونخواهی امام حسین بپا خواست و تشکیل حکومت داد ومتاسفانه در آخر ادعای کذب پیامبری نیز کرد.
در ضمن همانگونه که الله وعده کرده من و شما در آخرت از تاریخ و جغرافیا سوال نمیشویم پس دست از تحریف و تلبیس تاریخ بردارید و به قرآن خدا که ریسمان الله است چنگ زنید که صادق ترین کتاب است.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4052شما لطف کنید لا اقل یک بار هم که شده نهج البلاغه ای که به حضرت علی نسبت داده اید را بخوانید .بخش زیادی از نهج البلاغه درد دلهای سیدنا علی از یارانش و شیعیانش میباشد که دل ایشان را خون کرده بودندو چه بسا بخش بزرگی از این منافقان همانا قاتلان امیر المومنین عثمان ذی النورین بودند که در صف سپاهیان سیدنا علی رسوخ کرده بودند.و نکته جالب در مطالب شما این است که شما هم چون دیگر شیعیان سنگ محک سنجیدن مسلمین را به جای قران و سنت حضرت علی میدانید !!در حای که حضرت علی اگر به درجه ای بالا از تقوا و ایمان رسیده بود فقط به خاطر رفتار منطبق با قرآن و سنت بود. پس هر کس اجتهادی بر خلاف اجتهاد سیدنا علی داشت این یک نطر شخصی است و دلیل کفر یا اسلام هیچ کس نمیشود.در جنگ صفین اکثریت اهل سنت اجتهاد حضرت علی را بهترین اجتهاد و نطر میدانند و در صف امیر المومنین علی قرار میگرفتن زیرا ایشان نظر داشت بعد از محکم کردن پایه های خلافت باید قاتلات پر شمار خلیفه شهید را به سزای جنایت شان رساند.آشوب جمل هم که فقط توسط قاتلان خلیفه شهید براه انداخته شد اهل سنت در هیچ کدام از طرفین حاضر نمیشد و سعی بر ارشاد و شناسایی قاتلان میکرد.خونخواهان خلیفه شهید طایفه اش بنی انیه به ریاست معاویه و کل مسلمین به غیر از قاتلان و منافقان بودند و شک نکنید در صورتیکه ادعای شیعه مبنی بر شهادت فاطمه زهرا و محسن و سیدنا حسن شهید درست بود بنی هاشم به ریاست امام حسین آزاده و نترس و شجاع به خونخواهی بپا میخواستند.همانگونه که مختار ثقفی به خونخواهی امام حسین بپا خواست و تشکیل حکومت داد ومتاسفانه در آخر ادعای کذب پیامبری نیز کرد.
در ضمن همانگونه که الله وعده کرده من و شما در آخرت از تاریخ و جغرافیا سوال نمیشویم پس دست از تحریف و تلبیس تاریخ بردارید و به قرآن خدا که ریسمان الله است چنگ زنید که صادق ترین کتاب است.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4054عزیزم تقریبا یک سوم قران تاریخ است و برای تفسیر قران از شان نزول قران استفاده میشود که ان هم تاریخ است وخود قران گفته در زمین گردش کنیم و ببینیم سرنوشت منکرین چه شده است.موقع جنگ صفین هم وحی قطع شده بوده و نمیشود بهقران مراجعه کرد. مگر شما نمیگید علی از فرط علاقه به عثمان اسم فرزندش را عثمان گذاشته پس برای چی قاتلین عثمان را نباید تحویل میداده؟از یک طرف میگوید جنگ را عایشه و معاویه راه نینداختند و از طرف دیگر میگویید انها خونخواه عثمان بودند کدام را باور کنم؟چرا معاویه دلایل خود را پیش علی نبرد و چنگ راه انداخت؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4055عزیزم تقریبا یک سوم قران تاریخ است و برای تفسیر قران از شان نزول قران استفاده میشود که ان هم تاریخ است وخود قران گفته در زمین گردش کنیم و ببینیم سرنوشت منکرین چه شده است.موقع جنگ صفین هم وحی قطع شده بوده و نمیشود بهقران مراجعه کرد. مگر شما نمیگید علی از فرط علاقه به عثمان اسم فرزندش را عثمان گذاشته پس برای چی قاتلین عثمان را نباید تحویل میداده؟از یک طرف میگوید جنگ را عایشه و معاویه راه نینداختند و از طرف دیگر میگویید انها خونخواه عثمان بودند کدام را باور کنم؟چرا معاویه دلایل خود را پیش علی نبرد و چنگ راه انداخت؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4069نمیدانم این موضوعاتی که درمورد پشه نمرود ابرهه و غیره گفتید چه ربطی به معاویه و علی داشت. کی ما خانه خدا را مثل ابرهه خراب کردیم این طور که من یادم می اید یزید خانه خدا را خراب کرد که ان هم موقع نماز خواندن دستش را جلویش میگرفت.یزد را چه کسی خلیف کرد معاویه. یزید نتها این کارها را نکرد به مدینه حمله کرد و تا سه روز نوامیس مردم را حلال کرد .چه کسی او را خلیفه کرد معاویه. الان حتما میگویید خوب اشتباه کرد ودلیل خیلی جالب را میاویرد که اگر مجتهد خطا کند یک ثواب میبرد!!!!!!! معاویه دربرابر علی ایستاد که بگفته همین سایت ازعلما شما خوب خطا بود ومعاویه چون مجتهد بوده یک ثواب دارد. در صلح با حضرت حسن تعهد کرد که برای یزید بیعت نگیرد که کرد. خلیفه گری را پادشاهی کرد. تازه این موارد تنها اموری است که شما قبول کردید بقیه مواردی هم که در کتب تاریخی خودتhن تاکیید میکنم در کتب تاریخی خودتان امده باز هم میگویید ضعیف است .سوال اینجاست چقدر باید معاویه خطا و گناه میکرد تا از مجتهد بودن در بییاید؟؟؟راستی برطبق نظریه شما معاویه چقدر ثواب دارد اخه در قران نوشته کشتن یک انسان معادل کشتن همه انسان ها است در جنگ صفین چندین هزار نفر مردند چقدر معاویه در جنگ صفین ثواب برده از شهدای صدر اسلام هم پیشی گرفته!!!!!!!!!!!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4084عزیزم ما همیشه گفتیم به قرآن باید رجوع شود.ولی شما هر جا دوست داشته باشید مراجعه میکنید.مثال سوره نور به یکی از وقایع تاریخی {افک}ربط دارد و شان نزول نیز پاکی پیامبر و زنانش است منتهی شما چرا به آن مراجعه نمیکنید؟چرا اینهمه به ناموس رسول الله توهین میشود؟
واقعه تاریخی دیگر سرنوشت ابرهه و سپاه فیل است چرا این واقعه مهم قرآنی را سرلوحه خود قرار نمیدهید.چرا از سرنوشت ابرهه درس نمیگیرید؟؟ابرهه فقط یک زیارتگاه ساخت که مردم را از رفتن و زیارت کعبه خانه خدا منصرف کند و با انواع پیشنهادها سعی کرد مردم را از زیارت خانه خدا منصرف کند.عاقبت ابرهه و سپاه فیل چه شد ؟آیا با سنگ ریزه های ابابیل نابود نشدند؟
اینک چرا برادران شیعه دو باره همان کار ابرهه را با ساختن زیارت گاه ها و امام زاده ها تکرار میکنند ؟مگر بارها در کتب شیعه و سخنرانی های مراجع شیعه ادعا نشده که زیارت قبر حسین 70 برابر ثواب حج رفتن را دارد؟!!!!!آیا این همان کار ابرهه نیست؟
داستان نمرود و فرعون را میدانی؟آیا ادعای خدایی نکردند؟آیا نمرود به اراده الله توسط پشه ای ناچیز و فرعون توسط دریا جانشان گرفته نشد؟پس چرا در سینه زنی ها و مداحی های شما صفات باریتعالی را به بندگان صالح خدا نسبت میدهید؟آیا گناه شرک بزرگتر است یا اجتهاد غلط یا درست معاویه یا ام المومنین در 1400 سال پیش؟قرآن و داستانهای تاریخی بر عظیم بودن گناه شرک دلالت دارد پس چرا به راهنمایی و ارشاد مداحان خود نمیپردازید؟آیا شایسته نیست ابتدا مشکل شرک گویی را حل و آنوقت برای در گذشتگان دعای خیر و عفو از باریتعال کنیم شاید که من و شما هم شامل رحم الله تعالی شویم؟؟قاتلین ملعون خلیفه شهید بیش از 200 نفر بوده اند حضرت علی با تنبیه و مجازات قاتلین در همان اول خلافت نوپایش باید با حداقل 100 طایفه از اقوام قاتلان درگیر میشد که نتیجه ای اسفناک میداشت.پس اجتهاد سیدنا علی درست ترین اجتهاد بود.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4093برادر این مطالب ذکر شده همه تاریخ بیان شده در قرآن ربط دارد و این سرگذشت برای سرگرمی ما بیان نشده بلکه الله برای عبرت ما و درس دادن به ما آنها را بیان کرده است جنگ صفین به همان حدیث صحیح رسول الله بر میگرد که میفرماید:جنگی صورت میگیرد که نشسته از ایستاده بهتر است و ایستاده از رونده و رونده از دونده بسوی این جنگ.پس هیچ کدام از این دو طرف درست نبود که در این جنگ شرکت کنند و ملعبه 100 الی200 نفر قاتلین خلیفه شهید شوند. خداوند خود این امر را پیش بینی فرموده که در کارزار بین دو دسته از مومنان صلح را بپا دارید و ……چرا شما نمیتوانید کسی را به غیر از سیدنا علی بر راه حق تصور کنید؟سیدنا علی انتقام خلیفه شهید را میگرفت منتهی موقعی که پایه های خلافتش استوار میشد. و اجتهادی بس عاقلانه کرد سیدنا علی.و سرنوشتی که نه من و نه شما از آن خبر نداریم چه سود بحث در ان؟خداوند خود حساب رس است و ما خبر نداریم که کدامین دسته خیر و کدامین دسته عقاب شده اند پس بکوشیم کارنامه اعمال خود را پربارتر کنیم .والسلام
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
اصبحنا نقاتل اخواننا فی الاسلام علی ما دخل فيه من الزيغ و الاعوجاج و الشبهه و التأويل. ( نهج البلاغه ج 2 مکتوب 53)
«وضعيت ما طوری شده که به علت وجود يک سری نارسائيها، کجی ها، شبهات و تأويلات (اجتهادی) با برادران مسلمان خويش به درگيری و جنگ پرداخته ايم.»
آتش جنگ را نیز ان دسته منافقان و خوارجی روشن کردند که خلیفه ی سوم سیدنا عثمان رضی الله عنه رو کشته بودند و بعد برای فرار از ترس خود را در لشکر سیدنا علی رضی الله عنه قایم کردند و جنگ مربوط به این بود که قاتلان را تحویل بده ولی قاتلان را تحویل ندادند. و در جنگ هم گل و ریحان و شیرنی و شربت پخش نمیکنند بلکه تیزی شمشیر وجود دارد.
در ضمن کشته شدن یک نفر همیشه دلیل بر کافر بودنش نیست برای مثال وقتی زانی رو سنگسار میکنند کفر که نکرده و کشتنش به معنی کافر بودنش نیست بلکه حد شرعی ان عمل کشتن است. و کشته شدگان جنگ هم به همین منوال.
خداوند میفرماید وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا فَإِن بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَى فَقَاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّى تَفِيءَ إِلَى أَمْرِ اللَّهِ فَإِن فَاءتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ 9 حجرات
هرگاه دو گروه از مؤمنان با هم به جنگ پرداختند ، در ميان آنان صلح برقرار سازيد . اگر يكي از آنان در حق ديگري ستم كند و تعدي ورزد ( و صلح را پذيرا نشود ) ، با آن دستهاي كه ستم ميكند و تعدي ميورزد بجنگيد تا زماني كه به سوي اطاعت از فرمان خدا برميگردد و حكم او را پذيرا ميشود . هرگاه بازگشت و فرمان خدا را پذيرا شد ، در ميان ايشان دادگرانه صلح برقرار سازيد و ( در اجراي مواد و انجام شرائط آن ) عدالت بكار بريد ، چرا كه خدا عادلان را دوست دارد .
در این ایه هم بحث حکمیت کرده و نکته ی مهم دیگر که برای کسی که عقل داشته باشد بسیار مفید خواهد بود.
خدا قبل از هرچیز گفته اگر دو طایفه ی مومنان با هم قتال کردند. توسل جان دقت کن دو طایفه ی مومن دارن قتل میکنند و خدا فرموده مومن هستند. ادامش میگه بینشان صلح کنید همان حکمیت.