این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط الهاشمي الحسني در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1348بسم الله الرحم الرحیم
السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
از تاریخ طبری نقل کردند
متن وسند حدیث بدین صورت می باشد
حدّثني عمر، قال: حدّثنا أبو الحسن، قال: حدّثنا أبو ليلى، عن أبي عكّاشة الهمدانيّ، عن رفاعة البجليّ، عن أبي البختريّ الطائيّ، قال: أطافت ضبّة والأزد بعائشة يوم الجمل، وإذا رجال من الأزد بعائشة يوم الجمل، وإذا رجال من الأزد يأخذون بعر الجمل فيفتّونه ويشمّونه، ويقولون: بعر جمل أمّنا ريحه ريح المسك؛
معنای حدیث مردانی از قبیله ارزد در جنگ جمل پشکل شتر حضرت عایشه را برمی داشتندوبعد
می شکافتند وبو می کردن ومی گفتن پشکل شتر مادرمان بوش بوی مسک است
و این مطلب در چند کتاب دیگر آمده که مهمترین از همه کتاب الکامل فی التاریخ ابن اثیر می باشد
که ایشان هم در مقدمه کتاب خود گفته است که اکثر ترجمه وروایات و داستانهای تاریخ طبری را در
کتابش نقل کرده است وهمه می دانیم طبری در کتابش صحیح وضعیف را جمع کرده است
راوی اول عبد الله بن ميسرة الحارثى ، أبو ليلى می باشد که ایشان ضعیف می باشد
قال أبو حاتم : ليس بشىء
قال النسائى : ضعيف
قال ابن حبان فى ” الضعفاء ” : لا يحل الاحتجاج بخبره
قال الحاكم أبو أحمد : ليس حديثه بمستقيم
قال الدارقطنى : ضعيف
رتبته عند ابن حجر : ضعيف
رتبته عند الذهبي : واه
راوی دوم أبو عكاشة الهمدانى الكوفی می باشد
الاسم :أبو عكاشة الهمدانى الكوفى
الطبقة : 6 : من الذين عاصروا صغارالتابعين
روى له : ق ( ابن ماجه )
رتبته عند ابن حجر : مجهول
رتبته عند الذهبي : لم يذكرها
روای اول ضعیف ودوم هم مجهول
همین خود جهت ضعف روایت کافی است اگر بقیه را هم برسی کنیم بدون شک در روایت
راوی ضعیف دیگری یا ارسال در روایت هم پیدا خواهیم کرد
حال به نظر شما صدور چنین امری جز طعنه زدن بر همسر گرانقدر رسول امت صلی الله علیه
نیست احتمالا روافض این روایت را نقل می کنند تا اعتقاد بزرگان خودشان مثل
ملا زين العابدين گلپايگانی که اعتقاد جالبی داشته را بپوشونند
ليس في بول الأئمة وغائطهم استخباث ولا نتن ولا قذارة بل هما كالمسك الأذفر، بل من شرب بولهم وغائطهم ودمهم يحرم الله عليه النار واستوجب دخول الجنة
در ادرار و مدفوع ائمه كثافت و بوي بد وجود ندارد بلكه مانند مشكي است كه بوي آن همه جا را پر مي كند و هر كس از ادرار و مدفوع و خون ائمه بخورد خداوند آتش دوزخ را بر وي حرام كرده و بهشت را بر او واجب مي گرداند
(انوار الولايه تاليف آية الله زين العابدين گلپايگاني ص440)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2488شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2537پاسخ را دادم تبرك به وضو وبزاق و مو وناخن وعرق رسول الله ثابت استاما ادرار ومدفوع هرگز در مورد احاديث هم صحبت كردم
رسول الله والعياذ بالله هرگز مدفوع خود رابين مردم خيرات نكردند كه بخورند وفورا بروند بهشت
همانطور كه شماها اعتقاد داريد مدفوع ائمه تان باعث دخول بهشت مى شود
كمى فكر كنيد برايتان خوب است
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2538جناب مولوی جواب حضور جناب عایشه را در جنگ با الی الامر وخلیفه پیامبر بفرمایید.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2539در اين مورد تقريبا هزار بارى در قسمت مقالات وسوال جواب پاسخ داده شده جواب شما در سايت موجود است برويد وبخوانيدشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2557جناب مولوی جوابهای علمی راهمشهری دادند ولی هنوزشماجواب شيعه را نفرموديدشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2609جناب مولوی این که نشد جواب .جواب تمام سئولات وشبهات شما هم در کتابها علمای شیعه دهها هزار بار داده شده است شماهم به انجا رجوع کنید . اگر هم میخواهید به جایی ارجاع دهید یا لینک بگذارید یا ادرس دقیق بدهیدشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2614بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
جناب هاشمی حسنی عزیز
حالتان را درک می کنم . خیلی دردتان گرفته است .
( علی الخصوص که قبلا جواب آن کسی که سخنانش را برای ما کپی کرده اید را کامل داده ایم . این بابا قبلا نمی دانست که کتاب کافی برای شیخ مفید است یا کلینی !!! )
در مورد روایت طبری و نقل قول آن در الکامل :
ابن اثیر در ابتدای تاریخ خود صراحت دارد که روایاتی را که از طبری نقل قول کرده است ، روایاتی است صحیح بوده است و مطالب بیان شده از تاریخ وی صحیح می باشد .
مقدمه الکامل ج 1 ص 2 – 3 را بخوان تا کمی با منهاج عالم خودتان آشنا شوی مولوی !!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2617منم حال شماها رو درك مى كنمكسى كه ادرار ومدفوع خورده و شكمش پر است از ادرار ومدفوع باقر وصادق وكاظم بيشتر از اين نمى توان ازش انتظار داشت
راستى اونا كه مردن
الان امام زمانتون هست اين همه براش عريضه مى اندازيد در دخمه جمكران اونم براتون آب غوره مى فرسته يا نه?كه شماها بنوشيد وبه بهشت برويد
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2619بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
جناب هاشمی حسنی عزیز
مایل هستید که مجموع روایاتی را سیوطی در اباحه نوشیدن ادرار پیامبر در کتایش ” جامع الاحادیث ” را بیان کرده برایتان بیان کنم ؟
یا دوست دارید ترجمه ” برکه الحبشیه ” را از کتاب ” الاصابه ” ج 8 ص 47 بیان کنم که چه روایات جالبی در آن نهان است ؟؟
با بگویم برایتان از صحیح بخاری که صحابه ” آب بینی ” پیامبر را بر صورت و بدن خود می مالیدند ؟
یا بگویم که ابن حزام می گوید که اصحاب در پاک بودن بول پیامبر و خون وی اختلاف داشتند ؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2621ما اثبات مى كنيم آنچه را كه در سنت مطهره ثابت شدهتبرك به عرق وموى رسول الله ثابت است
اما قول صحيحى در خوردن مدفوع رسول الله و بهشتى شدن به وسيله آن دارى بسم الله.
نوش جانت آب غوره امام زمان
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2623بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
اول : هنوز تکلیف ” آب بینی ” پیامبر که بر صورت صحابه مالیده می شدمعلوم نیست !
دوم : چگونه است که رجال اهل سنت دائما در حال تغییر است . هیمثی یک روایت را صحیح می داند ولی هاشمی حسنی این روایت را صحیح نمی داند ( البته سایت الدرر صحیح نمی داند )
سوم : سند روایت هیثمی چنین است : حدثنا عبد الله بن أحمد بن حنبل ثنا يحيى بن معين ثنا حجاج بن محمد عن بن جريج عن حكيمة بنت أميمة عن أمها أميمة قالت … !!! ابومالک نخعی کجاست ؟؟
رجال روایت از رجال صحیح بخاری بوده و دو راوی که از رجال بخاری نیستند نیز ثقه هستند …شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2624تبرک به مو و عرق پیامبر را بنده اشکل نکردم .
بنده عرض کردم که بخاری ، تبرک صحابه به ” آب بینی ” پیامبر را بیان می کند .
قول صحیح در مورد نوشیدن بول پیامبر را بیان کردم تا شاید کمی با کتب خودتان آشنا شوید .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2627جناب مولوی مشکل پشکل شتر جناب عایشه نیست مشکل حضور خود ایشان در جنگ مقابل خلیفه رسول خداصلوات لله علیه وال است .ایا ایشان در جنگ جمل براولی الامرخروج کرده است یا خیر و اگر کرده که کرده شما حکم ایشان را از نظر دین خدا بفرمایید. مگر خدا نمیفرماید اطاعت از اولی امر همان اطاعت از خداست .پس در حقیقت جناب عایشه با خدای متعال مخالفت کرده است.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2628مدارک زیر را مطالعه نمایید :ورسول الله صلى الله عليه وسلم لا يتقذره أحد، بل يتبركون بآثاره صلى الله عليه وسلم، فقد كانوا يتبركون ببصاقه صلى الله عليه وسلم ونخامته ويدلكون بذلك وجوههم، وشرب بعضهم بوله وبعضهم دمه، وغير ذلك .
مما هو معروف من عظيم اعتنائهم بآثاره صلى الله عليه وسلم التي يخالفه فيها غيره.المباركفوري ؛ تحفة الأحوذي بشرح جامع الترمذي ، ح 1850
http://islamport.com/d/1/srh/1/22/452.htmlالعظيم آبادي ؛ عون المعبود شرح سنن أبي داود ، ح 3782
http://islamport.com/d/1/srh/1/46/1525.htmlالنووي ؛ شرح على صحیح مسلم ، ح 3802
http://islamport.com/d/1/srh/1/37/859.htmlلطيفة: قولي ” معراجه الكلي “: أي جسداً وروحاً، وهو يفيد بأن سيدنا رسول الله محمداً صلى الله عليه وآله وسلم قد بلغ من الكمال أن صار جسده علوياً وهو في الدنيا، ويؤكد ذلك ما ثبت من طهارة دمه وبوله .. الخ.
شمس الزمان سيف الله الصقيل الشيخ طارق السعدي ؛ زاد النبلاء فی اثبات رویة الله ، محل الرؤية للعباد
http://www.daroljunaid.com/library/difference/bilief/rd_1101.htm -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
سلام
جناب هاشمي حسني عزیز :
طبرانی در ” المعجم الکبیر ” ج 24 ص 206 روایت می کند که پیامبر ظرفی از جنس درخت خرما داشتند که در ان بول می کردند و آن ظرف را در زیر سریر خود قرار می دادند .روزی پیامبر دنبال آن ظرف بودند و پیدایش نکردند . سراغ آن را گرفتند . به ایشان گفتند : بره ، خادم ام سلمه که از حبشه آمده است ، آن را نوشیده است . پیامبر فرمودند : او خویش را با حصاری از آتش ایمن ساخت .
هیثمی در مورد این روایت در ” مجمع الزوائد ” ج 8 ص 271 می گوید :
” رواه الطبرانی . رجاله رجال السحیح غیر عبدالله بن احمد بن حنبل و حکیمه و کلاهما ثقه ”
سند روایت صحیح است مولوی !