Home › انجمن ها › خلفای راشدین › خلیفه دوم با علی (ع) بیعت کرد با سند
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط دور از تعصب در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6429شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6431اینم که گفتی :
شما گفته اید (عتقاد تشیع در این است مقام امامت مقام رهبری جامعه است) خداوند را شاکرم و سپاسگذارم که اقرار کرده اید و شما امامت منصوص 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند را رد کرده اید و به مقام رهبری جامعه تنزل داده اید و آن را امری اجتماعی دانسته اید
نشنیده میگیرم
مشخصه که منظور اینه که این رهبری از جانب خداست
عاقلان را به اشاره ای بس
نتیجه گیری هات ادم به خنده میندازه
قضاوت با شما
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6458سير أعلام النبلاء / الطبقة السابعة والعشرون /الغزالي
ذهبی دارد نظر خودش را بعد از نقل قول از سبط جوزی میگوید ؟
======
اینطور است اگر اینطور نیست پس خود این شخص این کتاب را ساخته است و بعید هم نیست چون این کتاب بلا است نه درمان
هذا إن لم يكن هذا وضع هذا، وما ذاك ببعيد ففي هذا التأليف بلايا لا تتطبب
=====
اولین کسی که این را بیان میکند ذهبی است و ابن جوزی را متهم میکند .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6459خخخ خدایی تا حالا ادم با این ضریب هوشی ندیده بودمشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6511با سلام . اینکه گفته ای (اشتباه نکن عزیزم امروز هم هستند ادم هایی که دنبال به انحراف کشیدن هستند وبرای بعضی از احمق ها این حنا هنوز هم رنگ دارد) برادرم ، جانا سخن از زبان ما می گویی و خوب است اعتراف کرده ای که هنوز احمق هایی هستند که حنای شما برای آنها رنگ دارد . و خدا را شکر که منبع در آمد شما پا برجا می ماند . و اگر در تمام طول زندگی یک حرف راستی گفته باشی همین یک حرف است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6512و اینکه گفته ای (هر آآآآددددددمممممم پیرو عقلی میداند که موضوع این بحث و این تایپیک اذعان عالم بزرگ سنی بر حادثه غدیر و اثبات امامت علی (ع) است)
اولا : ادعای اهل تشیع منصوص بودن الهی 12 امام می باشد و می گویند از جانب خداوند منصوب شده اند !!! پس باید با آیات قران مثل ایات نبوت ثابت کنید .
دوما : اگر ان عالم که شما می گویی امامت را ثابت کرده پس چرا عالم بزرگ سنی می باشد ؟؟؟
سوما : مگر می شود خود حضرت علی از حدیث غدیر ، امامت منصوص الهی خود را نفهمد !!! و در زمان خلافت ابوبکر و عمر و عثمان (رض) ، استناد نکند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6513با سلام . اینکه گفته ای (اشتباه نکن عزیزم امروز هم هستند ادم هایی که دنبال به انحراف کشیدن هستند وبرای بعضی از احمق ها این حنا هنوز هم رنگ دارد) برادرم ، جانا سخن از زبان ما می گویی و خوب است اعتراف کرده ای که هنوز احمق هایی هستند که حنای شما برای آنها رنگ دارد . و خدا را شکر که منبع در آمد شما پا برجا می ماند . و اگر در تمام طول زندگی یک حرف راستی گفته باشی همین یک حرف است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6514و اینکه گفته ای (شما در مقامی نیستی که به خدا خورده بگیری که چرا فلان چیز و صریح نیاوردی و در لفافه گفتی درسته؟) من به خداوند خورده نگرفته ام . و چون علمای شما ادعای امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را کرده اند و می گویند که امامت بالاتر از نبوت می باشد و به ایه 124 سوره بقره استناد می کنند . با توجه به ادعایی که مدعیان امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر کرده اند ، من این سوال را مطرح نموده ام . اگر راست می گویی جواب این سوال را بدهید . و دست به دامن تاریخ و کسانی که چند صد سال پس از فوت حضرت علی فوت کرده اند نشوید . و اگر پاسخی ندارید که حتما ندارید و تا قیامت نخواهید داشت خود را بیشتر به در و دیوار نکوبید و زمین و اسمان را به ریسمانهای پوسیده تاریخی نبافید . و همانطور که خود شما اعتراف کرده اید برای همان احمقها که حنای شما رنگ دارد همین فریب کاری ها را انجام دهیدشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6515برادرم چرا در مورد این موضوع که گفته ای و اقرار کرده ای (اعتقاد تشیع در این است مقام امامت مقام رهبری جامعه است) خداوند را شاکرم و سپاسگذارم که اقرار کرده اید و شما امامت منصوص 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند را رد کرده اید و به مقام رهبری جامعه تنزل داده اید و آن را امری اجتماعی دانسته اید) باز هم از روشهای فریب کارانه و نخ نما شده استفاده می کنی ؟؟!! و می گویی (نشنیده میگیرم) چرا از گفته های خودت دفاع نمی کنی برادرم اینی که زاییده ای بزرگ کن!!! و فقط به نشنیده می گیرم اکتفا نکن . که این زاییده بزرگ نمی شود .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6516و اینکه گفته ای (مشخصه که منظور اینه که این رهبری از جانب خداست) جانا سخن از زبان می گویی و سوال ما هم همین است این از جانب خدا را با ایات واضح و روشن مثل ایات نبوت برایم ثابت کن . تا دروغگو رسوا شود و خوانندگان فهبم و با شعورقضاوت کنند . نه به گفته ی شما ، احمقهایی که حنای شما برای آنها رنگ دارد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6517خواهشمندم به این سوال من پاسخ واضح و روشن با ایات قران بدهید : چرا برای معرفی دشمنی ابولهب با پیامبر یک سوره کامل با نام ابولهب در قران وجود دارد ولی از امامت که به گفته شما یک اصل دینی است ، یک سوره و یا یک ایه با نام و تعداد امامان وجود ندارد ؟؟ برای معرفی چگونگی تولد عیسی و معرفی داستان یوسف و داستان نوح ایات صریح واضح و روشن در قران وجود دارد ایا مسئله امامت که به گفته شما یک اصل از اصول دین است ارزش ان کمتر از این مسائل بود که با ایات واضح و روشن و با نام و تعداد امامان در قران نیامده است . اگر جزو ارکان ایمان هم میبود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده 1-ایمان به خدا 2- ایمان به رسولان 3- ایمان به کتب الهی 4 – ایمان به ملائکه 5 – ایمان به معاد و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است . و همچنین در اول سوره مومنون و دیگر ایات اوصاف مومنین به صراحت بیان شده ولی باز هم از امامت خبری نیست . با توجه به اینکه خود خداوند قادر متعال حفاظت قران را تضمین نموده است (9حجر). منتظر جواب با دلیل و مستند به ایات قران ، در رابطه با امامت منصوص الهی هستم. و به گفته بعضی علما ایا امکان دارد امامت جزو اصول دین نباشد و اصول مذهب تشیع باشد ؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6605بنام خداالسلام علی عبادالله الصالحین
وقتی روشن و مورد قبول فریقین است که در مورد امامت منصوب من عندالله آیه صریحی نداریم اصرار بر لزوم امامت منصوص و مفروضات تابعه اش توسط مدعیان چه چیز را ثابت می کند؟
در مقابل عدم نسبت امور مظنون و حدسی وموهوم به خداوند و اراده اش، و پرهیز از تصور و توهمات و اعمالی که تالی شرک و کفر و فساد دارند موکدا” در آیات محکمات نهی شده است.
اینکه نباید از خدا خرده گرفت درست و حق است ولی آیا می توان هر تصوری و ظنی از اراده خدا را مبنای اعتقادی بر شمرد؟
اصل امامت از اصول محتوم مدعیان تشیع است و در جهت اثبات این بدعت خود نه در قرآن و نه در سنت صحیح رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ادله متقنی ندارند و تنها بر اساس تاویلات مفروض و البته مشکوک خود از این ابداع خود دفاع می کنند.
و روایات مورد استناد ایشان هم یا از جمله احادیث مجعول و نادرست است و یا با توهم و تاویل نادرست برخی روایات صحیح سعی در اثبات ادعا دارند.
اینکه چرا متوجه این مطلب نمی شوند و یا تجاهل به آن می کنند که اصول اعتقادی باید در محکمات آیات شریفه مصرح باشد موجب تعجب هر منصفی است.
لذا در راستای ابداعات خود از قول تحریف قرآن کریم و یا ادعای انحصار فهم آن در ائمه معصوم و توهماتی چون مصحف فاطمیه و افسانه های رایج بین خودشان و مراسم تخدیری ابداعی معمول و…..محملی ساخته و پرداخته اند تا با آن بر عقول عوام در جهل نگاه داشته شده بتازند و در ظلمات تخیلات و خرافات و یا خیانت های شیطانی شان بمانند و مطامع دنیوی وجودشان را غرق در منجلاب اباطیل کند.
و السلام علی من اتبع الهدی
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6741به نام خداببین بزرگوار پس وقتی قبول کردی که نمیشه از خدا خورده گرفت که چرا فلان کار و کردی یا فلان کارو نکردی پس هی نگو چرا یک سوره برا ابوجهل اومده ولی یک سوره برا نام ائمه نیومده
یک کم فک کن پس ممکن قضیه امامت از جانب خدا اتفاق افتاده باشه ولی در قران بطور صریح اسامی ائمه نیومده باشه حداقل امکانش و قبول کن تا بحث کنیم
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6742اقا گفتی( اگر جزو ارکان ایمان هم میبود خداوند در ایه 177 سوره بقره ارکان ایمان را به صراحت بیان نموده 1-ایمان به خدا 2- ایمان به رسولان 3- ایمان به کتب الهی 4 – ایمان به ملائکه 5 – ایمان به معاد و ایمان نداشتن به همین 5 مورد را در ایه 136 نسا جزو ضلالت و گمراهی دانسته ولی از ایمان به امامت چیزی نگفته است )ى كسانى كه ايمان آورده ايد، جز اين نيست كه شراب و قمار و بت ها ، يا سنگ هائى كه براى قربانى نصب شده و چوبه هاى قرعه ، پليد و از عمليات شيطان است . پس دورى كنيد از آنها، شايد كه رستگارشويد (90).مائده
خدا گفته از بت و…. دوری کنید آیا معنیش اینه که از بقیه چیزا دوری نکنید با این استدلال شما اگه یکی خواست مارو بکشه ما نباید ازش دوری کنیم چون خدا تو قران نگفته
امیدوارم متوجه اشتباه استدلالتان شده باشید
شما گفتی شروط ایمان در قران 5 امده ایا معنیش اینه که هیچ شرط ذیگه ای نیست
منم می گم اقا تو ایه نجاسات نام برده شده اسمی از سگ نیومده پس چه طور تو اونو نجس میدونی
پس معلومه اگه چیری تو قران نام برده شده باشه و در ایه علامت حصر نباشه دلیل بر حصر نیست
فک کنم واضح باشه
یه تایپیک باز کن در مورد ایات که شیعه مدعی به امامت تا بحث بشه
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6750چرا از جواب دادن در میریاقایون یه بار بی تعصب متن گفته ی ذهبی رو بخونین داد میزنه که می خواد توجیه کنه می گه بعید نیست……
بیدار شید اقایون
واقعا احمقانه نیست
1.ابن جوزی گفته:خیلی از سخنان احمقانه ای را که امامیه به آن اعتقاد دارند، قشنگ نقل قول کرده است نميدانم براي اين کار چه عذري خواهد داشت؟
2.پس خود ابن جوزی میدونسته احمقانست
3.بعد ذهبی گفته خود ابن جوزی این کتابو نوشته)
نخمدونمون باااااهوشششششششششش
این مال ذهبی هست یانه نامردی جواب ندی
قال الغزالي في سر العالمين شاهدت قصة الحسن بن الصباح لما تزهد تحت حصن الألموت فكان أهل الحصن يتمنون صعوده ويتمنع ويقول أما ترون المنكر كيف فشا وفسد الناس فصبا إليه خلق وذهب أمير الحصن يتصيد فوثب على الحصن فتملكه وبعث إلى الأمير من قتله وكثرت قلاعهم واشتغل عنهم أولاد ملكشاه باختلافهم
سير أعلام النبلاء ج 19 ص 403 ، اسم المؤلف: محمد بن أحمد بن عثمان بن قايماز الذهبي أبو عبد الله الوفاة: 748 ، دار النشر : مؤسسة الرسالة – بيروت – 1413 ، الطبعة : التاسعة ، تحقيق : شعيب الأرناؤوط , محمد نعيم العرقسوسياین ادرس هم برو
ابن حجر عسقلاني (لسان الميزان ج 2 ص 945
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
خدا گفته از بت و…. دوری کنید آیا معنیش اینه که از بقیه چیزا دوری نکنید با این استدلال شما اگه یکی خواست مارو بکشه ما نباید ازش دوری کنیم چون خدا تو قران نگفته
امیدوارم متوجه اشتباه استدلالتان شده باشید
شما گفتی شروط ایمان در قران 5 امده ایا معنیش اینه که هیچ شرط ذیگه ای نیست
منم می گم اقا تو ایه نجاسات نام برده شده اسمی از سگ نیومده پس چه طور تو اونو نجس میدونی
پس معلومه اگه چیری تو قران نام برده شده باشه و در ایه علامت حصر نباشه دلیل بر حصر نیست
امیدوارم متوجه شده باشی چرا مثال نجاسات اوردم