خلیفه دوم با علی (ع) بیعت کرد با سند

Home انجمن ها خلفای راشدین خلیفه دوم با علی (ع) بیعت کرد با سند

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  دور از تعصب در 10 سال، 2 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 99)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #5722
    به نام خدا

    جباب حبیب میگویید علم بررسی احادیث را ندارید اما یقیین دارید که اسنادی که من مطرح کردم تاوییلی اند

    تو رو خدا تعصب بیشتر از این می شه خودت به خواب زدی

    ما از منظر احادیث صحیح السند بحث میکنیم میگید علم ندارید ولی می دونید اشتباه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    از منظر عقل بررسی میکنیم باز طفره میرید

    محک عقل و خوب اومدی

    گفتید کدام امام در انجام رسالتش موفق بوده؟

    شما موفقیت و در چه می بینید؟

    با معیار شما آیا حضرت عیسی و موسی موفق بوده اند؟

    نظر شما قاعدتا باید منفی باشد چون پیروانشان پیامبری محمد (ص) را نپذیرفتند! آیا رسالتشان بر باد است؟

    محض رضای خدا کمی فکر کنید

    تاریخ بلدید یزید را می شناسی میدانی چه شد که حکومتش از بین رفت دلیلش جز خون حسین(ع) بود؟

    میدانی اگر یزید سرنگون نمی شد امروز اسمی از اسلام نبود

    ادعا کردی من در گمراهیم و صحیفه ی سجادیه با کتب شیعه در تنافض است (البته شما علمی در حدیث ندارید!)

    اثبات کنید

    #5723
    جناب شریعتی میدونی شاه عبدالعزیز دهلوی مال چه قرنیه (۱۷۴۶- ۱۸۲۴) معتبر تر نداری؟

    ذهبی رو میشناسی محمد بن احمد مشهور به ذهبی یا الذهبی محدث و تاریخ نگار سنی در سده هشتم و نهم قمری بود در سییر الاعلام نوبلا ج19 ص132 همین و نقل می کنه

    شما که تحفة اثنا عشریة میخونی برو تاریخ بغداد از خطیب بغدادی رو بخون برو بپرس کدوم معتبر تره

    همشون اشتباه اره؟

    سیوطی در در المنصور جلد 2 صفحه ی 298

    شوکانی در فتح ال غدیر حلد 2 صفحه ی 60

    اشتباهن نه؟!

    ذهبی و خطیب بغدادی میگن

    غزالی (۴۵۰ — ۵۰۵ ه‍ ق) گفت:

    واجمع الجماهير على متن الحديث من خطبته في يوم عيد غدير خم باتفاق الجميع وهو يقول: «من كنت مولاه فعلي مولاه» فقال عمر بخ بخ يا أبا الحسن لقد أصبحت مولاي ومولى كل مولى فهذا تسليم ورضى وتحكيم ثم بعد هذا غلب الهوى تحب الرياسة وحمل عمود الخلافة وعقود النبوة وخفقان الهوى في قعقعة الرايات واشتباك ازدحام الخيول وفتح الأمصار وسقاهم كأس الهوى فعادوا إلى الخلاف الأول: فنبذوه وراء ظهورهم واشتروا به ثمناً قليلا.

    از خطبه‌هاى رسول گرامى اسلام (صلى الله عليه وآله وسلم) خطبه غدير خم است كه همه مسلمانان بر متن آن اتفاق دارند. رسول خدا فرمود: هر كس من مولا و سرپرست او هستم، على مولا و سرپرست او است. عمر پس از اين فرمايش رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) به على (عليه السلام) اين گونه تبريك گفت: «تبريك، تبريك، اى ابوالحسن، تو اكنون مولا و رهبر من و هر مولاى ديگرى هستي.» اين سخن عمر حكايت از تسليم او در برابر فرمان پيامبر و امامت و رهبرى على (عليه السلام) و نشانه رضايتش از انتخاب على (عليه السلام) به رهبرى امت دارد؛ اما پس از گذشت آن روز‌ها، عمر تحت تأثير هواى نفس و علاقه به رياست و رهبرى خودش قرار گرفت و استوانه خلافت را از مكان اصلى تغيير داد و با لشكر كشى‌ها، برافراشتن پرچم‌ها و گشودن سرزمين‌هاى ديگر، راه امت را به اختلاف و بازگشت به دوران جاهلى هموار كرد و از مصاديق اين سخن شد: (فنبذوه وراء ظهورهم واشتروا به ثمناً قليلا). پس، آن [عهد] را پشتِ سرِ خود انداختند و در برابر آن، بهايى ناچيز به دست آوردند، و چه بد معامله‏اى كردند.

    إِنَّا جَعَلْنَا فِي أَعْنَاقِهِمْ أَغْلاَلًا فَهِيَ إِلَى الأَذْقَانِ فَهُم مُّقْمَحُونَ ﴿۸﴾

    ما در گردنهاى آنان تا چانه‏هايشان غلهايى نهاده‏ايم به طورى كه سرهايشان را بالا نگاه داشته و ديده فرو هشته‏اند (۸)

    جَعَلْنَا مِن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَيْنَاهُمْ فَهُمْ لاَ يُبْصِرُونَ ﴿۹﴾

    و [ما] فراروى آنها سدى و پشت‏سرشان سدى نهاده و پرده‏اى بر [چشمان] آنان فرو گسترده‏ايم در نتيجه نمى‏توانند ببينند (۹)

    #5724

    habib
    مشارکت کننده
    بنام خدا

    السلام علی عبادالله الصالحین

    میزان وضع و حال افراد است.و نه منقولات محتمل بر خطا.

    تمام تاویلات از منقولات با ابزار عقل توسط خردمندان و شاکرین این نعمت بالغه الهی سنجیده می شود.

    ولی اسیر دام تعصب از آنجا که عدم فهم و قوه تشخیص را قائل است از این نعمت هم بی بهره است.

    چنانچه در متعصبین چنانچه پیشوای منصوب نداشته باشند حتی خود را مختار به تعیین نمی دانند.

    و این همان القای شومی است که دشمنان دین و ملت بر ملل غافل از توانایی های خدادادی خود تحمیل کرده اند.و لزوم پیروی و گوسفند صفتی امت را ترویج می کنند تا هر نیت شومشان را در این فضای خفقان عملی کنند.

    نمونه عینی و آنچه بنده با پوست و گوشت و استخوان خود لمس کرده و می بینم در آیین سراسر خرافه و دروغ مدعیان تشیع آنهم از نوع اثنی عشری آن است.

    اگر به عنوان یک آزاد اندیش و مبتنی بر نصوص مصرحه دین مبین اسلام مراسم و آیین های رایج در این جوامع بررسی شود،به نتایجی می رسیم که هم حیرت انگیز است و هم تاسف بار.

    #5725

    habib
    مشارکت کننده
    که در عین نزدیکی وصف ناشدنی خدا و بشر، نیاز به “واسطه” اگر افترا بر خدا و شعور امت نیست چه نام دارد؟مگر اعراب جاهلیت جز واسطه تراشی کاری می کردند که شرک نامیده شود؟

    یا وقتی پیامبر دین با ابزار دقیق و زنده وحی توفیق هدایت نیافت و جز تعدادی انگشت شمار که آنها هم مستثنای خلقت بودند همه مرتد و منافق ماندند.چه انتظاری از این دین و پیشوایان دست دومش می توان داشت؟

    یا وقتی زیارت و توسل به قبور خاص ثوابهای به مراتب بالاتر از حج و عمره دارد این چه خدایی است که مخلوق خود را در کتاب منزلش از آن محروم کرده؟

    اگر اشک ریختن بر حسین علیه السلام و سینه زنی و زنجیر و قمه زنی تا این حد گناهان را پاک می کند چرا با این همه توصیه به توبه و توسل به عمل خیر در قرآن اشاره ای به آن نشده؟

    اگر سجده بر پادشاهان و تبرک به خاک پای و بوسیدن دست و چفیه و غیره تا این اندازه سبب رستگاری است چرا زحمت عبادات صریح در کتاب الله را تنها راه رستگاری خوانده و این همه به اهمیت تقوا و عمل صالح توصیه نموده.

    اگر حرام محمد صلی الله علیه و آله و سلم حرام و حلالش حلال تا روز قیامت باشد چرا هر از چند گاهی حلال ها و حرام ها جا به جا می شوند.

    اگر کسی این نمونه ها را آثار حماقت و نامسلمانی نمی داند پس باید به او گفت لکم دینکم و لی دین.

    پرده های سیاه خرافه و جهل آنچنان بر دل برخی زده شده که در عین عمل به شرک آلود ترین اعمال دم از دیانت و تعقل می زنند و در کثافات گزارشات خائنانه تاریخ آنچنان غرقند که نوک بینی خود را نمی بینند و دم از بصیرت و ایمان می زنند.

    امروزتان را ببینید و شمر و یزید و ابو لهب زمانتان را بشناسید.نه اینکه گوسفند وار اباطیل اخلافشان را نشخوار کنید.

    والسلام علی من اتبع الهدی

    #5726

    shariati
    کاربر
    اوف عجب نمیدونستم ذهبی کیه فقط اگر تو وجود یه مقدار اندکی انصاف میبود میگفتی ذهبی چی گفته ؟؟ میشه بگی ذهبی چی گفته ؟؟اگه البته از کپی کردن اطلاعات از سایت ولی عصررر دست برداشتی ؟؟ ذهبی چی گفته ؟؟بگو
    کلاش دروغ گو مردی بگو یا بگم میل خودت ؟؟
    #5735
    به نام خدا

    جناب شریعتی ادب و رعایت کن تو ادعای مسلمون بودن داری

    در ضمن من مسوول بی سوادی شما نیستم من در پستم از ذهبی ادرس دادم و اون با شاه عبدالعزیز دهلوی از نظر اعتبار و تقدم تاریخی بررسی کردم و گفتم ذهبی همین مطلب از غزالی نقل کرده ولی شما ها با انکار و تعصب خودت به خواب زدی

    حالا اگه نمی تونی بخونیش بده یکی برات معنی کنه

    #5736
    به نام خدا

    جباب حبیب میگویید علم بررسی احادیث را ندارید اما یقیین دارید که اسنادی که من مطرح کردم تاوییلی اند

    تو رو خدا تعصب بیشتر از این می شه خودت به خواب زدی

    یکبار هم که شده این جملتو بخون بعد من رو متعصب بخون صریح نظرتو بگو کی متعصبه ها؟

    مگه شما نگفتی:

    (گر به نتیجه خلافت علی علیه السلام بر اساس رویداد تاریخی نگاه شود حتی اگر موارد اختلافی را حذف کنیم آیا نرسیدن به خلافت گر به نتیجه خلافت علی علیه السلام بر اساس رویداد تاریخی نگاه شود حتی اگر موارد اختلافی را حذف کنیم آیا نرسیدن به خلافت به زعم شیعیان بر حق به نفع جامعه آن روز تمام نشد؟)

    این جمله یعنی حتی اگر خدا خلافت علی را می خواست باز به نفع جامعه نبود

    (سبحان الله عما یشرکون)

    حالا شما ! که اینجوری حرف میزنی جامعه ی شیعه رو متعصب میخونی و به ما میگی گوسفند صفت و خودت و با این همه زنجیر فکری آزاد اندیش میدونی

    اگرچه میدونم باز صریح نظرتو نمیگی و طفره می ری نظرت راجع به این دو حرفی که زدی بگو تا معلوم شه کی تعصب داره

    دوباره از جواب دادن در نری ها

    #5737
    گفتید :مگر اعراب جاهلیت جز واسطه تراشی کاری می کردند که شرک نامیده شود؟

    بله واسطه هارا می پرستیدند و قدرتی جز قدرت خدای یگانه برای انها قائل بودند

    در حالی که خدا میفرماید:

    مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَ

    به عبارت الا باذنه دقت کنید

    ودر سوره مائده:

    يَهْدي بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوانَهُ سُبُلَ السَّلامِ وَ يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ يَهْديهِمْ إِلى‏ صِراطٍ مُسْتَقيمٍ16

    تفکر کنید تا متوجه شوید وسیله چیست(یهدی به)

    ایا قران وسیله ی هدایت نیست؟

    اگر بگوییم قرآن ناطق پیامبر است و او واسطه فیض الهی بر آدمیان است بت پرستی است؟

    لطفا پاسخ دهید

    و گفتید:

    وقتی پیامبر دین با ابزار دقیق و زنده وحی توفیق هدایت نیافت و جز تعدادی انگشت شمار که آنها هم مستثنای خلقت بودند همه مرتد و منافق ماندند.چه انتظاری از این دین و پیشوایان دست دومش می توان داشت؟

    امیدوارم متوجه باشید چه می گویید منظورتان را صریح یگویید

    درضمن از شما می خواهم کمی راجع به ال سعود و نحوه ی رسیدن به خلافت وشیوه ی حکومت داری شان تحقیق کنید تا متوجه جامعه ی متعصب شوید و بدانید کجا حرام حلال شده و حلال حرام وآثار حماقت را در کجا مینوان یافت

    امیدوارم از پاسخ دادن طفره نروید

    #5738

    habib
    مشارکت کننده
    بنام خدا

    السلام علی عبادالله الصالحین

    اگر بنده در علم حدیث تبحری ندارم از این روی است که با توجه به علمای موجود و به برکت اختلافات بین آنها نیازی به تخصص در آن نمی بینم. و می توان با شنیدن و خواندن نظرات مختلف ادله هر کدام را اقوی دید نظر او را پذیرفت وبسته به نیاز به کار بست.و امید وارم شما منکر تقسیم کار بین جوامع نباشید و تعاونوا علی البر و التقوا و لا تعاونوا علی الاثم و العدوان را قبول داشته باشید.

    باور کلی بنده این است و با توجه به حضور و زندگی در جامعه ای که جز حدیث را ملاکی برای سنجش درستی نمی داند همواره این تردید را داشته ام که چه سند محکم و متقنی در درستی خود این ملاک داریم و اگر قرار بود منقولات برای ما حجت باشد پس چرا احادیث در یک موضوع تناقضات و تنافرات روشن و حیرت انگیز دارند؟

    با توجه به تردید ها و تحقیقاتی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که تمام بنای مذهب موروثی بنده بر پایه روایات متنافر و متناقض که از نظر صحت تنها ملاک آن ادعای ثقه بودن راوی و نویسندگان است.

    پر واضح است که اگر کسی بخواهد انحراف و خیانتی را در دین اعمال کند این روش می تواند در کنار شستشوی مغزی و تحمیر و تحمیق در بستر یک جامعه بسته کار را به جایی برساند که مطلوب نظرشان است.و هر باطلی با ادعای ثقه بودن راوی و ذکر کرامات و نقل خواب و سایر ترفند های معمول و معروف در این شرایط میسر می شود.

    حال بدون تعصب با توجه به عرایض بنده و تحلیل معقول بیان نارسای ناشی از دانش اندک بنده شرایط جامعه مدعی تشیع را با آن مقایسه کنید و ببینید کدام پایه باور متکثر و اختلاطی این آیین بر غیر روشهای معمول و معروف مذکور استوار است.

    #5739

    habib
    مشارکت کننده
    به عربستان سعودی اشاره کردید و باید بگویم حتما” در این جامعه هم اشکالات و انحرافات وجود دارد و در جوامع مختلف همچنان شاهد باورهای مغایر حق و خرافات و موهومات عجیب هستیم و شما در یهودیت منحرف و مسیحیت مرتجع و هندوها و بودائیان و صوفیان و…وبسیاری از آیین های رایج مگر این انحرافات را نمی بینید؟

    خواهش می کنم دقت کنید و از روی تعصب فرقه ای و نژادی سعی در رد ادله ننمایید.و توجه داشته باشید که بطلان یک حرکت بر حق بودن حرکت مقابل را تضمین نمی کند.و در حقانیت یک باور استحکام ادله و مبانی مطرح است و با توجه به کثرت باطل و وحدت حق صرف تکفیر باطلی موجب حقانیت طریق نمی شود.

    اینکه شما آیه شریفه 16 مائده را دلیل بر وسیله بودن کتاب الله دانستید درست است و باور بنده هم همین است و از دیگر نامها و صفاتی که بر قرآن آمده امام مبین و ذکر و نذیر و بشیر و تبیان کل شی است.

    در مورد قرآن ناطق و انطباقش با رسول اکرم هم درست.اما باید این واقعیت که در عصر حاضر کلام این قرآن ناطق منقول است و احتمال خطا در نقل هم وجود دارد،را پذیرفت.و چاره در کلام منطقی و درست تطبیق و عرضه حدیث به قرآن کریم است.و البته سیره آن بزرگوار در تبیین بسیاری از حقایق قرآن و مصادیق اوامر و مناهی ضرورتی انکار ناپذیر است.

    این مجاهدت توسط علمای متعددی از مسلمین صورت گرفته و در حال هم شاهد چنین تلاش هایی هستیم و امید اینکه همه این بزرگواران ماجور خداوند بزرگ باشند و ما هم در استفاده از تجارب ایشان در راه رسیدن به حقیقت و کمال مطلق بی بهره نباشیم.

    اگر کمی دقت کنید می بینید بزرگترین عامل عدم رشد و بهره مندی از تجارب ارزشمند مجاهدین پیشین و حتی حاضر در تفرق و فتنه حاکم بر جوامع مسلمان است.و دشمن اصلی دین هر فرقه را در دامی خاص انداخته و مشغول به اباطیلی کرده که با نص و اراده الله سبحانه و تعالی عملا” در تعارض است.و این خطر در واقع وجود دارد ولی از دید یک غرق شده در القائات فرقه ای حس نمی شود و در دنیای کوچک و بسته خود در توهم و به تصور عبادت دچار کفر و شرک و گمراهی می شود.

    والسلام علی من اتبع الهدی

    #5741

    shariati
    کاربر

    {در ضمن من مسوول بی سوادی شما نیستم من در پستم از ذهبی ادرس دادم}
    اقا شما با سواد تو که مطلب گذاشتی بگو ذهبی در این مورد چی گفته به عربی متن عربیشو بزار تو که مطلب گذاشتی حتما خوندی نه نخوندی شاید ؟؟؟ و فقط کپی پیست کردی ؟؟

    ذهبی چی گفته ؟؟
    در ضمن ادرس متن شما 329 نه 132 ؟؟؟ اقای با سواد ؟؟
    اوف نقد و بررسی رو داری
    {اون با شاه عبدالعزیز دهلوی از نظر اعتبار و تقدم تاریخی بررسی کردم}
    {جناب شریعتی میدونی شاه عبدالعزیز دهلوی مال چه قرنیه (۱۷۴۶- ۱۸۲۴) معتبر تر نداری؟}
    این رو باید تو کتاب گینس ثبت کننداگر اینجوری باشه باید نطریات همه دانشمندان امروزی رو گل گرفت

    من از این همه علم شما در شگرفم برادر شما داری حیف میشی برعکس حرف دهلوی بخاطر دسترسی کامل به تمام نسخ بسیار ارزشمند هست و مطالب ایشان ارزش علمی دارد و شما هیچی نداری فقط میخای با یه تاریخ رد کنی حاشا برادر عجب علمی؟؟
    1.در اخر
    متن ذهبی؟؟
    بزارش؟؟

    #5744
    دوست عزیز به جای اینکه دنبال توهیین کردن باشی یکبار برو پست های قبلیم بخون چند بار متن عربی شم پیدا میکنی

    منکه به شما گفتم اگه نمی تونی متوجه فارسی حرف زدن من بشی از یکی کمک بگیر شایدم تعصب نمیذاره متوجه شی

    دوست عزیز شما با این همه ادعا حتی نمی دونی تو بررسی کتاب های تاریخی و نقل قولی تقدم تاریخی یک امتیاز یعنی یه اصل عقلی رو هم که به این سادگی ردش می کنی هوچی گری در میاری نتیجه گیری خنده دار میکنی

    برو از بزگترهات بپرس کدومشون معتبر تره شما که نمیتونی این همه اسناد تاریخی که در کتاب های اهل سنت امده رو رد بکنی

    بعدش میبینی راهی نداری می ری بگردی ببینی کی گفته این کتاب مال غرالی نیست یه نفر و پیدا می کنی

    اگه راست می گی چند تا مورخ معتبر دیگه رو بگو که گفتن این کتاب مال غزالی نیست

    اقای شریعتی من به حرف های شما فکر میکنم شما جفا می کنی اگه به حرف های من فکر نکنی

    نَّا جَعَلْنَا فِي أَعْنَاقِهِمْ أَغْلاَلًا فَهِيَ إِلَى الأَذْقَانِ فَهُم مُّقْمَحُونَ ﴿۸﴾

    ما در گردنهاى آنان تا چانه‏هايشان غلهايى نهاده‏ايم به طورى كه سرهايشان را بالا نگاه داشته و ديده فرو هشته‏اند (۸)

    جَعَلْنَا مِن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَيْنَاهُمْ فَهُمْ لاَ يُبْصِرُونَ ﴿۹﴾

    و [ما] فراروى آنها سدى و پشت‏سرشان سدى نهاده و پرده‏اى بر [چشمان] آنان فرو گسترده‏ايم در نتيجه نمى‏توانند ببينند (۹)

    #5745
    دوست عزیز من به شما خورده نگرفتم که علم حدیث نداری

    می گم شما که به این موضوع اذعان داری چطور میگی مطمئنی احادیث بنده تاویلی اند

    شما رو به خدا این چیزی جز تعصب؟؟؟

    من هم باشما موافقم که که بطلان یک حرکت بر حق بودن حرکت مقابل را تضمین نمی کند و عامل عدم رشد و بهره مندی از تجارب ارزشمند مجاهدین پیشین و حتی حاضر در تفرق و فتنه حاکم بر جوامع مسلمان است. اما دقت کنید این نافی این نیست که ما دنبال حقیقت نباشیم

    شما به بنده گفبتید بت پرست اما ممنون که قبول دارید پیامبر واسطه ی فیض الهی بوده بنا براین بنده هم با این اعتقاد نسبت به ائمه بت پرست نیستم!! فقط اعتقاد دارم به دور از لطف خداست که انسان های بعد پیامبر را را از این فیض بی بهره کند این طور نیست؟

    #5746
    با توجه به این که امامت چیزی جز استمرار خط نبوت نیست، غالب این فلسفه ها که در ضرورت نبوت بیان شده است، در مورد امامان معصوم نیز ثابت است. به بیان دیگر خداوندی که نوع بشر را برای پیمودن راه کمال و سعادت آفریده است، همان گونه که باید برای هدایت او پیامبرانی را که متکی بر نیروی وحی و دارای مقام عصمت باشند مبعوث کند، لازم است برای تداوم این راه، بعد از رحلت پیامبران، جانشینان معصومی قرار دهد تا جامعه ی انسانی را در رسیدن به سر منزل مقصود کمک کنند و به یقین بدون آن (جانشینان پیامبر) این هدف ناتمام خواهد ماند؛ زیرا اولاً: عقول انسانی به تنهایی برای تشخیص تمام عوامل و اسباب پیش رفت و کمال، قطعاً کافی نیست و گاهی حتی یک دهم آن را نیز تشخیص نمی دهد.

    ثانیاً: آیین انبیا بعد از رحلت آنان، ممکن است دست خوش انواع تحریفات گردد. برای جلوگیری از تحریف لازم است پاسدارانی معصوم و الاهی باشند، تا از آن پاسداری کنند. درست است که خداوند در باره ی قرآن مجید فرمود: «انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون» یعنی: «ما قرآن را فرستادیم و خود حافظ و نگهبان آن هستیم.» اما حفظ دین باید از طریق علل و اسباب آن باشد که این اسباب همانا امامان معصوم (ع)هستند.

    ثالثاً: تشکیل حکومت الاهی و برقراری عدل و قسط و رسانیدن انسان به اهدافی که برای آن آفریده شده است، جز از طریق انسان های معصوم ممکن نیست؛ زیرا به گواهی تاریخ حکومت های انسانی همیشه در مسیر منافع مادی افراد یا گروه های خاصی سیر کرده و تمام تلاش آنها در همین راستا بوده است و همان گونه که بارها آزموده ایم عناوینی مثل دموکراسی و حکومت بر مردم یا حقوق بشر و مانند آن پوششی است برای رسیدن به اهداف شیطانی قدرت ها و آنها با استفاده از همین ابزار مقاصدشان را به شکل مرموزی بر مردم تحمیل کرده اند.

    رابعاً: ادامه و استمرار دستورات دین در جوامع نیاز به وجود امامان خبیر و آگاه به تمام جزئیات و دقایق دین دارد، تا در هیچ لحظه ای کوچک ترین نقطه ابهامی برای کسی باقی نماند.

    از آنچه گفته شد به خوبی ضرورت و فلسفه وجود امامان معصوم معلوم می گردد

    #5747

    shariati
    کاربر
    بچه جان حرف ادم می فهمی میگم جملات ذهبی رو بزار اون هایی که گذاشتی حرف های ذهبی نیست ؟؟؟ اندر استند عمو دانشمند
    اتفاقا کسی که برای اولین بار این مقاله رو از ان غزالی نمیدونه شخص ذهبی باسواد ؟؟؟ متن صفحه 329 رو بزار بچه
    واجمع الجماهير على متن الحديث من خطبته في يوم عيد غدير خم باتفاق الجميع وهو يقول: «من كنت مولاه فعلي مولاه» فقال عمر بخ بخ يا أبا الحسن لقد أصبحت مولاي ومولى كل مولى فهذا تسليم ورضى وتحكيم ثم بعد هذا غلب الهوى تحب الرياسة وحمل عمود الخلافة وعقود النبوة وخفقان الهوى في قعقعة الرايات واشتباك ازدحام الخيول وفتح الأمصار وسقاهم كأس الهوى فعادوا إلى الخلاف الأول: فنبذوه وراء ظهورهم واشتروا به ثمناً قليلا.
    این جمله ذهبی نیست ؟؟؟؟
    تو کلا شوتی بابا؟:))))))))))))
در حال نمایش 15 نوشته (از کل 99)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.