Home › انجمن ها › گفتگوی ازاد › حقانیت شیعه و پاسخ شبهات وارد بر شیعه
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط مسلمان حقیقی در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9471شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9476
۱٫ “وَ إِذِ ابْتَلىَ إِبْرَاهِمَ رَبُّهُ بِکلَمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنىِّ جَاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَ مِن ذُرِّیَّتىِ قَالَ لَا یَنَالُ عَهْدِى الظَّالِمِینَ”؛[۲][/url”> به خاطر آورید هنگامى که خداوند، ابراهیم را با وسایل گوناگونى آزمود. و او به خوبى از عهدۀ این آزمایش ها برآمد. خداوند به او فرمود: «من تو را امام و پیشواى مردم قرار دادم!» ابراهیم عرض کرد: «از دودمان من (نیز امامانى قرار بده!)» خداوند فرمود: «پیمان من، به ستمکاران نمىرسد! (و تنها آن دسته از فرزندان تو که پاک و معصوم باشند، شایسته این مقامند).
۲٫ “وَ جَعَلْنَاهُمْ أَئمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَ أَوْحَیْنَا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیرْاتِ وَ إِقَامَ الصَّلَوةِ وَ إِیتَاءَ الزَّکَوةِ وَ کاَنُواْ لَنَا عَابِدِینَ”؛[۳][/url”> و آنان را پیشوایانى قرار دادیم که به فرمان ما، (مردم را) هدایت مى کردند و انجام کارهاى نیک و برپاداشتن نماز و اداى زکات را به آنها وحى کردیم و تنها ما را عبادت مى کردند.
۳٫ “وَ جَعَلْنَا مِنهُمْ أَئمَّةً یهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبرُواْ وَ کَانُواْ بِایَاتِنَا یُوقِنُونَ”؛[۴][/url”> و از آنان امامان (و پیشوایانى) قرار دادیم که به فرمان ما (مردم را) هدایت مىکردند، چون شکیبایى نمودند، و به آیات ما یقین داشتند.
۴٫ “یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک…”؛[۵][/url”> ای پیامبر! آن چه را از سوی پروردگارت نازل شده است به طور کامل (به مردم) برسان، و اگر انجام ندهی، رسالت او را انجام نداده ای، و خداوند تو را از (خطرهای احتمالی) مردم نگاه می دارد، و خداوند جمعیت کافران لجوج را هدایت نمی کند”.
خداوند متعال پیامبرش را با شدّت هر چه تمام تر، امر فرمود که رسالت خود را ابلاغ نماید و طبق روایات، پیامبر اکرم (ص) به دنبال نزول این آیه، در جایی به نام غدیر خم، حضرت علی (ع) را با عبارت مشهور «هر کس من مولای او هستم علی مولای اوست.» به جانشینی خود برگزید.[۶][/url”>
۵٫ “انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یقیمون الصلاة…”؛[۷][/url”>ولی و سرپرست شما تنها خداست و پیامبر او، و آنها که ایمان آورده اند و نماز را به پا می دارند و در حال رکوع زکات می پردازند
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9494با سلام .اینکه گفته ای (زیرا دو بحث جدا از هم است پیامبر خاتمه دهنده نبوت بوده و علی آغاز کننده ی امامت بوده)
برادرم پس چرا شما به ایه 124 بقره استناد می کنید و آغاز کننده ی امامت را حضرت ابراهیم می دانید ؟؟
و همچنین اگر علی آغاز کننده ی امامت بوده آیاتی که علی را آغاز کننده امامت پس از خاتمه نبوت معرفی می کند و وظائف امام را پس از فوت پیامبر معرفی می کند بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .
و درباره ی موضوع معرفی کردن حضرت علی به عنوان جانشین در سن ده دوازده سالگی برادرم این موضوع کاملا جعلی و ساختگی می باشد و استناد به آیه ی (وَأَنذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ) هیچ ربطی به موضوع جانشینی پس از فوت پیامبر اسلام ندارد و از کلمه و انذر مشخص است که دستور داده شده است اقوام خود را پند و اندرز بده .
و نگفته است که جانشین پس از فوت خود را به آنها معرفی کن .
اینکه گفته ای (و اما یه عنوان مثال آیه ی شریفه ی ( از پیامبر و فرماندهان مومن خود اطاعت کنید )اشاره به اصل جانشینی میکند زیرا اگر پیامبر جانشینی نداشت باید میگفت فقط از پیامبر اطاعت کنید آیا این طور نیست؟)
ایه 59 سوره نساء را اگر کاملا بخوانی و قیچی نکنی خداوند به صراحت گفته است اگر تنازع کردید رجوع کنید به خدا و رسول .
و اگر برای پس از فوت پیامبر می بود فردوه الی الله و اولی الامر می آمد و یا فردوه الی الله و ائمه اثنی عشر بعد فوت النبی .
برادرم شما امامت منصوص الهی 12 امام پس از فوت پیامبر را با ایات موضوع خودش ثابت کن و به ایاتی که هیچ ربطی به پس از فوت پیامبر اسلام ندارد نمی شود استناد کرد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9496اینکه گفته ای (و باز در چند سطر بالاتر از عبارت همه ی کاروانیان استفاده میکنی ما نفهمیدیم آخر در غدیر همه ی مردم بودند یا نه)برادرم شما یا مطلب من در مورد غدیر را خوب مطالعه نکردی و یا خواستی موضوع را بپیچانی !!
برادرم من که نگفتم مردم مکه و طائف و یمن بلکه گفتم همه کارونیان یعنی اینکه کاروانیانی که اهل مدینه بودند .
اینکه گفته ای (برادرم این طور نیست که میگویی علی اطاعت نکرد بلکه نگذاشتند اطاعت کند و ایشان را در موضع ضعف قرار دادند)
برادرم پس پیامبر اسلام که اول یک نفره بود چطوری در مقابل تمام مشرکین مکه درموضع ضعف قرار نگرفت و دست از تبلیغ اسلام برنداشت ؟!
و با تمام مشرکین مکه حتی در شعب ابی طالب مقاومت کرد و در مکه 13 سال مقاومت کرد .
اینکه گفته ای (و طبق آیه ی قرآن ( همانا از هر کس به جز توانش باز خواست نمیشود ) حضرت علی به وظیف ی خود عمل کرده و بیش از این دیگر توانی نداشته )
برادرم پس باید با استدلال شما پیامبر اسلام هم در مکه می گفت من بیش از این توانی ندارم .
و گذشته از اینها طبق اعتقادات شما حضرت علی که قدرت تکوینی داشت و بر ذرات عالم حاکم بود و علم غیب داشت و علم لدنی داشت و … پس بازخواست بیشتری می شود چون توانایی بیشتری داشته .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9498اینکه گفته ای (این مردم هرگز تاب و توان تحمل حکومت الهی علی را ندارند )
برادرم مردم مدینه که قبل از اسلام اوردن تاب تحمل پیامبر را داشتند آیا حضرت علی بالاتر از پیامبر حکم الهی را اجرا می کرد ؟؟!!!!!!
اینکه گفته ای (حضرت علی با این سخن میخواستند ارزش مادی خلافت را در نزد خود برای مردم روشن کنند)
برادرم پیامبر اسلام که منصوب الهی بود یک بار گفت که نبوت ارزش آن از آب بینی بز کمتر است ؟؟!!!
و حضرت علی که خودش افصح الکلام عرب بود و به اعتقاد شما علم غیب داشت نمی توانست منظور خود را طوری تبیین کند و توضیح دهد که به انتصاب الهی وی توهین تلقی نشود .
اینکه گفته ای (. حضرت علی این استدلالات را بری کسانی میگفتند که به خلافت الهی ایشان ایمان نداشتند در واقع ایشان بازبان عامع ی مردم با آنان سخن میگفتند)
برادرم در زمانی که این نامه را حضرت علی نوشته بودند حداقل چند هزار مسلمان که قران میخواندند و در رکاب پیامبر بودند حضور داشتند .
اگر حضرت علی امامت خود را منصوص الهی می دانست حتما به آن استناد می کرد .
حتی پیامبر اسلام که مورد خطابش کفار و مشرکین و یهودیان و مسیحیان بود همیشه رسول الله می دانست و نامه هایی که به پادشاهان ایران و حبشه و روم و … نوشتند از کلمه رسول الله استفاده کردند .
چطوری حضرت علی این کار را نکرد و منصوص بودن الهی خود را کتمان کرد و یادآوری نکرد ؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9499اینکه گفته ای (بدان درست است که بسیاری از صحابه مرتد شدند ولی اولا تعدادی از صحابه در خط علی ماندند)برادرم طبق احادیث شما کلا سه نفر مسلمان ماندند و بقیه مرتد شدند !!!!
تعجب اینست که چرا آن همه مرتد دین آبا و اجداد خود را دوباره احیا نکردند و رسمیت نبخشیدند .
اینکه گفته ای (دوما حضرت طبق وصیت پیامبر که به سکوت امر شده بودند)
برادرم بر چه استناد قرانی پیامبر حضرت علی را امر به سکوت در مقابل به گفته ی شما مرتدین کرده بوده ؟؟
آیا پیامبر بر خلاف ایات قران چنین امری را صادر کرده در صورتی که قران به صراحت می گوید (کنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ) و ده ها ایه دیگر ...
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9500اینکه گفته ای (بدان حضرت علی مشاور ارشد نبودند بلکه فقط تلاش داشتند که دین حفظ شود)برادرم طبق احادیث شما در اصول کافی که بعد از فوت پیامبر همه مرتد شدند به جز سه کس دیگر حفظ دین معنا نداشته .
و دیگر اسلام جایگاهی نداشته و طبق احادیث شما که همه مرتد شدند به جز سه کس .
تعجب اینست که چرا آن همه مرتد دین آبا و اجداد خود را دوباره احیا نکردند و رسمیت نبخشیدند .
اینکه گفته ای (جواب ایشان به ابن عوف توجه کرد )
اینگونه موضوعات تاریخی اکثرا جعلی است و چند صد سال بعد در کتب تاریخی به صورت های متفاوت نقل شده و مورد استناد قرار نمی گیرد .
اینکه گفته ای ( اما اینکه گفتی چرا علی از غنائم استفاده میکرد یا حسن مجتبی با دختری که در جنگ اسیر شده بود ازدواج کرد)
برادرم مثل اینکه شما دست و پاچه شده ای و خوب مطالعه نکرده ای .
من گفتم اگر حضرت علی آن جنگ ها را قبول نمی داشت پس چرا از عنائم آن استفاده می کرد و دختر پادشاه ایران را که به اسارت گرفتند به امام حسین داد .
اینکه گفته ای (دلیلش این است که هر مسلمانی از بیت المال حقی دارد از مخالف و موافق حاکم)
برادرم علمای شما که می گویند خلفا غاصب بودند و مرتد بودند پس جنگ های آنها به اعتقاد شما هم غاصبانه بوده و غنائم آنها غیر شرعی بوده و بیت المال مسلمین دیگر معنا ندارد می شود بیت المال مرتدین !!!
پس حضرت علی و امام حسین از مال غصب شده استفاده می کرده ؟؟!!!
پس فرزندان امام حسین را چه نامی بر آنها می گذارید ؟؟؟!!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9503اینکه گفته ای (در پاسختان میگویم زیرا مردم هنوز به آن درجه از لیاقت نرسیده اند که آمادگی استفاده ی علنی از امام زمان را داشته باشند)برادرم شما با این گفته ی خود به ده ها میلیون شیعه و هزاران ایت الله و حجت الاسلام توهین کرده ای !!
چون آنها جزو مردم هستند .
آیا مشرکین مکه به لیاقت رسیده بودند که خداوند پیامبر را برای آنها نازل کرد ؟؟؟
اما با استدلال شما ده ها میلیون شیعه و صدها هزار ایت الله و حجت الاسلام به آن لیاقت نرسیده اند !!!
پس شما علم دین خود را از چه کسانی می گیرید ؟؟
شما با این گفته ی خود به حکومت جمهوری اسلامی هم توهین کرده اید .
آیا این حکومت به گفته ی شما لیاقتش از مشرکین صدر اسلام هم کمتر است ؟؟!!!
با این همه بسیج که امام خمینی گفته است بسیج لشگر مخلص خداست .
پس امام خمینی دروغ گفته است ؟؟!!!
اینکه گفته ای (در جوابتان بگویم که اولا مراجع ما اختلافات اساسی با هم ندارند و اگر اختلافی نیز باشد بسیار جزئی )
برادرم وقتی یک مرجع می گوید که گرفتن یارانه جائز است و دیگری میگوید که جائز نیست و یکی می گوید قمه زدن و خون ریختن ثواب دارد و دیگری می گوید حرام است ایا اینها اختلاف جزئی است ؟؟
وقتی درباره ی احادیث شما یکی می گوید صحیح و دیگری می گوید صحیح نیست این اختلاف جزئی است ؟؟؟
آیا با بودن پیامبر چنین ادعاهایی قابل پذیرش بود ؟؟
و من این موضوع به گفته ی شما لیاقت نداشتن ده ها میلیون شیعه و حکومت اسلامی و بسیجیان که امام گفته اند لشگر مخلص خداست ، را که به آنها توهین محسوب می شود در همه جا خواهم گذاشت و پیگیر خواهم بود .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9514با سلام اما بعد : گفتی پس پیامبر اسلام که اول یک نفره بود چطوری در مقابل تمام مشرکین مکه درموضع ضعف قرار نگرفت و دست از تبلیغ اسلام برنداشت ؟! برادرم پیامبر فقط با مشرکین و کفار سروکار داشت کسانی که اصلا دینی الهی نداشنند اما علی با منافقان سرو کار داشت کسانی که با شمشیر دین به خود دین حمله میکردند باز گفتی برادرم پس باید با استدلال شما پیامبر اسلام هم در مکه می گفت من بیش از این توانی ندارم . برادم پیامبر شخصی بسیار بزرگ و با توان خیلی بالا بودند و توان ایشان از علی بیشتر بود و باز گفتی و گذشته از اینها طبق اعتقادات شما حضرت علی که قدرت تکوینی داشت و بر ذرات عالم حاکم بود و علم غیب داشت و علم لدنی داشت و … پس بازخواست بیشتری می شود چون توانایی بیشتری داشته . برادرم علی از موقیت خود به هیچ وجه سو استفاده نمیکرد آن بزرگوار میگفت اگر بیت المال مال شخصی من بود حتی پر کاهی به ناحق از مورچه ای نمیگرفتم و این شخص مسلما حسابش درست است و مانند خلفای شما دارایی بیت المال را به خویشاوندانش به نا حق نمیبخشید . مثل همیشه قضاوت با مردم والسلامشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9515با سلام اما بعد: گفتی مردم مدینه که قبل از اسلام اوردن تاب تحمل پیامبر را داشتند آیا حضرت علی بالاتر از پیامبر حکم الهی را اجرا می کرد ؟؟!!!!!! برادرم مردمی که پیامبر بر آنان حکومت میکردند همه یکدست بودند دین اسلام را پذیرفته و تحت تربیت درست پیامبر بودند اما مردمی که علی بر آنان حکومت میکرد اولا بیست و پنج سال از مسیر صحیح اسلامی فاصله گرفته بودند و ثانیا در میان آنان افرادی با گرایشات مختلفی وجود داشت ثالثا تعدای منافق نیز بین آنان وجود داشت در نتیجه تاب امارت علی را نیاوردند و در نهایت نیز شهیدشان کردند و باز گفتی پیامبر اسلام که منصوب الهی بود یک بار گفت که نبوت ارزش آن از آب بینی بز کمتر است ؟؟!! برادرم پیامبر چون با کفار سرو کار داشت و آنان را دعوت میکرد اگر چنین سخنی میگفتند مردم به نبوتشان شک میکردند ولی علی آن موقع که مردم مسلمان شده بودند زمینه را مناسب دید و ارزش مادی خلافت را در نزد خود برای مردم روشن کرد و باز گفتی اگر حضرت علی امامت خود را منصوص الهی می دانست حتما به آن استناد می کرد برادرم علی زمان رحلت پیامبر با بیوفایی مردم و خیانت سقیفه روبرو شد حالا اگر بعد از بیست و پنج سال از گذشت آن زمان این موضوع را مطرح میکرد چه میشد ؟ آیا منافقین در این بیست و پنج سال اذهان عامه ی مردم را فاسد نکرده بودند فقط خواص صحابه ولایت علی را درک کردند مثل همیشه قضاوت با مردم والسلامشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9516با سلام اما بعد : گفتی تعجب اینست که چرا آن همه مرتد دین آبا و اجداد خود را دوباره احیا نکردند و رسمیت نبخشیدند . میدانی چرا ؟ زیرا اگر ارتادشان علنی میشد دیگر عامه ی مسلمین از آنها روی بر میگرداندند ولی آنان تصمیمی هوشمندانه تر و زیرکانه تر کشیدند این که با شمشیر دین بر پیکر دین بزنند و اما این که گفتی برادرم بر چه استناد قرانی پیامبر حضرت علی را امر به سکوت در مقابل به گفته ی شما مرتدین کرده بوده ؟؟ برادرم شما گویا هر مطلبی را میخواهی در قرآن ببینی ؟ قرآن کتابی بسیار بزرگ است برای همه ی زمانها و در کامنت های قبلی گفته بودم که دید قرآن پیرامون مسائل کلان و بزرگ است اگر قرار بود تمام مسائل صدر اسلام از جمله خیانت تعدادی صحابه در آن باشد که دیگر محدودیت زمانی پیدا میکرد اما کافی است ببینی در چند آیه از آیات قران وعده ی پاداش به صابرین داده شده است اینقدر آیه پیرامون این مسئله زیاد است که دیگر برایت ذکر نکردم و در واقع استناد قرآنی برای صبر علی نیز آیات فراوان پیرامون مسئله ی صبر است والسلامشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9517با سلام اما بعد : گفتی برادرم شما با این گفته ی خود به ده ها میلیون شیعه و هزاران ایت الله و حجت الاسلام توهین کرده ای !! و باز گفتی آیا مشرکین مکه به لیاقت رسیده بودند که خداوند پیامبر را برای آنها نازل کرد ؟؟؟ و باز گفتی شما با این گفته ی خود به حکومت جمهوری اسلامی هم توهین کرده اید اما حالا جوابت را بگیر برادرم من گفتم مردم به لیاقت نرسیده اند نگفتم شیعیان بلکه کل مردم را گفتم شما با فرافکنی میخواهید بحث را منحرف کنید !!!!!!!! شما مخاطبان را چه فرض کردید که اینگونه جواب های ناپخته و سطحی میدهید؟؟؟؟؟؟؟؟ شیعیان چند درصد از جمعیت جهان را تشکیل میدهند . که شما مردم را فقط شیعیان فرض میکنید !!!! چند روز پیش با یک سنی داشتم درباره ی افراطی گری بحث میکردم و او گفت گروهی از اهل سنت بر اثر نادانی تندروی کرده و ما سنیان را بدنام میکنند !!!! حالا لابد آنمرد با این حرف به کل سنی ها و مفتی هایتان توهین کرده . خواهشا فرافکنی نکنید اما باز گفتی( و من این موضوع به گفته ی شما لیاقت نداشتن ده ها میلیون شیعه و حکومت اسلامی و بسیجیان که امام گفته اند لشگر مخلص خداست ، را که به آنها توهین محسوب می شود در همه جا خواهم گذاشت و پیگیر خواهم بود . ) حتما این کار را بکن و آدرس لینک را بده تا بیایند و ببینند که آیا مردم جهان فقط شیعیان میشوند یا شما فرافکنی و جعل مطلب کرده اید والسلامشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9518با سلام اما بعد : ابتدا خواهشمندم کامنت های تکراری را در هر دو تاپیک نگذارید در یک تاپیک کافیست برادرم در کامنتی دیگر گفته بودم مجدد تکرار میکنم( بدان که قرآن یک کتاب بزرگ و کلی است و تمام موارد را به صورت کلان مطرح میکند مثلا در آیه ای میگوید( آیا پنداشته ای کسانی که میدانند با کسانی که نمیدانند برابرند) یعنی به طور کلی ارزش علم را بیان میکند اما دیگر در آن ریز نمیشود که مثلا بگوید فلان دانشمند که علم دارد ار آن جاهل برتر است بلکه قرآن مانند یک دریای بزرگ از علوم و فضایل مختلف است که ما باید با استفاده از قدرت تفکر خودمان مغز آیه را بفهمیم نه سطح آن را در واقع معنی باطنی قرآن از معنی ظاهریش بسیار مهمتر است ودلیل زنده بودن قرآن تا زمان کنونی آن دیدگاه کلان قرآن در باره ی مسائل است اما تمام این ها را گفتم که درک بهتری از قرآن داشته باشید ) اما حالا فقط با یک آیه امامت را اثبات میکنم[= «إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ، وَ مَنْ [/]
يَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ» سرپرست شما تنها خداست و پیامبر او و آنان كه ایمان آورده اند؛ همانان كه نماز را برپا می دارند و در حال ركوع، زكات می دهند. و كسانی كه ولایت خدا و پیامبر و افراد با ایمان را بپذیرند (پیروزند؛ زیرا) حزب خدا پیروز است حالا از شما میپرسم بجز علی چه کسی درحال رکوع زکات داد به اعتراف علمای بزرگ شما مانند فخر رازی شان نزول این آیه علی است . حالا بهتر است شما بروی و تیله بازی کنی که هنوز از پاسخ به پنج سوال من عاجزید و فقط میگویید خدا از ما نمیپرسد مثل همیشه قضاوت با مردم والسلام
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #9519با سلام اما بعد : گفتی با کپی کردن یک مقاله و گذاشتن آن می خواستی بحث را به انحراف بکشانی . برادرم من از این بحث ها زیاد کردم و متون آنها را هم دارم و فقط برای جلوگیری از اتلاف وقت مطلب را کپی کردم فکر نکنم مشکلی داشته باسد و اما گفتی و همین که نتوانستی به 5 مورد از سوالات مطرح شده درباره ی وظائف امامان 12 گانه پس از فوت پیامبر اسلام پاسخ بدهی نشان دهنده ی اینست که هیچ پاسخی ندارید و بیشتر موجب بطلان عقیده ی خود شده اید برادرم کمی صبر داشته باش من مانند شما که هنوز از جواب دادن به پنج سوالم در تاپیک اصلی فرار میکنی و جوابی برای آنها نداری نیستم اما جواب سوالاتت گفتی 1اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که وظیفه ی امامان 12 گانه پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!! جواب : برادرم امامان دین جدیدی نیاورده بودند که آیات جدیدی برایشان نازل شود و باز گفتی 2 اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که غیبت صغری و غیبت کبری امام 12 را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟ جواب : برادرم مدت غیبت امام زمان را فقط خدا میداند حالا اگر زمان غیبت در قرآن که می آمد همه میفهمیدند!!!!!! ادامه در کامنت بعدیشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #95203 اگر امامت 12 امام پس از فوت پیامبر از جانب خداوند بوده و منصوص الهی است ، آیاتی که اطاعت از 12 امام پس از فوت پیامبر را مشخص می کند در کدام سوره و کدام آیه قران است ؟؟!!! به لحاظ اینکه در آیات زیادی از قران ، خداوند دستور به اطاعت از پیامبر داده است و اما جوابت آیه ی یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ فی شَیْء و مراد از اولی الامر علی ابن ابی طالب است و اما گفتی 4 – آیاتی در قران که اعتقاد و ایمان به نبوت می باشد ، به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان داشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر بیان شده ، در کدام سوره و ایه قران است ؟؟ و اما جوابت برادرم شما اگر قرآن را کاملا بررسی میکنی متوجه میشوی که کلمه ی امام و ائمه در قرآن کريم دوازده بار آمده است و تا به امروز کسي جز شيعه جعفري نتوانسته است دوازده خليفه را بشمارد. اما باز گفتی 5 – آیاتی که اعتقاد نداشتن به نبوت موجب ضلالت و گمراهی می شود ، در قران به صراحت بیان شده . آیاتی که اعتقاد و ایمان نداشتن به امامت 12 امام پس از فوت پیامبر موجب ضلالت و گمراهی می شود در کدام سوره و ایه قران بیان شده است ؟؟ و اما جوابت به آیات قرآنی 124 بقره و 69 و 71 تا 73 انبیا مراجعه کنید حالا من جواب سوالاتت را دادم ولی شما هنوز جواب پنج سوال مرا در قسمت اول تاپیک ندادی حال چه کسی مایه هتک حرمت مذهبش میشود من یا شما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فکر میکنم کسی که مذهبش پر از تناقضات است کسی که میخواهد به هر نحوی رفتار معاویه با علی را خوب جلوه دهد در حالی که بار ها حتی در کتب خودتان علی توسط معاویه لعن شده است ولاسلام مثل همیشه قضاوت با مردم -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
و دو فرزند دیگرش را هم اگر از عمر و عثمان ناراحتی می داشت اسم دیگری می گذاشت مگر اسم قحطی بود ؟؟
و اسم کسی را بگذارد که هر روز یاد آور خاطرات به قول علمای شما قتل ناموسش و فرزندش و اتش کشیدن خانه اش زنده شود !! جوابتان را در تاپیک قبل دادم اما باز تکرار میکنم ایشان اسم عمر را بخاطر علاقه ای که به عمر ابن ابی سلمه و اسم عثمان را بخاطر علاقه ای که به عثمان بن مظعون داشتند بر روی فرزندانشان گذاشتند در ضمن اگر تاریخ صدر اسلام را بررسی کنی میبینی بیش از صد شخص با نام های ابوبکر و عمر و عثمان وجود داشته اند و در واقع حساسیتی در آن برهه ی زمانی بر روی این اسم ها نبوده و این اسامی دز آن زمان رایج بوده والسلام