حدیث برتری

Home انجمن ها خلفای راشدین حدیث برتری

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  حقيقت جو در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 41)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #9133

    حقيقت جو
    کاربر
    ……
    #9832

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    نکته بعدی اینه که مدعی شدید بنده امیرالمومنین سلام الله علیه را دارای صفات رذیله معرفی کردم. ممکنه متنش را ارائه دهید؟

    ما که اسمی نبردیم. فرضی را مطرح کردیم و خواستار جواب شدیم. جواب چه شد؟

    بعد اصلا فرض کنیم که ما ایشان را دارای صفات رذیله دانستیم. دقت نمودید که ایشان در این صفات دون آن دو نفر هستند یا نه؟ به هر حال اگر آنها بهترین باشند و دارای صفات منافقین، لازم است که بقیه ملت در کفر و نفاق از آنها پایینتر باشند تا این دو نفر بشوند بهترین. خب وقتی بهترین ها دارای صفات منافقین هستند بقیه چی هستند؟

    .

    شما حواستان نیست که حدیث برای شماست. استناد از شماست. ایراد به شماست. فکر کردید که آره…. . اما واقعا آره….. .

    عزیزم در همین کتب شما پیامبرش یک موجودی است که آدم شرم می کند بگوید این ارتباطی با خدا دارد چه رسد به اینکه بگوید پیامبر است. حالا بقیه که از دید شما هیچ خصوصیت خاصی ندارند که تکلیفشان معلوم است.

    در پایان؛

    حدیث برتری از نظر مفهوم و دلالت با حدیث مسلم همخوانی ندارد. در حدیثی آن دو نفر بهترین هستند و در حدیث دیگر آن دو نفر بدترین. تناقض را حل نمایید.

    #9833

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    نکته بعدی اینه که مدعی شدید بنده امیرالمومنین سلام الله علیه را دارای صفات رذیله معرفی کردم. ممکنه متنش را ارائه دهید؟

    ما که اسمی نبردیم. فرضی را مطرح کردیم و خواستار جواب شدیم. جواب چه شد؟

    بعد اصلا فرض کنیم که ما ایشان را دارای صفات رذیله دانستیم. دقت نمودید که ایشان در این صفات دون آن دو نفر هستند یا نه؟ به هر حال اگر آنها بهترین باشند و دارای صفات منافقین، لازم است که بقیه ملت در کفر و نفاق از آنها پایینتر باشند تا این دو نفر بشوند بهترین. خب وقتی بهترین ها دارای صفات منافقین هستند بقیه چی هستند؟
    این را هم از قلم انداختید که بگویید کجای آیه اسم کسانی که مدعی آنها هستید آمده؟
    .

    شما حواستان نیست که حدیث برای شماست. استناد از شماست. ایراد به شماست. فکر کردید که آره…. . اما واقعا آره….. .

    عزیزم در همین کتب شما پیامبرش یک موجودی است که آدم شرم می کند بگوید این ارتباطی با خدا دارد چه رسد به اینکه بگوید پیامبر است. حالا بقیه که از دید شما هیچ خصوصیت خاصی ندارند که تکلیفشان معلوم است.

    در پایان؛

    حدیث برتری از نظر مفهوم و دلالت با حدیث مسلم همخوانی ندارد. در حدیثی آن دو نفر بهترین هستند و در حدیث دیگر آن دو نفر بدترین. تناقض را حل نمایید.

    #1864

    حقيقت جو
    کاربر
    با سلام خدمت برادران اهل سنت

    احتمالا برادران اطلاع دارن که روافض يک شبهه انداخته بودن که اهل سنت طبق مباني روايتي خودشون حتي يک روايت صحيح السند درباره فضیلت خلفاشون ندارن. هرچند اين شبهه خيلي خنده داره و روايات صحيح زيادي در فضيلت خلفا وجود داره ولي ما در اين تايپيک يک روايت متواتر درباره فضيلت خلفا نشون ميديم تا ديگه روافض بيچاره هيچ حرفي براي گفتن نداشته باشن.
    جالب اينجاست که روايتي که مدنظره از زبان حضرت علي رض نقل شده. خب بريم سراغ روايت:

    حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ كَثِيرٍ، أَخْبَرَنَا سُفْيَانُ، حَدَّثَنَا جَامِعُ بْنُ أَبِي رَاشِدٍ، حَدَّثَنَا أَبُو يَعْلَى، عَنْ مُحَمَّدِ ابْنِ الحَنَفِيَّةِ، قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي أَيُّ النَّاسِ خَيْرٌ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ؟ قَالَ: «أَبُو بَكْرٍ»، قُلْتُ: ثُمَّ مَنْ؟ قَالَ: «ثُمَّ عُمَرُ»، وَخَشِيتُ أَنْ يَقُولَ عُثْمَانُ، قُلْتُ: ثُمَّ أَنْتَ؟ قَالَ: «مَا أَنَا إِلَّا رَجُلٌ مِنَ المُسْلِمِينَ» صحيح بخاري ج5 ص7

    خب ميبينيم که حضرت علي رض بهترين فرد امت بعد از رسول الله ص رو حضرت ابوبکر رض و حضرت عمر رض ميدونه. حالا براي اثبات تواتر اين روايت راوياني که در طبقات مختلف اين روايت رو نقل کردن نام ميبريم.

    طبقه اول

    محمد حنفيه**أَبُو سَعِيدٍ الْخُدْرِيُّ**أَبِي هُرَيْرَةَ**ابْنَ عَبَّاسٍ**أبو جحيفة**عبد خير بن يزيد الهمداني**عبد الله بن سلمة المرادي**عَبْدِ اللَّهِ بْنِ زُرَيْرٍ الْغَافِقِيِّ**حكيمة بنت أمية**عمرو بن حريث القرشي**زيد بن وهب الجهني**أَبِي هِلَالٍ الْعَتَكِيِّ**سويد بن غفلة الجعفي**نزال بن سبرة الهلالي**أبو إسحاق السبيعي**علقمة بن قيس النخعي**

    طبقه دوم

    حَبِيبِ بْنِ أَبِي ثَابِتٍ**عَمْرِو بْنِ مُرَّةَ**عَطَاءِ بْنِ السَّائِبِ**زر بن حبيش الأسدي**الْحَكَمِ بْنِ عُتَيْبَةَ**مُنْذِرٍ الثَّوْرِيِّ**أبو صالح السمان**مجاهد بن جبر**أَبِي أُمَامَةَ**إبراهيم النخعي**هارون بن سلمان**إسرائيل بن يونس**عَوْنُ بْنُ أَبِي جُحَيْفَةَ**الشَّعْبِيَّ**يَحْيَى بْنُ أَيُّوبَ الْبَجَلِيُّ**خالد بن علقمة**الْمُسَيِّبِ بْنِ عَبْدِ خَيْرٍ**عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ مَيْسَرَةَ

    طبقه سوم

    محمد بن عبيد الطنافسي**سفيان الثوري**جَامِعِ بْنِ أَبِي رَاشِدٍ**مَالِكُ بْنُ مِغْوَلٍ**ابْنِ أَبِي خَالِدٍ**شريك بن عبد الله**شعبة بن الحجاج**سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ**عُمَرُ بْنُ مُجَاشِعٍ**سَعِيدُ بْنُ مَسْرُوقٍ**أبو عوانة**أبو الهذيل**عاصم بن أبي النجود**مطرف بن طريف**أبو معاوية**فِطْرُ بْنُ خَلِيفَةَ

    اگه روایات هرکدوم از این افراد رو خواستید بگید براتون بذارم.

    والسلام

    #9164

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام و عرض ادب خدمت شما برادر بزرگوار . امیدوارم که خداوند طاعت و عبادات شما را در این ماه پر فیض و مبارک قبول بفرماید .

    از اینکه در این سایت زحمت می کشید و مطالب مطرح می کنید متشکرم ولی یک نصیحت برادرانه به شما دارم امیدوارم که از من دلخور نشوید .

    برادرم اولا :ما باید به آیات قران استناد کنیم و بعد از آن به احادیث صحیح پیامبر استناد کنیم .

    چون پیامبر هم وقتی فضیلت صحابه ی مهاجر و انصار را فرموده اند مستند به آیات قران بوده است و همانطوریکه خداوند در ایه ی 52 سوره فرقان به پیامبر دستور داده است (فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِ‌ينَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرً‌ا) (بنابر این از کافران اطاعت مکن، و بوسیله آن [= قرآن‌] با آنان جهاد بزرگی بنما!)

    پس ما هم باید در تمام موضوعات اول آیات قران را بگذاریم و بعد احادیث را .

    شما می توانستید آیه 100 سوره توبه و دیگر آیاتی که فضیلت مهاجرین و انصار را به صراحت بیان نموده بگذارید و بعد احادیث صحیح پیامبر را بگذارید .

    و اگر شما در طول این مدت که من با تمام مخالفین وارد بحث شده ام به مطالب من نگاه کنید فقط به ایات قران استناد کرده ام .

    و همچنین تناقضات گفتاری خودشان را مطرح کرده ام .

    #9194

    abomohsen
    مشارکت کننده
    برادر بزرگوارم abdollah1990

    السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

    ضمن تشکر از دوست بزرگوارمان حقیقت جو ایشان شبهه را به این صورت نقل کرده اند که اهل سنت هیچ حدیث صحیحی در فضایل اصحاب ندارند پس لازمه جواب اراه یک حدیث بود به نظرم شما هم موافق هستید که نوع جواب بستگی به نوع سوال دارد اگر شبهه به صورت کلی در خصوص اثبات فضایل برای اصحاب بود شاید اصلا نیازی به روایت نبود ولی اصل سوال بر ارائه این روایت بود که بهتری حدیث ممکن ان هم از زبان سیدنا علی رضی الله عنه ارائه گردید در هر حال اجر و حسنات هر دوی شما عزیزان علی الله تعالی

    #9664

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    این حدیثی که گذاشته اید در تناقض با آن حدیثی نیست که حضرتش ابوبکر و عمر را خائن و کاذب و آثم و غادر می دانند؟

    اگر در تناقض است چگونه حلش می کنید؟

    اگر تناقض ندارد چگونه کسی که این 4خصوصیت که از خصائص منافق است را داراست، بهترین امت بعد از حضرت رسول صلی الله و علیه و آله و سلم می شود؟

    آیا ممکن است که همه امت رسول الله منافق باشند تا ابوبکر بهترین منافقان باشد؟ زیرا اگر مومن باشند نمی شود که فردی درای خصوصیات منافقین باشد و بهترین آنها باشد مگر در یک صورت. اینکه آنها همگی مومن به شیطان باشند تا منافق صفتی بهترین آنها باشد.

    اگر ممکن است، لازم به یادآوری است که عالی بودن کیفیت در خوب و بد، 2 نوع است. در مومنین به درجات ایمان است و در گروه مقابل به شدت کفر و نفاق. لذا نتیجه می آید که ابوبکر اگر منافق است، در اعلی درجه نفاق باشد تا بهترین امتی باشد که همه منافق هستند.

    .

    البته بنده متوجه این طبقات نشدم. میشه از هر طبقه یک حدیث بگذارید. یعنی یک حدیث از طبقه سوم که راوی اول آن با حدیثی که در بالا گذاشته اید متفاوت باشد. همچنین برای طبقات دیگر. ممنون.

    #9676

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    شما همیشه بدون سند و مدرک شبهه افکنی می کنی و خود را بیشتر به دست خود رسوا می کنی .

    اینکه گفته ای (این حدیثی که گذاشته اید در تناقض با آن حدیثی نیست که حضرتش ابوبکر و عمر را خائن و کاذب و آثم و غادر می دانند؟)

    برادرم اگر راست می گویی آن حدیث را کاملا و بدون قیچی کردن اول و آخرش را بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود .

    چون این حدیث را ده ها بار در شبکه ی کلمه کاملا برای مردم گذاشته اند و الان هم در سایت شبکه ی کلمه موجود است .

    و در مکتبة الشامله هم موجود است .

    اینکه گفته ای (زیرا اگر مومن باشند نمی شود که فردی درای خصوصیات منافقین باشد و بهترین آنها باشد مگر در یک صورت.)

    برادرم خداوند مهاجرین که ابوبکر و عمر و … جزو آنها می باشند را به صراحت مومنین حقیقی معرفی کرده است .

    (وَالَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُ‌وا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ وَالَّذِينَ آوَوا وَّنَصَرُ‌وا أُولَـٰئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا ۚ لَّهُم مَّغْفِرَ‌ةٌ وَرِ‌زْقٌ كَرِ‌يمٌ) (74 انفال)

    و همچنین رضایت کامل خود را از آنها به صراحت اعلام نموده (100 سوره ی توبه )

    و آنها را بهشتی اعلام نموده (100 سوره توبه)

    #9697

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    اگر راست میگویی و کذاب و منافق و دروغگو و مدلس نیستی بگو ببینم کجای آیه گفته که ابوبکر و عمر از مهاجرین هستند؟ و در کجای آیه 100 توبه فرموده که ابدا برای رضایت است و در کجای آن نوشته که ابوبکر و عمر شامل این آیه هستند؟ بگو بگو بگو بگو بگو بگو بگو.

    شبکه کلمه؟ همان که هاشمی آمد و مثلا به فارسی روان ترجمه کرد و ماضی را مضارع و برعکس ترجمه می کرد و گفت در حال عصبانیت بوده اند و….؟ عجب. تمام نکنه در آن حدیث اقرار عمر است بر دارا بودن آن صفات. شما با این موضوع مشکلی دارید؟

    بعد آنقدر معروف شده که نیاز به ارائه این ندارد که در بخاری ج4ص44 دارالفکر موجود است. باور کن.

    #9698

    حقيقت جو
    کاربر
    علیک سلام

    در مورد اینکه این روایت با روایت صحیح مسلم تناقض داره یا نه باید بگم ربطی به پست من نداره. ابتدای پست رو اگه بخونید نوشتم دلیلم این بوده که روافض مخصوصا شاگردای قزوینی مرتب در بوق و کرنا میکنن که اهل سنت در فضیلت خلفاشون هیچ حدیث صحیحی ندارن. سوالتون رو میتونید در پست جدیدی بزارید تا اونجا بحث بشه.

    اما درمورد اینکه خاستید چندتا از روایات دیگه رو بزارم:

    حَدَّثَنِي عَمْرُو بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ بُكَيْرٍ النَّاقِدُ أَبُو عُثْمَانَ، نا عِيسَى بْنُ يُونُسَ بْنِ أَبِي إِسْحَاقَ، حَدَّثَنِي ابْنُ دِرْهَمٍ، سَمِعْتُ الشَّعْبِيَّ، يَقُولُ: حَدَّثَنِي أَبُو جُحَيْفَةَ أَنَّهُ سَمِعَ عَلِيًّا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ يَقُولُ: «أَلَا أُخْبِرُكُمْ بِخَيْرِ هَذِهِ الْأُمَّةِ بَعْدَ نَبِيِّهَا صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَبُو بَكْرٍ وَعُمَرُ»

    حَدَّثَنِي أَبِي، نا سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنْ عَبْدِ خَيْرٍ، عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ: «خَيْرُ هَذِهِ الْأُمَّةِ بَعْدَ نَبِيِّهَا صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَبُو بَكْرٍ وَعُمَرُ»

    حَدَّثَنِي عُثْمَانُ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، نا هُشَيْمٌ، أَنَا حُصَيْنٌ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مُرَّةَ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سَلَمَةَ، عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَنَّهُ خَطَبَ فَقَالَ: «إِنَّ خَيْرَ هَذِهِ الْأُمَّةِ بَعْدَ نَبِيِّهَا صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَبُو بَكْرٍ وَمِنْ بَعْدِ أَبِي بَكْرٍ عُمَرُ وَلَوْ شِئْتُ أَنْ أُسَمِّيَ الثَّالِثَ لَسَمَّيْتُهُ»

    حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ قَالَ: حَدَّثَنِي أَبِي، قثنا أَبُو مُعَاوِيَةَ قثنا هَارُونُ بْنُ سَلْمَانَ، عَنْ عَمْرِو بْنِ حُرَيْثٍ قَالَ: سَمِعْتُ عَلِيًّا يَقُولُ: خَيْرُ هَذِهِ الْأُمَّةِ بَعْدَ نَبِيِّهَا أَبُو بَكْرٍ وَعُمَرُ، وَلَوْ شِئْتُ أَنْ أُسَمِّيَ الثَّالِثَ.

    #9709

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    و من هم یادم هست که گفته شده بود یا ایراد سندی دارد یا ایراد دلالی.

    تناقض موجو یک ایراد دلالی به محتوای این حدیث وارد میکند. ایراد که می دانید چیست؟

    فردی دو نفر را برتر از خود می داند. همان فرد آن دو نفر را دارای صفات رذیله ای می داند.

    نتیجه چیست؟

    یا آن فرد اشتباه کرده. که باید ثابت شود در مدح اشتباه کرده یا در قدح.

    یا آن فرد خودش دارای آن صفات رذیله مذکور بوده و طبق آنچه که نوشتیم که برتری در صفات منفی یعنی آلوده بودن بیشتر، نتیجه می آید آن دو نفر در صفات رذیله نسبت به او رذل تر و پست تر باشند تا از آن فرد برتر باشند.

    #9710

    حقيقت جو
    کاربر
    من هم یادمه که هیچ حرفی از دلالت نبود و فقط گفته بودن یک روایت که از نظر سندی ذره ای اشکال نداشته باشه.

    شما اگه برای خودتون سواله گفتم پست جدید باز کنید تا اونجا جواب داده بشه.

    #9711

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سند و دلالت.

    یادتان هست روایتی را بررسی کردند که عمر به خانه های بهشتیان حسادت می کرد. البته دقیقش یادم نیست. ولی تقریبا مضمومنش این بود.

    یا مثلا رواتی که گفته بود صدیق برتر از شهید است. اینها را از نظر دلالی بررسی کردند. یادتان هست؟

    .

    برای اینکه بتوانم دقیق بگویم باید چند روزی وقت بگذارم و فایلها را نگاه کنم و بگویم در چه تاریخی کدام احادیث را بررسی کردند.

    .

    احتمالا نیمه دوم شهریور وقتم اجازه دهد و بتوانم آدرس بگذارم.

    #9715

    حقيقت جو
    کاربر
    من این روایات رو ندیدم نمیدونم جریانش چی بوده اون چیزی که من از ابوالقاسمی در شبکه ولایت دیدم همین بود که گفتم.

    بهرحال فرقی نمیکنه وقتی یک روایت متواتر شد یعنی بالاترین درجه صحت رو داراست یعنی حتی از احادیث صحیح آحاد هم بالاتره پس این روایت جواب روافضه که ادعا میکردن حتی یک روایت صحیح در مورد فضیلت خلفا وجود نداره.

    حالا اینکه این روایت متواتر چطور با روایات دیگه مثل روایت مسلم قابل جمعه یک سوال و مساله جداگانست و هیچ تاثیری در صحت و اعتبار این روایت نداره که میشه در جای خودش بهش جواب داده بشه.

    بنظرم به اندازه کافی جواب علمی به شما دادم بقیش دیگه لجبازی و تعصب و حرفای دور از علمه.

    برای آخرین بار میگم اگر خواستید سوالتون رو در پست جدید بپرسید تا جوابش داده بشه.

    والسلام

    #9718

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    دوست عزیز لجاجت کدومه.

    میگم که دلالت حدیث زیر سواله. چرا چون نقضش موجود است. ولو اینکه روایت اولی متواتر باشد.

    ضمن اینکه جمع روایات دیگر ناقض غرض این روایت است.

    بعد نوشتم که بحث سند یک چیز است. بحث دلالت چیز دیگر. مثلا روایتی سند صحیح دارد اما با قرآن نمی خواند. چه می کنند؟ اگر رد نکنند قطعا قبول هم نمی کنند. چرا؟ چون دلالت بر مخالفت با قرآن دارد.

    حالا حکایت همین روایت است. با احادیث دیگر در تضاد است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 41)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.