این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط هابیل در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2052شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2059
سلام
ابتدا بگویم که چرا خبری از mmshoar نیست؟! زمانی که هیچ کس نبود او هی می پرید وسط مطلب الان هم دیگر اصلا نمیاید؟!
هابیل ممنون از جوابت. اون طرف پسر خاله من بوده و پاهش مشکل مادر زادی داشته و می بایست به پاهاش از بیرون چیزهایی مانند عصا وصل می کردند تا بتونه روی پاهاش بایسته. ولی اون تو کودکی بردنش مشهد و الان که بزرگ شده هیچ مشکلی در راه رفتن و پاهاش وجود نداره. پس تلقین و احساسات نیست.
در مورد آمپول سرما خوردگی اگر فرض کنیم که شما درست می گویی در مورد قرص سرما خوردگی چی؟ بعد از خوردن اون هم طرف اشتباهی فکر می کنه که اون قرص تاثیر داشته؟ حرف زیاد جالبی نیست.
اگه بخواهیم همه چیز رو تلقین بگیریم که نمیشه. طرف مادر زادی پاهاش مریض بوده با تلقین خوب شده؟!
در مورد پرستش خدا و اجر اخروی مگه ما هرچی از خدا بخوایم برا اجر اخروی می خوایم؟ مثلا شما تا حالا از خدا برا خودت پول نخواستی؟
ببین مگه برای خود خواستن بده؟ اونجا هم میرن مثلا برای خودشون سلامتی یا پول یا کمک برای کارهای خوب می خوان. این مگه بده؟
اینکه گفتی بی احترامی به صاحب قبره اونوقت یعنی زمان پیامبر چیزی خواستن از ایشون بی احترامی به ایشون بود؟
اما من تو مطلب قبلی یه چند تا سوال پرسیدم جوابشو ندادی. بازم برات میگم :
من از مطالب شما اینطوری برداشت می کنم که اگه امامی که میرن پیشش زنده بود هیچ مشکلی وجود نداشت. درسته؟
و یا اینکه اگر اون طرف حرفهای منو بشنوه دیگه هیچ مشکلی وجود نداره. درسته؟ و یا اینکه من حرفهای اونو بشنوم هیچ مشکلی وجود نداره. درسته؟
در مورد نسخه طبیعی هم عرض کنم که شما فرض کنید خدای نکرده خیلی شدید بیمار شدید ولی پیش دکتر نرفتید. یعنی پرسش و پاسخ و نسخه طبیعی و … هم وجود نداره. و نشستید و از خدا شفا خواستید اونوقت این کار شما مشکل داره؟ چون میگید اگه نسخه و سوال و جواب نباشه و … مشکل داره؟
بازم از جواب دادنت ممنونم.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2061سلام سولماز
امام اگر زنده باشه ودکتری هم بداند ووقتی سوال کنی جواب بده وبرعکس اگر اون ازت سوال بپرسه وتو بشنوی وجواب بدی هیچ اشکالی نداره برین پیشش
پیش دکتر نرفتن عمدی یعنی پایمال کردن حق النفس ،خودکشی و آسیب به خود رساندن
زمان ماها با زمان پیامبری مثل ابراهیم فرق داره اون زمان ها که دکتر نبوده که اگه ابراهیم مریض بشه دکتر بره
دکتر نبوده بنابراین شفای خودش را بارعایت دستورات بهداشتی از خدا خواسته است یعنی از تمام امکانات بهداشتی ودرمانی آن زمان استفاده کرده وبعدبا دعا از خدا خواسته با استفاده ازاون امکانت او را شفا عنایت کنه
در زمان ما هم باید از امکانات درمانی استفاده کرده و برای اثر کردن این امکانات به در گاه خدا دعا کنیم که شفامون بده
دکتر در مورد بیماری ها اولی الامر وصاحب نظر وتخصص است وخداخودش گفته از اولی الامر (در موردامری که در آن اولی وصاحب شایستگی وتخصص است )اطاعت کنید
مقتضیات زمانی آیه ی ذیل را در نظر بگیر
وَإِذَا جَاءَهُمْ أَمْرٌ مِنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعُوا بِهِ وَلَوْ رَدُّوهُ إِلَى الرَّسُولِ وَإِلَى أُولِي الْأَمْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ الَّذِينَ يسْتَنْبِطُونَهُ مِنْهُمْ (النساء/83)
و چون کاری درباره ی ايمني يا ترس (مانند سلامت و بیماری وغیره)به آنان برسد انتشارش دهند ولی اگر آن را به پيامبر واولی الامر خودسپرده بودند قطعا از ميان آنان ( مثل دکتر ها)کسانياند که [ميتوانند درست و نادرست] آن را دريابند وتشخیص دهند!
يا أَيهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ
اي کساني که ايمان آوردهايد خدا را اطاعت کنيد و پيامبر و وبرتران امر (مربوط به خود)را [نيز] اطاعت کنيد.
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
خانم سولماز سلام
مگر زید بن ارقم را شما معنبر نمی دونید. مگر نمی دونید که صحیح مسلم خواهر قرآن است نزد ما اهل سنت.
و در ادامه صحابه مانند زید بن ارقم سخنی بجر سخن پیامبر به میان نمی آورند.
و یک سوال جنابعالی که جایی mmshoar این رو نوشته بود تو سایت من دیگه پیداش نکردم:
اینکه اگر منظور خدا همسران رسول خدا بوده چرا زنان رو با ضمیر کم خطاب کرده؟ مگر خدا زبان عربی رو مسلط نبوده یا اینکه کسی دیگه هم تو این ایه منظرو هست مانند ال عباس یا ال علی یا ال عمر یا اصلاً ممکن نیست از صحابه تو این ایه باشند.