این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط هابیل در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1249بنام خدا
با سلامنخست یک سوال
شیعه هایی که به زیارت قبور ومرقد ائمه می روند چه اهدافی دارند؟1- برای روا شدن حاجت است مثل بچه دار شدن وشفا یافتن ورفع فقر مالی
2- برای گریه کردن !
3- برای عرض سلام وارادتفعلا ما با دو مورد آخر کاری نداریم اما مورد اول را بررسی می کنیم
1-برای شفایافتن از بیماری!
در سوره شعرا آمده است که حضرت ابراهیم شفای خود را کار خدا می داند ونه غیر
وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يشْفِينِ(الشعراء/80) و چون بيمار شوم او مرا شفا می بخشد با توجه به آیه بالا راز ونیاز برای شفاخواستن از غیر خدا شریک گرفتن آشکار استبرای بچه دار شدن و رفع فقرمالی؟
جواب این مورد هم در آیات ریر پیداست آنجا که ذکریا و ابراهیم در سن پیری با در خواست و راز ونیاز با خدا دارای فرزند می شود > (وَزَكَرِيَّا إِذْ نَادَىٰ رَبَّهُ رَبِّ لَا تَذَرْنِي فَرْدًا وَأَنتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ ﴿٨٩﴾ فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَوَهَبْنَا لَهُ يَحْيَىٰ)
و زکريا را [ياد کن] هنگامي که پروردگار خود را خواند پروردگارا مرا تنها مگذار و تو بهترين ارث برندگاني پس [دعاي] او را اجابت نموديم و يحيي را بدو بخشيديمالْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي وَهَبَ لِي عَلَى الْكِبَرِ إِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَاقَ إِنَّ رَبِّي لَسَمِيعُ الدُّعَاءِ (الإبراهيم/39)
سپاس خداي را که با وجود سالخوردگي اسماعيل و اسحاق را به من بخشيد به راستي پروردگار من شنونده دعاست
بنابراین در خواست وراز ونیاز برای بچه دار شدن در برابر غیر خدا باز شرک مسلم استبرای تکاثر(زیادشدن بچه ومال و….)!
در اینجا پاسخ به زیارتگران قبرها کاملا آشکار وکوبنده است
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
أَلْهَاكُمُ التَّكَاثُرُ ﴿١﴾ حَتَّىٰ زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ ﴿٢﴾ كَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ ﴿٣﴾ ثُمَّ كَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ ﴿٤﴾ كَلَّا لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْيَقِينِ ﴿٥﴾ لَتَرَوُنَّ الْجَحِيمَ ﴿٦﴾ ثُمَّ لَتَرَوُنَّهَا عَيْنَ الْيَقِينِ ﴿٧﴾ ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ ﴿٨﴾توضیح اینکه کلمه ی تکاثر(زیاد خواهی) تنها دو بار در قرآن بکار رفته یکی در سوره بالا ودیگری در سوره حدید 20 که پیش از اموال واولاد! بکار رفته است:
اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَياةُ الدُّنْيا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِينَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَينَكُمْ وَتَكَاثُرٌ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ….(الحديد/20)
بدانيد که زندگي دنيا در حقيقت بازي و سرگرمي و آرايش و فخرفروشي شما به يکديگر و تکاثر در اموال و فرزندان استشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2017شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2021خانم سولماز عزیز:
با سلام
خداوند در قرآن فرموده است:
"مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ" بخشی از آیه 255 سوره بقره.
خدا به هرکسی که بخواهد اجازه می دهد شفاعت کند و با این قضایا باید متوجه باشید که خداوند به دکترها اجازه داده است ولی به ائمه شیعیان این اجازه را نداده است.
این مسأله ساده ای می باشد خداوند وست نداشته به خاندان امامت اجازه شفاعت بدهد از نظر شما ایرادی دارد؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2022خانم سولماز عزیز:
با سلام
احتراماً، من مطلبی را به نقل از صحیح مسلم از زید بن ارقم نقل قول کردم، مبنی بر اینکه زنان چون طلاق می گیرند جزء اهل بیت محسوب نمی شوند.
ظاهراً این پاسخ (پاسخ علمی به اشکل سوال کننده) از نظر مدیران محترم سایت قانون شکنی به حسای آمده و به همین دلیل دسترسی برای پاسخ دادن را قطع نموده اند.
به همین دلیل من نیز تصمیم گرفتم به جهت اینکه بتوانم از دیگر مباحث استفاه کنم و علم دیگران بهره مند بمانم تصمیم گرفتم تا دیگر به بحث علمی نپردازم.
در ضمن اینجا یک فروم است و هر کسی می تواند جواب هر کسی را که می داند بدهد.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2023جناب mmshoar عزیز!
قصد بنده مسخره و خنده نیست.
در ضمن مخاطب بنده نویسنده مطلب بوده نه شما. در ضمن اگر می توانید به مطلب جواب درست دهید اگرنه سکوت کنید.
راستی چرا در مطلب اهل بیت کلید پاسخ حذف شده؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2024سلام
یعنی شما می خواهید بگویید که در صحیح مسلم حدیثی است که می گوید همسر انسان از اهل بیتش نیست؟؟؟
در مورد اینکه اینجا یک فروم است. به نظر می رسد که اینجا فقط شما و من باشیم!!! چون حتی یک نفر دیگر هم هیچ مطلبی نمی نویسد!!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2025با سلامبله در صحیح مسلم حدیثی است که می گوید همسر انسان از اهل بیتش نیست.آدرس این حدیث:مسلم در جلد 7 صحیح خود صفحه 123، این مطلب را به نقل از زید بن ارقم آورده استدر مورد نظر شما نیز نظر خاصی ندارم.ولی تعداد زیادی هستند از جمله فردی به نام محمد باقر سجودی که مطلب می نویسید!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2026سلام
میشه لطف کنید و متن اون حدیث رو هم برام بیارید. خیلی عجیبه که این حدیث در صحیح مسلم باشه. چون صحیح مسلم کتاب صحیحی هست. اونوقت چطور یک حدیثی که مخالف عقله توش هست؟
در مورد دیگران چه عرض کنم. فعلا که بنده و شاییم!!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2028سلام خانم سولماز گرامی:امیدوارم جوابم برای شما قابل رویت باشد.همسران پیامبر به روایت زید بن ارقم در جلد 7 صحیح مسلم صفحه 123 جزء اهل بیت به حساب نمی آیند:زنان پیامبر، اهل بیت نیستند. زیرا زن طلاق می گیرد و بعد از مرگ شوهر اول می شود اهل بیت مرد دیگری.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2036سلام سولماز
اون شخص بیمار باید پیش دکتر بره چون اون دکتر اسباب ووسیله ی طبیعی ومادی شفای آن فرد است
وخدا وند هم اجرای قوانین مادی وطبیعی را به وسایل طبیعی ومادی تفویض نموده
اما ائمه که دیگر در جهان ماده وطبیعت وجود ندارند که اجرا کننده ی فرمان خدا برای ما باشند
دکتر از شما دردت را می پرسد وتو می شنوی که چه می گوید پس جواب می دهی
دکتر براساس جواب قبلی شما سوال بعدی را می پرسد وشما باز شنیده وجواب می دهی وبعد دکتر با استفاده ازپاسخ های شما ومعاینه دارویی مادی و طبیعی برای تو در نسخه ای می نویسد وتو آن نسخه را از دست او گرفته ودستورات دارویی او را شنیده ومی روی از دارو خانه گرفته وبا خوردن یک وسیله ی مادی وقابل رویت بنام دارو خوب می شوی
آنانی که به آرامگاه ائمه می روند آیاائمه زنده هستند که با آنها سوال وجواب کرده وبراساس پاسخهای بیماران مراجعه کننده نسخه ای مادی وطبیعی بنویسند
در ضمن اول دکتر از شما می پرسد مشکلت چیست؟ وشما صدای او را شنیده وجواب می دهی واو با تجزیه وتحلیل این جواب سوالات بعدی را می پرسد
اما آیا ایمه می پرسند که فلانی برای شفای چه دردی نزدجسد من آمده ای؟
آیا با شخصی که مرده ومثل سنگ مزارش کوچکترین واکنشی یا حرکتی ندارد می توان سوال وجواب کرد به قول قرآن
قَالَ هَلْ يسْمَعُونَكُمْ إِذْ تَدْعُونَ(الشعراء/72)
گفت آيا وقتي دعا ميکنيد از شما ميشنوندأَوْ ينْفَعُونَكُمْ أَوْ يضُرُّونَ(الشعراء/73)
يا به شما سود يا زيان ميرسانندأَمْوَاتٌ غَيرُ أَحْياءٍ وَمَا يشْعُرُونَ أَيانَ يبْعَثُونَ(النحل/21)
مردگانند نه زندگان و نميدانند کي برانگيخته خواهند شدپس در خواست از مردگان در قبر چه فرقی با در خواست از بتان سنگی تراشیده شده ی دوران جاهلیت دارد؟
در ضمن سولماز عزیز به آیه ی زیر خوب نگاه کن که هیچ فرقی را بین مرگ پیغمبر ودیگر افرادبشر نمی گذارد که مثلا تو ای پیغمبر بعد از مرگت حرفها را برخلاف دیگر مردگان شنیده واجابت می کنی
إِنَّكَ مَيتٌ وَإِنَّهُمْ مَيتُونَ(الزمر/30)
قطعا تو خواهي مرد و آنان [نيز] خواهند مرد (مردنت مثل بشر های دیگر است)خلاصه اینکه اگر ائمه با شما مثل یک دکتر سوال وجواب کرده وبر اساس پاسخهای شما ومعاینه وشواهد آزمایشگاهی برایتان نسخه ای طبیعی وواقعی نوشتند شما به زیارت قبرشان بروید که در این صورت از دکتر ها ی فعلی بهترند!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2039سلام کاربر محرتم سولماز
من خیلی مطلع نیستم
ولی به نظرم قرآن برای مسایل معنوی باشه.
یعنی درست مثل عرفا کی می گویند قرآن کتاب قانون اساسی است برای این دنیا و البته این رو من اضافه می کنم برای کارهای معنوی این دنیا و نه کارهای روزمره.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2040سلام. ببینید آقای mmshoar اگر این حدیث هم وجود داشته باشد حتما سندش درست نیست. چون امکان ندارد همسر فردی از اهل بیتش نباشد. در ضمن شاید این نظر آقای زید ابن ارقم باشد ولی مهم این است که بدانیم نظر خدا و پیامبر چیست. که خود خداوند در ابتدای آیه آنها را مشخص نموده است.
راستی چرا در جلوی موضوع آیه انما یرید الله … عکس قفل انداخته و مطلب نوشته نمی شه؟؟؟!!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2041سلام کاربر محترم احمد88
اگر خیلی مطلع نیستید اجازه دهید با اطلاع ها جواب دهند. یعنی چی قرآن برای مسائل معنوی هست؟! این حرف شما با خود قرآن که میگه همه چیز در قرآن هست مخالفه. در ضمن مگه این امکان داره که خدا یک کتابی برای بشر بفرسته و فقط جنبه معنوی رو درش بنویسه؟ بقیه دوستان نظرشون در مورد این حرف احمد چیه؟ به نظر من که اشتباهه.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2043سلام هابیل
من از مطالب شما اینطوری برداشت می کنم که اگه امامی که میرن پیشش زنده بود هیچ مشکلی وجود نداشت. درسته؟
و یا اینکه اگر اون طرف حرفهای منو بشنوه دیگه هیچ مشکلی وجود نداره. درسته؟ و یا اینکه من حرفهای اونو بشنوم هیچ مشکلی وجود نداره. درسته؟
در مورد آیه فوت کردن پیامبر شاید حق با شما باشه ولی حتما این آیه رو که میگه تو هم بشری مثل اونا الا اینکه به تو وحی میشه. ببینید الا اینکه به تو وحی میشه خیلی فرق می کنه با کسی که وحی نمی شه.
در مورد نسخه طبیعی هم عرض کنم که شما فرض کنید خدای نکرده خیلی شدید بیمار شدید ولی پیش دکتر نرفتید. یعنی پرسش و پاسخ و نسخه طبیعی و … هم وجود نداره. و نشستید و از خدا شفا خواستید اونوقت این کار شما مشکل داره؟ چون میگید اگه نسخه و سوال و جواب نباشه و … مشکل داره؟
یا اینکه مثلا من خودم یک نفر رو میشناسم که بیماری مادر زادی داشت و رفت مشهد و از امام رضا شفا خواست و اون هم بهش داد. و الان از اون بیماری اثری وجود نداره.
ببینید اینها یک سری سوالات هستش که تو ذهن من خیلی وقته هست و منو اذیت می کنه و باید براشون جوابی پیدا کنم که تا به این لحظه هیچ جوابی براشون ندیدم.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2047سلام سولماز
اینکه گفته ای فلانی رفت مشهد از امام رضا شفا خواست وخوب شد دلیل بر مشروعیت ومجوز خدایی این عمل وزیارت نمی شود طرف بدنبال شفای شخصی خودش بوده نه خداپرستی در ضمن نام بیماری مادر زادی طرف چه بیماری بوده است که امام رضا آن را شفا داده
از کجا معلوم این شفا در اثر تلقین رخ نداده باشد
– به نظر اینجانب بحثی که شما مطرح نموده اید نتیجه ی تلقینات وذهنیت های قبلی و احساسات پیشین آن فرد زیارت رفته است نه واقعیات مستند و معقول
مثالی می زنم همه می دانیم که آمپول پنی سیلین روی سرما خوردگی از نظر علمی هیچ گونه تاثیری ندارد ولی بعضی افراد بی سواد وعوام با ذهنیت وتلقین به خود احساس می کنند با زدن این آمپول خوب می شوند بنابراین به دکتر خود اصرار می کنند که برایشان بنویسند وبا قاطعییت هم می گویند که تا آمپول را نزنم خوب نمی شوم! غافل از اینکه سرما خوردگی بعد از چند روز وطی کردن دوره ی خود ، خود به خود خوب می شود و فرد نادان فکر می کرده این در اثر آن آمپول پنی سیلین بوده که زده است
قضییه ای که شما اشاره کرده اید دقیقا از این دست است فردی نادانی که به زیارت می رود با تمرکز مذهبی وذهنیات اجتماعی واحساسی پیشین که به زیارت می رود فکر می کند که آن مکان بر روی آن تاثیر گذاشته شفا می یابد در صورتیکه اساسا از نظر عقلی وتفکر هیچ ارتباطی بین آن مکان وبهبودی وجود ندارد این فقط یک ذهنیت عوامانه وتلقینی رایج از اجتماع ماست
من هم افراد بی بضاعتی را می شناسم که چون پول مشهد رفتن نداشته اند به نیت حاجت خود پارچه ی سبزی را به شاخه ی درختی بسته و وبا تلقین به خود شفا یافته اند
اگر مطالعه ی کافی داشته باشی خودت پی می بری که بسیاری از مشکلات جسمی ما با تلقین ایجاد وبا تلقین رفع می شوند انسان اراده کند وتصمیم بگیرد سالم می شود تلقین شود مریض می شود ربط قاطعی هم به زیارت رفتن یا نرفتن ندارد بلکه این ذهنیت ما وپیشداوریهای ماست که در شفا وبیماریهای ما شریک شده اند
مثال دیگر
زیارتگاهی درشهر لورد فرانسه هست که می گویند هزاران نفر از زایرین خود را شفا داده است خیلی بیشتر از شفا یافتگان حرم امام رضا!
در صورتی که آنها در مذهب شیعه کافر محسوب می شوند چون سه خدایی هستند
آیا آن زیارتگاه آنان امام معصوم داردکه شفا دهد؟
واین شهر زادگاه دختری بنام برنادت است که معصوم هم نبوده وگفته که مریم مقدس را دیده وبا او حرف زده ودختر هم در سن 35 سالگی در اثر سل مرده است:
http://www.paysdefrance.blogfa.com/post-55.aspx
برنادت سوبيرو بانوي مقدس شهر لورد( Lourdes ) فرانسه است كه در سال 1844 ميلادي در اين شهرديده به جهان گشود و در چهارده سالگي 18 مرتبه مريم مقدس را رويت كرد و به دستور بانو ، چشمه آب شفا بخشي جاري كرد كه تا به امروز هزاران هزار بيمار لاعلاج و صعب العلاج را شفا داده است .
همانطوریکه در بالا هم گفتم تمام این شفا یافتن ها در اثر تمرکز ذهنی وتجمع قدرت روحی در اثر اعتقاد قلبی( خواه درست خواه غیر منطقی) است
این شفاها ربط پایدار وثابت شده ای به آن زیارتگاه ها ندارد چون اگر شفا یافتن مربوط به حضور در کنارخود قبر وزیارتگاه می بود تمام افرادی که به زیارت می رفتند بایست بدون استثناء شفاء می یافتند!
اما این شفا یافتن ها دلیل بر خداپسندانه بودن ذات این اعمال انسانها نمی شود اینها یی که به زیارت می روند برای رسیدن به منافع شخصی دنیوی خود (شفای جسمی یا منافع مادی ) می روند نه برای پرستش خداوند واجر اخروی
بنابراین قبول کن که این اعمال وزیارات اصلا ربطی به پرستش خداوند جهان آفرین ودین وایمان واسلام وقرآن ندارد
این گونه زیارتها مثل تجارت ومعاملات شخصی است و فقط برای رسیدن به منفعتهای دنیوی انجام می شود ومشروعیت دینی ودلیل قرآنی ندارد
از طرفی خدا گفته
وَمَنْ يرِدْ ثَوَابَ الدُّنْيا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَنْ يرِدْ ثَوَابَ الْآخِرَةِ نُؤْتِهِ مِنْهَا وَسَنَجْزِي الشَّاكِرِينَ(آل عمران/145)
و هر که پاداش اين دنيا را بخواهد به او از آن ميدهيم و هر که پاداش آن سراي را بخواهد از آن به او ميدهيم و به زودي سپاسگزاران را پاداش خواهيم دادپس آنانی که برای رسیدن به حاجات ومتاع قلیل دنیوی خودبه زیارت می روند یا پارچه به درخت می بندندپاداش وحاجت دنیوی خود راممکن است که بگیرند اما پاداش اوخروی نمی گیرند چون برای خدا نرفته اند برای خود رفته اند ! دنبال معامله ی خود بوده اند!
ودر جای دیگر راه وچاه را نشان داده و انسان را در انتخاب آزاد گذاشته
وَهَدَينَاهُ النَّجْدَينِ(البلد/10)
و هر دو راه [خير و شر] را بدو نموديم
که راه دنیا و آخرت را خود انتخاب کنداز طرفی دیگرخداوند بی نیاز از مردمان است وبرآورده شدن نیازهای دیگران ذره ای از مقام او نمی کاهد
وَمَنْ جَاهَدَ فَإِنَّمَا يجَاهِدُ لِنَفْسِهِ إِنَّ اللَّهَ لَغَنِي عَنِ الْعَالَمِينَ(العنکبوت/6)
و هر که بکوشد تنها براي خود ميکوشد زيرا خدا از جهانيان مسلما بينياز استبنا براین نتیجه می گیریم که به زیارت رفتن قبوریعنی به فکر منافع شخصی خود بودن
نه به فکر خدا پرستی بودن( دقت کنید که موضوع مهم وبحث ما هم در ارتباط با خداپرستی است)
وبه نظر اینجانب زیارت قبر ودرخواست منافع وحاجات شخصی از صاحب قبر داشتن غیر از مشکل شرعی داشتن نوعی بی احترامی به صاحب قبر است چرا او را پل رسیدن به منافع شخصی خودمان کرده ایم نه بخاطر عرض ارادت به زیارت صاحب قبر رفته ایم
پس صاحب قبر چیزی جز وسیله ای برای رسیدن به امور شخصی ودنیوی پنداشته نمی شود
زیارت حاجتمدارانه نه خدا پرستی است نه به فکر آخرت بودن ونه دلیل قرآنی دارد فقط منافع دنیوی شخصی را می خواهد بر آورد
اگر سوالی داشتی بگو ادامه دهم
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
سلام
دوست عزیز این سخنان شما کاملا درسته و من هم قبولش دارم چون در هر حال آیات قرآنه و شکی درش نیست. فقط یه مطلبی که خیلی وقته ذهن من رو به خودش مشغول کرده و اگه لطف کنید و جواب بدید ممنون میشم اینه که فرض کنید که الان خدای نکرده یک نفر مریض بشه. حالا اون یک نفر بره پیش دکتر یا نره؟
اگر بره اون وقت با این آیاتی که شما آوردی مخالف میشه اگر نره اونوقت به احتمال قوی از بین میره!
اگه شما لطف کنید و این مشکل من رو حل کنید خیلی از شما ممنون میشم.