Home › انجمن ها › گفتگوی ازاد › جواب به عبدالحسین پاسخ به شبهات ها وارده به صحابه
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط مــــبارز جــوان در 10 سال، 2 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8748شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8749شما اگر دنبال جواب بودید در همان آدرسی که داده اید جواب مختصری گرفته اید. اینجا یعنی جای دیگر؟ ربط این مبحث به سلام من به امام عصر علیه السلام چیست؟
اقا چون دشمن صحابه است میترسه بگه که همشان کافر بودن نــــــــعوذبلله چون طبق ایات قران کافر میشود)پس با زیرکی میگوید بعضی ازصحابه کافر بودن
این نوشته رفیق شماست. ایرادش را درست کنید. به من چه.
شما علم غیب دارید که طرف بر اسلام مرده؟ اگر ثابت شود که طرف در زمان نبی مسلمان نبوده آن وقت این صحابی هم میشود؟ مثلا گوینده حسبنا کتاب الله. لیهجر.
وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسَانٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي تَحْتَهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ.
ابدا در این ایه به بهشت برمی گردد یا رضایت؟ دقت کنید من منکر رضایت نیستم. بحث روی دوام رضایت است و افراد مشمول آن. کسی که به رسول خدا دروغ می بندد یا او را منکر می شود، مورد رضایت واقع می شود؟
برای ابوبکر چه حکمی صادر میکنید؟ من به همان راضی هستم.
آیه رو نوشتم که فرموده نفاق در اصحاب موج می زند
مهاجر یا انصار نوشتم؟ چائیدی.
ته سواد. السابقون الاولون من المهاجرین و الانصار…….. . این من که آورده یعنی همه صحابه را نمی گوید. اینکه سعی میکنید خود را نفهیم نشان دهید قابل تقدیر است. ولی همچنان سماور از شما زرنگتر است.
وَأَنفُسِهِمْ
بز کوهی این را می فهمد؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8750لایخلف المیعاد؟ یه جایی وعده کرده که یه چیزی را حفظ کند. داجن چی کارش کرد؟
یک نفر را بیاور که بگوید این ابدا برای رضایت است. آن ملعونی که گفت لیهجر، خدا از او راضی است؟ آن هم ابدی؟ پس خدا در قرآنش بر چه حسابی گفته که ما ینطق عن الهوی؟ هوینژوری گفته؟
اونجایی که گفته ابوبکر از مهاجرین است. از کجا میفهمی که مهاجر کیست؟ از همونجا معلومه که منافق در بین مهاجر هم هست.
خدا نمی دانست که آیات نجم را صادر کرده که ملعونی بگوید لیهجر و بعد ابدا در بهشت باشد؟
این آمنوا برای 100 توبه نبود. گفتی حواست جمع بود؟
یکی از همین امتحان داده ها بعد از 10 سال خدا داستانش را بیان میکند که ایمان نداشته. چرا بعد از 10 سال بیخیال یارو نشده؟ چون هنوزهم ایمان ندارد. بماند که هیچ دلیلی ندارید که بتوانید رضایت را دائمی کنید و افراد مورد نظرتان را هم در آن بگنجانید.
چی ثابت شد؟ دوام را ثابت کنید.
شما با کسی که به پیامبر دروغ ببندد دوستی؟ به او لیهجر بگوید دوستی؟ من نیستم.
کجای آیه آورده که انصار و اهل مدینه؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8751پسر خوب من مدعی شدم که صحابی همین چند نفر بوده اند؟ گفتم اینها هم بوده اند. این خیلی فرق می کند با حرف شما.بعد آیه رو پیدا نکردید؟ این ارتداد رو همان طوری که مدعی هستید ثابت کنید.
سوال را متوجه شدی؟ کدام آیه گفته رد صحابه کفر است؟ اینطوری باشد عباس عموی پیامبر و امیرالمومنین هر دو کافر هستند. فرایتمانی کاذبا آثما غادرا خائنا.
عزیزم می دانید که آیه همه را نگفته من هم همه را مدعی نشدم.
الان ابوبکر بهشتی است؟ دروغی که بر رسول بسته چه میشود؟ کاذبا آثما غادرا خائنا چه میشود؟ حکم ملعونی که گفت لیهجر؟ گفت حسبنا کتاب الله و منکر رسول شد؟ بهشت میرن؟ یعنی اینقدر آبگوشتیه؟
پراکنده گوی چیه؟ شما از ابوبکر را به دروغ اولین مسلم دانستید من هم جوابش را دادم. اسلام بی ایمانی مانند ابوبکر( اذ یقول ) به چه کار می آید؟ مهم قبول اسلام بوده که پیامبر پذیرفته.
ایاه تطیعون ام هی. فتنه اینجاست.
یک آیه بیاورید که بدون قید و شرط همه اصحاب را شامل مدعای شما کرده باشد.
من هم دقیقا همین را گفتم. قرآن صحابه را می ستاید اما کدام را؟ آن که لیهجر گفت؟ مثل بز بود؟ دروغ به رسول بست؟ خلاف ما انزل الله حکم کرد؟ یسارعون فی الکفر بود؟ سماعون للکذب بود؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8806با سلام.همین که رو به فحاشی آورده ای و به کتب اهل سنت توهین می کنی نشان دهنده ی این است که نمی توانی پاسخ بدهی .
و همین رفتار شما نشانه ی بطلان عقیده ی شما می باشد .
و اگر پاسخی می داشتی متوسل به توهین و فحاشی نمی شدی .
من قضاوت را به خوانندگان محترم واگذار می کنم .
و آن احادیثی که آوردی هیچ ربطی به خارج شدن افراد از دین ندارد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8808با سلام .اینکه گفته ای (شما اگر دنبال جواب بودید در همان آدرسی که داده اید جواب مختصری گرفته اید.)
برادرم چرا در روز روشن دروغ می گویی ؟؟؟
اگر پاسخ داده بودی کپی می کردی و می گذاشتی .
اینکه گفته ای (ابدا در این ایه به بهشت برمی گردد یا رضایت؟)
آقای ناقص العقل بز کوهی ، یعنی اینکه خداوند در ایه 100 سوره توبه گفته است که بهشت تا ابد پا برجاست ؟؟!!!!
و همین نشان دهنده ی این است که شما ها واقعا مصداق ایه 7 سوره ال عمران می باشید .
اینکه گفته ای (بحث روی دوام رضایت است و افراد مشمول آن.)
آقای ناقص العقل بز کوهی ، دوام را که چندین بار برایت توضیح دادم .
وقتی که خداوند می گوید انها را داخل بهشت می کنم تا ابد یعنی دوام رضایت .
و افراد مشمول آن هم که مشخص است مهاجرین و انصار .
شیر فهم شدی ؟؟!!!
یا میخواهی بیشتر خودت را به دست خودت رسوا کنی و ناقص العقل بودن خودت را برای خوانندگان هویدا کنی .
اینکه گفته ای (این من که آورده یعنی همه صحابه را نمی گوید.)
برادرم پس با این استدلال شما خداوند در ایه 30 سوره حج می فرماید (فَاجْتَنِبُوا الرِّجْسَ مِنَ الْأَوْثَانِ ) پس بعضی از بت ها را شامل می شود ؟؟
و همه ی بتها را نمی گوید ؟؟
و این هم از معجزات قران است که خودش ، خودش را تفسیر می کند و شما را رسوا می کند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8809اینکه گفته ای (لایخلف المیعاد؟ یه جایی وعده کرده که یه چیزی را حفظ کند. داجن چی کارش کرد؟)از همین نحوه ی پاسخ دادن مشخص می شود که شما قران را قبول نداری و خدا را قبول نداری و قدرت خداوند را قبول نداری .
و همین نحوه ی پاسخ دادن نشانه بطلان عقیده ی شما می باشد .
من قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنم .
اینکه گفته ای (یک نفر را بیاور که بگوید این ابدا برای رضایت است.)
آقای ناقص العقل بز کوهی ، چون ناقص العقل هستی متوجه نمی شوی که خداوند در ایه 100 سوره توبه وعده بهشت به آنها داده است یوم الابد .
اینکه گفته ای (اونجایی که گفته ابوبکر از مهاجرین است. از کجا میفهمی که مهاجر کیست؟)
آقای ناقص العقل بز کوهی ، از همان جایی که پیامبر 20 سال آنها را در کنار خودش نگه داشت و یار غار او بود و با جان و مال خود در خدمت پیامبر بودند و مال و اموال خود در مکه گذاشتند و مهاجرت کردند .
اینکه گفته ای (یکی از همین امتحان داده ها بعد از 10 سال خدا داستانش را بیان میکند که ایمان نداشته. چرا بعد از 10 سال بیخیال یارو نشده؟)
برادرم وقتی خداوند بخواهد کسی را رسوا کند با گفتار خودش رسوا می کند .
با همین استدلالی که کرده ای پس مشخص می شود که اگر ابوبکر و عمر و عثمان هم ایمان نمی داشتند خداوند داستانشان را در قران بیان می کرد و پیامبر از آنها دوری می کرد .
اینکه گفته ای (چی ثابت شد؟ دوام را ثابت کنید. )
(وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي تَحْتَهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا)
کلمه ابدا در این ایه چه معنی می دهد ؟؟
آیا دوام رضایت نیست ؟؟
آیا خداوند به گفته ی شما وعده ی سر خرمن داده است ؟؟!!!
ما معتقد هستیم (إِنَّ اللَّـهَ لَا يُخْلِفُ الْمِيعَادَ)
و از خوانندگان هم می خواهم که شما فریب کاران را خوب بشناسند و نحوه فریب دادن شما را هم بشناسند .
و خدا را شکر می کنم که شما ها در این سایت می ایید و این شبهات و این فریب کاری ها را انجام می دهید تا من شما را رسوا کنم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8810با سلام . برادرم من چندین جا در این سایت جواب شما را داده ام از جمله در لینک : http://islamtxt.net/?q=content/forum/2213
از خوانندگان می خواهم حتما به این لینک مراجعه و مطالب را مطالعه و قضاوت کنند .
اولا : برادرم آقای عبدالحسین به این سلامی که در شماره ی 1 خود گذاشته ای و عقیده داری پاسخ بده و فرار نکن چون در هر کجا باشی این موضوع را مطرح می کنم .
اینکه گفته ای (ابتدا باید تعریفی از صحابه ارائه کنید. تعریفش چیست؟)
ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺹ ﺭﺍ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﺁﮔﺎﻫﺎﻧﻪ، ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺑﻌﺜﺘﺶ، ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﯿﺎﺗﺶ، ﻭ ﺑﺮ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻣﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ«]3[. ﺷﺮﺡ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻗﻮﻝ ﻣﺎ ﮐﻪ ﮔﻔﺘﯿﻢ: »ﻣَﻦ ﻟَﻘﯽ ﺍﻟﻨﺒﻲ« ﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺟﻨﺲ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺗﻌﺮﯾﻒ. »ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻣﻌﺎﺷﺮﺗﺶ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ: ﻣﺜﻞ ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ ﻭ ﻋﻤﺮ ﻭ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﻭ ﻋﻠﯽ، ﻭ ﮐﺴﺎﻥ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮐﻪ ﻫﻤﺮﺍﻫﯽ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺹ ﺭﺍ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ ﺩﺍﺧﻞ ﻣﯽﺷﻮﺩ«. ﯾﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻌﺎﺷﺮﺗﺶ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﺜﻞ: ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎﻥ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺹ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺿﻤﺎﻡ ﺑﻦ ﺛﻌﻠﺒﺔ ]ﻧﮕﺎ: ﺍﻹﺳﺘﯿﻌﺎﺏ )751 ,2(، ﺃﺳﺪﺍﻟﻐﺎﺑﺔ ),3 57([، ﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﺎﻟﮏ ﺑﻦ ﺣﻮﯾﺮﺙ ]ﻧﮕﺎ: ﺍﻹﺻﺎﺑﺔ )720-719 ,5([، ﻭ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺑﻦ ﺍﺑﯽﺍﻟﻌﺎﺹ ]ﻧﮕﺎ: ﺃﺳﺪﺍﻟﻐﺎﺑﺔ )579 ,3( ﻭﺍﻹﺻﺎﺑﺔ ),4 452-451([ ﻭ ﻭﺍﺋﻞ ﺑﻦ ﺣﺠﺮ ]ﻧﮕﺎ: ﺍﻹﺳﺘﯿﻌﺎﺏ )1563-1562 ,4( ﻭ ﺃﺳﺪﺍﻟﻐﺎﺑﺔ )435 ,5([
اینکه گفته ای (کدام آیه فرموده که رد صحابه به منزله کفر است؟)
برادرم اولا : هیچ آیه ای در قران وجود ندارد ، اما شما وقتی کسانی را که خداوند در ایه 100 سوره توبه به صراحت رضایت خود را از آنها اعلام داشته و وعده بهشت تا یوم الابد داده یعنی دوام رضایت خود را اعلام کرده با عقل ناقص خود زیر سوال می بری یعنی اینکه به عالم الغیب بودن خداوند اعتقاد نداری .
یعنی اینکه اعتقاد نداری که خداوند از گذشته و آینده افراد آگاهی دارد .
حالا خودت حکم خود را صادر کن . فاسق؟؟؟ ظالم ؟؟؟… ؟؟؟
اینکه گفته ای (و حتما دیدید که من حدیثی ننوشتم که الان حدیث می خواهید. آیه رو نوشتم که فرموده نفاق در اصحاب موج می زند.)
برادرم کدام ایه صحابه ی مهاجر و انصار را گفته در بینشان نفاق موج می زند ؟؟
بگذار تا درغگو و کذاب رسوا شود . و خوانندگان قضاوت کنند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8811اینکه گفته ای (آن رفیقتان از آیه همه اصحاب را در نظر داشت. خود آیه می فرماید که ” مِن ” این تخصیص است.)
برادرم اولا : چرا دروغ می گویی ؟؟
آیاتی که مهاجرین را به صراحت گفته مثل ایه 100 سوره توبه را مطرح کردم .
دوما : اگر کلمه من در ایه 100 سوره توبه استثنا است پس در ایه 30 سوره حج ایا خداوند فرموده که از پلیدی بعضی از بت ها اجتناب کنید ؟؟!! آیا بعضی را مستثنی کرده ؟؟ (فَاجْتَنِبُوا الرِّجْسَ مِنَ الْأَوْثَانِ )
اینکه گفته ای (آیه 21 هم همه را نمی گوید. وصفی آورده که حضرات کاننی اروی را شامل نمی شود.)
من از خوانندگان محترم می خواهم که ببینند وقتی این عالم شیعه نمی تواند پاسخ بدهد ، چطوری به مغلطه بازی رو آورده . ( ضمنا در پست اولیه اشتباها برادر مبارز جوان ایه 21 نوشته . )
و آیه 20 توبه را می گذارم :
(الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللَّـهِ ۚ وَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ)
اینکه گفته ای (هر دو آیه وعده دارند. اما آیا یکنفر از همین نفراتی که قرار است شامل آیه شوند، بلیط بهشت در دست دارند؟)
برادرم
(وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي تَحْتَهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا)
کلمه ابدا در این ایه چه معنی می دهد ؟؟
آیا دوام رضایت نیست ؟؟
آیا خداوند به گفته ی شما وعده ی سر خرمن داده است ؟؟!!!
ما معتقد هستیم (إِنَّ اللَّـهَ لَا يُخْلِفُ الْمِيعَادَ)
کور خوانده ای حواسم جمع است .
برای من این فریب کاری های شما شناخته شده است .
و از خوانندگان هم می خواهم که شما فریب کاران را خوب بشناسند و نحوه فریب دادن شما را هم بشناسند .
و خدا را شکر می کنم که شما ها در این سایت می ایید و این شبهات و این فریب کاری ها را انجام می دهید تا من شما را رسوا کنم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8812اینکه گفته ای (اگر یکی از اینها منافق شد به تصریح قرآن)
برادرم چرا به قران تهمت می زنی ؟؟ در کجای قران امده از مهاجرین منافق شدند ؟؟
و ایا خداوند که عالم الغیب است نمی دانست که ایه 100 سوره توبه را نازل کرد ؟؟
و شما با عقل ناقص خود بعد از 1400 سال می دانید ؟؟؟
اینکه گفته ای (اگر یکی از اینها مثلا رفت و مشرک شد،)
برادرم اولا : اگر با استدلال شما بخواهیم استناد کنیم همان کسانی که شما معتقد به عصمت آنها هستید زیر سوال می روند .
اینکه گفته ای (شما آمنوا اول را یادتان رفته. آیا ایمان شرط استمرار ندارد؟)
برادرم اگر ایمان نمی داشتند خداوند که عالم الغیب است ایه 100 سوره توبه را درباره شان نازل نمی کرد .
اینکه گفته ای (أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُون. این آیه چه می گوید؟ کجایش تضمین داده حالا که اعلام رضایت کردم دیگر امتحان نمی کنم؟)
برادرم خداوندی که از گذشته و آینده خبر دارد کسانی که چندین سال در مکه در کنار پیامبر بودند و با جان و مال خود از پیامبر دفاع کردند و تمام اموال خود را رها کرده و با پیامبر مهاجرت کردند امتحان خود را پس داده که خداوند ایه 100 سوره توبه را نازل کرد .
این شما هستید که چون عقل ناقص دارید متوجه نمی شوید که اگر ایمان نمی داشتند و امتحان پس نمی دادند خداوند که عالم الغیب است در ایه 100 توبه به صراحت رضایت خود را از آنها اعلام کرده و وعده ی بهشت داده یوم الابد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8813حکم ابوبکر و عمر و عثمان و علی و بقیه مهجرین و انصار را خداوند به صراحت در ایه 100 سوره توبه بیان کرده است که رضایت خود را از مهاجرین که ابوبکر و عمر و عثمان و علی جزو مهاجرین است و انصار اعلام کرده و وعده بهشت داده یوم الابد .
آیا خداوند که از گذشته و آینده افراد خبر دارد ، بگفته آنها از فاسق و ظالم و کافر اعلام رضایت کرده ؟؟!!
و به گفته ی آنها به ظالم و کافر و فاسق وعده ی بهشت یوم الابد داده ؟؟؟!!
آنها اگر به قران و به گفته ی خداوند اعتماد دارند که خداوند جواب آنها را در ایه 100 سوره توبه داده و ابوبکر و عمر و عثمان و علی جزو مهاجرین هستند .
و اگر به گفته ی عبدالله ابن سبا یهودی اعتقاد دارند که این موضوع را ادامه بدهند .
و چون هدف آنها این است که در کلام خدا خدشه وارد کنند باز هم خداوند جواب آنها را داده است .
(الَّذِينَ يَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّـهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا وَهُم بِالْآخِرَةِ كَافِرُونَ)
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : همانها که (مردم را) از راه خدا بازمیدارند، و (با القای شبهات) میخواهند آن را کج و معوج نشان دهند؛ و آنها به آخرت کافرند!»)
و همچنین بندگان مخلص خداوند چون به ایه 100 سوره توبه اعتماد دارند هم جواب آنها را داده اند .
با زبان زدن سگ به آب دریا ، اب دریا کثیف نمی شود .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8814حکم ابوبکر و عمر و عثمان و علی و بقیه مهجرین و انصار را خداوند به صراحت در ایه 100 سوره توبه بیان کرده است که رضایت خود را از مهاجرین که ابوبکر و عمر و عثمان و علی جزو مهاجرین است و انصار اعلام کرده و وعده بهشت داده یوم الابد .
آیا خداوند که از گذشته و آینده افراد خبر دارد ، بگفته آنها از فاسق و ظالم و کافر اعلام رضایت کرده ؟؟!!
و به گفته ی آنها به ظالم و کافر و فاسق وعده ی بهشت یوم الابد داده ؟؟؟!!
آنها اگر به قران و به گفته ی خداوند اعتماد دارند که خداوند جواب آنها را در ایه 100 سوره توبه داده و ابوبکر و عمر و عثمان و علی جزو مهاجرین هستند .
و اگر به گفته ی عبدالله ابن سبا یهودی اعتقاد دارند که این موضوع را ادامه بدهند .
و چون هدف آنها این است که در کلام خدا خدشه وارد کنند باز هم خداوند جواب آنها را داده است .
(الَّذِينَ يَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّـهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا وَهُم بِالْآخِرَةِ كَافِرُونَ)
(ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : همانها که (مردم را) از راه خدا بازمیدارند، و (با القای شبهات) میخواهند آن را کج و معوج نشان دهند؛ و آنها به آخرت کافرند!»)
و همچنین بندگان مخلص خداوند چون به ایه 100 سوره توبه اعتماد دارند هم جواب آنها را داده اند .
با زبان زدن سگ به آب دریا ، اب دریا کثیف نمی شود .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8829می بینم که به صفت عفیر داری متلبس میشوی!!!جناب ……….وفحاشی میکنی!!!
یه سلسله سند هم از ابا و اجداد نا محترم بیان بفرما تا بفهمیم همچین ادم هتاکی اختراع چه شخص یا اشخاصی!!!!!!!!!!هستند
این هم در جواب به تمام فحاشی هات که نمیخواستم جواب فحاشی هایت را بدهم
حالا خدا را شکر میکنم که الان فهمیدم خطاب به تو که میگفتم عرعرمیکنی اشتباه نمیکردم!!!!!!
شکاف دهان را کنترل کن وگرنه ………شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8834
تقدیم به شما از کتب نجستان؛عن عائشة رضي الله عنها قالت دخل أبو بكر وعندي جاريتان من جواري الأنصار تغنيان بما تقاولت الأنصار يوم بعاث قالت وليستا بمغنيتين فقال أبو بكر أمزامير الشيطان في بيت رسول الله صلى الله عليه وسلم وذلك في يوم عيد فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم يا أبا بكر إن لكل قوم عيدا وهذا عيدنا
پاسخ:هرچند با شما به صورت مودبانه و دور از جدل وفحش و اهانت؛بحث می کنیم؛ولی شما همیشه می خواهید از مدار خارج شده و ادب ابن سبایت را نشان بدی ایا این ادبی که ما شاهدش هستیم از جنابعالی متعلق به فرزندان علوی است یا سبائیاما در رابطه؛ حدیث که دادی به پیامبر ص دروغ بستی دیگر اگر لعن بحث کردن مثل ادم را بلد نیستید می توانید میدان را خالی کنید و به چاه جمکران پیش امام زمانتون تشریف ببریدتا شاهد بی ادب تان نباشیم؛در رابطه باحدیث توضیح ای مختصر می دهم تا نگوید جواب ندادشتن ؛اشعاری که در تعریف اسلام و مسلمین مجاهدین باشد جائز و پسندیده است و اسلام از مطلق آوازخوانی نهی نکرده بلکه از عشقی ناجائز که محرک الشهوت است و در حضور زنان اجنبی باشد منع کرده است. اعراب اکثراً گفتگوی خود را با نظم و هم قافیه ادا می کردند، مثل کتاب اشعار مثنوی و حافظ شیرازی و سعدی و خیام و ….. و خود پیامبر شاعری مشهور داشتند که با اشعار خود از اسلام و پیامبر دفاع می کردند حتی بر سر منبر رسول الله اشعار می خواندند، امروز هم مردم به شعر و شاعری فخر می کنند، مثل مدّاحان شما در مجالس روضه خوانی و عزاداری و شعر شاعران را از صدا و سیما منتشر می کنند و به آنها جائزه می دهند. فکر می کنم که حجه الاسلام از زمان انقلاب در غارهای رهبانیت به اعتکاف نشسته و چیزی ندیده و نشنیده و الان از خواب بیدار شده و بدون هیچ دلیلی قلم بدست گرفته و در مرحله اول چشمش به صحیح بخاری افتاده و خانة پیامبر را آن هم با حضور رسول خدا هدف گرفته است. ثانیا در همین حدیثی که نقل کرده اید آمده که دو دختر از دختران انصار در خانه عائشه اشعار جنگ بغاث را با آواز می خواندند ولی آنان خواننده نبودند.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8835
تقدیم به شما از کتب نجستان؛عن عائشة رضي الله عنها قالت دخل أبو بكر وعندي جاريتان من جواري الأنصار تغنيان بما تقاولت الأنصار يوم بعاث قالت وليستا بمغنيتين فقال أبو بكر أمزامير الشيطان في بيت رسول الله صلى الله عليه وسلم وذلك في يوم عيد فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم يا أبا بكر إن لكل قوم عيدا وهذا عيدنا
پاسخ:هرچند با شما به صورت مودبانه و دور از جدل وفحش و اهانت؛بحث می کنیم؛ولی شما همیشه می خواهید از مدار خارج شده و ادب ابن سبایت را نشان بدی ایا این ادبی که ما شاهدش هستیم از جنابعالی متعلق به فرزندان علوی است یا سبائیاما در رابطه؛ حدیث که دادی به پیامبر ص دروغ بستی دیگر اگر لعن بحث کردن مثل ادم را بلد نیستید می توانید میدان را خالی کنید و به چاه جمکران پیش امام زمانتون تشریف ببریدتا شاهد بی ادب تان نباشیم؛در رابطه باحدیث توضیح ای مختصر می دهم تا نگوید جواب ندادشتن ؛اشعاری که در تعریف اسلام و مسلمین مجاهدین باشد جائز و پسندیده است و اسلام از مطلق آوازخوانی نهی نکرده بلکه از عشقی ناجائز که محرک الشهوت است و در حضور زنان اجنبی باشد منع کرده است. اعراب اکثراً گفتگوی خود را با نظم و هم قافیه ادا می کردند، مثل کتاب اشعار مثنوی و حافظ شیرازی و سعدی و خیام و ….. و خود پیامبر شاعری مشهور داشتند که با اشعار خود از اسلام و پیامبر دفاع می کردند حتی بر سر منبر رسول الله اشعار می خواندند، امروز هم مردم به شعر و شاعری فخر می کنند، مثل مدّاحان شما در مجالس روضه خوانی و عزاداری و شعر شاعران را از صدا و سیما منتشر می کنند و به آنها جائزه می دهند. فکر می کنم که حجه الاسلام از زمان انقلاب در غارهای رهبانیت به اعتکاف نشسته و چیزی ندیده و نشنیده و الان از خواب بیدار شده و بدون هیچ دلیلی قلم بدست گرفته و در مرحله اول چشمش به صحیح بخاری افتاده و خانة پیامبر را آن هم با حضور رسول خدا هدف گرفته است. ثانیا در همین حدیثی که نقل کرده اید آمده که دو دختر از دختران انصار در خانه عائشه اشعار جنگ بغاث را با آواز می خواندند ولی آنان خواننده نبودند. -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
عن عائشة رضي الله عنها قالت دخل أبو بكر وعندي جاريتان من جواري الأنصار تغنيان بما تقاولت الأنصار يوم بعاث قالت وليستا بمغنيتين فقال أبو بكر أمزامير الشيطان في بيت رسول الله صلى الله عليه وسلم وذلك في يوم عيد فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم يا أبا بكر إن لكل قوم عيدا وهذا عيدنا
بخاری ج2ص3 کتاب العیدین. ج4ص265
عن عائشة انها زفت امرأة إلى رجل من الأنصار فقال نبي الله صلى الله عليه وسلم يا عائشة ما كان معكم لهو فان الأنصار يعجبهم اللهو
بخاری ج6ص140باب النسوة اللاتي يهدين المرأة إلى زوجها
قال أخبرني عروة بن الزبير ان عائشة رضي الله عنها قالت لقد رأيت رسول الله صلى الله عليه وسلم يوما على باب حجرتي والحبشة يلعبون في المسجد ورسول الله صلى الله عليه وسلم يسترني بردائه انظر إلى لعبهم.
بخاری ج1ص117
عن عائشة قالت دخل علي رسول الله صلى الله عليه وسلم وعندي جاريتان تغنيان بغناء بعاث فاضطجع على الفراش وحول وجهه ودخل أبو بكر فانتهرني وقال مزمارة الشيطان عند رسول الله صلى الله عليه وسلم فأقبل عليه رسول الله
صلى الله عليه وسلم فقال دعهما فلما غفل غمزتهما فخرجتا وكان يوم عيد يلعب السودان بالدرق والحراب فإما سألت النبي صلى الله عليه وسلم وإما قال أتشتهين تنظرين قلت نعم فأقامني وراءه خدي على خده وهو يقول دونكم
يا بني أرفدة حتى إذا مللت قال حسبك قلت نعم قال فاذهبي
بخاری ج2ص2 کتاب العیدین
عن رسول الله صلى الله عليه وسلم انه لقى زيد بن عمرو بن نفيل بأسفل بلدح وذاك قبل أن ينزل على رسول الله صلى الله عليه وسلم الوحي فقدم إليه رسول الله صلى الله عليه وسلم سفرة فيها لحم فأبى ان يأكل منها ثم قال إني لا آكل مما تذبحون على أنصابكم ولا آكل الا مما ذكر اسم الله عليه.
بخاری ج6ص225
قدم نبي الله صلى الله عليه وسلم المدينة وهم يأبرون النخل يقولون يلقحون النخل فقال ما تصنعون قالوا كنا نصنعه قال لعلكم لو لم تفعلوا كان خيرا فتركوه فنفضت أو فنقصت قال فذكروا ذلك له فقال إنما انا بشر إذا أمرتكم بشئ من دينكم فخذوا به وإذا أمرتكم بشئ من رأيي فإنما انا بشر.
مسلم ج7ص95
عن عائشة رضي الله عنها قالت كان النبي صلى الله عليه وسلم يقبل ويباشر وهو صائم وكان أملككم لإربه
بخاری ج2ص233
.
تعریف مورد قبول اهل سنت است؟همگی؟ ﻭﻣﺎﺕ ﻋﻠﯽ ﺍﻹﯾﻤﺎﻥ. علم غیب دارید که طرف بر ایمان مرده؟