تویک لحظه امام رضا دعای هزار نفر را می شنود!!

Home انجمن ها شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت تویک لحظه امام رضا دعای هزار نفر را می شنود!!

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  orton در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 30)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #1509

    orton
    کاربر
    سلام
    از صفات الله سمیع و بصیر است

    اگر تو یک لحظه 1000 نفر امام رضا را به دعا بخوانن یکی تو تهران یکی تو بیابان یکی تو قم خلاصه دیگه پیش میاد تو یک لحظه چندین نفر امام رضا را واسطه بکنند؟؟؟ صدای همه را اگه میشنوه پس امام رضا هم صفت سمیع داره اما شرک در صفات نه بابا چون امام است شرک در صفات نمیشود اما بعدش اما تو نفرا یکی لال باشد بابا مگه نمی دانی امامت از نبوت بالاتره خوب پس از راز دلها هم آگاهه
    نتیجه امام رضا واسطه خوبی است!

    #3271

    orton
    کاربر
    خدایا این چه عدالتی است یعنی انسانهای لال حق ندارن کسی را واسطه کنن؟!؟
    #3274

    حسین
    کاربر
    واقعا چرا به مرده متوسل میشوید ؟ حتی به فرض که صداتو بشنوه ایا واقعا میتونه برات کاری بکنه؟ یعنی امام رضا تورومیشناسه؟؟!
    #3282

    Monji
    کاربر
    بسم الله الرحمن الرحیم
    الحمدلله
    وصلی الله علی سیدناونبینامحمد وعلی آله وصحبه اجمعین
    بنابر گفتار قرآن بایددانست که دردین اسلام چنین چیزی وجود خارجی ندارد.
    واین تفکرکاملا ساخته ذهن انسانهایی است که بر این باوررسیده اند که انسانهایی به خواست الله قدرت خدایی دارندویا باعبادت میتوانندبه درجه ی خدایی برسند ولی غافل ازاینکه لحظه ای فکربکنند که امامان دردین تلاش می کنند تابه رضایت وبهشت خداوندمتعال برسندنه اینکه به قدرت خدایی برسند.
    مثلا درارتش فردی باگذشت ایامی ورشادتهایی وخوش وظیفه گی به درجات بالا میرسد.وبابالارفتن درجه قدرتش هم افزایش میابد. شایدبااین مقایسه میکنند ؟!!
    ولی باید بامنطق واستدلال واردبحث دینی شد وقیاس آن بامسائل دیگر به دورازعقل است.
    ودرمسائل دینی بایدبامدرک ازقرآن وسنت بحث کنیم
    وازجدال بی حاصل دوری کنیم.
    من ان شاءالله ازخودم شروع میکنم وآیه ای ازقرآن میاورم. الله متعال میفرمایند:
    قُل لاَّ أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلاَ ضَرًّا إِلاَّ مَا شَاء اللّهُ وَلَوْ كُنتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لاَسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَاْ إِلاَّ نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ ﴿188﴾ الاعراف-
    بگو جز آنچه خدا بخواهد براى خودم اختيار سود و زيانى ندارم و اگر غيب می‏دانستم قطعا خير بيشترى می‏اندوختم و هرگز به من آسيبى نمی‏رسيد من جز بيم‏ دهنده و بشارتگر براى گروهى كه ايمان می ‏آورند نيستم (188)
    حال دراین آیه ببینید که خداوندمتعال این رابه رسول الله صلی الله علیه وسلم میفرماید!.
    حالا چندنکته دراین آیه است.
    1-وقتی که محمد صلی الله علیه وسلم برای نفس خودش قادربه رساندن خیروشری نیست -جزآنچه که خدابخواهد.
    درکل رساندن خیروشر فقط دردست خداوندمتعال است.
    2-رسول الله صلی الله علیه وسلم غیب نمیداند واگرغیب میدانست خیرزیادی برای خودش کسب میکردوضرری بهش نمیرسید(ببینید ازاینجامعلوم میشودکه پیامبراکرم صلی الله علیه وسلم اگر غیب میدانست ازآن بهره میبرد – ولی چراامام رضا استفاده نکرد!!؟)
    3-رسول الله صلی الله علیه وسلم بیم دهنده و هشدار دهنده است.
    حال اگر رسول الله صلی الله علیه وسلم وظیفه اش تنها تبلیغ دین خداست وقدرت رساندن خیر وشر را نداردوغیب نمیداند.چگونه ممکن است شخص دیگری خیر وشربرساند وغیب بداند؟!!
    الله تنهاکسی است که قدرت رساندن خیروشرراداردبه هرکس که بخواهد وتنهاخداست که عالم به غیب است
    واگرشخصی بگوید امام رضا ازهرجایی صدای کسانی راکه اورابه یاری میخوانندرامیشنود(یعنی میگوید که امام رضاغیب میداند!)
    امام رضا برای ما غایب است ومابرای ایشان غایب هستیم.
    الله متعال میفرمایند:
    قُل لَّا يَعْلَمُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الْغَيْبَ إِلَّا اللَّهُ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ ﴿65﴾ النمل
    بگو هر كه در آسمانها و زمين است جز خدا غيب را نمی ‏شناسند و نمی‏دانند كى برانگيخته خواهند شد (65)
    به این آیه بنگرید همه مخلوقات ازغیب بی خبرند هر کسی که دردنیاست.و نمی‏دانند كى برانگيخته خواهند شد!!

    وفقط خدا غیب میداند.

    نداند غیب ها را غیر الله
    که اوباشد به حال جمله آگاه
    رضا عبدی مثال دیگران بود
    خداراخوان برادرجان به هر گاه
    والله اعلم

    #3283

    حمید رضا
    کاربر
    ابن حبان صاحب کتاب معروف الثقات از ائمه حدیث در میان اهل تسنن است . ذهبی در سیر اعلام النبلاء وی را چنین معرفی می نماید :
    الإِمَامُ، العَلاَّمَةُ، الحَافِظُ، المُجَوِّدُ، شَيْخُ خُرَاسَانَ، أَبُو حَاتِمٍ، مُحَمَّدُ بنُ حِبَّانَ بنِ أَحْمَدَ بنِ حِبَّانَ بنِ مُعَاذِ بنِ معبدِ بنِ سَهِيدِ بنِ هَديَّةَ بنِ مُرَّةَ بنِ سَعْدِ بنِ يَزِيْدَ بنِ مُرَّةَ بنِ زَيْدِ بنِ عَبْدِ اللهِ بنِ دَارمِ بنِ حَنْظَلَةَ بنِ مَالِكِ بنِ زَيْدِ منَاة بنِ تَمِيمٍ التَّمِيْمِيُّ الدَّارِمِيُّ البُسْتِيُّ، صَاحبُ الكُتُبِ المَشْهُوْرَةِ. (سیر اعلام النبلاء ، ج ۳۱ ، ص ۱۰۵ ،الناشر : مؤسسة الرسالة )

    ابن حبان در کتاب الثقات خویش در ترجمه امام علی بن موسی الرضا چیز شگفت انگیزی می گوید :

    قد زرته مرارا كثيرة وما حلت بي شدة في وقت مقامى بطوس فزرت قبر على بن موسى الرضا صلوات الله على جده وعليه ودعوت الله إزالتها عنى إلا أستجيب لي وزالت عنى تلك الشدة وهذا شيء جربته مرارا فوجدته . ( الثقات ، ج ۸ ، رقم ۱۴۴۱۱)

    بارها به زيارت قبر علي بن موسي الرضا(ع) رفتم و در مدتي که در طوس بودم، هر وقت مشکلي بر من عارض مي‌شد، به زيارت قبر آن حضرت مي‌رفتم و از خداوند مي‌خواستم که مشکلم را برطرف کند و الحمد لله مشکلم برطرف مي‌شد و اين را مکرر امتحان کردم و نتيجه گرفتم.

    #3284

    حمید رضا
    کاربر
    در مورد آیه 188 سوره اعراف اگر آیه قبل از این آبه آورده نشود ، آیه درست فهمیده نخواهد شد :يسْأَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ أَيانَ مُرْسَاهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِنْدَ رَبِّي لَا يجَلِّيهَا لِوَقْتِهَا إِلَّا هُوَ ثَقُلَتْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ لَا تَأْتِيكُمْ إِلَّا بَغْتَةً يسْأَلُونَكَ كَأَنَّكَ حَفِي عَنْهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِنْدَ اللَّهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يعْلَمُونَ(الأعراف/187)
    درباره قيامت از تو سؤال مي‌کنند، کي فرامي‌رسد؟! بگو: «علمش فقط نزد پروردگار من است؛ و هيچ‌کس جز او (نمي‌تواند) وقت آن را آشکار سازد؛ (اما قيام قيامت، حتي) در آسمانها و زمين، سنگين (و بسيار پر اهميت) است؛ و جز بطور ناگهاني، به سراغ شما نمي‌آيد!» (باز) از تو سؤال مي‌کنند، چنان که گويي تو از زمان وقوع آن باخبري! بگو: «علمش تنها نزد خداست؛ ولي بيشتر مردم نمي‌دانند.»
    قُلْ لَا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلَا ضَرًّا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ وَلَوْ كُنْتُ أَعْلَمُ الْغَيبَ لَاسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيرِ وَمَا مَسَّنِي السُّوءُ إِنْ أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِقَوْمٍ يؤْمِنُونَ(الأعراف/188)
    بگو: «من مالک سود و زيان خويش نيستم، مگر آنچه را خدا بخواهد؛ (و از غيب و اسرار نهان نيز خبر ندارم، مگر آنچه خداوند اراده کند؛) و اگر از غيب باخبر بودم، سود فراواني براي خود فراهم مي‌کردم، و هيچ بدي (و زياني) به من نمي‌رسيد؛ من فقط بيم‌دهنده و بشارت‌دهنده‌ام براي گروهي که ايمان مي‌آورند! (و آماده پذيرش حقند)

    پس منظور از علم غیب در این آیه دانستن زمان وقوع قیامت است . وگرنه در جای دیگر علم غیب برای غیر خدا اثبات شده است :
    عَالِمُ الْغَيبِ فَلَا يظْهِرُ عَلَى غَيبِهِ أَحَدًا(الجن/26)
    داناي غيب اوست و هيچ کس را بر اسرار غيبش آگاه نمي‌سازد،
    إِلَّا مَنِ ارْتَضَى مِنْ رَسُولٍ فَإِنَّهُ يسْلُكُ مِنْ بَينِ يدَيهِ وَمِنْ خَلْفِهِ رَصَدًا(الجن/27)
    مگر رسولاني که آنان را برگزيده و مراقبيني از پيش رو و پشت سر براي آنها قرار مي‌دهد.
    و در ضمن خود خداوند به دستور می دهد که :
    وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا لِيطَاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِيمًا(النساء/64)
    ما هيچ پيامبري را نفرستاديم مگر براي اين که به فرمان خدا، از وي اطاعت شود. و اگر اين مخالفان، هنگامي که به خود ستم مي‌کردند (و فرمانهاي خدا را زير پا مي‌گذاردند)، به نزد تو مي‌آمدند؛ و از خدا طلب آمرزش مي‌کردند؛ و پيامبر هم براي آنها استغفار مي‌کرد؛ خدا را توبه پذير و مهربان مي‌يافتند.
    حال باز می گیویید پیامبر(ص) هیچ تاثیری در این عالم نداردند.

    #3289

    orton
    کاربر
    سلام

    راست میگه طرف رسول خدا 23 سال کم بود که شاهد کفر و شرک جاهلان بودو درد می کشید باید تا قیامت ناظر بر جهان باشد و درد بکشد رسول خدا فعلا تو بهشت نیست ناظر بر جهان روحش بر تمام دنیا تسلط داره چه من در حال نوشتن چه تو در حال خواندن در یک لحظه می تواند فرد آمریکایی را ببیند و می تواند فرد ایرانی را ببیند و می تواند کسی که زیر دریا است تو زیر دریایی صدایش را بشنود و می تواند کسی که لال است صدای دلش را بشنود می تواند صدای تمام انسان ها( حدیث قدسی بود خدا میگه اگر تمام انسانها و جنها تو یک لحظه مرا به دعا بخوانند من صدای همه را میشنوم)
    درست همین حدیث برای رسول خدا هم میشه بله بله حتما میشه
    اگر الله سمیع است رسول هم سمیع است اگر الله مجیب است رسولم هست اگر الله واحد است رسول رسول است و حاجت بندگان را به واحد میرساند!!!!

    راجع به غیب هم
    بابا بنده خدا راست میگه حضرت ابراهیم وقتی میخواست پسرشو قربانی کنه از غیب میدونست که پسرش هیج جیزیش نمیشه و گرنه کیه که پسر خودشو قربان کنه!

    حضرت موسی هم قتل غیر عمد انجام نداد قتل عمد بود!!!!

    حضرت حسین هم اگر قرآن راجع به آیه هلاکت گفته خودتان را بکشتن ندهید

    درسته امام حسین میدانست اگر برود میمیرود اما از آسما وحی میاد
    ای حسین تو میدانی و من میدانم!!! اما تو باید به همین طریق کشته شوی ودر مورد اون موقع که فریاد میزنه کسی هست مرا کمک کند این قسمتش امام حسین میدانست کسی نیست اما میخواد با ما و شما یاد بده که اندر تنهایی هم باید مقاومت کرد!!!

    نه نه کی گفته امام رضا خودکشی نکرد وحی اومد برو بخور تا مصمموم شی چی امام حسن هم همینطور

    پس چرا پیامبر با حضرت عایشه ازدواج کرد؟تقیه!!!!!!!!!!!!!!!
    با دختر حضرت عمر چی : اونم تقیه
    چرا با حضرت ابوبکر تو غار؟ چندبار بگم تقیه

    سوال یک دانشجو سنی از استاد شیعه مذهب

    جانت را بیشتر دوست داری یا دینت را؟؟؟؟
    استاد میگه دینمو دانشجو میگه تقیه!؟!

    #3291

    ناشناس
    جناب orton مگر عزراييل در يک زمان نمي تواندهم در آمريکا باشد وهم در ايران وجان دو نفر را بگيرد آيا همه جا بودن از صفات خداوند نيست !
    مگر خود شما توسط ابزاري که دست ساخته خود بشر است نمي توانيد در يک لحظه هم صداي فردي را از آمريکا بشنويد هم فردي را ازژاپن.
    مگرما در پايان نماز با اشاره نزديک وحضوري به پيامبر سلام نمي فرستيم چطور ايشان صداي سلام يک نفر در ايران ويک نفر در آمريکا را همزمان مي شنوند.
    دوست عزيز پاسخ جامع ، مستدل و قرآني در حال آماده شدن است که به فضل الهي در آينده نزديک خدمت جنابعالي و ديگر دوستان ارائه خواهم کرد.
    #3292

    حمید رضا
    کاربر
    قال رسول اللَّهِ صلى الله عليه وآله و سلم: لاَ تسألوني عن شيء إلى يَوْمِ الْقِيَامَةِ الا حَدَّثْتُكُمْ…

    از أنس نقل شده است كه رسول خدا صلى الله عليه وآله فرمود: از هر چه كه تا روز قيامت به وجود مى‏آيد و اتفاق مى‌افتد، سؤال نمى‏كنيد؛ مگر اين كه تمام آن‌ها را پاسخ مى‏گويم.
    مسند احمد بن حنبل ، ج3،ص107،ح12063-ارنووط محقق مسند در مورد حدیث گوید :إسناده صحيح على شرط الشيخين .
    و همچنین از وصی به حق ایشان امیر المومنین علی علیه السلام نیز چنین گفتاری برای ما روایت شده است :
    عن معمر عن وهب بن عبد الله عن أبي الطفيل قال شهدت عليا وهو يخطب وهو يقول سلوني فوالله لا تسألوني عن شيء يكون إلى يوم القيامة إلا حدثتكم به وسلوني عن كتاب الله فوالله ما من آية إلا وأنا أعلم بليل نزلت أم بنهار أم في سهل أم في جبل.

    از أبوطفيل نقل شده است كه شاهد بودم كه على عليه السلام خطبه مى‌خواند و مى‌فرمود: از من بپرسيد، به خدا سوگند! از هر چه كه تا روز قيامت به وجود مى‏آيد و اتفاق مى‌افتد، سؤال نمى‏كنيد؛ مگر اين كه تمام آن‌ها را پاسخ مى‏گويم. از كتاب خدا بپرسيد؛ به خدا سوگند! هيچ آيه‏اى نازل نشده است؛ مگر اينكه از همه شما داناترم كه شب نازل شده است يا روز، در صحرا نازل شده است يا در كوه‏.

    الصنعاني، ابوبكر عبد الرزاق بن همام (متوفاى211هـ)، تفسير القرآن، ج3، ص241، تحقيق: د. مصطفى مسلم محمد ، ناشر: مكتبة الرشد ـ الرياض، الطبعة: الأولى، 1410هـ

    بررسی رجال حدیث :
    معمر بن راشد:
    معمر بن راشد الأزدي مولاهم أبو عروة البصري نزيل اليمن ثقة ثبت فاضل.

    العسقلاني الشافعي، أحمد بن علي بن حجر ابوالفضل (متوفاى852هـ)، تقريب التهذيب، ج1 ص541، رقم: 6809، تحقيق: محمد عوامة، ناشر: دار الرشيد – سوريا، الطبعة: الأولى، 1406 – 1986.

    وهب بن عبد الله:
    وهب بن عبد الله بن أبي دبي بموحدة مصغر الهنائي بضم الهاء ونون ومد الكوفي وقد ينسب لجده ثقة من الخامسة وروايته عن سلمان مرسلة عس

    تقريب التهذيب ج1 ص585، رقم: 7478

    عامر بن واثلة:
    عامر بن واثلة بن عبد الله بن عمرو بن جحش الليثي أبو الطفيل وربما سمي عمرا ولد عام أحد ورأى النبي صلى الله عليه وسلم وروى عن أبي بكر فمن بعده وعمر إلى أن مات سنة عشر ومائة على الصحيح وهو آخر من مات من الصحابة قاله مسلم وغيره ع.

    تقريب التهذيب ج1 ص288، رقم: 3111

    چنین چیزی با منطق قرآن نیز منافات ندارد آنجا که خداوند از حضرت عیسی علیه السلام می آورد :…وَأُنَبِّئُكُمْ بِمَا تَأْكُلُونَ وَمَا تَدَّخِرُونَ فِي بُيوتِكُمْ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيةً لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ(آل عمران/49)

    #3294

    orton
    کاربر
    من میتونم ببینم یک جغد هم خیلی بهتر از من میتونه ببینه و
    خدا هم میتونه ببینه آیا دیدن از صفات خدا نیست

    پیامبر دوتا گوش دارد و میشنود و دلفین ها هم می شنوند آیا شنیدن از صفات خدا نیست
    خدا بر هر چیزی تسلط داره از رگ گردن نزدیکتره اما

    عزراییل همه جاست از نظر شما به کدوم صفت خدا مربوطه ؟؟
    اسم صفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    فردی که به زودی کشف خواهد کرد چیزی به نام توحید صفاتی وجود ندارد و 124هزار پیامبر و 1/5 میلیارد مسلمان را انگشت به دندان می کند!!!!

    عزراییل اومد روحتو بگیره یادت باشه ازش بپرسی چطور چنین قدرتی داری

    آره من تلفن دارم گوشی ان73 هست اما یک زبان بیشتر ندارم و دو گوش مثل شما!!!

    اون راجع به نماز در آخر که سلام میدن آفرین سلام خوب چیزیه اما

    این دلیل نمیشه که سلام چیز خوبی باشه بعد(1400سال پیش)

    پیامبر نماز جماعت میخوانده و نمازگزاران تو دلشان بگویند السلام علیک ایها النبی
    بعد پیامبر متوجه بشه از توی نماز برگرده بگه علیک!!!
    یا اینکه پیامبر تو خونه خواب باشه و یک شب شاید یکی از یارانش تو نماز بگه السلام علیک ایها النبی بعد پیامبر تو خواب بگه علیک سلام

    مثلا حضرت فاطمه و حضرت علی نماز تهجد میخونن از قضا یک شب درست در یک لحظه به پیامبر تو نماز سلام می دهند بنظر تو اول جواب کدومو میده یا سریع میگه 2 بار علیک علیک!!

    خواهش میکنم کم فیلم نگاه کنید بابا ول کنید فیلمای تخیلی را

    #3295

    orton
    کاربر
    از یک طرف حضرت محمد میگه از من بپرسید

    از یک طرف حضرت علی میگه از من بپرسید

    از یک طرف حضرت عیسی میگه از من بپرسید

    خلاصه 124هزار پیامبر دیگه درست دردشان همینه

    از اون طرف خدا میگه من

    از من می شنوید نوبتی برنامه دهه(ده سال) بنویسید هر روز یک در را بزنید از 124 هزار و 12 در و بهش بگید حاجتمو پیش خدا ببر

    توی این تاپیک بحث شنیدنه بقیه تو تاپیکای دیگه بذارید تا جواب بدیم امید بر این است عینک تعصب ز چشم افتد

    ………………………………………………….
    خدايا،مرا راهي(صراط المستقیم) ده كه فقط به در خانه ي تو توانم آمد .دستي ، كه فقط در خانه تو توانم كوفت .
    خدايا، من را چشمي ده كه فقط گريان تو باشد وسينه اي كه فقط سوزان تو . به من نگاهي ده كه جز رو ي تو نتوانم ديد .وگوشي كه جز صداي تو نتواند شنيد،خودت را معشوقترين من قرار ده . مرا عاشقترين خويش .

    #3299

    ariya
    کاربر
    با سلام

    ممنون از orton مطالب خیلی جالبی می نویسی

    اما
    حضرت عیسی در پاسخ به خداوند می فرمایند:

    « و من تا وقتي كه ميان ايشان بودم شاهد و ناظرشان بودم، و وقتي كه جان مرا گرفتی اين تو بودي كه مراقب و ناظرشان بودي و تو بر همه چیز نظارت داری». سوره مائده

    هر کی به همین یک آیه توجه کنه خیلی چیزا دستش میاد اما…

    و همچنین این آیه

    آن روزكه خدا رسولان خود را جمع كرده و از آنها مي‌پرسد تا چه اندازه شما را اجابت كردند؟ مي‌گويند نمي‌دانيم، بي‌گمان که تو خود داناي
    غيبهايى». سوره مائده

    و هر كس‌ در (تمام‌ كارها) به‌خدا متوسّل ‌شود، بیگمان‌ به ‌راه ‌راست‌ و مستقیم ‌رهنمود شده‌است‌

    آل عمران

    #3305

    ناشناس
    1- لطفا آنطور که حرف مي زني ننويس چراکه نگارش بايد فني وپخته تر از کلام باشد ، همچنانکه کلام بايد پخته تر از فکرباشد.(متاسفانه نوشته شما پراز غلط املايي است ومنظور آن را هم خواننده بايد استنباط کند )
    2-نوشته اي: ” پیامبر دوتا گوش دارد و میشنود و دلفین ها هم می شنوند آیا شنیدن از صفات خدا نیست”پاسخ:آيا واقعا متوجه نشدي ! من صرف شنيدن را قياس نکردم بلکه به “همه چيز را شنيدن “و “همه جا بودن ” اشاره کردم .
    3- گويا جنابعالي گفتن” السلام عليك ايها النبي” را عبث مي داني اماجالب است كه هيأت افتاء ، «السلام علي النبي» را مجاز ندانسته و سلام صحيح را «السلام عليك ايها النبي» دانسته است :
    الصحيح أن يقول المصلي في التشهد السلام عليك أيها النبي ورحمة الله وبركاته ، لأن هذا هو الثابت في الأحاديث وأما ما روي عن ابن مسعود رضي الله عنه في ذلك إن صحّ عنه، فهو اجتهاد من فاعله لا يعارض به الأحاديث الثابتة ، ولو كان الحكم يختلف بعد وفاته عنه في حياته لبيّنه لهم ( ص ) .
    در تشهد درست آن است كه نماز گذار بگويد : السلام عليك ايها النبي ورحمه الله وبركاته زيرا در احاديث اين چنين است . و آنچه كه از ابن مسعود نقل شده است اگر درست هم باشد يك نوع اجتهاد است كه با احاديث تعارض نخواهد داشت . و اگر بنا بود كلمات تشهد در زمان حيات و پس از حيات رسول خدا (ص) با هم فرق داشته باشند بايد شخص رسول بيان مي‌كرد.
    فتاوى اللجنة الدائمة للبحوث العلمية والإفتاء ،ج 7 ، ص 8
    پس قطعاً رسول خدا صلي الله عليه وآله ، سلام ميليون‌ها نمازگذار را از هر نقطه از جهان مي شنوند.
    ….ادامه دارد
    #3306

    ناشناس
    …ادامه
    4- طبق روايات صحيح السندي كه در كتاب‌هاي اهل تسنن نيز وجود دارد ، اعمال امت اسلامي همواره بر پيامبر اسلام عرضه مي‌شود و آن حضرت از تمامي اعمال ما آگاه است
    حدثنا السندي بن محمد عن عاصم بن حميد عن أبي بصير عن أبي جعفر عليه السلام قال قال رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم لأصحابه حياتي خير لكم تحدثون و نحدث لكم و مماتي خير لكم تعرض علي أعمالكم فإن رأيت حسنا جميلا حمدت الله على ذلك و إن رأيت غير ذلك استغفرت الله لكم .
    زنده بودن من براي شما خوب است ؛ چون براي شما حرف مي‌زنم و مرگ من نيز چنين است چون پرونده اعمال شما را بر من عرضه كنند اگر در آن از اعمال نيك و شايسته خبري باشد ، خدا را ستايش مي كنم و اگر غر از آن وجود داشت ، براي شما از خدا طلب آمرزش مي‌كنم .
    بصائر الدرجات ، ص 464
    5- در قرآن كريم چندين آيه وجود دارد كه رسول خدا را «شاهد» معرفي مي‌كند .
    يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْناكَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذيراً (الأحزاب /45 ) .
    اى پيامبر! ما تو را گواه فرستاديم و بشارت‏دهنده و انذاركننده!
    عيني در شرح صحيح بخاري در اين باره مي‌نويسد :
    فسمى شاهدا لمشاهدته الحال والحقيقة فكأنه الناظر بما شاهد ويشهد عليهم أيضا بالتبليغ وبأعمالهم من طاعة ومعصية ، ويبين ما أرسل به إليهم ، وأصله الإخبار بما شوهد … .
    عمدة القاري ، العيني ، ج 19 ص 177 .
    به رسولش لقب شاهد داده است ؛ زيرا اوضاع و احوال افراد را مي‌بيند ؛ همانند كسي كه حقيقتاً شاهد و ناظر كوچكترين اعمال افراد از اطاعت و تخلف است .

    6- قرآن مي فرمايد:
    بقره-143: وَ كَذلِكَ جَعَلْناكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ، وَ يَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيدا
    نساء – 41:فَكَيْفَ إِذا جِئْنا مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ بِشَهِيدٍ، وَ جِئْنا بِكَ عَلى‏ هؤُلاءِ شَهِيداً،
    پس چگونه‏اند، وقتى كه ما از هر امتى شهيدى بياوريم، و تو را هم شهيد بر اينان بياوريم.

    واضح است كه حواس عادى و معمولى تنها ميتواند شكل ظاهرى اعمال را اعمال را ببيند و راهى براى درک حقايق و باطن اعمال ندارد. تا چه رسد به انسانهاى غايب. پس چگونه خداوندپيامبر را شاهدي بر اعمال ما مي آورد.
    7- به تمسخر نوشته اي اينجانب فردي خواهم بود که “به زودی کشف خواهد کرد چیزی به نام توحید صفاتی وجود ندارد و 124هزار پیامبر و 1/5 میلیارد مسلمان را انگشت به دندان می کند!!!!”پاسخ: دوست عزيزاگرچه دلايلي که ارائه شد براي هر اهل خردي کافي است ليکن پاسخ اصلي بنده اينها نيست . لذاتمام اين اينهارا فراموش کن و منتظر پاسخ اصلي بنده باش. اگر گمان مي کني که اين گفته لاف است از بزر گان اين سايت سوال کن تا متوجه شوي بحول وقوه الهي کاربر aa (که اشتراکش را باطل کردند) و yy فعلي گزاف نمي گويد.

    #3312

    orton
    کاربر
    جناب کی گفته سلام قبول نداریم چرا حاشیه میری تابلو است

    پیامبر که زنده بود یارانش نماز میخواندند به جماعت آیا در هنگامی که یارانش می گفتند السلام علیک ایهاالنبی و رحمه الله و برکاته آیا پیامبر جواب سلام را میداد

    سلام دادن دلیل بر این نمی شود که پیامبر باید جواب سلام ما را بدهدو صدای تمام دنیا را بشنود که در زیر دلشان می گویند!!!!

    جناب yy من فعل و فاعل شما را نمی دانم خلاصه جوابها واضح است و اگر کسی عقل خود را بکار گیرد به جواب میرسد اما

    دراین آیه قرآن گرفتن روح، گاهى به خداوند نسبت داده شده، مانند آيه:

    “الله يتوفى الأنفس حين موتها و التى لم تمت فى منامها فيمسك التى قضى عليها الموت و يرسل الأخرى إلى أجل مسمى إن فى ذلك لآيات لقوم يتفكرون” (الزمر :42)

    در این آیه گرفتن روح به ملائكه نسبت داده ميشود، مانند آيه:

    “الذين تتوفاهم الملائكة طيبين …” (النحل : 32)

    “…توفته رسلنا و هم لا يفرطون” (الانعام : 61)

    “الذين توفاهم الملائكة ظالمى أنفسهم…” (النساء : 97)

    و در این گرفتن روح به ملك الموت نسبت داده ميشود، مانند آيه:

    “قل يتوفاكم ملك الموت الذى وكل بكم” (السجدة : 11)

    و اين آيات بدين معناست كه اولا خداوند است كه انسانها را ميميراند و به امر او روح از بدن خارج ميشود، و ثانيا ملك الموت داراى كمكيارانى از ملائكه است كه مقدمات مرگ يك شخص را فراهم ميكنند، و سپس ملك الموت است كه روح را از بدن جدا ميسازد و تحويل ميگيرد و سپس آنرا به دست ملائكه عذاب و يا رحمت ميسپارد تا اينكه آن روحها در عالم برزخ تا روز قيامت در نعيم و يا عذاب سپرى كنند.

    ببین بدون که فرشته ها فقط اینا نیستند که نامشون تو قرآن بلکه …..

    اما در آخر حتما تاپیک زیر را بخوان تازه نوشتم

    آیا رسول الله هرجا و هرمکان حاضر وناظر است«بریلوی»«شیعه»

    islamtxt.net/content/forum/1492

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 30)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.