Home › انجمن ها › شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت › توسل یعنی من به خدا اعتماد کامل ندارم!
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط یه دوست در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7221شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #72221.کور خوانده ای را هم برای احترام به من گفتی؟ برادر من امام شافعی و اهل سنت هستند که با ادب صحبت میکنند و کسانی را که توسل میکنند مشرک نمیدانند.2.پناه بر خدا یعنی توسل که در قران امده مخالف سوره توحید یا ایه 64 نسا مخالف بقیه ایات قران ؟3.(آقای محترم در بحث های اعتقادی فقط و فقط آیات واضح و روشن قران و مرتبط با همان موضوع باید مورد استناد قرار بگیرد )یعنی ایات مربوط به توسل در سوره یوسف و ایه 64 نسا واضح نیست؟لطفا شما هم یک ایه بیار که توسل به مرده حرام من ایات واضح را از قران اوردم شما هم ایه توسل نکردن به مرده را بیار خودت گفتی واضح باید باشه حتما این نکته را در نظر بگیر.4.(و اینکه به گفته های عبدالله بن موسی و ابن جوزی و … استناد می کنی ، ( فارغ از صحت و سقم که نقل کرده ای )
آیا اینها شارع دین هستند ؟؟
آیا اینها پیامبر هستند ؟؟
شرم نمی کنی ؟؟ خجالت نمی کشی ؟؟)من نمیدانستم شما دین خودت را مستقیم از پیامبر میگیری یا مجتهد جامع شرایطی من فکر میکردم حرف امثال ابن جوزی و احمد بن حنبل برای شما مهم.لطفا رساله خودتان را برای من معرفی کنید تا من به ان استناد کنم.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #72231.اقای مجاهد مشخص شما مثل رافضی ها مقلد کسی نیستی چون پیامبر به کسی نمیگفت تو حرف حالیت نیست حتی به کفار و شما حتی مقلد پیامبر هم نیستی. 2. میگی عربی ان را بیار مگه من در کامنت 44 عربی نیاوردم ان را قبول کردی ؟این هم ادرس حدیث به صورت اسکن شده به عربی از خود کتاب(http://www.shobh110.com/post/190)((http://www.sonnat.net/article.asp?id=1138&cat=83 و سوم.(اولا داستانیست مربوط به قرن پنجم)ببخشید نمیدانستم علما اهل سنت داستان پردازند.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7224اقای یک دوست شرمنده بحث ما داره منحرف میشه و من حوصله پاسخ دادن به این جور سوال ها را ندارم چون ارتباط یک نوع و دو نوع نداره ما بخواهیم باز درباره ان بحث کنیم و اخرش جز وقت تلف کردن نیست و از ان چیزی در نمیاید.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7225.(((((اقای یه دوست از اینکه با شما بحث کردم خوشحال هستم از نوشته های شما مشخص ادم با ادب و طالب حقی هستی برخلاف abdollah1990 وmojahed.din هیچگاه از دایره ادب خارج نشدی و من شما را برادر اهل سنت خود میدانم بر خلاف abdollah1990 و اگر شما هم من را برادر خود بدانید خوشحال میشوم و اگر برادر خود ندانید باز هم برای شما احترام قائلم. برای شما در تمام مراحل زندگی ارزوی موفقیت میکنم))))شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7227با سلام . اینکه گفته ای (کور خوانده ای را هم برای احترام به من گفتی؟) .
جناب اقای غزوه وقتی شما معنی همین یک جمله ساده را نمی دانید !! چگونه وارد بحث علمی می شوید ؟؟
آقای محترم کور خوانده ای یعنی اینکه مرا کور فرض کرده ای .
اگر توهینی هم باشد به بنده بر می گردد نه شما !!
و من همیشه به افرادی مثل شما توصیه می کنم هرچی پایه منبرها می شنوید به آن استناد نکنید ، بروید تحقیق کنید .
از همین نحوه گفتار شما معلوم می شود که شما ها مسائل کوچک علمی را هم نمی دانید و فقط هرچه پای منبرها می شنوید و در سایت ها می خوانید همان را کپی می کنید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7228و اینکه گفته ای (پناه بر خدا یعنی توسل که در قران امده مخالف سوره توحید یا ایه 64 نسا مخالف بقیه ایات قران ؟)اولا : جواب شما در کامت بالا داده شده است و باز هم دوباره برای شما میگذارم .
درباره ی ایه 35 مائده اگر مثل همیشه اول و اخر ایه را قیچی نکنی خیلی واضح است که مقصود وسیله جهد و کوشش است در راه خدا و همچنین در ایه 57 سوره اسرا خداوند جواب شما و امثال شما را داده
(أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ يَدْعُونَ يَبْتَغُونَ إِلَىٰ رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ ۚ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا) (معنی : کسانی را که آنان میخوانند، خودشان وسیلهای (برای تقرب) به پروردگارشان میجویند، وسیلهای هر چه نزدیکتر؛ و به رحمت او امیدوارند؛ و از عذاب او میترسند؛ چرا که عذاب پروردگارت، همواره در خور پرهیز و وحشت است!) با ترجمه ایت الله مکارم شیرازی برایت گذاشتم .
و خدا را شکر که درباره ی خطبه 109 نهج البلاغه جواب خود را گرفتید .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7229و در مورد ایه 64 سوره نساء خداوند می فرماید (وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللَّـهِ ۚ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُوا أَنفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّـهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّـهَ تَوَّابًا رَّحِيمًا)
(معنی : ما هیچ پیامبری را نفرستادیم مگر برای این که به فرمان خدا، از وی اطاعت شود. و اگر این مخالفان، هنگامی که به خود ستم میکردند (و فرمانهای خدا را زیر پا میگذاردند)، به نزد تو میآمدند؛ و از خدا طلب آمرزش میکردند؛ و پیامبر هم برای آنها استغفار میکرد؛ خدا را توبه پذیر و مهربان مییافتند. ) ( ترجمه ایت الله مکارم شیرازی )
اقای محترم در کجای این ایه گفته شده وقتی پیامبر فوت کرد نزد پیامبر بروید و از او کمک بخواهید ؟؟
هر انسان عاقل و با شعور و بدون غرض و مرضی این ایه را بخواند متوجه می شود که در زمان زندگی رسول الله مد نظر ایه است (جَاءُوكَ) .نگفته (جاء قبرک) .
و در ادامه نیز بیان شده (فَاسْتَغْفَرُوا اللَّـهَ) یعنی خودشان به شخصه از خداوند طلب آمرزش می کردند .
و در ادامه آمده (وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ) و بعد از اینکه خودشان نیز از خداوند طلب آمرزش کردند پیامبر نیز برای آنها دعا کند و از خداوند طلب آمرزش کند .
خوب آقای محترم از کجای این ایه قران متوجه می شویم که باید از مقبره های مرده ها کمک بگیریم ؟؟؟!!!
و در کجای این ایه گفته که وقتی پیامبر مرد بر سر قبرش بروید و از او کمک بخواهید ؟؟؟؟!!!!
خواهشا طفره نرو و مغلطه بازی و فلسفه بافی نکن و صریحا پاسخ بده .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7230و اینکه گفته ای (یعنی ایات مربوط به توسل در سوره یوسف و ایه 64 نسا واضح نیست؟)
در مورد ایه 64 در بالا جواب تو را دادم .
و اما در مورد 97 و 98 سوره یوسف (قَالُوا يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ ﴿٩٧﴾ قَالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّي ۖ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ)
( معنی : گفتند: «پدر! از خدا آمرزش گناهان ما را بخواه، که ما خطاکار بودیم!» (۹۷) گفت: «بزودی برای شما از پروردگارم آمرزش میطلبم، که او آمرزنده و مهربان است!») ( ترجمه ایت الله مکارم شیرازی )
برادرم در کجای این ایه گفته شده که وقتی حضرت یعقوب مرد پسرانش بر سر قبر او رفتند و از او طلب کمک و حاجت کردند ؟؟؟!!!
و یا در کجا خداوند به فرزندان حضرت یعقوب دستور داده بود که به پدرتان توسل کنید ؟؟؟
عمل آن پسران ناخلف که برادر خود را به چاه کرده اند ، برای شما یک حکم شرعی است ؟؟!!
پس معلوم است که شما احکام اعتقادی خود را از فرزندان نا خلف پیامبران می گیرید !!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7231و اینکه گفته ای (لطفا شما هم یک ایه بیار که توسل به مرده حرام من ایات واضح را از قران اوردم شما هم ایه توسل نکردن به مرده را بیار خودت گفتی واضح باید باشه حتما این نکته را در نظر بگیر)آقای محترم شما یا اینکه قران را مطالعه نکرده ای و یا اینکه مطالعه کرده ای و خود را به خواب زده ای !! کدام یک ؟؟!!
برادرم قران مملو از ایاتی است که کمک خواستن از مرده را نفی کرده است .
بنده در کامنت های بالا ایات زیادی در این مورد برایت بیان کرده ام .
اگر می خواندی این سوال را نمی پرسیدی .
اما باز هم دوباره برایت می گذارم .
20 و 21 سوره نحل (وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ ﴿٢٠﴾ أَمْوَاتٌ غَيْرُ أَحْيَاءٍ ۖ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ)
( معنی : و کسانی را غیر از خدا می خوانید چیزی را خلق نکرده اند و خودشان خلق شده اند . مردگانند غیر زنده و نمی دانند چه وقتی بر انگیخته می شوند)
برادرم خداوند به صراحت در این ایه می گوید کسانی را که به غیر از خدا می خوانید و از آنها یاری می خواهید و به قول شما توسل می جویید مرده اند !!
و در ایه 22 فاطر خداوند می فرماید (وَمَا يَسْتَوِي الْأَحْيَاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يُسْمِعُ مَن يَشَاءُ ۖ وَمَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِي الْقُبُورِ)
( معنی : زندگان و مردگان برابر نیستند و خداوند هرکس را که بخواهد می شنواند و تو (پیامبر) نمی توانی صدای خود را به کسانی که در گور خفته اند برسانی )
در این آیه خداوند به صراحت اعلام کرده که کسانی که در قبر خفته اند صدای شما را نمی شوند .
آیا پیامبر و … در قبر هستند یا خیر ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7232و نیز خداوند در ایه 22 سبا می فرماید (قُلِ ادْعُوا الَّذِينَ زَعَمْتُم مِّن دُونِ اللَّـهِ ۖ لَا يَمْلِكُونَ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ وَمَا لَهُمْ فِيهِمَا مِن شِرْكٍ وَمَا لَهُ مِنْهُم مِّن ظَهِيرٍ)
( معنی : بگو: «کسانی را که غیر از خدا میپندارید بخوانید! (آنها هرگز گرهی از کار شما نمیگشایند، چرا که) آنها به اندازه ذرّهای در آسمانها و زمین مالک نیستند، و نه در (خلقت و مالکیّت) آنها شریکند، و نه یاور او (در آفرینش) بودند.)
و خداوند در ایه 5 احقاف به صراحت فرموده است که (وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ)
( معنی : چه کسی گمراهتر است از آن کس که کسی را غیر خدا را میخواند که تا قیامت هم به او پاسخ نمیگوید و از خواندن آنها (کاملا) ً بیخبر است؟! (و صدای آنها را هیچ نمیشنود ))
آقای محترم : آیا پیامبر و ائمه و امام زادگان من دون الله هستند یا خیر ؟؟؟
و مشرکان در زمان پیامبر نیز مرده ها را واسطه بین خود و خدا قرار می دادند .و آنها را موجب نزدیکی خود به خداوند می دانستند .
خداوند در ایه 18 یونس می فرماید (وَيَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ مَا لَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنفَعُهُمْ وَيَقُولُونَ هَـٰؤُلَاءِ شُفَعَاؤُنَا عِندَ اللَّـهِ ۚ قُلْ أَتُنَبِّئُونَ اللَّـهَ بِمَا لَا يَعْلَمُ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ ۚ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ)
و نیز در ایه 3 زمر (أَلَا لِلَّـهِ الدِّينُ الْخَالِصُ ۚ وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّـهِ زُلْفَىٰ إِنَّ اللَّـهَ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ ۗ إِنَّ اللَّـهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ كَاذِبٌ كَفَّارٌ)
و از همه مهمتر سوره ای که هر روز در هر رکعت از نماز می خوانیم (إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ ) ( معنی : فقط تو را می پرستم و فقط از تو یاری می جویم )
و ان شا الله که معنی ایاک را بفهمی که حصر است .
و اگر با هر دلیلی مو لا درز نستعین برود با همان دلائل مو لا درز نعبد هم می رود.
و بسیاری آیات دیگر که اگر خواستی برایت بگذارم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7233و اینکه گفته ای (من نمیدانستم شما دین خودت را مستقیم از پیامبر میگیری یا مجتهد جامع شرایطی من فکر میکردم حرف امثال ابن جوزی و احمد بن حنبل برای شما مهم.لطفا رساله خودتان را برای من معرفی کنید تا من به ان استناد کنم.)
آقای محترم اگر همان مطالب قبلی را که گذاشتم خوب خوانده بودی جواب خود را گرفته بودی .
همان طور که چندین بار گفته ام در بحث های اعتقادی فقط و فقط آیات واضح و روشن قران و مرتبط با همان موضوع باید مورد استناد قرار بگیرد .
و در بحث های فقهی و فلسفی و تاریخی نظرات اشخاص قابل بررسی می باشد نه اینکه وحی الهی است .
و خداوند که شارع دین است و قران را با ایات بینات و با تفصیل برای مردم نازل نموده و موضوعات اعتقادی دین را به صراحت بیان نموده است .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #72391.حتما ان فردی که فرهنگ معین را نوشته و گفته کور خوانده ای یعنی بد فهمی و اشتباه (طرف مقابل)و ننوشته تو من کور فرض کردی فارسی بلد نبوده و شما بلدی.2.ببخشید نمیدانستم قران به بچه های ناخلف احتجاج میکنه و حضرت یعقوب هم کار انها را تایید میکنه3.من کی و کجا به ایه 35 سوره مائده استدلال کردم خودم خبر ندارم ؟4.من کی و کجا گفتم پیامبر پناه بر خدا خدا است ،،این همه ایه درباره کفر بودن غیر خدا را خواندن ردیف کردی؟شما اصلا مطالب من را میخوانی؟5.درباره ایه 22 سوره فاطر شما قران میخوانی ولی تفسیر ان را نمیدانی حتما از ان نوع ادم هایی هستی اگر ایه 42 سوره قلم را بخوانند سریع نتیجه میگیرند خدا ساق پا داره:))))))) حالا تفسیر ایه:«سیاق آیه نمیخواهد بگوید که اهل قبور هیچ چیزی نمیشنوند، بلکه مراد این است که شنواندن و انذار مردگان، بهرهای و نفعی برای آنها در بر ندارد.ابنقیم جوزی، ، ص59 ـ 60.»« وقد شَرّع النبی لأمّته إذا سَلَّموا علی أهل القبور أن یُسلّموا علیهم سلامَ من یُخاطِبُونه فیقول: السلام علیکم دار قومٍ مؤمنین و هذا خطاب لمن یَسمع و یعقل و لولا ذلک لکان هذا الخطاب بمنزلة خطاب المعدوم و الجماد و السلف مجمعون علی هذا و قد تواترت الآثار عنهم بأن المیّت یَعرف زیارةَ الحیّ له و یَستَبشِرُ به». (ابنقیم جوزی، پیشین، ص 5).»«احیا و اموات، تمثیل برای کسانی است که داخل اسلام میشوند و کسانی که بر کفر اصرار میورزند و از قبول اسلام سر بر میتابند. وی در ادامه بیان میکند که در این آیه شریفه خداوند خطاب به رسولش میفرماید: «تو (ای رسول) نمیتوانی کسانی را که بر قلبهایشان مهر زده شده است، هدایت کنی؛ زیرا این افراد همانند مردگان در قبرها میباشند.زمخشری، جارالله، ، ج3، ص608»شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7240قال الواقدی وکانت فاطمة الخزاعیة تقول لقد رأیتنی وقد غابت الشمس بقبور الشهداء ومعی أخت لی فقلت لها تعالی نسلم على قبر حمزة فقالت نعم فوقفنا على قبره فقلنا السلام علیک یا عم رسول الله فسمعنا کلاما رد علینا وعلیکم السلام ورحمة الله قالت وما قربنا أحد من الناس ….
أخبرنا أبو عبد الله الحافظ قال سمعت أبا یعلى حمزة بن محمد العلوی یقول سمعت هاشم بن محمد العمری من ولد عمر بن علی یقول أخذنی أبی بالمدینة إلى زیارة قبور الشهداء فی یوم جمعة بین طلوع الفجر والشمس وکنت أمشی خلفه فلما انتهى إلى المقابر رفع صوته فقال سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبى الدار قال فأجیب وعلیک السلام یا أبا عبد الله قال فالتفت أبی إلی فقال أنت المجیب یا بنی فقلت لا قال فأخذ بیدی فجعلنی عن یمینه ثم أعاد السلام علیهم ثم جعل کلما سلم علیهم یرد علیه حتى فعل ذلک ثلاث مرات قال فخر أبی ساجدا شکرا لله عز وجل.
واقدی میگوید فاطمه خزاعیه میگفت که در کنار قبور شهدای احد بودم که خورشید غروب کرد و یکی از خواهرانم همراهم بود پس به او گفتم بیا به قبر حضرت حمزه سلام کنیم ، کنار قبر ایستادیم و گفتیم سلام بر تو ای عموی رسول خدا ، پس صدائی شنیدیم که جواب ما را داد و علیکم السلام و رحمه الله و برکاته ….
عمر بن علی میگوید روز جمعه بین طوع فجر و طلوع خورشید پدرم من را به زیارت قبر شهدای احد برد ومن پشت سر او راه میرفتم ، پدرم رو به شهدا گفت سلام بر شما بهترین جایگاه برای شماست بخاطر صبری که کردید ، پس جواب آمد علیک السلام ای ابا عبد الله ، پدرم رو به من کرد و گفت تو جواب دادی پسرم ، گفتم خیر ، پدرم دستم را گرفت و من را طرف راست خود قرار داد سپس دوباره به شهدا سلام کرد پس هر وقت سلام میکرد جواب سلامش را میدادند تا سه مرتبه این کار را تکرار شد سپس پدرم سجده شکر کرد.
بیهقی،دلائل النبوة ، ج3، ص307،و 309،دار الکتب العلمیة«قال العطاف وحدثتنی خالتی أنها زارت قبور الشهداء قالت ولیس معی إلا غلامان یحفظان علی الدابة فسلمت علیهم فسمعت رد السلام وقالوا والله إنا نعرفکم کما یعرف بعضنا بعضا قالت فاقشعررت وقلت یا غلام أدننی بغلتی فرکبت.
عاطف میگوید خالهام به من گفت که روزی به زیارت قبر شهدای احد رفتم و فقط دو غلامی که مرکب من را محافظت میکردند همراه من بودند ، پس بر قبر شهدا سلام کردم و جواب سلامشان را شنیدم و گفتند که ما شما را میشناسیم همانگونه که همدیگر را میشناسیم ، گفت : از مدهوش شدم و گفتم غلام قاطر من را بیار ، پس سوار شدم.»شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7241حدثنا عبد اللَّهِ حدثني أبي ثنا عبد الرَّزَّاقِ ثنا سُفْيَانُ عَمَّنْ سمع أَنَسَ بن مَالِكٍ يقول قال النبي صلى الله عليه وسلم ان أَعْمَالَكُمْ تُعْرَضُ على أَقَارِبِكُمْ وَعَشَائِرِكُمْ مِنَ الأَمْوَاتِ فان كان خَيْراً اسْتَبْشَرُوا بِهِ وان كان غير ذلك قالوا اللهم لاَ تُمِتْهُمْ حتى تَهْدِيَهُمْ كما هَدَيْتَنَا.
پيامبر صلى الله عليه وسلم فرمودند: اعمال شما بر نزديکانتان که از دنيا رفتند عرضه ميشود ، اگر اعمال شما خير باشد خوشحال ميشوند، واگر اعمالتان خير نبود، ميگويند خدايا آنها را نميران تا اينکه هدايتشان کني همانگونه که ما را هدايت کردي.
الشيباني، ابوعبد الله أحمد بن حنبل (متوفاى241هـ)، مسند أحمد بن حنبل، ج3، ص164، ح12706 ناشر: مؤسسة قرطبة – مصر.
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
اینکه گفته ای (شما یک نگاه به بحث منو اقای یه دوست بکن) آقای محترم من به اصل موضوع مورد بحث در این قسمت سایت کار دارم .
و افرادی که کامنت می گذارند یا مخالف توسلند یا موافق توسل ، من جواب موافقین توسل را هر فردی که باشد از ایات صریح و واضح قران می دهم .
و اگر تمام مطالب من را خوانده باشی از ایات قران می باشد و مرتبط با موضوع توسل .
و این شما و امثال شما هستید چون نمی توانید حتی به یک آیه کوچک ( إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ) پاسخ بدهید ، مجبورید به گفته ی افراد مجهول و شاگرد فلان شخص استناد کنید .
آقای محترم در بحث های اعتقادی فقط و فقط آیات واضح و روشن قران و مرتبط با همان موضوع باید مورد استناد قرار بگیرد .
و در بحث های فقهی و فلسفی و تاریخی نظرات اشخاص قابل بررسی می باشد نه اینکه وحی الهی است .
و اینکه به گفته های عبدالله بن موسی و ابن جوزی و … استناد می کنی ، ( فارغ از صحت و سقم که نقل کرده ای )
آیا اینها شارع دین هستند ؟؟
آیا اینها پیامبر هستند ؟؟
شرم نمی کنی ؟؟ خجالت نمی کشی ؟؟
در بحث های اعتقادی گفته های واضح و صریح خداوند در قران را نادیده می گیری . و …