Home › انجمن ها › شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت › توسل یعنی من به خدا اعتماد کامل ندارم!
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط یه دوست در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7106اقای یه دوست زمانی حرف شما درست که بدانی اگر شما به دعا پیامبر متوسل شوید پیامبر حتما برای شما دعا میکنه مثل این میماند که شما بگی پیامبر از خدا بخواه من یک همسر زیبا داشته باشم ولی پیامبر صلاح شما را در داشتن همسر مومن بداند.یک داستان معروف وجود داره که یک نفر رفت پیش پیامبر و از پیامبر خواست دعا کند پول دار شود ولی پیامبر ثروت را به صلاح ان فرد ندانست وبه اصرار زیاد، پیامبر دعا کرد وان فرد ثروتمند شد ولی زکات نمیداد ودر نماز جمعه شرکت نمیکرد وپیامبر تذکر داد که ثروت به سود او نبود. البته باز هم تکرار میکنم انسان هم میتواند بی واسطه یا با واسطه با خدا مناجات کند.در هر دو حالت فقط خواست خدا باعث اجابت دعا شما میشود.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7107در ضمن من نمیگم که فقط از خدا باید یاری بخواهیم بلکه خود خداست که میگه که فقط از اون یاری و اجابت بخواهیم آیه دیگری میاورم. (ﺇِﻳَّﺎﮎَ ﻧَﻌْﺒُﺪُ ﻭَ ﺇِﻳَّﺎﮎَ ﻧَﺴْﺘَﻌﻴﻦُ) ( ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ) ﺗﻨﻬﺎ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻣﯽ ﭘﺮﺳﺘﯿﻢ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺍﺯ ﺗﻮ ﯾﺎﺭﯼ ﻣﯽ ﺟﻮﯾﯿﻢ .(حمد5) خب چرا توسل به انسان زنده این آیه رو نقض نمیکنه و توسل به مرده این آیه رو نقض میکنه ؟ ﻓَﺎﻋْﻠَﻢْ ﺃَﻧَّﻪُ ﻻ ﺇِﻟﻪَ ﺇِﻻَّ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻭَ ﺍﺳْﺘَﻐْﻔِﺮْ ﻟِﺬَﻧْﺒِﮏَ ﻭَ ﻟِﻠْﻤُﺆْﻣِﻨﻴﻦَ ﻭَ ﺍﻟْﻤُﺆْﻣِﻨﺎﺕِ ﻭَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻳَﻌْﻠَﻢُ ﻣُﺘَﻘَﻠَّﺒَﮑُﻢْ ﻭَ ﻣَﺜْﻮﺍﮐُﻢْ معنی: ﭘﺲ ﺑﺪﺍﻥ ﮐﻪ ﻣﻌﺒﻮﺩﯼ ﺟﺰ » ﺍﻟﻠَّﻪ« ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﻨﺎﻩ ﺧﻮﺩ ﻭ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻭ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺎﺍﯾﻤﺎﻥ ﺍﺳﺘﻐﻔﺎﺭ ﮐﻦ! ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺤﻞ ﺣﺮﮐﺖ ﻭ ﻗﺮﺍﺭﮔﺎﻩ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ(سوره محمد ﺻﻠﯽﺍﻟﻠﻪﻋﻠﯿﻪﻭﺁﻟﻪﻭﺳﻠﻢ 19). این یه کار عادی است که ما برای گناه خودمون و برای برادر و خواهر مسلمان خود طلب مغفرت بکنیم واین دستور خداوند است و ما مجاز هستیم که از دیگران هم بخواهیم برای ما دعا کنند طبق آیاتی که اشاره کردید. و هر کس دعای خودش رو مستقیما از خدا میخواهد و این تناقضی با ( ایاک نعبد و ایاک نستعین ) ندارد. ولی وقتی این دوستانی که برای ما دعا میکردن حضور ندارن (مردن) ما مجبور میشیم از انها بخواهیم وارد دعاهایمان بشوند (به خیال خودمون) مثلا ای خدا به خاطر آنها به ما حاجتمان را بده یا خدا را به مقام ایشان قسم بدیم برای چی آنها را وارد دعاهایمان میکنیم ؟ برای اینکه خدا را مهربانتر و بخشنده تر بکنیم تا حاجتمان را بدهد !!! یا اینکه خدا را با قسم مجبور به اجابت کنیم !!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7109ﺍﻗﺎﯼ ﯾﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺣﺮﻑ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺩﻋﺎ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻣﺘﻮﺳﻞ ﺷﻮﯾﺪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺣﺘﻤﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺩﻋﺎ ﻣﯿﮑﻨﻪ!!!
شما از کجا میفهمید که پیامبر برای شما دعا میکند یا نه او که مثل حضرت یعقوب نمیگوید بزودی برای شما دعا میکنم؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7110اول گفتی توسل یعنی اعتماد کامل نداشتن به خدا بعد میگی توسل به زنده ممکنه من کدام حرف شما را باور کنم. موضوع مهم و اختلاف اصلی این است که پیامبر صدای انسانها را میشنود یا نه. اقای یه دوست صریح بگو ایا پیامبر صدای مردم را میشنود یا نه؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7111درباره درخواست و کمک از خدا.یعنی شما اگر ته چاه بیافتی تا خود خدا نیاد از کس دیگه کمک نمیخواهی اخه میگی کمک خواستن از غیر خدا گناه. قران را میخوانی ولی تفسیر ان را نمیدانی.تو کامنت 13 جواب این ابهام را بهت دادم خوب مطلب 13 را بخوان.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7112سلامدوست عزیز منظور شما کدوم چاه ؟ چاه حاجت ! حاجت چاه نیست بلکه یه نوع تلنگر برای یاداوری محتاج بودن ما نسبت به خد. است داستان قرانی که میگه وقتی گروهی از انسانها با کشتی در طوفان گیر افتادن خاشعانه و خالصانه خدا رو یاد کردن ولی وقتی به خشکی رسیدن دوباره خدا رو فراموش کردن . داستان شیعه بدتر از این داستان است به طرف میگن بچه ات تصادف کرده داد میزنه یا حضرت عباس !!میره بیمارستان میگن باید عمل کنه میزنه رو سرش و میگه یا قمر بنی هاشم !!بعد در حین عمل یا امام رضا شفای بچم رو فقط از تو میخواهم !!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7113چاه حاجت چیه ؟ منظورم چاه معمولی چاه اب،اگر ته چاه بیافتی از مردم کمک نمیگیری؟درباره توسل به امام رضا شیعه هیچ فرقی میان سخنان امامان خود و پیامبر نمیگذاره وتوسل به امام رضا با توسل به پیامبر فرقی نداره همه انها در نهایت توسط خدا اجابت میشه. درباره ایه قران درباره مردم داخل کشتی،این ایه را خواندی ولی ایه اینکه اگر گناه کردید پیش پیامبر بیایید تا برای شما استغفار کند نخواندی. برای بار دهزارم خدا را مستقیم خواندن هیچ ایرادی ندارد همانطور که توسل ایراد ندارد.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7114خداوند در قران به صراحت توسل به خودش را جایز دانسته .
ایا ( إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ) چه معنی دارد ؟؟ و چه دستوری را از طرف خداوند به مسلمانان می رساند ؟؟
و ایات 20 و 21 نحل و 22 فاطر و 22 سبا و 5 احقاف و … بیانگر چه موردی می باشد ؟؟؟
برادرم این ایات چه معنی می دهد ؟؟؟ (إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّـهِ ۖ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ ۖ وَعَلَيْهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُتَوَكِّلُونَ )
و (أَلَيْسَ اللَّـهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ)
و (وَتَوَكَّلْ عَلَى الْحَيِّ الَّذِي لَا يَمُوتُ)
و (وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّـهِ فَهُوَ حَسْبُهُ)
و (وَمَا لَنَا أَلَّا نَتَوَكَّلَ عَلَى اللَّـهِ وَقَدْ هَدَانَا سُبُلَنَا ۚ وَلَنَصْبِرَنَّ عَلَىٰ مَا آذَيْتُمُونَا ۚ وَعَلَى اللَّـهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُتَوَكِّلُونَ)
و ( وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّـهِ زُلْفَىٰ إِنَّ اللَّـهَ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ فِي مَا هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ)
و (وَيَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ مَا لَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنفَعُهُمْ وَ يَقُولُونَ هَـٰؤُلَاءِ شُفَعَاؤُنَا عِندَ اللَّـهِ ۚ قُلْ أَتُنَبِّئُونَ اللَّـهَ بِمَا لَا يَعْلَمُ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ ۚ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ).
و ایا مردم مکه قبل از بعثت پیامبر اسلام الله را می شناختند یا نه ؟؟؟
و فرزندان خود را عبدالله نام گذاری می کردند یا نه ؟؟؟
لطفا نظر خود را درباره ی این ایات بدهید . خواهشمندم فلسفه بافی و مغلطه بازی نکنید .
و اگر میخواهی بیشتر بدانی به لینک : http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/2057 مراجعه کن .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #711520و 21 نحل (وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ ﴿٢٠﴾ أَمْوَاتٌ غَيْرُ أَحْيَاءٍ ۖ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ) (معنی : کسانی را که غیر از خدا میخوانند، چیزی را خلق نمیکنند؛ بلکه خودشان هم مخلوقند! (۲۰) آنها مردگانی هستند غیر زنده ؛ و نمیدانند در چه زمانی محشور میشوند! )
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟
2-آیا امام زادگان مرده هستند یا نه ؟؟؟
3- آیا غیر احیا هستند یا نه ؟؟؟
4- آیا خالقند یا مخلوق ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7116و آیه 22 فاطر (وَمَا يَسْتَوِي الْأَحْيَاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يُسْمِعُ مَن يَشَاءُ ۖ وَمَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِي الْقُبُورِ) ( معنی : و هرگز مردگان و زندگان یکسان نیستند! خداوند پیام خود را به گوش هر کس بخواهد میرساند، و تو نمیتوانی سخن خود را به گوش آنان که در گور خفتهاند برسانی!)
1-آیا امام زادگان مرده هستند یا نه ؟؟؟
2- آیا غیر احیا هستند یا نه ؟؟؟
3- آیا در گور خفته اند یا نه ؟؟؟
4- و اگر پس از رحلت از این دنیا ، زنده اند و در همه جا حاضر و ناظرند ، ایا همبستر شدن زنانشان بعد از فوت آنها که با دیگران ازدواج کرده بودند را می دیدند ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7117و 22 سبا (قُلِ ادْعُوا الَّذِينَ زَعَمْتُم مِّن دُونِ اللَّـهِ ۖ لَا يَمْلِكُونَ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ وَمَا لَهُمْ فِيهِمَا مِن شِرْكٍ وَمَا لَهُ مِنْهُم مِّن ظَهِيرٍ) (معنی : بگو: «کسانی را که غیر از خدا میپندارید و بخوانید! (آنها هرگز گرهی از کار شما نمیگشایند، چرا که) آنها به اندازه ذرّهای در آسمانها و زمین مالک نیستند، و نه در (خلقت و مالکیّت) آنها شریکند، و نه یاور او (در آفرینش) بودند.)
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟
و 5 احقاف (وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ ) (چه کسی گمراهتر است از آن کس که غیر خدا را میخواند که تا قیامت هم به او پاسخ نمیگوید و از خواندن آنها (کاملا) ً بیخبر است؟! (و صدای آنها را هیچ نمیشنود!)) آیا وقتی آیاتی به این روشنی وجود دارند شما چرا قران را که خداوند نازل کرده رها می کنید و به دنبال احادیث جعلی و موضوعی می روید .
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟
2- آیا امام زادگان به ندای صدا زنندگان پاسخ می دهند ؟؟؟؟
3- در زمان زنده بودن ندای آنها قابل شنیدن بود ایا اکنون نیز قابل شنیدن است ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7118و ما چون پیرو واقعی حضرت علی هستیم از حضرت علی پیروی می کنیم . و بهتر از هر کسی حضرت علی معنی توسل را می دانست و اگر توسل به مرده جایز می بود در اینجا بیان می کرد . ولی همانطور که می بینید هیچ خبری از توسل به مرده نیست . همچنان که در خطبه 109 و در بعضی چاپها 110 نهج البلاغه به صراحت بیان شده است . (انَّ أَفْضَلَ مَا تَوَسَّلَ بِهِ الْمُتَوَسِّلُونَ إِلَى اللَّهِ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى الْإِيمَانُ بِهِ وَ بِرَسُولِهِ وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِهِ فَإِنَّهُ ذِرْوَةُ الْإِسْلَامِ وَ كَلِمَةُ الْإِخْلَاصِ فَإِنَّهَا الْفِطْرَةُ وَ إِقَامُ الصَّلَاةِ فَإِنَّهَا الْمِلَّةُ وَ إِيتَاءُ الزَّكَاةِ فَإِنَّهَا فَرِيضَةٌ وَاجِبَةٌ وَ صَوْمُ شَهْرِ رَمَضَانَ فَإِنَّهُ جُنَّةٌ مِنَ الْعِقَابِ وَ حَجُّ الْبَيْتِ وَ اعْتِمَارُهُ فَإِنَّهُمَا يَنْفِيَانِ الْفَقْرَ وَ يَرْحَضَانِ الذَّنْبَ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ فَإِنَّهَا مَثْرَاةٌ فِي الْمَالِ وَ مَنْسَأَةٌ فِي الْأَجَلِ وَ صَدَقَةُ السِّرِّ فَإِنَّهَا تُكَفِّرُ الْخَطِيئَةَ وَ صَدَقَةُ الْعَلَانِيَةِ فَإِنَّهَا تَدْفَعُ مِيتَةَ السُّوءِ وَ صَنَائِعُ الْمَعْرُوفِ فَإِنَّهَا تَقِي مَصَارِعَ الْهَوَانِ أَفِيضُوا فِي ذِكْرِ اللَّهِ فَإِنَّهُ أَحْسَنُ الذِّكْرِ وَ ارْغَبُوا فِيمَا وَعَدَ الْمُتَّقِينَ فَإِنَّ وَعْدَهُ أَصْدَقُ الْوَعْدِ وَ اقْتَدُوا بِهَدْيِ نَبِيِّكُمْ فَإِنَّهُ أَفْضَلُ الْهَدْيِ وَ اسْتَنُّوا بِسُنَّتِهِ فَإِنَّهَا أَهْدَى السُّنَنِ وَ تَعَلَّمُوا الْقُرْآنَ فَإِنَّهُ أَحْسَنُ الْحَدِيثِ وَ تَفَقَّهُوا فِيهِ فَإِنَّهُ رَبِيعُ الْقُلُوبِ وَ اسْتَشْفُوا بِنُورِهِ فَإِنَّهُ شِفَاءُ الصُّدُورِ وَ أَحْسِنُوا تِلَاوَتَهُ فَإِنَّهُ أَنْفَعُ الْقَصَصِ فَإِنَّ الْعَالِمَ الْعَامِلَ بِغَيْرِ عِلْمِهِ كَالْجَاهِلِ الْحَائِرِ الَّذِي لَا يَسْتَفِيقُ مِنْ جَهْلِهِ بَلِ الْحُجَّةُ عَلَيْهِ أَعْظَمُ وَ الْحَسْرَةُ لَهُ أَلْزَمُ وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَلْوَمُ)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7127گفته اید : …ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﯾﻪ ﻗﺮﺍﻥ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺍﺧﻞ ﮐﺸﺘﯽ،ﺍﯾﻦ ﺍﯾﻪ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻧﺪﯼ ﻭﻟﯽ ﺍﯾﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﮔﺮ ﮔﻨﺎﻩ ﮐﺮﺩﯾﺪ ﭘﯿﺶ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺑﯿﺎﯾﯿﺪ ﺗﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺍﺳﺘﻐﻔﺎﺭ ﮐﻨﺪ ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﯼ . Wooow دقیقا این آیه کجاست!!؟؟؟ گفته اید: (…ﯾﮏ ﻧﺎﺻﺒﯽ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺗﻮ ﭼﺎﻩ ﺩﺍﺩ ﻣﯿﺰﺩ ﺧﺪﺍﯾﺎ ﮐﻤﮏ ﺧﺪﺍﯾﺎ ﮐﻤﮏ ،ﺍﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﯽ ﺍﻣﺎﺩ ﺑﯿﺎﺭﺵ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﮔﻔﺖ ﻧﻪ ﮐﻤﮏ ﺧﻮﺍﺳﺘﻦ ﺍﺯ ﻏﯿﺮ ﺧﺪﺍ ﺷﺮﮎ ،ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻣﺪﻥ ﺑﯿﺎﺭﻧﺶ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﮔﻔﺖ ﻧﻪ ﮐﻤﮏ ﺧﻮﺍﺳﺘﻦ ﺍﺯ ﻏﯿﺮ ﺧﺪﺍ ﺷﺮﮎ ،ﻣﺎﻧﺪ ﺗﻪ ﭼﺎﻩ ﺗﺎ ﻣﺮﺩ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﺍﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﯽ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﻫﺎﯼ ﺧﺪﺍ ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ…) واقعا داستان خنده داری بود بیشتر به عقلی که این داستان رو قبول کرده خندم گرفت و تاکید شما به این داستان!!! (اگه من داخل چاه بیفتم از خدا میخواهم یکی تشنه بشه بیاد سمت چاه یا اینکه یکی از اونجا رد بشه صدام رو بشنوه تا نجات پیدا کنم.) داستان یک دیوانه رو روایت میکنید و میخواهید خود را از او جدا نشان دهید !!!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7128بحث من شنیدن یا نشیدن پیامبر و ائمه نیست مشکل من تصور کردن است اینکه من اونها رو نمیبینم و صداشون رو نمیشنوم اینکه نمیدونم برام دعا میکنن یا نه همه اینها رو باید تصور کنم و خیال پردازی کنم که یکی هست !!! و یک شخصیت خیالی برای خودم بسازم (فقط یه اسم مقدس روش بزارم) و این شخصیت خیالی چه کاری انجام میدهد کار بسیار بزرگ ، او واسطه خداست من به اون اطمینان کامل دارم حاجتهایم را از اون میخواهم که اون هم از خدا بخواهد !! مشکل من ارتباط با اونهاست که فقط باید خیال پردازی کنم و نمیدونم این خیال پردازی چقدر به واقیت نزدیک است ولی باید به این خیال پردازی اطمینان کامل داشته باشم.!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #7129بنام خداالسلام علی عبادالله الصالحین
از اینکه در اطاعت و عبادت و درخواست مستقیم از خدا اختلافی نیست جای شکر دارد.
اما قائلین به توسل به من دون الله را چه انگیزه ای به این باور می کشاند؟
-مدعی جواز و رجحان توسل به انبیا و اولیا، در غایت لزوم واسطه گرفتن این بزرگواران آبرومند درگاه الله سبحانه و تعالی توسط بی آبروی محتاج و فقیر مستدعی را بر اساس تاویلاتی موهوم و باطل واجب و یا مستحب و یا تنها راه نجات می داند.
در اینکه اینجا چه غفلت هایی تحمیل و اعمال می شود خود مدعی یا بی خبر است و یا آموزه و باوری غیر اسلام را عامدانه و یا قاصرانه به باور اسلامی خود پیوند زده.
شرط قبولی هر عملی تقوا و صداقت و اخلاص است.و الله سبحانه و تعالی قبول عمل را مقید به متقی بودن عامل فرموده و شخص رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم هم بنا به امر الهی و باور ناب خود همین شرط را در شفاعت از امتش بیان فرموده.
و بسیار روشن و ساده است که التماس دعا از مومن و مرجحا” از نبی و اولیای الهی در درجه اول توجه به ارزش تقوا است و اینکه اتقی در نزد خدا کرامت بیشتر دارد و این امر در میل انسان و گرایشش به امور معروف و خیر و پرهیز از رذائل و شرور موثر است و امر به تعاون در امور خیر و تقوا و عدم آن در امور گناه و دشمنی در همین راستا و در جهت تبیین تکلیف اصلی انسان است که درستکاری است که او را مستحق رحمت الهی می کند و اولیای الهی هم در کنار هر مومن مخلص، خیر خواه و شفیع و مددکار خواهد بود.
با این نگاه که مویدش در آیات و سنت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و سیره بزرگان دین مسبوق و معمول است نهایت بی انصافی و کفران نعم الهی است که اصل پیام و رسالت انبیا که همانا توحید در الوهیت و ربوبیت است با طرق انحرافی چون مشرکین و کفار نادیده گرفته شود و چنانچه به دین و باور توحیدی الصاق شود بدعت خائنانه و ضلالت عظمی است.و برآیند چنین بدعت هایی نفی کامل هدف اصلی نبوت و انزال وحی و معجزات به اذن الله است.
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.