توسل نه عبودیت

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  aliakbar در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 15)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #9739

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    و استعینوا بالصبر و الصلاة.

    در کنار ایاک نستعین که بگذاریم سوال می شود که خدا الصلاة است یا الصبر؟

    #1588

    aliakbar
    کاربر
    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام. میخام در مورد توسل جستن به اولیاء و انبیای خدا صحبت کنم.

    ببینید اولا اینکه شما می گویید شیعیان امام های خودشان را می پرستند،این مطلب درست نیست. شیعیان برای امام های خود سجده نمی کنند و آنها را مستقل در عالم خلقت نمی دانند بلکه آنها را مثل بقیه ی مخلوقین بشر و بنده ی خدا می دانند ولاغیر. معتقدند که ائمه هرچه دارند از خدا دارند،بلکه همه ی عالم از آن خداوند بزرگ است. ائمه را (نعوذبالله) شریک خدا نمی دانند. فقط آنها را واسطه ی در پیشگاه خداوند متعال می دانند. و در این مورد دلائل محکمی هم از قرآن کریم دارند.

    از جمله:

    خدا در قرآنش می فرماید: و لو انهم اذ ظلموا انفسهم جاءوک فاسغفرالله و استغفر لهم الرسول لوجدوالله توابا رحیم

    این آیه ی شریفه، صراحت دارد که اگر کسی گناه کرد می تواند نزد پیامبر بیاید و پیامبر برایش استغفار کند تا بخشیده شود. اشکالی اهل سنت می کنند این است که این در زمان حیات پیامبر است نه در زمان ممات و مرگ انها.

    اشکالی بجایی است ولی….

    اولا باید این مطلب ثابت شود و همینطوری که نمی شود گفت این آیه در زمان حیات است و فلان آیه در زمان ممات.

    دلیل روشن و صریح می خواهد که اهل سنت ارائه نداده اند.

    ثانیا: اگر قرار باشد توسل شرک باشد و اسم دیگری همراه خدا گفتن شرک باشد،حیات و ممات ندارد، در همه حال شرک است. ولی کسی این ادعاء را نکرده و اگر هم بکند، آیه ی قرآن جواب او را فرموده است.

    و همچنین آیات و روایات دیگری نیز وجود دارد که مسئله ی توسل را نه تنها جایز بلکه مستحب مؤکد هم می داند. مثل آیه ی یا ابانا استغفر لنا انا کنا خاطئین که حضرت یعقوب نبی به پسرانش جواب می دهد که سوف اسغتفر لکم ربی.

    من نه طرفدار شیعه هستم نه سنی!!! بنده تابع دلیل و مدرک از آیات و روایات معتبر هستم و اگر داداش های اهل سنت من دلیل قانع کننده بیاورند بنده با کمال میل قبول می کنم. باتشکر.

    والحمدالله رب العالمین



    #3871

    mojahed.din
    کاربر

    #9788

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    اینکه گفته ای (در کنار ایاک نستعین که بگذاریم سوال می شود که خدا الصلاة است یا الصبر؟)

    برادرم : صبر و صلاة عمل صالحی که خداوند دستور داده می باشند نه افراد و اشخاص .

    و خداوند طبق ایه 62 سوره ی حج خواندن من دون الله را باطل دانسته :

    خداوند در ایه 62 حج فرموده (ذَٰلِكَ بِأَنَّ اللَّـهَ هُوَ الْحَقُّ وَأَنَّ مَا يَدْعُونَ مِن دُونِهِ هُوَ الْبَاطِلُ وَأَنَّ اللَّـهَ هُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ‌)

    (ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : این بخاطر آن است که خداوند حقّ است؛ و آنچه را غیر از او می‌خوانند باطل است؛ و خداوند بلندمقام و بزرگ است!) و همچنین 30 لقمان .

    #9818

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    این کلام خداست که از هر گلامی بالاتر است حتی تمام رسولانش چه رسد به مراجع تقلید محترم شیعه.

    استعینوا بالصبر و الصلاة.

    ایاک نعبد و ایاک نستعین.

    از کی یاری میخواهیم؟ احتمالا مرجع ضمیر ( ک ) خداست. خدا گفته از کی یاری بگیرید؟ احتمالا امر به صبر و صلاة شده. کدام اینها خداست؟

    ضمن اینکه بین عمل و فرد چه تفاوتی است هنگامیکه ایاک نستعین موجود است؟ آیا شرک تجزیه پذیر است و استثنا دارد؟

    #9834

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    خداوند را شاکر و سپاسگذارم که بالاخره این ایه را قبول کردی .

    (ذَٰلِكَ بِأَنَّ اللَّـهَ هُوَ الْحَقُّ وَأَنَّ مَا يَدْعُونَ مِن دُونِهِ هُوَ الْبَاطِلُ وَأَنَّ اللَّـهَ هُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ‌)

    (ترجمه ایت الله مکارم شیرازی : این بخاطر آن است که خداوند حقّ است؛ و آنچه را غیر از او می‌خوانند باطل است؛ و خداوند بلندمقام و بزرگ است!) و همچنین 30 لقمان .

    اینکه گفته ای (از کی یاری میخواهیم؟ احتمالا مرجع ضمیر ( ک ) خداست. خدا گفته از کی یاری بگیرید؟)

    برادرم از همان کسی که مرجع ضمیر (ک) ایاک نعبد است .

    اینکه گفته ای (ضمن اینکه بین عمل و فرد چه تفاوتی است)

    برادرم من در چندین جا گفتم که شما ناقص العقل هستی .

    آیا واقعا تفاوت بین عمل و بین یک فرد را نمی دانی ؟؟!!!!!

    عجب !!! عجب !!! عجب !!! عجب !!! عجب !!!

    #9863

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    دوست شبیه ساز دقت کنید؛

    بنده آیاتی که خودم نوشتم را گفتم کلام خداست…. . چیزی را هم منکر نشدم اما نوشته ام این بود که این آیات از آنچه که شما نوشته اید(ترجمه آیت الله مکارم) برتر هستند.

    حالا این را بگویید که الصلاة خداست یا الصبر؟

    حلا مجداا؛

    ” استعینوا بالصبر و الصلاة.

    ایاک نعبد و ایاک نستعین.

    از کی یاری میخواهیم؟ احتمالا مرجع ضمیر ( ک ) خداست. خدا گفته از کی یاری بگیرید؟ احتمالا امر به صبر و صلاة شده. کدام اینها خداست؟

    ضمن اینکه بین عمل و فرد چه تفاوتی است هنگامیکه ایاک نستعین موجود است؟ آیا شرک تجزیه پذیر است و استثنا دارد؟ ”

    خدا از زبان بنده اش گفته که فقط از تو(خدا) یاری می خواهم. خدا به بنده اش دستور داده از صلاة و صبر یاری بخواهید. خب من که امر به استعانت از آن دو شده ام و جای دیگر گفته ام فقط از خدا می خواهم، کدام اینها را خدا برای من خدا دانسته که امر به استعانت کرده؟

    می دانم که نمی فهمید اما بفهمید.

    ضمنا؛

    اگر یاری گرفتن از غیر خدا شرک باشد، زنده و مرده و عمل و فرد ندارد. یا مطلقش شرک است یا نیست. غیر این باشد قطعا شرک را دارای استثنا دانسته اید.

    مثلا قدیم تر دوستان بزرگترت می گفتند که توسل شرک است چون خواستن از غیر خداست. بعد دیدن نمی شود یا ابانا استغفر لنا رو کاریش کرد گفتند نه توسل به زنده شرک نیست. بعد که می پرسیدیم آیا شرک استثنا هم دارد؟ زیرش زایمان می کردند. نمونه هایش در سایت کلمه بسیار است.

    حالا همین شده داستان شما.اگر ایاک نستعین است(که هست) اولا نوعش چگونه است؟ ثانیا چرا با اینکه ایاک نستعین است امر به استعانت از غیر شده؟ آیا آنها خدا هستند؟ یا قضیه چیز دیگری است و فهمیده اید و رو دربایستی دارید؟

    #9912

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    اینکه گفته ای (دوست شبیه ساز دقت کنید؛)

    باز هم دوباره من را با کسی که شما را شبیه سازی کرده اشتباه گرفته ای !!

    آن فردی که شما را شبیه سازی کرده در موسسه رویان می باشد این هم لینکش :

    http://www.royaninstitute.org/cmsfa/index.php?option=com_content&task=view&id=58&Itemid=59

    اینکه گفته ای (بنده آیاتی که خودم نوشتم را گفتم کلام خداست…. .)

    پس با این گفته ی شما بقیه ایات قران کلام خدا نیست ؟؟

    اینکه گفته ای (چیزی را هم منکر نشدم اما نوشته ام این بود که این آیات از آنچه که شما نوشته اید(ترجمه آیت الله مکارم) برتر هستند.)

    من که چندین بار گفتم شما خود را از ایت الله مکارم شیرازی برتر میدانی و ایشان را فردی می دانی که سواد ترجمه ی قران را نداشته .

    پس وای به مقلدان ایشان !!!

    اینکه گفته ای (احتمالا مرجع ضمیر ( ک ) خداست. خدا گفته از کی یاری بگیرید؟)

    از همان کسی که مرجع ضمیر (ک) ایاک نعبد است .

    اینکه گفته ای (ضمن اینکه بین عمل و فرد چه تفاوتی است)

    من در چندین جا گفتم که شما ناقص العقل هستی .

    آیا واقعا تفاوت بین عمل و بین یک فرد را نمی دانی ؟؟!!!!!

    به طور مثال “عمل” آن صدایی بود که از شما خارج شد و اطرافیان شما شنیدند و “فرد” خود شما هستی !!!

    آیا شما مثل عمل خود می باشید ؟؟!!!

    تفاوتی با عمل صادر شده از خود نداری ؟؟!!!!

    به صراحت اعلام کن .

    عجب !!! عجب !!! عجب !!! عجب !!! عجب !!! ای ملا رجب !!!!

    اینکه گفته ای (. خدا به بنده اش دستور داده از صلاة و صبر یاری بخواهید. خب من که امر به استعانت از آن دو شده ام و جای دیگر گفته ام فقط از خدا می خواهم، کدام اینها را خدا برای من خدا دانسته که امر به استعانت کرده؟)

    قانون گذار خداوند است .

    قانون گذار می تواند در قانون استثنا هم بگذارد ولی ما نمی توانیم با آن استثنا قیاس کنیم چون دستور خداوند توقیفی است .

    #9935

    یه دوست
    کاربر
    سلام. اینهایی که گفتی صبر و صلاة خدا نیستند ولی برای یاد کردن خدا هستند درست برعکس توکل بر مرده !!!
    َﺃَﻗِﻢِ ﺍﻟﺼَّﻠَﺎﺓَ ﻟِﺬِﮐْﺮِﯼ [14 طه]
    ‏ﻓَﺎﺫْﮐُﺮُﻭﻧِﯽ ﺃَﺫْﮐُﺮْﮐُﻢْ ﻭَ ﺍﺷْﮑُﺮُﻭﺍ ﻟِﯽ ﻭَ ﻻ ﺗَﮑْﻔُﺮُﻭﻥِ [152 بقره]
    ﯾﺎ ﺃَﯾُّﻬَﺎ ﺍﻟَّﺬِﯾﻦَ ﺁﻣَﻨُﻮﺍ ﺍﺳْﺘَﻌِﯿﻨُﻮﺍ ﺑِﺎﻟﺼَّﺒْﺮِ ﻭَ ﺍﻟﺼَّﻼﺓِ‏ ﺇِﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻣَﻊَ ﺍﻟﺼَّﺎﺑِﺮِﯾﻦَ‏ [153 بقره] .

    #9945

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    سلام علیکم.

    شما دو آیه را کنار هم بگذار و تحلیل کن.

    #9946

    abdollah1990
    کاربر
    با سلام .

    اینکه گفته ای (شما دو آیه را کنار هم بگذار و تحلیل کن.)

    برادرم ما تمام آیات قران را کنار هم می گذاریم و تحلیل می کنیم .

    قانون گذار خداوند است .

    قانون گذار می تواند در قانون استثنا هم بگذارد ولی ما نمی توانیم با آن استثنا قیاس کنیم چون دستور خداوند توقیفی است .

    #10137

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    الان تحلیل کردی؟

    تحلیل را ارائه دهید

    #10146

    abdollah1990
    کاربر
    از خوانندگان محترم می خواهم کل مطالب این تاپیک را مطالعه کنند و ببینند آخوند عبدالحسین نتوانست یک ایه از قران ارائه کند که خداوند دستور به توسل به اهل قبور و مردگان داده باشد .
    #10175

    عبدالحسین
    مشارکت کننده
    شما منعش را آوردی؟ کجا؟

    ایرادات را چه کردی؟

    حضرت دست به تقاضا کمی آره.

    #10196

    abdollah1990
    کاربر
    از خوانندگان محترم می خواهم کل مطالب این تاپیک را مطالعه کنند و ببینند آخوند عبدالحسین نتوانست یک ایه از قران ارائه کند که خداوند دستور به توسل به اهل قبور و مردگان داده باشد .
در حال نمایش 15 نوشته (از کل 15)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.