در اصول کافی ج7ص177 از قول امام صادق آمده است:
1 68، 13 – 1 حدثني محمد بن يحيى، وغيره، عن أحمد بن محمد بن عيسى، عن الحسين بن سعيد، عن النضر بن سويد، عن عاصم بن حميد، عن أبي بصير، عن أبي عبدالله عليه السلام قال: الرجم
[177]
حد الله الاكبر والجلد حد الله الاصغر فإذا زنى الرجل المحصن يرجم ولم يجلد.
ترجمه:
اگر مردی محصن زنا کرد سنگسار می شود ولی تازیانه زده نمی شود.
روایت بعدی:
15– أحمد بن محمد عن العباس عن ابن بكير عن حمران عن زرارة عن ابي جعفر عليه السلام قال: قضى علي عليه السلام في امرأة زنت فحبلت فقتلت ولدها سرا فامر بها فجلدها مائة جلدة ثم رجمت وكان أول من رجمها]
16- محمد بن علي بن محبوب عن محمد بن الحسين عن الحسن بن محبوب عن علي بن رئاب عن زرارة عن ابي جعفر عليه السلام في المحصن والمحصنة جلد مائة ثم الرجم
تهذيب الاحکام للطوسي ج10 ص 5
ترجمه:
امام باقر فرمود:زن یا مرد زنا کار محصن ابتدا صد ضربه تازیانه زده شود سپس سنگسار شود.
دوستان همه ی این احادیث هم صحیح هستند
از انفسنا شیعه می پرسیم چطور امام معصوم برای یک حکم دو فتوی متناقض دارد وبین معصوم اختلاف در فتوی هست ؟
بالاخره کدام حکم را شیعه اجراء می کند حرف امام صادق را یا امام باقر و امام علی را؟
بارک الله فیکم
احتمالا نوع و شیوه ی زنا این وسط فرق داره.مثلا اونی که شلاق نداره زود تمام شده و اونی که شلاق داره خیلی طول کشیده.
جواب دیگه ای ندارم