این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط monji_2008 در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #1393بنام خداوند آسمان وزمین
در پاسخ به تایپیک ای عالم شیعه آیا جوابی به این ایراد ما داری؟
البته بنده نه عالم هستم و نه دانشمند یک فرد معمولی با سواد معمولی ولی واقعا نویسنده مطلب فوق مثل اینکه خیلی عالم تشریف دارند و فکر کرده که چه سئوالی طرح کرده که هیچ احدی نمیتونه جواب بده ولی خوب این بنده خدا یا خودش خیلی از لحاظ دینی در سطح پائین قرار داره و یا اصلا کتب صحاح اهل سنت رو ندیده و نخونده.
در مورد مثالی که زدی اولا پیامبر ازدواج دائم رو به امر خدا با بیشتر از 4 زن حرام کرد و به نقل از خود اهل سنت در کتب معتبر شان متعه در زمان رسول اکرم آزاد بوده و اجرا میشده و خلیفه دوم اون رو حرام اعلام کرده که منابع و اسناد این مطلب را در زیر همین پست ملاحضه خواهید کرد.
خوب حالا سئوالی که هست اینه که اگر بقول این بنده خدای بی نام و نشون که این شبهه رو مطرح کرده ودر زیر آنهم نمیتوان پاسخ داد(اگر واقعا فکر میکردید که پاسخی ندارد چرا مطلب رو جایی ایجاد نکردید که بتوان در زیر آن پاسخ را نوشت)اگر متعه را رسول اکرم حرام کرده و در زمان آنحضرت این کار صورت نمیگرفته پس مطالب کتب معتبر شما مشتی دروغ بیشتر نیست و اگر انجام میشده و بعد به امر خلیفه دوم و ایستادن در برابر فرموده خدا و رسول این امر حرام شده پس نشان از این دارد که این کار از ابتدا حرام نبوده، بد نیست در اینجا خاطره ای ازفهد پادشاه عربستان بگم،چندین سال قبل به بن باز مفتی اعظم وهابیها خبر دادند که فهد زنی را صیغه کرده،بن باز به فهد اعتراض کرد و گفت مگر نمیدانی این کار به امر عمر حرام شده، فهد گفت وقتی خدا و رسولش آنرا حلال اعلام کرده بودند عمر چه کاره بود که آنرا حرام کند؟بن باز پاسخ داد عمر رئیس حکومت و خلیفه بود و اطاعت امرش واجب است!!!فهد گفت خوب حالا هم من رئیس حکومت و خلیفه ام و صیغه را حلال اعلام میکنم!!!!
هر روز هم که شاهد ظهور ازدواجهای جدیدی هستیم که در اصل همان صیغه است ولی به نام دیگر مثلا ازدواج روزانه و یا ازدواج فصلی در عربستان که با سرچ در اینترنت خبر های مربوط به آن را خواهید دید.
وحالا به این موضوع میپردازیم که متعه را پيامبر حرام كرد يا عمر ؟ كتب اهل سنت چه ميگويد!!
——————————————————————————–
در قرآن طبق آیه ی24 سوره ی نساء دستور داده شده که متعه(ازدواج موقت)آزاد است و لي عمر آن را حرام اعلام کرد. وامروزه اهل سنت مدعي اين هستند كه متعه در زمان حيات رسول اكرم(ص) از سوي ايشان حرام گرديده در حالي كه اگر اين امر درزمان خود رسول الله واقع شده پس چه نيازي بود كه دوباره بعد از گذشت چندين سال پس از رحلت پيامبر اين قضيه از طرف عمر ممنوع شود ثانياْ این موضوع در کتب اهل سنت نیز درج شده است كه متعه را عمر خود سرانه حرام اعلام كرده و اينگونه در مقابل فرمان خداوند ايستاده و حلال خدا را حرام كرده است. منابع آن به شرح زیر است:الف- از ابی رجاء نقل شده که میگوید: آیه متعه در کتاب خدا نازل شده و رسول خدا ما را به انجام آن امر فرمود و آیهای که آن را نهی و نسخ نموده باشد نیز نازل نشده است و بعداً مردی برای خودش گفت آنچه میخواست.
صحیح مسلم، جلد اول، ص 474 ، و قرطبی، جلد دوم، ص 365.ب- در زمان رسول خدا (ص) ما متمتع میشدیم و مردی هر آنچه میخواست برای خودش گفت
صحیح بخاری، جلد سوم، ص 151.ج- از جابر بن عبد الله نقل شده است؛ ما در زمان رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) و ابوبکر با یک مشت خرما متعه مینمودیم، تا آنکه عمر آنرا نهی کرد.
صحیح مسلم، جلد اول، ص 395، تیسیر الوصول ابن ربیع، جلد چهارم، ص262، فتح الباری ابن حجر، جلد 9، ص 141د- از عروة بن زبیر نقل است، که خوله دختر حکیم وارد بر عمر شده وگفت: ربیع بن امیه زنی را متعه نمود و آن زن آبستن شد. پس عمر بیرون رفت در حالی که عبایش را از ناراحتی میکشید گفت؛ این متعه است، اگر من جلوتر دربارة آن رأی داده بودم، هر آینه او را سنگسار میکردم.
مالک در موطا، جلد 2، ص 30، شافعی در کتاب ام، جلد7، ص 219، بیهقی در سنن الکبری، ج 7، ص 206.و- از حکم پرسیدند آیا آیة متعة نساء منسوخه است؟ گفت: خیر. و علی(ع) فرمود: اگر عمر نهی از متعه نکرده بود، کسی زنا نمیکرد مگر شقی و جنایتکار.
تفسیر طبری، ج 5، ص 9، تفسیر ثعلبی، تفسیر رازی، جلد 3، ص 200، تفسیر ابی حیان، ج 3، ص 218، تفسیر نیشابوری الدر منثور، ج 2، ص 140.ش- از ابیجریج نقل است که ابن عباس میگفت؛ خداوند بر عمر رحم کند، متعه نبود مگر رحمتی از خدا که به سنّت آن بر امت محمّد(ص) ترحم کرده بود و اگر عمر آنرا نهی نمیکرد، کسی محتاج به زنا نمیشد مگر اندکی از مردم پست وبدبخت.
احکام القرآن جصاص، ج 2، ص 179، بدایه المجتهد ابن رشد، ج 2، ص 58، النهایه ابن اثیر، ج 2، ص 249، تاج العروس، ج 10، ص 200.ک- از ابی سعید خدری و جابر بن عبد الله انصاری نقل شده است، ما تا نیمی از خلافت عمر، متعه مینمودیم تا آنکه عمر مردم را از آن کار منع کرد.
عمدة القاری، ج 8 ، ص 310
بدایه المجتهد، ج 3 ، ص 58هـ- ابی رشد میگوید: ما در زمان رسول خدا (ص) و ابوبکر و نیمی از خلافت عمر متعه مینمودم سپس عمر مردم را از آن نهی کرد.
البیان والتبیین جاحظ، جلد 2، ص 223، احکام القرآن جصاص، جلد 1، ص 342 و ص 345، وجلد 2، ص 714، تفسیر قرطبی، جلد 2، ص 370، ضوء الشمس، جلد2، ص 94، ابی صالح وطحاوی، ص 294.البته پاسخ به این سئوال شما بسیار است که بنده بسیار به اختصار بیان کردم.
لااقل از این ببعد اگر خواستی سئوالی مطرح کنی و در بوق و طبل کنی که آی شیعه اگه میتونی جواب بده!!!اول یه سرچ تو اینترنت بکن و اگه جوابش رو ندیدی اینجوری احساس فضل کن!!!!1
حالا شما پاسخ بدهید اگر متعه در زمان رسول اکرم حلال بوده با استناد کتب معتبر شما و از قول صحابه و علمای شما ،عمر به چه دلیلی و چطور حلال خدا را حرام اعلام کرد؟؟؟؟؟زیرا اگر خود رسول این عمل را در زمان حیات خود حرام کرده بود پس چه نیازی بود که عمر پس از چندین سال از رحلت حضرت رسول اینکار را حرام اعلام کند؟؟زیراچیزی مثل شراب که در زمان پیامبر حرام اعلام شد همچنان نیز حرام است و دیگر نیازی نیست که کسی بخواهد در مورد حرام بودنش حکم بدهد؟؟؟؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2741شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2742حُرِّمَتْ عَلَیْکُمْ اُمَّهَاتُکُمْ وَبَنَاتُکُمْ وَاَخَوَاتُکُمْ وَعَمَّاتُکُمْ وَخَالاَتُکُمْ وَبَنَاتُ الاَخِ وَبَنَاتُ الاُخْتِ وَاُمَّهَاتُکُمُ اللاَّتِی اَرْضَعْنَکُمْ وَاَخَوَاتُکُم مِّنَ الرَّضَاعَةِ وَاُمَّهَاتُ نِسَآئِکُمْ وَرَبَائِبُکُمُ اللاَّتِی فِی حُجُورِکُم مِّن نِّسَآئِکُمُ اللاَّتِی دَخَلْتُم بِهِنَّ فَاِن لَّمْ تَکُونُواْ دَخَلْتُم بِهِنَّ فَلاَ جُنَاحَ عَلَیْکُمْ وَحَلاَئِلُ اَبْنَائِکُمُ الَّذِینَ مِنْ اَصْلاَبِکُمْ وَاَن تَجْمَعُواْ بَیْنَ الاُخْتَیْنِ اَلاَّ مَا قَدْ سَلَفَ اِنَّ اللّهَ کَانَ غَفُورًا رَّحِیمًا ﴿23﴾شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2743وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء اِلاَّ مَا مَلَکَتْ اَیْمَانُکُمْ کِتَابَ اللّهِ عَلَیْکُمْ وَاُحِلَّ لَکُم مَّا وَرَاء ذَلِکُمْ اَن تَبْتَغُواْ بِاَمْوَالِکُم مُّحْصِنِینَ غَیْرَ مُسَافِحِینَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ اُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَیْکُمْ فِیمَا تَرَاضَیْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِیضَةِ اِنَّ اللّهَ کَانَ عَلِیمًا حَکِیمًا ﴿24﴾ وَمَن لَّمْ یَسْتَطِعْ مِنکُمْ طَوْلاً اَن یَنکِحَ الْمُحْصَنَاتِ الْمُوْمِنَاتِ فَمِن مِّا مَلَکَتْ اَیْمَانُکُم مِّن فَتَیَاتِکُمُ الْمُوْمِنَاتِ وَاللّهُ اَعْلَمُ بِاِیمَانِکُمْ بَعْضُکُم مِّن بَعْضٍ فَانکِحُوهُنَّ بِاِذْنِ اَهْلِهِنَّ وَآتُوهُنَّ اُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَنَاتٍ غَیْرَ مُسَافِحَاتٍ وَلاَ مُتَّخِذَاتِ اَخْدَانٍ فَاِذَا اُحْصِنَّ فَاِنْ اَتَیْنَ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَیْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَی الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ ذَلِکَ لِمَنْ خَشِیَ الْعَنَتَ مِنْکُمْ وَاَن تَصْبِرُواْ خَیْرٌ لَّکُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ﴿25﴾شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #2744كجاى اين آيات از ازدواج موقت است؟كجاى آيات ” تحديد مدت ” زناشويى و ارتباط است؟
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
در سوره النساء الله تعالى ارشاداتى راجع به ازدواج كه عهد و ميثاق دايمى زناشويى با مجموعه اى از زنان ست نازل فرموده است: