این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط mojahed.din در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8925شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8926با سلام . اولا : شما واقعا مصداق ایه 7 سوره ال عمران می باشید .
که ایات واضح و روشن خداوند را با قلب های منحرف خود برای مقاصد شوم خود تاویل می کنید .
دوما : آیه 33 سوره احزاب و ایات قبل و بعدش با هم می باشد و اگر کسی بخواهد با استدلال شما به قران نگاه کند پس می تواند بگوید (فَوَيْلٌ لِّلْمُصَلِّينَ) .
ایه ی مستقلی می باشد و خداوند نمازگاران را نکوهش کرده .
سوما : زنان پیامبر در یک منزل و در اتاقهای جداگانه زندگی می کردند .
و خانه ی پیامبر در جوار مسجد النبی و درب ان به مسجد النبی باز می شد و امروز هم خیلی از افراد در شهرستانها که چند همسر دارند همه در یک منزل زندگی می کنند .
و اینکه گفته ای (علمی را اعطا کرده است که بخاطر آن علم و آگاهی خاصی از عواقب گناهان از انجام آن خودداری میکنند در عین حالی که بر انجام ان گناه قدرت دارند.)
برادرم با این گفته ی شما پس حضرت علی که به مسجد رفته اند و می دانستند که توسط ابن ملجم لعین کشته می شوند خود کشی کرده اند .
و امام رضا با توجه به علمی که داشته اند با خوردن سم خودکشی کرده اند که مخالف صریح ایه ی قران می باشد .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8927اینکه گفته ای (جمله انما یرید لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یتطهرکم تطهیرا مستقل و جدا از جملات دیگر نازل شده)برادرم اولا : جمله انما حصر است و اگر شما بگویید که شامل حضرت علی و حسن و حسین می شود برای 9 امام دیگر چه می کنید چون حصر امده است .
دوما : یرید الله یعنی اینکه خداوند می خواهد و فعل مضارع به کار رفته و شامل حال و اینده می شود .
و طبق اعتقادات شیعه معصومین از زمان تولد معصوم می باشند پس ایا تا زمان نزول این ایه حضرت علی و فاطمه و امام حسن و حسین دارای چه رجس و پلیدی بودند که خداوند قصد پاکی آنها را کرد ؟؟
سوما :آیه 33 سوره احزاب و ایات قبل و بعدش با هم می باشد و اگر کسی بخواهد با استدلال شما به قران نگاه کند پس می تواند بگوید (فَوَيْلٌ لِّلْمُصَلِّينَ) .
ایه ی مستقلی می باشد و خداوند نمازگاران را نکوهش کرده .
اینکه گفته ای (اگز بر زنان نبی مکرم دلالت داشت میبایست بجای اهل البیت اهل البیوت می آمد چون زنان پیامبر اکرم در یک خانه نبودند بلکه هرکدام خانه جداگانه داشتند.)
زنان پیامبر در یک منزل و در اتاقهای جداگانه زندگی می کردند .
و خانه ی پیامبر در جوار مسجد النبی و درب ان به مسجد النبی باز می شد و امروز هم خیلی از افراد در شهرستانها که چند همسر دارند همه در یک منزل زندگی می کنند .
اینکه گفته ای (سوال دوم شما که گفته اید آیه 11 انفال خداوند اراده کرده رجز را از صحابه پاک کند این را نیز جواب دادم که با توجه به تفاسیر خودتان این آیه در جنگ بدر نازل شد که صحابه شب خوابیدند و جنب شدند و لذا خداوند بارانی را فرستاد تا غسل کننند و از جنابت پاک شوند ن اینکه خداوند آنان را معصوم قرار داده باشد)
برادرم اولا : ایه ی 11 سوره انفال می گوید که خداوند خواب سبک و ارام بخشی به آنها اعطا کرد .
ایا خداوند می خواست آنها را جنب کند بعد اب بفرستد ؟؟
دوما : چاههای بدر در اختیار پیامبر اسلام بود چه نیازی به آب باران بود ؟؟؟!!!
اینکه گفته ای ( حتی زید بن ارقم اعرتاف دارد این آیه بر زنان دلالت ندارد)
برادرم در کجا زید ابن ارقم گفته این ایه بر زنان پیامبر دلالت ندارد .
بگذار تا دروغگو و کذاب رسوا شود ؟؟
تا این موضوع را مشخص نکنی دست بردار نیستم .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8928اینکه گفته ای (اینکه این آیه اراده تکونی را نشان میدهد شکی نیست چرا که خداوند در اول آیه با انما که ادات حصر است آیه را آورده ست.)برادرم اولا : جمله انما حصر است و اگر شما بگویید که شامل حضرت علی و حسن و حسین می شود برای 9 امام دیگر چه می کنید چون حصر امده است .
دوما : یرید الله یعنی اینکه خداوند می خواهد و فعل مضارع به کار رفته و شامل حال و اینده می شود .
و طبق اعتقادات شیعه معصومین از زمان تولد معصوم می باشند پس ایا تا زمان نزول این ایه حضرت علی و فاطمه و امام حسن و حسین دارای چه رجس و پلیدی بودند که خداوند قصد پاکی آنها را کرد ؟؟
اینکه گفته ای (نکته بعدی اینکه جمله إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا به صورت مستقل نازل شده نه به همراه آيات قبل و بعد خودش .)
اولا : چرا دروغ می گویی ؟؟ و این قسمت اخر ایه 33 سوره احزاب می باشد .
دوما :آیه 33 سوره احزاب و ایات قبل و بعدش با هم می باشد و اگر کسی بخواهد با استدلال شما به قران نگاه کند پس می تواند بگوید (فَوَيْلٌ لِّلْمُصَلِّينَ) .
ایه ی مستقلی می باشد و خداوند نمازگاران را نکوهش کرده .
اینکه گفته ای ( آيۀ مورد بحث از جهت نزول جزو آيات مربوط به همسران رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم و متصل به آنان نيست . حال يا به دستور رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم دنبال آن آيات قرار گرفته است ، و يا بعد از رحلت آن حضرت اصحاب در هنگام جمع آوري قرآن در آنجا نوشتهاند که بحث مفصلي را مي طلبد)
برادرم با این گفته ی خودت حضرت علی را هم زیر سوال برده ای که چطوری در زمان خلافت 5 ساله ی خود قران را تصحیح نکرد و مردم را سر گردان کرد .
و امروز هم امام زمان شما آن را تصحیح نمی کند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8929سایت یک اشکال پیدا کرده تمام مطالب ارسال شده ام حذف شدنشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8930با سلام برادرم .اینکه گفته ای (این رجس چیست که خداوند از پیامبر اکرم و امامان پاک کرده؟؟ این رجس چیست؟؟؟؟؟ یعنی چی؟؟؟؟)
برادرم اولا : جمله انما حصر است و اگر شما بگویید که شامل حضرت علی و حسن و حسین می شود برای 9 امام دیگر چه می کنید چون حصر امده است .
دوما : یرید الله یعنی اینکه خداوند می خواهد و فعل مضارع به کار رفته و شامل حال و اینده می شود .
و طبق اعتقادات شیعه معصومین از زمان تولد معصوم می باشند پس ایا تا زمان نزول این ایه حضرت علی و فاطمه و امام حسن و حسین دارای چه رجس و پلیدی بودند که خداوند قصد پاکی آنها را کرد ؟؟
اینکه گفته ای (یعنی این استغفار بخاطر گناه پیامبر اکرم نبود بلکه اشتغفار برای شکر در مقابل نعمت ها است.ن برای گناه!!!)
برادرم هر آدم با عقل و با شعوری می فهمد که استغفار کردن یعنی توبه کردن از خطا و گناه .
و هیچ فردی از نعمتهای خدا استغفار نمی کند .
ولی برای نعمتهای خداوند شکرگذاری می کند که در قران هر کجا شکر گذاری آمده از کلمه شکورا استفاده شده و یا از کلمه حمد استفاده شده است .
و همچنین در ایه 2 سوره فتح از کلمه لذنبک استفاده شده یعنی گناه و از کلمه نعمتی استفاده نشده .
خواهشمندم دیگر از این افاضات که به درد پا منبری های شما می خورد در این سایت انجام نده و خود را بیشتر از این رسوا نکن .
و من از خوانندگان می خواهم که قضاوت کنند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8931اینکه گفته ای (علاوه بر اين نکات، پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله و سلم يك همسر و يك خانه نداشتند ؛ بلكه همسران متعدد داشتند كه هر كدام از آنها داراي خانه مستقلي بوده است؛)زنان پیامبر در یک منزل و در اتاقهای جداگانه زندگی می کردند .
و خانه ی پیامبر در جوار مسجد النبی و درب ان به مسجد النبی باز می شد و امروز هم خیلی از افراد در شهرستانها که چند همسر دارند همه در یک منزل زندگی می کنند .
اینکه گفته ای (جالب اين است كه هيچ يك از زنان رسول خدا ادعا نكردهاست كه اين آيه اختصاص به آنها دارد و يا اين كه آنها مشمول اين آيه ميشوند . )
برادرم همه ی مسلمانان صدر اسلام می دانستند ایه 33 سوره احزاب در مورد زنان پیامبر اسلام می باشد .
و پیامبر اسلام پس از نزول این ایه حضرت علی و … در زیر کسا جمع کردند و دعا کردند خداوندا اینها را هم جزو اهل بیت من قرار بده .
و کلمه اللهم که پیامبر اسلام در زیر کسا گفتند مشخص می کند که دعا کرده اند .
و پیامبر اسلام در حضور مردم نگفته است ایها الناس اینها فقط اهل بیت من هستند .
اینکه گفته ای ( . بيشترين روايات در اين باب از قول ام المؤمنين عايشه و ام المؤمنين ام سلمه وارد شده است كه هر دوي آنها با اصرار فراوان اين آيه را مختص به اهل كساء ميدانستهاند)
برادرم در روز روشن چرا دروغ می گویی ؟؟
اگر راست می گویی ان روایات را بگذار .
بدون دستکاری !!
اینکه گفته ای (حتی عائشه میگوید بجز آیه افک هیچ آه ای در حق ما نازل نشده است)
برادرم اولا : چرا در روز روشن دروغ به این بزرگی می گویی ؟؟؟
دوما : در قران چندین ایه در مورد زنان پیامبر اسلام امده است بطور نمونه : ایه 6 و 30 الی 34 و 53 سوره احزاب و ایات سوره ی تحریم و ....
و من از خوانندگان محترم می خواهم که قضاوت کنند و دروغگویان و کذابان را بشناسند .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8932با سلام . اولا از همین حدیثی که مورد استناد قرار داده ای مشخص می شود که ایه درباره ی زنان پیامبر اسلام می باشد .چون به ام سلمه گفته اند ( إنك أهلي خير) (قطعا تو اهل من بر خیر هستی) که تو جزو خیری یعنی این خیری که خدا برای اهل (همسران) من خواسته .
دوما :پیامبر اسلام پس از نزول این ایه حضرت علی و … در زیر کسا جمع کردند و دعا کردند خداوندا اینها را هم جزو اهل بیت من قرار بده .
و کلمه اللهم که پیامبر اسلام در زیر کسا گفتند مشخص می کند که دعا کرده اند .
و پیامبر اسلام در حضور مردم نگفته است ایها الناس اینها فقط اهل بیت من هستند .
سوما : از ایه 33 سوره احزاب عصمت و معصومیت ذاتی افراد ثابت نمی شود .
به لحاظ اینکه یرید الله یعنی اینکه خداوند می خواهد و فعل مضارع به کار رفته و شامل حال و اینده می شود .
و طبق اعتقادات شیعه معصومین از زمان تولد معصوم می باشند پس ایا تا زمان نزول این ایه حضرت علی و فاطمه و امام حسن و حسین دارای چه رجس و پلیدی بودند که خداوند قصد پاکی آنها را کرد ؟؟
چهارما : انما حصر است و اگر شما بگویید که شامل حضرت علی و حسن و حسین می شود برای 9 امام دیگر چه می کنید چون حصر امده است .
و همچنین اگر بگویی کلمه یطهرکم امده پس در ایه 11 سوره انفال خداوند برای صحابه پیامبر هم کلمه یطهرکم و هم رجز الشیطان و هم یثبت اقدام را به کار برده ، پس آنها باید خیلی معصومتر باشند . و چون خداوند به صراحت فرموده رجز الشیطان .
و اگر بگویید که ایه 11سوره انفال درباره ی جنب شدن صحابه بوده جوابش اینست :
اولا : ایه ی 11 سوره انفال می گوید که خداوند خواب سبک و ارام بخشی به آنها اعطا کرد .
ایا خداوند می خواست آنها را جنب کند بعد اب بفرستد ؟؟
دوما : چاههای بدر در اختیار پیامبر اسلام بود چه نیازی به آب باران بود ؟؟؟!!!
سوما : اگر منظور غسل جنابت می بود کلمه فاغسلوا به کار می رفت همانطوری که در ایه 6 سوره مائده به کار رفته .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8933اینکه گفته ای (بنده عصمت پیامبران و امامان علیهم السلام را از دیدگاه عقل ثابت کردم. شما اگر دلیل عقلی برای رد مطالب بنده دارید به دیده منت میپذیرم.)برادرم شما چون دلیل قرانی برای عصمت امامان ندارید مجبور شده ای به عقل ناقص خود استناد کنی .
و هیچ فرد عاقل و با شعوری عقیده ی دینی خود را از عقل ناقص بشر نمی گیرد .
عقیده ی دینی را باید خداوند در قران بیان کرده باشد .
اینکه گفته ای (عائشه گفت که رسول خدا صبح هنگام بيرون رفتند و بر روى دوش ايشان عبايى طرح دار از موى سياه بود. پس حسن بن على آمد پس او را در زير عبا گرفت. پس حسين آمد و او را نيز وارد کرد. پس على آمد او را نيز وارد کرد. سپس فرمود: خداوند مى خواهد از شما اهل بيت پليدى ها را دور کند و شما را پاک نمايد.)
برادرم اولا : شما یک بار ادعا می کنید که در خانه ی ام سلمه بود و از قول ام سلمه بود و یک بار از قول حضرت عایشه نقل میکنید .
دوما : از ایه 33 سوره احزاب عصمت و معصومیت ذاتی افراد ثابت نمی شود .
به لحاظ اینکه یرید الله یعنی اینکه خداوند می خواهد و فعل مضارع به کار رفته و شامل حال و اینده می شود .
و طبق اعتقادات شیعه معصومین از زمان تولد معصوم می باشند پس ایا تا زمان نزول این ایه حضرت علی و فاطمه و امام حسن و حسین دارای چه رجس و پلیدی بودند که خداوند قصد پاکی آنها را کرد ؟؟
سوما : انما حصر است و اگر شما بگویید که شامل حضرت علی و حسن و حسین می شود برای 9 امام دیگر چه می کنید چون حصر امده است .
و همچنین اگر بگویی کلمه یطهرکم امده پس در ایه 11 سوره انفال خداوند برای صحابه پیامبر هم کلمه یطهرکم و هم رجز الشیطان و هم یثبت اقدام را به کار برده ، پس آنها باید خیلی معصومتر باشند . و چون خداوند به صراحت فرموده رجز الشیطان .
و اگر بگویید که ایه 11سوره انفال درباره ی جنب شدن صحابه بوده جوابش اینست :
اولا : ایه ی 11 سوره انفال می گوید که خداوند خواب سبک و ارام بخشی به آنها اعطا کرد .
ایا خداوند می خواست آنها را جنب کند بعد اب بفرستد ؟؟
دوما : چاههای بدر در اختیار پیامبر اسلام بود چه نیازی به آب باران بود ؟؟؟!!!
سوما : اگر منظور غسل جنابت می بود کلمه فاغسلوا به کار می رفت همانطوری که در ایه 6 سوره مائده به کار رفته .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8934من دست و پا نمیزنم تو دست و پا میزنی و به هرکجا متوسل میشی که ادعای پوچ خودت رو ثابت کنی.من فقط یه آیه دادم تو داری دست و پا میزنی به هرکجای قران و حتی مواردی که اصلا ربطی به عصمت نداشت متوسل شدی.چنان که دیدیم و خواهیم دید احادیثی که داده ای هم اصلا عدم عصمت رو ثابت نمیکند
حدیثی آورده ای که که امام صادقق علیه السلام درحالتی غذا میخورد و عباد بصری میگوید که آیا نمیدانی پیامبر اینچنین غذا خوردن را منع کرده…..اگر آخر حدیث رو خونده باشی آقا امام صادق می فرماید به خدا قسم پیامبراکرم هرگز این را منع نکرده.وَ اللَّهِ مَا نَهَى رَسُولُ اللَّهِ ص عَنْ هَذَا قَطُّ..
واقعا خجالت نکشیدی همچین حدیثی آوردی؟؟؟؟؟؟
حدیث بعدی در مورد استلام ارکان کعبه است که حدیث رو غلط ترجمه کرده ای.شاید هم خودت ترجمه نکرده ای فقط از جای داری چشم بسته دکپی میکنی.حالا من ترجمه میکنم برات:
َحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ جَمِيلِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: كُنْتُ أَطُوفُ بِالْبَيْتِ فَإِذَا رَجُلٌ يَقُولُ مَا بَالُ هَذَيْنِ الرُّكْنَيْنِ يُسْتَلَمَانِ وَ لَا يُسْتَلَمُ هَذَانِ فَقُلْتُ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص اسْتَلَمَ هَذَيْنِ وَ لَمْ يَعْرِضْ لِهَذَيْنِ فَلَا تَعْرِضْ لَهُمَا إِذَا لَمْ يَعْرِضْ لَهُمَا رَسُولُ اللَّهِ ص قَالَ جَمِيلٌ وَ رَأَيْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَسْتَلِمُ الْأَرْكَانَ كُلَّهَاامام صادق علیه السلام فرمود: در حال طواف بودم که مردی امد و گفت چرا باید این دو رکن را استلام کنیم و این دورا اتسلام کنیم؟ امام صادق علیه السلام میفرماید گفتم:همانا رسول خدا این دو ررا استلام میکرد و مانع از استلام آن دو نشده است پس مانع نشو برای اتسلام ان دو رکن وقتی که رسول خدا مانع نشده است.جمیل میگوید:امام صادق علیه السلام را دیدم که همه رکان را استلام میکرد.
یعنی امام صادق علیه السلام مطابق سنت رسول خدا عمل کرده.واقعا نمیدونم چی بگم بهت
حدیثی هم که در مورد اذیت کردن گنجشکان در حرم آورده ای باید بدانی اولا کشتن حیوانات در حرم حرام است نه اذیت کردن.دوما این اذیت کردن که حرام نیست در حالی است که امام صادق علیه السلام پیش امام سجاد علیه السلام بودم یعنی پیش پدربزرگ خودش از لفظ بنی یعنی پسرکم هم معلوم است
در مورد غذا خوردن در حالت تکیه دادن مکروه است ن حرام.شیخ حرعاملی در وسائل الشیعه بابی رو میاره به عنوان اینکه این نوع غذا خوردن مکروه است ن حرام .بَابُ كَرَاهَةِ الْأَكْلِ مُتَّكِئاً وَ مُنْبَطِحاً وَ عَدَمِ تَحْرِيمِهِ وَ كَرَاهَةِ التَّشَبُّهِ بِالْمُلُوكِ وَ جَوَازِ الْإِقْعَاءِ
امامان گاهی کار مکروهی را انجام میدادن و گاهی مستحب را ترک میکردن تا به مردم بفهمانند که بعضی از کارهای پیامبر اکرم مکروه بوده ن حرام و مستحب بوده ن واجب.چون رفتار امامان حجت است
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8935ما هیچ نیازی به احادیث شما نداریم فقط من باب قاعده الزام از کتب شما استدلال می کنم والا اگر از کتب خودمان دلیل می آوردم قبول نمیکردید.وقتی مطلبی میگوییم که بر ضرر شماست میگویید باید از صحاح سته باشد حال که حدیث زید بن ارقم را از صحیح ترین کتب شما صحیح مسلم آورده ام به مسند احمد استناد میکنید!!!!!!!!!!!!!!!!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8936با سلام . شما که معتقد هستید که امام زمان معصوم شما حی و حاضر است چرا کتب شما احادیث ضعیف دارد ؟؟
حالا که حکومت ایران هم در خدمت ایشان می باشد چرا ظهور نمی کند ؟؟؟
و چرا این همه انسان در ظلم و جور به سر می برند و ایشان به قول شما نظاره گر می باشد !!
سوال این است : پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .
و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .
و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .
و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .
و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .
و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید .
تا فتوا های متضاد صادر نکنند .
و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .
و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است .
آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .
و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟
تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .
و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟
و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نائب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .
آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8951علیک السلامجناب عبدالله سوال اول شما را جابر از نبی مکرم پرسید و ان حضرت جواب داد به اسن حدیث دقت کن:
قال جابر: فقلت: يا رسول الله فهل يقع لشيعته الانتفاع به في غيبته ؟ فقال (صلى الله عليه وآله): إي والذي بعثني بالنبوة إنهم يستضيوؤن بنوره وينتفعون بولايته في غيبته كانتفاع الناس بالشمس وإن تجللها الحساب، يا جابر هذا من مكنوس سر الله ومخزون علم الله فاكتمه إلا عن أهله اعلام الورى بأعلام الهدى: الطبعة الثالثة ص 397،
خود آقا امام زمان نیز به همین مضمون فرموده اند که:
واما وجه الانتفاع بي في غيبتي فكالانتفاع بالشمس اذا غيبها عن الابصار السحاب (2) كمال الدين 485:2 ب (45)
و همینطور از امام صادق علیه السلام پرسیدند که چگونه از اما زمان در زمان غیبتش نفع برده میشود؟ فرمودند: (كما ينتفعون بالشمس إذا سترها السحاب ) ( إكمال الدين 1 / 207 ) .
آیا میتوانی بگویی وقتی خورشید پشت ابر است هیچ نفعی ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا میتوانی بگویی گون من خورشید را نمیبینم پس وجود نداد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برای ظهور هم باید شرائط و زمینه ظهور آماده شود تا آقا امام زمان ظهور کند همانطور که در حدیث بالا نبی مکرم تصریح فرموده اند این یکی از اسرار خداوندی است که دستور دادند از غیر اهلش پوشناده شود
در مورد زنده بودن امام زمان علیه السلام هم ادله عقلی هم ادله قرانی و روایی داریم علاوه بر اینکه بسیاری از علمای خودتان به ولادت آقا امام زمان عیله السلام اعتراف کرده اند ولیکن بحث ما مهدویت نیستشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8956پس نتیجه بحث تا بحال این شد که هیچ یک از ادله های قرآنی و روایی شما برای نقض عصمت کافی نبود و پس آیه 33 سوره احزاب دلالت بر عصمت امامان علیهم السلام دارد و زنان نبی مکرم هم داخل در آیه نیستند.
آیه ای دیگر برای اثبات عصمت پیامبران و امامان ذکر میکنم:
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُم. النساء/59.
اى كسانى كه ايمان آوردهايد! اطاعت كنيد خدا را! و اطاعت كنيد پيامبر خدا و اولو الأمر را!
يكى از آياتى كه عصمت پيامبر اسلام و ائمه عليهم السلام را ثابت مىكند، همين آيه است؛ چرا كه خداوند در اين آيه، اطاعت از رسول خدا و « اولى الأمر » را به صورت مطلق واجب كرده است؛ يعنى هر دستورى كه آنها در هر زمينهاى دادند، بايد بدون چون و چرا پذيرفته شود.
اگر «اولى الأمر» معصوم نباشد، ممكن است عمداً و يا سهواً دستورى بدهد كه مخالف دستور خداوند و يا رسول خدا صلى الله عليه وآله باشد كه در اين صورت اگر از دستور خدا و رسول او اطاعت شود، از دستور «اولى الأمر» سر پيچى شده است، و اين مخالف با صريح آيه است؛ چون در اين آيه، اطاعت از آنها به صورت مطلق واجب شده است. و اگر از دستور « اولى الأمر » اطاعت شود، از دستور خداوند سر پيچى شده است.
اين تناقض در صورتى حل مىشود كه «اولى الأمر» معصوم از هر گونه خطا و اشتباه باشد.
حتى فخر رازى، مفسر معروف اهل سنت نيز از اين آيه عصمت «اولى الأمر» را فهميده است. و ذيل همين آيه مىگويد:
فثبت أن الله تعالى أمر بطاعة أولي الأمر على سبيل الجزم، وثبت أن كل من أمر الله بطاعته على سبيل الجزم وجب أن يكون معصوما عن الخطأ، فثبت قطعا أن أولي الأمر المذكور في هذه الآية لا بد وأن يكون معصوما.
بنابراين ثابت شد که فرمان خدا به اطاعت از أولو الامر حتمى و قطعى است (چون خداوند با کسى شوخى ندارد) و نيز ثابت شد که هر کس خداوند پيروى و اطاعتش را واجب بداند بايد معصوم از خطا و اشتباه باشد وقتى اين چنين بود اولى الامر در اين آيه به ناچار و قطعا بايد معصوم باشند.
الرازي الشافعي، فخر الدين محمد بن عمر التميمي (متوفاى604هـ)، التفسير الكبير أو مفاتيح الغيب، ج10، ص116، ناشر: دار الكتب العلمية – بيروت، الطبعة: الأولى، 1421هـ – 2000م.پیامبر اکرم صلی الله علیه واله هم همین حکم را دارد
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #8957با سلام .اولا : شما مصداق ان ضرب المثل هستید که خود گویم و خود خندم .اینکه گفته ای (پس نتیجه بحث تا بحال این شد که هیچ یک از ادله های قرآنی و روایی شما برای نقض عصمت کافی نبود)
کجا نتیجه ی بحث این شده است و خوب است که تمام گفته های شما و من در این قسمت سایت موجود است و خوانندگان می توانند مراجعه کنند و قضاوت کنند که چه کسی رات می گوید و چه کسی دروغگو و کذاب است .
اینکه گفته ای (پس آیه 33 سوره احزاب دلالت بر عصمت امامان علیهم السلام دارد و زنان نبی مکرم هم داخل در آیه نیستند.)
برادرم شما اولا : نتوانستی ثابت کنی که عصمت از ایه 33 سوره احزاب برداشت می شود .
دوما : نتوانستی ثابت کنی که این ایه درباره ی 12 امام پس از فوت پیامبر اسلام می باشد .
سوما : دلائلش را چندین بار توضیح دادم که شما نصف ایه را قیچی می کنی و بر فرض محال اگر خواسته باشی با فریب و نیرنگ عصمت و معصومیت را از نصف این ایه برداشت کنی کلمه انما حصر می باشد برای 9 امام دیگر خود چکار می کنید ؟؟؟
و کلمه یرید الله در ایه به کار رفته و شما که معتقد هستید معصومین از زمان تولد معصوم هستند پس ایا تا زمان نزول ایه دچار چه نوع رجس و پلیدی بودند که خداوند خواست آنها را پاک کند ؟؟
و نیز اگر از این ایه عصمت ثابت شود طبق گفته ی پیامبر اسلام سلمان فارسی از اهل بیت است (سلمان منا اهل البیت) ، آیا سلمان فارسی نیز جزو معصومین شما می باشد ؟؟؟!!!
و ده ها دلائل دیگر که ذکر کرده ام و در همین قسمت سایت موجود است و از خوانندگان می خواهم که مطالعه و قضاوت کنند .
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
حالا که حکومت ایران هم در خدمت ایشان می باشد چرا ظهور نمی کند ؟؟؟
و چرا این همه انسان در ظلم و جور به سر می برند و ایشان به قول شما نظاره گر می باشد !!
سوال این است : پیامبر اسلام با نام و وظایف مشخص در ایات متعدد قران ، از طرف خداوند معرفی شده است .
و هر زمان که پیروان پیامبر دچار مشکل می شدند برای حل مشکل ، و اگر در مسائل دینی و عبادی دچار اختلاف می شدند به پیامبر رجوع می کردند .
و اگر عالم و یا فرستاده پیامبر اسلام در اطراف و شهرهای دیگر در بیان احکام دین اسلام با مردم آن شهر و دیار ، دچار مشکل می شدند ، هر فردی که می خواست می آمد در مدینه ، بدون واسطه وبدون معطلی نزد پیامبر اسلام و مشکل دینی و … خود را مطرح و جواب صحیح را از پیامبر اسلام می گرفت .
و حتی صحابه پیامبر اگر دچار اختلاف فقهی می شدند به پیامبر رجوع می کردند و پیامبر حکم صحیح شرعی را برایشان بیان می کرد .
و امام زمان که اهل تشیع می گویند بدنیا آمده و زنده هست و برای هدایت مردم هست تا مردم گمراه نشوند ، چرا در مکان مشخصی در دسترس تمام مردم نیست تا مثل پیامبر اسلام جواب سوالات دینی مردم را بدهد .
و یا حداقل اختلافات فقهی بین مراجع را حل و فصل نماید .
تا فتوا های متضاد صادر نکنند .
و امروز با توجه به وسائل ارتباط جمعی امام زمان می توانست با یک شبکه تلوزیونی پاسخ هر سوال کننده ای در اقصی نقاط دنیا را بدهد .
و چرا تا امروز حتی کتابهای روایی و حدیثی اهل تشیع را تصحیح نکرده است ، که یک عالم اهل تشیع بگوید این حدیث صحیح است و دیگری بگوید این حدیث ضعیف است .
آن هم در زمانی که امام معصوم حی و حاضر است .
و چرا نهج البلاغه را تصحیح نکرده است ؟؟
تا گفتار صحیح حضرت علی برای مردم مشخص کند .
و چرا قران را تفسیر نکرده است تا هرکسی درباره ی ایات قران اظهار نظر نکند و به رای خود تفسیر نکند ؟؟؟
و با توجه به اینکه مدت 30 سال می شود که حکومت دست نائب ایشان است آن کتابهای تصحیح شده ، چاپ و منتشر و مردم از اسلام ناب مستفیض می شدند .
آیا این سردرگمی مردم گناهش بر گردن چه کسی می باشد ؟؟؟