Home › انجمن ها › انتقاد از احادیث شیعه › ایا عمر در غذیر با علی بیعت کرده ؟
برچسب ها: سوال
-
نویسندهنوشته ها
-
جمعه، ۲ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۱:۱۹ ب.ظ #25770
سلام
روایتی هست که میگه عمر با حضرت علی(ع) در غدیر بیعت کرده
عزیزان کارشناس لطفا جواب بدهید……………………………………….
پیامبر فرمودفرمود: این علی رهبر است و من رهبر او هستم، خداوندا دوست بدار آنكه علی را دوست بدارد و دشمن بدار دشمن او را، ***عمرگفت: مبارك باشد بر تو ای علی، تو اكنون مولا و رهبر من و تمام مؤمنان هستی***ادرس: الشیبانی، أحمد بن حنبل ابوعبدالله (متوفای241هـ)، مسند أحمد بن حنبل، ج 4، ص 281، ح18502، ناشر: مؤسسة قرطبة – مصر؛
……………………………………………………………………………………………………………………………..
عزیزان می تواند به ادس زیر مراجعه کنند برای دیدن متن روایتhttp://sonnaonline.com/DisplayResultsSearchSarfi.aspx?path=35fa49d14c823bb090da3528536c9167245db7f6\f34aecae3a3818d6e0f16404fd0778f60182e096
………………………………………………………………………………………………………………………………..
ما منتظر جواب هستیمhttp://www.cloob.com/profile/main/home/username/dehmojtaba
برای ژلسخ گویی مراجعه کنیدچهارشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۴ در ۱۱:۲۳ ق.ظ #26060وعليكم السلام ورحمه الله
اولاَ سند این روایت صحیح نیست، در سلسلۀ راویان آن «على بن زيد» وجود دارد:
يحيى بن معين : ليس بشىء
العجلى : يكتب حديثه ، و ليس بالقوى
أبو زرعة : ليس بقوى
أبو حاتم : ليس بقوى
و قال النسائى : ضعيف
الحاكم أبو أحمد : ليس بالمتين عندهم
صالح بن أحمد بن حنبل ، عن أبيه : ليس بالقوى
رتبته عند ابن حجر : ضعيفثانیاً بر فرض صحت حدیث! در این روایت هیچ اثری از بیعت نیست!!
«فأخذ بيد علي، فقال: ” من كنت مولاه، فعلي مولاه، اللهم وال من والاه، وعاد من عاداه ” قال: فلقيه عمر بعد ذلك، فقال: ” له هنيئا يا ابن أبي طالب، أصبحت وأمسيت مولى كل مؤمن، ومؤمنة» مسند احمد (30/430)معنی را هم به میل و مراد خود گذاشته اید، و ولی را طبق عقیده خودتان در اینجا به «رهبر» ترجمه کرده اید!!
هر کس من دوست و یاور او هستم، پس علی هم دوست و یاور اوست … دوست و یاور هر مرد و زن مؤمنی شدی.والسلام علی من اتبع الهدی
چهارشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۴ در ۲:۵۹ ب.ظ #26062تمام جامع و کامل.اصلا حدیث غدیر کلش جمیعا و رحمة الله لفظ خفی هست و صریح در امامت نیست
شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۴ در ۱۰:۰۱ ق.ظ #26088سلام علیکم
ممنون از برادر ابوحفض الفارسی که به سوال ما جواب دادند
اما ایا جوابشون صحیح و قابل قبول هست؟نه
اولا ایشان به علی بن زید اشکال گرفتند که ما در پاسخ می گویم ایشان از روات صحیح مسلم هست . پس اشکال ایشان در این باب رد می شود
برای دیدن روایت به لینک زیر مراجعه کنید
http://sonnaonline.com/DisplayResults.aspx?PID=189605&Selid=189727
……………………………………………………
سخن ایشان
((ثانیاً بر فرض صحت حدیث! در این روایت هیچ اثری از بیعت نیست!!))
اگر شما در روایت دقت کنید کلمه اصحبت رو می بینید یعنی الان مولا شدی
اگر بگیم که مولا به معنی دوست هست یعنی قبل از ان حضرت علی یا صحابه قهر بوده و دشمنی داشته و طبق روایت صحیح در کتب شما که پیامبر میگه حق با حضرت علی هست بقیه صحابه باطل می شوند.
و اگر بگویم به معنی خلیه هست که هیچ
……………..
موفق باشید دهقانی شورکی
سوالی بود من در کلوب هستم
http://www.cloob.com/profile/main/home/username/dehmojtabaدوشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۴ در ۵:۰۰ ب.ظ #26093بنام خدا
السلام علی عبادالله الصالحین
اساسا” طرح چنین مباحث و شبهاتی به تنهایی نمی تواند گره کور جهالت و گمراهی متعصبان مقلد محض و محصور و مسحور در دام خرافه و اباطیل را باز کند.
چرا که عناد و کینه منبعث از خفقان و شستشوی مغزی سدی به ظاهر غیر قابل نفوذ به سمت تفکر سالم و عاقلانه در گرفتاران و اسیرانش ایجاد میکند.
تمام نیروی چنین جماعاتی در اثبات پیش فرض هایی که در اصل دین ثابت نیستند متمرکز است.
از این روی با تبعیت کور، موروثی، و القاشده در گرداب جهل غوطه ورند.
مفاهیم دینی و اصول مسلم اسلام مشخص، منطقی، معقول و روشن است.
و این مفاهیم به روشنی در کتاب و سنت مذکور است.
اساس تفکرات بدیع و ضاله از اقامه بر اشخاص و غلو و تنقیصات معمول در این مقوله نشات می گیرد. لذا به عینه می بینیم به انواع حیله و ترفند متوسل می شوند تا بر پیش فرض هاشان در داوری های بی اساس و باطل خود مهر تاییدی پیدا کنند.
با توجه به تجربه شخصی و طی دوران قابل توجهی از عمر در فضای متاثر از آیین خرافی و ضاله و بشر بنیاد مدعی تشیع که دمادم با تضادها و معضلات اعتقادی موروثی دست و پنجه نرم کرده ام، مانع اصلی فهم درست و رهایی از تعصبات بد تر از جاهلیت ما قبل اکمال دین اسلام را در جماعت مدعی جز در تاویلات باطل مبتنی بر خیانت در گزارش تاریخ و فرد محوری شرک آلود تر از بت پرستی نمی دانم.
لذا دیده می شود که اصلی ترین و مهمترین محور مباحث مطروحه از ناحیه این بیچارگان در حد انحصار، حول داوری اشخاص درگذشته و در قالب مجعولات شگفت انگیز و انتزاعی جریان دارد. و به هیچ وجه از این موضع جدا نمی شوند.
تا راه تحمیل هر باور باطلی را بر خود و دیگران باز کنند.
تا متون اصیل دینی را دور بزنند و میراث اسلاف ضال خود را پاسداری کنند.
تا هر کم کاری و انحراف خود را بر اساس منقولات عجیب و غریب و متکثر و متنوع و متضاد و متنافر و مجعول توجیه کنند و خود و دیگران را گول بزنند.
تا دکان داران دین فروش را در استثمار فربه تر کنند و جماعت تحت نفوذشان را بیش از پیش در منجلاب فقر و جهل و فساد و خفقان غرق کنند.
تا با پرستش زخارف دنیا عظمت و شکوه راستین الله جل جلاله را کور باشند و دلخوش به لعبت ها و زیورهای فتنه انگیز امثال آنچه بر قبور منتسب به اهل بیت علیهم السلام می بندند باشند. و از گوهر ارزشمند وجود خود که جایگاه یاد خدایی است که تمام اولیای راستین در ابلاغ و ارشاد آن جان و مال خود را گذاشتند غافل شوند.
تا امروزشان را فدای افسانه های دروغین و غلو و تنقیصات کنند و تنور کینه و افتراق را هر چه تند تر کنند و غافل از سوزش دماغ خود در اضطرار خود ساخته، هویت و فطرت خدادادی خود را فراموش کنند و ………
تا آتش انتقام را آب حیات پندارند و زلال حقیقت را بر خود حرام کنند.
تا ………………………………. -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.