اگر پیامبر برای خود جانشین انتخاب نکرد، ایا ابوبکر این اجازه را داشت برای خود جانشین انتخاب کند؟

Home انجمن ها خلفای راشدین اگر پیامبر برای خود جانشین انتخاب نکرد، ایا ابوبکر این اجازه را داشت برای خود جانشین انتخاب کند؟

این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط  کامبيز در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #3085

    علی یاوری
    کاربر
    سلام
    آیا پیامبر اکرم اگر کسی را معین می کردند حتما و حتما بدین معنا بود که آن فرد معین شده، پیامبر است آیا پیامبر اکرم نمی توانستند فردی را معین کنند و در ادامه بفرمایند «ایها الناس من آخرین پیامبر هستم و این شخصی را که برای خود به عنوان جانشین معین کرده ام پیامبر نیست» چرا شما بزرگواران برای جانشین معین کردن پیامبراکرم فقط و فقظ یک احتمال می دهید و آن هم اینکه آن جانشین پیامبر می باشد!!!!
    با تشکر از شما
    #1301

    کامبيز
    کاربر

    با سلام

    اگر پيامبر براي خود جانشين انتخاب نکرد، ايا ابوبکر اين اجازه را داشت براي خود جانشين انتخاب کند؟

    با تشکر

    #2754
    ابوبكر مي تواند براى خود جانشين معرفى كند يا راهنمايى كند براى اينكه ” رسول يا نبي ” نيست كه منتظر وحى بماند..

    عمر مى تواند . عثمان هم علي هم معاويه هم .

    اما رسول خدا نمى تواند زيرا ” جانشين ” يك پیامبر یعنی بشارت به پیامبر بعدی همانطور که عیسی بشارت به احمد داد.

    به مقاله ام در بخش جانشینی مراجعه کنید تا ببینید چقدر اهل سنت سبب گمراهی بیشتر شما شدند و شما بجای گریه و حسرت بر این اشتباه اهل سنت دارید شادی و پایکوبی و جشن غدیر به راه می اندازید!

    درضمن این غدیر خم تان هم یک اسم غیرعربیست!

    خم اسمی فارسیست و در آن بلاد چنین اسمی معروف نبوده و سازندگان روایت و کوفیان برایتان جور کرده اند!

    باز می گویم:

    محمدرسول الله جانشین ندارد
    خلیفه هم ندارد

    نه ابوبکر خلیفه ی رسول بود و نه علی.
    عجیب است شما که ترانه ی جانشینی رسول الله را سرداده اید امام علی را با وصف خلیفه رسول نمی خوانید و او را فقط امیرالمومنین می خوانید که هیچ معنای خلافت رسول هم ندارد و البته صحیحتر است و حتی ابوبکر هم امیرالمومنین بوده و نه خلیفه.

    #3110

    mah1210
    کاربر
    با سلام خدمت دوستان ابتدا باید گفت که رسول خدا در پایان عمر مبارکشان توسط جبرئیل امین از زمان وفات خودشان آگاه شدند و در مسجد النبی مدینه مردم را جمع کرده و از همگان حلالیت طلبیدند بعد از این واقعه پیامبر مکرم اسلام در حالی که در بستر بیماری بودند و روزهای پایانی عمر خویش را سپری میکردند هیاتی متشکل از پنج نفر را برای انتخاب جانشین مقام خلافت تعیین و چنین فرمودند که یکی را از بین خود به خلافت برگزینند این هیات سه شرط را برای خلافت تایین نمودند که حضرت علی کرم الله وجه شرط سوم یعنی رعایت برابری در بین مسلمین را نپزیرفته و ابوبکر رضی الله تعالی عنه پذیرفتن و بعد از پایان خلافت ایشان هرگز کسی را به جانشینی خودمنصوب نکرده بلکه از سنت رسول خدا پیروی نمودن آنچه که در این زمان مشخص است این است که چنانچه در خلافت ظلمی به روایت برادران اهل تشیع اتفاق افتاده باشد آیا میشود حق را به حقدار رساند و آیا لعن و نفرین میتواند کارگشا باشد مسلما که توهین و یاوه گویی اثری ندارد بهترین راه این است که بخدا واگذاریم زیرا خداوند می فرماید از شما در مورد گذشتگان شما سوال نخواهد شد آنچه که سوال می شود در باره کرداری شماست در منزلگاه عدل الهی هرگز حقی پایمال نمی شودخود را به گناه آلوده نکنیدشاید انجه بگویید اشتباهی باشدبخدا پسپارید با تشکر
    #3171

    حمید رضا
    کاربر
    اگر این دوس عزیز به منابع معتبر تاریخی مراجعه کنند خواهنددید که اصلاً ابوبکر در مرض وفات پیامبر(ص) در منزلش در سنح بوده است و اصلاً در مدینه نبوده که در این شورای کذایی بوده باشد و قبول زحمت خلافت را کرده باشند.
    ثانیاً عدالت علی زبانزد خاص و عام است تا ان حد که جرج جرداق مسیحی کتابی بام علی صدای عدالت انسانی نوشته است.
    فاین تذهبون!!!
در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.