Home › انجمن ها › مهدی موعود یا مهدی موهوم؟ › اکثر روایات مهدی جعلی است و مهدی شیعه اثنی عشری ممکنه واقعی نباشه
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط zanbaq در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4567شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4569ابشروا بالمهدی رجلٌ من قریش من عترتی یخرج فی اختلاف من الناس و زلزال فیملأ الارض قسطا و عدلاً کما ملئت ظلما و جورا، و یرضی عنه ساکن السماء و ساکن الارض، و یقسم المال صحاحاً بالسویّة و یملأ قلوب امّة محمّد صلی الله علیه و سلّم غنی و یسعهم عدله حتی انه یأمر منادیا فینادی: من له الحاجة الیّ؟ فما یأتیه الاّ رجل و احد یأتیه فیسأله، فیقول ائت السادن حتی یعطیلک فیأتیه فیقول انا رسول المهدی الیک لتعطینی مالاً، فیقول: احثُ، فیحثی و لا یستطیع ان یحمله، فیلقی حتی یکون قدر ما یستطیع ان یحمله، فیخرج به فیندم فیقول: انا کنت اجشع امة محمد نفساً، کلهم و دعی الی هذا المال فترکه غیری، فیرد علیه فیقول: انا لا نقبل شیئاً اعطیناه. الحدیث.
پیغمبر(ص) فرمود: شاد باشید به مهدی علیه السلام که مردیست از قریش از عترت من و خروج میکند در حالی که مردم گرفتار زلزلهها و اختلافات میباشند، پس پر میکند زمین را از عدل و داد همان طوری که پر شده است از ستم و جور، ساکنان آسمان و زمین از او خوشنود میشوند، و اموال را در بین مردم به طور صحیح و مساوی تقسیم میکند و تمام قلوب امّت محمّد(ص) را بینیاز میگرداند، و عدالتش همه را فرا میگیرد.
تا آنکه منادی از طرف او ندا میکند که هر که به ما حاجتی دارد بیاید، و هیچ کس نیست که اظهار احتیاج کند، مگر یک نفر میآید و درخواستی مینماید (حضرت مهدی(ع)) به او میفرماید برو نزد دربان ما پس به نزد او میرود و میگوید من فرستاده مهدی(ع) هستم تا به من چیزی بدهی، دربان به او دستور میدهد تا ظرفش را از آن اموال پر میکند به طوری که نمیتواند آنها بردارد، پس آن را سرازیر کرده و قسمتی از محتویات را خالی نموده به اندازهای که بتواند حمل کند، و چون از نزد دربان خارج میشود با خود میگوید: مگر من حریصترین امت محمد هستم؟ جمیع مردم به سوی این اموال دعوت شدهاند و هیچ کس به سراغ آنها نیامده است جز من، پس آن ها را برمیگرداند، ولی دربان به او میگوید ما چیزی را که به کسی بخشیدیم دیگر پس نمیگیریم.
کنز العمال» ج 14 ص261
حالا فعلا شما جعلی یا محرف بودن این روایت ها رو بررسی کن تا بعد!!
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4571شما مشخص نکردی مذهبت گیه؟؟اگه سنی هستی علمای اهل سنت اخبار مهدویت رو متواتر میدونن.
گفته ای روایت های مربوط به شخصیتهای آخرالزماین یا تحرف شده اند یا جعلی!!من برای نمونه چند روایت میارم شما ثابت کنین تحریف شده هستند یا جعلی.
به جای کیلو کیلو مطلب نوشتن بیا یواش یواش بریم جلو.
عن ابىسعيد خُدرى ( رض ) قال: قال رسولاللَّه: «لاتقوم السّاعة حتّى تملأ الارض ظلماً و جوراً و عدواناً ثمّ يخرج من اهل بيتى من يملأها قسطاً و عدلاً كما ملئت ظلماً و عدواناً»
يعنى: ساعت (مراد ساعت ظهور است نه ساعت قيامت) بر پا نمىشود تا آنكه زمين پر از ظلم و جور و تعدّى شود ، سپس از اهل بيتم كسى خروج مىكند كه آن را پر از عدل و داد مىكند همان گونه كه پر از ظلم و جور شد .
مستدرک حاکم ج4 ص600
سپس مىنويسد: اين حديث صحيحى است به همان شرطى كه شيخين (بخارى و مسلم) قرار گذاشتند ولى آندو اين را ننوشتند .
«امّ سلمه» مي گويد رسول گرامي اسلام از مهدي (موعود) ياد مي کرد و مي فرمود: اري او حق است و او از بني فاطمه خواهد بود
مستدرک علي الصحيحين، ج4، ص 557
پيامبر (ص) فرمودند: قيامت بر پا نمي شود تا آنکه مردي از اهل بيت من امور را در دست گيرد که اسم او اسم من است
مسند احمد بن حنبل، ج1، ص 376 و 430
رسول خدا (ص) فرمودند: شما را به مهدي بشارت مي دهم، او در امت من مبعوث مي شود در حاليکه امّت در اختلاف و لغزشهاست، پس زمين را پر از عدل و داد نمايد همانطور که پر از ظلم و جور شده باشد، اهل آسمان و اهل زمين از او راضي و خشنود مي شوند…
مسند احمد بن حنبل، ج2، ص 37
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4580اقای عزیز شما وارد تاپیک زنبق شدید و ایشان هر حرفی را که گفت ثابت کرد و شما حدیث اوردی خودت صحیح بودن حدیث را با نام بردن سلسله رجال سند و بررسی ان بیان کن همانطور که در مورد حکیمه این همه داری تقلا میکنی برای حدیثی که خودت اوردی خودت ثابت کن . زنبق این اقا که حدیث را اورده حتما میداند صحیح است دلیل صحیح بودنش را کامل بیان کند شما مجبور نیستی که ثابت کنی این حدیث صحیح است یا خیر ؟ چون ایشان این سند را گذاشتن و خودشان حتما بر صحیح بودن این سند با بررسی رجالی ان اطلاع دارند شما هر حرفی که زدی اثبات کردی یک رفتار این افراد اینگونه است که با سوال پرسیدن زیاد میخاهن بحث را منحرف کنند
مثلا سند اورده برای شما زنبق این سخن رو از مستدرک خوب میبینیم که8774)- [4 : 550] حَدَّثَنَا الشَّيْخُ أَبُو بَكْرِ بْنُ إِسْحَاقَ، وَعَلِيُّ بْنُ حَمْشَاذَ الْعَدْلُ، وَأَبُو بَكْرٍ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ بَالَوَيْهِ، قَالُوا: ثَنَا بِشْرُ بْنُ مُوسَى الأَسَدِيُّ، ثَنَا هَوْذَةُ بْنُ خَلِيفَةَ، ثَنَا عَوْفُ بْنُ أَبِي جَمِيلَةَ، وَحَدَّثَنِي الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ الدَّارِمِيُّ، ثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاقَ الإِمَامُ، ثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، ثَنَا ابْنُ أَبِي عَدِيٍّ، عَنْ عَوْفٍ، ثَنَا أَبُو الصِّدِّيقِ النَّاجِيِّ، عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآَلِهِ وَسَلَّمَ: ” لا تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّى تُمْلأَ الأَرْضُ ظُلْمًا، وَجَوْرًا، وَعُدْوَانًا، ثُمَّ يَخْرُجُ مِنْ أَهْلِ بَيْتِي مَنْ يَمْلأَهَا قِسْطًا وَعَدْلا، كَمَا مُلِئَتْ ظُلْمًا وَعُدْوَانًا “. هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ، وَلَمْ يُخْرِجَاهُ، وَالْحَدِيثُ الْمُفَسَّرُ بِذَلِكَ الطَّرِيقِ، وَطُرُقُ حَدِيثِ عَاصِمٍ، عَنْ زِرٍّ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ كُلُّهَا صَحِيحَةٌ عَلَى مَا أَصَّلْتُهُ فِي هَذَا الْكِتَابِ بِالاحْتِجَاجِ بَأَخْبَارِ عَاصِمِ بْنِ أَبِي النَّجُودِ، إِذْ هُوَ إِمَامٌ مِنْ أَئِمَّةِ الْمُسْلِمِينَ
=====
دلیلیم که حاکم در اخر این رو میگه وجود شخص مجهولی به اسم الحسين بن علي الدارمي است با توجه به این گونه ردالت ها دوست عزیز زنبق گرامی بگذارید ایشان که سند می اوردند خودشان ثقه بودن راویان سند را مشخص کنند مخصوصا احادیث کنزالعمال را شما هرچی اورده ای ثابت کردی و شما مسئول اسناد این اقا نیستی ایشان خودشان مسئول اسناد خود هستند ؟؟ و باید ثابت کنند نه شماشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4581سلام به عزیزان کاربر. اما راجب این موضوع باید بگم خود البانی یکی از دانشمندان اهل سنت گفته هر که مهدی آخرالزمان راقبول نداشته باشد کافر استشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4583آقای شریعتی بهتر بود کامت های آقای زنبق و من رو میخوندید!!آقای زنبق گفتند هر حدیثی که درباره شخصیت های آخرالزمانی چه در کتب شیعه و چه در کتب سنی ها هست یا جعلیست یا تحریف شده
.خب مسلما آقای زنبق همه روایت ها رو بررسی کرده که این حرف رو میزنه.من هم گفتم شما که این ادعا رو دارید بفرمایید بگویید این احادیث ما از کدام طبقه هست.جعلی یا تحریف شده
.من در مقام اثبات صحت این روایت ها نبودم که صحتشون رو ثابت کنم.بلکه ایشون این ادعا رو کردند که همه این احادیث جعلی یا تحریف شده است.پس باید ایشون جعلی یا تحریف شدن این ها رو ثابت کنند.از آن گذشته من قبلا اقوال علمای بزرگ اهل سنت رو آوردم که معتقد به متواتر بودن روایت های مهدویت دارند و برخی انکار مهدی رو موجب کفر میدانند.به نظر شما اثبات از این مهمتر؟؟
در ضمن آقای شریعتی از اظهار نظر شما معلوم هست که مطالب و ادعا های آقای زنبق رو تایید میکنید.اگر شما هم مهدویت رو به کل انکار کنید یعنی یک حدیث متواتر رو انکار کردید و حکم انکار حدیث متواتر هم مشخصه
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4584کاربران عزیز برای رفع شبهات به سایت زیر مراجعه کنند http://www.valiasr-aj.comشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4590من اصلا نگفتم مهدی را قبول ندارم !! گفتم !! شما اگر میخاهید ثابت کنید مهدی تان را از کتب شیعه استفاده کنید نه کتب اهل سنت مخصوصا کنزالعمال !!
در زمن کاربر ی که سایت ولی عصر رو معرفی میکنی !! میشه از مسئولان سایت محترمه بپرسی از کی تا حالا تمامی عالمان اهل سنت در کتاب شیعه مثل کتب اقا تهرانی حضور دارند ؟؟مثلا مسعودی از کی تا حالا سنی شده استشرم حیا هم خوب چیزه میری تو اون سایت کامنت میزاری پاسخ میدی پاسخات رو پاک میکنند حال میان اینجا سایتشونو تبلیغ میکنند؟؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4591جناب سید حسن شما معنی تحریف شده و جعلی رو میدونید؟
روایات سفیانی جعلیه چون با بررسی حوادث تاریخی مشخص میشه در پی جنگ قدرت بین فرزندان یزید و مروان حکم ساخته شده اند اما روایات مهدی تحریف شده است پیامبر در مرد اینده ایرانیان و خدمات انها به اسلام روایتها داره و همچنین شکست حاکمی ظالم که عرب زبان و حاکم بر ممالک اسلامی است را بدست ایرانیان بشارت داده و همین روایت در شکل گیری انقلابها در ایران و و روحیه ربازان تاثیر زیادی داشتدر پست ارسالی شماره هفت منحتی روایت صحیح درکتاب اهل تسنن را با حوادث تاریخی زمان عبدالله بن زبیر مقایسه کردم که کاملا مشخصه این روایت ساخت زبیریان است البته همین روایت در کتب شیعی هم هست با ایت تفاوت کهحکومت هفت ساله و نه ساله مهدی به مذاق شیعیان خوش نیومد و سنوات حکومت او را تا 309 سال ارتقا دادند
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4592[]فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَٱتَّقُوا ٱلنَّارَ ٱلَّتِى وَقُودُهَا ٱلنَّاسُ وَٱلْحِجَارَةُ ۖ أُعِدَّتْ لِلْکَـٰفِرِینَ(سوره بقره ایه 24 )سوره بقره دومین سوره از قران کریم است و ماه صفر ماه دوم تقویم
[قمری و و این ایه 24 و روز 24 صفر هم برابر 5 دی است که قبلا در
[سال 1382 و1383 خداوند در زلزله بم و سونامی اندونزی هشدار این روز را داده بود
و همچنین از اغاز قران تا ٱلْحِجَارَةُ1433 کلمه است که بر طبق تقویم[قرانی سال اینده سال 1433 است و همچنین تا کلمه اخر ایه یعنی
[لِلْکَـٰفِرِینَ هم 1435 امین کلمه است
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4594من نمیدونم روایت جعلی و تحریف شده چیه شما بفرمایید.آقای محترم شما ادعا کردین این روایت ها جعلی و تحریف شده هستند پس باید ثابت کنین.
شما اشکال سندی گرفتین به روایت ها؟؟چه طوری فهمیدین جعلیه؟؟
اصلا میشه مذهب خودتون رو مشخص کنین؟؟
وقتی علمای شما احادیث مهدویت رو متواتر میدونن دیگه شما چی میگین؟؟شما از اونا محقق تر شدین؟؟
اما آقای شریعتی احادیث درباره مهدویت در کتب شیعه فراوانه!!و من الان دارم با یه شخص عمری بحث میکنم و قاعده الزام اینه که از کتب اونا براش دلیل بیارم
اما باشه به خاطر روی گل شما یه روایت هم از کتب شیعه میارم که سندش صد در صد صحیحه:
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4595چون حدیث طولانیه فقط سلسله راویان و قسمت مورد بحث رو میزنم:
حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ زِيَادِ بْنِ جَعْفَرٍ الْهَمَدَانِيُّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَبْدِ السَّلَامِ بْنِ صَالِحٍ الْهَرَوِيِّ قَالَ سَمِعْتُ دِعْبِلَ بْنَ عَلِيٍّ الْخُزَاعِيَّ يَقُولُ لَمَّا أَنْشَدْتُ مَوْلَايَ الرِّضَا عليه السلام
حضرت فرمودند: اى دعبل! پسرم محمد امام بعد از من است و بعد از او پسرش على؛ بعد از او نيز پسرش حسن و بعد از حسن پسرش حجت قائم، امام امت است كه (اهل ايمان) در زمان غيبتش انتظار او را ميكشند و بعد از ظهورش از وى فرمانبردارى ميكنند.
اگر تنها يک روز از عمر دنيا باقي مانده باشد خداوند آن روز را به اندازهاي طولانى ميکند تا او بيايد و جهان را پر از عدل كند چنان كه پر از ظلم شده است.
اما چه زماني ظهور خواهد كرد؟ نميتوان وقت آن را تعيين نمود. پدرم (موسى بن جعفر) از پدرش و آن حضرت از پدرانش از على عليه السلام روايت كردهاند كه از پيامبر صلى الله عليه وآله سؤال شد: حضرت قائم كه از نسل شما است چه زماني ظهور خواهد كرد؟ ايشان فرمودند: آمدن وى مثل آمدن روز رستاخيز است كه خداوند در قرآن ميفرمايد:
«لا يُجَلِّيها لِوَقْتِها إِلَّا هُوَ ثَقُلَتْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لا تَأْتِيكُمْ إِلَّا بَغْتَةً؛ كسى جز خداوند وقت آن را معلوم نميكند، اين مطلب در آسمانها و زمين گران آمده» آن حضرت به طور ناگهانى به سوى شما خواهد آمد».
عيون اخبار الرضا (ع)، ج2، ص265 ـ266
این حدیث هم از کتب شیعه.الان شما میتونین جعلی یا تحریف شدن این روایت رو ثابت کنین؟؟بسم الله
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4597سلام کاربران محترم برای اثبات مهدویت به؛ کتاب الغیبه شیخ طوسی مراجعه کنید یا به سایت؛زیر مراجعه کنید http://www.valiasr-aj.comشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4599متاسفانه یه سری مطلب رو انداختی سر زبونت از جمله ستاره دنباله دار غیره.اولا آیا احادیثی که من آرودم مربوط به ستاره و این چیزا بود؟؟؟
بازم نتونستی احادیث رو نقد کنی و خدا رو شکر مفتضح شدی
همش از روی احتمال حرف زدی!!با ممکنه کار درست نمیشه!!
در ضمن لازم نیست خودت رو به عنوان شیعه معرفی کنی این حقه ها قدیمی شده.
گفته ای:من به عنوان یک شیعه وقتی در مورد مهدی شیعیان کیسانیه و محمدیه مطالعه میکنم این احتمال رو در نظر میگیرم که فرقه خودم یعنی اثنی عشری ممکنه مثل اونها مهدی سازی کرده باشه و غیبت و رجعت رو از اونها اقتباس کرده باشه
تو که کارت فقط بررسی احتمالات هست چرا این احتمال رو نمیدی که کیسانیه و غیره مهدویت رو از شیعه اثنی عشری اقتباس نکرده باشن؟؟
دوما مهدویت مخصوص شیعه نیست که این حرف رو میزنی.مهدویت از اعتقادات مسلم اهل سنت هستش.اقوال علماشون رو هم آوردم و تو عاجز از جواب بودی.روایت هم آوردم باز دربارشون سکوت کردی
از شانس ما زمانی با این سایت آشنا شدیم که هر چی نخبه بوده به پست ما خورده
خدا همه ما رو هدایت کنه.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4600روایات در خصوص دنباله دار در اخرالزمان هم در مذهب شیعه وجوداره و کتب اهل تسنن و نیز در کتاب مقدس مسیحیانپس سندیتش از موضوع مهدی قابل اعتمادتره در مورد مهدی فقط اون مسئله ای قطعیه که پیامبر بشارت حاکمی عادل و نیکوکار در مشرق (ایران) را داده بود از انجا که همه مهدی ها در دو مذهب نامشان محمد است ممکنه روایتی در این خصوص از پیامبر نقل شده و البته ممکنه اولین گروهی که مهدی سازی کردند این رو جعل کردند یعنی یاران محمد حنفیه (شیعیان کیسانیه)و نام مهدی شیعیان محمدیه محمد بن عبدالله بودو نام مهدی ششیعیان اسماعیلی محمد بن اسماعیل و هر سه فرقه برای مهدی خود غیبت و رجعت قائلند شما فرمودین شاید انها از شیعه اثنی عشری اقتباس کردند اما این نظریه غلطه زیرا انها قبل از فرقه اثنی عشری بوجود امدند
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
فقط روایات در مورد قیامت اکثرا صحیح است و بدور از تحریف بوده به لینک زیر مراجعه کن و کامل بخون
http://www.afghaniyan.com/thread13346.html