Home › انجمن ها › گفتگوی ازاد › اهل سنت پاسخ دهند. البته اگر پاسخی داشته باشند
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط aaa در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #43911.اقای سیدنا عمر حالا که اینقدر صحابه را دوست داری من هم دعا میکنم خدا شما را با صحابی های جلیل القدری مثل ابی سلول، مروان حکم، حکم بن عاص ،عمر بن عاص،معاویه همنشین و محشور کند. امین یا رب العالمین 2.من کی گفتم ابن حجر قبول دارم من فقط از او نقل قول کردم،اگر شما از شیخ مفید نقل قول کنی یعنی مفید را قبول داری؟؟؟خیلی با حالی 3.درباره حدیثی که گفتی تمام صحابه کافر هستند به جز سه نفر اول برو ببین این حدیث مربوط به چه زمانی و در کجا گفته شده است و تفسیر حدیث چیست،برو ببین منظور امام معصوم از کفر اینجا قبول نداشتن خدا یا انحراف از حق.اقای سیدنا عمر ایا میدانی کفر چند نوع است؟؟؟علی و حسن و حسین جز این سه نفر نیستند یعنی شیعیان این ها را کافر میدانند بعد میگوییند شما امام معصومید!!!!؟؟؟؟؟؟؟ برداشتان از یک حدیث مثل برداشتان از قران اشتباه است.اطلاعات شما درباره حدیث شناسی در حد همان اطلاعات شما درباره تاریخ است.4.اخر به من بگو پیامبر قربان صدقه معاویه میرفته یا او را لعنت میکرده؟؟؟اگر حدیث مسلم غلط است پس چرا میگویید تمام احادیث صحیح مسلم و بخاری درست است؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #43925. طبیعتا یک گروه از احادیث درباره معاویه غلط است یا احادیث درباره فضیلت معاویه یا احادیث درباره لعن معاویه،نمیشه پیامبر یک نفر را هم لعن کند و هم امرزش بخواهد.مثل این می ماند که پیامبر بگویید خدایا ابولهب را هرگز سیر نکن و او را بیامورز!!!به نظر شما میشه؟6. درباره قتل حجر بن عدی و منابع اجتهاد معاویه در جنگ با علی هم دوباره سکوت کردی.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4393{{{1}}}احمد ابن حنبل كه از پيشوايان اهل سنت است در كتاب خود بنام مسند احمد ج 5:347 از عبدالله ابن بريده نقل كند كه گفت : من و پدرم نزد معاويه رفتيم ، بعد از صرف غذا، شراب آوردند، معاويه خورد، و به پدرم نيز تعارف كرد، پدرم گفت : از آن موقع كه پيامبر آن را حرام نمود من آن را ننوشيده ام ، معاويه پاسخ داد: من زيباترين جوان قريش بودم ،
از هيچ چيز مثل شراب لذت نمى بردم ، مگر شير يا هم صحبت شدن با انسان شيرين سخن .{{{2}}}و در روايت است كه پيامبر اكرم در سفرى شنيدند كه دو نفر غنا مى خوانند و به يكديگر پاسخ مى دهند، فرمود: ببينيد ايندو كيستند؟ عرض كردند: معاويه و عمرو ابن عاص هستند، حضرت دو دست خويش بلند نموده عرضه داشت : خدايا آندو را به آتش برسان رساندنى .- مسند احمد 4:421، كتاب صفين ص 246، لسان العرب ج 7 و ج 9 2. پيامبر فرمود: از اين جاده مردى ظاهر مى شود كه به غير از سنت مى ميرد و معاويه پيدا شد.
تاريخ طبرى 11:357 و بلاذرى در تاريخ خود ج 1 {{{3}}}
طبري نيز گفته است :فقال النبي لا أشبع الله بطنه فبقى لا يشبع ويقول والله ما أنزل الطعام شبعا ولكن أعيا.رسول خدا (صلى الله عليه وآله) فرمودند : خدا شكم او را سير نكند ! به همين سبب بود كه ديگر سير نشد ؛ وميگفت : قسم به خدا من از غذا خوردن به خاطر سيري دست نكشيدم ؛ بلكه به خاطر خستگي از خوردن چنين ميكنم !تاريخ الطبري ج 8 ص 186 ، تحقيق : مراجعة وتصحيح وضبط : نخبة من العلماء الأجلاء، نشر : مؤسسة الأعلمي للمطبوعات – بيروت – لبنان {{{4}}}ابن كثير نيز گفته است :فقال في الثانية : لا أشبع الله بطنه ، قال : فما شبع بعدها ، قلت : وقد كان معاوية رضي الله عنه لا يشبع بعدها ، ووافقته هذه الدعوة في أيام إمارته ، فيقال : إنه كان يأكل في اليوم سبع مرات طعاما بلحم ، وكان يقول : والله لا أشبع وإنما أعيى.پيامبر (صلى الله عليه وآله) در دومين بار فرمودند : خدا شكم او را سير نكند ! به همين سبب ديگر سير نشد !من نيز ميگويم معاويه ديگر بعد از نفرين پيامبر سير نشد و اين نفرين حتي در زمان خلافت نيز همراه او بود ؛ به همين سبب گفته شده است كه او روزي هفت بار غذاي پخته شده از گوشت ميخورد و ميگفت : قسم به خدا سير نشدم ؛ ولي خسته شدم !البداية والنهاية ، ج 6 ص 189.{{{5}}}ابن ابي شيبه نيز گفته است :عظم بطن معاوية فتشوه ولم يستطع أن يخطب إلا قاعدا وهو أول من خطب قاعدا في الإسلام .شكم معاويه آنقدر بزرگ شد كه تغيير شكل داد و ديگر نميتوانست ايستاده سخنراني كند! به همين سبب او اولين كسي بود كه در اسلام نشسته سخنراني كرد !بن أبي شيبة ، المصنف، ج 7 ص 247 ) وانظر الآحاد والمثاني ، ج 1 ص 380 وفتح الباري ، ج 2 ص 401 وسير أعلام النبلاء : 13 / 458.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4394اقای سیدنا عمر ،همانطور که معاویه از خوردن خسته می شد ولی سیر نمی شد من هم از حدیث نوشتن از کتاب های اهل سنت خسته شدم .حالا دوباره برو احادیث بنی امیه را برای من بنویس بگو پیامبر قربان صدقه معاویه میرفته.تو این 26 سال از زندگیم یاد گرفتم اگرکسی نخواهد چیزی را قبول کند با هر بهانه ای ان را رد میکند مگر با هدایت خدا . مطمئن باش اگر معاویه امروز هم جلوی مردم شراب میخورد مردم میگفتند ان شاالله اب انگور است. اقای سیدنا عمر دیوار حاشا بلند.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4395مسند احمد 4:421، كتاب صفين ص 246، لسان العرب ج 7 و ج 9 2. پيامبر فرمود: از اين جاده مردى ظاهر مى شود كه به غير از سنت مى ميرد و معاويه پيدا شد.
پاسخ:در مسند احمد احادیث ضعیفی وجود دارد در ضمن من نفهمیدم چرا شما احادیث کم اهمیت رو با متن عربی ذکر می کنید ولی احادیثی رو که خیلی روش مانور میدین با ترجمه می توانید بگویید چرا؟
جالب اینجاست کسی که شراب می خورد بر او حد واجب می شود پس چرا رسول الله بر امیر معاویه حد را اجرا نکردند؟
به دلیل حدیثی که حصین بن منذر روایت کرده : (أن علیا جلد الولید ابن عقبة فی الخمر أربعین، ثم قال : جلدالنبی صلی الله علیه وسلم أربعین، و أبوبکر أربعین، و عمر ثمانین، و کل سنة، و هذا أحب إلی) «علی به خاطر شرابخواری چهل تازیانه به ولید بن عقبه زد، سپس گفت : پیامبر صلی الله علیه وسلم به شرابخوار چهل تازیانه و ابوبکر چهل تازیانه و عمر هشتاد تازیانه میزد، تمام اینها سنت است، ولی من این (چهل تازیانه) را بیشتر دوست دارم». مسلم (1707) پس چرا رسول الله این حد رو بر معاویه اجرا نکردند؟
حد بر شرابخوار پس از یکی از دو حالت زیر جاری میشود :
1-اقرار خود شرابخوار به اینکه شراب خورده است.
2-شهادت دو نفر عادل که مثلا فلان شخص را دیده اند که شراب می خورده.
چرا این دو نفر به رسول الله نگفتند که معاویه شراب خورده است تا حد بر او جاری شود؟
از ابوهریره روایت است که پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمود : (إذا سکر فاجلدوه، فإن عاد فاجلدوه، ثم قال فی الرابعة : فإن عاد فاضربوا عنقه) «هرگاه کسی شراب نوشید به او تازیانه بزنید، اگر تکرار کرد دوباره او را تازیانه بزنید، اگر باز هم تکرار کرد او را تازیانه بزنید، سپس در مرتبه چهارم فرمود : اگر تکرار کرد گردنش را بزنید».ابوداود (4460)
حضرت علی رضی الله عنه در هنگام نماز خواندن مست بوده و قبل از آن شراب نوشیده آیا شما آن را قبول میکنید؟
سنن ترمذی ح 2952 :علی بن أبی طالب قال صنع لنا عبد الرحمن بن عوف طعاما فدعانا وسقانا من الخمر فأخذت الخمر منا وحضرت الصلاة فقدمونی فقرأت قل یا أیها الكافرون لا أعبد ما تعبدون ونحن نعبد ما تعبدون قال فأنزل الله تعالى { یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَقْرَبُوا الصَّلَاةَ وَأَنتُمْ سُكَارَىٰ حَتَّىٰ تَعْلَمُوا مَا تَقُولُونَ } (النساء/ 43)
از علی بن ابی طالب نقل شده است که گفت : عبد الرحمن بن عوف برای ما غذایی درست کرد و ما را دعوت نموده و به ما شراب داد ؛ وقتی شراب نوشیدیم وقت نماز شد ؛ عبد الرحمن من را مقدم کرده و من در نماز سوره کافرون را اینگونه خواندم « لا اعبد ما تعبدون ونحن نعبد ما تعبدون » پس خداوند این آیه را نازل نمود که :”ای کسانی که ایمان آوردید ! مبادا در حال مستی به سراغ نماز روید ، تا زمانی که بدانید چه می گویید”.
اگر قبول دارید باید هر دو را قبول کنید.
معاویه همنشین و محشور کند. امین یا رب العالمین
پاسخ:و همینطور شما رو با عبدالله بن سبا آمین یا رب العالمینشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4397{{1}}عبدالله بن بریده کی گفته شراب خوردن معاویه در زمان پیامبر بوده؟؟؟یا عبدالله بریده کی گفته من رفتم پیش پیامبر و شهادت دادم معاویه شراب خورده و پیامبر حد جاری نکرد؟؟؟.اخه کدام ادمی میره جلو پیامبر شراب میخوره تا پیامبر حد به او جاری کنه؟؟؟{{3}}عزیزم من ادرس هر حدیثی که میگم را ذکر کردم برو ان کتاب ها را تهیه کن ومتن عربی ان را ببین،نمیتوانم یک ساعت متن عربی را هم بیاور و باز شما اسمان و ریسمان به هم ببافی.{{4}}گفتی من از احمد بن حنبل حدیث فارسی اوردم که احادیث احمد حنبل ضعیف است.نه اینکه من از مسلم با قسمت عربی ان حدیث اوردم شما قبول کردی!!!چطور احمد بن حنبلی که فرق حدیث ضعیف و قوی را نمیداند رهبری دینی میلیون ها مسلمان را به او دادید(اهل سنت مذهب حنبلی ها)؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4398{{5}}گفتی ولید بن عقبه را حضرت علی به خاطر شراب حد زده.یک لحظه صبر کن من ببینم ولید بن عقبه کی بود!……………یک چند لحظه دیگه صبر کن الان یادم میاد!……….اهان!ولید بن عقبه همان کسی است که قران او را فاسق میداند و به خاطر شراب خوردن و نماز صبح را چهار رکعت خواندن حد شراب خورده،ولی اهل سنت میگویند خدا از او راضی است و مینویسند ولید بن عقبه رضی الله عنه صحابی جلیل القدر.{{6}}درباره شراب خوردن حضرت علی در کتاب های اهل سنت.اینکه چیز عجیبی نیست همان کسانی دستور لعن کردن علی را میدانند وهمان کسانی که بالای منبر این دستور را اجرا میکردند فقط به شراب خوار کردن علی اکتفا نکردند بلکه او را متهم به قتل عثمان(تاریخ طبری ج6 قسمت دعوت علی معاویه را به اطاعت و پیوستن به جماعت)بستن اب روی عثمان(تاریخ طبری ج6قسمت جنگ بر سر اب) در حالی که علی با دو فرزندش به عثمان اب رسانده بود.و مواردی مثل این مانند زن باره بودن علی. اینکه علی میخواست دختر یک کافر را بگیرد و پیامبر او را سرزنش کرد. کافر بودن علی .خون ریز بودن علی وغیره را به حضرت علی نسبت دادند ولی ما ایرانیان یک ضرب المثل داریم که میگه، شنونده باید عاقل باشهشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4399عبدالله بن بریده کی گفته شراب خوردن معاویه در زمان پیامبر بوده؟
پاسخ:پس در زمان چه کسی بوده شما که میدونید؟
عبدالله بریده کی گفته من رفتم پیش پیامبر و شهادت دادم معاویه شراب خورده و پیامبر حد جاری نکرد؟
پاسخ:ببین جناب پست هایی رو که من می نویسم رو با دقت بخون بعدش نیا و دروغ به من نبند
عزیزم من ادرس هر حدیثی که میگم را ذکر کردم برو ان کتاب ها را تهیه کن ومتن عربی ان را ببین،نمیتوانم یک ساعت متن عربی را هم بیاور و باز شما اسمان و ریسمان به هم ببافی
پاسخ:چطور واسه بعضیا میاورید؟؟
چطور احمد بن حنبلی که فرق حدیث ضعیف و قوی را نمیداند رهبری دینی میلیون ها مسلمان را به او دادید
پاسخ:چه ربطی دارد؟در ضمن خود امام احمد نیز از برخی روایات ضعیف در مسندش آگاه بوده است، لذا شرط صحت تمام روایاتش را در کتابش “المسند” نکرده است. احمد بن حنبل رحمة الله علیه هیچ وقت نگفته است که تمام روایاتی را که در کتابش “المسند” آورده است صحیح میباشند،
اما احادیث دیگر کتابهای حدیثی (بجز بخاری و مسلم) هم احادیث صحیح دارند و هم احادیث ضعیف که قابل پذیرش نیستند هرچند که در کتابهای اهل سنت وارد شده اند! بنابراین لازمست قبل از پذیرش و استناد به احادیث آن کتابها، صحت یا ضعف آنها مشخص شوند، وگرنه ممکن است استناد به احادیث ضعیف یا جعلی منجر به یک عقیده فاسد و یا ایجاد شک و شبهه شود! که معمولا اهل بدعت زیاد از اینگونه روایات استفاده می کنند؛ یا برای اثبات عقیده فاسدشان و یا برای ایجاد شبهه بر علیه مخالفینشان.. بنابراین یک مسلمان متعهد که نگران سلامت عقیده و دین خود است بایستی از صحت یا ضعف احادیث اطمینان یابد.
یک چند لحظه دیگه صبر کن الان یادم میاد!……….اهان!ولید بن عقبه همان کسی است که قران او را فاسق میداند و به خاطر شراب خوردن و نماز صبح را چهار رکعت خواندن حد شراب خورده
پاسخ:یه چند لحظه دیگه…..آهان در کجا شنیدی؟
درباره شراب خوردن حضرت علی در کتاب های اهل سنت.اینکه چیز عجیبی نیست
پاسخ:پس قبول نمی کنید؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #44021.(خط 6 کامنت19 سیدنا عمر)خودت میگی چرا پیامبر به او حد نزد ،بعد میگی به من دروغ نبند!! 2.زمان این کار در حدیث مشخص نشده ممکن است احتمالا با توجه به اینکه بدون هیچ نگرانی مشروب میخورد در زمان خلافت خود بعد از امام حسن بوده.3.دلیل اینکه یک سری عربی و یک سری فارسی است این است که صحیح بخاری و مسلم که در اختیار من است عربی و فارسی را با هم دارند ولی تاریخ طبری یک کتاب جدا عربی و کتاب فارسی از عربی جدا است و اوردن دو حدیث عربی و فارسی بسیار وقت گیر است. باز هم میگویم انهایی که عربی هم اوردم که قبول نمیکنی.4.خودت از مسلم حدیث اوردی ولید بن عقبه به خاطر مشروب خوردن حد خورده، در تاریخ طبری(ج6)و بقیه تاریخ ها هم امده ،بعد تو میگویی از کجا شنیدی؟؟؟؟؟؟؟؟نه جدا خداییش خودت فهمیدی چی گفتی؟؟ برو ببین ایه 6حجرات که میگوید اگر فاسقی برای شما خبر اوردن ان را نپذیرد… درباره عقبه نازل شده یا نه؟5.خوب چرا بخاری و مسلم را که فرق حدیث قوی و ضعیف را میدانستند به عنوان رهبر دینی انتخاب نکردید.مثل این می ماند یکی بگویید پیامبر بود و من عبدالله بن سلام را به عنوان رهبر انتخاب کرده ام!!!6.معلوم که من قبول ندارم علی که منزله جان پیامبر است و خدا او را از هر رجس و الودگی پاک کرده، مشروب خورده است. اگر خدا هم معاویه را از رجس و الودگی پاک میکرد حتما من حدیث احمد بن حنبل را قبول نمیکردم.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4403زمان این کار در حدیث مشخص نشده ممکن است احتمالا با توجه به اینکه بدون هیچ نگرانی مشروب میخورد در زمان خلافت خود بعد از امام حسن بودهپاسخ:شما هم نمی دانید زمانش کی بوده شاید در زمان رسول الله بوده است؟
بقیه تاریخ ها هم امده ،بعد تو میگویی از کجا شنیدی؟؟؟؟؟؟؟؟نه جدا خداییش خودت فهمیدی چی گفتی؟
پاسخ:نه جناب شما نفهمیدی چی گفتی شما گفتی که در قرآن ولید بن عقبه همان کسی است که قران او را فاسق میداند.
معلوم که من قبول ندارم علی که منزله جان پیامبر است و خدا او را از هر رجس و الودگی پاک کرده، مشروب خورده است. اگر خدا هم معاویه را از رجس و الودگی پاک میکرد حتما من حدیث احمد بن حنبل را قبول نمیکردم.
پاسخ:پس آن را هم قبول نکن.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #44091.استدلال جالبی که چون زمان حدیث مشخص نیست پس حدیث غلط است!!! 2. برو یک کتاب تفسیر درست و حسابی محض رضای خدا باز کن ببین شان نزول ایه 6 حجرات درباره چه کسی است.3. هر وقت خدا معاویه را از رجس و پلیدی پاک کرد،چشم من این حدیث را قبول نمیکنم.هر وقت معاویه پاک شد من را حتما خبر کن یادت نره ها!!!!الان حتما میخواهی بیست ایه در فضیلت مهاجر و انصار بنویسی ولی خوبه یک نگاهی به سوره منافقین هم بیندازی.شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4411هر وقت خدا معاویه را از رجس و پلیدی پاک کرد،چشم من این حدیث را قبول نمیکنم.پاسخ:نعوذبالله شما که خالق نیستی هستی؟ از کجا میدانی که امیر معاویه یار بهشتی رسول الله نیست؟
الان حتما میخواهی بیست ایه در فضیلت مهاجر و انصار بنویسی ولی خوبه یک نگاهی به سوره منافقین هم بیندازی.
پاسخ:نه جناب من مثل شما بیکار نیستم؟
در ضمن جوابت در اینجاست:http://www.islamtxt.net/?q=content/forum/1578
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4418اصلا جنگ صفین رخ داده یا اون هم دروغ تاریخیه ؟؟؟؟؟؟شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4419نعوذبالله شما که خالق نیستی هستی؟ از کجا میدانی که امیر معاویه یار بهشتی رسول الله نیست؟…..اره واقعا از کجا معلوم شاید یزید و شمر و حرمله و حجاج ثقفی و هیتلر و موسیلینی هم جز یاران بهشتی پیامبر باشند.اصلا حالا که این طوره یزید از تابعین بود و اجتهاد کرد و امام حسین را کشت پس یک ثواب میبره،ایات درباره فضیلت تابعین در قران را نخواندی سیدنا عمر :)))))))))))از کجا معلوم شلید ابی سلول منافق هم جز یاران بهشتی پیامبر باشه!!!!!!!!شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #4420نعوذبالله شما که خالق نیستی هستی؟ از کجا میدانی که امیر معاویه یار بهشتی رسول الله نیست؟…….. اقای سیدنا عمر همین جمله را درباره قاتلان عمر و عثمان هم قبول داری؟نعوذ بالله شما هم خدا نیستی.ادم از رفتار انسانها قضاوت میکنه و احتیاجی به خدا بودن نیست.ادم خوابیده را میشه بیدار کرد ولی ان کسی که خودش را به خواب زده نمیشه بیدار کرد. -
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.