Home › انجمن ها › شرکیات. توسل، شفاعت و بدعت › امامزاده قلقلی
این جستار شامل 0 پاسخ ، و دارای 0 کاربر است ، و آخرین بار توسط فدای عمر در 10 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.
-
نویسندهنوشته ها
-
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6266شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #626789؛
اینکه میگم زهرهشک هم همینجاست.
من دون الله مورد ادعای قرآن یعنی چه؟
90؛
کجا گفته بودم؟ یادم نیست در مورد آن آیه چیزی گفته باشم. جدا نشان بدهید. چون اصلا یادم نیست. گشتم پیدا هم نکردم.
91؛
اینجاست که آدم یاد سماور رو گرامی میدارد که با انکه واقعا زرنگه اما ادعا نداره.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #626992؛شما دقت کنید که من اصا مدعی توسل نیستم. شما فکر کن من اصلا گبر. ملحد.
دیدم سوالی شده و در پی آن ادعایی. به ان سوال و ادعا ایراد دارم.
به همان ادله شما قسم که در مقام اثبات توسل نیستم.
هنوز سوالاتم پابرجاست. تقسیم بندی و…. .
93؛
زهرهشک میزنی؟
صفحه را دو جور نوشتم چون در کتاب چاپی و برنامه مکتبه اهل البیت تفاوت داشت.
اصرار شما بر اینکه اون بنده خدا عمر بوده را میپذیرم. هدفم این بود که قدر سواد شما معلوم گردد. حالا شما مخیری که هر چی میخواهیی بگویی.
عمر یا خطاب یا هر کس دیگری حرام یا حلال زاده باشد در نظر من فرقی ندارد. باطل بودنش ربطی به طیب ولادتش ندارد.
94و95؛
حرف جاهلانه را من زدم؟ حسبنا کتاب الله را که میدانی چه کسی و کجا گفته.
…وهمجنين ايات متعددقرآن واضح ميكرددكه اين كتاب بدون بيامبر{سنت}قابل فهم نيست….
خدا پدرت رو بیامرزه. برای اینکه بالاخریک سنی پیدا شد که پیامبر را هم داخل ماجرا حساب کند. و لی پیامبر چرا شد سنت؟
عزیزم نوشته بودم که مگر تاول هم دارد؟ معنای تاویلاتش کجاست؟…. شما اصل حرف را نگرفتید.
چرا فقط این آیات باید تاویل داشته باشند و مثلا اینکه خدا و رسول و مومنون عمل را میبینند تاویل نداشته باشد؟ محل تاویل و موردش را شما معلوم میکنید؟ بر اساس چه معیاری؟ من که مدعی تاویل نشدم تا ثابتش کنم. باز هم اینجا شما مدعی شدید.
96؛
آقاجون تو نوشتی که ” تو مردگان را شنوا نمیگردانی” من معنی این را خواستم. ندادی. حالا سوال میکنی؟ من گفتم خدا همچین خواستی داشته؟
یدعون…
یه ذره بهتر شد.
کجا معنی فراخواندن و کجا معنای عبادت میدهد؟
ان افضل ما توسل به متوسلون یعنی چه؟ حصرش کجاست؟ این مثال بود زدی؟
اگر گفته شود که از بهترین شاگردان درسخوان این مدرسه الف و ب و ج هستند یعنی شاگرد درسخوان دیگری نداریم؟
98؛
آن چه گوینده حسبنا کتاب الله بال آورده را برای شما تکرار میکنم. میشناسیش که؟ من چرا باید جواب بدهم. اگر امیرالمومنین سلام الله علیه فرموده بودند(خاک بر دهانم اگر حتی فکرش را بکنم) من قبول میکردم و جواب میدادم اما مشکل اینه که یکی دیگه گفته.
99؛
جوابش در معنای یدعون و … خوابیده.
101؛
من نگفتم که به شیطان قدرت نداده، گفتم اگر این کارها را کرد چه میشود؟ مثلا در مورد قرآن. در مورد نماز هم میتواند باشد. ناهی از فحش و منکر است. زن فاحشه ای نماز بخواند. ناهی بودن نماز چه شد؟ ببین این ایراد به هر چیزی که فکر کنی قابلیت ورود دارد.
بعد نگفتی که شفا کار خداست یا نه. در عسل نص وجود دارد(که قابل خدشه است. نص نه. نوع عمل) در سایر موارد چی؟
بعد هنوز ثابت نکرده اید که توسل به اموات ایراد دار. که حالا شیطان بخواهد آن را زینت بدهد. اگر هم بدهد در مورد عسل هم هست. در مورد خود قرآن هم هست.
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6270102؛حسبنا کتاب الله درد داره؟
آیه گفته نزد خدا زنده اند؟ کجاش؟
برزخ از کجای آیه معلوم شد؟
کیفیت احی هم که ماند.
شما ها مدعی اثبات از قرآن بودید بعد که روح دمیده شد رفتید سراغ حدیث و حرف گوینده حسبنا کتاب الله را به غدد غیر لنفاوی خودتون گرفتید.
.
و البته سوالات هفده گانه هنوز هم هست.
خصوصا اساس تقسیم بندی. استناد به آیه و…… .
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6407سلام برادرم چرا به سوالهایم پاسخ ندادی ؟؟؟؟ دوباره سوالاتم را می گذارم لطفا جواب بدهید .شما گفته اید (از کجای 35 مائده کشیدید بیرون که الوسیله یعنی عبادت؟ استنباط کردید؟) ما چون پیرو واقعی حضرت علی هستیم از همان جایی که حضرت علی بیرون کشیده ما هم از حضرت علی پیروی می کنیم . همچنان که در خطبه 109 و در بعضی چاپها 110 نهج البلاغه به صراحت بیان شده است . (انَّ أَفْضَلَ مَا تَوَسَّلَ بِهِ الْمُتَوَسِّلُونَ إِلَى اللَّهِ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى الْإِيمَانُ بِهِ وَ بِرَسُولِهِ وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِهِ فَإِنَّهُ ذِرْوَةُ الْإِسْلَامِ وَ كَلِمَةُ الْإِخْلَاصِ فَإِنَّهَا الْفِطْرَةُ وَ إِقَامُ الصَّلَاةِ فَإِنَّهَا الْمِلَّةُ وَ إِيتَاءُ الزَّكَاةِ فَإِنَّهَا فَرِيضَةٌ وَاجِبَةٌ وَ صَوْمُ شَهْرِ رَمَضَانَ فَإِنَّهُ جُنَّةٌ مِنَ الْعِقَابِ وَ حَجُّ الْبَيْتِ وَ اعْتِمَارُهُ فَإِنَّهُمَا يَنْفِيَانِ الْفَقْرَ وَ يَرْحَضَانِ الذَّنْبَ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ فَإِنَّهَا مَثْرَاةٌ فِي الْمَالِ وَ مَنْسَأَةٌ فِي الْأَجَلِ وَ صَدَقَةُ السِّرِّ فَإِنَّهَا تُكَفِّرُ الْخَطِيئَةَ وَ صَدَقَةُ الْعَلَانِيَةِ فَإِنَّهَا تَدْفَعُ مِيتَةَ السُّوءِ وَ صَنَائِعُ الْمَعْرُوفِ فَإِنَّهَا تَقِي مَصَارِعَ الْهَوَانِ أَفِيضُوا فِي ذِكْرِ اللَّهِ فَإِنَّهُ أَحْسَنُ الذِّكْرِ وَ ارْغَبُوا فِيمَا وَعَدَ الْمُتَّقِينَ فَإِنَّ وَعْدَهُ أَصْدَقُ الْوَعْدِ وَ اقْتَدُوا بِهَدْيِ نَبِيِّكُمْ فَإِنَّهُ أَفْضَلُ الْهَدْيِ وَ اسْتَنُّوا بِسُنَّتِهِ فَإِنَّهَا أَهْدَى السُّنَنِ وَ تَعَلَّمُوا الْقُرْآنَ فَإِنَّهُ أَحْسَنُ الْحَدِيثِ وَ تَفَقَّهُوا فِيهِ فَإِنَّهُ رَبِيعُ الْقُلُوبِ وَ اسْتَشْفُوا بِنُورِهِ فَإِنَّهُ شِفَاءُ الصُّدُورِ وَ أَحْسِنُوا تِلَاوَتَهُ فَإِنَّهُ أَنْفَعُ الْقَصَصِ فَإِنَّ الْعَالِمَ الْعَامِلَ بِغَيْرِ عِلْمِهِ كَالْجَاهِلِ الْحَائِرِ الَّذِي لَا يَسْتَفِيقُ مِنْ جَهْلِهِ بَلِ الْحُجَّةُ عَلَيْهِ أَعْظَمُ وَ الْحَسْرَةُ لَهُ أَلْزَمُ وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَلْوَمُ)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6408سلام برادرم چرا به سوالهایم پاسخ ندادی ؟؟؟؟ دوباره سوالاتم را می گذارم لطفا جواب بدهید .شما گفته اید (از کجای 35 مائده کشیدید بیرون که الوسیله یعنی عبادت؟ استنباط کردید؟) ما چون پیرو واقعی حضرت علی هستیم از همان جایی که حضرت علی بیرون کشیده ما هم از حضرت علی پیروی می کنیم . همچنان که در خطبه 109 و در بعضی چاپها 110 نهج البلاغه به صراحت بیان شده است . (انَّ أَفْضَلَ مَا تَوَسَّلَ بِهِ الْمُتَوَسِّلُونَ إِلَى اللَّهِ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى الْإِيمَانُ بِهِ وَ بِرَسُولِهِ وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِهِ فَإِنَّهُ ذِرْوَةُ الْإِسْلَامِ وَ كَلِمَةُ الْإِخْلَاصِ فَإِنَّهَا الْفِطْرَةُ وَ إِقَامُ الصَّلَاةِ فَإِنَّهَا الْمِلَّةُ وَ إِيتَاءُ الزَّكَاةِ فَإِنَّهَا فَرِيضَةٌ وَاجِبَةٌ وَ صَوْمُ شَهْرِ رَمَضَانَ فَإِنَّهُ جُنَّةٌ مِنَ الْعِقَابِ وَ حَجُّ الْبَيْتِ وَ اعْتِمَارُهُ فَإِنَّهُمَا يَنْفِيَانِ الْفَقْرَ وَ يَرْحَضَانِ الذَّنْبَ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ فَإِنَّهَا مَثْرَاةٌ فِي الْمَالِ وَ مَنْسَأَةٌ فِي الْأَجَلِ وَ صَدَقَةُ السِّرِّ فَإِنَّهَا تُكَفِّرُ الْخَطِيئَةَ وَ صَدَقَةُ الْعَلَانِيَةِ فَإِنَّهَا تَدْفَعُ مِيتَةَ السُّوءِ وَ صَنَائِعُ الْمَعْرُوفِ فَإِنَّهَا تَقِي مَصَارِعَ الْهَوَانِ أَفِيضُوا فِي ذِكْرِ اللَّهِ فَإِنَّهُ أَحْسَنُ الذِّكْرِ وَ ارْغَبُوا فِيمَا وَعَدَ الْمُتَّقِينَ فَإِنَّ وَعْدَهُ أَصْدَقُ الْوَعْدِ وَ اقْتَدُوا بِهَدْيِ نَبِيِّكُمْ فَإِنَّهُ أَفْضَلُ الْهَدْيِ وَ اسْتَنُّوا بِسُنَّتِهِ فَإِنَّهَا أَهْدَى السُّنَنِ وَ تَعَلَّمُوا الْقُرْآنَ فَإِنَّهُ أَحْسَنُ الْحَدِيثِ وَ تَفَقَّهُوا فِيهِ فَإِنَّهُ رَبِيعُ الْقُلُوبِ وَ اسْتَشْفُوا بِنُورِهِ فَإِنَّهُ شِفَاءُ الصُّدُورِ وَ أَحْسِنُوا تِلَاوَتَهُ فَإِنَّهُ أَنْفَعُ الْقَصَصِ فَإِنَّ الْعَالِمَ الْعَامِلَ بِغَيْرِ عِلْمِهِ كَالْجَاهِلِ الْحَائِرِ الَّذِي لَا يَسْتَفِيقُ مِنْ جَهْلِهِ بَلِ الْحُجَّةُ عَلَيْهِ أَعْظَمُ وَ الْحَسْرَةُ لَهُ أَلْزَمُ وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَلْوَمُ)
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6409با سلام برادرم من به ایات واضح و روشن قران ، ایه 20 و 21 سوره نحل 22 سبا و 22 فاطر و 5 احقاف استناد کرده و چون پاسخ و جوابی مستند به ایات قران نداشتید مجبور شدید خداوند را به ناتوانی متهم کنید و خوب است عقائد باطنی خود را عیان می کنید و تقیه نمی کنید .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6410برادرم این ایات را دوباره می گذارم لطفا از اصل موضوع فرار نکن و به این ایات پاسخ بده.
20و 21 نحل (وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ لَا يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ ﴿٢٠﴾ أَمْوَاتٌ غَيْرُ أَحْيَاءٍ ۖ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ) (معنی : کسانی را که غیر از خدا میخوانند، چیزی را خلق نمیکنند؛ بلکه خودشان هم مخلوقند! (۲۰) آنها مردگانی هستند غیر زنده ؛ و نمیدانند در چه زمانی محشور میشوند! )
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟
2-آیا امام زادگان مرده هستند یا نه ؟؟؟
3- آیا غیر احیا هستند یا نه ؟؟؟
4- آیا خالقند یا مخلوق ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6411و آیه 22 فاطر (وَمَا يَسْتَوِي الْأَحْيَاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يُسْمِعُ مَن يَشَاءُ ۖ وَمَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِي الْقُبُورِ) ( معنی : و هرگز مردگان و زندگان یکسان نیستند! خداوند پیام خود را به گوش هر کس بخواهد میرساند، و تو نمیتوانی سخن خود را به گوش آنان که در گور خفتهاند برسانی!)
1-آیا امام زادگان مرده هستند یا نه ؟؟؟
2- آیا غیر احیا هستند یا نه ؟؟؟
3- آیا در گور خفته اند یا نه ؟؟؟
4- و اگر پس از رحلت از این دنیا ، زنده اند و در همه جا حاضر و ناظرند ، ایا همبستر شدن زنانشان بعد از فوت آنها که با دیگران ازدواج کرده بودند را می دیدند ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6413و 22 سبا (قُلِ ادْعُوا الَّذِينَ زَعَمْتُم مِّن دُونِ اللَّـهِ ۖ لَا يَمْلِكُونَ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ وَمَا لَهُمْ فِيهِمَا مِن شِرْكٍ وَمَا لَهُ مِنْهُم مِّن ظَهِيرٍ) (معنی : بگو: «کسانی را که غیر از خدا میپندارید و بخوانید! (آنها هرگز گرهی از کار شما نمیگشایند، چرا که) آنها به اندازه ذرّهای در آسمانها و زمین مالک نیستند، و نه در (خلقت و مالکیّت) آنها شریکند، و نه یاور او (در آفرینش) بودند.)
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6414و 5 احقاف (وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ ) (چه کسی گمراهتر است از آن کس که غیر خدا را میخواند که تا قیامت هم به او پاسخ نمیگوید و از خواندن آنها (کاملا) ً بیخبر است؟! (و صدای آنها را هیچ نمیشنود!)) آیا وقتی آیاتی به این روشنی وجود دارند شما چرا قران را که خداوند نازل کرده رها می کنید و به دنبال احادیث جعلی و موضوعی می روید .
1- آیا امام زادگان من دون الله هستند یا نه ؟؟
2- آیا امام زادگان به ندای صدا زنندگان پاسخ می دهند ؟؟؟؟
3- در زمان زنده بودن ندای آنها قابل شنیدن بود ایا اکنون نیز قابل شنیدن است ؟؟؟
شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6415و اینکه گفته اید (بعد آیاتی که میگه میبینند میشنوند چی؟) لطفا شجاعت داشته باش و ان ایات با ذکر شماره ایه و سوره ذکر کن تا کذاب و مغلطه باز رسوا شود و خوانندگان قضاوت کنند و خواهشمندم برای حفظ ابروی خود هم شده دروغهای شاخدار نگو .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6416در مورد خداوند حاجات ما را براورده می کند یا نمی کند ما که از خداوند طلبکار نمی باشیم چون خداوند خالق و ما مخلوق می باشیم . و اینکه گفته اید مردگان در حدیث بخاری (حدیث بخاری را که دیدید؟) ، (جدا از صحت و سقم گفته ی شما و با توجه به سابقه شما که مطالب را قیچی می کنید و تفسیر به رای می کنید ) برای مسلمانان واقعی ایات خداوند در قران حجت است و گفته ی هزاران نفر که مخالف صریح ایات قران باشد طبق گفته ی پیامبر باید به دیوار زد .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6417شما گفته اید (بعد من دون الله یعنی چه؟) برادرم وقتی شما ایات به این روشنی را نمی دانید چطوری با شما می شود بحث کرد ؟؟؟ و اگر می دانید که حتما می دانید و چون از برکت همین من دون الله امثال شما ها ارتزاق می کنید و روزی می خورید پس باید انجام وظیفه کرده و از آنها دفاع کنید همانطوری که مشرکین مکه در مقابل پیامبر از بتهای لات و عزی دفاع می کردند . چون آنها هم مثل شما از وجود من دون الله نان می خوردند .شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۵۰ ب.ظ #6418برادرم خواهش می کنم سوالاتی را که قبلا در همین پستها جواب داده شده تکرار نکنید بهتری آیه در مورد شهدا وحیات آنها بعد از مرگ همین استوَلا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلُوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُون * فَرِحينَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلا هُمْ يَحْزَنُون * يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَة مِّنَ اللَّهِ وَفَضْل وَأَنَّ اللَّهَ لاَ يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ . (آل عمران/ 169-171)
وبه قدر کافی آیه شریفه واضح است من تعجب می کنم که شما حرفی را می زنید که مادیگراها در مورد برزخ می زنند شما می گویید مردگان نمی شنوند ونمی بینند مرده اند و هیچ حیاتی در مورد آنها متصور نیست خوب این که حرف کسانی است که عالم غیب و برزخ را قبول ندارند در حالیکه شرط مسلمانی ایمان به حیات برزخی است توصیه می کنم در مورد تفکرات وآراء خطای ابن تیمیه ومحمیبن عبد الوهاب بیشتر مطالعه کنید تا این آراء خطا به عنوان عقاید اهل سنت که علمایشان همواره از این دو برائت جسته اند تلقی نشود در خصوص محمدین عبدالوهاب برادرش ردّیه ای برعقاید او نوشته که جای تامل ودقت دارد وقابل استفاده است مطمئنا کسی که غیر از پیروان خود همه مسلمین واهل سنت را مرتد می داند منبع موثقی برای اعتماد به گفتار او نیست.
-
نویسندهنوشته ها
شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.
88؛
وَسْئَلْ مَنْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رُسُلِنا أَ جَعَلْنا مِنْ دُونِ الرَّحْمنِ آلِهَةً يُعْبَدُونَ. زخرف/45
یه جاهایی گفته که مرده ها نمیشنوند و اینجا گفته از مرده ها سوال کن.
وَلَقَدْ آتَيْنا مُوسَى الْكِتابَ فَلا تَكُنْ في مِرْيَةٍ مِنْ لِقائِهِ وَجَعَلْناهُ هُدىً لِبَني إِسْرائيلَ. (السجده/23)
وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ وَسَتُرَدُّونَ إِلى عالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ. (التوبه/105)
وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلُوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُون * فَرِحينَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلا هُمْ يَحْزَنُون * يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَة مِّنَ اللَّهِ وَفَضْل وَأَنَّ اللَّهَ لاَ يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ . (آل عمران/ 169-171)
وَحَاقَ بِـَالِ فِرْعَوْنَ سُوءُ الْعَذَابِ النَّارُ يُعْرَضُونَ عَلَيْهَا غُدُوًّا وَ عَشِيًّا وَ يَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ أَدْخِلُواْ ءَالَ فِرْعَوْنَ أَشَدَّ الْعَذَابِ. (غافر/45 – 46)
وَمِمَّنْ حَوْلَكُمْ مِنَ الْأَعْرابِ مُنافِقُونَ وَمِنْ أَهْلِ الْمَدينَةِ مَرَدُوا عَلَى النِّفاقِ لا تَعْلَمُهُمْ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ سَنُعَذِّبُهُمْ مَرَّتَيْنِ ثُمَّ يُرَدُّونَ إِلى عَذابٍ عَظيمٍ. (توبه/101)
كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنْتُمْ أَمْواتاً فَأَحْياكُمْ ثُمَّ يُميتُكُمْ ثُمَّ يُحْييكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ. (بقره/28)
يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَفِي الْآخِرَةِ وَيُضِلُّ اللَّهُ الظَّالِمينَ وَيَفْعَلُ اللَّهُ ما يَشاءُ. (ابراهيم/27)
وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ في سَبيلِ اللَّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْياءٌ وَ لكِنْ لا تَشْعُرُون(بقره/154)